~*~ Tammikuun Vauvat 2012 tammikuussa ~*~ <3 MEIDÄN KUU <3

Sartsa83 Suuret onnittelut prinsessasta ja tosi kiva kun kuulimme sinusta pitkästä aikaa :heart:

Minä ilmoittaudun heti sinne Kaksplussan vauvapuolelle :wave: En ole lähtenyt koskaan fb:kiin enkä koe mielekkääksi keskustella henkilökohtaisista asioista muiden kuin oman lähipiirini kanssa, joten julkinen keskustelu täällä vauveleihin liittyvistä asioista sopii minulle erittäin hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Sartsalle ja muillekin joita en vielä ole onnitellut.

FB:n vauveli ryhmään voisin jo etukäteen ilmoittaa halukkuuteni osallistua kun tuo edellinen ryhmä meni multa kokonaan ohi... harmittaa kun en älynny silloin, kun nyt alkanut kaivata ihan tosissaan välillä juttuseuraa muutenkin kuin foorumi muodossa.

Mimsy & Mini 36+4 ja pikapäivitys
 
No tapana on aina ollut tehdä se vauvapino tuonne toiselle puolelle kunhan kuu on lopussa ja itsekkin sinne varmasti kirjoittelen kun sellainen sitten joskus tehdään. :)

(.) ei mitään..pientä menkkajomottelua jonka sain aikaiseks vaunulenkillä, mut eiköhän sekin siitä helpota illan mittaan..Perjantaina oli jumalattomat alakerta vihlonnat, vissii tyyppi poras alaspäin.. :D

Kai tuolla pikkuhiljaa jotain alkaa tapahtuu, hyvä niin. :)

Maira ja pimpula 37+5
 
Jee, meidän kuu. Musta ainakin tuntui ettei tammikuu tuu ikinä! no oonki ollu saikulla jo kolme kuukautta joten on tässä ehtinyt jo pitkästyä :)

Meillä kans esikoinen 6-vee tooosiii hankala. Meillä on menny koko joululoma ihan tappeluksi. Koko ajan kaikki on huonosti ja kiusaa tahallaan pikkusiskoaan. Ihan pelottaa mitä tää meno on kun vauva syntyy...
 
Onnea kaikille jo pienokaisensa saaneille! :heart:

Pitääpä minunkin päivitellä tänne tilannetta, kun viimeksi olen tainnut kirjoittaa rakenneultran jälkeen. Meillä on tosiaan täällä tammikuisten ensikertalaisten kerho, jossa olen kirjoitellut. Päivittäin luen tätäkin ketjua, mutta ei ole tullut itse kovin usein kirjoiteltua.
Meillä tilanne on se, että vauva majailee perätilassa ja tällä viikolla päästään polille yrittämään ulkokäännöstä. Onko täällä kellään muulla vauva perätilassa? Meidän vauva on ollut perätilassa jo ainakin rakenneultrasta lähtien, joten tuskin itse kääntyy kun on niin pitkään tuossa asennossa viihtynyt. Viime viikolla lääkärin mukaan oli kohdunsuu jo pehmennyt, mutta kiinni kuitenkin.

Leena ja lapsonen 36+5
 
Täällä supistellut melko kipeästi 3-5 min välein puol neljästä asti. Seitsemältä supparit lakkasi, mutta alkoi vähän aikaa takaisin uudelleen, nyt tosin ihan epäsäännöllisinä.
Vaikka jo jonkin verran kivuliaita onkin, niin teholtaan kovin heikkoja. Katsotaan miten päivä etenee. Mies vielä tunnin ajomatkan päässä töissä ja meiltä vielä vajaa puolisen tuntia sairaalaan.

Bassets 37+5
 
Onnea kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti, kun en enää oo pysynyt kärryillä että ketä oon jo onnitellu ja ketä en... :heart:

Voimia inkalilla raskaaseen tilanteeseen! jospa tää elämä teilläkin tasaantuu sen myötä...

Kiitos jälleen MLM kun päivitit meille uuden pinon! :) SE tosiaan on nyt tammikuu ja onhan tätä jo ootettukkin! :) vaikka itsellä aika vasta loppukuusta ja voi hyvinkin mennä helmikuun puolelle ennen ku syntyy mut kuitenkin!

Minä oon ainakin halukas kirjoittelemaan ihan täällä kaksplussan sivulla sit vauvapuolellakin! ja toivonkin ettei tää pino nyt ihan kokonaan kuihdu pois.

Omaan napaan ei kummempaa... olen antanut vauvalle luvan syntyä vaikka heti kun vuosi on jo vaihtunut... ja toivonkin hartaasti että syntys mielummin ennen laskettua aikaa entä sen jälkeen. :) Mut mitään tuntemuksia ei vielä ole ollut synnytyksen suhteen.. vauva liikkuu kovasti ja välillä vihlasee melko kipeästi alapäähän. en jaksaisi enää odottaa että saan vauvelin syliini. :heart:
Kaikki kamat vauvaa varten alkaa olla jo valmiina, paitsi yhtään vaippaa ei vielä oo vauvalle mut sen vaippapaketin kerkee mieskin kädä ostaa vaikka sit ku oon laitoksella. Lauantaina kävin shoppaileen vauvalle potkareita/kalsareita, kun niitä ei oikee ollut ennestää hirveesti. Jännä ku nykyää on nii vähä semmosia puolipotkareita missä on ne jalkaterätki.. ku mitä kattelin kaupoissa (lindex, kappahl yms.) ni suurin osa oli ns.kalsareita missä ei ollut niitä jalkateriä ollenkaa. mut ostin sit sellasia ja pitää laittaa sit sukat myös, jospa ne pysyis jalassa. :)

an-ri 36+5
 
Sartsa ja Amalia onnea nyyteistä!

Bassets samassa veneessä keikutaan. Mä heräsin kolmelta kivuliaisiin suppareihin ja puol kuus otin sit Panadolia, ku tuntu ettei niissä oo tehoa tarpeeks ja kipuaste ei tuntunut muuttuvan, seiskan aikaan totesin, et supparit laantui, nyt voi alkaa nukkumaan =) Tsemppiä sulle josko lähtö tulee :hug:
Nyt voi kertoo, et on pimpsa kipee, ihan ku pissiputken pää repeäis. Ei täällä vielä synnyttämään kuitenkaa olla lähdössä. Kunhan vaavi hakee alakerrasta oikeeta kohtaa. Sitä mistä ulos tulla. Tähän mä ainakin uskon :)
Khyl mä silti ihan tosissani jo kelasin, et kenelle mä soitan ja kuinka kauan täs viel himas venailen. Täältä kun sairaalaan on tunnin matka ja lanssillakin kestää tänne sellaisen puol tuntia. Ja rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, tuli Retaletta ikävä.

Mä oon tyytyväinen, et lähtöä ei tullu. Jotenkin tuntuu et tää kotielo on nyt niin viturallaan, et parempi ku pieni ei tänne vielä synny. Itellä joku henkinen lukko päällä ja todellisuudessa ihan helvetin paha olo. Sitä paitsi, enhän mä oo pakannu viel omaa sairaalakassiakaan :LOL: oisko se nyt viisasta kuitenkin pakata vaiks tän päivän aikana :)

Inkalilla ja öö 37+3

*muoks* Just toissapäivänä oli armoton ruikuli ja nyt toi alko taas. Toivottavasti ei merkkais mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea sartsalle ja amalialle pienokaisista :heart:

Kiitos taas MLM kun jaksoit väsätä uuden pinon :flower:

Täälläkin varmaan menee yli lasketun ajan tämä raskaus.. välillä supistelee ja maha on sekaisin, mutta supistuksetkin ovat niin yksittäisiä vaikka niitä vuorokaudessa useampia tuleekin.. noh pari viikkoa ois laskettuun aikaan :)

Minä kans mielelläni jatkan vauvapuolella höpöttelyä sitten kun sen aika koittaa=)

Inkalillalle voimia omaan tilaanteeseen :hug:

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!

nuhmuliini80 38+0 :heart: *poksista vaan!
 
Minä myös mieluusti jatkan jutustelua vauvapuolella.

Inkalilla,mulla oli ainaski vatsa ihan kuralla edellisissä synnytyksissä pari päivää ennen synnytystä.Tällä kerralla mulle tuli kiirus ton oman kassin pakkauksessa kun kerkesin vain tavarat viskata sisälle.

Oon tässä kovasti miettinyt tota mun laskettua päivää kun kuukautisten mukaan mulla olis ollut laskettu 15.1 mutta ne laitto päivän neuvolassa väärin,mun vikat kuukautiset kun oli maaliskuussa ja niiden ja liberon laskurin mukaan mulla olis ollu laskettu 16.12.Ultrassa sitten antoivat päiväksi 1.1.Siinä neuvolakortissahan lukee arvioitu aika että saa nähdä syntykö pieni 39+6 vai 37+4.Mun edelliset vauvat ovat olleet pienikokoisia niin tästähän olis tullu aika jätti.Sinänsä ei tällä ole niin väliä mutta aattelen vaan että jos olen vielä niin hullu että neljättä aattelen niin onko riski että seuraavakin syntys aikasemmin mulla kun vaarana syöksysynnytys.

Mä olen miettinyt nyt ehkäsyä ja päädyin kuitenkin ehkäsykapseliin siinäkin haittana vuotohäiriöt mutta jotenkin kivempi että tota alakertaa ei ronkita enempää.Pillereitä ei kuitenkaan muistaisi ja olis aika kamalaa jos nyt syntyis pieni taas perään.Pari vuotta pitäs eteenpäin päästä ja esikoinen eskariin tai kouluun.Iän takia en kuitenkaan voi kauan odottaa.Mutta aika näyttää miten tässä aletaan pärjäillä.
 
Inkalillalle rutkasti voimia hankalaan tilanteeseen. Toivottavasti asiasi järjestyvät parhain päin :hug:

Täällä on kans parina yönä supistellut kipeästi parin tunnin ajan, mutta sitten se on aina loppunut.

Meillä menee miehellä minimissään puolitoista tuntia työmatkaan ja meiltä sairaalaan on vajaan puolen tunnin matka. Ja vanhemmat ipanat pitäisi saada johonkin hoitoon siinä välissä... Ja kaiken lisäksi mies tekee yövuoroja... Vähän jänskättää jos lähtö tulee keskellä yötä kun mies on töissä. En jaksais joka yövuoro raahauutua mummolaankaan valmiiksi jos tässä menee vielä kuukausi ennenkuin vauva syntyy. Aikaisemmat on siis syntyny 42+0 ja 41+2...

Lyydia 38+1
 
Heips taasen! :wave: Hurja juttu, täällä se meidän kuu nyt vihdoinkin on!

Oikein lämpimät onnittelut kaikille jo nyyttinsä saaneille! Taisin veikata joulukuun aikana syntyväksi 11 vauvaa ja tällä hetkellä näyttäis pitävän paikkansa. Saa nähdä tuleeko vielä ilmoituksia syntyneistä :)

MLM Kiitokset kun vielä jaksoit pistää viimeisen pinon pystyyn! :flower:

inkalilla Paljon voimia!

Vauvapuolella tykkäisin minäkin kirjoitella ja lueskella sitten, kun kaikki on pienokaisensa saaneet.

LeenaT Täällä saatiin kiva yllätys viime torstain neuvolakäynnillä, kun sydänäänet löytyikin ihan ylävatsalta. Edellisen viikon lääkärineuvolassa oli todettu vauvan olevan raivotarjonnassa, mut joulunpyhien aikaan nähtävästi oli alkanut rt tympiä ja bebis oli kiepsahtanut istualleen. Tänään mulle kätilö soitteli äitiyspolilta ja saatiin onneksi jo huomiselle aika, jotta päästään kartoittamaan tilannetta tarkemmin. Samalla reissulla yritetään ulkokäännöstä, jos se vain on mahdollista (ylipaino kun ainakin vaikeuttaa vauvasta kunnollisen otteen saamista). Toivon kovasti, että vielä kääntyisi, kun kerran raivotarjonnassa viihtyi jo tuossa aiemmin. Ninnatar taisi myös tuossa aiemmin kertoilla, että vauva oli pyörähtänyt perätilaan, mutta oli saatu ulkokäännöksellä käännettyä. Tulen varmaan huomenna kertoilemaan polikäynnin kuulumiset, tulehan sinäkin sit kun teidän käynti on takana! :)

Jomi & SS 37+1 :heart:
 
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena.
Mites inkalilla? Samoin mennään ja synnärikin on sama :) Ties vaikka nähtäisiin :wave:

Ärsyttää ihan tuelta nämä supistukset. Kipeinä tulevat ja sarjassa tulee aina jonkun aikaa ja sitten taas lakkaavat kokonaan. Miehen soitin töistä kotia siinä vaiheessa kun väli pieneni seitsemästä minuutista kolmeen minuuttiin ja sitä kolmea minuuttia oli jatkunut jo jonkin aikaa. Tosi kipeä olo jo oli. Ja sitten kaik taas loppui.

Sen verran olen kuitenkin epäileväinen, että varasin neuvola-ajan torstaille. Peruutetaan sitten jos ollaan jo jakauduttu.

Huomenaamulla olis sitten aika vyöhyketerapeutille jos pikkuinen ei päätä tulla sitä ennen. Toivotaan :)

Bassets 37+5

muoks. Isäntä menee vielä huomenna töihin, mutta sitten onkin loppuviikko vapaata. Helpottaa hieman kun ei tarvi stressata, että ehtiikö mukaan työpaikaltaan :)
 
Viimeksi muokattu:
LeenaT Olin siis viikko sitten ulkokäännöksellä laitoksella. Vauva tosin oli hassussa asennossa eli hänen päänsä oli mun kyljessä. Käännössä tyyppi saatiin kuitenkin helposti pää alaspäin, mutta edelleen tuolla kyljessä tuntuu olevan jonkin verran elämää (oiskohan jalka, käsi tai ehkä kylkikin), että itse veikkaan sektiota kohdalleni. Mulla laskettuun aikaan 10 päivää, enkä millään oikein saata uskoa, että kiinnittyisi kun ei ole optimaalisessa asennossa vieläkään.
 
Viimeksi muokattu:
Bassets ties vaikka nähdään! Ei montaa tässä pinossa ollu Poriin sairaalaan menossa joten olis se hurjaa, et oltais vielä samaan aikaan siellä :) Pari päivää tais meillä olla lasketuissa eroa.

Täällä kans kokonaisena edelleen. Jotain limatulpan tynkää tuolta värkistä tuli pyyhkiessä, mut sekään mitään välttis merkkaa. Muuta ku et jotain alapetsissä on menossa. Eikä sen seassa ollu tipan tippaa verta joten kunhan kiusaavat. Supistelut enemmän ja vähemmän kivuliaina jatkunu pitkin päivää mut tosi harvakseltaan. Ei oo viittiny eees kelloo katsoa, kun ei niissä mitään säännönmukaisuutta kai oo :LOL: tietäis ton jos olis kelloa tuijotellu. Ja siks toiseks, mä en osaa ees kuvitella et lähtö tulis inhimilliseen aikaan, kaikista on yöllä lähtö tullu ja just silloin ku koko muu maa vetää elbaa beba homeessa.

Jaahas, nyt tää lähtee saunaan rentoutuu. Josko uni tulis paremmin.

Ii ja Öö vieläkin 37+3

Ps. Mullahan on huomenna neuvolalääkäri. Jokohan se setä haluis mun pimpsani nähdä? En taida ees kysyä vaan heti oven sulkeuduttua tipautan housut kinttuun ja ssanon, et eiköhän käydä hommiin :LOL:
 
Onnea vauvautuineille jos nyt en vielä kaikkia ole ehtinyt onnitella :flower:

Minäkin voisin liittyä tähän porukkaan joilla vauva kiepsahtanut perätilaan. Elikkäs aamulla käytiin neuvolassa ja siellä sitten lopulta ultralla katseltiin että miten päin mahtaa vauva majailla kun ei neukan täti millään käsin tuntenut että miten mennään. Ja tosiaan oli kiepsahtanut perätilaan, aiemmin majaili siis jotenkin kummallisesti poikittain mutta kuitenkin enemmän pää alaspäin. Mutta lähete äippäpolille laitettu ja sieltä tulee soittoa varmaan tämän viikon aikana että milloin menen ultraan ja katsomaan että joudutaanko kääntöön vai kääntyisikö vielä itsekseen. Jos siis on vielä ultrassakin perätilassa niin ainakin neuvolan täti oli sitä mieltä että todennäköisesti sitten samantien yritetään käännöstä. Tilaa käännökselle kun pitäisi vielä ainakin olla. Minä en haluaisi perätilassa olevaa vauvaa välttämättä alateitse synnyttää joten jos ei käänny niin taidanpa sitten olla sektioon menossa, tai ainakin haluaisin mieluummin sektion. Mutta aika näyttää.

Mimsy & Mini 36+6
 
Huomenta!

Ja poks vaan, tänään kasassa tasan 38 raskausvkoa :). Onpa hurjaa että mennään jo tässä vaiheessa! Hitto, tässä kohta aletaan vauvautua ihan urakalla! Elikäs onnea kaikille uusille vauvoille sekä heidän äideilleen, joita en ole ehtinyt vielä onnitella!

Mä olen tullu siihen tulokseen että tällä vkolla ei tapahdu mitään kun aikaa on ja ei ole mitään sovittuja juttuja. MUTTA ens vkolla voi jo tapahtua kun joka päivälle on sovittu meno ja miehelläkin kolmen päivän reissu, että sitä odotellessa :popcorn:

Eilen oli hetkisen supistuksia kera menkkamaisten tuntemusten ja mahakin meinasi mennä sekaisin. Mullahan yleensä eka vuotopäivä on sellainen, jolloin syön särkylääkkeitä ihan urakalla ja maha on sekaisin. Tuota ei sitten kauaa kestäny kunnes olo oli normi. Mutta samanmoista oli tuossa viikko sitenkin yhtenä iltana että harjoittelemme vissiin tässä sitten.

Ja mainio olo edelleen muuten, koetan vielä jotain iloa ottaa irti tästä omasta ajasta, vaikka vähän jänskättää, mitä on edessä. Toki jännittää synnytyskin mutta enempi pyörii mielessä onko vauva terve. Se on mun ykkösjännitys tällä hetkellä.

Täällä on hillitön tuuli tällä hetkellä ja hitusen tulee luntakin, taitaa olla enempi sisäpäivä tiedossa ja mies tilasi sämpylöitä joita erehdyin lupaamaan leipoa :)

Terkuin
KP

Muoks. Tää kello näyttää kaks tuntia enemmän kuin mitä on eli nyt on jotain 7.30 kun tätä kirjoittelen
 
Viimeksi muokattu:
Poks! 39 viikkoa täällä täynnä. Esikoinen syntyi 39+6 joten jos sen mukaan mentäisiin niin viikko olisi enää jäljellä. Olen keskittynyt ensin jouluun, sitten lomailuun ja neulomiseen ja nyt vasta alan herätä siihen että pitäisi laittaa jotain vauvalle valmiiksi. Meillä ei ole edes pinniksessä patjaa vielä, olisi varmaankin aika hankkia! Jotenkin mulla on vaan koko ajan olit sellainen olo että tämä menee yli ja siksi en ole kiirehtinyt. Noita villavaippahousuja alkaa olla kuitenkin olla sellainen kasa että voisi tehdä välillä muutakin.

Rasituksella tämä vauva ei kyllä tule ulos, eilen ähräsin esikoisen kanssa 1,5 km lumituiskussa kolmipyöräistä työntäen ja välillä pyörää kantaen. Jos se ei saanut mitään aikaan niin sama ihan vaan lepällä sitten.

Inkalillalle kovasti voimia. Aika upeaa että sulla oli voimia tehdä ratkaisu asioiden suhteen. Tsemppiä synnytykseen, kuulostaa vähän siltä että kyllä se on lähempänä ennemmin kuin kauempana. Ja Bassets on myös lähtökuopissa, eli meidän Porin osasto aikoo hoitaa homman kotiin ehkä vielä tällä viikolla!

No nyt alan kartoittamaan että mitä vielä pitäisi vauvaa varten laittaa valmiiksi. Tai sitten aloitan vielä yhdet vaippahousut, tuota hahtuvalankaa kun jäi juuri sopivasti... :whistle:

maka 39+0
 
ONNEA VAUVAUTUNEILLE :flower:

Täällä myöskin edelleen yhtenä kappaleena (vaikka toivoisin asian jo olevan toisin!). Viime viikolla yhtenä iltana/yönä kipeitä supistuksia tuli tasan 10min välein ja sitten 6min välein. Loppuivat sitten kuitenkin yöllä. Eilen oli ä-neuvola jossa kaikki hyvin. Joulukiloja olin kerännyt yhden, eli kokonaismassa on nyt kasvanut 7kg ;) Sydänäänten kuuntelun yhteydessä terkkari kokeili vauvaa ja totesi sen olevan toooosi alhaalla ja tosi syvällä, eli ei ihme kun on koko ajan kamala paineen tunne alapäässä :kieh:

Eilen yhdellä vessareissulla tuli pyyhiessä limaa ja rusehtavaa verta. Ilmeisesti limatulppaa? Jospa se nyt olisi merkki siitä että pääsee pian eroon tästä massukasta ;) Tai sitten paikat ärsyyntyi terkkarin kopeloinnista. Hmmm...

Sannuli 37+5
 
Mä oon nukkunu! Siis melkein koko yön!!! Aivan uskomatonta. Nukahdin lopulta kahden kieppeillä, pisukalla kävin puoli seitsemän ja puoli kasi nukahdin uudelleen tuon nuorimmaisen viekkuun. Ja mikä mahtavinta ja toisaalta myös nolointa, heräsin 10.48 =) Onneksi mukulat ei ollut tehnyt mitään tuhoja.

Huomenna sitten muksuilla alkaakin koulu joten myöhään nukkuminen sai sitten tähän aamuun jäädä.

Kiva kuulla Sannuli että siellä kaikki kondiksessa. Jo hieman huudellut sinua, kun ei aikaan oo kuulunut :)

Makallakin jo viikot melkein täynnä, ehkä pieni odottaa, että kaikki on valmihiksi laitettu, ennen kuin syntymään alkaa. Viisas vauva, uskoisin :) Joten patjaostoksille, mars!

Nyt mä alan valmistautuu tän päivän lekurikäyntiin. Enemmän mä jännitän sitä, et tekeekö se lääkäri alakertaan tutkimuksen, kuin sitä et mikä alakerran tilanne on.
Mulla ei muuten milloinkaan oo ultralla katottu kohdunsuun tilanteita, tapahtuuko se siinä ultrauksen yhteydessä, masukan päältä? Itse olen edelleen sitä mieltä, että actionit on ennemmin kaukana kuin lähellä.

See you later, Ihanaiset Tammimammat :wave:

Ii ja öö 37+4
 
Perätilaterveiset: Ulkokäännös ei onnistunut. Pikkuinen oli parkkeerannut peffansa jo niin alas. Seuraavaksi sitten magneettikuvaukseen ja sitten pitäisi tehdä päätös, että sektio vai alatiesynnytys.
 
Taivaan pyssyt, että mua väsyttää jatkuvasti. Tai ainakin kuukahdan joka päivä sohvalle jossain vaiheessa, jos heitän hetkeksikään kyljelleni. Täytynee muistaa tänään taas rautatabletti.

Aloitin tänään ristiäisvalmistelut ja laitoin viestiä mahdolliselle kastepapille. Meidän oma seurakunta on niin...ahdas (ajatusmaailmaltaan), että ei haluttu sieltä pappia ja kun satuin tuntemaan tuolta keskustan seurakunnasta aivan huippupapin, niin pyysin sitä meille kastepapiksi. Ja hän tulee oikein mielellään :) Nyt on se sitten hoidettu alta pois ja päiväkin alustavasti sovittu :)

Nimiä mietittiin joku aika sitten kuumeisesti. Pojalle meillä on ollut nimi valmiina jo vaikka kuinka kauan, mutta tytön nimi meinasi tuottaa ongelmia. Lueskelin mummolassa käydessä vuoden 1909 almanakkaa ja siellä oli ihania nimiä! Sieltä löytyi sitten toinen nimi tytölle ja ensimmäisen nimen keksi mies. Vielä pohditaan, että tahdotaanko tytölle vielä yksi tietty nimi keskimmäiseksi nimeksi. Mutta sitä onneksi ehtii pohtia. Ja sitten täytyy vielä tietysti nähdä lapsi ennen kuin tietää onko valittu nimi sopiva...

Mä alan epäillä, että meillä on kiepsahdettu poikittain tuolla masussa. Kylkeen ja melkein tuonne selän puolelle oikeestaan tulee välillä niin järkyttävän kipeitä potkuja/venytyksiä, ettei pysty olemaan mitenkään päin. Ja kun painaa kädellä vastaan, että sais olon helpottaan, niin sieltä vastataan takaisin vaan kovemmalla puskulla. Meidän pikku pirulainen :heart:

Huomenna pääsen ihmisten ilmoille ja noutamaan vaunut ja turvaistuimen kaupasta, kun saan shoppailuseuraa :) Sit torstaina onkin neuvola. Mahtaakohan olla viimoinen neuvolakäynti sit jo...Seuraavalla viikolla on äitipoli, joten sinne tuskin neuvolakäyntiä tulee ja sit onkin jo laskettu aika aivan käsillä. Härregyyd tää aika on mennyt nopeesti! Ja tuntuis menevän loppuaikakin vauhdilla..

Josko sitä nyt kirpparille katseleen vaaville "päiväpeittoa" kehtoon. Isomummolta saatu virkattu peitto ei ole vielä löytäny tietään mummolta meille, kun mummo (anoppi siis) haluaa tehdä siihen jotain lisäjuttuja. Josko se sen ees sitten synnytyslaitokselle sais tuotua eikä muokkais ihanaa peittoa ihan liikaa.

Anskutin ja S 37+3
 
Heips taas!
Täällä ei olla enää synnyttämässä. Yöllä tuli vielä muutamia kipeitä supistuksia, mutta sen jälkeen ei ole tullut edes harkkareita. Mut tsemppiä kovasti teillä jolla synnytys on lähtökuopissaan :wave:

Mistä näistä silti tietää, koska taas alkaa, mutta turhauttavalta tuntuu. Mutta sitä tämä nyt on.

Mut sen verran lähdön uhka on minuun saanut liikettä, että olen laittanut kotiutumisvaatteet ja kaukalon valmiikisi. Sängyn ym. saa sitten isukki laittaa sillä aikaa kun olen sairaalassa.

Uudet vaunut tilattiin ennen joulukuun puoliväliä ja toimitusaika oli 3-4 vko. Perjantaina tulee neljä viikkoa täyteen ja kyselin vaunuja myyjältä. Lupasi kysellä tehtaalta, mutta kuulemma ainakin viikko menee vielä siitä eteenpäin kun vaunut lähtevät tehtaalta ja vielä eivät ole edes valmiit. Nyt rupesi jännittämään, että ehtiikö ne tulemaankaan ennen kuin pitäis lähteä vaunuttelemaan.

Meillä siis kissat tuhosivat tuon vaunukopan jota kahdella ekalla on käytetty. Onhan meillä tietysti tuplat, että liikkelle päästään ja mun pitää kuitenkin olla osastollakin ainakin se 6 pvä vauvan sokeriseurannassa, mutta kuiteskin jänskättää.

Mites muut sokerirasituksessa kiinnijääneet? Onko kukaan vielä kotiutunut sairaalasta ja jos on niin kauanko jouduitte olemaan? Oliko vauvan sokereissa ongelmaa? Entä onko muille etukäteen annettu minimiaikaa sairaalassa ololle?
Mulla sokerirasitus oli epänormaali, mutta arvot pysyneet tosi hyvin kotimittauksissa.

Mullehan sanottiin, että synnytyspäivä+vähintään viisi päivää on kuitenkin oltava osastolla koska (muistaakseni) toinen ja viides päivä on kriittisimmät vauvan sokereiden romahtamiselle.

Olikos inkalillalla kanssa jotain häikkää sokereiden kanssa, vai muistanko väärin?

Bassets 37+6
 

Yhteistyössä