*** Tammikuussa tiukentuvat ***

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25562511:
Heipparallaa!
Vitsit, paino oli tippunut 700g :)
Viime viikolla lähti vain 0,5kg eli olen jäljessä kilo/vk tavoitteestani, mutta kyllä toi riemastutti että oli edes tuon verran pudonnut.
Alkuperäisen tavoitteen mukaan ensi ma pitäisi painaa 80kg ja nyt siis vaaka näytti 81,7.. eli ei tule onnistumaan, mutta toivottavasti kumminkin alaspäin mennään.
Nämä kovat pakkaset kyllä vaikeuttaa hommaa entisestään, kun mun laihdutus perustuu enimmäkseen lenkkeilyyn.. Lisäksi vaikeuttaa tää melkonen vitutus tota ukkelia kohtaa. Juhlat meni ihan perseelleen sen hullun mustasukkasuuden vuoksi ja nyt joutuu kuunteleen kaiken muun paskan lisäksi vittuilua siitä, kun eräs esiintyjä koski minua vyötärölle ja häpäisin sitten hänet käytökselläni.. Että tämmöstä.
Noo, ei auta kuin koittaa olla mässäilemättä.

Toivottavasti muilla menee laihis paremmin!!!!
Kilo viikossa pitkällä tähtäimellä lenkkeilyn avulla on kyllä melko vaativa tavoite. Se kun tarkoittaa sitä, että kalorit pitää olla miinuksella 9000 joka viikko. Ei se mahdotonta ole, mutta mä en kyllä ikäkuuna päivänä moiseen pystyisi :D

Joten mä näen, että tuo 700g on ihan hurjan hyvin :)

Tosi harmi, kun juhlista ei jäänyt hyvä fiilis. Ja kun ukko käyttäytyy noin tökerösti :( Kyllä ne miehet osaa olla välillä ihan ääliöitä.

Tiukka linja nyt vaan, suu suppuun ja lenkille mars, niin pääset lopuistakin kiloista eroon :D
 
Kilo viikossa pitkällä tähtäimellä lenkkeilyn avulla on kyllä melko vaativa tavoite. Se kun tarkoittaa sitä, että kalorit pitää olla miinuksella 9000 joka viikko. Ei se mahdotonta ole, mutta mä en kyllä ikäkuuna päivänä moiseen pystyisi :D

Joten mä näen, että tuo 700g on ihan hurjan hyvin :)



Tosi harmi, kun juhlista ei jäänyt hyvä fiilis. Ja kun ukko käyttäytyy noin tökerösti :( Kyllä ne miehet osaa olla välillä ihan ääliöitä.

Tiukka linja nyt vaan, suu suppuun ja lenkille mars, niin pääset lopuistakin kiloista eroon :D
Kiitokset tsempeistä!

Juu siis korjaan vielä, että toki myös pyrin syömään vähenpi kuin kulutan, mutta se onnistuu huomattavasti paremmin niinä päivinä kun lenkkeilen :)
Näillä 20 pakkasille, en taida uskaltaa tota 2v nukuttaa rattaissa reilua 2 tuntia.. Toivottavasti olis jossain vaiheessa lähemmäs -15 edes..
 
Plää tää kuu meni ihan penkin alle.
Liikunta lähti hyvin käyntiin ja sit iski tää prkl flunssa a se on ollut jäissä. Sunnuntaina lenkkeilin n.1km, täällä on kyl ihan hirveet pakkasetkin, joten ei hirveesti tuon pidempiä matkoja inspaa kävellä :) Räkää tulee taukoamatta joten zumba kokeilut on menny lähinnä niistämiseksi.
Ja tosiaan paino ei ole tippunut yhtään, mitoista lähti se sentti.

Ensi kuussa on pakko saada kiloja ja senttejä pois mieluiten yksi per viikko, joten valakaa muhun uskoa, että onnistun. Nyt vaan kauhee masis ja syömishimo päällä :(
 
"hippo"
Menkat tulossa (maailman paras tekosyy, eikö) joten paino kipusi 78,3 kieppeisiin. Mutta joka tapauksessa tammikuun saldoksi tuli -6,5 kiloa. Tosi hyvin siihen nähden, että ajattelin pudottavani maltilliset kaksi kiloa tammikuussa.

(Kirpparille pitäisi kyllä ehdottomasti päästä niitä housuja penkomaan, vaikka en olekaan ikinä onnistunut ostamaan sieltä itselleni kaulahuivia kummempaa. Mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. Mutta oikeasti mä hingun sinne etsimään kierrätysmateriaaleja, joista tehdä jotain kivaa joko itselleni tai lapsille. Muksuille yleensä löytyy jotain valmistakin vaatetta, mutta mulle ei. Vai enkö vain osaa etsiä??)
 
Plää tää kuu meni ihan penkin alle.
Liikunta lähti hyvin käyntiin ja sit iski tää prkl flunssa a se on ollut jäissä. Sunnuntaina lenkkeilin n.1km, täällä on kyl ihan hirveet pakkasetkin, joten ei hirveesti tuon pidempiä matkoja inspaa kävellä :) Räkää tulee taukoamatta joten zumba kokeilut on menny lähinnä niistämiseksi.
Ja tosiaan paino ei ole tippunut yhtään, mitoista lähti se sentti.

Ensi kuussa on pakko saada kiloja ja senttejä pois mieluiten yksi per viikko, joten valakaa muhun uskoa, että onnistun. Nyt vaan kauhee masis ja syömishimo päällä :(
Sulla on senvertaa ylimääräistä, että kyllä sitä miinusta pitäisi sinne vaakaan ja mittanauhaan saada ns. aika helposti. Tarkoitan siis sitä, että kun aletaan olla siinä normipainossa niin pudotus voi ollakin vaikeaa, mutta mitä enempi ollaan ylikilojen puolella, sitä helpommin ne kilot karisee.

Merkkaatko sä syömiset jonnekin piiruntarkasti ylös? Jos et, niin jatkossa kannattaisi niin tehdä. Kerroit tuolla aiemmin että ruokavalio on kohillaan ja herkut on ne, mitkä piti saada minimiin.

Jos herkut on minimissä, niin onko se ruokavalio sitten kumminkaan kohillaan muilta osin? Eli pitäisikö se kuitenkin vielä tarkistuttaa?

Sullahan oli jo pudotusta pohjalla, mutta jos nyt onkin aika niukentaa kalorimäärää, jotta saan pudotettua lisää?

Tai sitten sulla voi tosissaan olla häikkää esim. kilppariarvoissa.

Ymmärrän että on masis ja syömishimo. Syömishimo helpottuu hetkeksi syömällä, mutta sen jälkeen sun masiksesi kasvaa entisestään. Joten en suosittele mässäilyä :)

Mulle sisko sanoi aikoinaan aika osuvasti. Enää en lausetta sanatarkasti muista, mutta sen sisältö oli sellainen, että aika kuluu joka tapauksessa eteenpäin, mutta mä voin itse päättää kulutanko mä sen ajan lihomalla, pitämällä painon samassa vai laihtumalla.

Tuosta juteltiin sellaisena hetkenä kun tuntui siltä, etten jaksa diettiä enää sekuntiakaan. Jos esim. nyt pohdin menetettyä 15 kiloa ja sitä työtä minkä olen niiden grammojen eteen tehnyt henkisesti, ei se urakka lopulta niin iso olekkaan. Näin jälkikäteen en siis enää muista sen olleen mitenkään erityisen hermoja raastavaa tai vaikeaa. Muistan kyllä hetkiä kun on tehnyt tiukkaa ja lipsumisiakin, mutta tähän on nyt kuitenkin päästy. Kropassa on 15 kiloa vähemmän tavaraa ja mulla on parempi mieli.

Kun mietin aikaa eteenpäin, tuntuu se ikuisuudelta. En tiedä tarkasti milloin olen tavoitteessani, enkä edes sitä että onko se tavoite lopullinen vai pudotanko lisää. Mutta joka tapauksessa tuntuu siltä, että matka on PITKÄ!

Toisaalta sitten taas kun pohtii asiaa juurikin niin, että se aika kuluu joka tapauksessa, niin on se sentään lyhyempi jos nyt pysyn dietissä mukana, kuin että jos lopetan kokonaan tai löysäilen jatkuvasti. Tällä hetkellä näyttää siltä, että olen kesään mennessä nykyisessä tavoitteessani...jos nyt annan masikselle ja mättöämiselle vallan, voin siirtää tavoitteeni suosiolla syksyyn, talveen tai jopa ensi vuoteen. Kesäänkin on toki matkaa, mutta vähemmän kuin talveen.

Mulla itsellänikin on motivaatio-ongelma, koska mä jollakin tasolla tuudittaudun siihen, että mähän olen jo vaikka kuinka hyvän urakan tehnytt...-15 kiloa ja paino alkaa kuutosella. Onhan se toki saavutus, mutta sen saavutuksen menettää HYVIN helposti, jos nyt päästää homman lispumaan. Lisäksi mä olen jo niin monta vuotta suunnitellut painavani sen 62 kiloa. Jos mä en tälläkään kerralla onnistu (kun kerrankin olen tosimielellä liikkeellä ja saanut tuloksiakin jo pohjalle) niin sitten mä olen loppuelämäni läski. Kun ei siinäkään ole mitään järkeä että ihminen "laihduttaa" vuodesta toiseen ja stressaa sitä, on masiksessa, ahmii jne. jne. eikä se kuitenkaan johda mihinkään. Paljon helpompi on sitten vaan opetella hyväksymään ne kilot.
 
vatsaus
Hyvinhän tämä kaikilla edistyy pienistä lipsumisista huolimatta! Itse en kyllä edelleenkään luota tuohon "vaakaani" joka on Wii-tasapainolauta. Aamulla tyhjällä vatsalla ponkaisin huvikseni mittaamaan kun oli niin kevyt olo ja parin tunnin päästä siitä punnitsin uudelleen: paino "tullut alas" 1,4 kg siinä reilussa kahdessa tunnissa... En edes vessassa käynyt välissä, vain imetin vauvan ja vähän pelailin Fit+:aa. Joten mittanauhalla jatkan helmikuussakin, vaikka kieltämättä oli kiva nähdä ruudulla BMI 21,53 :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="hippo";25563152]Menkat tulossa (maailman paras tekosyy, eikö) joten paino kipusi 78,3 kieppeisiin. Mutta joka tapauksessa tammikuun saldoksi tuli -6,5 kiloa. Tosi hyvin siihen nähden, että ajattelin pudottavani maltilliset kaksi kiloa tammikuussa.

(Kirpparille pitäisi kyllä ehdottomasti päästä niitä housuja penkomaan, vaikka en olekaan ikinä onnistunut ostamaan sieltä itselleni kaulahuivia kummempaa. Mutta kerta se olisi ensimmäinenkin. Mutta oikeasti mä hingun sinne etsimään kierrätysmateriaaleja, joista tehdä jotain kivaa joko itselleni tai lapsille. Muksuille yleensä löytyy jotain valmistakin vaatetta, mutta mulle ei. Vai enkö vain osaa etsiä??)[/QUOTE]

Kiitos hormoonikierukan, mulla ei ole menkkoja koskaan :D Mä olen täysin vakuuttunut siitä, että hormoonikierukka on mun elämäni parhaimpia asioita. Ei vuotoja, EI KIPUJA, eikä mitään muutakaan. En tosin tiedä onko mulla silti siinä määrin hormoonitoimintaa että se vaikuttaa kropan kiloihin, mutta en ole moista ainakaan huomannut.

6,5 kiloa miinusta on ihan MEGAPALJON! Aivan mahtavaa, huisia *Chef vihertyy kateudesta* :D

Muksuille kirppikseltä löytyy kyllä melko hyvin, mutta itselleni en niin hyvin löytöjä tee. Toisaalta siinä on varmasti sekin syynä, että mä etsin nimenomaan lapsille. Hyvin harvoin etsimällä etsin mitään itselleni.

Mutta nyt viime aikoina, kun on tosiaan ollut tarvetta pienemmille vaatteille, olen etsinyt myös itselleni ja jopa löytänyt!

Tässä postauksessa on sunnuntain löydöt. Mukana myös mulle muutamia vaatteita...älkää sitten syökö pullaa tai juoko kahvia, kun katsotte linkin, sillä mulla on siellä yhydessä kuvassa hieman...no sanotaanko niin, että tiukahko takki päällä...ettette sitten tukehdu siihen pullaan tai vedä kahvia väärään kurkkuun, kun tikahdutte nauruun :LOL:

Mutta eikös se niin pidä mennä, että tavoitteita pitää olla? :D

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Ei kai kaikkea tarvitse kertoa miehelle?
 
Mä en saa itsestäni mitään irti! Apua, ärsyttävää, ei vaan taida olla tarpeeksi motivaatiota. :D Painoa tänään saman verran kuin tammikuun 1. päivä.

Hyppään helmikuussa taas messiin, eli huomenna. Jos joku uuden ketjun perustaa. :)

Mahtavia tuloksia olette muut saaneet :flower:, kyllä sitä itsekin silloin reilusti viime vuoden puolella. :whistle:

Mä tilasin kahdet farkut kokoa 26/30. Tämän hetkiset ovat 27/30 ja vyötäröltä liian löysät. Jos nuo uudet ovat jostain kohtaa liian tiukat, niin jospa se motivoisi. Toivon niin. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
Mä en saa itsestäni mitään irti! Apua, ärsyttävää, ei vaan taida olla tarpeeksi motivaatiota. :D Painoa tänään saman verran kuin tammikuun 1. päivä.

Hyppään helmikuussa taas messiin, eli huomenna. Jos joku uuden ketjun perustaa. :)

Mahtavia tuloksia olette muut saaneet :flower:, kyllä sitä itsekin silloin reilusti viime vuoden puolella. :whistle:

Mä tilasin kahdet farkut kokoa 26/30. Tämän hetkiset ovat 27/30 ja vyötäröltä liian löysät. Jos nuo uudet ovat jostain kohtaa liian tiukat, niin jospa se motivoisi. Toivon niin. :)
Helmikuulle tulee takuuvarmana uusi ketju, koska mulla on vielä pudotettavaa :D
 
"hippo"
Empuuu: Häntä pystyyn, et ole ainakaan lihonut tammikuussa. :) Chefin makkarankuoritakki on ihana, erityisen ihana siitä tulee, kun se lakkaa ennen pitkää kinnaamasta. ;)

Mulla on yhdet aivan ihanat farkut tuolla kaapissa, ehdin aikoinani käyttää niitä vain pari kertaa ennen kuin lihoin niistä ulos. Siellä ne ovat odottaneet parempia aikoja kohta kymmenen vuotta. Niissä on levenevät lahkeet ja reikäkuviointiakin. En ole uskaltanut katsoakaan niiden kokoa, mutta muistelen, että painoni pyöri tuolloin liki 70 kilossa. Olen joskus miettinyt, mahtuisinko niihin vaikkapa 65-kiloisena, jos semmoisiin lukemiin vielä joskus pääsisin, vai onko käynyt niin, että kaksi raskautta ovat tehneet tepposet lantiolle eivätkä ne mitenkään mene jalkaan enää koskaan? Tällä hetkellä ne saisi jalkaan varmaan pohkeiden korkeudelle asti, mutta en raaski heittää niitä poiskaan.
 

Yhteistyössä