Tammikuun Vauvat 2012

**NeLLy**: Meillä neiti ekan kerran käänty mahalta selälleen vähän vajaa 2kk siitä 3päivää ni käänty jo toiseen suuntaan. Nykyään ei pysy enää sekunttiakaan selällään. Nyt on kovat harjoitukset menossa että eteenpäin pääsis :) ja hermohan toisella lopuks menee kun ei mihinkään liiku :D reppana :) naurua kuulu muistaaksen 2,5kk ekoja kertoja. Ja meillä siis neiti kohta 3kk 2vk.

Raskauskiloja mulle tuli 14 ja kaks niistä jäi. Mut eipä tuo nyt haittaa kun hieman alipainoinen olin ennen raskautta. :) Jos sitä jossain vaiheessa rupeis sitten tätä mahaa jumppaamaan takas kiinteäks!
 
Mulla tuli joku 13 kiloa :) ja sairaalaan jäi niistä vaan joku 5 :D sillon ajattelin että näinköhän loput jää iäks mutta lähti pikkuhiljaa itekseen :) Ite ku en mikää innokas jumppaaja ole :D työn puolesta kyllä tulee liikuttuu mut siihen onki vielä aikaa ku takas sinne menee :) Onkos täällä jo joku miettiny minkä ikäsenä olis tarkotus aloittaa päiväkoti?
 
Raskauskiloista on ollut puhetta. Multa on kaikki raskauden aikana tulleet 8kg lähteneet, mutta kun jo raskauden alussa oli ylipainoa niin se on sitten jämähtänyt ja kunnolla :( tuntuu, et näistä läskeistä ei pääse millään eroon!! Yksi kaveri kysyi, että minkäkokonen mä oon niin sanoin, et henkinen koko on 38, fyysinen 42 :( :( ällöttää koko olotila, enkä mä oikeasti viitsi ostaa ees vaatteita, koska tiedän näyttäväni karmealta, oli mulla päällä ihan mitä hyvänsä.

Sen takia tekisi mieli lopettaa imetys, et saisin alkaa laihduttaa kunnolla. Mua ahdistaa tää mun ylilöysä ylipainoinen kroppani :( vaatekaappi on täynnä kauniita vaatteita, mutta kun mikään ei mahdu mulle päälle!! Kenkäkaapissa on ihania pitkävartisia saappaita, mutta kun niidenkään vetoketjut ei mee kiinni mun läskipohkeiden ympärille.

Kiinteitä ei olla vielä aloiteltu, mutta nyt tuntuu, että tyttö roikkuu koko ajan rinnassa kiinni niin alan vähän epäileen, ettei tosiaan sitä 6kk täysimetystä mennä :( 4kk (joka siis tulee täyteen ens viikolla) täysimetän varmasti ja toivon, et ainakin sinne toukokuun loppuun asti pärjättäis pelkällä rintamaidolla. Mut jos tuo on jatkuvasti tollanen tissitakiainen niin sitten rupean kohtapuoliin kiinteitä antamaan. Aattelin aloittaa kesäkurpitsalla, en tiiä miksi :D

Tiudiu meillä vauva on kotona ainakin tämän vuoden loppuun asti, eli alle vuoden ikäistä en missään nimessä päivähoitoon laita. Jatko sitten riippuu siitä tilanteesta, mikä silloin on, mut varmaan joskus helmi-maaliskuussa ensi vuonna pikkanen joutuu siihen oravanpyörään.
Kirosin tässä just, et jos asuttais naapurikunnassa saataisiin 250€ enemmän kuussa, kun siellä on kotihoidon kuntalisä ja täällä ei ole. Mä oon ihan rehellisesti sitä mieltä, että tuo kuntalisä pitäisi lailla kieltää, sillä eriarvoistaa lapsiperheitä aivan älyttömästi! Joko kaikille, tai ei kenellekään.

Niin ja siis itse palaan töihin marraskuun alussa, eli enää reilu puolivuotta jäljellä kotiäitiyttä, snif ja nyyh ;( meillä siis mies jää kotiin hoitamaan lapsia.

Ainiin, meillä tyttö on alkanut meneen illalla n. klo 21 yöunille!!! Aivan mahtavaa, kun mä oon niitä iltoja surrut, niin nyt on jo viikon ajan mennyt noin! Ekan kerran heräilee yleensä jo puoliltaöin, tosin viime yönä meni aina klo 2.30 asti!

Mut joo, tyttö heräili päikkäreiltä, joten syöttämään ja vaihtaan vaippaa pikkuneidiltä :)

tatomira ja tyttö 3,5kk
 
Viimeksi muokattu:
Moi vaan!

Täällä on pääsiäisloman ja isyysloman rippeiden viettämiset takana ja arki taas alkanut.

Tatomira, kiitos vaippapostista, tulivat perille ja ovat jo kovassa käytössä! Kyselit joskus viime viikolla likaisten kestojen säilytyksestä. Meillä on käytössä juuri tuo kammoamasi märkäsäilytys eli huuhtelen vaipan ja laitan sen kannelliseen ämpäriin, jossa kylmää vettä ja tilkka etikkaa. Ämpäri täyttyy sitä tahtia, että joka toinen päivä pestään (meillä on öisin käytössä kertisvaippa). Onhan se vähän ällöttävää niitä sieltä pyykkikoneeseen noukkia, mutta eivät haise yhtään miltään(siis todella!!), eikä siellä mitään kakkahiutaleita uiskentele, kun ne on jo huuhdottu pois. Toimii mun mielestä siis ihan kivasti. Kertisämpäri sen sijaan haisee ihan kuvottavalta, vaikka siellä olis vaan jotain kaksi vaippaa. Meillä on muuten kylppärissä lattialämmitys ja siksi ämpärit ovat sellaisen pienen muovisen lasten korokkeen päällä (siis sellainen "askelma", jonka avulla yltää vaikka lavuaariin).

Raskauskiloista on ollut puhetta. 12 tuli ja kaikki lähti aika lailla saman tien, vaikka mitään en tehnyt, eli ei ole "omaa ansiota". Kaipa ne kilot oli vaan vauvaa varten ja imetys varmaan vei osan. Ajatustakaan en uhrannut treenaamiselle, lähinnä on aina ärsyttänyt se, miten kaikki julkkiset muka "treenaa" kolmessa viikossa kilot pois. Ne lähtee jos on lähteäkseen, mutta treenaamalla on mun mielestä ihan turha ensimmäisinä viikkoina vauvan syntymän jälkeen vartaloaan muokata. Toivottavasti kukaan ei kauheasti vielä tässä vaiheessa stressaisi ulkomuotoaan. :)

Paljon olis varmaan muutakin kommentoitavaa, mutta nyt ei ehdi muuta. Tai sen verran vielä, että tyttö on löytänyt kätensä ja osaa käsillä pitää esineitä suun edessä. Lelut ovat myös löytyneet ja kiinnostavat jossain määrin. Naurua ei vielä varsinaisesti ole tullut, mutta leveitä hymyjä ja hihkuntaa kyllä!

Tellu Po ja tyttö melkein 3 kk
 
Tellu Po hyvä, että vaipat tuli perille ja käyttöön!! :)
Mä oon tota märkäsäilytystä pohtinut, täytyy katsoa, jos noita hajuhaittoja ilmenee enemmän. Nyt neiti on kakannut monena päivänä/yönä yövaippaansa, joten tuolla on pelkkiä pissavaippoja niin ne menee kyllä ihan kuivasäilytyksessäkin. Mut tosiaan, iän myötä hajutkin lisääntyy ja kun ne häiritsee jo nyt jossain määrin niin pakko sitä on jotain keksiä. Eli ämpäri ja etikkaa.
Ja tosiaan, mä en oo ikinä uskonut sitä, kun kestojen käyttäjät sanoo, et kertikset haisee kuvottavalle niin tuo on totta! Muumivaipoissa (joihin oon kertiksissä siirtynyt nyt kokonaan) tuo haju ei ole niin kammottava, mut pissainen pamperssi haisee aivan hirveältä!! YÖK!!!

niin, eihän niistä kiloista niin kannata stressata ja mulle on tosiaan tärkeämpää imetys kuin omat kiloni, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että mä koen mun oman kroppani tällä hetkellä todella vastenmieliseksi :(

mut joo, iltapalaa ja pääsykoekirja käteen, kaikki lapset on nukkumassa niin on rauha lukea.
 
Moikka taas! :)

Voi että mikä hymy täällä ku saatiin maha toimimaa edes pikkusen paremmin :) hetki siinä meni että se mallasuute sitte autto mut auttopa kuitenki. Nyt neiti on yhtä hymyä ja juttelee vaan kovasti kokoajan :D Viihty taas hetken mahalleenki sohvalla ja siitä kans huomas että olo on varmasti paljon mukavempi jo :)
 
Tatomira, nuo sun ajatukset omasta kropasta on NIIN tuttuja! Mulla kiloja tuli raskauden aikana n. 20, joista 10 on vasta lähtenyt. Inhoan niin paljon tätä kroppaani, ja sitä ettei vaatteet mahdu päälle! Mutta imetys sujuu tosi hyvin, ja siitä kiitän kai osaltaan näitä kiloja :) Kakkosen jälkeen kilot olivat aika tiukassa, kunnes aloitin kunnon lenkkeilyn ja karppauksen. 15kg lähti muutamassa kuukaudessa. Ja koska se onnistui muutama vuosi sitten, pystyn siihen myös sitten, kun tämän kolmosen kanssa imetys loppuu. Haaveilen kuitenkin imettäväni, kunnes pikku-P on n. vuoden, tai miksei pitempäänkin jos se sujuu ja tuntuu meistä molemmista hyvältä, joten vielä joksikin aikaa saa nuo laihdutushommat unohtaa. Vaikka tokihan voisi herkut jättää kauppaan, vaikkei varsinaisesti laihdutakaan.. :D

Vaippojen märkäsäilytys käytössä myös meillä. Kuulin kuitenkin juuri, että etikka kuluttaa pul:ia, joten taskut ja kuoret kannattaa ehkä säilyttää kuivassa. Itse olen tähän asti säilyttäny kaikki vaipat sangossa, jossa on vettä ja etikkaa, mutta nyt mietin, pitääkö nuo pul-kuoret ja -taskut laittaa pyykkikorin reunalle kuivumaan.. Mietinnässä meillä vielä, miten tämän homman järjestää.

Mutta nyt pikku-P alkaa imeskellä peukaloa siihen malliin, että nukkumaan pitäisi päästä, joten niihin puuhiin!

Pinuski ja pikku-P 2,5kk
 
Joo, Pampersit ja Liberot pahimpia hajupommeja, siis sellainen kamala kemikaalihaju niistä lähtee. Muumivaipat ehkä vähän parempia hajun suhteen. Nyt menossa paketti Pirkka-vaippoja. Jaahas, nyt ei kerkeäkään tämän enempää...
 
Kiinteistä on ollut puhetta, meillä on jo annettu velliä neidille yötä vasten (ja juu, kyllä ne yöunet vaan sillä paranee ;), ainakin meillä, sama juttu esikoisen kanssa). Vaikka tuo meneekin unille 20 aikaan ja herää kerran pari yössä nukkuen sitten 6-7:n. Ja kaupoista on vellit ihan totaalisesti loppu, niin ollaan sitten tehty velliä hedelmäsoseesta ja on maistunu, eikä ole tullut vatsavaivoja tms.

Raskauskiloista, en muista paljonko tuli, mutta kiitettävästi on pudotettavaa..

Kertisvaipoista, Pamperssit on ihan kamalan hajuisia ja muutenkin huonoja vaippoja, en tykkää niistä yhtään. Liberot on parempia, eikä omaan herkkään nenään haise kovin pahalle, niitä ollaan nyt käytetty, koko 3 menossa jo :)

Meillä pikkuneiti on nyt ruvennut kokeilemaan tuota kyljellään oloa ja hällä on yksi inhottava tapa, nimittäin nyrkin syöminen.. Ideoita siihen?

Carcas, onpas siellä mukavan pitkä aika :) Ja mukavasti tehty tuo, että isäkin voi olla kotona.
 
Neiti10 Mitä velliä ootte antanu jos kaupasta olette ostanu? :) Oon ite kans miettiny tota velliä ainaki yötä vasten.
Meilläki on nyrkit kokoajan suussa enkä oo kyllä keinoa keksiny miten ne poissa pysyis :D
 
Huomenta.

Täällä lapset kun ovat tervehtyneet vihdoin tuosta nuhasta niin eikös se iskenyt meikäläiseen:(

Tiudiu: hyvä että tytön maha toimii :) elämän pieniä suuria iloja.

Täällä kans imetään nyrkkiä jatkuvasti ja eipä siihen mikään auta, ainakaan täällä :)

Raskauskiloja tais tulla n. 15kg ja kaikki on kyllä lähtenyt pois ja pari kiloa extraakin..kiinteytys vois olla ihan jees, ja täytyykin tuonne elixiaan taas lähteä jumppaamaan kohtapuoliin :) vois olla apua myös näihin hartia-niska jumeihin..

Meillä myös liberot käytössä ja koko 3. Eikä ne nyt ihan hirveesti haise..tietty roskis on tyhjättävä joka ilta niin ei ala "tuoksumaan" :)

Täytys lähtee käymään kaupassa ja samalla jos sais tuon pikkuneidin päikkäreille. Isompi neiti on tarhassa ja hänet ois samalla reissulla haettava kotia.. lupasin esikoiselle että leivotaan pullia niin vehnäjauhot melkein loppu, joten kauppaan mars :)

täällä ei muuten mitään ihmeitä..tyttö kovasti juttelee ja hymyilee. Eilen kääntyi ihan itse mahalleen :heart: mutta eipä ole sen jälkeen kääntynytkään. Tais ollakkin puolivahinko tuo eilinen, mutta äiti on silti ylpeä murusestaan :heart:

joo, nyt täytyy lähtee liikkeelle. Mukavaa perjantaita kaikille!

nuhmuliini + Aada 3kk 2pvä sekä isosisko 5v :heart:
 
Joo kyllä sitä pienestä iloseks tulee molemmat :) äiti ja tyttö meinaan

Meillä nukuttiin taas äsken 1,5h unet ja hetken jakso ihmetellä mahalleen tv:tä kun sohvalta niin hyvin näky :D On kyllä ollu eilinen ja tää pv ihmeen rauhallisia kun neiti on nukkunu niin paljon ja huutoa ei oo ollu oikeestaan ku vasta nälän iskiessä :) Tais olla masu niin kipee parit päivät että sitä kitis ja huus ja nyt nukkuu niitä unia takasin :)

Sitä piti vielä kysyä että onko joku tehny ite ns. velliä tosta porkkana-perunasta? Sitä oli ennen kaupoissakin, mutta jodtain syystä kuulemma lopetettu :eek: kun noissa muissa velleissä se ikäsuositus taitaa olla 5-6kk niin tuossa oli sillon 4kk :/ tokihan ne on vaan suosituksia mutta mutta...

Nyt täytyy taas alkaa syöttämää neitiä :)
 
Sateista huomenta täältä!

Tiudiu Kiva että mallasuute lopulta korjas ongelman :)

Meillä myös nyrkit suussa neidillä koko ajan. Nyrkit jopa kivemmat suussa kun tutti! Ja voi sitä kuolan määrää. :)

Vellejä on täälläkin harkittu, mutta niinkun Neiti10 mainitsikin kaupoista aivan loppu! Me kuitenkin asutaan Helsingissä ja monet isot kaupat on läpi käyty.. Ainoostaan oon löytänyt riisi- ja kauravellejä , joita suositellaan 6kk eteenpäin.

Jostain luin että maissijauhosta voisi itse valmistaa maissivelliä. Kenelläkään kokemusta tästä? Tai vellien tekemisestä ylipäätään?
Mua vaan mietityttää tuo kun meillä käytetään jauhekorviketta (muut valmisteet aiheutti mahan puruja neidille), että miten jauhekorvikkeesta sais velliä tehtyä, kun sitä ei hirveesti saa kuumentaa :O
Vinkkejä otetaan vastaan!
Tai sitten mekin kokeillaan "hedelmäsose-velliä" jos ei muuta keksitä :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 
Ainiin ja sitä piti vielä kysyä, että kuinka teidän vauvat nukkuvat? Onko jo rytmi tms.
Joku tuolla aikasemmin mainitsikin että heidän vauvansa nukkuu erittäin hyvin. Unohdin vaan kuka se oli :snotty:

Meidän neiti kait kuuluu niihin hyvin nukkuviin vauvoihin. Yöunet 20-06/07 Herää max 2kertaa syömään. Päiväunia kertyy kolmet kappaleet, yleensä: 08.30/09 - 11/12, 14-15.30/16 ja vielä pienet torkut siinä 17.30-18 (max 40min)
Mutta nukkuu vain ja ainoastaan päiväunia vaunuissa ulkona! Sisällä ei nuku päiväuniaan ikinä!

Mites muilla? :)
 
Jantskuuu mä olen ainaki tuolla aijemmin jo maininnu että meillä menee yöt todella hyvin. Nukahtaa oikeestaa ihan itekseen tossa 19-20 välillä ja nukkuu joko koko yön johonki 5-6 asti tai herää max kerran syömään.

Välillä oon kokeillu sitte aamujen syöntien jälkeen ottaa viereen jos jatkais vielä unia ja joskus tämä onnistuukin. Jos ei niin sitte nukutaa päivällä sellasia tunnin-parin pätkiä.. vähän vaihtelevasti menee noi päikkärit , toisena päivänä tuntuu että nukkuis vaan päivälläkin lukuunottamatta syömisiä ja parin tunnin hereilläoloa ja toisena päivänä ei nuku välttämättä kun yhdet unet ja muuten on pirtee ku peipponen :)

Vaunuihin nukahtaa yleensä hyvin, mutta aika paljon painottuu sisälle nää meijän päivät. Asutaa 3 kerroksessa eikä hissiä ja ei oo vielä tullu toisia vaunuja hankittuu jotka vois pitää parvekkeella, että sais uloski nukkumaan välillä :/

Ai ja sen verran tuli vielä mielee, että meillä toimii välillä hyvin "nukuttajana" toi mobile :) päivälläkin välillä kun tuntuu ettei mikää muu keino auta saattaa sitä katsella ja kuunnella tovin ja hetken päästä onki neiti nukahtanu ku menee kattomaan :)
 
Kirjoittelin eilen pitkät pätkät enkä tiiä mihin ne hävisivät, julkaistu ei kuitenkaan ....muutenkin vähän välillä tökkii nää keskustelu sivut, johtuuko sitten omasta koneestani niin en tiiä..


UNIASIATA sen verran ,että meillä nukutaan kyllä hyvin. Päivän aikana päikkäreitä 6h yhteensä ja yöllä sitten 22-6 tai 7 herätään. Välillä pitää vaunuja käydä heiluttelemassa päikkäriaikaan ja öisin tietty syödään pari kolme kertaa yössä. Riippuu ihan masu vaivoista, itkee (ja LUJAA) välillä mahavaivoja ja tissiä sitten ottaa siihen helpotukseen.Ja sama ruljanssi toistuu sitten hetken päästä jos en saa röyhtäisyä tulemaan.....Toisinaan en millään saa yöllä röyhtäisyä, röyhtäyttääkö täällä kukaan muu öisin?:)

Meillä muuten nukutaan yöllä vielä kopassa häkkisängyssä joka on mun sängyn vieressä. Muita kopassa nukkujjia? Eikai siitä mitään haitttaa ole, yritin tällä viikolla että nukkuisi häkkisängyssä, mutta jotenkin se tuntui heräilevän useammin. Lisäksi oon laittanut vähän koholle sitä koppaa, koska toisinaan on poitsun nenä tukossa aamuyöstä...Maitoa luulisin menneen nenukkiin....

Eilen poitsu oli ihan unelma nukahtaja. Ei pitänyt perinteistä huuto seremoniaa jota tällä viikolla harrastettu, vaan nukahti ihan syliin nätisti.
Miten teillä yö unille nukahdetaan? Millonkahan sitä omaan sänkyyn yksin nukahtamista voi opettaa?? Huuto meillä niin hurjaa, ettei viikolla viitsi, koska toiset lapset tarttee unta koulun vuoksi.....

**Nelly ja Poitsu 12 viikkoa tänään**
 
Kommentoinpa tuota nukkumisasiaa tässä lauantaitouhujen lomassa.

Eli meillä poika nukkuu myös kopassa. Yritin siirtää pinnasänkyyn ja totesin tosi katkonaisen yön jälkeen, että antaapa ihan rauhassa nukkua lapsen kopassaan, kun kerran tykkää.

Nykyään yöt menee kohtuuhyvin, aletaan olla jo 1-2 syötön rytmissä. Mutta yöunet ei kokonaisuudessaan oo hirveän pitkät (ehkä 9-10 tuntia). Päivällä poika nukkuu ihan miten sattuu, ei pysty paljon ennakoimaan. Mutta nukkuu kuitenkin monet päiväunet 15min-2,5h.

Ite oon ajatellu, että nukuttamisessa edetään pikkuhiljaa vähempään hyssytykseen. Unikouluahan pidetään vasta puolivuotiaasta eteenpäin, joten ei kai tässä kiirettä vielä. Pääasia tässä vaiheessa, että nukahtaa unille, kun tarve on. Yritän siis aina vähemmällä hyssyttelyllä ja jos ei riitä, niin lisätään :).

Ruokailusta on ollut puhetta myös. Minä aattelin sinne neljään kuukauteen ainakin ootella, kun näyttää toistaiseksi pärjäävän hyvin rintamaidolla. Mutta en kuitenkaan puolivuotiaaksi varmaan, kun pitää jossain vaiheessa saada vähän tuota ruokarytmiäkin semmoiseksi, että ehtii ite käydä jossain muuallakin kuin lähikaupassa :D. Meillä kun ollaan ihan pelkällä tissillä eikä oo poika pulloa nähnytkään pariin kuukauteen.

Nyt siivouksia jatkamaan.

Meelia ja pikkumies 3kk
 
Nukkumisesta: Meillä pikku-P nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä n. klo 21, herää yöllä 2+ kertaa syömään ja aamulla herätään yleensä seitsemältä. Päivällä nukkuu kolmet päiväunet, joista kahdet ekat 2h ja kolmannet tunnin. Noin niinkuin karkeasti ottaen. Toki päivät vaihtelee, mutta 5-6h päiväunia kolmessa erässä meillä nukutaan.

Ruokana on rintamaito, pulloa ei olla koitettu. Pikku-P syö herätessään päiväunilta ja ennen uusille unille menemistä, iltaisin sitten tiheämpään. Imetys sujuu ainakin toistaiseksi ilman stressin häivää, ja se on kyllä ihanaa :)

Tulipa noista kertakäyttövaipoista mieleen. Musta Liberot ja Pampersit haisee ihan yhtä teollisille, mutta onko muilla ollut sitä ongelmaa, että esim. täyden yön jälkeen ne vaipan kuminauhat olisivat antaneet periksi? Siis kokonaan niin, että ne kuminauhat/kuminauha löytyy lopulta vaipan sisältä? Kuvittelin, että se olisi ollut Liberoilla joku virhe-erä, mutta Pampersit tekevät sitä ihan samaa. Vai onkohan vika käyttäjässä..? (Toki luulisi että kolmannen lapsen kanssa niitä osaisi käyttää :D )

Mutta nyt ottamaan mustikkapiirakkaa pois uunista!

Pinuski ja pikku-P kohta 3kk!
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Paljon taas tullu juttua tänne mikä on vaan mukavaa että ei liian hiljaiseksi käy tää elo täällä. :) mut muistais vielä mihin asioihin aikoin kommentoida.

Meijän pienellä oli rs-virus ja olin hänen kanssaan sairaalassakin yhden yön. Nyt on jo paranemaan päin mut vielä on vähän räkänen ja yskänen vauva. :( Reppana pieni ku alkuviikosta oli henkiahtaalla kahtena yönä ja päivätkään ei kovin häävejä ollut. Ja sit se rs-virus aiheutti kaikenlisäksi vielä korvatulehduksen jota nyt antibioottikuurilla hoidetaan. :/

päänahan karstoittumisesta oli ollu puhetta, niin meillä myös samaa ongelmaa ja oon hoitanut sitä niin että aina kylpypäivinä jonku aikaa ennen kylpyä hieronut vauvan hoitoöljyä vauvan päähän ja antanut hetken vaikuttaa jonka jälkeen oon varovasti ihan tavallisella kammalla kammannut päätä niin karsta on irronnut.

Nukkumisesta/nukuttamisesta: Meillä tyttö nukahtaa yleensä helposti, joko tissille tai sitten ihan itekseen omaan sänkyyn. alkuillasta joskus meinaa olla vähän hankalampaa nukahtaa iltaunille (kun muutenkin on itkusempi iltaisin) mut helpoiten se nukahtaa silloin vaunuihin kun vähän heiluttaa niitä samalla. mut yöunille nukahtaa taas ihan hyvin. 1-2 kertaa yössä syö ja jatkaa sit samantien unia. :)

Ruokailuista Rintamaidolla mennään ja pulloa on tarvittu vaan joskus harvoin kun olen ollut jossain ja vauva on jäänyt miehen hoitoon. Monesti silti otan vauvan mukaan ja jätän vain esikoisen miehelle. Kiinteiden aloitusta en oo ite vielä ees hoksannu miettiä. :) Katotaan miten kasvaa rintamaidolla ja sitten ku näyttää et ois tarve saaha muutakin niin sitten aloitetaan soseet. Meijän vauva on myös tosi huono röyhtäsemään, ja yöllä en oo röyhtäyttänyt ollenkaa.

Raskauskiloista sen verran et mulle tuli 15kg raskauden aikana ja niistä seitsemän ois vielä jäljellä. :/ Oon aatellut nyt kesän tullessa ruveta vähän enempi liikkumaan jos sais nuita kiloja vähemmälle nopeampaa. :)

Mut tässä taas vähän kommenttia minun puolelta. Kauhea stoori!!!! mut nyt pitää mennä, palataan taas...

An-ri ja Saana kohta 3kk.
 
tiudiu, ollaan ostettu Muksun peruna-porkkanavelliä, mutta niitä ei tosiaan saa enää :/ Niin, ollaan ihan ostettu hedelmäsosetta ja laitettu sitä ja maitoa sekasin, niin, että on tullut sopiva velli. Neidille on maistunut ja nukkuu hyvin :) Tosin neiti kyllä muutenkin syö hirmuisesti.
Nuo suositukset on näköjään muuttunut, melkeinpä jokainen velli on nyt alkaen 6kk. Ja kaikkein hassuin juttu oli jossain vauvojen puurossa, siinä oli ruotsiksi alkaen 4kk isolla numerolla ja suomennettuna sitten 5kk.. Tosi hassua.

An-ri, kamalaa. Hurjasti kaikkea pienellä. Toivottavasti ei enää mitään tule.

Ihanana aurinkoinen päivä (ja lämmin!) tänään ollut.

Mukavaa ehtoon jatkoa kaikille.
 
Meillä siirryttiin jokunen aika sitte pinnasänkyyn nukkumaa :) pari yötä meni, että heräili useammin, mutta kyllä se siitä sitte pikkuhiljaa. Välillä vielä kyl joskus nukahtaa sitteriin ja nostetaan se sitten vaan tonne pinnasänkyyn ja nukkuu siinä yön mut pääasiassa pinnasängyssä menee ainakin yöt.

Oliskohan kenelläkään täällä vinkkejä kun meijän neidillä oli menny iho rikki pepusta :/ Kumpikohan olis parempi bepanthen vai talkki? vai kenties jotain muuta? ... Oli viime yönä kakannu jossain vaiheessa ja eihän sitä huomannu kun vasta aamusta ja oli sitte "polttanu" sitä ihoa. En usko kuitenkaan että tulis vaipoista kun ei oo vähään aikaan vaihdettukkaan merkkiä :S vaikka kertisvaipoilla ollaan kokoajan menty.

Nyt takas tv:n ääreen kun neitiki jo yöunilla :)
 
Mä meinasin tällä viikolla yrittää siirtymistä kopasta pinnasänkyyn kun alkaa kohta olemaan ahtaat paikat.. Vähän vaan pelottaa tehdä mitään muutoksia kun yöt menevät nyt niin hyvin.. 1,5 kk iästä asti on nukkunut heräämättä koko yön läpi, noin klo 22-07.. ja ihan itsekseen on koppaansa nukahtanutkin, silloin tällöin on tarvinnut tutti käydä laittamassa parin minuutin päästä, mutta syliin olen vain muutaman kerran joutunut nukuttamaan (viimeksi taisi olla 2 kk iässä kun rotarokote vähän taisi vaivata). Päiviinkin tuntuu vähitellen kehittyvän jotain rytmiä, tosin ei vielä mitään luotettavaa, päikkärit vaihtelevat 15 min ja varmaan 1,5 h välillä, mutta koskaan ei tiedä, millaiset unet on vuorossa..

Kiloja mulle tuli raskauden aikana noin 12 (tosin vietin viimeiset päivät sairaalassa, joten en tiedä paljonko turposin vielä tuona aikana), sairaalalle jäi viitisen kiloa ja loput lähti seuraavien kahden viikon aikana.. Siihen se sitten jäikin =/ ylipainoa oli ennestään sen verran, että olisi tuota suonut lähtevän vähän enemmänkin... mutta mikäs tässä on vaunulenkeillä tiputellessa noita raskautta edeltäneitä kiloja kun sää paranee päivä päivältä =)

Aurinkoista viikon alkua kaikille!

- marlau ja typy 3,5kk
 
Tiudiu, sinkkivoidetta suositellaan myös palaneeseen peppuun. Bepanthen toimii yleensä myös, mutta kannattaa lisäksi antaa olla mahdollisimman paljon ilman vaippaa, tytön kanssa se onnistuukin helpommin kuin pojan. Pissit pysyy yleensä siinä lähialueella kumminkin :D. Talkkia ehkä laittaisin vasta sitten, kun iho on vähän parempana.

Raskauskiloja on mullakin jäljellä 7-8kg. Ei ne muuten mua haittaa yhtään, mutta kun ei mahdu vanhat vaatteet päälle :headwall:. Huono lihaskunto ja kunto yleensäkin sen sijaan ottaa päähän ja nyt oon alkanutkin esim. vatsaa treenaamaan enemmän. Urheiletteko te muut? Aika rajalliset on mullakin mahdollisuudet, mutta voihan sitä kotonakin jumppailla, kun vaan ottaa asiakseen.
 
Tiudiu mä käytän bepanthenia ja sitä myös teille suosittelisin. Ihmettelen kovasti tuota Meelian mainostamaa sinkkivoidetta, että miten ihmeessä sitä voidaan suositella rikkinäiselle iholle. Mä kun koitin sitä, kun sain jonkun näytepurkin ja meillä tuo 2v kiljui kivusta, kun tota sinkkivoidetta erehdyin laittamaan punoittavalle, saati sitten rikkinäiselle iholle!! Sen näki, kuinka se sattui ja kunnolla. Pyyhin koko sinkkivoiteen pois ja bepanthenia ja poju oli tyytyväinen. En siis voi sinkkivoidetta suositella kyllä kenellekään yhtään mihinkään. Talkkia mä käytän oikeastaan vain ihan terveelle iholle.

Hih, tänään lähti taas kestovaippatilaus, kun eipä nuo 10 riitä, kun täysin kestoillaan, kun en tykkää pestä pelkkiä kestoja, vaan pesen niitä muun pyykin seassa niin sitten harvoin on kaikki puhtaina yhtäaikaa ja nyt on se tilanne, että kaikki kestot on likaisina. 3 tilasin lisää, joten eiköhän nyt vihdoin ja viimein ne riittäisi.

Mut nyt rupes v*tuttaan tän tietokoneen temppuilu, joten meen vaihtaan tytölle vaipan.

tatomira ja neiti torstaina jo 4kk!!! Mihin tää aika oikein menee???
 
Viimeksi muokattu:
Joo no kuulin siskolta siitä sinkkivoiteesta kun on lähihoitaja että sitä ei kai ihan tollaselle "erittävälle" haavalle ainakaan kannata laittaa ... Bepanthenia oon laittanu ja on mun mielestä jo pikkusen parempi eikä sitä mun mielestä itke että kipee olis :)

Meillä osotettiin viime yönä mieltä ilmeisesti ku oli toissayön mummilla hoidossa :D 1,5h kukku hereillä 2-3.30 väliin ja aamun syöntien ja leikkien jälkeen ei olis millään menny nukkumaa :D muistan ku oli siskolla hoidossa yhden yön ni oli ihan sama rumba kotona sitte :) voi sitä pientä :heart:

Nyt nukkuu tuolla tyytyväisenä ja taitaa kyllä viel kerran ennen yöunia herätä syömää ja hyvä niin :) Jos tuo ens yö jo menis taas niinku ennenki :)

Rokotuksista sen verran että 3kk iässä kun tulee nyt pari piikkiä ja sitte toinen satsi sitä rotavirus rokotetta niin onko muilla tullu minkälaisia oireita? En nyt tästä ulkomuistista osaa sanoa mitä ne piikit oli mutta eiköhän ne samat oo kaikilla kuitenki :D Nyt olis to neuvola ja vähän jänskättää että meneekö sitte montaki päivää äkäsemmällä päällä :/
 

Yhteistyössä