Tammikuun Vauvat 2012 lokakuussa

Heips!!

Täällä käyty jo aamusta äpolilla..Yöllä heräsin enkä päässyt oikealta kyljeltäni ylös,en sitte millään..miehenki herätin mut ei sekään tohtinu mua kauheesti nostella ku olin niin kipee..kerkes jo kauhee paniikki iskeä ja koko kroppa oli ihan jännitys tilassa..tuntu et jos nousen niin jotain repeää,sellasta viiltävää kipua ihan selän puolelta alamahaan..mä en tiedä kuinka kauan meni et pääsin ylös mut loppujen lopuks pääsin..soitin heti aamulla äpolille ja käskivät käymään,verikokeen ja pissanäytteen halusivat ottaa...varmaan kuitenki oli joku lihasvenähdys/jumitus tai jotain mut hirvee tunne ku ei pysty liikkuun!!ja kauhee huoli että vauvalla kaikki ok!enhän mä uskaltanu koko loppu yönä nukkua oikealla kyljellä enään ollenkaan..

Muuten on kyl aika kankee olo välillä ja oonki aatellu et mulla on iso maha mut äpolilla oliki sit kaikki muut niitä iso mahasia(varmaan kaikki aika loppupuolella siis:D)

Ja mä hengästyn ihan tosi vähästä..tuntuu et ei paljo tarvi edes tehä mitään..

mutta nyt vähä järjesteleen paikkoja ku tuli aika kiirus aamulla lähtiä,onneksi kaveri otti tytöt siks aikaa niin pääsin edes lähteen näytille=)

hemuliina ja ihanuus 26:heart:
 
Heippa :wave:
Mulla oli tänään nvla+lekuri käynti ja kaikki oli oikein hyvin.
Sain maanantaisen sokerirasituksenkin tulokset: paasto oli 4,5, 1h arvo 5,4 ja 2h arvo 5,6... eli hyvät oli arvot =)
Painoa oonkin saanut jo 8kg yhteensä...kääk :O
Nyt oli 738g/viikkoa kohden tullut edelliskerrasta...hohhoijaa... pitäis varmaan OIKEASTI alkaa kattomaan et mitä suuhunsa laittaa :ashamed:
Kohdunpohjan korkeus oli 25...
Alakerrassakin oli kaikki ok...kiinteä kiinni ja 3cm :)
Närästyskin ollut riesana ja siihen ei tunnu auttavan mikään.. Raivostuttava vaiva :kieh: Rennietä syön kuin leipää ja vichyä lipittelen vähän väliä...

Mamu ja jäbä 25+6

Mamu ja jäbä 25+6
 
Pikapäivitys: Äitipolilla käyty ja kaikki OK :)

Isona pettymyksenä tuli, että poliklinisen synnytyksen saa nyt unohtaa noiden kohonneiden sokeriarvojen takia. Vähintään 3 yötä oltava osastolla :(
Toisilla synnytyspelko ja mulla osastopelko...

Bassets rv 25+0
 
Moi pitkästä aikaa
Neljän suoralla oli tosi suloinen 4d kuva ihanan tarkka.
Tatomiralla myös näköjään sama himo englannin lakuihin.Mua taas suututti kaupassa se ettei ollut enää pikkupusseja jäljellä,onkohan niiden myynti lopetettu.Normaalisti inhoan lakua mutta näin raskausaikana pakko niitä saada ja samalla yritän jos ne verenpainetta nostaisi.
Rintapumppua en minäkään suosittele etukäteen ostettavaksi koska koskaan ei voi tietää sujuuko imetys.Esikoinen syntyi ennenaikaisena eikä silloin imetys lähtenyt käyntiin ollenkaan.Kuopuksella taas lähti mutta maidontulo ei ollut kovin suurta.Ostin sähkökäyttöisen pumpun joka helpotti imetystä.Lisäksi huomasin että pelkästään imetyksellä ja lypsämisellä en pystynyt poikaa tyytyväisenä pitämään ja päätin yötä vasten antaa lisämaitoa määrä oli aika huikea mitä poikaan meni eli nälkäseksi olisi jäänyt pelkästään imetyksellä.Kuopus alkoi pienestä pitäen nukkua yöt hyvin enkä syyllisyyttä siitä ottanut vaikka lisämaitoa annoinkin.Meillä muuten kuopuksella Aventin pullot toimineet hyvin ei ole paljon pulautellut eikä masuvaivoja ollut.Esikoisella oli käytössä tavis pullot ja pienestä pitäen oli tosi kärttynen ja ilmaa oli paljon.
LV PESUAINE meillä lapsilla ollut käytössä ja Comfort vauva huuhteluaine.Tytöllä vauvasta asti atooppinen ihottuma joten parempi käyttää allergia tuotteita.
Mielialasta-Oon ollut kun takamukseen ammuttu karhu.Suututtaa monet asiat:headwall:sokerirasitus täälläkin takana ja paastoarvosta kiinni jäätiin ja millä arvolla5,3 kun saisi olla5,2: /Viime kerralla jäin tunnin arvosta kiinni silloin 10,1 kun saisi olla 10,0.Lisäksi hammaslääkäri käynti tuotti 3reikää ja mä kun rakastan noita paikkauksia mieluummin menen synnyttämään!Lisäksi tää mahaasukki ei anna mun nukkua,mahdoton rumba alkaa heti kun pitkälleen menen ja sitten ne ihanat potkut suoraan päin virtsarakkoa ja tuntuu siltä että jokainen liike tuntuu kun istukka on takana.Esikoinen saa mut välillä myös raivon partaalle ja kuopus heti tekemässä jotain vaarallista tai kiellettyä kun silmä välttää.Ulkona olotila helpottuu kun vain jaksaa portaat alas ton lastin kanssa.
Neuvolalääkäri tuloksia
26+4 paino 78,3(tähän mennessä +6kg):headwall:
verenpaine 102/60(ei mikään ihme että huimaa)
hemoglobiini125
kohdunpohjan korkeus 26
tarjonta poikittain
sydämen syke 130-150
kohdunsuu kiinteä ja kiinni
Onneksi supistukset eivät olleet vaikuttaneet vielä mitenkään.
Lopuksi kuitenkin hyviä uutisia:)Saatiin vihdoinkin asuntolainalupaus joten nyt saadaan alkaa etsimään isompaa asuntoa:)
mima+poju 27+3
 
Te joilla on jo lapsia: Mitä itkuhälytintä suosittelette?

Meillä on ollut kaks kappaletta aventin digitaalisia hälyttimiä. Muuten olen ollut tyytyväinen, mutta eka vahdettiin takuuaikana kun aikuis-yksikkö meni välillä, joskin harvoin, mykäksi eli vauva itki mutta mitään ei kuulunut vaikka virta ym. oli päällä. No sama jatkuu välillä, joskin tosi harvoin, tämän toisenkin laitteen kanssa. Toinen ongelma on, että meillä ei saa vauvayksikköä verkkovirran päähän (siis ei ulkopistoketta sopivassa paikassa) ja patterit menee kyllä tyhjiin tosi nopeasti talvella. Muuten tosi hyvä laite.

Toisena hälyttimenä meillä on topcomin hälytin. Tosi hyvä hälytin muuten, mutta patterit ei kesälläkään kestä kuin parit päikkärit ja isona ongelmana pidän sitä, että aikuis-yksikkö ei piippaa tms. kun yhteys katkaa. Tämän kanssa ei uskalla nukkua tai poistua hälyttimen vierestä kun kokoajan pitää kytätä onko yhteys edelleen päällä. Lisäksi ladattavasta aikuis-yksiköstä loppuu akku muutaman tunnin jälkeen. Se tosin johtuu varmaan käytön puutteesta. Laite oli meillä käyttämättä lähes 1,5 vuotta...

Me siis asutaan "maalla" ja vauva nukkuu päikkärit lähes aina ulkona tai sitten kylmällä kuistilla.

Bassets rv 25+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi MLM mikä masu. ihana pallo :) Taitaa kyllä alkaa jo monella muullakin masu näkyä enemmän kuin hyvin.
Itselläni ainakin on vaikeuksia esim istua hiekkalaatikon reunalla. Tai ei oikeastaan edes ole vaikeuksia, se on mahdotonta!
Vinkkinä laitan hyvän vauvantarvike nettikaupan linkin http://verkkokauppa.babystyle.fi/vk_pages/view/27#vk_page_view/27?&limit=2000 tää menee suoraan tarjouksiin, ja näkyi olevan tarjouksessa näppärän näköinen taitettava hoitopöytä. Kannattaa katsastaa jos kotona on tilan puutetta. Oon täältä jonkin verran ostellut nuorimmaiselle, ja voinkin suositella putiikkia.
Nyt teetä ja ruisleipää... jos tällä vois välttää sen fazerin suklaan : /

-Amalia- ja Muru (viikoista ei tietoa..)
 
Apua kun oon ollu saamaton. Lukenut olen kyllä kaiken mitä ootte kirjoitelleet mutta kirjoittaminen on kyllä auttamatta jäänyt.

Eipä meille kyllä kummia kuulukaan, tavaraa alkanut tulla tutuilta pikku hiljaa. On vaikka mitä härpäkkeitä joiden tärkeyttäkin vähän epäilen, esimerkiksi anoppi kiikutti meille tuttipullojen sterilointilaitteen, tiedä sitten kuinka tarpeelliseksi osoittautuu mutta ainakin nyt tuntuu hupsulta tuollainen. Pinnasänkykin on valmiina ja siihen on uusi patja ja lakanoitakin ja reunapehmustetta ja vaikka mitä... Nyt vain haaveilen ja suunnittelen mitä kaikkea keksisin siihen.

Mutta yksi ongelma mulla on mihin aattelin kysyä onko jollain neuvoja, elikkäs mua närästää ihan hirveesti joka ilta. Oon yrittänyt syödä pieniä annoksia ja muutenkin pyrkinyt välttämään närästystä aiheuttavia tekijöitä. Ja silti närästää. Samarinia oon nyt yrittänyt muutaman kerran käyttää mutta ainakin mulle se porejuoma on niin pahan makuista etten vain saa sitä juotua. Kellään vinkkejä mitä tehdä?

Mimsy & Mini 24 POKS
 
Mimsy rennietä menee täällä, raskausaikana monta isoa pakettia ja sängyn vieressä on aina pakko olla paketti tai ei öisin saa nukuttua närästykseltä.

Tosin, eilen mua ei närästänyt enkä yölläkään tarvinnut yhtäkään rennietä ja erona normi-iltaan oli se, että join lasillisen maitoa iltapalalla normaalin teen sijaan.
Jostain myös luin joskus, että raaka peruna olisi erinomainen närästyslääke, väittivät tehokkaammaksi kuin rennie. Tiedä sitten, en oo kokeillut.

Nyt muuten närästää, kun aamulla sen kupillisen teetä litkin :p

Bassets mun mielestä paras itkuhälytin on ollut omat korvat :D meillä siis ei oo koskaan sellaista ollut, mutta en oo koskaan kaivannutkaan. Meillä vauvat nukkuneet kylmällä terassilla ja kyllä sitä vain kummasti on aina kuullut, kun vauva on herännyt, vaikka ite on ollut päiväunillakin. Mulla ainakin kuulo on ihan yliherkkä raskausajasta siihen, kun lapsi on n.1,5v

Bassets no voi höh :( onpa kurjaa, että et pääse lähtemään pian synnytyksen jälkeen! Mä kyllä ymmärrän ton, koska itsekin vihaan tuota sairaalassa oloa! Mä en saa nukuttua siellä, vihaan niitä sairaalan ruokia (käytännössä paastoan koko sairaalassaolo ajan, koska en pysty nielemään sitä moskaa) ja mua ärsyttää, kun herätetään aamulla :( ite jouduin esikoisesta oleen pe-ke, kakkosesta la-ti ja kolmosesta ma-ke ja kateellisena kuunnellut kavereita, jotka päässeet jo seuraavana päivänä tai jotkut jopa samana päivänä pois! Odottaa aina sitä hetkeä, että saa lähteä kotiin kun tietää, että vihdoin saa levätä ja saa syödä muutakin kuin karkkia, sairaalassa kun lepääminen on käytännössä mahdotonta.

Mä alotin tekeen eilen vauvalle housuja kotiinpaluuta varten, vaikka olinkin päättänyt, etten mitään tee ennenkuin nyt keskeneräiset työt ovat valmiit, mutta kun halusin :D sain toista punttia tehtyä alkuun ja ne on ihanat :heart: ostin vaaleanpunaista lankaa, et nyt ainakin toivon, et varovainen arvio vauvan sukupuolesta pitää paikkansa :D Sitten totesin, että pakko mun on kyllä tehdä samaa sarjaa sukatkin vauvalle, kun muutenhan pienen varpaat voi palella :p :D miten nää jutut aina vaan leviää? Kohta varmaan väsään sen takin ja lakinkin... mut niitä en kyllä varmasti tee, ennenkuin nuo keskeneräiset on valmiit :D Mut entä jos vauva onkin poika? en mä voi sille laittaa vaaleanpunaisia, pitsikuvioisia housuja...

tatomira 27+4
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän suora
Heippa taas piiitkästä aikaa!

Viimeks kun kirjoitin niin oltiin just ostettu talo ja nyt on sitten sitä rempattu. Tai siis mä en ole kun oon joko lapsen kanssa kotona tai sitten oon töissä tai jossain kaupassa pähkäilemässä tapettia, maalia ym... SIIS ETTÄ VOI OLLA VAIKEETA SISUSTAA!!

Nyt ois enää 2 vkoa töitä, kun jään varhennetulle. Ja voin kertoa että nuo viikot tulee olemaan yhtä tuskaa =) tekis jo mieli jäädä pois. Lisäksi oon todella väsynyt...

Mimsy, Tatomira co.:Rennie on munkin kaveri. Välillä närästää tuossa kurkussa jo kun katsookin jotain syötäviä.. Mulla tuntuu närästys myös tuolla selänpuolella... ekassa raskaudessa olin jo ihan varma jostain keuhkotaudista kun en tajunnut että närästyshän se kiusaa...

Hemuliina: Hui kauhistus mikä lihaskramppi ollut! Varmaan pelästytti!

Kukas se pohti itkuhälytintä? Olisi varmaan aiheellista hankkia tälle kakkoselle. Ekan kanssa en tarvinut kun oli/on pieni kämppä niin jos ei nukkunut viereisessä huoneessa niin sitten oli vaunut ikkunan takana 3m päässä =) tosiaan nyt kun pitää touhuilla esikon kanssa ja on isompi talo niin olis kiva olla se hälytin.


MLM: iHANA MASU! Mulla on ihan samaa kokoa =) Näkyis olevan samat päivätkin =) Tuosta ekasta mulla oli tän kokoinen maha ku menin laitokselle... Tosin vauvakin oli pieni 2,4kg, mut kuitenkin..

Ollaan käyty nyt 2 kertaa polilla kun haluavat tarkkailla istukkaa ja vauvan kasvua. Keskikokoinen on kuulemma tällä hetkellä ja kaikki kunnossa. Mukavaa kun pääsee aina 4vkon välein kurkkaamaan. Sukupuoli ei tosin ole selvinnyt vielä tähän mennessä. Sanoivat että 50-50. Ei uskalla luvata. =) No, jos sitten ens kerralla paljastuisi.

Täytyy alkaa suunnitella töihin lähtöä... Onneks loppuviikko vapaata!


JJ 28+1
 
Ainiin: Bassets ja Tatomira: Mä olin ekan kanssa sairaalassa to-ke, eli viikon!! Tosin sain olla 2 hengen huoneessa ja eka huonekaveri oli kyllä maailman paras huonekaveri. Pari yötä sain olla yksin. Vikaksi yöksi laittoivat mun kanssa erittäin ärsyyntyneen muikin joka nurisi joka asiasta ja ilmoitti mut nähdessään että haluaisi kyllä levätä yksin että oisko yhen hengen huonetta... no, mähän sit tietty pillitin hormooneissani... =) Ja jos vauva itki tai piti mennä vaihtaan paippaa ni menin sinne lastenhoitohuoneeseen, ettei tää vaan häiriinny.. Tosin joskus aamuyöstä ne kätilöt sanoi että seuraavalla kerralla en saa enää tulla sinne huoneeseen että on mun oikeus olla omassa sängyssä vaikka toista kuinka ärsyttäis..
No, aamulla tää uusi kaveri oli sitten jo saanut levättyä ja jopa jutteli ystävällisesti.. Mä en jaksanu kiukutella sille takas ku tiesin että pääsen pois parin tunnin päästä =)
Mut ne ruoat oli kyllä ihan hyviä mun mielestä =)
 
Mä täällä pähkäilen mennäkkö maanantaina töihin vai ei.

Tilanne on siis se, että viime viikonloppuna mua alkoi supistelemaan jatkuvasti. Sunnuntaina ja maanantaina tuli aika kipeitä ja napakoita supistuksia sekä koko yön alavatsaa särki. Kävin maanantaina neuvolalääkärillä, joka pisti mut viikon saikulle ja sanoi että jatketaan sitä tarpeen mukaan. Kohdunsuu oli kiinni mutta pehmeä. Edelleen mua supistaa tosi usein, myös levossa, mutta harvemmin enää kipeesti. Kaikki liikkuminen aiheuttaa supistuksen.

Öisin särkee alavatsaa ja alaselkää niin että oon joutunu monena yönä nouseen ja ottaan panadolia.

Mitä te tekisitte, yrittäisittekö mennä töihin vai jäädä suosiolla saikulle?

Mun työ on ihan täysin tietsikan edessä istumista.

Tää on siis kolmas raskaus eikä muissa ole kyllä ollu tälläistä tässä vaiheessa. Viikkoja siis 25+5.
 
Lyydia, jää ehdottomasti kotiin! Ei se ole työasennosta kiinni kun siihen liittyy niin paljon muutakin esim työpaineet tms. riippuen työstä. Ei ne lääkärit tyhjää niitä saikkuja jakele.

Mima, aika outoa toisaalta kun täällä pohjoisessa nuo viitearvot on erit! Täällä oli tuon paastoarvon raja 5,3... noh, kaipa ne tietää mitä tekee...

ON, mulla ei onneksi (ainakaan vielä) ole ollu supistuksia tai muita isompia kipuja, ainoastaan tuossa kohdun yläreunassa tuntuu välillä kun pitkään seisoo, toisaalta olenhan kotona saikulla niin ei tuu niin hirveästi rehkittyäkään. Enemmän mulla vaivaa nuo erilaiset neuroosit lähinnä syömisten suhtee. Pelkään listeriaa hullun lailla edelleen ja nyt sitten isäntä pesi keittolevyt uuninpuhdistusaineella liesituuletin päällä kylläkin, mut oon pelänny että vauvalla on joku aivovaurio tästä hyvästä :( Typeräähän se on, mutta mulla pitää aina olla joku ressattava asia. Oon käyny terapiassa kerran viikossa puhumassa näistä, mutta jotenki en saa rauhaa. Eiköhän tämäkin asia osoittaudu ihan turhaksi.

Maijuli ja bébè 24+4
 
Mulla olis yks kysymys:
Äitini oli käynyt ikeassa ja katsellut siellä niitä vauvanpeittoja. Kaikissa peitoissa oli ollut että vain yli 1v. lapsille. No nyt sitten kysynkin että minkälaisia peittoja vauvoilla ruukataan pitää vai käytetäänkö niillä pelkkää pussilakanaa?
Auttakaa blondia :D

Hertsi
 
hertsille pikakuittaus, että meillä on ollut tuplilla ne Ikean peitot ihan vauvasta asti käytössä. Tosin ainakin ne, mitkä meillä on, on olleet ihan hirmuisen kuumat. Ikeassa on myös ihania unipusseja 0-6 kk vauvalle, ei saa ainakaan potkittua peittoa sitten pois päältään. =)

lyydia, minäkin jäisin hakisin lisää sairaslomaa. Ehkä sun kroppa yrittää kertoa, että se kaipaa lepoa. Toivottavasti supistukset kuitenkin jättäisi sinut rauhaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas!

Pahoittelut sokeritesteista kiinni jaaneille :(

Aitiyspakkauksesta Olkaa onnellisia, etta saatte moisen. Taalla kun ei mitaan saa ilmatteeks. Sairaalasta kun lahtee niin ison laskun saat lahjaksi :) Ensimmaisen lapsen kohdalla ihana aiti osti mulle ton pakkauksen (2009) ja lahetti tanne amerikkaan. Kaikkine kuluineen oli varmaan kalliimpaa lahettaa se tanne kun mita se oli arvoltaan, mutta jotenkin sen tunnearvo mulle (ensimmainen lapsi ja aitiypakkaus) oli niin tarkea, etta oli pakko saada se :LOL: Eihan ne mitaan kummallisia ne vaatteet olleet mutta musta tosi hyvia ihan kotikayttoon puklu vaatteiksi oli paljon. Taalla kauheesti kaverit ihmettelivat, etta kaikkiko suomessa saa ton pakkauksen??? myos rikkaat :LOL:

Lyydia hae saikkua vaan. Sina ja lapsi ootte tarkeimmat juuri nyt.

Basset ma uskon etta harmittaa toi muutos kotiutumisessa :( mulla onneksi ekan kanssa oli yksityis huone ja tulee olemaan tan tokankin kanssa, mutta jo pelkastaan se sairaala ymparisto ja se et hoitajat ramppaa siella huoneessa yolla, vaikeuttaa sita lepaamista. Ma olisin kanssa mieluiten kotona. Mutta mulla tulee olemaan keisarin leikkaus taas, joten ainakin se 3 pvaa menee sairaalassa.

Sairaala ruuista :p Ma tiian et oon ihan lellitty taalla, mutta taalla tulee menu eteen aamulla mista saa valita ravintola tason ruuat paivaksi aina kerrallaan... :ashamed: Tiian, havettaa edes mainita.

MLM Ihana vauva peti :heart: Kylla kelpaa vauvan nyt nukkua. Ja IHANA vauva maha!!!!!!!!

Rintakumista oli puhetta. itse jouduin sita kayttamaan koko imetyksen ajan (11kk) esikoisen kanssa. Minulla kanssa pienet ja sisaanpain kaantyneet nannit. Ja ei ainakaan mulla vaikuttanut mitenkaan maidon tuloon. Riitti siis ihan pumpattavaksikin.

ON Pakko hehkuttaa!!!!!! Mun aiti osti liput tanne ja lentaa kuukausi ennen vauvan syntymaa tanne ja viettaa 2,5kk meidan kanssa :heart::heart::heart: Taa on mulle ihan hirveen iso juttu, kun ensimmaisen kanssa olin ihan yksin vieraassa maassa (siis olihan mulla mun mieheni). nyt saan rakkaan aitin tanne noinkin pitkaksi aikaa ja just silloin kun sita tukea tarvii kaikkein eniten. Mulle esikon syntyman jalkeinen aika oli tosi rankkaa ja olin pitkaan todella henkisesti kovilla. Ikina ei mitaan synnytyksen jalkeisesta masennuksesta puhuttu, mutta luulen etta siita oli kysymys. Joten olen jo pelannyt etukateen etta mitahan tulee olemaan taman seuraavan kanssa. Mutta niin helpottavaa kuulla etta saa oman aitin tanne tueksi!!!!!

Lonely ja Sintti 25 POKS :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sokerirasitus takana. Eilen oli soittoaika tuloksista ja siinä suklaata syödessäni huomasin, että kas, aika oli jo mennyt. No, tänään sitten sain terkan kiinni ja ihan hyvät oli arvot, syön siis karkkia ja suklaata jatkossakin :). Eli arvot oli: paasto=4.3 (5.3), 1h=6.2 (10.0) ja 2h=5.1 (8.6). Eli ekana on mun arvo ja suluissa on raja-arvo.

Testi oli ihan ok, mulle ei tullut huono olo lainkaan ja ihan kiva oli siinä pari tuntia lueskella ja neuloa ihan rauhassa. Mutta se litku... :( paljon pahempaa kuin mikään väljähtynyt kokis! Neste oli ihan kyllästetty sokerilla tms. makealla. Puoleen väliin asti selvisin ihan hyvin, mutta sitten rupesi tökkimään pahasti. Yritin päästä hommasta ottamalla ison kulauksen - virhe!! Tuli oksennusreaktio samantien, mutta pysyi kyllä sisällä. Pikkupikkukulauksilla sain sen lopun sitten alas. Pilli olisi ehkä auttanut.

Nyt sitten vaan odotellaan neuvolalääkäriä, joka on viikon-parin päästä. Ja äh, vieläkään en ole kelapapereita saanut aikaiseksi täyttää... ja vakuutuskin pitäisi ottaa ensi viikolla, jos ja kun sen aiomme ottaa. Noo, huomenna on aina hyvä päivä.

Lonely, hienoa että saat äitisi sinne tueksi!! :) Ja ihan oikein, että teillä on siellä hyvät sapuskat sairaalassa, kun ottaa huomioon sen ison laskun.

Tällaista ON:aa vaan tällä kertaa. Hauskaa viikonloppua!

Tellu Po 25+1
 
Sartsa83
MLM joo, tuohon kuvaan se oli noussukin, mut nyt laskenu.. vauveli on ihan alhaalla.. Itselläsi on mieletön mahanen ja ihana sellainen ja näyttänee että sullaki on semmonen laskusuhdanne tuon mahan kanssa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sartsa83
Omaa:

Kävin tänään omalla lääkärillä kontrollissa parin vkon takaiseen käyntiin kun se kohdunkaula oli pehmennyt ja lapsen nostelu- ja kantelukielto astui voimaan. Noh, sitäpä ei kovin paljon ole pystyny välttämään kun apua ei ole ollut saatavilla.

Tänään sitten oli siis uus käynti ja tulos: kohdunsuun takaosasta kiinni, edestä sormelle auki. Ei muuta ko lähetteellä Taysiin synnytysvastaanottooon. Siellä lääkärin katselmus: sama kuin terveyskeskuslääkärin ja 3,8cm kanavaa jäljellä joka oli huojentavaa. Samoin kun se että pieni painoi nyt 960g ja lääkäri sanoi ettei enää ihmettele mun mahan kokoa kun tuumasi aluksi että ompas sulla mahtava maha. Se mistä lääkäri oli huolissaan, oli supistelut ja crp joka on koholla. Ei pahasti mutta on kuitenkin ja kun syy on tuntematon.

Huomenna verikokeisiin uudestaan. Ois varmasti passittanu mut osastolle jos ois ollu enemmän koholla. Ja heti takas jos supistelut vaan lisääntyy eikä helpota tai kuume nousee tms. Eli nyt täysin levossa.

Sartsa ja Pätkis huomenna poks poks 27+0 :heart:
 
Tellu Po Onnittelut lapi menneesta sokrutestista!!! Ma en kesta jos jaisin kiinni... Oon ihan hirvee sokerihiiri :ashamed: siis joka paiva on saatava jotain makeeta. Ja se suklaa :p :heart::heart::heart: ja noin ma oon sen sairaala laskun ajatellukkin, et parasta vaan antaa sita hotelli tason palvelua noilla hinnoilla :) Ikava puoli mun tapauksessa on, etta joudumme (tai siis on meidan kannalta parasta) vaihtamaan vakuutusyhtiota vuoden vaihteessa ja sen mukana juuri ennen laskettua aikaa vaihtuu siaraala ja katilo ja kaikki :( Mutta tuo uusi sairaala on erittain hyva ja arvostettu sairaala, mutta silti inhottavaa jotenkin menna ihan tuntemattomaan :( tassa taman hetkisessa sairaalassa siis syntyi esikoiseni ja mulla oli sama katilo kun talla hetkellakin. Mutta eikohan se ole vaan paa-asia se lopputulos :)

Sartsa83 Kylla sua koetellaan :( Mua niin arsyttaa noi totaali lepo maaraykset ym. kun kotona on pieni jonka hoitoon ei saa apuja. Jos todetaan et totaali levossa pitas olla niin antakaa hemmetti joku kotiavustaja sitten auttamaan joka paiva niin, etta se totaali lepo kans toteutuu... Voin kuvitella miten lyhyella on varmasti pinna esikoisen kanssa kun tietaa et pitais levata mutta eihan ton ikainen mitaan lepoa sulle anna. Ja eihan se pikkusen syy oo, rassukka ei varmasti tajua mista on kyse :( Jaksuja!!!!

Treenaamisesta vielako ootte jaksanu treenailla?? Ma kayn edelleen siella boot camp treeneissa sen 4-5 krt vko. Nyt oon joutunu jattamaan selalteen tehtavat vatsalihakset pois, mutta muuten aikalailla kaikkea pystyy tekemaan. Mika noissa vatsalihasten treenaamisessa oli se raja? siis vielako niita saa teha... oliko ne jotenkin vaaraksi??? Ma haluun treenata koska se pitaa mun mielenterveyden kasassa, mut en kuitenkaan halua vaarantaa vauvaa... Mutta taalla ohjeet on tyyliin, et sais kevytta kavelya vaan harrastaa ja se nyt ei sovi mulle ollenkaan. Kuka se oli kun kavi siella kahvakuula treeneissa?? vielako oot jaksanu sinne menna?? onko reajoitteita mita saat teha ja mita et? Toi boot camp on yhdistettya cardio ja voima harjoittelua ja ma oon jotenki omassa paassani mieltany et niin kauan ku hyvalta tuntuu niin voisin sita jatkaa. Mutta vaikka musta tuntuu hyvalta niin voiko olla etta vauva karsii??? Auttakaa tietamatonta.

Lonely ja Sintti 25+1
 
lyydia: Jää nyt ehdottomasti kotiin jos vaan mahdollista!

sartsa: Peukkuja ettei synnytys vaan ala vielä käynnistymään :wave:

ON: Mulla on nyt ollut tämän päivän sokerimittari käytössä. Ekat kolme arvoa oli OK. Aamulla jätin kyllä suosiolla kaakaon väliin... Päivällä söinkin sitten terveellisesti pyttipannua ja cocacolaa ja arvot silti OK. Nyt iltasella käytiin koko perheen voimin rossossa syömässä. Pihvit ja jälkkäriksi suklaakakkua ja jäätelöä ja sen seurauksena sitten arvot rutkasti yli rajojen :'(

Mitään ruoka tms. ohjeita en saanut, mutta näyttää silti, että paras on jotain diettiä alkaa noudattaa. Onneksi mulle ei raskausaikana oikein maistu makea syöminen joten sen puolesta ei ongelmaa, mutta se kaikki muu mitä pitää jättää pois...

Mulle on tullut kova hinku tehdä kanavatöitä, mutta kun aika ei riitä edes kunnolla kodin normitöihin.

Bassets 25+2
 
Onko teillä kellään muulla ollu niin, että jokaikinen kerta ku käy pissapurkilla nii sokerit on plussalla? Mulla on ihan joka kerta, vaikka välttäis miten aamulla mehun yms muitten sokerillisten juttujen syömistä. :|Sokerirasituskokeessa olin kuitenkin ihan normaalin rajoissa selkeesti.. Painoa tähän mennessä tullu 6kiloa..
Neuvolantäti sano jo laittavansa mut uudemman kerran siihen kaameeseen kokeeseen..

Tiikerinlilja. + poika 27+0
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä oli Neljän suora tehnyt ihanan peiton! Pitää vielä mainita, vaikka näin myöhässä olenkin.

Sartsa, toivottavasti tilanne rauhoittuu ja pikkuinen saa kasvaa vielä rauhassa pitkän aikaa! Aika hyvän kokoinenhan vauva kyllä on viikkoihin nähden jo!

Tsemppiä niille, joilla oli sokeriarvojen kanssa ongelmaa! Eikö se yleensä raskauden jälkeen yleensä mene ohi? Mutta vaivaahan siitä tietysti tulee ja ylimääräistä huolta.

Sokerirasituksesta minulla ei ole edes kokemusta, eivät laittaneet siihen vaikka iän puolesta kai kuuluisi. Mutta koska esikoiselta ei ollut mitään ongelmaa, niin ei kuulemma tarvi nytkään tehdä sitä. Välillä oon kyllä miettiny, että onkohan mulla ihan kohillaan tuo sokeriaineenvaihdunta. Tulee nimittäin aika huono olo, jos syö vähänkin enemmän makeaa. Se voi kyllä johtua tästä närästyshommastakin tai mistä lie. Mutta karkit on pannassa :(.

Sairaalassa olosta synnytyksen jälkeen on ollut puhetta. Mulla ei oo mitään antipatioita sairaalaa kohtaan, valmis ruoka kelpaa ja on kiva, kun voi tarvittaessa pyytää apua, jos on jotain ongelmaa. MUTTA haluan ehdottomasti perhehuoneeseen. Mä oon ihan surkea nukkumaan ja mulla ei tuu yhtään mitään, jos joudun jonkun muun kanssa jakamaan huoneen.

Supistelua on ollut mullakin ja kohdunsuu oli tarkistuksessa pehmeä, muttei sen kummempaa. Mutta ei tunnu kovin vakavalta tämä supistelu, kun ei ole kipeitä eikä säännöllisiä. Työ ei onneksi aiheuta itsessään mitään ongelmia, kun ei ole fyysisesti raskasta muttei tarvi istua paikallaankaan mahdottomia aikoja.

Viime aikoina on tullut työkavereilta kommenttia, että mun maha on alhaalla. En kyllä ole itse osannut ajatella sitä niin, mutta kyllähän tuo painaa tuonne alas. Mistä lie sekin sitten johtuu.

Liikunnasta Lonely kysyi ja kyllä mulla jäi Body Pumpit sinne 17-18-viikoille. Väsymys vaivasi pitkään ja sitten alkoi nivusten suonikohjut vaivata. Nyt käyn kuntosalilla ja uimassa jonkin verran. Salilla teen aika valikoiden liikkeitä, mutta pystyyhän sitä vielä monenlaista tekemään. Semmoisen olen huomannut, etten pysty olemaan pää alaspäin (esim. jooga-asennoissa). Tulee liikaa painetta päähän. Mitään reuhtomista ei tietenkään kannata tehdä ja se sykerajoitushan on jo voimassa näillä viikoilla (ei yli 150 pitempiä aikoja), mutta muuten kai se olisi parempikin liikkua.

Meelia ja pikkuinen, kohta 26 viikkoa täynnä
 
Meelia mä haluaisin kans perhehuoneen. Tosin ihan siitä syystä että minua ahdistaa olla sairaalassa, inhoan sairaaloita ja osastolla oleminen on minulle ihan kamalaa kidutusta. Tiedän että joudun jonkin aikaa synnytyksen jälkeen olemaan osastolla, mutta haluan perhehuoneen ja tietysti haluan mahdollisimman pian kotiin. Inhottavinta tässä vaan on se että tiedän että joudun aikaa sairaalassa taas viettämään niin olen jo etukäteen varma että se aika siellä osastolla on täyttä painajaista. Pitäs varmaan puhua tuosta asiasta neuvolassa... jos muistais.

Mimsy & Mini 24+3
 
Voimia sartsalle! toivotaan kovasti että siellä vauva pysyisi vielä kyytissä jonku aikaa! :heart:

ON: Maha kasvaa koko ajan ja rupeaa olla jo tiellä ku yrittää kyykistellä/kumarrella. Yöt on menny aika huonoiksi esikoisen osalta, ku se on ruvennut heräilemään öisin ja melkeinpä joka yö joudun hakemaan sille maitopullon vaikka aiemmin nukkui kokonaisia öitä. :/ ottaa väliin voimille nuo yöheräilyt ja sitten päivisin oon ihan kiukkunen. Oon ajatellut että varmaan hampaiden tulo vaikuttaa, kun on nyt yhtä aikaa monta hammasta puhkeamassa. mut jospa se vielä tästä helpottuu ja saisin nukkua taas kokonaisia öitä vielä ennen vauvan syntymää. :D

Sairaalassa olosta minä taas oon sitä tyyppiä, etten koe sairaalassa oloa mitenkää kauheana. onhan se erilaista ja tietysti ankeampaa ku kotona olo, mut ei mua ne muutama päivä haittaa! eniten inhoan siis siellä sitä ku joutuu käyttää niitä "yleisiä" vessoja ja oon pienestä asti ollu sellanen et en ikinä halunnu koulussakaa käydä vessassa jos ei ollu aivan viimenen pakko. yleensä sit käviki nii et sitä tuli täysillä kotiin ja hyvä että repun kerkes heittää selästä ku juoksi jo vessaan. :LOL: Toivon vaan että sattuis joku mukava huonekaveri sit sinne ettei tarvis ihan tuppisuuna siellä olla. :) ite en häiriinny toisten vauvojen itkuista mutta oman vauvan itkuun kyllä herään! :D (oisko joku äidinvaisto)

Nyt pyykin laittoon, mukavaa lauantaita kaikille! :)

an-ri 24+3
 

Yhteistyössä