Tammikuun Vauvat 2012

Piti tulla sen verran kommentoimaan, että minäkin liittyisin mielellään facebook-ryhmään. Kirjoittelin odotusaikana, mutta synnytyksen jälkeen en olekaan tänne vauva-puolelle kommentoinut vaikka oon kyllä säännöllisesti viestejä lueskellut..

Meillehän syntyi suloinen ukkeli 3.1. 3935/52 cm. Tuossa lueskelin muiden ksvuja ja kiva, että on muitakin isompia vauvoja. 4 kk neuvolassa hän oli jo 8090/67,7. Ja omalla maidolla ollaan menty ja mennään. Soseita alettiin kyllä maistelemaan neuvolakäynnin jälkeen ja täytyy ihmetellä kuinka hyvin uppoaa..Poika on suu auki heti kun näkee oman lusikan :)
 
Jantskuuu piti vielä kysyä siitä fb- ryhmästä, että onko se salainen, ettei näy ryhmän ulkopuolisille? =) pistän sulle kohta kaveripyynnön, nimikirjaimet E.N ja profiilikuvana on semmonen jossa oon tytön kans..
 
AE
Vaunupäikkäreille puen näillä lämpimillä säillä vaan sisävaatteiden lisäks hupparin ja laitan tumput ja pipon, toi meidän herra tuntuu olevan aika kuumaverinen ja on tosi helposti sitten ihan hiestä märkä jos pukee liikaa. Ja sit äippäpakkauksen makuupussi on vaunuissa myös.

Olguli Oli kirjoitellut mittoja, kyselisin että onko muilla sitten taas pieniä vauvoja? Meijän poika on vasta 6kg ja 63cm ja siis ikää on 4kk ja 1vk. :) Helposti menee vielä noi 62 vaatteet ja 68 on vähän isoja vielä. Meillä myös soseet maistuisivat melkein niin paljon kun antaisi, oikein innostuu kun näkee lusikan. :D
 
Meillä kanssa pikkuinen tyttö. 4kk neuvolassa pari viikkoa sitten oli aika tarkalleen 6 kg ja 60cm. Mutta hyvin kasvaa käyrällään, olihan hän syntyessäänkin pikkuinen (2805g ja 49 cm).

Vaunuissa meillä on aika samanlainen vaatetus kuin AE:lla. Tosin tänään oli niin lämmin, että piti makuupussia avata...
 
Pikaisesti kommentoin...

Niin Tellu Po kysyi et miten se korvatulehdus huomattiin, niin olin silloin oys:ssa yhden yön Saanan kanssa seurannassa, kun Saanalla oli se rs-virus ja siellä kolme eri lääkäriä kattoi korvat. sinä päivänä kun mentiin sinne niin heti aluksi siel päivystyksessä ensin kattoi lääkäriopiskelija ja kohta perään oikee lääkäri ja ei muka silloin ollut vielä mitään. Mut sitten kotiinlähtö päivänä oli lääkärin kierto ja silloin vielä katottiin korvat niin oli toisessa korvassa tulehdus. :( En sitte tiiä et tuliko se tulehdus sillon yön aikana vai miten, ku edellisenä päivänä ei muka ollut vielä tulehdusta. Kuulema rs-virus voi helposti aiheuttaa korvatulehduksen. mut nyt on korvat kunnossa ja hyvä niin! :)

Ja vauvan pukemisesta ulos. Aina niin yhtä vaikeeta arvioida et mitä pukee päälle. Mut minä oon pukenut nykyään ohuen vanuhaalarin sisävaatteiden päälle sekä tumput ,töppöset ja kypärälakin (vai miksi sitä sanotaankaa, se aluslakki kuitenki) :) Nykyään en enää ees laita sitä makuupussia ku tahtoo olla niin helposti hikoileva tuo tyttö. Ohuen peiton oon laittanu päälle. Hyvin on tarennu nukkua tällä vaatetuksella. :)

Mut nyt äkkkiä jatkamaan siivouksia ku molemmat lapsoset nukkuu.. :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, me lähetäänki huomenna reissuun ni ei tuu käytyä viikonlopun aikana lueskelemassa...

An-ri ja Saana
 
AE
Kiva kuulla että on muitakin pikkuisia vauvoja kun musta tuntuu että tuttavien nuoremmat vauvat menee tästä meidän kirpusta ohi. Mutta tosiaan meidänkin poika kasvaa omalla käyrällään hyvin, oli myös pikkuinen kun syntyi. 3140g ja 48cm. :)
 
jahas, nyt kuolee tämä ryhmä sitten kokonaan, kun kaikki kaikkoaa sinne facebookiin :( juuri vähän piristynyt ketju, mutta ei sitten.

Ite en facebookissa ole, enkä tule olemaan, niin en mihinkään ryhmään voi liittyä.

Eipä meilläkään tuo tyttö mikään hirmuisen iso ole, 4kk neuvolassa 63cm ja hieman vajaa 6400g

Meillä ei vielä olla mitään soseita maisteltu ja tahtoisin jatkaa samalla linjalla ihan tuonne 6kk asti, mut mulla valitettavasti on tossa kesäkuun puolivälissä sellanen muutaman tunnin kestävä juttu, jota en voi jättää väliin ja jonne en voi vauvaa ottaa mukaan ja kun tuo tyttö ei pullosta maitoa syö niin pakko se on totuttaa soseisiin ennen sitä. Aattelin nyt seuraavaan neuvolaan, joka on n. kahden viikon päästä odotella ja sit alkaa maistattaan soseita, et voidaan sit sillon tehdä niin, että imetän tytön, kun menen sinne ja sitten kun alkaa nälkää itkemään niin mies antaa tytölle sosetta, toki maitopullokin on miehellä matkassa mukana, mutta tuskinpa tytölle kelpaa.

Meillä tyttö nukkuu pinnasängyssä meidän makkarissa, eka lapsi, jonka kanssa se on onnistunut :) tyttö herää syömään n.klo 00, 04 ja sit 08-09, ite oon yleensä hereillä vielä ton ekan syötön aikaan, toiselta nostan tytön sit omaan sänkyynsä. Ekat kuukaudet nukuttiin vierekkäin, mut mulla rupes selkä oleen niin kipeä, että siirsin tytön omaan sänkyynsä. Iltaunille mennään n.klo 20-21, eli kohta pitää ruveta tekeen iltatoimia.

Ulkona nukkuessa tytöllä oli tänään sukkahousut ja body ja nukkui pakkauksen makuupussissa. Pipoa ja tumppuja en oo viittiny sille enää laittaa, koska ensin se lutkuttaa ne läpimäriksi ja lopulta ottaa ne kuitenkin pois. Ihan lämpöinen on ollut koko tyttö sormenpäitään myöten, vaikkei tumppuja ole ollutkaan :) Tänäänkin oli ulkona +21 astetta ja tyttö nukkui katetulla terassilla, eli sinne ei pääse tuulikaan niin lämpötilahan oli sama kuin sisällä, enkä sisälläkään tytöllä tumppuja pidä.

Öisin tytöllä kyllä on sängyssä kaksi peittoa päällekäin, kun tuntui, et yhdellä pikkanen oli aina ihan kylmissään, kun otin viereeni syömään.

Mutta joo, meillä nuo isommat lähti mummille yökylään ja mies on töissä, joten mä olen täällä näiden vauvojen kanssa keskenään. Jos tolle kaksivuotiaalle antais iltapalan ja laittain tytölle yöpuvun ja menis lämmittään saunaa... jaksaisikohan sitä zumbata ennen saunaa :D

tatomira ja tyttö, 4,5kk
 
Pikaisesti vain.

Tellu Po kyseli tuosta tutista. Samaa sanon kuin aiemminkin, eli yöt on tutin kanssa. Sen on todettu myös ehkäisevän kätkytkuolemaa. Yleensä siis aina nukkuessa on tutti ja päivisin tarvittaessa. Sama homma siskon kanssa, eikä ongelmia tutin vieroittamisessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti täältäkin vain.
Kiitos tuttikommenteista. Täytyypä kertoa, että päädyttiin lopulta mekin siihen, että annetaan tutti yölläkin, kun sitä kaipaa. Ja rauha laskeutui öihin. :) En oikein ymmärrä, mitä periaatetta yritettiin noudattaa, ihan hölmöä.. Mutta periaatteethan on tehty rikottaviksi, enkä ole missään muussakaan asiassa ollut ehdoton millekään oppisuunnille. Maalaisjärki tuli siis taas apuun!
 
Hei!

Mä tuun uutena mukaan. En ole aiemmin kirjoitellut tänne, mutta ajattelin nyt liittyä tähän vertaistukiketjuun=)

Mä oon Tampereelta ja esikoiseni syntyi 12. päivä tammikuuta.

Meillä nukutaan yöt pinnarissa samassa huoneessa vanhempien kanssa. Yöt ovat nykyään tosi levottomia kääntyilyn ja vierastamisen takia. Tai niin olen päätellyt. Aiemmin nukuttiin yöt tosi hyvin, mutta nyt heräillään puolen tunnin tai puolentoista tunnin välein. Vierastamista on ollut jo useamman viikon. Äiti kelpaa ainoastaan nukuttajaksi ja aika pitkälti rinnoille nukahdetaan...Luulen, että tiheät yöheräilemiset johtuvat siitä, että kaivataan syliä ja pitää tarkistaa että äiti on edelleen paikalla. Onko kellään muulla ollut tälläistä ja onko se mennyt ohi itsestään?

Päikkäreitä nukutaan liikkuessa ja lyhyemmissä pätkissä. Tiistaina olimme tokassa rokotuksessa(olemme rokotustutkimuksessa mukanan) ja sen jälkeen nukuttiin kolmena päivänä vaunuissa ulkona jopa kolme tuntia! :D

Kiinteitä ei olla vielä aloiteltu ja täysimetyksellä ollaan vielä menty. Neuvolasta ei olla vielä edes ohjeistteu kiinteisiin, joten aloitellaan varmaan 5 tai 6 kk neuvola käynnin jälkeen.

Mä oisin kanssa kiinnostunut fb ryhmästä, yritän etsiä jemimaa siis sieltä =)
 
Tervetuloa mukaan Peltikukka =)

Meillä nukuttiin kanssa ennen täysiä yöunia, mutta jokunen viikko sitten heräiltiinkin yhtäkkiä tunnin välein.. Samaan aikaan alkoi vierastamista ilmenemään ja kääntymäänkin opittiin. Hampaita kanssa vähän mietin, josko kutittaisi ikeniä... Pahin vaihe ei kauaa kestänyt, nykyään nukutaan 03een asti yhtämittaa ja sitten heräillään noin tunnin välein sinne 06/07 asti kunnes noustaan ylös..

Eikä meilläkään nukuttajaksi kelpaa kukaan muu kuin äiti.. Vaikka mies tekisi kaiken samassa järjestyksessä ja samaan tapaan, seuraa vain hirveä huuto kunnes menen itse vauvan viereen ja hiljaisuus tulee saman tien.. Eli tän mamman on turha haaveilla omista iltamenoista vähään aikaan =D
 
Hei!

Mä tuun uutena mukaan. En ole aiemmin kirjoitellut tänne, mutta ajattelin nyt liittyä tähän vertaistukiketjuun=)

Mä oon Tampereelta ja esikoiseni syntyi 12. päivä tammikuuta.

Meillä nukutaan yöt pinnarissa samassa huoneessa vanhempien kanssa. Yöt ovat nykyään tosi levottomia kääntyilyn ja vierastamisen takia. Tai niin olen päätellyt. Aiemmin nukuttiin yöt tosi hyvin, mutta nyt heräillään puolen tunnin tai puolentoista tunnin välein. Vierastamista on ollut jo useamman viikon. Äiti kelpaa ainoastaan nukuttajaksi ja aika pitkälti rinnoille nukahdetaan...Luulen, että tiheät yöheräilemiset johtuvat siitä, että kaivataan syliä ja pitää tarkistaa että äiti on edelleen paikalla. Onko kellään muulla ollut tälläistä ja onko se mennyt ohi itsestään?

Päikkäreitä nukutaan liikkuessa ja lyhyemmissä pätkissä. Tiistaina olimme tokassa rokotuksessa(olemme rokotustutkimuksessa mukanan) ja sen jälkeen nukuttiin kolmena päivänä vaunuissa ulkona jopa kolme tuntia! :D

Kiinteitä ei olla vielä aloiteltu ja täysimetyksellä ollaan vielä menty. Neuvolasta ei olla vielä edes ohjeistteu kiinteisiin, joten aloitellaan varmaan 5 tai 6 kk neuvola käynnin jälkeen.

Mä oisin kanssa kiinnostunut fb ryhmästä, yritän etsiä jemimaa siis sieltä =)
Yleens kun yöt muuttuu levottomoksi ja usein heräilyksi, niin se voi olla merkki lisäruuan tarpeesta ja myöhemmin uudet opitut asiat saattaa aiheuttaa levottomuutta.

Meidän neiti se yrittää kovasti eteenpäin ja ikenet on ihan turvoksissa.. Nostaa jo pyllyä ylemmäs ja työntää jalkaa eteenpäin. Saas nähä kuin käy.

Ulkona on jo ihan kesä. Mittari varjossa meillä näyttää 24.3 ja auringossa 39.4 :)
 
Viimeksi muokattu:
heippa täältäkin

täällä nukutaan aamu unia joten hyvä hetki naputella. lakattiin keskimmäisen kanssa kynnetkin just niin kyllä kelpaa napsutella uusilla hienoilla kynsillä:))

meillä maistetttiin eilen ekan kerran perunaa.
ihan vaan maistettiin ja ajattelin tänään toisen kerran maistaa. ihan lusikallinen vaan.
eipä tuolla kiirettä ole, ens viikolla tulee se 4 kk täyteen.
lähinnä ajattelin kun pojalla niitä vatsa vaivoja ollut että tekisikö tuhdimpi ruoka muutosta massussa. saa nähä. tuloksia odotellaan.

jotenkin toi poika on muuttunut ihan kamalasti.
se viihtyy lattialla vaikka miten kauan ja vaunuissakin tykkää katsella, sekä rattaissa joissa se pötköttää melkein maaten. mites muilla? ootteko huomanneet muutoksia?

Yötkin poika vetää parilla syötöllä läpi. huomasin että ei aina se itku tarkoita että tissiä suuhun, vaan ihan kääntämällä toiselle kyljelle niin jatkaa tyytyväisenä. ja sit oon laittanut poikaa mahalleenkin jo nukkumaan, viihtyy siinä hyvin ja sit kun alkaa kitinä niin käännän kyljelleen.

hehkutankohan liian aikaisin..:)
yleensä tapana kun hehkuttaa siitä miten hyvin menee niin sitten tulee takapakkia.

eilen poika ei malttanut nukkua niitä pitkiä unia. tai oikeestaan se on toiset pitkät jättänyt jo pois. ennen nukku kaks kertaa 3 h unet ja vielä tirsat aamulla,nyt menee parit unet jotka kestää tunnista kolmeen tuntiin...

**NeLLy**
 
Meillä näköjään poika pärjää melko vähillä kamppeilla, kun nukkuu ulkona päiväunia. Siis kun lukee noita muiden listoja. Jos lämpötila on yli 10 astetta, pojalla on body, sukkahousut, kypärämyssy ja äitiyspakkauksen makuupussi. Ja on aina tosi lämmin. Ainakin meidän rattaat ovat niin suojaiset, että ne itsessään jo pitävät lämpötilan korkeana. Yli 15 asteen lämmössä voi jättää jo makuupussinkin pois tai ainakin se pitää jättää kokonaan auki. Yhtenä päivänä oli melkein 20 astetta ja silloin jätin vaunujen suojapeitteetkin pois, kevyt fleecepeitto vain päälle.

Tutin suhteen mulla ei ole mitään periaatteita. Sitä käytetään aina kun siltä tuntuu :). Sitten isomman kanssa jätetään päiväkäyttö pois, että tottuu olemaan ilmankin. Ja ei vauvakaan toki hereillä ollessaan syö tuttia kuin silloin, kun joku vaivaa ja tarvii rauhoittelua. Minusta se vieroittaminen ei ole mikään ongelma, kyllä sen pari viikkoa sitten jaksaa helposti, kun ajattelee, kuinka pitkän ajan helpotuksen tutilla saa tähän alkuun :).
 
........tuli mieleeni:

ootteko jo pitäneet lastanne hyppykiikussa? Mikä se ikäsuositus siinä on?

Meillä poika tosi topakka, niskoja tukee jo ihan täysin ja seista töröttää pystyssä kun käsistä pitää...ei tietenkään usein sitä tehdä ihan kehityksen vuoksi.

Onko teillä mitä leikkejä jotka olette huomanneet mieluisiksi?
meillä ainakin harson kanssa leikit mieluisia, sekä erilaiset "lennätys" leikit. Muutenkin tuo poika on kyllä sellainen, että hymyilee tosi paljon, nykyään siis:)
 
Meillä hyppykiikku on ehdoton ei. Huonoa tekee lonkille (voi vaivata myöhemmin), varvastamisen riski yms. Lisäksi se on ihan turha kapistus, kuten kävelytuolikin.
Netistä kannattaa etsiä siitä lisää tietoa.

Mitä olette pukeneet tonne pihalle päälle? Me ollaan menty ihan bodylla, housuilla, hatulla/aurinkolaseilla. Isosiskon kanssa kun ollaan hiekkalaatikolla, niin pikkuneiti makoilee viltin päällä ja sateenvarjo auringonsuojana. Hyvin viihtyy ja ihmettelee:)

Täällä on jo ihan helle, eilen oli +43 auringossa ja varjossakin reilu +20. Tänään auringossa reilu +30..
 
Moikka! :)

Pitkästä aikaa taas löysin tieni tänne ku neiti on nukkumassa :D on ollu jos minkälaista kiirusta tai sitte ei oo vaa jaksanu koneella istua :)

Lukasin vaan tän sivun tästä läpi ja ilmeisesti on puhuttu tosta pukemisesta.
Meillä ei nukuta vaunuissa muuten ku sillon jos ollaan jonnekki menossa. Meillä ku ei niitä toisia vaunuja oo ja kun ei oo hissiä :s Ja enpä tiiä uskaltaisinko laittaakkaa partsille nukkumaan kun tuolla pörräilee noita ampiaisia jonku verran vielä ku pesiä ettii :s Eihän tuo neiti niistä tajua mutta minä kyllä :D Ja samassa tilassa niiden kanssa en aio olla jos ei oo pakko :D :) Pelkään vaa että rupee tonne partsille pesiä tekemää ku siellä oikee aitio paikat sellaseen.

Mutta mutta... ulos kun mennää ni meijän tytsyllä on ollu päällä vaan body,housut ja sukat ja hattu ainaki sen aikaa kunnes se revitään ite pois :D Tällä vaatetuksella siis kun on ollu nyt sen yli +20 :)

Meillä alko pari viikkoa sitte nuha ja käytiin lääkärissä sitte ku rupes kuumeilee ni korvatulehdushan se oli sitte :s saatiin antibiootit, mutta kehotuksesta kokeiltii vielä muutama päivä vaan särkylääkkeellä mut ei se tuntunu mihinkään itestään lähtevän niin syötettiin sitte toi kuuri ja nyt onki ollu jo taas parempi :)

Yöt on täällä menny jokseenki levottomiksi :/ Heräilee sen ehkä kolme kertaa ku ennen heräs kerran tai ei ollenkaan. Ja nyt on taas nostettu sitteri sänkyyn ja nukkuu siinä ku pyörii pelkässä sängyssä niin hirveesti että jalatki sojottaa pinnojen välistä :D ja millon ollaa aivan poikittain siellä :D Aamulla siinä 5 aikaa ku ukko lähtee töihin ja neiti yleensä herää just syömää ni otan viereen nukkumaa ni jatketaa vielä yhdessä unia sinne 8-9 asti ja näin oon todennu parhaaks jos meinaa vielä 5 jälkee nukkua :)

Soseita on täällä menny jo jonku aikaa :) ollaan syöty porkkana-perunaa, aurinkoista, päärynää ja maissia :) Saattaa kuulostaa monelta maulta mutta alotettiinhan me jo 3kk ikäsenä maistelemaa ja siitä lähtien on sitte annettu enempi tai vähempi :) ja siis neiti nyt 4kk. Eikä tuosta oo ainakaa mitää haittaa näyttäny olevan eikä oo vatsakaan menny jumiin enää sen ihan alun jälkeen. Maissi on ollu ehkä se inhokki noista mauista, mut menee jotenkuten jos antaa päärynän kanssa sekasin. Nyt ostettiin semperin ensipuuroa siis sitä jauhetta. Mut mikä jännä ku ruotsiks lukee että alkaen 4kk ja suomeks 5kk ... kumpaa nyt sit uskoa :D Ollaan sitä maisteltu parina iltana ja eilen aamulla ja ihan hyvin uppoo tosin hirvee sotkuhan siitä tulee :)

Huh tulipas taas juttua ... nyt jos ottais omaa aikaa hetken ku neitiki unilla :)

Aurinkoista päivää kaikille! =)
 
Kiinteistä oli puhetta. Meillä 4 kk neuvola lähestyy ja sen jälkeen ajattelin alkaa tarjoamaan muutakin kuin maitoa. Perunaa varmaan saa alkaa maistelemaan ensin, mutta onhan noita sitten vaikka mitä, mitä voi antaa. Meillä jo 3 kk neuvolassa th luetteli muistaakseni ainakin porkkanan, bataatin, kesäkurpitsan, kukkakaalin, munakoison ja vaikka mitä. Kurkkua ja banaaniakin varmaan voi antaa. Olisipa kiva, jos vauva tottuisi niin, että heinäkuussa voisi antaa jo mansikkaakin. Meillä ei ole perheessä mitään ruoka-aineallergioita, niin siksi tässä suunnittelen aika laveaa ruoka-arsenaalia.

Kirjastosta lainasin kirjan Omin sormin suuhun, joten sen jos lukaisisi, niin sitten meillä varmaan kokeiltaisiin sormiruokailua. Siinä ajatuksena on, että vauvan ei tarvitsisi siirtyä maidosta sileiden soseiden ja muussatun ruuan kauttaa "oikeaan" ruokaan, vaan, että vauva söisi samaa ruokaa samaan aikaan kuin muutkin ja matkimalla ja kokeilemalla sitten oppisi. Ihan kiinnostavaa mun mielestä. Voin vaan kuvitella sen sotkun määrän... :D No saapa nyt nähdä mitä me jaksetaan. Oli sitten soseita tai sormiruokaa, niin odotan jo innolla sitä ilmettä, kun vauva ekaa kertaa maistaa jotain muuta ruokaa kuin maitoa! :) Onko teillä ollut hauskoja irvistyksiä?
 
Jep, vallan hauskoja ilmeitä on kyllä ruokailun yhteydessä saatu. Jokainen uusi ruokalaji on aiheuttanut enemmän tai vähemmän irvistyksiä. Kukkakaali on varmaan ollut pahin, sen kanssa meni monta päivää, että suostui syömään yhtä lusikallista enempää ilman hirveää huutoa. Päärynä puolestaan aiheutti joka lusikallisella irvistyksen, mutta heti haluttiin kuitenkin lisää. Oliskohan alkumaku ollut jotenkin jännä, mutta jälkimaku hyvä... Mutta kunhan makuihin muutamien päivien jälkeen ollaan totuttu, niin voi sitä syömisen iloa.. Naama hymyssä ja innosta potkien odotetaan seuraavaa lusikallista ja kun sen saa suuhunsa kuuluu sellainen hauska hymähdys, vähän niin kuin "hmmnjam"
 
"Nyt ostettiin semperin ensipuuroa siis sitä jauhetta. Mut mikä jännä ku ruotsiks lukee että alkaen 4kk ja suomeks 5kk ... " Oon ihmetellyt ihan tuota samaa :D Juuri oli neuvolalääkäri ja se sanoi, että 5kk voi alkaa syöttää puuroa. Aateltiin jo pikkuhiljaa aloittaaa, nyt vähän päälle 4kk.

Taas pikanen vaan :)
 
Heips!

Pikaisesti tulin käymään, kun esikoinen on isin kanssa pyöräilemässä ja neiti nukkuu vielä hetken..

Kiinteistä on ollut juttua. Meillä tyttö on vielä täysimetyksellä, näin mennään vielä kuukausi ja sitten aletaan maisteleen muutakin kuin maitoo. Tyttö on siis silloin sen 6kk, kylläpäs aika on mennyt nopsaan. Ajattelin aloittaa maistelut bataatilla, koska on masuystävällisempi kuin peruna. Porkkanan ja perunan otan sitten seuraavaksi mukaan kuvioon =) millaisia määriä tarjoatte kerralla ja koska mukaan voi ottaa viljatuotteita, kuten kaurapuuron?

Me käytiin eilen 5kk neuvolassa, mitat olivat 5925g ja 62 cm, pieni kirppu edelleen, mutta kasvaa kuitenkin tasaisesti omalla käyrällään. Saatiin rokotukset, toivottavasti tällä kertaa ei saada kahden viikon ripulia sitä rotasta, kuten viimeksi kävi..
 
Meillä aloiteltiin eilen kiinteät, aattelin nyt tän ekan kuukauden mennä ihan vain yhdellä soseella/pva ja sitten 6kk kunniaksi lisätä toisen soseen päivään. Mun oli pakko jo nyt aloittaa nuo kiinteät, kun mulla tosiaan on se yksi meno tossa kesäkuun puolivälissä niin jotain ruokaa täytyy tytölle olla. Toisaalta, olen kyllä ihan tyytyväinen tähän 5kk + 2pva täysimetykseenkin :)

Me aloitettiin kesäkurpitsalla ja eilen annoin 2tl ja tänään meni jo 3tl :) aika hidastahan se syönti on ja kun tyttö nappaa lusikasta tai mun kädestä kiinni kun oon syöttämässä niin syöttäminen on vähintäänkin haastavaa. Aika rennosti tyttö tuonkin otti :)
Huomenna mennään vielä pelkällä kesäkurpitsalla, mutta sitten öööh... torstaina aattelin sekoittaa omenaa joukkoon :)
Perunaa en aatellut ihan hetkiin antaa. Vanhat perunat on nyt niin huonolaatuisia jo ja jostain joskus muistan lukeneeni, että vauvalle ei kait saisi uusia perunoita antaa (??) voin kyllä muistaa ihan väärinkin :D
Sitten omppua seuraa porkkana ja varmaan parsakaaliakin jossain vaiheessa annan ja ehkä kukkakaaliakin. Niin ja mansikat, kun tulee kotimaiset mansikat niin pakkohan neidin on niitäkin saada maistaa!!
Kuukauden päästä sitten otan mukaan lihan ja kalan yhdelle aterialle ja puuroja ehkä joskus 6½-7kk

tatomira ja neiti, jo 5kk!!!
 

Yhteistyössä