**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Pitkästä aikaa taas..

Lomaa ollaan pidelty ympäri suomea ja vielä viikko olis aikaa juoksennella ennen kuin mulla ja miehellä sitten arki taas koittaa.. Äidin pieni kouluun lähtijä täyttää ensi viikolla 7v (mihin on aika kadonnut?? :heart:) ja hällä "loma" jatkuu virallisesti elokuun puoleen väliin asti, mut kulkee jokseenkin meiän mukana arjessa hoitolasten kanssa.

Rattaat: Maalla kun käytiin niin pitihän ne vanhat jo hyvin aikoinaan palvelleet vaunut esille ja tutkia niistä hometilanne. Melkein uudet kaksostenrattaat (sisarusrattaat oli home pilkuttanut pilalle.. :( ), mutta nuo maasturit oli suuremmilta vaurioilta välttyneet. Ne koki täydellisen purku operaation (irrotin kaikki irti lähtevät osat) ne pestiin, liotettiin mäntysuopanesteessä: kuurattiin, pestiin painepesurilla liotettiin varmuuden vuoksi piimässä ja hangattiin soodalla hajut pois (säilytyksestä jääny maan haju..) Niissä oli pari pientä hometahraa istuinosassa ja tuossa etukaaressa (johon vaihdan kankaan muutenkin, kun se on aika kulunu..) molemmista lähti tahrat pois. Jalkapeittoa oli joku käyny kynsimässä, joten siinä oli pieni reikä, siihen saa onneksi nopeasti ommeltua päälle vaikka heijastinkangasta tai jonkun ihanan koristenauhan. Lisäksi sadesuoja oli kokenut jonkun valtauksen ja se oli aivan täynnä reikiä, mutta se olikin irrallaan ja auki alakorissa ja sellasen saa nopeesti uuden.. Kantokoppa pitää ostaa, kun se meni jo viimeksi rikki. Ja vitsiläinen, kun niistä tuli loppujen lopuksi kuin uudet! :heart: Kyllä ne meille kelpaa ainakin kevään, kun kaveri makuuvaunuja tarttee, täytyy sitten ostaa uudet rattaat, sillä meiän matkarattaat on aivan loppuun käytetyt :p

Asumisesta: Mies (minä ja vanhemmat) rakennettiin talo Jyväskylän kupeeseen pari vuotta sitten. Koulu/eskari ja liikkahalli on kilsan päässä, samoin neuvola ja kirjasto. Lähikauppaan on hiukan pidempi. Isommat kaupat on reilu 10 km matkan päässä ja Keskus-sairaalaan (ultrat, sype, synnytys) on 14 km (oman kunnan sairaalassa ei oo synnytysosastoa.. tai äitiyspalveluitakaan!) Lähin tarha on 500m päässä, toinen reilun kilsan päässä, mutta omat ei oo päiväkodissa koskaan olleet, joten ei se tieto niin tarpeellinen ole. Työkavereita (pphoitajia) löytyy muutama tästä ihan läheltä ja meillä on yhteinen liikkahallivuoro kerran viikossa, jolloin näkee sitten useampaa yhtäaikaa. Pari puistoo ihan vieressä, joissa on sitten paljon myös lähistön kotiäitejä, joten lapsille ja itelle löytyy seuraa.. Vielä toistaiseksi neliöt piisaa tässä tönössä, eikä tästä olla menossa mihinkään (minä en ainakaan!), mutta miehellä on hirmuinen hinku tullut taas jostakin että haluaisi rakentaa uuden talon.. :O Passitin sen tuonne pihamaalle leikkimökin tekoon.. :D

Lapset on aivan innoissaan jo nyt vauvasta. Käyvät taputtelemassa mahaa ja juttelevat sille. Isompi käy joka ilta toivottamassa vauvallekin hyvää yötä ja sanoo että tulisispa se pian meiän luokse. Ja minä tietty aina nielen kyyneleitä, on sen verran herkkää, ei se yleensä tuollasia höpöttele vaan lähinnä menossa isottelukausi.. Pienempi käy supisemassa että ole tyttö, ole tyttö ja laulelee lauluja ahkerasti. Vielä toistaiseksi eivät ole kertoneet kenellekään, josta oikeesti olen ihmeissäni, sillä en olis uskonu että salaisuus pysyisi näin kauaa.. :D

Maha on välillä niin turvoksissa, että äippä on monesti kysyny että onko siellä useampi tai ootko jo pidemmällä, kun oot noin valtava. Reilun viikon päästä neuvola.
Selkä on aivan jumissa, siitä johtuen pää on tosi kipeä ja en tiedä yhtään miten tässä syksyn tulee menemään, sillä edessä olisi nosteluja ja pieniä hoitolapsia. Mennään nyt ainakin hetki kerrallaan ja nyt meen tuonne olkkariin, sillä mies lupasi morjoa selkää hetken aikaa.. :stick: Välillä tuntuu sellasta pientä perhosen siipien havinaa mahasta, mutta en vielä tiiä varmaksi onko se pienokainen vai suolien lörinä.. :ashamed: Ne tuntuu kun makaa selällään/kyljellään ja painaa tosta "kummun" kummaltakin puolelta, toinen puoli sitten alkaa lepattaa, joskus.. Neidiltä tunsin ekat liikkeet 15+5 ja sillon oli juuri neuvola käynti samoihin aikoihin, kysyin et onko se mahdollista jo ja hän sitten kokeili ja tunnusteli, totes, että kyllä se täällä potkunyrkkeilee vastaan kun häiritsee.. (Pojalta ekat varmat liikkeet oli vasta n vko 20..)


Niina ja lupuska 15+2
 
Okei. Eli en siis ole ainoa näiden ihme painajaisteni kansss :DD
Todella pelottavia ne silti on ja jotkut olleet todella todentuntuisia :s

Unohtui tuolta laittaa aikaisemmin muuten tuo synnytys sairaala eli synnytys tapahtuu näillä näkymin LS
Ja poikaoloja on minulla sekä miehellä :D Vielä pitäis enskuun loppuun odotella että sais sen lääkärin mielipiteen että kumpi sieltä onkaan tulossa :D


Onko muuten kenelläkään kokemusta turvakaukaloista ford mondeo -97 henkilöautossa? Kun huomasimme tuossa että ystäväni turvakaukalo ei mahdu turvavöihin kiinni :headwall: että onko jollain jotain merkkisuositusta mikä mahtuisi vai pitäskö vaan suoraa mennä ja ostaa pidemmät turvavyöt autoon mikäli se on mahdollista :O
 
Ihan kauhee flunssa iskenyt :kieh: Oon ollut melkeinpä petiin kaadettuna 4 päivää, yöt yskin keuhkojani pihalle, mikä aiheuttaa tietty lisää vain väsymystä päiviin.

Lomaa jäljellä 1,5 vkoa ja ÄRSYTTÄÄ tämä toimettomuus ihan tosissaan! Koko ajan vaan mietin mitä kaikkea tässäkin ajassa olisi lasten kanssa tehnyt. Pöh. Lapset pääsee sentään keskiviikkona eläinpuistoon mummon kanssa, kun me lähdetään miehen kanssa Etelä-Suomeen pariksi päiväksi kahdestaan.

Mutta on tämä neljän seinän sisällä oleskelu kyllä ihan pyllystä näin kesällä.

Adora ja Marakatti 13+3 vähän huonoissa fiiliksissä nyt..
 
Zarix: saako sitä istuinta etupenkille laitettua? Siellä kun on pidemmät vyöt.
Meillä oli aikanaan opelin farmari, eikä takana ylettynyt vyöt kaukalon ympäri, eestä ei saanu airbagiä pois päältä, joten kaukalo piti ujutella eriskummallisesti että se vyö riitti. Vauva ei tosin sillon voinut olla kaukalossa, kun sitä piti kieputella ja käännellä. Sit kun sen kaukalo oli loppujen lopuksi kiinni ei kauheesti tehny mieli enää irrotella sitä.. Turvavöiden pidentäminen on kallista..

Toivottavasti saatte istuimen mahtumaan jollain kepulikonstilla ettei tarttisi lähtee uutta hankkimaan.. :wave:
 
Läski vuodotas! Mää oon niin totaalisen masentunut tähän että paino oli taas kilon noussut. Tosin keskiviikosta asti en oo jaksanut ruokaa tehdä ja pitsaa haettiin kun pääsin sairaalasta kotia ja sitten on vaan tullut vissiin syötyä :( nytkin tein valmis pitsaa kun en jaksa vieläkään tehdä ruokaa. Nätti vauvamasuni on muuttunut täysin sen näköiseksi että on vaan lihava :/. Nyt tarttis tehä jtn...Muta en saa itteä niskasta kiinni ja haluasi muutenkin vaan syöpötellä...
 
Zarix Fordissa tosiaan aika lyhyet vyöt takapenkillä, mutta telakalliset istuimet menee :) Ainakin Britaxilla ja Gracolla on turvavyökiinnitteinen telakka. Meillä Focus C-max eikä siinäkään mene reunapaikalle kaukalo (meillä Britax baby safe plus), mutta keskipaikan kolmipiste vyöhön menee (kaukaloa ei saa laittaa kaksipiste vyöllä). Mutta koska meillä saatava kaksi muutakin istuinta kiinni niin laitetaan vauva reunapaikalle isofix telakan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Voihan närästys! Pitikin mennä laittamaan lasagneen valkosipulia...no ei kun oikeesti taitaa olla sen jälkeinen mansikkatorttu kermavaahdolla! :p Yritän kyllä syyä tasaisesti ja pieniä annoksia, mutta ihan kaikkea ei näköjään kannate edelleenkään syödä yhtäaikaisesti. Jos ei pahaa oloa, niin sitten närästystä. Valivali... eiköhän tää tästä, aikaa harjoitella oikeanlaista ja oikeassa rytmissä syömistä sinne tammikuun loppuun, eiks jeah? ;)

Ihana seurata ihmisten reaktioita kun kerrotaan, että ollaan kateltu 7-paikkaista autoa. "miksi te sellaista" "eihän teitä ole kuin 5?..." Ja sitten se lamppu syttyy :D Tosin ihan mitä tahansa ei voida laittaa, en jotenkin näe tuota minun parisuhdetta sellaisen minibussin kuskina. Saapa nähdä, onneksi siihenkin pakottavaan tarpeeseen on vielä aikaa...eiks jeah?

Vilipi 13+2
 
Tuli tällanen mieleen kun luin tuota istuinkeskustelua...Itse en laittais istuinta etupenkille. Olen kuullut monelta ystävältä jotka ovat töissä autokorjaamossa ja muuten autojen asentamisen kanssa että vaikka siinä kunnolla laitetaan se airbag pois päältä niin kolaritilanteessa mitä tahansa voi tapahtua tälle kytkimelle ja laukaista air bagin siitä huolimatta että se on laitettu pois päältä. Mutta sellaista siis mulle kerrottu, kun mietittiin ratkaisuja meidän pikku-auton kanssa. Hankittiin juuri tällainen telakka (gracon) siihen. Itse siis en siis laittais etupenkille..mutta kaikki päättävät itse tietty! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Heissan, täällä myös lomat lusittu ja pikku hiljaa palaillaan arkeen. Onneksi pehmeällä laskulla, mutta kuitenkin. 2,5 viikkoa jäähallileiriä edessä keskiviikosta eteenpäin niin tän ja huomisen otan vielä rauhassa.

Magicarnie :hug:

Olot on lähes normaalit täällä. Kuitenkin jos urheilee vähän "rajummin" eikä ole muistanut juoda niin saa päästää aamupalansa ylös. Hirveen kiva. Masukin alkaa jo näyttämään vauvamasulta ja möyrintä vaan lisääntyy, mitä lie kuperkeikkaa heittää :heart:

Nyt jos sais aamupalansa syötyä ja sitte avaisi työmeilit.

xxxo 16+5
 
kävin täs lukemas parin päivän kuulumiset ku oon ollu niin väsyny et hyvä ku jaksanu konetta avata.... Lauantaina kävin kokeilemas vähän salibandya ja kyl mun pelaamiset on nyt vähäks aikaa pelattu, reeneissä aion käydä silti, mut pelata en enää voi : /
tääl on ihanan rauhallista ku isot on isällään kesälomalla, me siis ukon kans ihan kahestaan tääl möllötetään viikko :) kohta lähetään kiinalaiseen syömään ja kattoon ukon siskoa ku on vuodelevossa, ku vauva päättää tulla maailmaan jo rv 30+

ihan omanapanen juttu, mut ei osaa oikein kommentoida mihinkään mitään :D

tT ja Nipsu-N 15+3
 
Tuli tällanen mieleen kun luin tuota istuinkeskustelua...Itse en laittais istuinta etupenkille. Olen kuullut monelta ystävältä jotka ovat töissä autokorjaamossa ja muuten autojen asentamisen kanssa että vaikka siinä kunnolla laitetaan se airbag pois päältä niin kolaritilanteessa mitä tahansa voi tapahtua tälle kytkimelle ja laukaista air bagin siitä huolimatta että se on laitettu pois päältä. Mutta sellaista siis mulle kerrottu, kun mietittiin ratkaisuja meidän pikku-auton kanssa. Hankittiin juuri tällainen telakka (gracon) siihen. Itse siis en siis laittais etupenkille..mutta kaikki päättävät itse tietty! :D

Olen kuullut aivan samasta! Miehen kaveri on autokorjaamolla töissä ja he olivat kokeilleet kaverin autoa jossa turvatyyny oli pois kytketty. Löivät pesäpallomailalla etukulmaan ja tyyny pamahti auki! Ei siis olisi saanut pamahtaa kun oli pois kytketty. Kaveri sanoikin ettei missään tapauksessa laittaisi lastansa etupenkille. Asiaa kun kyselimme myöhemmin parissakin autoliikkeessä (eri merkit) niin myyjä sanoi että maahatuoja ei suosita poiskytkennän käyttämistä mutta ei suoraan sitä estä. Hän ei itse kuitenkana omaa lastansa vaarantaisi etupenkillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimamma ja Zarix
Mä olen kuullut noista airbageista ihan samaa, että poksuvat, vaikka pois kytketty päältä. Yksi vaihtoehto voisi olla silloin se, että sen tyynyn poistattaa kokonaan, jos se on mahdollista kyseisessä autossa.
 
Keskiviikkona äippäpolille aika ja sielä selviää leikkausaika toivottavasti saatas venytettyä mahdollisimman pitkälle et ei kauhean pieninä lapset syntys.
Viikonloppuna seurannut sokeriarvoja ne onneks ok.:)
Nälkä tuntuu olevan koko ajan yritän popsia kasviksia et ne veis pahimman nälän välillä pois.

Rasavilli-77 Siiri ja Kaapo 16+0
 
Mää en myöskään laittais etupenkille turvakaukaloa, vaikka airbagin saisikin kytkettyä pois päältä! Näin on meidänkin autossa ja silti lapset kuljetettu aina takapenkillä. Meidän Toyotassa yltti Gragon ympärille vyöt, mutta muistelen että ihan nippa nappa (oli telakkakin olemassa). Miehen bemarissa vyöt ei mennytkään.

Aloitin rautakuurin, oli jo rv 9 hb 104 ja th sanoi että aloita rauta heti rv12 jälkeen. Saa nähä nouseeko silti, edellisissä raskauksissa ainakaan ei rautatabut auttaneet.
 
Zuh
Adora: kannattaa testata eri rautavalmisteita, mullakin tehoa vaan nestemäinen "luonnonrauta"-valmiste. Tabletit yms pisti vaan mahan sekasin ja arvot senkun laski vaan.

Maanantai ja töitä, montakos kuukautta pitikään vielä jaksaa :p

Zuh & öhmö 16+3?
 
Adora: kannattaa testata eri rautavalmisteita, mullakin tehoa vaan nestemäinen "luonnonrauta"-valmiste. Tabletit yms pisti vaan mahan sekasin ja arvot senkun laski vaan.
Mä kokeilin kuopuksen raskaudessa vaikka ja mitä, sitä nestemäistäkin, mutta oli niin pahaa etten todellakaan pystynyt juomaan! Onkohan tullut markkinoille jotain uusia tuotteita tassa neljässä vuodessa! Obsidan mulle sopii mahan puolesta ja se oli ainoa viimeksikin mikä edes piti hb:n tasaisena.
 
Ensinnäkin tervetuloa uusille :wave:

Pahoitteluni magicarnie ja Nemppis!! : / :hug:

Seulonnoista ei tullut mitään kirjettä kotiin. Sanoivat silloin, että soittavat 2-3 viikon päästä, JOS on jotain häikkää. Jos mitään ei kuulu, on kaikki hyvin. Meillä nyt nt-ultrasta + verikokeista 4 viikkoa ja todellakin toivon, että kaikki on hyvin. Ellei kesälomat ole pidentäneet käsittelyaikoja ja kohta sieltä pamahtaa kutsu keskustelemaan...

Äippävaatteista ootten kirjotelleet. Kävin toissa perjantaina HenkkaMaukassa ettimässä housuja, siis farkkuja. Tsissus, miten paska valikoima! Siellä oli just niitä millimollin mainitsemia slimmejä enimmäkseen. Minä ku halusin nimenomaan farkut työhousuiksi. Löysin peräti YHDET vähä leveälahkeisemmat kokoa 38 (mun normikoko). Olivat siis ainoat kyseistä mallia. Otin myös yhet slimmit, kokoa 44. Sovitin kokoa 42 ja hyvä ku sain ne reisistä vedettyä ylös... (kun tällä tytöllä noita muotoja on, vaikka BMI on sen 23 eli täysin normaali) Pettymys siis oli kaupan valikoima. Isoin koko, jonka housuissa näin, tais olla justiinsa toi 44.

Netistä en ala tilaamaan, koska kuten teddybear- tuolla totesi, haluan sovittaa vaatteet mieluiten suoraan kaupassa ja todeta ne hyviksi/huonoiksi enkä ensin tilata netistä, sovittaa kotona, todeta ne epämukaviksi päällä (tai ei mahu ollenkaan) ja sit täytyy palauttaa ym. Kaupasta ne hyvät saa suoraan mukaan ja that's it. :)

Mutta, äippäfarkut on aivan ihanat jalassa. Ei purista eikä kirraa mistään. Varsinkin kun istumatyötä tekee, niin päivän mittaan turvotus lisääntyy ja silloin hyvin istuvat housut on pop :)

Sokerirasituksesta sain puhtaat paperit, mutta sitten viikoilla 24-28 uudestaan. : / Mutta se rasituksesta seurannut väsymys oli kyllä rankka. Ite nukuin kyseisenä päivänä 4 tunnin päikkärit. Seuraavaa rasitusta varten otan töistä vapaata... Nyt sai viimeksi olla kuitenkin kesälomalla.

Täälläkin tunnusteltu nyt kolmena päivänä, et näinkö siellä alkais pieniä liikkeitä tuntumaan? Välillä tuntuu tuolla kohdun suunnalla ihon alla sellain pieni värinä :) Kestää vain hetken eikä sitä välttämättä edes tunne, jos on itse liikkeellä. Kyseinen pieni värinä tuntuu eri kohdissa kohtua ja tosiaan tuntunut ihan vasta lähipäivinä :) Dopplerilla saa kyllä kuulumaan sellaisia muljahduksia, et ihan aina säikähtää :D Näiden muljahdusten läheltä löytyy yleensä sitten sydänäänetkin :heart: Joka kerta löytyy nopeammin :)

Peikko89 kirosi sitä, kun ei oikein kykene eikä jaksa tehdä mitään. Itsekin yritän muistaa ajatella, ettei raskaus ole sairaus, mutta kyllähän sen rankan väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa on välillä yhtä taistelua. : / Mulla vaikuttaa niin paljon mielialaan, jos voin fyysisesti huonosti enkä kykene tekemään asioita samalla tavalla kuin normaalisti.

Täälläkään ei ole edelleenkään paino noussut. Äitiyskortin mukaan painetaan nyt -1,6 kg vähemmän kuin ekassa neuvolassa, mutta silti ei puhettakaan, että normaalifarkkuja enää tunkisin jalkaani :D Olo tuntuu kuitenkin isolta, kuten "MY" tuolla totesi. Tosin työkaverini ja läheinen ystäväni totesi tänään, että edelleen oon tosi hoikassa kunnossa eikä raskaus näy juurikaan ulospäin.

Omasta mielestäni kuitenkin vauvamaha alkaa pikkuhiljaa erottumaan ja kohtu tuntuu käteen ihan selvästi, mutta vaatteet vielä peittää tuon pienen kummun :)

Tuli muuten mieleen, että en välttämättä liity facebook-ryhmään ollenkaan, mutta voihan mieli muuttua :)

Ruokasuosituksia olen noudattanut sen verran, että yritän muistaa syödä edes jotain hedelmiä enkä nauti pastöroimattomia maitotuotteita. Käytänkin niistä enimmäkseen jugurtteja ja maitoa. Isäntä taas on enemmän juustojen perään. Mutta itselleni tärkeintä on viime viikkoina ollut, että saan edes jotain syötyä, kun on päiviä, että ruokahalu on todella huono. Oli se "ruoka" sitten pizzaa, jäätelöä tai ihan perinteistä makkarasoppaa...

Päänsäryistä ootteko kärsineet? Täällä oli viikon verran päivittäistä päänsärkyä, mutta nyt ei ole taas muutamaan päivään onneksi ollut.

Viimeksi ollaan oksennettu viime keskiviikkona. Koko päivän olikin huono olo. Nyt viikonloppu meni paremmin. Tänään tosiaan eka työpäivä loman jälkeen ja väsyttää ihan armottomasti, kun eihän sitä nukuttanut viime yönä :D

Puuh. Oli varmaan vielä jotain, mitä piti kirjoittaa, mutta tässä nyt näin ens alkuun :D

(kuka nyt edes näitä lukeekaan...)
 
Autossa en miekään pidä lasta etupenkillä vaikka saisikin sen airbagin pois päältä. En vaan luota siihen.

Mulla tää väsymys vaan jatkuu. Ei hellitä ja alanki jo uskoa, et vasta synnytyksen jälkeen hellittää. Menetin siis toivon.

Painoa on oman vaakani mukaan noussut 100g siitä, kun aloin odottamaan. Viimeks neuvolassa en ollut vielä kirinnyt alkulaskua takaisin.

Miehellä alko loma. Jospa nyt lepäämisen myötä supistelutkin lakkais tai ainakin vähenis.

POKS 14+0 :heart:

Tine & Vilpertti
 
Päiviä!

Tulen kommentoimaan paremmin kun jaksan ja ehdin. Lukenut olen, mutta viikonloppuna oli jotenki huono ja kummallinen olo, en jaksanut kirjotella..:|

Ajattelin nyt liittyä facebookiin, sen takia täällä kirjottelen turhia :)
 
Hennu96, eiköhän kaikki sitten ole hyvin. Kyllä tuossa ajassa pitäisi olla jo soitettu, ei niissä labravastauksissa mene muutamaa viikkoa kauempaa. :) Eikä tällaisissa aisoissa ainakaan pitäisi kesälomien vaikuttaa, sillä seulonnan tuloksenahan voidaan tehdän keskeytys ja ne pitäisi saada tehtyä aina mahdollisimman pian ja pienillä viikoilla.



ON: Täällä ei mitään ihmeellistä, huomasin, että tänään en ole yökkinyt ollenkaan! Ehkäpä tää pahoinvointi tässä nyt siis alkaa vähenemään. :)
Väsymys sen sijaan ei ole vielä lähtenyt lätkimään..

Edelleen ne äitiyshousut on hakusessa, eikä olis kiinnostusta mihinkään kauppohin.. huoh. Ensi viikonloppuna olen menossa Helsinkiin, ja siellä varmasti ainakin Itäkeskukseen käymään, joten niitä seutuja tuntevat, oisko vinkkejä missä liikkeissä siellä ois kivoja äitiysvaatteita? :)

paum & vampula 14+0 Jee, viimeinkin jollain isommilla viikoilla ku se 12! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Huomenta masut!

Täälläkään väsymys ei ole vielä väistynyt ja epäilenkin, ettei se ihan heti ole väistymässä. Mentiin eilen nukkumaan koko perhe puoli ysiltä! Yleensä joskus kymmenen aikaan... Sanoinkin eilen ihan suoraan töissä, että väsyttää ihan mahoton, jo pelkästään noi siitepölyallergiat yksinään plus tää raskaus. Että ei tartte mulle laittaa mitään kuusi päiväisiä viikkoja. Meillä on tulossa muutoksia ensi kuussa töissä, mulle vaan eilen ilmoitusluontoisesti sanottiin, että sie oot sitten vastuussa. No jes. Ei se vastuu, vaan tää ajankohta. Ja palkka on kuitenkin ihan sama. Huoh, ehkä se opettaa. Heittäis vain nuo alavatsakivut nyt pois, niin uskaltais mennä täysillä.

Mies se eilen yllätti! Ja kun oltiin menossa vain katsomaan ja koeajolle yhtä 7-paikkaista autoa, niin se sitten ostaa täräytti sen! Se oli ihan hirveessä kunnossa, totta sitä oli pidetty tuhkakuppinakin, ja ne kolinat tunnistin minäkin, ettei se ihan kunnossa ole. Mies oli kyllä aivan innoissaan :) sai sitten tulevan loman ajaksi projektia ittelleen. Onneksi osaa itte korjata. Me kun ollaan tuloluokissa varmaan aikalailla siellä loppupäässä niin uusiin autoihin ei ole varaa ja kun tuloista menee aina minun palkka pelkkään asumiseen, niin ei sitä lopuilla maksella mitään isoja osamaksueriä. (meillä siis vuokra Kas-asunto 970€/kk, ja tää on pieni ku mikä, 3h+k+s). Mutta onneksi mies on tyytyväinen :) Mie kyllä yritin sitä vähän himmailla, että älä sie nyt vielä, mitä tahansa voi sattua, mutta tuumasi vain, että sitten laitetaan kuntoon ja myydään pois.

Ja voi mahoton kun uskaltaisi kertoa lapsille! Mie olen yrittänyt tehdä sellaista tutkimusta, että mitä ne tuumailis, aikalailla eriäviä mielipiteitä on tullut. Ja kuopus on vasta 5,5v niin en tiedä ymmärtäisikö ihan oikeasti. Mutta olen asettanut itsellleni aikarajan, että tällä viikolla kerron. Tavalla tai toisella.

Vilipi ja 13+4
 

Yhteistyössä