Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Kiitoksia onnentoivotuksista. :) Ihana Neljän suora tuo sininen sydän!
Toke kyselit oliko tyttö- tai poikaoloa etukäteen. Mulla ei ollut oikeestaan oloa kumpaakaan suuntaan, mutta oireet on ollut ihan samat tässä raskaudessa kuin ensimmäisessä, joten siitä ajattelin että todennäköisemmin on poika. Ja mies oli myös alusta asti sitä mieltä että poika taas tulee.

Kuplimisesta, oman ymmärrykseni mukaan se kupliminen on juuri niitä hentoja liikkeitä joita ei vielä kunnolla tunne. Esikoista odottaessani ennen ensimmäisiä kunnon liikkeitä tuntui juuri sellaiselta kuplimiselta. Ja esikoisella oli loppuraskaudessa mahassa usein hikka, se tuntui vähän erilaiselta, sellaiselta nykimiseltä enemmänkin. Mutta tiedä noista kaikista sitten mitä oikeasti ovat :)

Vauvakutsuista mulla ei ole kokemusta, muuta kuin telkkarista. Mutta hyvä idea se kyllä on.

Oletteko muuten miettineet yhtään vielä nimiä tuleville pienokaisille? Täytyy pikkuhiljaa ruveta pohtimaan vaihtoehtoja. Ihan lopullista nimeä en halua päättää ennen kuin näen vaavin ihan livenä sylissä, siinä mielestäni vasta näkee onko yhtään sen mietityn nimen näköinen. Meillä oli esikoisen kanssa pari nimivaihtoehtoa mietittynä. Kun pojan sain synnärillä syliini niin melkein saman tien oltiin miehen kanssa sitä mieltä että poika oli ihan miehen miettimän nimen näköinen.

Äippälomalle jään muistaakseni joskus marraskuun loppupuolella, sen 30 pv ennen laskettua aikaa mukaan. Toivottavasti pystyy olemaan töissä ihan äippäloman alkuun saakka.

Jaksamista kaikille tasapuolisesti!
 
Fanttelille jaksamista ja voimia :(! :hug:

Sartsalle myös jaksamista tilanteeseen!

Rakenneultra on meillä 9.9.

Eilen käytiin neuvolassa ja siellähän se pikkuisen sydän jumputti sykkeellä +160 :)! Mitkä lie urheilusuoritukset ollut käynnissä. Jännitti ja pelotti ihan hirmuisesti mennä sinne, kun viimeksi ei tosiaan saatu sydänääniä kuuluviin. Neuvolatäti sanoikin että voi ei, lääkäri oli tehnyt kuulemma ihan väärin kun ei ollut varannut suoraan aikaa uusintakontrolliin parin viikon päähän jossa olisi kokeiltu saada ne äänet kuuluviin uudelleen :( Pöh. Muutenkin oli kyllä ihana saada oma neuvolatäti takaisin, jolta oikeasti saa tietoa ja vastauksia kysymyksiin :heart:.

SenSen 17+5
 
Sartsa83
vauvakutsuista sehän on niin jenkkiä kun olla ja voi.. jotkut tosin suomessakin niitä järjestää, muttei mulle ainakaan järjestetty esikoisesta, tuskin siis tästäkään, enkä kyllä ootakaan, kun on niin paljon kaikkea muuta.

Nimistä miettinyt olen kaikenlaisia jo.. niin tytöille kuin pojillekin.

Kiitos raparperitaivas ja SenSen :hug:

Omaa. Siis nyt mä en voi käsittää. TAAS tänään semmonen päivä et maha tuntuu hävinneen täysin. Eilen koko päivän selälläkin maatessa tuntu jo selvästi masu ja pienen liikkeitä. Nyt tunnen ne tuolla jossain sisällä, mutta mahaa ei ole enää.. pelkkää läskiä ja nahkaa?! :O Voiko kohtu muka tehä tommosen käännähdyksen selkäpuolelle? :O Tää menee ihan friikiks.. tänään myös ollu tosi inhottavia kipuja oikealla puolella n. munasarjojen tienoilla. Liitoskipuja veikkaisin... hulluksihan tässä välillä tulee! Samalla ku pää muutenkin ihan pökissä kaikesta, niin sitten vielä tämmöset päälle... huoh..

Sekava Sartsa ja piilossa oleva Pätki 18+6 :heart:
 
Kovasti kovasti pahoitteluita Fanttelille ja Sartsallekin voimia.

Ja sitten varovasti kerron, että tänään neuvolassa kaikki hyvin. Vilkkaasti liikkui ja vahvasti kuului syke. Tuntuu se vain niin ihmeelliseltä edelleen ajatella, että pieni ihmisenalku tuolla masussa kasvaa. Sydänäänten kuuluminen jotenkin aina asiaa konkretisoi. Pieni pallokin on ilmestynyt mahan kohdalle, joten kai siellä on kasvettu.

Rakenneultra on 6.9.

Katapultti ja tänään 17+3
 
Heippa taas pitkästä aikaa :wave:
Oon ahkerasti taustaillut ja lukenut juttujanne mutta toi kommentointi on tosiaan jäänyt vähemmälle...
Mutta täällä edelleen ollaan =)
Kovasti voimia Fanttelille :hug:
Mulla olis se Rakenneultra 30.8....
Jännittää jo vähän... kova hinku nähdä pikkuinen ja sukupuolikin ois mukava saada tietysti selville :D

Mamu ja tänään 18+1
 
Hei,

ajattelin jospa vihdoin ja viimein uskaltaisi ilmottautua odottajaksi, raskaus kun on riskiraskaus ison myooman ja 8vko:a kestäneen verenvuodon takia, viikkoja on nyt kasassa 17+1 . Päivä kerrallaan tässä mennään ja toivotaan parasta :) Eli LA on 19.1 ja JS olisi synnytykseen tarkoitus mennä, tulokas olisi 4 lapsonen :) , Ikää on kertynyt itselleni 34v.
 
Hei piitkästä aikaa!

Fanttelille paljon voimia ja halauksia, tosi surullista :'(.

Sartsalla myös tosi rankkaa, voimia!

Galluppeihin, rakenneultra meillä 2.9.
Mulla on aika vahvasti semmoinen olo, että täällä olis taas tyttö ja poika. Mielenkiinnolla odotan.
Ja kyllä, kysymme ultrassa sukupuolet. Täytyy niin paljon hankkia taas vaatteita että on paljon helpompi ennakoida sitten, sitä romua on muutenkin sit nurkat ja kaikki täys.

MLM, kiitos taas päivityksistä ja onnittelut uudesta perheenjäsenestä :). Musta on ihan hyvä että nuo kadonneet lampaat on merkattu, toivottavasti itse en vaan sinne pääse tipahtamaan syystä enkä toisesta. Aika paljon olen tuolla monikkokeskusteluissa sen minkä netissä olen, mutta kyllä täällä käyn aina lukemassa teidän kuulumisia.

Fbhen en ainakaan vielä taida ehtiä.

Masurasvasta. Suosittelen todella sitä Body Shopin cocoa butteria. Ennen sitä sai stikkinäkin, oli kätevä, mutta on se tölkkitöhnäkin hyvää. Nyt ostin testimielessä tuommoista luomumönjää samanlaisessa purkissa, Alba Botanica papaya mango body cream. Vielä en ole alkanut laittaa, mutta pian täytyy kun mahanahka jo kutisee välillä. Minä kun luulin että tätä olis jo ihan tarpeeksi viimeksi venytetty että menis samalla vaivalla mut kai se jokaisen lapsen pitää saada äitiin omat merkkinsä jättää =).

(.) Osa raskausvaatteista on mulla jäänyt jo pieniksi vaikka olen itse vaan laihtunut. Maha on siis jo aika iso :D. Kaikki on hyvin, neuvola oli pari päivää sitten (tämä oli toinen neuvola, seuraava on rv 22+). Toisella siellä sydän meni tikutikuti 155 ja toisella koppodi koppodi 140 :heart::heart:.
Itse olen aika väsynyt, ja sydän hakkaa edelleen. Syynä ehkä matala verenpaine, oli 96/58. Hemppa oli vielä ihmeen hyvä 124, varmaan palstamme sadon eli pinaatin ja parsakaalin ansiota se. Meidän samikset aloitti viime viikolla päiväkotiin tutustumisen, ja siellä ollaan sitten päiviä vietetty ja supisteluja mulla riittää kun kaksosia lykin ylämäkiä tarhalle. Hyvin viihtyvät, alkavat kaikki lapset käydä sen kolme päivää viikossa, koitan saada lopputyötä eteenpäin tässä pari kuukautta vielä, ja lopussa kasvatan vaan mahaa ja sitten vauvoja, uskoisin että kädet tulee silti olemaan aika täydet tässä lähivuosina.

:confused: Olen monta yötä raapinut päätäni unettomana siitä, että kuinka ihmeessä saan samikset tarhaan kun vauvat syntyy. Nyt olen päätynyt että on pakko saada kaksosten rattaat johon mahtuu kaksi seisomalautaa vierekkäin, esikoinen sentään on nyt keväällä alkanut jaksaa itse kävellä. Mutta talvihangilla sen systeemin työntäminen voi olla vähintäänkin ööö haastavaa... Mietin, että ehkä vauvat menisi ekat pari kuukautta samassa kopassa/lämpöpussissa eli jos otankin meidän peräkkäiset kaksosvaunut, vauvat siinä toisessa istuimessa ja yhdessä samis ja toinen samis seisomalaudalle ja esikoinen kävelee... Tai jotain. Onneksi löysin meidän vierestä menevän palvelulinjan jonka voi tilata, nyt vaan toivon että myös tarhan päässä pysäkki olisi tarhan lähellä. Ja jännittää, että kuinka hyvin voin muka ennakoida ja tilata jonkun palvelubussin tuohon pysäkille jos toinen vauva huutaakin nälkää, yks puklaa vaattensa, yksi samis alkaa vaikka kakalle ja kaks muuta kiukkuaa hikisinä talvivaatteissa tai ees yksi noista vaihtoehdoista.... Kaikkea sitä joutuukin miettimään. Onneksi mies on kotona taas sen nelisen kuukautta kun vauvat syntyy, että voipi pienemmällä kokoonpanolla kuskata jonkun aikaa.
No olipahan taas omanapaista sekavaa jorinaa :ashamed:.

:flower: Kaikille mahdottoman ja mahdollisimman hyvää raskautta,
nyt se alkaa kunnolla mahat pömpöttää kaikilla, mahtavaa :flower:


- pavunvarsi, Nappi ja Neppari 17+3
 
Onnea Sheebikselle poitsulupauksesta! Itse aion myös selvittää vauvan sukupuolen. Jotenkin on tyttöolo ja tyttöä monet ovat veikkailleetkin (pahoinvoinnit, näpyt, se että tärppäsi "varmoilla päivillä"). Ehkä myös vaikuttaa se että itse toivon typyä...

Tervetuloa Pjt ja tsemppiä odotukseen :wave:! Liityin itsekin vasta tällä viikolla, koska olen ollut niin epävarma vaikka mitään ei ole sattunutkaan (kopkop) :headwall:

Minäkin olen nyt alkanut masua rasvaamaan vaikkei vielä kutisekaan, mutta kasvanut on jo. Olen käyttänyt myös tuota Body Shopin Cocoa butteria kun myyjä kertoi siinä olevien ainesosien ehkäisevän raskausarpia..

Ja Pavunvarrelle tsemppiä kaksosien (kumpienkin kanssa) :wave:

Mikäs tuo FB ryhmä sitten on? En ehkä itse uskalla vielä liittyä kun monetkaan ei vielä vauvasta tiedä, mutta kävisin katselemassa =)

Oletteko te muut uskaltaneet kertoa jo kaikille/missä vaiheessa kerroitte? Ajattelin ehkä laittaa tuon rakenneultran kuvan FB:hen niin tietävätpä sitten kaikki jos ei anopin tietotoimisto ole jo kaikille kertonut... Siinäkin on yksi rasittava asia; Kun pyydettiin ettei vielä kerrottaisi kellekään niin anoppi on vaan laverrellut kaikille tuntemilleen vauvasta, ottaa pannuun! :mad:

Mutta tässä näitä taas, Jaksamisia kaikille!

Maijuli ja bébé 16+5
 
Sheebis Onnea ultrakuulumisista! :heart:

Maijuli Sen ryhmän ainakin pitäisi olla salainen, eli ei näy ulkopuolisille. Joten et siihen pääse tutustumaan josset siihen kuulu. :( Olen siinä käsityksessä ettei sitä ryhmää edes näy muiden profiliista ellet itse kuulu siihen ryhmään, ellen nyt ihan väärässä ole..

Oli pakko tulla pikaseen hehkuttaa, pimpula on jumpannut aamusta asti ihan järkyttävän paljon, koko ajan joku kutittaa mua sisäpuolelta.. :heart: Aika ihanaa.. :) Tosin tämäkin jumppa sai alkunsa kipeästä supistuksesta, josta en kylläkään ole iloinen, mut kuitenkin..
Tuumailin tuossa että kovin supisturherkkä tunnun nyt olevan ja on varmaan pakko soittaa neuvolaan et kävisin lääkärissä vähän aiemmin kuin vasta syys/lokakuun vaihteessa et tarkistetaan että kaikki on ok..

Mutta mukavaa perjantaita kaikille! :)

Maira ja pimpula 17+3
 
Sartsa83
Maijuli FB ryhmä on siis salainen ja näkyy ainoastaan sinun etusivullasi. Eli julkaisut, kirjotukset, kuvat ym. näkyy kyllä sinun seinälläsi, mutta ei kenenkään muun. Kukaan kaverisi eikä tuttusi tiedä että olisit tuollaisessa ryhmässä mukana. Sen voi jopa testatakin... :)

Me paljastettiin/kerrottiin lopuille siinä vaiheessa kun 12 viikkoo oli ohitettu ja ultrassa käyty. Mutta lähimmäisille kerrottiin aika pian plussauksen jälkeen.

Kiitos Katapultti ja pavunvarsi :hug:

Mun on nyt ihan pakko... mua on tänään sattunu TODELLA paljon ja ikävästi kohtuun... siis on keskellä alavattaa se kipu.. välillä se tulee kovempana ja välillä se on pientä juilintaa. Mutta selvästikään ei ole mikään kasvukipu koska se tulee pahiten ja viiltävänä kipuna kun nostan poikaa syliin ja/tai kannan sitä/pidän sylissä. Sattu jopa sohvalla maatessa appiukon luona. :( Ei vaikuta kovin hyvältä. Yks kaveri, joka raskautui nyt esikoisestaan hormoneilla ja on tällä hetkellä 31+ viikolla, makaa nyt sairaalassa, koska istukka oli revenny 2,5cm matkalta ja alkanut vuotaa verta. Sisältä ei muutenkaan paikat oo enää kiinni mut kanavaa jäljellä 3cm... nyt sitten pelätään, mahtaako herra "kääpä" selviytyä 37 viikolle saakka vai tullako aiemmin. En mä nyt tarkota että mulla menis samalla tavalla tms., mutta koska tässä on itellä ollu tosi paljon nyt näitä kipuja ja aika ajoin supistelua, niin pelottaapa se nyt hieman, että mihin tässä ollaan menossa.. en muistanutkaan aamulla mainita, mutta näin painajaista jossa rakenneultrassa selvisi ettei meidän "pätkis" ole kehittynyt oikein ja jouduin synnytykseen. Synnytinkin sitten kuolleen lapsen.. ja samaan hengen vetoon näin unta että Arttu löi päänsä johonkin kiveen, sai kaameen verenvuodon ja kuoli käsiin. :'( Miten niin mulla on pelkoa kuolemasta? : /

Pelokas Sartsa ja aktiivinen Pätkis 18+6 :heart:
 
Voimia kaikille.. etenkin Fanttelille ja Sartsalle !:|

Minulla on rakenneultra 21.9

Olo on tällähetkellä odottava ja outo. Pahoinvointi on alkanut helpottaa ja olo ihan ok, väsymystä lukuunottamatta. Vatsan kasvu on pysähtynyt ja liikkeitäkään ei vielä tunnu. Monesti miettii, että onko kaikki hyvin, mutta ei kait se auta kuin toivoa parasta. Minulla on ollut myös jonkin verran noita alamaha kipuja ja varsinkin silloin kun nostaa jotain raskasta. : /
Nimiä ollaan myös kovasti mietitty, mutta kyllä pitää nähdä se lapsonen ennen nimen lopullista päätöstä.=)

Mukavaa vkloppua kaikille! :wave:

Hertsi + tirriäinen 15+3
 
Sartsalle ihan mahdottomasti voimia :hug: Sinulla on nyt tilanne, jos ihan sietokyvyn äärirajoilla ollaan ja se heijastuu uniinkin. Olisiko sinulla mahdollisuutta päästä johonkin päivystykseen näytille, jotta masun tilanne saataisiin selvitettyä?

Itse kuulun myös siihen jengiin, joka on huolissaan vauvasta. Liikkeitä ei siis ole vieläkään, tosin kuplintaa ajoittain. Myös mahdolliset kehityshäiriöt kummittelevat mielessä ja ultraan mennään ensi viikolla aika vaatimattomin ajatuksin. Kuvitelkaa, en uskalla ostaa ennen ultraa edes raskausarpivoidettakaan saati mitään muuta. Me ei olla edelleenkään kerrottu tuskin kellekään. Ei vaan uskalla. Pitäisi ensin edes nähdä ultrassa jotakin elävää ja about normaalia. Voi tätä äidin elämää ja siihen liittyviä ajatuksia. Doppleria en ole hankkinut ja olenkin miettinyt, että sellainen pitäisi kyllä antaa neuvolasta jokaiselle odottajalle. Niin paljolta huolelta välttyisi. Myös ultria pitäisi olla kerran kuussa eikä kaksi kertaa raskauden aikana.

Voimia meille kaikille :heart: Onneksi vauvat ovat sitkeitä, vaikka äidit eivät aina :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa mun mielestä sun kannattais soittaa/mennä johonkin päivystykseen jos pääsisit näytille, kun on niin kovat kivut. Kuten Ninnatar sanoi niin sulla on nyt niin rankka elämäntilanne, että toki se vaikuttaa uniin, se on ihan luonnollista. Voimia sinulle ja toivottavasti saisit selvyyden ja apua tuohon kipuun.
 
Rakenneultrat:



Menneet:
11.08. sheebis



Tulevat:
18.08. vuokko82, Ninnatar
19.08. Carcas, MommysLittleMonster, Peippo78
21.08. Lonely, hertsi
22.08. Neljän suora, Sartsa83, raparperitaivas
24.08. ellen-
26.08. Toke**
29.08. nuhmuliini80
30.08. Nijan, Augusta87, Mamu82
31.08. Nannu30

01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi
05.09. Sannuli88
06.09. Katapultti
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84
14.09. Maira
 
Sartsa83
Kiitos Ninnatar ja sheebis kivut ovat helpottaneet ja nyt ei tunnu taas missään mitään. Kai ne on vaan sitten esikoiseen verrattuna voimakkaampia liitoskipuja/venymiskipuja ja tulevat aikasemmin kuin esikoisesta. Samalla myös eilen tuntui alapäässä niitä samanlaisia repeämiskipuja mitä oli esikoisesta vasta loppu puolella. :O Mutta kuten sanottu, kaikki tulee aiempaan toisessa raskaudessa. Ehkä huolehdin aivan turhaan tai sitten stressi/pelko aiheutti nuo kivut.. mikä ei tietenkään ole hyvä asia, koska kipu voi taas johtaa supistuksiin yleisesti ja sitä myöten liiallisten supistelujen kautta liian aikaiseen synnytykseen. Jotenka.. ootan niin pääsyä nyt sinne helkatin neuvolapsykologille, että pääsis puhumaan.. en halua riskeerata tämän vauvan elämää yhtään enempää!!!

Kiitos Neljän suora listasta. :) :heart: Meillä onkin näköjään samana päivänä yhdessä raparperitaivaan kanssa. :) Jännityksellä ja innolla oottaen.. toisaalta ihan luottavaisin mielin, toisaalta taas peläten kun tää vatta ei oo kasvanu sitä tahtia kuin esikoisesta, et onko siellä sittenkään kaikki hyvin.. mutta mutta.. kaikki raskaudet on erilaisia ja voihan se olla että nyt kohtu on enempi kallistuneena taaksepäin.. kaikki kun on mahdollista ja kaikki on kuitenkin niin erilaista AINA jokaisessa raskaudessa.

Sartsa ja Pätkis POKSPOKS 19+0 :heart:

Poksumisen ja viikkojen vaihtumisen kunniaksi taas uusi masukuva. Tässä se on nyt semmonen ettei oo turvotusta eikä mitään vaan maha seistessä on juurikin tällainen. Eli kyllä se jo näkyy, mutta huomattavasti pienempi kuin viime viikolla.. liekö sitten turvotukset ja muuta kadonneet.. tiiä häntä...

 
Huomenia!

Fanttelille pahoittelut ja kovasti voimia!

Sartsalle myös edelleen jaksamista! Toivottavasti saat apuakin, ettei tarvitse yksin noiden asioiden keskellä olla! Siitä mahan häviämisestä puhuit, niin voisin kertoa, että minulle kävi samoin: välillä oli kunnon pallo, joka näkyi selvästi ja nyt pari edellistä päivää koko mahaa on tuskin ulkopuoliset huomanneet. Tänä aamuna taas heti herätessä etureppu pisti silmään, kun nousin ylös :D. Kyllä mulla ainakin tuntuu nyt menevän ihan syömisten ja muiden olojen mukaan tuo mahan koko. Esikoiselta ei tämmöisiä turvotusvaihteluja ollut. Mutta mahan toiminta oli silloin ihan erilaista.

Pavunvarsi, kuulostaa kyllä haastavalta tuo kuljetusjärjestely! Tuli mieleen, että näimme kerran ulkomailla kaksosten vaunut (ihan yhtenäisellä vaunukopalla), joissa istua napotti neljä vauvaa. Se oli kyllä hauskan näköinen kuljetus! Mutta eri ikäisiä on vähän hankalampi tunkea rattaisiin useampia. Yhden varmaan saisit kantoliinassa kuskattua, en tiedä, tykkäätkö käyttää. Mutta sinulla tulee kyllä kuntoilut suoritettua jo tuossa puuhassa!

Vauvakutsuajatus tuntuu jotenkin vieraalta. Minä tykkään tästä suomalaisesta käytännöstä, että vauvan syntymän jälkeen tullaan käymään ja tuodaan "rotinoita".

Sitten omat: pikkuinen liikkuu välillä jo aika vilkkaasti ja potkut tuntuvat jo välillä ulkopuolellekin. Isikin on jo saanut tuntea ensimmäiset tervehdykset :heart:. Sitä myöten huoli on vähentynyt, joskin kyllähän sitä kaikkea mietiskelee varmasti syntymään asti ja sen jälkeenkin. Äidin osa, samanlaista se oli esikoisestakin.

Töissä on nyt tullut kerrottua aika avoimesti raskaudesta ja kyllähän sen moni jo tosiaan huomaa kertomattakin, vaikkei suurin osa kehtaakaan itse kysyä asian laitaa. Äitiysloman alku tuntuu olevan tosi lähellä, nyt jo saa alkaa miettimään, että miten työhommat järjestetään silloin.

Nyt pihalle nauttimaan loppukesän tunnelmista! Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Meelia ja pikkuinen, kohta 18 viikkoa
 
Aurinkoista lauantaita pinoon!

Fanttelille paljon voimahalauksia ja osanotto suureen suruunne. Ihan kauhea juttu :(

Rakenneultralista on tosi kiva idea! Meillä rakenne-uä on edessä 5.9.

Kirjoittelen edelleen täältä Dublinista miniläppärillä ilman erillistä hiirtä (ei kauhean näppärä systeemi), joten en kertakaikkiaan viitsi alkaa kommentoida taaskaan. Pahoittelen! Kahden viikon päästä palaan taas Suomeen ja oman pöytäkoneeni ääreen ja silloin pääsen taas paremmin mukaan pinon juttuihin ja kenties saan liityttyä FB-ryhmäänkin sitten :)

Mukavasti on mennyt ja maha on alkanut vihdoinkin kasvaa. Ei sitä muut vieläkään arvaisi muuksi kuin lihomiseksi, mutta etenkin selällään maatessa kumpu on ihan selvä. Miehellekin eilen Skypessä esittelin sitä ja sekin jopa huomasi kasvua tapahtuneen :heart: Niin ihanaa! Jotain muljahteluakin tunsin yhtenä iltana tällä viikolla, mutta se on ollut ihan ainoa kerta. Ei kuitenkaan mitään suolistojuttuja ollut, siitä olen ihan varma. Ehkäpä se sitten oikeasti oli vauvan liikehdintää! Iskiasvaivoja on ollut ihan kiitettävästi, kun on tullut käveltyä kaupungilla päivittäin ei-niin-mainioilla kengillä. Ja venyttelykin on jäänyt, vaikka pitäisi muistaa joka ilta... Kyljen kääntäminen sängyssä on välillä aika tuskaista ja jos nousen istumasta, saattaa vasen jalka pettää alta. Täytyy mainita seuraavassa neuvolassa tästä.

Hyviä vointeja kaikille masunkasvattajille! :heart:

Jomi & SS 16+6
 
Sartsa83
Meelia uskon että olet oikeassa tuon mahan suhteen. :) Itekin oon alkanu epäileen tota ihan samaa. On vaan jännä huomata miten tää kroppa käyttäytyy niin erilailla nyt kun esikoisesta, mut.. sillon kaikki oli niin uutta ja nyt tää on ns. tuttua jo kropalle. Tänään justiinsa taas kattelin esikoista syöttäessä, et "voi hyvänen aika, miten tuo pieni ihminen voi olla suloinen.. ja se on tullut MUSTA pihalle.. viikko enää niin hän on vuoden .. vuosi sitten häntä saatettiin maailmaan, ei niin helpolla tavalla.." Ja nyt on toinen masussa tulossa. :) :heart:

Tsemppiä vaan Jomillekin sinne Dubliniin. :hug:

Omaa. Tää oottaa iltaa. Mies ottaa tuon meitin jäbän mukaansa kaverilleen ja ovat ehkä yötä jos sinne ei tuu hirveetä kööriä porukkaa ryyppäämään. Mies ei siis meinaa ottaa mitään ja aatteli että saisin omaa aikaa täysin. :) :heart: Mutta mulle riittää että ovat hetkenkin vaan poissa.. sen verran saan hetken huilata ja hengähtää. Ei sillä, mielelläni olen lapseni kanssa päivittäin, mutta toki pieni erossa oleminenkin tekee hyvää välillä. Toivon vaan ettei sinne ole tulossa isoa laumaa jätkiä ryyppäämään, jotta miehet saisivat olla keskenään pienellä porukalla ja poitsu sais olla isänsä ja miesten kesken. :)

Sartsa ja Pätkis 19+0 :heart:
 
Sartsa83
Awwwwww, mikä leffa tuo baby on board eli suomeksi pulla uunissa. :D :heart: Olihan se välistä aika hohhoijaa ja yäääh, ei kivaa, mutta katottava ja lopussa tuli ihan kamala ikävä miestä ja poikaa. :') Snif. Ois ollu niin ihana halata omaa pientä rakasta ja sitä isompaakin.. nyyh. Ei tää ollukaan sittenkää niin kiva idea olla yksin.. MULLON IKÄVÄ JO NIITÄ! .. Pöh. Oon ihan hölmö. Raskaana. :D Nyt vaan pakko nauttia tästä.. näitä ei tuu joka päivä! Mut tiioks vaan siis, että ikävä on nuita ja ja ja.. nonii.. jos seuraavan leffan laittais ja menis sitten hyvissä ajoin nukkumaankin ja nukkuu NIIIIIIIIIIN pitkään kun vaan jaksaa ja aamulla.. tiiättekös, aamulla mä saan imuroida täällä IHAN RAUHASSA! Vähäks siistii!!!! :D
 
Meillä nasahti eilen käytiin raskausviikko 20! Hurjaa miten aika menee niin äkkiä. Mies toi eilen kukkiakiin töistä tullessaan. :)
Kaikki tuntuu menevän hyvin. Sydän sykkii ja liikkeitä tuntuu, kai. Pissahätä on koko ajan hirmukova, ja selkäänkin on alkanut koskea. Liikkeen tuntuvat semmoisilta myllerryksiltä, onko ne niitä? Tuntuu kun koko kohtu kääntyisi ympäri, ja heti sen jälkeen on juostava vesssaan. Oonko yhtään oikeilla jäljillä? Onko ne vauvan liikkeita vai mitä?
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
Josko sitä ehtisi välillä oikein kirjoittamaankin. Muutama päivä ollut taas hässäkkää. Olen käynyt täällä lukemassa ja pikaisesti päivittämässä ru-listaa, mutta siihen onkin luppoaika hukkunut. Kommentoitavaa olisi ollut vaikka kuinka ja paljon, mutta enhän minä niitä enää muista... :ashamed:


MLM, listan etusivulle laittaminen on hyvä idea, sieltähän sen löytäisi parhaiten! Haluatko, että jatkan kuitenkin listan päivittämistä?


Meillä nasahti eilen käytiin raskausviikko 20! Mies toi eilen kukkiakiin töistä tullessaan. :)
Ohhoh mikä mies! :heart: Mun mies ei muistanut edes mun syntymäpäivää, saatika sitten raskausviikkoja. :LOL:


Onko muilla ongelmia ton FB-ryhmän kanssa? Vai onko se todellakin jotain henkilökohtaista?
Mulla välillä ryhmä näkyy ihan normaalisti ja välillä se katoaa kuin pieru saharaan koko ryhmäluettelosta. :confused: Ja sitten, kun ryhmä taas ilmestyi, en päässyt esim. katsomaan kuvia ollenkaan enkä kommentoimaan mitään. Weird!


Meillä on ollut paljon autossa istumista viime aikoina ja siinä samalla olenkin saanut hyvin neulottua villahaalaria. Nyt olisi enää toinen hiha vaiheessa, viimeistely ja se olisi siinä! Jännityksellä odotan, millainen väkerrys siitä tulee. =)


Ensi viikolla onkin taas jänniä päivä ultrien osalta, ihanaa fiilistellä muiden ultrakuulumisia omaa odotellessa. Enää viikko ja 1 päivä siihenkään. Jännittää!



Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!


NS 18+5
 
Rakenneultrat:



Menneet:
11.08. sheebis



Tulevat:
15.08. olguli
18.08. vuokko82, Ninnatar
19.08. Carcas, MommysLittleMonster, Peippo78
21.08. Lonely, hertsi
22.08. Neljän suora, Sartsa83, raparperitaivas, tiikerinlilja.
24.08. ellen-
26.08. Toke**
29.08. nuhmuliini80
30.08. Nijan, Augusta87, Mamu82
31.08. Nannu30, St. Brigitten

01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi
05.09. Sannuli88, Jomi
06.09. Katapultti
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84
14.09. Maira
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä