**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

R86
Ja asumisesta oli puhetta. Me asutaan vielä pääkaupunkiseudulla, mutta muutamme pieneen 2000-3000 asukkaan kuntaan syksyllä. Meille se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta ja muutamme kuitenkin kuntakeskukseen. Toisin sanoin meillä on kaikki palvelut kaupoista päiväkoteihin, kouluihin ja urheiluhalleihin kilometrin säteellä kotoa. Lisäksi musta on kivaa, kun maalla vielä toimii tämä yhteisöllinen kasvatus eli koko kylä kasvattaa. Voin siis olla varma, että kun lapsemme/teinimme tekee jotain luvattomuuksia kylillä, ni viesti tulee kotiin asti tod.näk. nopeammin kun lapsi kotiutuu kyliltä :) Muutamme ainakin nyt aluksi vuokralle luhtitalon alakertaan, isoon kolmioon. Se on melkein kuin rivarissa asuisi. Aika näyttää, millaiseen kämppään sitten pidemmän päälle asetumme :)
 
M1N1 meillä noudatetaan Ptytes:sta. Siellä näköjään oli ristiriitaista tietoa, eli yhdessä kohdassa luki että tutkimukset ovat palkatonta tai ne korvataan, mutta työehtosopimuslain kohdassa luki tuo että työnantajan on korvattava noista se ansion menetys. Noh, joka tapauksessa meidän pomot on molemmat nyt lomalla eli asia jää nähtäväksi. Mutta enpä tiedä siten miten ne pystyy mulle sitten korvata, siitä on kova selvittäminen ainakin.. Mutta aion kyllä ottaa selvän tästä!

Magicarnie :hug: Koko mutkaisen tien päätteksi sitten kävikin huonosti, höh :/ Jaksamista :flower:
 
Magicarnie Todella pahoillaan! Toivottavasti pian tärppää taas ja saat pienen nyytin syliin ensi keväänä. Voimia! :hug:

Ihanaa kuulla maggis! Onko istukka kohdunsuun päällä? Mulla on nimittäin todella lähellä ellei vähän kohdunsuun päälläkin ja hiukan tietty huolestuttaa ettei se siirry. Miten siis sulla?

Peikko89 Jos oot sit tehny tunnit sisään turhaan niin otat sen vaikka rahana tai vapaana, ihan miten se siellä saa tehdä. mukava sit saada lepopäivä tai extrarahaa koska ainakin niissä missä itse olen ollut töissä niin kyllä kaikissa korvais eikä sitä vaadita että ne tekis sisään tunteja. Sehän on kans niin et jos ei oo ennen rv 20 (luulisin) käynny neuvolassa niin sieltä ei saa sitä todistusta eikä siinä tapauksessa ole oikeutettu äitiyspakkaukseen. Eihän sun varmaan tartte tehdä sisään tunteja jos käyt lääkärissä?
 
Millimamma, istukka ei ollu ihan päällä mutta siinä aika hollilla kuitenkin etuseinässä. viikko sitten nt-ultrassa oli siellä takaseinän puolella eikä puhunut mitään että ois ollu lähelläkään kohdunsuuta niin en sitä sitten osannut ensisijaisesti epäillä siihen vuotoon syynä edes... että jos se tuota vauhtia vaeltaa niin en kyllä vielä osaa huolehtia moisesta :D minun kohdunsuu oli muuten jotenkin outo tai jotain sillä se herätti lääkäreissä huomattavasti enemmän kiinnostusta kuin se istukka...
 
Huhheijakkaa, kesälomareissulla oltu perheen kanssa 4 päivää! Eilen kotiuduttiin, mutta tuli saman tien vieraita ja nekin lähti vasta puolen yön jälkeen, joten jos nyt istahtaisin oikein ajan kanssa lukemaan juttujanne ja päivittelemään myös etusivun listaa :)

Magicarnielle pahoittelut!!! :hug:

Adora ja Marakatti ööö 13+1 Ohhoh, viikotkin tässä poksuu ihan huomaamatta :D
 
Moikka!

Tällä suunnalla kaikki hyvin :) Paha olo ja kuvotus vaivaa edelleen, mutta väsymys alkaa pikkuhiljaa väistyä. Vatsaa on jo omasta takaa jonkun verran, joten vielä en osaa sanoa, näkyykö raskaus. En kuitenkaan enää vetele mahaa sisään - jos joku luulee että olen raskaana, niin oikeessahan se on! :D

Toivounelma kyseli, onko muita maalaisia. Täällä on! :wave: Muutettiin tuossa vuosi sitten isosta kaupungista hyvin pikkuiseen, parin tuhannen asukkaan kaupunkiin. Asutaan vielä tämän kylän keskustasta melko kaukana, joten ihan lähellä ei ole muuta kuin metsää ja peltoa. Lähin pikkukauppa on 10km päässä ja lähempi hieman suurempi kaupunki 20km päässä. Ei siis mitään hirmuisia matkoja :) Mutta koira saa temmeltää pihalla vapaana ja lapsikin sitten aikanaan :) Lopullinen ratkaisu tämä ei ole, haluaisin vähän lähemmäs sivistystä vielä joskus muuttaa. Mutta katsellaan nyt jokunen vuosi kuitenkin.

Onpa hyvä kun otitte nuo työasiat puheeksi. Tiedättekö, päteekö nämä samat säännöt myös kesätyöntekijöihin? Mä olen siis kesätyössä, jossa noudatetaan Pron TESsiä. Itse en liittoon kuulu, mutta kyllähän samat säännöt silti luulisi pätevän? Mulla kyllä maailman ihanin esimies, mutta ei hän ainakaan ole maininnut, että neuvolat ym. kuuluisivat työaikaan. Meillä siis joustava työaika ja olen kanssa työllä ja tuskalla yrittänyt kerätä plussatunteja lääkäreitä ja muita varten - inhottavaa hommaa, kun täytyy sitten se 9-10 tuntia päivässä istua toimistolla.

Jaksamista kaikille! :)

Nasdaq ja kaveri 13+0
 
Nasdaq mulla sama homma noiden tuntien kanssa. Jos meen kahdeksalta töihin ja olen neuvolassa noin tunnin, niin päivästä tulee heti 9-tuntinen. Kyllä se vain pitkältä tuntuu, varsinkin kun on väsy.. Ja mullahan vielä ultraan mennessä pelkkiin matkoihin menee yhteensä melkein 2 tuntia, niitä vasta onki kiva tehdä sisälle... Kyllä mun mielestä kesätyöntekijöitä koskee samat säännöt, mutta esim. sairasloman palkkaahan ei tarvitse maksaa jos on ollut alle kuukauden töissä (näin oli ainakin jossain), mutta noista tutkimuksista en sitten tiedä..
 
Maggis! Kyllä sitten rakenneultrassa katsotaan kans missä se istukka on! Itte vaan jännään sitä kun jos se on kohdunsuun päällä niin ei mielestäni voi turvallisesti synnyttää alateitse...mutta siis ekassa raskaudessa se oli paljon enemmänkin päällä ja rakenneultrassa se oli siirtyny joten en mä kauheesti sitä mieti vielä ainakaan.. ;)
 
toivounelma me asutaan paikkakunnalla jossa on kuntaliitosten jälkeen n. 17 000 asukasta. Mut hyvin maaseutukaupunki on. Ja ei asuta keskustassa vaan yhden kylän "taajamassa". Meillä on täällä kyläkauppa ja muita palveluita ja kaupunkiin on 15km. Mä niin tykkään asua näin kun on rauhallista ja mikään mopo ei pärrää mun ikkunan alla. Poikakin saa aika rauhassa kulkea tässä omassa pihassa ja juoksee naapuriin leikkimään. :)

magicarnie :hug:

Aniit 12+2 tai 13+3 :)
 
istukan paikasta Meillä ei edes katsota np-ultrassa istukan paikkaa. Mutta kun asiasta kyselin (viimeksi oli miltein kohdun suulla eikä noussut) niin katsoi. Sanoi kyllä ettei paikka ole varma kun liikkuu vielä paljonkin. Rakenneultrassa on sitten lähempänä lopullista paikkaa vaikka senkin jälkeen vielä liikkuu. Mulla silloin kaksi viikkoa sitten oli aika ylhäällä takana. Ja napanuorakin hienosti istukkaan kiinnittynyt ja sopivan mittainen :) (viimeksikin oli hyvin kiinnittynyt, mutta vauvan syntyessä rv 36+0 napanuora oli vain 30cm pitkä).

Täällä on enää viikko kesälomaa jäljellä, äkkiä on kolme viikkoa mennyt.

S ja :heart: 13+5
 
heips

Olen ollut muka kamalan kiireinen.. :)

Ei mitään uutta auringon alla. Hormonimyrskyjä ja astiat lentelee. Maha on päättänyt alkaa isoksi. Äiti ihmetteli sitä tänään, että on varmaan kaksoset. Sanoin ettei ole. Sano, että joo ei kuule veljiästikää huomattu että on kaks ennen ko rakenneultrassa.
Sanoin, että ei siellä ole ko yks vain.

Eilen kävin keikalla ja notkuin baarissa kahteen asti yöllä. Aamulla tuo ukko koki sopivaksi herättää mut, koska eihä sulla ole krapulaa.. No ei mutta silti nukuttaa! Koko päivän nyt sitten särkeny päätä jne. jne. Olen nyt vaihteeks taas lapsenvahtina, niin ei oikeen ole mahiksia nukkuakaan, kun kolme 6-9-vuotiasta poikaa juoksentelee...

Onneksi pari-kolme tuntia enää niin voin käskeä ne unten maille :)

14+1 tai jotaki sellaista. :)
 
Hiltsu nyt on sutkin laitettu oikealle paikalle listaan :)

Ja tervetuloa taas kaikille uusille! Anteeksi että olette joutuneet odottamaan päivityksiäni, en ole oikeastaan viikkoon päässyt ajan kanssa koneelle. (jos joku/jotain jäi välistä, huikatkaa uudestaan!)

Millimamma kyselit tuolla aikaisemmin mielipiteitä siihen kuivaksi opetteluun. Mun mielestä kuivaksi opettelu on lähinnä kiinni lapsen valmiudesta oppia vaipoista kiinni. Ehkä helpointa olisi ainakin kokeilla nyt tai syksyn alussa. Ennen toppavaate -kautta. Jos se herkkyys kausi kuivaksi oppimiselle kerkee mennä ohitse voi olla todella vaikea päästä vaipoista pois. Yleensä se on kuitenkin ennen 2,5 -vuotta.

Meillä on lapset aina oppinut sillein kuivaksi että olen potattanut tietysti jo 1-vuotiastakin, mutta en mitenkään pakonomaisesti. Kuopuksenkin kohdalla piti pistää jossain vaiheessa potta kokonaan piiloon kun potan näkeminenkin sai aikaan huudon. Sitten on pikku hiljaa alkanut pottailu kiinnostamaan ja tullut tuloksiakin, oon lisännyt pottailua enemmän, pitänyt ensin kotona ilman vaippaa jne. Esikoinen oppi kuivaks (kokonaan) 1v6kk ja kuopus 1v9kk. Nää on tosi yksilöllisiä asioita :) Mutta itse päiväkodissa työskentelevänä huomaan että aika moni menee sen herkkyyskauden ohitse (syystä tai toisesta), sitten onkin tosi vaikea myöhemmin oppia vaipoista pois.

Muuten tähän aiheeseesi, onko isompien lasten kanssa jotain "opeteltavaa" vauvan tuloa ajatellen
Meillä kuopus, vaikka onkin jo melkein 5v. Tulee hän joka ikinen yö meidän viereen jossain vaiheessa. Me ei etes herätä siihen, eikä se oikeastaan meidän nukkumiseen vaikuta. Mutta vauvan yöheräämisiä ajatellen kuopus pitäisi saada nukkumaan yönsä omassa sängyssä. Oon noita keinojakin viime aikoina miettinyt. Joku tarra -systeemi ainakin kävi mielessä. Ja hyvä se olisi tietysti toteuttaa nyt kesälomalla (vielä 2 vkoa), ennen kuin alkaa taas työt ja hoitokuviot.

Mun maha on ihan selvä vauva maha
Pyöreä ja kiinteä pallo :D muita kuin äippähousuja en voi kuvitellakkaan käyttäväni. Oon normaalisti ihan laiha, joten se vaikuttaa tähän tosi paljon. Jos on tiukka paita ei jää muille epäselväksi, mutta toki jos vetäsen tunikan tai hupparin niin ei tuntemattomat automaattisesti tiedä onko kyse tavallisesta lihomisesta vai mistä. Kuopuksesta oli tällänen maha rv 15 et ei nyt kauheesti heitä siitä, mutta kuitenkin näköjään raskausmäärien mukaan maha aloittaa kasvunsa ;)

Asumispaikasta
Ei maalla, eikä kaupungissa ;) Kaupunginosassa jossa n. 11 000 asukasta. 4km säteellä on kaikki oleellinen, postista, terveyskeskukseen ja pariin ostoskeskukseen. Jyväskylän keskustaan on n. 8km. Tällä hetkellä asutaan kaupungin vuokrarivarissa. Oma tontti ostettiin viereiseltä omakotitaloalueelta ja aletaan rakentaa keväällä. Lapsilla pysyy samat koulut ja päiväkodit jotka 500-800 metrin päässä. On parit lekkipuistot, lenkkeilypolut metsään ja uimaranta vieressä. Metsää ylipäätään ympärillä aika paljon. Tässä on se mitä me halutaan :) Ei ihan korvessa, mutta ei kaupungissakaan. On omaa rauhaa ja luontoa ympärillä, mutta kaikki tarvittava löytyy silti läheltä.

Menee tämä raskaus minun kohdalla tällä hetkellä aika sivuosassa. Nyt on vihdoin pahoinvointi pois kokonaan ja väsymyskin helpottaa päivä päivältä. Vauva ei ole mielessä edes päivittäin ja pystyy touhuilemaan normaalisti ilman rajoituksia. Nautin tästä keskiraskauden ihanuudesta nyt :heart:
 
Zuh
Heippa masut piiiitkäästä aikaa! En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa pariin viikkoon, menee kaikki aika.pojan kanssa kun töistä selviää..

Tesseistä: kyllä mun muistaakseni raskaustutkimukset ja neuvolat on työaikaa, eli ei niitä pidä sisälle tehdä. Ihan kohtuutonta, nämähän on ns. pakollisia.

Asumisesta: me asutaan keskisuuren kaupungin taajamassa. Voisin kyllä muuttaa enemmän maalle, ei ois naapurit hönkimässä niskaan heti nurkalla :)

Varusteet: meillä on kaikki jo valmiina, ehkä tuttipullo pitää ostaa. Esikoinen on sitten jo kolme, kyllä meille emmaljungan tuplat tulee mutta en tiedä paljonko niitä oikeasti tarttee.

Mahasta: mulla on jo iltaisin varsinkin TOSI iso maha. Äippähousuilla oon menny jo kuukauden kun en jaksa ahdistavaa oloa yhtään, kun ei oo pakko. Kyllä ehtii ennen tammikuuta ahdistamaan vaikka on äippähousutkin :D

Mutta täällä mennään muutoin vaan päivä kerrallaan, töitä ja kotiarkea. Kohta pitäis varmaan miettiä työkuvioita, millin lopettaa työt yms. mutta ne on niin kaukana vielä. Vaikka siis oon töissä enää vain n. 3,5kk.

Kasvatellaanhan massuja tyytyväisinä :)

Zuh 16+0 vai ollaanko jo 17+0, kummiskin POKS!
 
Adora Meillä venyi esikoisen kanssa siihen asti et hän oli 2,5 v, kun ei rehellisesti jaksettu silloin kun oli syöpäleikkaukset jne (kun nuorempikin oli 7 kk) mut jätettiin vaippa pois ennen säde- ja sytostaattihoitoja. Nyt nuorempi siis syksyllä täyttää 2 ja ollaan hänenkin kaa pottailtu ahkerasti ja hän näyttää olevan siihen valmis...kun vaan itte sais aikaseks..olis edes pari lämmintä päivää niin hän vois kalsareilla painaa nurmikolla...ollaan siis pottailtu jostain 9-10kk asti..

Onko teillä kuopus Adora tyttö vai poika. Jos on tyttö niin voin vinkata ”korupalkintoa”, eli kerätä helmiä vaikka tyhjään pilttipurkkiin jota koristeltiin tarroilla yhdessä (1 helmi/onnistunut yö)...sit kun on tarpeeks niin tehdään yhdessä koru. Biltemasta kun saa esim sen ison purkin erilaisia helmia aika halvalla... ;)

Niin ja mekin asutaan vähän tuollaisessa välimallissa ja onneks on kaavoitettu puisto meidän takapihan jälkeen niin saadaan melko rauhassa olla! :D
 
Täällä taas :)

Vaunuasiaan nyt ensiksi, eli minuakin kyllä kovasti polttelisi ostaa vaunut jo nyt, mutta ollaan miehen kanssa päätetty, että ei tehdä mitään hankintoja vauvaa varten ennen rakenneultraa. Sen jälkeen meillä on kyllä vielä yllin kyllin aikaa ostella kaikki tarpeellinen ja tarpeetonkin :D

Maha, on täällä ainakin kasvanut jo ihan selkeästi. Toissapäivänä kaverikin jo tokaisi minun kasvaneen :) Mulla on kyllä bmi 20 tienoilla, joten alkaa kyllä kaikki "ylimääräinen" turvotus näkymään heti. Toivoakaan entisten farkkujen käyttöön ei ole, koska ne ei yksinkertaisesti mene kiinni :) siksi mammahousut jo käytössä.

Voiko olla mahdollista, että tunnen jo jotain vauvan liikkeitä?? Joka paikassa lukee, että ei esikoisesta vielä pitäisi mitään tuntea. Mutta mulla on nyt kuluneella viikolla tuntunut usein sellaista möyrintää kohdun tietämillä, ihan kuin jokin loismato vaeltaisi mun suolistossa :)

kathii & vekara 15+3
 
Mulla tuntui kathii masussa kutittelua jo jokin aikaa sitten :) Nyt jo päivittäin. Kovati ainakin kuvittelen, että pieni siellä mellastaa :) Sen lisäksi on ollut nipistelyä ja muita kipuja, mut tää on sellasta ku tapahtuu iltasin ja sen jälkee ku olen syöny jogurttia! Ei kuitenkaa ihan joka kerta :)

T:Bumsu 14+2
 
magicarnie Voi ei :( Koitahan jaksella sielä ja onnea uuteen yritykseen! Kyllä se vielä tärppää pysyvästi :))


Tuosta vauvamahasta että itselläni hieman farkut puristaa mutta ei mitenkään huomattavasti. Mutta muuten yleisesti ottaen jotenkin ylä maha on todella turvonnut. Ja oma maha ei alunperinkään mikään kaikista pienin ole eli vara rengasta löytyy :D Saas nähdä että kuinka pitkälle asti saa odotella ennenkun oikeesti alkaa huomaamaan että se on vauvamassu eikä pelkkää läskiä....

Mieheni kaveri juuri tänään kysyi että onko maha alkanu jo kasvamaan tokasin että ei oo kyllä muuta ku turvotusta. Siihen kyseinen mies sitten tokas että noh nyttenhän sulla on sitten kiva tekosyy mässätä ni ei huomaa että lihoo...
Niin no viimeistään sitten synnytyksen jälkeen voi tokasta että ei hemmetti näinpaljonko sitä on tullutkin lihottua :D

Tosissaan kyllä koitan olla liikoja syömättä ettei kävis tuota efektiä että olis sitten tonnikeiju synnytyksen jälkeen. Painon nousu on mulle todella iso asia kun olen aina ollut isokokoinen ja onnistunut vuoden alkuun mennessä laihtumaan 20kg...mutta nyt tähän kesään mennessä tullut kyllä takaisinkin aika hyvin -.-''
Ja kahta kauheemmin pelottaa että kuinkahan iso musta oikein tulee sitten viimesilläni....


Niin ja eräs asia mikä on tässä nyt alkanut vähän mieltä painamaan on se, että nään nykyään melkeinpä painajaisia synnytyksestä tai synnytyksen jälkeisestä ajasta ja siitä kuinka unissani en tiedä miten lasta hoidetaan yms. Todella pelottavia.
Ja välillä ihan muutenkin ajatuksia että mitähän tästä tulee vaikka tiedän että osaan hoitaa lasta :D

Oi ja voi mä sanon tota mun ajatusmaailmaa :D

Viikkoja 14+5 :heart:
 
Zuh
Zarix: unet sitten aika varmasti jatkuu synnytyksen jälkeenkin. Minä näin esikoisen aikaan useamman kerran unta että tiputin vauvan rappusissa tai semmosen patsaan päälle. Olotila oli noina aamuina ihan kammottava, tuommonenhan voisi ns. tapahtuakin vaikka osaatkin hoitaa. Mutta järjellä pitää vaan ajatella, muuten tulloo sekopää :)

Pottailusta: meillä on poika 2,5 vee eikä ole vielä lähellekään kuiva. Pottailee kyllä mutta ihan tuurista on kiinni onnistuuko. Mutta lapset kypsyy eri aikaan ja pojat kuulemma hitaammin kuin tytöt, ja meidän pojalla ei oo ollu millonkaan kovin kiire :) puhumaankin kuulemma saattais tässä pikkuhiljaa alotella :D

Ja sit leipomaan & kauppaan..

Zuh
 
masuasiaa sen verran että noin viikko sitten huomasin turvotuksen laskeneen kun vanhat housut meni kiinni ilman että ahisti niinku aijemmin. mutta kyllä niistä nyt se itse vauvakumpu näkyy :D on siis korkeavyötäröiset housut ja aijemmin ne on painanu ton mun alamahaläskin piiloon mut nyt jää semmonen kova möntti. kaverikin sitä viime vklp kokeili ja kun mainitsin ettei se ny vielä ulospäin tunnu (tarkotin vauvan potkuja) niin hän mainitsi sitten nätisti että "NO AI ONKO SULLA NORMAALISTI MUKA TÄMMÖNEN MAHA" :D:D kyllä nauratti. ja nyt siis vatsa on selkeesti painottunu tonne ihan alas eli sieltä nousee semmonen patti eikä oo koko maha turvonnu. pari pv sitten makasin läppäri mahalla niin tunsin kohdun ihan tossa jo aika korkeella kun tuntu se kone inhottavalta sitä vasten.. on muuten ollu vähä ihme vatsakipuja varsinki ku on pissahätä, kävin kyllä virtsakokeissa eikä ollu bakteereja mutta saavat kohta ottaa uusiks.

pari päivää ollu nyt ihan kauheita, oon vaan itkeny aamusta iltaan (töissäkin) ja tullut sitten esim äidille vuodatettua tästä poikaystävän työttömyydestä ja miten "se laiskiainen ei varmasti aijo mitään ikinä tehdä ja vain minä joudun häntä elättämään ja meillä on niin kamalaa". siis meijän äitihän on ollu jo tosissaan että mun pitäs pistää se pellolle tai äiti ottaa sen johonki kuulusteluun ja ei varmasti oo loputtomasti hiljaa tästä asiasta jos ei tilanne muutu :D kauheeta... tänään kun on ollu jo hyvä päivä ni naurattaa pikkusen miten dramaattinen sitä onkaan ollu :D ihanaahan meillä on ja varmasti mieskin alkaa jotakin tekemään kuhan kouluista alkaa kuulua ym!!
ihan skitsohan musta on tullu.

syömisen kanssa muuten alkaa tulla ongelmia. annoskoot on pienentyny niin radikaalisti parin viikon aikana etten VIELÄKÄÄN osaa töissä koota oikean kokosta annosta vaan otan sen entisen verran ja sit sitä ruokaa jää oikeesti joka kerta noin 2/3 osaa lautaselle, kun alkaa tuntua ruuat kurkussa asti. yrjöttääki vähä syömisen jälkeen. hävettää ihan ku heitän joka kerta niin paljon menemään. muutenkin alkanu silleen psyykkisesti oksettamaan kaikki ruoka ja pelkkä ajattelu, mikähän mua vaivaa..

15+2 ??
 
Heipähei!

Olot sen kun pahenee/paranee. Ahdistukset ja flunssat meinaa ottaa valtaa, astmalääkettä menee nyt aika paljon. Nokka aina tukossa. Ja väsyttää ihan mieletön. Kotona ei jaksa työpäivän jälkeen mitään. Mutta hyvä puoli on se, että pahoinvointi jo hieman helpottaa. En ryömi lattialla enää, jos töissä ruokkis vähän viivästyy (muut ei huomaa mennä ajoissa omille tauoilleen tms.) Ja olen jo uskaltanut näin ollen jo muutamille kertoakin tästä ilouutisesta!

Unista pikaiseen, minäkin olen alkanut näkemään mitä ihmeellisempiä unia. Yleensä ei mitään mieltäylentäviä, mutta sellaisia jännitysnäytelmiä, että melkein haluttaisi saada katsoa loppuun asti. Kuin joku jatkosarja menisi tällä hetkellä :LOL: että ihan odottelen, että pääsee nukkumaan ja näkisi taas unta.

Jostain muustakin piti kommentoida, mutta se karkasi nyt mielestä.

Jaksamisia kaikille masuille tasapuolisesti!

Vilipi 13+1
 

Yhteistyössä