Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Lentämisestä. Itselläni on työ joka vaatii matkustamista, joten lentoja on jo kertynyt tämän raskauden aikana muutama. Ensi viikollakin on yksi työmatka (kotimaan lennot) ja lisäksi lähdemme lomalle Turkkiin. En ole ollenkaan huolissaan lentämisestä, mutta aion kyllä lopettaa sen loppuvaiheessa. Ehkä joskus lokakuun lopussa. Työnantaja on ymmärtäväinen ja sanoikin että voin itse päättää milloin en enää halua lentää. Pitkille lennoille en kuitenkaan aio suostua tässäkään vaiheessa enää.

Voi että kun osaisin neuloa kuten monet teistä. Aivan ihania neuleita! Itse ajattelin pyytää anoppia neulomaan jonkun ihanan puvun, johon vauva voitaisiin pukea jo laitokselta haettaessa. :heart::heart:

Mukavaa viikonloppua mamat! Ja hauskat huvilakauden päättäjäiset (täällä Pohjanmaalla ainakin juhlitaan :D)!!
 
Heippa. Närästyksestä ei ole ihme kyllä pahemmin närästänyt, eiköhän sen aikakin koita kun maha vielä kasvaa.

Ihanaa kun kaikki on niin käteviä käsistään, kateellisena kattelen koska mulla just ja just onnistuu napin ompeleminen :D

En tiedä johtuuko siitä etten tunnista potkuja mutta en omasta mielestä vieläkään tunne liikkeitä, pientä polttelua tai nipistelyä tuntuu. Onneksi neuvola on ensiviikolla niin mieli rauhoittuu kun kuulee sydänäänet.
Onneksi mulla ei kävely satu ainakaan vielä, koiran kanssa kun on lenkkeiltävä joka päivä ja on ainoa liikunta muoto mitä harrastan. Pyöräilykin tuntui hieman ikävältä kun joutui olemaan aika kyyryssä.

Minksu 18+1
 
Sartsa83
Tatomira täällä on ihan turha haaveila mistään kunnon liikunnasta. Selkä kipeytyy heti! Ja eilen oli kans sellanen iskias-pakarakipu illalla ettei mitää järkeä! Toivottavasti sulla noi helpottaa ja pääset vielä liikkumaan.

Onnea jjuuli poikalupauksesta. :heart:

Mimsy voi ku harmi ton buranan osalta.. itekin olisin ehdottanu sitä, kun sitä kuitenkin saisi vielä keskiraskaudessa syödä. : / Kysypä kuule neuvolasta tai lääkäriltä, että oisko mitään muuta helpotusta? Pakkohan nyt jotain on olla.. ei sitä ihminen saa kivuissakaan olla!

Meelia kiitän. Raskastahan tämä todella on.. vielä kun hyväksyisikin asian.. koko ajan ajattelee että "mitä te otatte osaa suruun, kun äiti palaa takasin", vaikka itsekin tietää ettei äiti tule. Sitä vain kieltää tämän kaiken itseltään kun ei tahdo ajatella, että oma äiti on poissa, pysyvästi. :'(

MLM täällä on yllättävän vähän ollut närästystä. Iltasin se saattaa yllättää ja yleensä se 1 rennie helpottaa.. mutta toki on päiviä kun tuntuu että se kestää sen 24/7. Toivotaan että saisit siihen helpotusta. Ja kiva kuulla että Kukkis siellä on niin päin, että tunnette potkut. :) :heart:

lilliputille myöskin kiitokset. :heart:

Ois joo ihana itsekin osata neuloa tuolleen, mutta kun ei vaan kärsivällisyys riitä. Ite mieluummin taas ahertaisin puun parissa vaikka tekemässä lapsille puusta leluja. :p Mutta nyt on kyllä niin tyttömäinen ja leidi olo, etten tahdo "liata" käsiäni. :D Eilen harjailin illalla hiuksiakin peilin eessä joku 15min ja kääntyilin kun joku mannekiini. Huomaan itestäni sen heti että ootan tyttöä. ;)

Tänään tulee viikko äidin poismenosta. Ja yhä enemmän sitä ei vaan voi uskoa todeksi. Välillä sitä itkeä tihruttaa ja välillä taas menee pitkiäkin aikoja päivästä ettei itke äitiä tai edes ajattele sitä, ksoka sen sulkee automaattisesti mielestään. Surutyö on siis edessäpäin vielä, mutta ehkä tässä vaiheessa näin onkin parempi, että saisi nuo asiat järjesteltyä. Suree sitten kunnolla kun on sen aika. Toisaalta taas nyt ois hyvä, kun mies on lomalla. Hän palaa töihin 19.9., jonka jälkeen mun on pakko yrittää pyörittää taas arkea yksinäni ja hoitaa poikaa. Ens viikon tiistaina on jälleen neuvolapsykologi, jossa saankin kertoa sitten tämän suru-uutisen. Ja 1.9. on ensimmäinen suru-ryhmä seurakuntatalolla läheisensä menettäneille. Samana päivänä on papin tapaaminen joka siunaa äidin haudan lepoon. :'( Oli todella epätodellista tällä viikolla kävellä hautuumaallakin etsimässä äidille paikkaa, kun ei pysty käsittään tätä. Vasta kun vahtimestari länttäsi äidin nimellä varustetun ristin hautapaikalle, aloin itkeä kun tajusin että siihen tosiaan tulee äitini paikka, ei kenenkään muun. :'( .. tähän loppuun äidille:

"Mulla on niin kamalan kylmä ilman sua
Niin kylmä ettei sillä ole määrää
Ja mulla on niin kamalan kylmä ilman sua
Teinkö jotain väärää
Mulla on niin kylmä ilman sua

Mulla on niin kivinen tie ilman sua
Auki haavat sielusta se hiertää
Enkä siltä ulos pääse ilman sua
Ympyrää se kiertää
Kivinen on tieni ilman sua

Mulla on niin syvä vesi ilman sua
Virrat tummat minua ne ohjaa
Liian pahoja on sen pyörteet ilman sua
Ei jalat ota pohjaan
Syvä on se vesi ilman sua

Mulla on niin iso ikävä sua
Sade kylmä sisälleni hakkaa
Ja mulla on niin iso ikävä sua
Muu olemasta lakkaa
Ikävä on mulla ilman sua

Eikä mulla ole mitään ilman sua " :'( :heart:

Rakastan sua äiti, ikuisesti. :heart:

Sartsa ja babygirl POKS 21+0 :heart:
 
Ensiksi haluan toivottaa sartsalle kovasti voimia vaikessa tilanteessa surun keskellä!:hug: Onnittelut kuitenkin hyvistä ultrauutisista!

Onnea myös muille hyviä uutisia saaneille ja sukupuolilupauksia saaneille!:heart: Mehän ei sukupuolta kysytty ultrassa, mutta kyllä mun tyttötunne vaan vahvistu tuon ultran jälkeen. Killuttimia en siis nähnyt näin maallikon silmin ja lopussa kun lääkäri mittas reisiluun oli vauva siinä haarat levällään ja alapäässä näkyi kolme valkoista viivaa (aivan samanlaiset kun netistä olen tyttöultrakuvista katellu) niin vahvasti uskon että meille tulee tyttö. Mutta lopullinen varmuushan sitten saadaan tammikuussa :)

Voi, että te ootte sitten hyviä käsitöissä, ihania vaatteita osaatte vauveleille tehdä. Mä olen niin avuton noissa hommissa ettei tosikaan :ashamed: Täytyy pistää mummit neulomaan, onnistuu heiltä huomattavasti paremmin kuin multa...

Kärsiikö muut päänsärystä? Mulle siitä on tullut melkein jokapäiväinen vaiva, eikä siihen oikein panadolit auta :(

Eipä muuta tällä kertaa, hyviä viikonloppuja kaikille!

Ellen 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on alkanu oleen taas jonkinlaista närästystä. Toivottavasti ei nyt ihan jokapäivästä olis, tosin nytkin ollu jo kolmena päivänä peräkkäin :/

Oon koko ajan ollu siinä uskossa et mulla on ultra keskiviikkona, kunnes eilen tajusin et sehän on jo tiistaina :) Tässä on nyt vähän ristiriitasia fiiliksiä ollu sen suhteen haluanko tietää sukupuolen vaiko en. Eka olin sitä mieltä etten halua, mut tällä hetkellä toisaalta ehkä olis kiva tietää.

Nijan 20+2
 
Sartsa, ei äitisi ole poissa. Vaikka et häntä näe, hän näkee sinut ja tukee sinua. Toivottavasti joskus huomaat äitisi läheisyyden, vaikka sitten unien kautta. Kirjoitit niin kauniisti :'(, oikein paljon voimia sinulle.

Neljän suora, juu voipi olla että laululuikautukset kannattaa pitää ihan omien seinien sisällä, ainakin minun kohdalla. Ropiseisi muuten ne viimeisetkin lukijat blogista :LOL:
Kiitoksia kaikille neulomuskommenteista :)

Täällä alkaa jännittää ultra, jos jotain löytyykin mikä ei ole kohdallaan.. No, muutaman päivän päästä sitä toivottavasti tietää enemmän..

Mukavaa lauantai-iltaa!

-Amalia- ja Muru 20+2
 
Mä oon varmaan ihan kamala odottaja, koska vaikka kuinka pientä odotankin, en halua noita "ylimääräsiä tavaroita" vielä pitkään aikaan tänne, mua ahdistaa kaikki ylimääräinen. Tarttis siivota kunnolla koko kämppä ja järjestää uudelleen.. Ehkä sitte parin kk:n päästä aikasintaan, musta olis hassua pitää kauan tyhjää sänkyä tuossa meijän sängyn vieressä :D Luotan siihen, että ukkokulta kokoaa sitten aikanaan jos mulla joskus tämä masu niin suureksi kasvaa, että ottaa vastaan.

Vaunuja olen vähän katsellut, mutta sitten aina alan miettimään, mihin laitan ne sitten jos nyt hankin. Vaatteita on ollut helppo ostella, kun mahtuvat kätevästi kaappeihin. Vaunuja ei ihan noin vain kerrostalokaksioon sitte piilotettakaan :D Onko muilla tällästä "ongelmaa", että tykkää kyllä katsoa tavaroita ja miettiä, mikä olis kivaa, mut ei silti vielä osta? Varmaan mulle käy niin, että huomaan olevani matkalla synnyttämään ja meillä ei ole muuta sänkyä vaaville kuin äippäpakkauksen loota :D
 
jjuuli: Kaikkien miehet ei oo syntyny ruuvimeisseli kädessä :D Ite se oli koottava tuo vauvanvaatelipastokin.. :D Hää oli vasta ykkösvaiheessa menossa, niin hermot oli kireellä ku ohjeet kuulema vaikeat.. Ite ku kokkoo niin onnistuu..
Varmaan ku eka on tulossa nii on ihana laittaa kaikki hyvissä ajoin valmiiksi ja vähän niiku vaa fiilistellä :D :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Muksuluuri
Sartsa83
Kiitos -Amalia- :'( :heart: .. Kyllä äiti tulee olemaankin aina läsnä, omalla tavallaan. Hän elää minussa. Tunnen sen. Ja äiti myös katselee meitä pilven reunalta. :heart: Mutta se etten saa olla enää hänen kanssaan konkreettisesti, halata häntä, jutella hänelle niin että kuulisin hänen äänensä.. se ikävä ja kaipaus jää ja tällä hetkellä se on järjettömän suurta ja siksi on kovin paha mieli. Mutta tiiän että tämäkin helpottaa ajan myötä ja tulen nauttimaan kaikesta mitä ollaan jo saatu kokea yhdessä äidin kanssa ja vaalimaan niitä muistoja sekä toteuttamaan itsessäni asuvaa äitiäni. :heart:
 
Niiskuneiti: Täällä kärsitään myös pahoinvoinnista.. Onneksi se ilmenee vain aamuisin, ettei ihan kokopäiväistä ole. Voimia sinulle!

jjuuli: Minulla on samanlainen fiilis. Kaupoissa kierrän kaikki lastenosastot, mutta mitään ei ole vielä tarttunut matkaan. Yhdet villasukat olen kutonut, mutta en muuta. Ehkä se vauvanpesän rakentaminen tulee luonnostaan sitten joskus :)

Omaa... Olo ollut pientä pahoinvointia lukuunottamatta aika hyvä. Liikkeitä ei edelleenkään tunnu ja eipä tuo masukaan tunnu kasvavan. Pienen sydänäänet kuulin torstaina neuvolassa ja kovaa laukkaa siellä mentiin :heart: Kaikki oli muutenkin hyvin, paitsi paino meinaa vaan laskea :( Eiköhän se siitä kuitenkin vielä nousemaan ala :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:
Hertsi ja tirriäinen 17+5
 
Tuli tuossa mieleen että jos joku haluaa niin voin joutessani neuloa kyllä parit pienet sukat, lapaset ja myssyt jos joku haluaa eikä ole mummoja jotka tekis. Niitä tekee nopeasti joten kaksi settiä voisin neuloa ja ihan vaan langan ja postareiden hinnalla (hinnaksi yhdelle setille tulee joku 5€ postareineen ehkä) ja joudan kyllä käydä lankaakin ostamassa (jos Novitan Wool kelpaa) joten ei tartte moneen kertaan postareitakaan maksella.
 
Heipparallaa :)
Mua kiinnostaisi! Oon niin tumpelo tossa neulomisessa vaikka kovasti haluisin itse jotain vauvalle väkertää... :whistle:
Joten jos intoa ja jaksuja riittää "ostaisin" mielelläni!
Tiistaina ois ultra et sen jälkeen jos tietäisi kumpaa väriä tulis tilaukseen :D

Mamu 20+3
 
Heippa,täällä vielä yksi matti myöhänen mukaan.Olen tosi hömelö näiden koneiden kanssa mutta nyt otin itseä niskasta kiinni ja pienen avustuksen avulla sain tänne itseni.:)
Eli ikää on kertynyt 37v ja kolmas lapsi olisi tulossa,NKL synnärinä.16.elokuuta oli rakenneultra,kaikki kunnossa ja poikalupaus saatiin.Valitettavasti minä "tekniikan ihmelapsi" en osaa noita punasia ja sinisiä tekstejä käyttää.Ai niin,laskettu aika 1.1,saa nähdä katselenko uudenvuoden raketteja missä?:D
 
raparperitaivas, olisin just laittanut et kyllä mullekin kelpais. :D olen niin tumpelo noissa neulomishommissa että lapsihan ehtisi täysi-ikäiseksi ennen kun mä saisin mitään valmiiksi. :LOL:

Tiikerinlilja aivan ihana sänky. :heart: ihan oon kateellinen. :ashamed: Jjuulin kanssa samoilla linjoilla että en vielä viitti hankkia tavaraa tielle ( ja eka on myös tännekin tulossa). Kaappi tilaa oon tehnyt pikkaselle ja vielä pitäis nostaa vaatteet sinne. Siskolta on tullut pari laatikkoa vaatetta. :) Kaikkea tulee kyllä mietittyä että mitä sitä oikein tarvitseekaan... Siskolta saan kyllä rintareppua ja sitteriä.. mut ajattelin et riittääköhän jos pyytää vasta joululahjaksi tavaroita.. :D

Sartsalle edelleen voimia suruun. Hyvä että saat vertaistukea suruusi, se on hyvin tärkeeä. Surra saa niin kauan kuin mieli tekee, sinä ei pidä turhaan kiirehtiä. Jaksamista päiviisi. :heart: :hug:

Omaa: mä en tiedä onko mulla alkanut närästys vaivaamaan... Mulla ei ole koskaan sellasta ollut niin ei voi varmaksi sanoa.. :confused: illalla tuntuu vaan sellaselta et kurkussa polttelis ja vatsasta lähtöisin...
Pikkanen on vaan enenmmän alkanut riehumaan masussa. Päivittäin jo liikkeet tuntuu, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Aivan ihanalta kyllä tuntuu noi muksahdukset. :heart: ja nälkä on edelleen koko ajan ja jano.... muuten olo on ollut yhtä aurinkoa. :)

Jaksamista kaikille!

Vuokko ja Here 20+6
 
vuokko: Kyllä mää nyt ainakin yhden kypärämallisen pienen hatun joudan tekemään siullekin, mutta palajan siihen jahka nää kaks ekaa satsia on tehty :D Sellaisen hatun neulon ja kuron kasaan suunnilleen yhden päivän aikana jos vähänkään saan rauhassa neuloa välillä. Ja ihana pienet, peukalottomat lapaset ei vie kuin pari tuntia valmistuakseen.
 
  • Tykkää
Reactions: vuokko82
Anteeksi, anteeksi ja anteeksi! Oon viettänyt niin hiljaiseloa kun vaan voi:ashamed:Mutta selityksiä riittää, eli meillä oli muutto ja mulla alkoi työt joten tytöllä alkoin myös hoito ja tämä uusi arki on aika väsyttävää ollut.. Mutta mukana siis ollaan!! Vaikkakin pihalla kaikesta :D

Satrsalle osanotot suruun:':)heart:

Närästystä on edelleen:kieh:Mullahan alko närästys jo ennen plussatestiä ja jatkuu edelleen.. Ja mulla ei ainakaan syömiset paljoa vaikuta, eniten närästää melkein aamulla kun maha on tyhjä :D

Neulomisesta langat olis valmiina vauvan peittoon ja villahaalariin, kunhan vaan ois aikaa tehdä ne :D


Väsymys vaivaa ja seisomatyön myötä myös jalat on ollu kovilla.. Jospa tää tästä..

tinker_rv20+0:heart:

Ainiin, mua vois päivitellä rakenneultra listaan, eli meillä olis se 5.9
en muista millä värillä piti pistää, mutta jospa tää löytäis tiensä listaan :)
 
raparperitaivas,
Ihailtavaa ahkeruutta, että viitsit neuloa muillekin vanttuita!

tiikerinlilja. Ihana sänky! :heart:

ellen-, täällä toinen päänsärystä kärsivä! :wave: :headwall: Nytkin on kaamea jysäri päällä. Mulla auttaa parasetamoli hetkeksi, mutta kovin pitkävaikutteinen helpotus se ei ole. Mä olen ajatellut, josko mun päänsäryn taustalla olis liian vähäinen juominen ja olenkin yrittänyt lipitellä vettä enemmän pitkin päivää. Silti päätä särkee ihan samalla lailla. Muistelisin kyllä, että tätä on esiintynyt aiemmissakin raskauksissa.


Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!


NS 21+2
 
Rakenneultrat:

Menneet:
sheebis

JenniJuulia
olguli

tatomira

felicia

vuokko82
Ninnatar

Peippo78
Carcas

Jul

MommysLittleMonster

raparperitaivas

tiikerinlilja.

Neljän suora
lilliputti3

Amom

Sartsa83

Lonely
ellen-
jjuuli

nuhmuliini80


Tulevat:
26.08. Toke**
29.08. -Amalia-, maka
30.08. Nijan, Augusta87, Mamu82
31.08. Nannu30, St. Brigitten, Tellu Po, lyydia76
01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi, {Anskutin}
05.09. Sannuli88, Jomi, MinHex, tinker_
06.09. Katapultti, Meelia, inkalilla
08.09. Mesikersa, Mimsy, Jemppi
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84, Minksu
13.09. An-ri
14.09. Maira, -Ansku-
20.09. puzzle82, LeenaT
21.09. hertsi
27.09. Neljän suora 4D
 
Viimeksi muokattu:
4n suora: En sanoisi ahkeruudeksi varsinaisesti, mun vaan on pakko aina jotain tehdä, en osaa edes telkkaria katsoa pelkästään :D Omasta takaa on kauhea määrä sukkia ja hattuja ja kun niitä tulee niin nopeasti, on sama tehdä muille. Saapahan tekeleet nurkista pois pyörimästä :LOL:
 

Yhteistyössä