Tammikuun Vauvat 2012

Hyvä, kun tatomira korjasi asian, en nimittäin ole itse koskaan käyttänyt sinkkivoidetta, vaan mainitsin sen ihan kuulopuheiden perusteella :ashamed:. Hyvä tietää tuokin.

3 kk rokotukset (pneumokokki ja se toinen, rotaa ei edes otettu) aiheutti meillä melkoisen huudon. Mutta se meni kuitenkin ohi supolla ja seuraava yö nukuttiin hyvin, joten ei paha.
 
Meille ei tullut mitään ongelmia noista 3 kk rokotteista.. Vähän posket punotti illalla, mutta ei edes lämpöä noussut.. Odotin paljon pahempaa kun eka rota-annos kuitenkin aiheutti kiukkuisuutta ja nukahtamisvaikeuksia parille illalle.. Mutta tosi vähällä ollaan selvitty, minä kun vaan aina automaattisesti odotan pahinta, ei sitten tule ikäviä yllätyksiä =D
 
Meelia joo, siis en tosiaan tarkoittanut sitä noin töksähtävästi kun tuossa oli, kun itsekin oon todella useassa paikassa törmännyt tuohon, että sinkkivoide olisi hyvä vaippaihottumaan ja nähnyt joidenkin sitä jopa käyttävän siihen touhuun ja itsekin sitä tosiaan kokeilin ihan siitä syystä, kun sitä siihen tarkoitukseen on mainostettu.
Oman/pojan kokemuksen jälkeen en voi kun ihmetellä, koska selvästi aiheutti selkeää kipua/ärsytystä. En ole koskaan purkkiakaan sinkkivoidetta ostanut, enkä varmasti ostakaan.

Meillä annettiin vaan yhdistelmä, eli rotaa eikä pneumoa otettu ja seuraavana iltana neiti oli todella kiukkuinen.

Meillä on tänään neuvola, huoh... mua vaan ei tippaakaan kiinnosta käydä siellä, koska siellä ei oikeasti ole mitään, miksi mun pitäis siellä käydä!! Tyttö on kuitenkin jo neljäs lapsi, niin ne ei nyt osaa kertoa yhtikäs mitään tarpeellista. Kehtaiskohan sitä sanoa, et me käytäis vaan ottamassa rokotukset, koska mä en yksinkertaisesti jaksais juosta siellä kerran kuussa. Vapautuis sekin aika sitä tarvitsevalle.

puh, mulle on iskenyt flunssa :( just kun olis pitänyt olla terveenä, kun oli vaikka mitä suunnitelmia tälle viikolle niin nyt on nenä tukossa, kurkku kipeä ja veto ihan poissa :( :( lapset on onneksi kaikki terveinä, mut minä ja mies ollaan kipeinä.

Kävin muuten eilen pyöräilemässä piiiitkästä aikaa :) otin tuon kolmosen kyytiin ja kävin kirjastossa, oli ihan kiva keli pyöräillä ja hiki lensi. Harmittaa oikein, kun vauvaa ei saa tänä kesänä pyörän kyytiin sitten oikein mitenkään :(
 
Huomenta.
Täällä ollut hieman erikoisempi yö takana. Neidille iski yskä ja nuha ja se vaikutti viime yön uniin paljonkin. Tuttia sai olla laittamassa takasin neidin suuhun puolen tunnin välein ja maitokaan ei oikeen tytölle maittanut. Aamulla kyllä söi normaalisti. Kuumetta ei oo ollut mutta tuo yskä mua hieman huolestuttaa, kun kuulostaa niin pahalta :( Tässä nyt mietin että pitäiskö jo tälle päivälle varata aikaa lääkäriin.. Vaikka varmaankin sanovat vaan että tarkkaille , kun ei ole kun pari päivää kestänyt. Kokemuksia muilta näin pienen vauvan yskästä? Ja neiti myös haroo korviaan paljon! Voisko se olla korvatulehdusta? Muuten normaalisti käyttäytyy. On hyvän tuulinen ja jaksaa höpötellä , kuten aina. Eli muita merkkejä tulehduksesta ei ole. Ehkä sitten vaan normi flunssaa? Hyväksi todettuja hoitokeinoja otetaan myös vastaan!

3kk rokotteista. Meillä nousi vähän lämpö joka lähti sitten panadolilla laskemaan nopeasti. Vähän aristi pistokohtaa , muuten ei mitään normaalista poikkeavaa. Ja suosittelen muuten suppojen sijasta tuota suunkautta annettavaa pandolia. Se maistuu mansikalle ja paljon helpompi antaa lapselle kun se suppo. Meillä ainakin se meni helposti alas :) Sitä saa antaa 3kuukautiselle tai yli 5kiloa painavalle vauvalle!
 
Huomenta taas!

Nyt ehtii taas kirjotella ku Aada rupes unille :)

No torstaina olis neuvola ja sitteppä selviää tuleeko jtn :s siitä ensimmäisestä rotasta tuli meille ihan hirveetä pulauttelua. Tuntu että kaikki ruoka tuli pihalle ja oli pikkusen äkänen, mutta muuten suht tyytyväinen.

Onkos muiden tytöt ja pojat missä mitoissa tällä hetkellä? tietysti kun on vähän eri ikäsiä niin vaihtelee toki mutta olis kiva tietää :) Torstaina olis tosiaan neuvola mut meijän tytön mitat 2kk neuvolassa oli 54cm ja 5282g . Tuota pituutta vaa ite kummastelen kovin kun enää sillon ei tuntunu suurin osa 56 vaatteista menevän päälle. Mutta sanohan tuo neuvolassa että sitä pituutta on ehkä vaikea saada ihan tarkkaan otettua kun toi meidänki neiti aina nostaa kauheat raivarit siitä mittaamisesta :D
 
Meidän pojan 3kk mitat oli n. 62cm ja 6,5kg.

Jantskuu: jos pahasti yskii, niin käyttäisin lääkärissä. Pelkkää nuhaa voi olla viikkotolkulla ilman että tarvii sen kummempaa tehdä, mutta jos tulee kuumetta, yskää/keuhko-oireita tai silmät rähmii, niin sitten lääkäriin. Ja nämä on sairaanhoitajalta saadut ohjeet :).
 
Moikkista.

Tatomira: Eikös kuitenkin syksystä muksun voi jo turvaistuimeen laittaa pyörälenkille? Oonko mä miten väärässä? Itse ainakin elänyt siinä luulossa, tipautatko mut maan pinnalle?:))


Jantskuu: Voi flunssa sentään. Se on niiiiiiiiiiin inhottavaa kuin lapsi sairastaa, varsinkin noin pieni. Kannattaa olla tosi tarkkana, ja mielummin vie lääkäriin tarkastukseen kuin että odottaa vielä vähän aikaa.

Neuvola olisi meilläkin ensi viikolla edessä. Ahdistaa jo etukäteen, ekaa kertaa ihan kaksin poitsun kanssa mennään, ollut iskä mukana tähän asti .Huutohan siitä tulee, ja jos vielä se perhanan rokotus laitetaan niin voi sitä riemua. Tuolla pojalla kun on niin älyttömän kova ääni,sellainen kamalan kovaakin kovempi kirkumisrääkymis ääni kun suuttuu ihan tosissaan. Onko muita kova äänisten lasten äitejä paikalla?:)) Ensimmäinen kuukausi kun sitä huutoa kuunteli aina sen hereillä ollessa ,niin kyllä tuntui aika vaikeelta ajalta oikeesti se aika. Ja vielä kun toiset lapset piti hoitaa niin ottipa koville. Mutta selvittiin. Onneksi mies oli paikalla apuvoimissa myös.

Jännä miten vauvan kanssa muuten kärsivällisyys kasvaa.
 
Jep , lääkärissä käyty ja normi flunssa onneksi kyseessä. Nyt vaan sit sinnitellään sitä vastaan. :)

Niin ja noista mitoista eli meiän neiti oli syntyessään normipainonen , mutta sen jälkeen otti huiman kasvuspurtin nyt 3kk neuvolassa mitat oli: 64cm 6890g :D Onpahan ollu ruoka-aikaan kotona ;) pipomittakin kasvanut sieltä 34,5--> 41cm :)
 
**NeLLy** Meijän neidillä on ihan tajuttoman kova ääni :D Kätilö sano heti ku tytsy synty että oij ompas sulla kova ääni :D Kyllä kuulee naapuritki varmaa jos meillä on huono päivä :s ja kauhulla aina jotenki odottaa jos julkisilla liikkuu että alkaako parkumaa :D Ja vielä ku tahtoo olla sellanen että ilmasee ihan tykisti jos joku mättää...
 
Nelly kyllähän tuon syksyllä saa pyöräilemään mukaan (veikkaus on meidän vauvan kohdalla jotain 9kk-> mut ku tässä on koko kesä edessä ennen sitä ja sit pyöräilykelit loppuukin (+että palaan töihin :( :( ) mä vaan en millään raaskisi!!!mä oon niin nauttinut tästä kotona olosta ja kun tyttö on meidän vika vauva, mut no can do.

Ainiin, 4kk mitat 6340g ja 62,5cm jos en ihan väärässä oo, en muista enää niin kaukaisia asioita :D
Soseille annettiin lupa, mut näillä näkymin oottelen vielå kuukauden päivät.

jahas, kutsu kävi
 
Heippa kaikille!!

Täällä sitä ollaan ja poitsu päikkäreillä. Poitsu oli ekaa kertaa tänään jopa 2 h hoidossa mummolla, syötin lähtiessä ja lypsin vähän pulloon käsin, olipa muuten hommaa...pikku tiru sinne pohjalle tuli, mutta oli kovan työn takana.
Hyvin oli menny, seurustelleet ja sitten päikkäreille, joita vielä tuolla vetää.

Hitto meillä on menneet yöt ihan päin perskuttia. Poitsu herää öisin noin6-8 kertaa tissille, kun sillä on ihan selvästi maha vaivoja. Pierrä puksuttaa sitten syötön jälkeen kun vähän jalkoja nostelen ...Se ei oo ees hereillä öisin, hyvä puoli sinänsä, mutta se tissi on saatava suuhun, ei muuten rauhoitu. Itseppähän olen siihen opettanut. Jokohan tuon ikäistä voisi vähän tissistä vierottaa öisin? Ei nimittäin tunnin välein välttämättä ole se mukavin juttu herätä sitä syöttään...
 
Nelly piti käydä kurkistamassa niin teidän pienihän on kuukauden nuorempi kuin meidän, joten se, mitä tulin ehdottamaan taitaapi olla liian aikaista vielä.

Eli siis: yleensä (tää on sit neuvolasta kuultua ja ihan omasta kokemuksesta kolmen (neljän)lapsen kanssa, ei ehdoton totuus) kun yöt alkaa olla hankalampia on se merkki lisäruoan tarpeesta. Tosin, jos teillä ihan selkeästi on masuvaivaa niin asia on tietysti eri :)
Meillä neiti selkeästi herää öisin syömään useammin, eka unipätkä on tosiaan vain 3h ja päiväunetkin on lyhentyneet. Siis tyttö kyllä nukahtaa heti uudelleen rinnalle ja nukkuu aamukahdeksaan, mutta siis syö vähintään kolmen tunnin välein koko yön ja nyt oon huomannut, että jää "roikkumaan" rintaan kiinni ja on levoton, jos ote irtoaa. Tekee tosi hyvää selälle, kun tarvii nukkua selkä "notkolla" että rinta pysyy vauvan suussa. Meillä siis sillai on selkeät merkit, et lisäruokaa ehkä jossain määrin kaivataan, mutta itse en vielä raaski antaa, kun en koe tuota kuitenkaan missään määrin raskaaksi :) Neuvolassahan annettiin "lupa" lisäruoalle, mutta mä nyt ootan vielä, kuukausi on vähimmäistavoite, katsoo et millaiseksi tää tästä menee.

Tää flunssa vie kyllä täysin voimat!! Kuumetta ei oo, mut lämpöä 37,1 ja olo on ihan vetämätön :( pitäis siivota, mutta kun ei yksinkertaisesti jaksa!! Lauantaina tulee vieraita niin pakko sitä on jotain yrittää. Ruoan sentään jaksoin tehdä ja siivosin keittiön, piti tiskata, mut laiskuus iski ja pesen sit kaksi koneellista tiskejä peräjälkeen.

Tänään mennään katsomaan yhtä myynnissä olevaa taloa. Ollaan sitä miehen kanssa netistä katseltu jo vuoden päivät ja se on aina houkutellut kovin ja kun se ei jostain syystä tunnu menevän kaupaksi niin minähän sitten päätin, että mennään katsomaan, jos se "odottaa" meitä :D siinä olis kaikille lapsille omat makkarit ja muutenkin TILAA!!! Sit kun näyttöaika oli sovittu niin iski paniikki, entä jos me ihastutaan siihen ihan täysin??? Muuttaminen on kauheaa :D :D :D

Mutta siis, turhahan moista on etukäteen miettiä.

tatomira ja neiti, tänään tasan 4kk!!! Mihin tää aika menee???
 
Heips!

Meillä 4 kk neuvolassa kotiuduttu juuri mitoin 5480g ja 60cm, hyvin kasvaa täysimetyksellä :)

Lääkäri totes ettei lisäruokaa tarvita vielä, hyvä niin. Ajattelin mennä täysimetyksellä sinne puoleenvuoteen saakka mikäli maito vaan riittää :)

Yöt menee mukavasti, Pihla herää kerran tai kaks syömään, jonka jälkeen nukahtaa heti uudestaan. Menee illalla nukkuun klo 20.00 ja herää aamulla 8.00. Päiväunia nukkuu aamulla noin 30 min, pitemmät päiväunet noin 12-14 ja illalla vielä penemmät torkut.

Meillä tehdään nyt kotona remonttia, uusitaan keittiö, vessan kalusteet, lattia ja sauna :) Asutaan nyt mun äidin luona pari viikkoo, kunnes remontti valmistuu. Ihanaa päästä kohta uudistettuun kotiin, odotan jo niin :)

Hyvää tulevaa vappua kaikille!

Ellen ja Pihla melkein 4 kk :heart:
 
Heipat! Muistattekos, kirjoittelin joskus odotusketjussa... Ette varmaan :) Kaksosia odottelin ja identtiset pojat sieltä syntyikin vaikka ihan ei-identtiset piti tulla. 23.12 syntyivät suunnitellulla sektiolla perätilasta 37+5 ja a-vauva 3160 ja 50cm ja b 3300g 51.5cm eli isoja vielä olivatkin! Ja samaa tahtia kasvaneet, 4kk neuvolassa 7,7&7,8kg. Ja niin on aika hurissut etten täällä ole lukenut ollenkaan, nyt tosin täytyy täälläkin alkaa lueskelemaan kun pojat on sen 4kk niin alkaa jo olla melko touhukkaitakin...

Miten oliko jotku jo aloittaneet kiinteitä?? Meillä aloteltiin 3kk puuroilemaan kun yöt heräiltiin parin tunnin välein tissille ja se oli aika rankkaa, alusta asti pojat on olleet pelkällä rintamaidolla ja maito on riittänyt hyvin. Nyt menee aamu ja iltapuuro ja päivisin on syöty jotain kasvista vaihdellen, perunaa bataattia, parsakaalia tai porkkanaa.. Nuo kasvikset ei oikeen vielä oo mitään herkkua mut hiljalleen. Puuron kun annan hedelmän tai marjan kanssa joten se makea uppoaa tottakait hyvin :)

Saanko kysyä teiltä jotka ette kaikkia rokotteita ottaneet, niin miksi ette ottaneet? Itse jäin vielä miettimään sitä pneumokokkia, muut otettiin........

AJatelkaa, näin se aika hurahti! Oletteko kaivanneet raskausaikaa? Mulla joskus tulee hulluja ajatuksia että ikävöin sitä aikaa ja vatsassa kasvavaa ihmettä, ja välillä jopa vauvakuumeilen! Mutta todellakin ne äkkiä menee ohi! :DDD
 
Terppa!

LILLIPUTTI: Me ei otettu pojalle sitä uutta rotavirus rokotetta. Ihan sillä että eipä ne oo saaneet meidän muutkaan lapset sellaista ja ihan hyvin pärjänneet ilman sitäkin. Possurokotetta emme ottaneet, mielestäni perusterveenä sitä ei tarvitse,eikä sitä mielestäni ole tarpeeksi tutkittu mitä se vaikka vuosien jälkeen tekee ihmiselle.

SOSEISTA sen verran, onko kukaan aloittanut soseita sen takia, että mahavaivat helpottaa? Meillä nimittäin annettiin sellainen vinkki perhepiiristä, että jostain oli kuullut tutun tutun tuttu että mahavaivoihin kannattaa antaa vaikka ihan lusikallinen jotain sosetta että vatsa saa jotain muutakin työtä kun vähän paksumpata tavarata tulloopi sinne. Mitä ootte mieltä? Meillä nimittäin noi pieurut ja ilmavaivat tuottaa tuskaa varsinkin silloin öisin, viime yönä 22-07 välillä kuusi kertaa tissiteltiin ,sitten yritin aina röyhtäyttää mutta ei kertakaikkiaan mitään tule ja sitten tunnin päästä tissille päästävä kun mahassa se kupla kiertää.. Huoh.
Annoin tänä aamuna rela tippoja d-vitamiinillä ,kokeillaan auttaako ne . Kokeilin jotain kuukausi sitten mutta teki vatsavaivoja enemmän mielestäni. JOspa nyt olisi suolisto vähän enemmän kehittynyt.

NYRKKIEN SYÖMISESTÄ on tullut ihan hirvee ongelma täällä. Väsyneenä pakko saada ne suuhun keinolla millä hyvänsä, öisin pidän hanskoja kädessä ettei niitä niin saa luputettua. Siis ihan uskomaton tarve saada ne suuhun, päiväunillakin vaunuissa sen on ihan pakon pakko saada hanskat suun eteen että nukkuu.
Kauankohan tää vaihe kestikään? Ei mielestäni aikaisemmilla ole ollut tällaista.


Pitäisiköhän kertoa vähän itsestänikin jotain.

Eli oon tällainen vajaa kolmekymppinen (kauheeta kirjoittaa noin, oon 28!) naimisissa oleva nainen keski suomesta, kolme lasta omistan ja koiran ja ihanan miehen.
Lapset ovat 9,5 ja sitten tämä 3kk tapaus:) Tyttöjä kaksi ja nyt kauan odotetttu poika. Asutaan täällä metsän laidalla, vanhassa koulussa.

Mistä päin täällä muut ovat?

Noh, nyt keskimmäisen kanssa touhuileen kun poitsu nukkuu.

**NeLLy** ja poitsu huomenna 3kk.
 
Huomenta vaan!

Ehtii taas pikkusen kirjotella ku neiti nukahti :) Eilen käytiin neuvolassa ja mitat oli nyt 57,8cm ja 6285g .. Ekaks kyllä sai mittauksessa 58,5 mutta kun tuolla meijän neuvola tädillä on tapana muutella niitä tuloksia vaan en tiedä miksi :eek: Meinaan mittas uusiks sitte ja sai 58 jonka jälkeen päätti merkata korttiin 57,8cm huoh... Aina ollut sama tuon pituuden kanssa että sitä muokkaillaan alemmaksi :s muuten kyllä on todella mukava yms.

Erehdyin kertomaan että kiinteitä on maistellu pikkusen niin sieltähän kehotettiin kuukaus vielä odottamaan vaikka juurikin viimeks sanoi että kukin tekee miten parhaaksi katsoo. Tuntuu että tuo meidän neiti olis kokoajan pullon kimpussa eikä sekään kivaa ole toisaalta :/

Rokotukset saatiin mutta toinen erä rotaa jäi odottamaa 4kk neuvolaa kun pulautteli edellisen jälkeen niin kovin. Eilen en edes mittaillu kuumetta, mutta supon annoin jo ennakoiden ja hyvinhän tuo nukku 21-06 ja syönnin jälkeen nukku vielä sitte puol 8 asti :) Vähän oli känkkäränkkää kylässä äsken ennen unia mut nyt nukkuu tyytyväisenä tuolla :)

Voi että pitäis jaksaa siivota, mutta ei yhtään nappais :D eilen sai kokoajan mennä viuhottaa paikasta toiseen ja kyllä otti voimien päälle :D onkohan tuota ihan laiskaks tullu?..

NeLLy Täällä kirjotellaa helsingistä päin :)
Eilen sanoin neuvolassa tosta nyrkkien syömisestä kun se on meilläkin tapana, mutta on kuulemma vaan hyvä asia :D ja kuulemma ensimmäinen vaihe kun kädet löytyy että ne viedään suuhun.

Noh joskos tuota kahvit jois ja koittais sitä siivoomista ni ei olis taas niin laiskamato olo :D Moikka!
 
ai niin vielä lilliputti3 joo kyllä sitä välillä tulee ikävä raskausaikaa :) eilenki ku kattelin masukuvia niin mietti miten kiva oli "seurailla" sitä elämää siitä mahan läpi :D toisinaan tulee kans itelle "vauvakuume" mutta kyllä se vähän toppuuttaa ajatuksia jos neiti päättää pitää vaikka huutokonsertin :D
 
lilliputti kyllä minä sut ainakin muistan, jossain vaiheessa tammikuussa hiukan huhuiltiin sinun perääsi, että missä olet, kun muisteltiin tuota sektiota. Kiva kuulla, että kaikki on mennyt hyvin ja oli kyllä komean kokoiset kaksoset!! :) ei voi kuin hattua nostaa, että jaksat kaksosia imettää!! Mulla kun välillä ei jaksais kiinnostaa edes yhden lapsen imetys..

niistä rokotuksista: rotaa en koe tarpeelliseksi, koska minusta turhien rokotusten ottaminen nyt vain on turhaa... (esim. possunuharokote kuuluu vahvasti tähän joukkoon) suomessa rota ei ole missään määrin hengenvaarallinen tauti ja sekin rokote taitaa olla vaan lääkefirmojen hyvien lahjusten takia niin tarpeellinen. Pneumotutkimuksen jälkeen THL antoi lausunnon, että ko. rokote on tehoton joten minusta edelleen on turhaa antaa pistää piikkiä, jota sen suosittelijakin jo sanoo tehottomaksi!! Tai kait siitä jotain tehoa oli, mutta ei niin paljoa kuin odotettiin.

raskausajan ikävöinnistä: mulla ei varsinaisesti oo sillai ikävä, koska tiedän, etten enää lapsia halua, mut kyllähän sitä sellanen haikeus on... tai no, mulla se suurin haikeus on nimenomaan siitä, kun saa sen vastasyntyneen syliinsä, sitä mä jään eniten kaipaamaan, kun näkee juuri syntyneen tuhisevan vauvansa. Se vain minusta on yksi elämäni ihanimmista kokemuksista!

nelly kertoili itsestään, joten otetaan mallia.

Itse oon 29v (apua, mä täytän ensi vuonna 30!! Iskee ikäkriisi) neljän lapsen äiti, esikoinen -poika- on 9v, sitten tyttö 7v, poika 2v ja tyttö 4kk, lisäksi perheestä löytyy ihanaakin ihanampi mies, jonka kanssa yhteistä taivalta on takana 12v, kesällä on edessä 10v hääpäivä!! :)
Ja koska lapsissa ei oo vielä tarpeeksi tekemistä, niin löytyy koira, 3 kissaa, chinchilla ja 3 gerbiiliä :)
Kanta-hämeessä asustellaan.

joo, eilen käytiin sitä taloa katsomassa ja siinä oli muutama tosi ihana puoli ja sitten ihan ok, innostuttiin jonkun verran ja vielä kotimatkalla juteltiin sillai, et kuinka sen muuton toteuttaisi jne. kunnes astuttiin kotiovesta sisään ja kaikki haikailut uuden kodin perään loppui tasan siihen, me kun jälleen tultiin KOTIIN :) ei vaan oo tän veroista toista, vaikka harva sitä varmaan ymmärtää, kun katsoo meidän pientä rupusta taloamme :D

Oli muuten hauska nuo kiinteistövälittäjien korulauseet myytävistä taloista :D tuossa puhuttiin jotain "puutarhaunelmien toteuttamisesta" = aivan järkyttävässä kunnossa oleva tontti, siis sellanen metsätontti jolle ei oo tehty muuta kuin raivattu talon paikka ja that´s it... olis kiva lukea, että mitä meidän tontista kirjoitettaisiin :D meillä kun on tuossa pihassa rakennusaikana maasta kaivettu kasa soraa (joo, ei tullut vietyä sitä pois ja se prkleen kasa on tossa vieläkin) kaikennäköistä roskaa pitkin poikin tonttia (jos ne tänä kesänä sais kaatikselle asti) leikattujen pensaiden oksia, joita ei oo saanut vietyä pois, kurainen tie, viime vuonna kaadettujen mäntyjen oksat keskellä nurmikkoa jnejne. eli toisin sanoen, meidän tontti on aivan karmea... mut eiköhän tuostakin jotenkin saisi jotain positiivista sanottua :D

jahas, mä en oo vieläkään siivonnut ja kauppaan tarttis tästä pikkuhiljaa valua, hmm... kait mä huomenna ehdin siivoileen hiukan ennenkuin vieraat tulevat, tänään illalla kun tarvii taas mennä muualle.
 
Taas täällä :) Meidän neidille on tapahtunu noista rokotteista joku ihme :D aurinkoa täynnä ollu tän päivän , yön nukku erinomasesti ja nyt on ottanu jo kahdet päikkärit tälle päivälle :) täytyy koputtaa puuta ettei se kaikki kahden päivän raivo oo huomenna edessä :D Ruoka on uunissa ja siivoukset kyllä vähän kesken vielä mut eiköhän noista selviä nyt ku neitiki taas vetelee sikeitä :)
 
Iltoja.

Onpas ollut ihana päivä. kertakaikkiaan. poikakaan ei oo tänään kitissyt niin paljoa kuin ennen, johtuukohan aamulla annetuista rela tipoista,sitä en tiedä.
toivotaan että yö menee yhtä hyvin.

raskausajasta oli puhetta, ei sitä niin ikävä ainakaan vielä ole. se tunne mikä siellä sairaalassa oli nin se on kyllä sellainen ,että sitä tulee varmasti ikävä. itsekkin tuumin että tässä olisi meidän perheen hyvä koko, mutta sitä ei koskaan tiedä. koskaan ei saa sanoa ei koskaan.

Ellen se on ihanaa sitten kun on remppa valmis. meillä rempattiin ennen synnytystä ,ja voi miten ihanaa se olikaan kun kaikki oli valmista . vielä vähän olisi tehtävää, mutta onhan tässä loppuelämä aikaa:)

no eihän tässä varmaan mitään muuta ole kuin hyviä öitä kaikille. mukava että tällainen keskustelu sivu on keksitty.
 
Heippa kaikille!

Ai että miten ihania päiviä ollu tuon neidin kanssa :) Yhtä hymyä kokoajan ja tuntuu että ne kätinät ja kitinät loppu ku seinää. Mahtaako sittekki pitää paikkansa tuo "3kk" mitä joka asiassa hoetaan :D Meinaan tulihan se täyteen viikko sitte :) Viime yöki meni jo loistavasti ilman yhtäkään herätystä, kun typy nukku jtn 21-07 :)

Oi että eilen kuultiin täällä ensimmäinen nauru :) Onhan sitä odotettukki ja on se kyllä ihana kuulosta :)

Tänää olis vähän vapaata ja pääsis teatterii :D iskä saa jäädä neidin kanssa kotii :)
Taidampa lähtee nauttimaa kahvit tähän välii. Hyvät vaput kaikille! :)
 
pikaisesti tulin kertomaan tuoreet neuvolakuulumiset ennen ku menen saunaan..
Eli tänään oli neuvola Saanalla ja painoa ei ollut kyllä tullut hirveesti (vain 320g edelliskerrasta). mitat oli 5350g ja 60,6cm pitkä. mut ei vielä tarvinnu lisämaitoa ruveta antaan ku katotaan ens kerralla mihin suuntaan se on sit menossa. Otettiin ne kaikki rokotukset mitkä neuvolan rokotusjärjestelmään kuuluu. Ihme kyllä ei ainakaa vielä oo tullut minkäänlaisia oireita niistä. Tosi rauhallinen tyttö ollut. :)

Mut palailen toisella kertaa kunnolla kommentoimaan muidenkin juttuja.. nyt saunaan ku lapset nukkuu!
An-ri ja Saana 3kk
 
Ihanaa päivää ystäväiset,

täällä sitä ollaan ja kasvetaan kovasti . tänään luvassa erikoishuutoa ,nimittäin elämän ensimmäinen rokote eli se kuuluisa 3 kk rokote tulossa....ajattelin että pitäsköhän antaa yöksi varuilta kaikesta huolimatta särkylääke, että ei menisi ne vähätkään unen rippeet sitten kipuitkun vuoksi.....

Musta alkaa pikkuhiljaa tuntua että poika tarttis jotain vahvempaakin safkaa. Nimittäin hereillä syö kun herää, sitten siitä 1,5h päästä ja sitten vielä nukkuun mennessä. Yöllä heräilee 2-3 h välein syömäään (mahavaivojen aikaan 1h välein) eikä pitkiä pätkiä juuri nuku lainkaan. Onko muut antaneet ennen 4 kk ikää soseita tms? Millä aloititte?

Meillä käännytään selältä mahalleen ja naurettiin ääneen, itse en sitä kyllä kuullut...:)


**NeLLy**
 
Moikka

Kerennyt tännekkään ollenkaan kirjoittaan ku ollaan oltu kaikki kauheessa räkätaudissa :( mies on vielä säästynyt tältä mutta me tytöt ollaankin sit oltu kipeenä. Saas nähdä joko ens yönä sais nukuttua ku pikkuneiti ollut aika itkuinen pari päivää, huoh. nyt onneks on hieman parempi kunto jo..

Viime viikolla oli 3kk neuvolakin ja kaikki oli ihan hienosti. Hyvin kasvaa rintamaidolla. :) painoa oli 6670g ja pituutta 61,4cm. Kyllähän tuo typy jatkuvasti onkin tissillä ja maitoa kyllä piisaakin, hyvä niin :)
Rokotteetkin otettiin(ei rotaa) ja voi sitä itkun määrää :( rauhoittui onneks melkeen heti syliin. Illalla ja yöllä oli hieman levoton ja ei meinannu rauhottuu nukkuun. Annoin yöllä sit supon ja sit toinen sai nukuttuakin. Muuten ei tullut rokotteista mitään.

Vappukin meni tässä kotosalla sairastaessa. Ihanaa kun on jo toukokuu :cool: kesä tulee!

Täytyypäs taas tulla kirjoittaan paremmalla ajalla. Voikaahan hyvin! :heart:

Nuhmuliini + tytöt
 
Heips!

Meillä poika tuli 2pvä 4kk:heart:tuoreet mitat 7040g ja 65cm pitkä:D
Rokotuksista me ollaan otettu vaan se mikä on aina ollu rokoteohjelmassa...sitä pneumokokki rokotetta oon täs ny pähkäilly et käydäänkö vielä se ottamassa..piikin jälkeen oli kyllä kipiä sen vuorokauden ainaki:(

Meillä reissu lähenee,jeeee!!vähän oon jo kahtellu lapsille vaatetta valmiiksi,hiukan hirvittää ku pitää kaikki sulloa matkalaukkuihin ( 6 lapsen vaatteet)!!miten ne mahtuu kaikki??

Poika meillä on hirmu tyytyväinen,kiltti..aikalailla kuitenki äitinpoika:heart:kun äiskä lähellä niin kaikki hyvin!Yöt on nukkuna aina tosi hyvin.Eilen löydettiinki ekoja kertoja varpaat=)

Nyt mä yritän loppuun saada tän kämpän kuntoon ku poikaki nukkuu ulkona!

Ihanaa v-loppua kaikille!!

hemuliina ja pikku ihanuus jäbätys 4kk:heart:
 

Yhteistyössä