~*~ Tammikuun Vauvat 2012 kesäkuussa ~*~

Sartsa83
Kiitos teille kaikille masukehuista. *punastus* :) :hug:

Tervetuloa Niiskuneidille! :) :flower:

IIIIK! Ihana idea tää sukupuoliarvailu!!!! :heart: LOVE IT! Täällä ois aika vahva tyttöolo. :heart: Mua pelottaa että karjasen sit rakenneultrassa vittuperkelettä, jos sieltä tuleeki poika. :D Ei sillä, pojat on ihania, mut ku me tahotaan niin hirmusesti tyttöä ja olot on kyllä ollu niin tyttömäiset. Tää jatkuva ärtymyskin, mitä ei pojasta ollu. Ja nää olot, mun naama! Eikös sitä sanota, että tytöt rumentaa äidin ja pojat kaunistaa? ;) Mulla nimittäin kävi ainakin pojasta niin, että kaunistuin. Ei oo koskaan eläissäin ollu naama niin sileä kuin oli poikaa odottaessa, kun taas nyt naama kukkii kun perunapelto. :kieh:

Voi Viili! Hyvä Nijan kun sanoit.. mun on pitänykin ostaa viiliksiä kaappiin. Joo nää olot on kyllä yhtä ällötystä. Etenkin tämmösellä helteellä. Ei hitto sitä oikeesti varmaa kuukahtaa viikon loppuun mennessä. Ärsytti puhuu miehenki kanssa äsken puhelimessa kun ollu koko päivän kestävä puhelinkatko (piti puhelintaan kiinni kun oli laturissa jossai hevonhornassa), niin kun kerroin miten täällä menee..."No ohan toi ikävää, mut en mä mahda sille nyt mitään." Huusin vaan sille takasin, et "no en mä sitä v**** sillä sanonukaan, vaan kerroin miltä musta tuntuu ja et hiukan pelottaa nää helteet olla raskaana ja hoitaa samalla tommosta ei kävelevää-pientä miestä, joka painaa sen 12kg. " Mä meinasin nimittäin oikeasti kuukahtaa kotiin astuessa. Meidän kerrostalo sijaitsee mäen päällä, joten parkkipaikalta joutuu eka kiipeilee sellaset aika korkeet rappuset. Sitten siitä vielä 2,5kerrosta ylöspäin ns. toiseen kerrokseen kotiin. Sylissä tosiaan 12kg muksu ja olalla vielä n. 5kg hoitolaukku! Ja miehen kommentti on tuo, ettei voi auttaa. Mä en tietääkseni apua pyytänykään, vaan totesin, kuinka rankkaa on/oli. Helteet on mukavia, mut sillon kun ne on sen +25.

Sit mua alko suoraan sanoen ..tuttaa kun selvis ettei tässä nyt mihkää lomailee päästäkää. Jos ei oo miehellä töitä, niin sitten sillä on palokunna päivystystä (on 10min etäisyydellä asemasta jos keikka tulee... mies siis vapaapalokuntalainen). Ja tosiaan kaveripariskunta ei sitten aiemmin kertonu että samaan aikaan kun oltas menty niitten kanssa Rovaniemelle kaverin vanhemmille, sinne tuleekin kaverin veli perheineen myöskin. Ei me sinne sillon kaikki mahuta kunnolla. :( Eikä mies saa vapaata toiselle viikkoa, kun vasta elokuun puolesta välistä on neljä viikkoo lomaa ja tää reissu ois siis ollu heinäkuun ekalla viikolla. MUA NIIN SAPETTAAAAAAA!!!!!


Anteeks kun raivoon taas täällä ja etenkin kiroilen.. I know, huono tapa. Ei kiva lasten kannalta, vaikka varmasti jostain kumminki oppivat. Huoh. Nyt rauhotus ja sitten hetken päästä iltatouhuihin pojan kanssa.

Sartsa 9+3 :heart:
 
Terveisiä ultrasta! Ja kiva, kun täällä oli huhuiltu :hug:

Pahoittelen jälleen omaa napaa, mutta nyt ei muu pyöri päässä!

On ilta mennyt aikalailla miettiessä. Ultrassa kaikki siis hyvin. Laskettuaika tarkennetaan ens maanantaina lääkärissä. Oli muutamia päiviä pienempi kokoa ja vaikeampi muutenkin varmistaa kokoa vatsan päältä. Sydän kuitenkin sykki hienosti ja yli 7+ viikoilla mentiin hyvin. Tämä mietintää aiheuttanut asia pääsi kätilön suusta. "Hyvältä näyttää kaikki ja yksi sikiö näyttäisi voivan hyvin..EIKÄKUN..olin näkevinäni tuolla toisenkin sikiöpussin" :stick: Oltiin varmaan miehen kanssa molemmat aika lakananvalkoisia. Näin nimittäin selkeästi itsekin toisen sikiöpussin, mutta toista sikiötä en saanut silmiini kertaakaan. Tämän kuvan hävitettyä kätilö ei enää löytänyt edes tätä sikiöpussia. Eli arvailuilla mennään ens maanantaiaamuun asti. Jännittää aivan sairaasti. Jos siellä kaksi pientä kasvaa, niin mä oon tammikuussa (luultavasti sitten jo joulukuussa) 3 alle 2 vuotiaan äiti :O Ollaan todella hämillään miehen kanssa tästä uutisesta! Kaikki toki otetaan vastaan, mitä saadaan ja tämäkin asia puhuttiin jo, että toista yrittäessä kolmaskin on mahdollinen (suvussa ei tosin ole kummankaan puolella kaksosia). Ei sitä vaan osannut ajatella, että se olis näin mahdollinen. Huhhuh.

Palailen tästä sohvalle uutisia sulattelemaan!

Jemppi & pikkarainen 8+0 (neuvolan mukaan, mutta ei muutella mitään ennen ens viikkoa)
 
Tervehdys kaikille, näin pitkästä aikaa :wave: En oo jaksanu kirjotella kun olo on ollut melkoisen kamala 24/7 :x Olkaa oikeesti te joilla ei pahoinvointia ole onnellisia siitä, nimittäin tämä kokonaisvaltainen huono olo on jotain aivan kauheeta, joka päivä oon joutunu oksentaan vähintään kerran, yleensä 2-3 kertaa, ei kiva.

Sukupuoliveikkauksia ootte jo heittäneet, tänne vois laittaa tyttöolon, uskon tosin että poika tulee, miehen sukuun ei ole syntynyt tyttöjä ollenkaan tähän sukupolveen, meilläkin esikoinen poika :) Oikeesti mulle on aivan samantekevää kumpi tulee. Meillä esikolla epäiltiin sikiöaikana kuolemaan johtavaa munuaissairautta ja silloin toiveet sukupuolesta tuntuivat todella naurettavilta. Terve poikalapsi lopulta syntyi ja olen hänestä äärimmäisen kiitollinen. Nyt ei haluta tietää sukupuolta ennalta vaan jännäilemme sitä sitten synnytykseen saakka :)

Anopeista ootte myös keskustelleet. Mulla on anoppi sinänsä ihan mukava, mutta valitettavastii on täys (piilo)juoppo. Käy kyllä töissä ja hoitaa hommat kotona mutta ottaa kännit joka ilta (salaa) omatekosella viinillä. Ottaa salaa silloinkin kun ollaan siellä kylässä, ja luulee ettei huomata mitään :( Siksi ei siis uskalleta poikaa sinne esim yökylään koskaan viedä, se on tosi harmi koska appiukko puolestaan on mitä loistavin.

Sartsalla tosiaan jo masu näkyy mukavasti :) Itellä alkuturvotus lähteny ja masu on yhtä litteä kuin ennenkin, ei siis näy vielä ollenkaan ja hyvä niin, onnistuu salailu töissä sen puolesta siis vielä.

Sitten omaa napaa: mulla oli tänään eka neuvola, hyvin meni ja mikä parasta, sydänäänet saatiin kuulumaan, siellä pikkuinen sydän jumpsutteli 155 kertaa minuutissa :heart: Todistetusti masussa on siis elämää! Niskapoimu ultra on ens viikon keskiviikkona, toivottavsti kaikki on hyvin! Laskettuaika aikaistui kolmella päivällä eli on nyt sitten 3.1 2012 neuvolahan ei ainakaan meillä huomioi tuota kierron pituutta, siksi omien laskujen mukan olis kolme päivää myöhemmin, mutta ton uuden LA:n vois päivittää etusivulle samoin synnytys-sairaalan joka on KHKS.

Eipä muuta tällä erää, hyviä vointeja kaikille! Erityistsemppaus kaikille pahoinvoiville:hug:

Ellen 10 POKS (neuvolan mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa! En ole ehtinyt (muka) kirjoittelemaan pitkään aikaan, mutta olen kyllä lukenut kuulumisianne melkein päivittäin.

Sartsa hurjalta kuulostaa tuo teidän kotiin kiipeäminen, ei oo varmasti mitään herkkua näillä helteillä varsinkaan. Ja tuntuu tutulta nuo miehesi kommentit, mustakin tuntuu jos valitan tai puran mieltäni miehelleni, niin se yrittää aina vaan ratkaista sitä sen hetkistä ongelmaa, vaikka en sitä kaipaakaan vaan kaipaan vain että kuuntelisi mitä mulla on sydämellä. Mutta ne on miesten ja naisten väliset erot....

Anopeista on puhuttu. Mulla on ihan ihana anoppi. Ollaan kyllä ihmisinä ihan erilaisia, mutta onneksi molemmat kunnioitetaan toisiamme ja tapojamme, anoppi ei ole ikinä tyrkyttänyt neuvojaan esim. lapsenhoidossa, vaikka hänellä itsellään on 3 lasta ja 8 lastenlasta meidän poika mukaan lukien ja itse olen äitinä vielä aika noviisi parin vuoden kokemuksella.

Kesälomalla ollaan todennäköisesti enimmäkseen mökillä ja ehkä käydään jossain risteilyllä.

Omaa napaa, sain kutsun ensi viikon perjantaiksi np-ultraan, kunhan sinne pääsee ja kaikki olisi kunnossa, niin ehkä sitten mullakin alkaa konkretisoitumaan tämä raskaana olo. Mä oikeesti välillä unohdan olevani raskaana. Pari päivää sitten kävi juuri niin, kun kävin lääkärillä hakemassa itselleni lääkettä silmätulehdukseen, niin unohdin sanoa lääkärille olevani raskaana. Piti sitten soitella perään nolona, että saako sitä lääkettä mitä määräsi käyttää raskaana ollessa....:ashamed:

Ei mulla hirveesti ole enää ollut oireita, väsyttää välillä ja jos syöminen unohtuu liian pitkäksi aikaa, niin alkaa etomaan. Mutta eipä niitä ollut tämän enempää ensimmäistäkään odottaessa. Maha on kyllä jonkun verran kasvanut tai oikeastaan ympärysmitta leventynyt, housut kiristää jo melko ikävästi.

Viime viikolla kävin ekassa neuvolassa. Neuvolantätsyn kanssa yrittettiin kuunnella sydänääniä ja molemmat oltiin kuulevinamme mun mahan murinan seasta jotain pientä jumputusta, mutta ei siitä voinut olla varma, kun mun maha piti niin kovaa meteliä.... : / Mutta reilun viikon päästä siis viimein ultrassa paljastuu mitä maha kätkee. =)

sheebis 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Sartsalla ihana vauvamaha. Mulla aika olematon, koska keväällä laihduin yli 12 kg ja sen seurauksena vartalo meni aika litteäksi. Masua odotellessa :)

Mitenkäs kanssaodottajat, onko teillä ollut valkovuotoa? Minulla ei miltei ollenkaan joitain satunnaisia kertoja lukuun ottamatta. Joskus nimittäin luin, että jollakin tuli valtavasti. En sitten tiedä mikä olisi normaalia.

Tänään sain pestyä ikkunat muuttoa varten. Kyllä oli suuri ja ei-kiva homma. Kävin tänään myös neuvolan veri- ja virtsakokeissa. Kyllä oli kuuma reissu ja huomenna pitäisi olla kai vieläkin kuumempaa, iik.

Äitiyslomasta. Kertyykö sen aikana normaalisti vuosilomat ja saako esim. lomarahaa? Olisiko jollakin omakohtaista tietoa asiasta?

Onko monikaan vielä uskaltautunut suunnittelemaan vauvalle tarvikkeita ym.? Minä jo hiukan uskaltauduin katselemaan joidenkin nettiputiikkien tarjontaa. Ehkä mullakin myöhemmin konkretisoituu tämä odottaminen, koska ainakin tällä hetkellä olo on edelleen jotenkin epäuskoinen, eikä mitään uskalla suunnitella. Ehkä sitten seuravassa ultrassa, jossa vauva ei näyttäisi enää purkalta :)

9 + 0
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa, ne miesparat oikeesti luulee, että niiltä odotetaan apua, jos kertoo ongelmasta. Oon huomannu tuon monta kertaa ja yrittänyt sanoa, että riittää, kun osoittaa myötätuntoa :). Ehkä se myötätunto on niille jotenki vieraampaa...

Jemppi, se toinen sikiöpussi on toki mahdollinen, mutta se voi olla myös tyhjä. Niitä kai sattuu useinkin, että lähtee kaksi, mutta toinen jää välille. Joillakin se toinen vuotaa pois, mutta jos kasvu loppuu alkuunsa, niin ei välttämättä edes vuoda. Tsemppiä jännitykseen!

Ninnatar, mä oon kyllä ehtiny jo kovastikkin surffailla ihailemassa rattaita :ashamed: :). Tosin ei me mitään hankita ennen kuin tämä on niin pitkällä, että parempi hankkia. Meillä ei oo käytännössä mitään kamppeita jäljellä, ku oon myyny tai lahjoittanu kaikki eteenpäin.

(.) Huonot olot jatkuu, mutta energiaa on onneksi pikkuisen enemmän kuin vielä viime viikolla. Toki tässä päikkärit otetaan joka päivä ja yöunia on jatkettu normaaliin nähden sekä illasta että aamusta. Mutta mä olen jopa imuroinut ja järjestellyt taloa, kun viime viikko meni totaalisesti sängyn/sohvan pohjalla.

Jouduin pomolle paljastamaan tämän, kun piti saikkutodistus viedä sille. En viitsinyt alkaa keksimään selityksiä "pahoinvoinnille", pyysin vain pitämään ihan omana tietonaan. Pomo on ihan mukava ja totesi, että hieno homma, mutta taisi kuitenkin alkaa miettimään, että mistä ihmeestä me tuollekin sijainen hankitaan. On nimittäin ollut vähän vauvabuumia meilläpäin :heart:.
Kesälomien jälkeen tästä tulee varmasti muutenkin julkista, kyllähän se jo alkaa näkyäkin sitten.
Milloin muut työssä käyvät on ajatelleet paljastaa salaisuuden?

Äitiyslomasta ja lomarahoista pikaisesti googletin ja ilmeisesti vuosilomaa kertyy kaikille myös siltä ajalta, mutta lomaraha riippuu työehtosopimuksesta. Tarkentakoon paremmin tietävät.

Ja nyt nukkumaan..|O

Meelia ja piiperö 8+0
 
Heissan! Arvatkaas missä tää istuu taas. No junassapa hyvinkin! :) Huomattavasti mukavampi matka kuin aamulla ja kaiken kaikkiaan jo kolmas HKI-TRE välillä tapahtuva junamatka tänään...

Kiitos kaikille voimahaleista! Niistä oli aika paljon iloa sen kaiken keskellä =) En ole siis ikinä tykännyt oksentamisesta ja nyt sitä ilmeisesti alkaa olla vaikea vältellä.

Aamulla katkesi ajatus (jännä) ja unohtui kommentoida Sartsan masua. Ihana masu!! Mulla on tänään kiristäny housut oikein tosissaan ja pohdin, että pitäiskö tässä lähteä äippähousuostoksille.

Sukupuoliarvauksesta ei mitään tuntemuksia vielä. Mut se kaksosfiilis on ollut jo pitkään. Serkulle on tulossa kaksi, että se saattoi olla sitäkin, mutta en tiennyt kaksosfiiliksen tullessa, että hän edes on raskaana. Ehkä tässä vielä tuntemuksia tulee. Jostain syystä oon pohtinu vaan poikien nimiä ja ehkä miettiny vähän enemmän ylipäätään poika-asioita, mut en sanois sitä vielä poikafiilikseksi.

Jemppi olipas kuulumiset ultrasta! Nyt sitten maanantaita jännittämään …

Ultranvarauskäytännöistä ei oo mitään käsitystä, mutta se vähän pohdituttaa, että saako noita aikoja vaihtaa jo niistä tulee vaan ilmoitus kotiin. Olen tosiaan viikot toisella paikkakunnalla ja sen lisäksi työ on aika liikkuvaista niin pohdin, että kuinkahan pahasti pahastuvat, jos aikaa yrittää vaihtaa. Toivottavasti onnistuu silti..

Ninnatar Mä oon käynyt vaunujen ikkunaostoksilla jo pitkän aikaa.. Ja oon iskeny silmäni vaunuihin, jotka maksaa noin kolme kertaa sen mihin meillä on varaa : / Mut josko tästä jostain taikois rahat niihin :D

Salaisuuden paljastamisesta töissä Mulla oli tänään kehityskeskustelu ja kerroin ”esimiehelleni” (olemme siis luottamustoimessa, eli varsinaista pomoa mulla ei ole. Enemmän ollaan joukko kavereita, jotka tekee yhdessä töitä), että olen raskaana, koska se vaikuttaa jo nyt kesällä mun työntekoon ja paikalla oloon. Onneksi voin helposti tehdä etäpäiviä niin saa kaikki neuvolat ja muut ärkättyä hyvin Hän oli erittäin iloinen ja sanoi, että meidän terveys on etusijalla ja kaikki se aika mikä tarvii ottaa lepoon ja asioiden hoitamiseen, täytyy ottaa. Hän sitten kertoi minulle, että meidän joukossa on toinenkin jolle on tulossa perheenlisäystä! Ja minä niiiiiiin tiesin sen, koska siitäkin mulla on ollut fiilis jo jonkin aikaa :D Tässä alkaa ihan tulla herkäksi näille vauva-asioille kun itselläkin elämä kasvaa sisällä.

(.) Tänään on ollut siis ehkä kamalin olo ikinä. Taas pyrkii ruoat takas ruoansulatusjärjestelmän alkupäähän. Alan muuttua märehtijäksi :D Tänään laitettiin menemään hakemus isompaa asuntoa varten. Saapas nähdä tärppääkö jo kesällä vai vasta syksyllä. Kumpikin käy. Muten menee oikein hyvin. Energiaa riittää, tehokkuus on huipussaan ja elämä hymyilee. Odotan jo kesälomaa aika kovasti innoissani!!

Anskutin ja Taavetti 7+4 (vieläkin)
 
Hei kaikille!

Ihania masukuvia jo tullut tänne :heart:

Olen lukenut pinoja aina kun olen voinut koneella istua yökkimättä, mutta kommentointi jää nyt vähäiseksi, anteeksi.

Jemppi, tsemppiä epämääräiseen tilanteeseen! Meillä oli kaksosten ekassa ultrassa kätilön mukaan "yksi joku ja ruskuaispussi, ehkä tuulimunia molemmat, ei voi vielä tietää". Muistan kuinka sekava olo siitä tulikaan. Kolme alle kaksivuotiasta olis kyllä jo Vau :)

(.) Kuulkaa tää on nyt ihan hullua... Vietin päivän lääkärillä ja naistentautien polilla jonotellen ja mitäs sitten. Mulla on vasemmassa munasarjassa omenan kokoinen kysta. JA kohdussa KAKSOSET kummatkin kokoa 8+3 ja sydämet lyö :|:O:LOL::O:x !!!! Ollaan täällä ihan shokissa, viisi alle viisivuotiasta?!?!? Toiset kaksoset?!?!? Ei pysty kuulkaa ymmärtää... Laskettu aika aikaistuisi siis 11 päivällä. Voe elämä. Ja vielä se hiton pattikin. Tiesin sisimmissäni että kaikki ei ole normaalisti, mutta uumoilin lähinnä kasvainta tai jotain semmoista, en tämmöistä, huh.

Poistun nyt ukon kainaloon tuijottamaan kattoon ja luultavasti ajattelemaan sekavia aamuun asti, hyvää yötä ja hyvää vointia kaikille!

- pavunvarsi, nappi ja neppari (!) 8+3
 
DumDum, la kai 27.1., ensimmäinen, ikä 28, OYS
Ensimmäinen neuvolakäynti juhannusaattona :) Ja lääkäri heti juhannuksen jälkeen. Joko ne siellä lääkärissä kuuntelee sydänäänet? Lisää löpinää vaikka sitten huomenissa tylsän työpäivän lomassa :)

DumDum 6+4
 
Joku täällä kyseli onko vauvalle katseltu jo tarvikkeita ja itse voin myöntää että kyllähän rattaita on jo hieman silläsilmällä katseltu. Tosin aikaistahan se on vielä katsella, mutta varmuuden vuoksi.

Pavunvarsi oii, olipa siinä kerrassaan uutinen! Kyllähän tuollaista uutista täytyy hetken aikaa sulatella, tsemppiä sinne!:heart:

Täällä on puheltu ensimmäisestä neuvolakäynnistä, yritetäänkö siellä kuunnella sydämmen sykettä vai onko se ihan paikkakuntakohtaista?

Myös kysäisisin varhaisultrasta, kuinka moni siellä on käynyt ja kannattaako sinne ylipäätäsä mennä? Itse haluaisin tarkistella, että pikkusella on kaikki hyvin ja sydän sykkii, mutta täytyisi vielä odotella parisen viikkoa, ettei käynti ole aivan turhaa.

Onko teillä jotain erikoisia mielihaluja? En tiedä mikähän minua vaivaa, mutta mieleni tekisi kovasti koko ajan jauhelihaa. :ashamed: ihme juttuja. Karkkija ja muuta hyväskää ei oikeastaan edes tee mieli syödä.

(.) Minäkun kun kerkesin viimeksi avata suuni ja sanoa että raskauteni on ollut suhkot oireeton, niin kyllähän tänään sitten pahoinvointikin alkoi : / (Tosin heräilinkin tänään vasta 13.30 YÖUNILTA! :ashamed:Tänään yritin käydä vähän rannallakin, mutta olo ei ollut kovinkaan kehuttava, ja toisekseen keli on aaaivan liian kuuma (ei saisi valittaa mutta silti) Nyt jos siirtyisi nukkumaan. Hyviä öitä kaikille!

Niiiiskuneiti 6+2
 
Sartsa No onpa sulla siellä nousu.. :O Ei käy kateeks, kun itsestäkin tuntuu et toi punnus on välillä liikaa kuljettaa sylissä vaikkei tartte paljon ylimääräsiä kävellä... :hug:

Jemppi Hui! :) Jännään, nyt sit vaan odotellaan! :heart:

pavunvarsi Mahtoi olla yllätys! Mutta varmasti ihana sellainen kun ajatukseen tottuu!! :heart: Onnea kaksoslupauksesta ja toivottavasti raskausaika menee hyvin.. :)

ellen Onnea bongatuista sykkeistä! :heart: Ihana lukea näitä juttuja aina.. :)

Sheebis Oi joko se alkaa osalla olee se aika käsillä et pääsee ultraan! :O :heart: Ihanaa! :) Ja tuo raskauden unohtaminen on näin oireettomalla melko normaalia.. :D

Ninnatar Mulla on valkovuotoa, mulla on sitä normaalistikkin ja kun olen raskaana se villiintyy ihan täysin, mikä on melko epämiellyttävää.. : /

Hankintoja oon jo sen verran katsellut ja miettinyt et oon kyselly et mitkä olis hyvät tuplarattaat ja miettinyt et millasen sängyn sitä esikoiselle ostais, pinnasänkyä toista kun en ala ostaa, ikäeroa tulee kuitenkin se 1v7kk, joten alkakoot opettelee isoon sänkyyn.. :)

DumDum Tervetuloaa! :flower:
Meillä neuvolalääkärissä ultrataan joka kerta kun laite on siinä käsillä, et eiköhän ne teilläkin jo sykkeet kuuntele.. :)

niiiskuneiti Taitaa tuo sykkeiden kuuntelu olla neuvolakohtaista ja riippuu tottakai kuinka pitkällä on kun ekaan neuvolaan menee...Varhaisultrassa kävin nyt, esikoisesta en..En varmaan olis käynyt nyttenkään ellei tuo historia meikäläisellä olis mitä on..Mutta jos malttaa niin nopeasti se aika sinne np-ultraan asti menee ja ilman tuota varhaisultraakin pärjää.. :)

Pahoinvoiville hurjan iso hali!! :hug:

(.) Whaaaat?Meille rantautui eilen 8+0 poksumisen kunniaksi nivuskivut?! :O Onko nää nyt sit jotain niitä liitoskipuja tms?
Mä kun olin esikoisesta ihan oireeton ja kivuton, mä vaan elin kunnes se syntyi... :D Mulle th aikanaa sanoikin et mut on tehty odottajaks kun meen sen ajan niin helposti.. :p No nyt tuntuu jo sit hyvissäajoin tulevan näitä vikoja.. :D

Mä täällä fiilistelen et viime vuonna tähän aikaan olin jo synnärillä kärvistelemässä.. :heart: Kyllä aika menee ihan luvattoman nopeasti.. :)

Täällä viritellään sukupuoliveikkausta, mulla on ollut melko vahva tyttöolo, sanoin miehellekkin jo pari viikkoa sit et nyt tuntuu siltä et tulee tyttö..Oireiden perusteella ei voi sanoa mitään eroa ensimmäiseen, mut kuten esikoisen kanssa oli alusta asti vahva poikaolo, on nyt ollut tyttöolo.. :) Välillä kyllä oon arponut mut aina päätynyt tohon tyttöön.. :D

Tosta raskauden unohtamisesta, appiukko soitti eilen ja onnitteli, mulla raksutti varmaan pari minuuttia ja meinasinkin kysyä et mistä hyvästä ennenku tajusin et niin joo, raskaudesta.. :D

Mutta tässä tällä kertaa.. :) Mukavaa päivänjatkoa!

Maira ja kirppu 8+1

Muoks.
Ihanan sekavaa, th muistutteli mua viime viikolla et mun on soitettava aika sille koska uutta aikaa ei ole katsottu, no soitin nyt ja siellä olikin sijainen joka läppäs mulle ajan jo ens viikolle ja mulla on vähän sellanen olo et se on liian aikaisin.. :rolleyes: Kai sitä on taas alkuviikosta sit soitettava ja kysyttävä et siirretäänkö sitä vai meenkö sillon..Tuntuu siltä kun koko ajan ravais jossain.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
Oooh Jemppi, nyt alko jännittään täälläkin tuo teidän tilanne. Onnea hyvistä ultrakuulumisista, mutta uskon että pikkasen pistää mietityttämään, jos siellä masussa sitten kaksi kasvaisikin. Hirmusesti jaksuhaleja sinne maanantaihin saakka. Sinne asti mekin täällä jännätään sun kanssa. :) :hug:

ellen- Sen siitä saa kun on jo valmiiks ylipainonen. Näkyy helpommin ja nopeemmin. Mut onneks moni tällä kylällä ei ajattele mun "reppua" vauvamahana, koska mulla on synnytyksestä asti jääny tohon lirpake, joka ei oo lähteny. Nyt se alkaa vaan muodostuun vauvamahaksi, mutta kukaan ei sitä tosiaan vielä täällä tiedä. Ja sit kun joku sen saa selville, niin ei mee kun puoli päivää, niin koko kylä tietää että meille tulee toinen. Tää on niin just semmonen kirkonkylä että täällä juorut kulkee ääntä nopeemmin. :p Onnittelut sinnekin hyvistä ultrakuulumisista! :) :heart:

sheebis toisaalta mukava kuulla etten omista ainoaa miestä joka on vähän tommonen törppö välillä, mut ei se oo silti kiva. : / Mies tosin laitto vielä viestiä myöhemmin ja pyys anteeks kun oli dorka. :D Kirjotti, että hän on niin väsynyt, että tuli vaan räyhättyä, et kyllä hän mua kuuntelee ja tukee, kun tukea tarvitsen. Oli mukava saada anteekspyyntöviesti moisen kiukkuilun jälkeen. :) :heart:

Ninnatar voih, olisinpa mäkin laihtunu 12kg.... toki on kiva että masu alkaa näkymään jo varhasessa vaiheessa, mutta toisaalta siinä on myös se huono puoli, että jos tän raskauden aikana pahasti lihon, kilot paukkuu sit pahimmillaan jo yli 100kg ja sitä en todellakaan halua! Tuo 12kg pudotus ois varmistanu sen, et sen verran vois tulla sitä lihomista kun lapsi+istukka+vedet on siellä. Täällä kyllä tota valkovuotoo tulee ihan kiitettävästi.

Meelia joo, nimenomaan. Myötätunto. Mitä se on? :headwall: Noh, kuten tonne jo sheebikselle kirjotin, niin osas se mies pyytää anteeksikin ja lupasi taas seuraavan kerran olla fiksumpi. Osaa hän välillä olla semmonen myötätuntoihminen, mutta välillä taas sitten kun on väsynyt tai muuten ärtynyt, niin turha oottaa sympatiaa..

Pavunvarsi Noniin, teillä on sitten kertaheitolla suurperhe siellä. :) Mut uskon että tulee oleen myös vilskettä ja vilinää. Onnittelut kuitenkin. :) :hug:

Maira no juu, ei tarvika käydä kateeks. :LOL: On tää niin hullun hommaa kaikkinensa. Mä niin haluun muuttaa täältä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nää lähtee nyt tohon lähelle moikkaa yhtä poitsua ja sen äitiä. Ja viettää päivää niitten takapihalle. Voi jessus jos vaan ei olis niin kuumaaa....

Sartsa 9+4 :heart:
 
Täältäkin pikaiset onnittelut Pavunvarrelle :heart: Mahtoi kyllä olla melkoinen ylläri ja varmasti ajatukset ovat melkoisen sekavat! Toivottavasti sait kuitenkin nukuttua yöllä, ettei uutinen vienyt kokonaan yöunia..

(.) Mä en kyllä tykkää yhtään näistä helteistä! Mulla on verenpaine ollut aika matalalla viime päivinä, joten huippausta riittää tän hemmetin pahoinvoinnin lisäksi ihan tarpeeksi! Tää kuumuus ei todellakaan ainakaan helpota oloa..

Mut eipä nyt muuta, hauskaa päivää kaikille :)

Pirtsi 9+3
 
Jemppi Hui, onpas jännät paikat ootella maanantaita! :D

ellen- Onnea sydänäänien kuulemisesta! :heart:

Vauvan tarvikkeita ei olla vielä juurikaan suunniteltu. Vähän ollaan kartoitettu mitä esim. turvakaukalot ja vaunut voi suunnilleen maksaa. Kirpparikierrosta mietittiin myös, vois ehkä jokusen vauvanvaatteen jo ostaa, jos sattuu kohdalle hyväkuntoisia ja edullisia. Ultraan on kuitenkin niin kauhean pitkä aika vielä, että ei mitenkään kovin paljon ole tarkoitus vielä ostaa.

pavunvarsi Voi elämä mikä yllätys :heart: :LOL: Kyllä varmaan pistää ”hieman” ajattelemaan. Viisi alle viisvuotiasta kuulostaa kieltämättä aikamoiselta… Tsemppiä odotukseen! Mites tuo kysta näin raskauden aikana vaikuttaa? Voiko se jatkaa kasvuaan vielä?

DumDum Tervetuloa! :flower:

(.) Olipa mahtavaa herätä taas yöllä jonkun pariskunnan erittäin äänekkääseen riitelyyn ulkona. Ensin mies huutaa ”huora, huora” ja sitten nainen ”kuole, kuole” ja hirveetä kiroilua, huutoa ja itkua. En tiedä löikö mies naista, kun se alkoi itkeä niin valittavaan sävyyn. Kauan sitä ei kestänyt onneks, hävisivät sitten jonnekin muualle mekastamaan. Mies ei tainnut onneksi herätä, sillä kun on aamuvuoroviikko eli menee jo viideksi töihin. Muutama viikko sitten heräsin kans joku arkiyö saman pariskunnan mölinään, ainakin äänekkäästä huorittelusta ja itkusta päätellen. Hohhoi, on siinä hieno parisuhde varmasti…

Jomi & Samu-Sirkka 7+3
 
Anteeksi kommentoimattomuuteni muiden uutisiin! En ole vielä sisäistänyt keskustelupalstojen kulttuuria :) Ihanaa, että tällaisia palstoja on. Esikoisodottajana minullekin kaikki on niin outoa ja uutta!

Oireita minulla on ollut hyvin vähän. Tälläkään hetkellä ei ole muuta kuin valtavat, kivikovat nännit! Rinnat ovat myös arat ja paisuneet (kohta liivien vaihto edessä). Aamulla peilistä aina ihmettelen, että onko joku käyny laittamassa mulle yön aikana silarit :D
En yhtään valita! Mulla on aina ollu pienet rinnat, joten tuleva B-kuppiin siirtyminen tuntuu vain hyvältä.

Kerrottu on molempien vanhemmille, minun veljilleni ja muutamalle luottoystävälleni.

On helppo unohtaa olevansa raskaana, kun mitään kuvotus-, mieliala- tmv. oireita ei ole ollenkaan. Olen siitä kiitollinen myös siksi, että ei sitten tule liikoja suunniteltua tulevaisuutta, koska mikään ei vielä tässä vaiheessa ole varmaa.

Outoja mielihalujakaan ei ole :)

DumDum 6+5
 
Huh, te ootte niin aktiivisia; ei tahdo perässä pysyä jutuissa, kun tekstiä tulee!

Ninnatarko kyseli loma-asioista? Mulla ainakin kertyi kesälomat normaalisti (ja sain niistä myös lomarahoja). Mulla on määräaikainen virka eli työsuhde jatkui siis äitiysloman ajan. Työnantaja myös maksoi kolme ekaa äitiyslomakuukautta palkkaa.

Pavunvarsi Vau! Onnea ja tsemppiä!

Tarvikehankinnoista Esikoista odottaessa taisin alkaa tehdä hankintoja kun viikkoja oli > 24. Nyt mä ostin jo aika pian plussauksen jälkeen tuplarattaat, kun löysin sellaiset alennuksesta, joita olin katsellut. Muksuille kun ikäeroa tulee tosiaan 1 v 7 kk, niin tuplille on tarve. Kaverilla on ollut Easywalkerin tuplat, joita se kovin on kehunut, niin päädyin myös niihin. Ja on ne kyllä ihan hyvänoloiset. Esikkoa on tullut kuljetettua nyt vaan matkarattaissa. Siksi oliskin sitten myynnissä vuoden verran käytetyt yhdistelmävaunut Gesslein F6. Kiinnostaisko ketään? Nekin kyllä ihan hyvät, voin suositella merkkiä. Muutenkin kannattaa miettiä, mitä omista rattaista toivoo. Ja käydä testaamassa liikkeessä, miltä rattaat tuntuu työntää, onko korkeus sopiva tai säädettävissä, saako ne hyvin kasaan, että mahtuu hyvin autoon ym. Kaupungissa on aika kätevät kääntyvät pyörät ja vähän epätasaisemmalla alustalla isot pyörät (mm. talvella lumipöpperössä).

Huh hellettä, joka saapui vihdoin myös tänne pohjanmaalle. Taidetaan lähteä tytön kanssa puistoon tuulettumaan!
 
Pavunvarrelle suuret onnittelut ja voimia :heart: Kyllä mahtoi olla uutinen kaikkinensa.

Monet ovat tilanneet vaunut suoraan Saksasta jostakin nettikaupasta (ei mitään mielikuvaa puodin nimestä), koska ovat siellä niin paljon halvempia niin kuin monet muutkin tuotteet (siskoni tilasi esim. Samsoniten matkalaukun ja säästi vähintään satasen). Minun suunnitelmani olisi myöskin tilata vaunut sieltä, kunhan vain saan sen nettikaupan nimen selville. Käyn ensin katsomassa sopivia vaunuja jossakin vaunukaupassa täällä Suomessa ja sitten vaan tilaus vetämään Saksaan :)

Onko muita joiden rinnat eivät ole yhtään kasvaneet?

9 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Ninnatar täällä on kyllä niin kuivaa et huh huh. Lääkäri kyllä lohdutteli että sitä saattaa alkaa tulemaan, ettei tartte sit pelästyä jos sitä tulee runsaasti :)
Mä oon jo vaunut valinnu, mutta saattaa mieli muuttua kunhan pääsee niitä hipelöimään ihan kauppaan asti :)
Voipi olla että tilaus lähtee Saksaan ainakin joidenkin tuotteiden takia.

Onnea ultrakuulumisista! Keitä teitä nyt siellä oli käyny :)

Käväsin sitten tänään lääkärissä ja hiivahan se siellä. Canestenin kävin hakemassa sitten kun lääkäri sitä suositteli ja samoin apteekin tätikin. Kai sen uskaltaa sit käyttää?
Lääkäri siinä sitten kokeili kohtua samalla ja totes et on kasvanu mut sano että on NIIN takana ettei sitä kunnolla edes pystyny kokeileen :O
Mitenköhän sitä jatkossa sitten ronkitaan jos se kerran on noin taakse kallellaan?!??
Veristä vuotoo ei onneks enää kuulemma näkyny.

Nijan 9+6 (neuvolan mukaan)
 
Heippa naiset :wave:
Tulin taas nopesti piipahtamaan täällä ja tekstiä on niin paljon etten jaksanut edes lukea :ashamed:
Jospa tästä pääsisi taas kärryille näistä teidän jutuista...
Joten todennäköisesti multa on mennyt taas ohi vaikka mitä juttuja ja uutisia :whistle:
Oon tosiaan vieläkin ollut niin pahoinvoiva etten ole kertakaikkiaan jaksanut käydä täällä...
Toivon vaan että tää loppuis että pääsis takas elävien kirjoihin :O
Jaksais kommentoida ja olla mukana täällä, ootte niin aktiivisia ettei pysy perässä... =)
Perjantaina mulla ois nyt sitten eka nvla ja ens ti se nvla lääkäri... ärsyttää kun niitä ei saanu samalle päivälle :whistle:
ton neuvolan jälkeen ajattelinkin sit soitella ajan sinne np-ultraan... täällä pitää itse varata aika sinne. Joten siihenkin taitaa olla maksimissaan se kolme viikkoa sitten kun pääsee katsomaan onko tuolla kohdussa ketään... toivottavasti kaikki menee ok ja vauva on terve. Jotenkin oon alkanut jännäämään tota veriseulaa ja ultraa... kai sitä pelkää että ne hälyttää :ashamed:
Kaikki on noiden muiden kanssa mennyt niin hyvin et jotenkin ajattelee et jossain vaiheessa se huono tuuri osuu omalle kohdalle :confused:

Onnittelut pavunvarrelle tuplauutisista... voin kuvitella että olo on tällä hetkellä aika uskomaton :D
Ja onnittelut tietenkin kaikille muillekin =)

 
Ultrakuulumisia täältäkin :)
Ja samoja kuin Jemppi:llä. Eli meidän isäntä on kokoajan toivonut kaksosia ja ollut "varma" että nyt tulee kaksoset tai kolmoset. No ultrassa löytyi yksi hyvinvoiva sikiön ja toinen sikiöpussi joka oli tyhjä (tosin tämän lääkäri laittoin lainausmerkkeihin ). Ja kummatkin sikiöpussit näkyivät selvästi ihan mukaan saatuunkin kuvaan. No miespä siihen vaan tuumasi että se toinen on vielä niin pieni. Näkyy sitten np-ultrassa =)

Eli kaksi sikiöpussia täälläkin. Ja suvuissa paljon kaksosia. Itse toivon vai yhtä kerrallaan jo ihan senkin takia, että tammikuussa meidän pojat on vasta 2 v 10 kk ja 1 v 9 kk eli kolme alle kolmevuotiasta, tai neljä jos se toinenkin vielä löytyisi :whistle: HUH HUH!

Sikiön koko vastasi omia laskelmia, mutta lääkäri laittoi silti päiviksi kolme enemmän kierron mukaan eli nyt siis 8+0.
 
Viimeksi muokattu:
:wave:


Lista taas päivitetty, kiva idea oli tuo tyttö/poikaveikkaus. :) Lisäilin niitä jo tuonne listaan.

DumDum Tervetuloa ja onnea plussasta. :)

pavunvarsi Olipa teillä uutispläjäys. :D Itsellä voisi kanssa olla tuollaisessa tilanteessa sulattelemista. Onneksi ei suvussa ole kaksosia.

Tarvikkeista ei ole meillä pulaa. Kaikki on jo valmiina, ehkä muutama vaate tulee sitten taasen ostettua. :)

Neljän suora Tosiaan kummastelin kun joillain oli noita rasituksia jo tosi aikasin, meinasin että onko muuttunut, mutta ilmeisesti sitten muusta syystä on. :) Ei kyllä huvittaisi mennä tuohon yhteenkään, jotenkin jo ajatus siitä että joutuu olemaan niiiiin pitkään syömättä saa kauhean nälän päälle. =)

Muutakin varmaan olisi pitänyt kommentoida mutta eipä nyt tule mieleen. Nyt takasin ulos nauttimaan helteestä. :)

MLM ja monsteri 11+0 *pokspoks*
 
Viimeksi muokattu:
Huh hellettä!! :)

Onnea kaikille ultra kuulumisista ja tais siellä kaksosiakin olla matkassa:DMulla ei ainakaan rv6+3ultrassa näkynyt kun yksi, mutta voishan se toinen vielä olla piilossa jossakin.. Jospa ei:DEn tunne ketään jolla olis kaksoset, eiks niitä yleensä lähipiirissä ole jos itsekkin saa?:)

Oireet on vähän lievemmät, mutta luotan että kuuluu asiaan. Ei enään okseta, mutta huono olo saattaa tulla yhtä äkkiä. Eilen alkoi nivusiin ja kohtuun pistellä, ei kovin kipeästi, mutta jotenkin turvotti ja juili. Samaten jos nousee äkkiä ylös niin nivusia vihlasee! Mulla muuten on ihokarvat tummentunut, sama kävi esikoisesta ja tää on ihan hirveeätä:DSamaten kun jalat sheivaa niin karvat kasvaa nopeemmin takas.. Muut vielä menis mut kasvoissakin näkyy tummempia haivenia.. Onko muilla ollu tällästä? Mitäs muuta.. No se väsymys on ja pysyy :D

Jos sitä tänään kävis pulahtamassa! tinker_ rv8+1
 
Sartsa83
Hei jooo.... kunhan selviää se nettisivu, niin kiitos tänne infoo. Kiinnostas käydä kattomassa ja vertailemassa hintoja.

Niinatar Eeeemmä ny tiiä onks nää niin kasvanu. Oon muutenki isotissinen, niin ei näistä ny vielä ota oikein selkoo. Kipeet ja arat ne on ajoittain. :)

No johan teitä kaksosia saavia täällä tupsahtelee ku sieniä sateella. :D Toisaalta vois alkaa olla jo kade. ;) :hug: Ei siis parane bassets vielä onnitella sua, jos ei siellä toisessa ookaan ketään.

Jeps. Meidän jäbä käväs tänään ekaa kertaa altaassa pulikoimassa. :D Oli ihan onnessaan, mut sai hirveen paniikkikohtauksen kun toinen poika tuli läiskimään sitä vettä siihen viereen. : / Raasu. Mä oon aivan loppu... huuuuuuuh.
 
Tänne rantautui toi pahoinvointi ;o eipähän ole pystynyt kokopäivänä oikeestaan mitään syödä kun eipä sisälläkään pysy. ja muutenkin tänään ollu jo jotenkin tavallista väsyneempi, sängyssä melki koko päivä vietetty ;o

Jokos naiset ootta käyny uimassa? Ittee hirveesti houkuttais mennä mutta bikinit on jääny liian pieniks, huoh. Jos ei sitten illan pikkutunneilla kävis ni ei olis sitä yleisöä enää nin hirveesti. =)

Mulla on maha kun rantapallo aina iltaisin, meinaa vähän turvottaa. Onko mitään poppakonsteja, millä tätä turvotusta saisi laskemaan?

Niiiiskuneiti 6+3
 

Yhteistyössä