Tammimammat-08 uudella kierroksella

Koska meitä 08-tammimammoja alkaa jo monta olemaan uudella kierroksella,joten eiköhän laiteta odotusketjukin :).

Tehdääs tänne listaa.Mä en kyl osaa mitään fontteja enkä noita laittaa joten jos joku muu osaa ja haluaa niin saa tehdä uusiksi :).


Lasketutajat:

18.6.2009 Iidukka (poika 11.1.2008) KOS

4.7.2009 Piku81 (poika 11.1.2008) OYS

9.7.2009 Mievaa (poika 3.1.2008 )

28.8.2009 Pikkupeikko85 (poika 10.11.2007) KSKS

15.9.2009 Tyttönen

18.9.2009 JenniS (poika 24.1.2008) KOS

10.10.2009 Shakki



 
Jeps =) kiitti JenniS, kun kyhäsit pinon pystyyn.. Saadaan täällä nyt turista näitä raskausjuttuja enemmältikin..ei mee muulla poppoolla hermot meijän odotus juttujen kanssa :D
Ajattelin nyt laittaa miun tiedot tähän eli: la on 4.7.09 ja tyttö tulossa :heart: ja Jasuhan oli syntynyt 11.1.08, ja oys oli synnäri.. jos haluat alkuun laittaa kaikkien tiedot..
 
en tie muistaako kukaa minuuu ennää, mut tammikuu 08 oli meidän poijaalla kans la.. :) synty si 2kk ennen aikojaan ja tulikin marraskuun vauva eli synty 10.11.07

mulla la 28.8.09 tai joskus sillo elokuun lopussa ku arpovat noita viikkoja ihan urakalla.. ksks ollaa taas menossa..
 
Hei täältä työpäivän keskeltä. Lapset nukkuu ja täällä mä vaan surffaan! No oikeesti mä yritän samalla kirjottaa täs koneella turvallisuussuunnitelmaa, mut jotenkin tulee aina välillä notkuttua täällä.

Kiitti JenniS tästä pinosta. Kiva kun saadaan täällä enempi turista näitä raskausjuttuja.

Ja Pikkupeikko: kyllähän me sinut muistetaan. Saithan sä juuri sen ekan "tammivauvan", jonka kriittisiä ensihetkiä ja pienuutta me kaikki saatiin kuvista ihmetellä.

Jup, mulla ei ole ihan tarkkaa tietoa tän tulevan ipanan "toimituspäivästä", laskurit antaa kaikki eri päivän (10.10., 12.10., 13.10.) lokakuussa siis kuitenkin. Mulla onkin ens viikolla eka neuvola, niin jos laitetaan lasektuksajaks sit sieltä sanottu päivä.
 
Kyllähän meitä aika joukko taitaa olla.Hassua huomata, et taitaa olla aika poika voittoista meillä täällä.Joten tuliskohan nyt sit tyttöjä :LOL: .
Itsellä ainakin on vähän semmonen olo et tyttö tulee, mut se jää nähtäväksi. Kaikki ennustukset sun muut kyl povaa tyttöä.
Me tosiaa käytiin 6+6 ar ultrassa ja nyt odotellaan Nt-ultraan menoa, joka on 3 viikon päästä.
Miten onkin, et jotenkin tätä raskautta on tullu stressattua paljon enemmän kun Lucaa odottaessa.No jospa se tästä helpottaisin :)
 
Heipsan leidit!

Olipa tämä meidän pino päässyt tippumaan...

Eka neuvola on nyt käyty ja laskettuaika olis näillä näkymin 10.10. Lisää "kirjailijoita" meidän perheeseen; Irenehän syntyi Ruunebergin päivänä ja nyt on la Aleksis Kiven päivänä -> ja siinähän on sitten se tekonimikin. :)

Shakki &"Aleksis Kivi" 6+5
 
meillä uusinta np-ultra oli eilen (12+6rv) ja turvotus oli 0,8 eli ihan normi.. sintti vastas 13+1 eli aika lähelle laskettua.. kaikki siis hienosti ja hyvin... :) jos tahdotte enempi lukea asiasta ni tuolta elokuisten pinosta löytyy tarkemmin mun ultra reissusta,en jaksa koko hommaa uusiks kirjoittaa...

massu rupee pikku hiljaa kasvamaa jo.. nyt pitää mennä esikkoo katsoo ko huutelee tuolla...

peikko ja sintti 13+0
 
Nostellaanpa meitä. Shakin päivitin listaa. Toivottavasti tänne löytää lisää meitä tammikuisia :).

Meillä oli tiistaina ultra ja kaikki oli hyvin :) Turvotus oli 1,0 eli ihan normi.Nyt vielä odotetaan veriseulan tulosta, täällähän saa nyt senkin jos haluaa.

Mitäs muille kuuluu?

jenni ja TiiviTaavi 12+3
 
Hienoa että ultrissa on tullut hyviä uutisia =)

Kyllä me sinut pikkupeikko muistetaan ja joku oli tuolla meidän pinossa pongannut jo aiemminkin että olit plussan saanut, että ei me sua ja teidän poikaa olla unohdettu :)

Meillähän ei alunperin tässä raskaudessa ollut niin selvää että kaikki oisi hyvin pukkuisella. Tk lääkäri sai niskapoimuturvotusta tällä vauvalle 2.9mm ja muutamaa päivää myöhemmin erikoislääkäri sai turvotukseksi vähemmän (ihan normi rajoihin siis), mutta sitten saatiin veriseulan ja sen suuremman turvotuksen yhteiseksi riskiluvuksi 1:5 että olisi jotain "vialla". Niin päätettiin sitten ottaa se istukkapunktio rv. 13 sitä sitten joulun ajan jännättiin ja 2.1 saatiin vastaus et kromosomeiltaan terve tyttö olisi meille tulossa :heart: No nyt on rakenneultra jo jonkin viikko sitten ohi, ja kaikki näytti olevan muutenkinkunnossa, ei näkynyt viitteitä mistään esim. sydänviasta (kun joskushan tuo turvotus meinaa voi kieliä siittäkin), ja nyt meillä sitten uusi ultra 2vk päästä jossa katotaan vauvan kokoa, koska Jasuhan oli todella pieni täysiaikaiseksi...Muuthan nää jo tietääkin, mutta siis pikkupeikollekkin vähän infoa meidän raskaudesta :)

Kovasti masussa myllerrys käy ja kasvanut on kauheasti, menee yläkäyrillä vielä, kun välillä meni jopa yläkäyrän yläpuolella :D mutta eiköhän se siittä tasaannu. Vaivojakin on alkanut ilmaantumaan, ja liitoskivut esimerkiksi alkoi tässä raskaudessa jo 14-15 viikon paikkeilla, joten kaikki kolotuksetkin näköjään tulee aiemmin toisessa raskaudessa..

Mut tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia...

Piku ja Jasu sekä Tintti 24+3
 
Heippa!

Ja ensiksi Jenni päivitäpä tuohon listaan, että oon tyttönen, enkä vipy ;) ja laskettu aika onkin 15.9.

Täällä jaksellaan aikasta hyvin, kuvotusta ehkä jonkin verran on ilmassa vielä. Ja kauheita päänsärkyjä :/ Eilenkin oli niin, että ei kärsinyt kävelläkään kunnolla.

Tänään pitäisi lähteä vähän kaupunkiin shoppaan pojalle kevätkampetta, ainakin pipo ja hanskat.. ennen kuin parhaat viedään käsistä :)

Tyttönen 14+1
 
Nostellaanpa tätä pinoa..hiljasta täällä!

Löysin ihanat limen vihreät rukan rukkaset ja pipon pojalle :)
Maha on kasvanut ja nyt ei voi enää erehtyä, ihan erilailla näkyy kuin ekasta. Mutta eiköhän toisesta se maha näy aiemmin.
Työn puolesta mulle tehdään keskiviikkona 4d-ultra, jotain koulutusta varten. Kiva nähdä pieni siellä sitten.

jospa meille nyt sitten tulisi kaikille tytöt ;) kaikilla näyttää olevan esikoiset poikia paitsi shakilla:)
 
Mulla on jotenkin ihan tyttö olo. Sain vielä kaverilta dopplerin lainaan joten on tullu sydänääniä kuunellessa vähän sykettäkin laskeskeltua,ja aika korkeelle se näyttää menevän.
Kiva et tyttönen pääset 4d:hen :) Joudutko maksaa siitä vai saatko ihan ilmaiseksi`? Me jätetään se väliin, on kuitenkin niin kallis.Vielä olis vähän yli 1kk ja sit olis ultra.Äkkiä aika vaan taas menee, sit onkin jo puoliväli :)
 
Tervehdys kaikille!

Olin Tammikuisissa -08 lähinnä taustaulijana, kun en muka osannut kirjautua :ashamed: Silloinhan alkuaikoina sinne pystyi vielä harmaana kirjoitella.

Meidän tyttö syntyi 12.1.08. Nyt tämän viidennen LA on 17.9. Yllätysraskaus tämäkin... mutta paremmin oon päässyt mukaan odotukseen, kuin viime kerralla.

Syyskuisissa kirjoittelen/lueskelen, mutta muistelen suurella lämmöllä tammikuisten ketjua :saint:

Onko teille kaikille muille tulossa vasta toinen? Meillä ennestään tosiaan 4 tyttöä, mutta ei olla poikaa lähdetty yrittämään. Yleisesti tällaista kuulee :LOL:

Toivottavasti huolitte mut mukaan :D

MillionNights 15+2 (vks ollaan menossa)
 
Tervetuloa mukaan MillionNights! Kyllähän tänne mukaan mahtuu. Meille on tulossa kolmas lapsi, kaks ekaa on tyttöjä. Ei ole meilläkään sukupuolella väliä, olispahan vaan terve. Kiinalainen ennustus povaa poikaa (on pitäny kahdesta ekasta paikkansa! ) mutta itellä on kyllä aikas tyttöolo, kun melkosen samankaltaisesti (=oireettomasti) raskaus kulkee, kuin nuo kaksi ekaakin. Mutta tuopa selviää sitten lokakuussa :)

Np-ltrassa tuli käytyä reilu viikko sitten. Kaikki oli ok :heart: Tuli taas ihan erilailla todelliseksi tämä raskaus, kun näki pienen siellä vilkuttelemassa ja sai itse todeta sydämen sykkivän.

Nyt torstaina oli neuvolalääkäri. Kaikki oli ihan ok, vaikka sydänääniä ei saatukkaan kuuluviin. Noissa edellisissäkään raskauksissa ei näillä viikoilla sykkeet ole kuulunut, joten en niitä ite edes odottanut kuulevani. Kuukauden päästä on seuraava neuvola-aika, niin siellä sitten...

Nää poistuis nyt nukkumaan

S + Aleksis Kivi 12+0
 
jenniS: Kiitos kun perustit oman pinon meille tammimammoille. :flower: Mut voisi lisätä listalle eli esikoinen (poika täälläkin) syntyi 11.1.2008 Kätilöopiston Haikaranpesässä. Pikkukakkosen laskettu aika on 18.6.2009 ja synnyttämään olisi tarkoitus mennä samaan paikkaan eli KOS ja jos kaikki menee hyvin niin toivottavasti Haikaranpesä.

Täällä on kaikki elämänmuutokset ja koulustressi vaatineet veronsa, viimeksi neuvolassa painoa oli 4kg vähemmän kuin samoilla viikoilla edellisessä raskaudessa ja myöskin juomisesta tuli taas sanomista että pitäisi yrittää juoda enemmän. Mähän siis ravaan vessassa joku sata kertaa päivässä kun vauva painaa rakkoa enkä sitten ilmeisesti muista juoda samaan malliin..Oon nyt sitten yrittänyt tsempata ja litkiä vettä joka väliin, mutta tuntuu turhauttavalta kun juoksen vessassa entistä useammin, mutta ehkä sieltä sit jotain imeytyy elimistöönkin.:D

Kovin on kakkonen liikkuvainen esikoiseen verrattuna. :heart: Ekat hennot liikkeet tunsin jo viikoilla 11+ ja sen jälkeen on vaan voimistuneet ja lisääntyneet. Tuntuu olevan tuossa ihan ihon pinnassa melkein kiinni. Esikoista odottaessa istukka oli edessä, joten se varmaan vaimensi liikkeitä tosi paljon kun nyt oon ihan ihmeissäni ollut miten selvästi liikkeet tuntuu ja näkyy!:D

Mitäs tänne muuta, päiväkotiin en oo vielä ilmoittanut jääväni äitiyslomalle, mutta pitäisi sekin varmaan tehdä..Jotenkin vaan niin vaikea avata suunsa, varsinkin kun poitsu vasta viime kuun alussa siellä aloitti. Tarkoitus olisi ottaa hänet takaisin kotihoitoon. Jotenkin mulle on vaan tosi vaikeaa saada suu avattua ja sanottua että ootan vauvaa, varsinkin kun kaikki koulukaverit jne jatkuvasti kommentoi ettei meinaa ees muistaa mun raskautta kun tää maha on niin pieni.. :whistle: Mutta sama juttu oli viimeksikin, mun kroppa on ilmeisesti sellainen että maha painuu sisäänpäin eikä mitään valtavaa palloa tule ollenkaan. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta välillä olisi ihan kiva että ihmiset näkisi raskauden ulospäin ja tajuaisi miksi esim. tarviin istumapaikan jne. Tänäänkin oli koulussa harkkatunti seisoalteen ja tuli ihan tosi huono olo kun oli vielä huono ilma siellä luokkahuoneessa ja pakko oli ottaa tuoli alle tai oisin pyörtynyt sinne.. :whistle:

Mutta nyt iltapuuhiin, jos sitä pääsisi vaikka ajoissa nukkumaan.

Rauhallista odotusaikaa kaikille. :heart:

Iidukka & pikkukakkonen rv 28+6
 
Kylläpä on poikavoittoista, nyt sit tyttövoittoiseksi :)
Meitä alkaa tosiaan olemaan jo aikalailla, ja eikköhän sieltä uusiakin pian tulee...:D

Me on viikko sairastettu vatsatautia :(. Onneksi pikkuhiljaa aletaan olemaan kunnossa, tai no Lucalla taisi eilen tulla tauti takaisin.
Mua ahistaa kun en vielä tunne kunnolla liikkeitä, ihan pari kertaa oon pikku kutittelua tuntenu mut kun tahtosin jo ne kunnon monotukset :LOL: . Onneks on se doppleri niin saa sillä ainakin kuunneltua et pikkunen siellä on :heart:

Aiottekos ottaa äp-pakkauksen? Tää uus pakkaus ei ehkä niin paljoa sytytä et se otettais.Ihan varmoja ei olla mut eiköhän kallistuta siihen rahaan. Kestoja aiotaan nyt kokeilla mut mä haluun kyl et ne on sit niitä taskuvaippoja,jaksaa mieskin sit niiden kanssa pelata.Joten eipä niistä äp-pakkauksen kestoista sillei hyötyä olis (kai).

3½ viikon päästä on rakenneultra ja puoliväli, äkkiä aika menee.Ja tosiaan sithän Iidukka jo melkein lähteekin synnyttämään.

Jeps mut nyt tää toivottaa oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua !!

Jenni,Luca ja TiiviTaavi 16+0
 
Meillä kanssa ollut vatsatauti. Maanantaina ensin alkoi minulla ja jonkun 15 tuntii oksensin, siinä vajaassa vrk:ssa paino tippui melkeen 3kg. Kauheasti meinas supistella välillä jopa reilun 5min välein..vissiin johtui siittä ponnistelusta ja rääkistä. 2 päivää oli kyllä niin pieksetty olo että, joka paikkaa kolotti.
No Jasulla alkoi sitten torstain vastaisena yönä, reppana oisi vaan kiltisti jatkanut unia, vaikka oksensi sänkyyn..Se ei onneksi oksentanut kuin 3h, mut kakka on ollut kyllä tänäänkin ruikulia :(
Saa nähdä tuleeko vielä mieheen...

Mullahan oli maanantaina se äippäpolin kontrolliultra. Hyvin oli vaavi kasvanut, vaikka mitat meneekin alakäyrän tuntumassa, painoarvio tällä hetkellä 790g :heart:
Masu mulla menee sitten yläkäyrän tuntumassa sf oli 25cm :D

Kohdunsuu oli sormelle auki, mutta onneksi oli se sisäsuu kiinni..Ultralla katottuna kanavaa jäljellä vaan 2,5cm. ja lääkäri sanoi et todella alhaalla vauva on jo (taas, niinkuin Jasukin oli). Ei mihkään vuodelepoon laittanut, mutta matontamppaukset yms. kielsi..

Äippäpakkaus varmaan otetaan, kyl se on niin ihana sitten hypistellä niitä ja penkoa =) vähän kyllä harmittaa, kun ei tuossa tän vuoden pakkauksessa ole sitä vanuhaalaria..

Juups, mut kuulumisiin...

Piku, Jasu ja Tintti 26+6
 
Heip!

Terveiset lapsiperhemessuilta! Tuli siellä piipahdettua viikonloppuna. Tuosta tapahtumasta on tullut jo lähes perinne sillä neljättä kertaa olin siellä. Joka vuosi sieltä tuntuu bongaavan ihan uusia juttuja, sillä tokihan asioita tulee katsottua aina kulloisenkin elämäntilanteen mukaan. Nyt oltiin esikoisen kanssa liikenteessä, joten kaikenmaailman puuha- ja leikkipaikat tuli aika tarkkaan kierrettyä. Kelan uutta äippäpakkausta täytyi tietenkin käydä hypistelemässä ja kyllähän me se taidetaan ottaa, vaikka meillä jo kaksi pakkausta ennestäänkin on.

Raskauden suhteen täällä voidaan ihan hyvin. Mahaa ei vielä näy, mutta tuntuu kyllä jo esim. kun jumpassa tai kuntosalill käy, niin joitain liikkeitä on täytynyt jättää tekemättä. Väsynys tuntuu vähän helpottavan.

Mun sisko kävi viikonloppuna meillä kylässä 2kk. vanhan vauvansa kanssa. Otin sitten sen vauvan syliini, niin johan sai Irenen melkoisen raivokohtauksen! Kyyneleet vieri poskilla ja neiti vaan huusi. Sittenpä meidän esikoinen päätti vielä yhtyä tähän huutokonserttiin (hän ei koskaan ole ollut mustasukkanen minusta). Pikkusen laitto hirvittämään, mitä syksy tuo tullessaan...

JenniS. tuohon listaan vois laittaa noi meidän aikasempien lasten syntymäajat; eli tytöt 11.8.2006 ja 5.2.2008 Synnytyssairaala onkin vielä mietinnässä.

S+ Aleksis Kivi 13+3
 
Me oltiin kanssa lapsimessulla, tosin ei hirveästi sitten loppujen lopuksi ehditty katsella vaan meni enempi kahvitteluksi ja seurusteluksi kun oltiin parin kaverin kanssa liikkeellä. Mukava reissu oli silti. B)

Eilen kävin neuvolassa ja nythän viikkoja on jo 30+1. Elikkä 2 viikon välein pitäisi jo neuvolassakin käydä, mihin tää aika katoaa?! |O Kaikki ok, sydänäänet kuului hyvin. Leukosyytit oli taas pissassa koholla, eli ilmeisesti en edelleenkään juo riittävästi vaikka kuinka yritän tsempata.. :ashamed:

Painoa on tullut tähän mennessä vain 5kg ja oonkin tässä miettinyt että kuinka ihmeessä ehdin syödä ja juoda riittävästi vauvan synnyttyä kun jo nyt tuntuu oma aterioiminen jäävän vähemmälle vilkkaan esikoisen perässä juostessa. :D Täytyy vaan laittaa mies kokkailemaan ruokia valmiiksi pakkaseen etten ihan kuole nälkään täällä. :saint:

Meillä on ollut aika hurja tää viikko, tuonne taaperopuolelle enempi kirjoittelikin niin en tänne enää viitsi samoja juttuja laittaa. Toivottavasti pääsiäinen sujuu sitten rauhallisemmissa merkeissä. :)

Hyvää pääsiäistä kaikille! :flower:

Iidukka & pikkukakkonen 30+1
 
Moro :wave:

Täällä pääsiäinen menee osittain kanssa sairastaessa, flunssa mulla ja miehellä. Pojalla yskää ja nenä vähän vuotaa vielä. Mua itseeni alkaa jo helpottaan, mutta täysin kunnossa en vielä ole.
Mulle ei tehtykään sitä 4d-ultraa, kun se kuvaus oli silloin peruttu, no eipä haittaa.

Vointi on hyvä, yökytykset ovat nyt olleent ainakin viikon verran kokonaan poissa, ellei jo kaksikin viikkoa, en mä pysy perässä, mutta pääasia, ettei enää kuvota :)
Painoa ei tännekään kyllä varmaankaan ole kertynyt kuin 1-2 kiloa :whistle:
Mutta saapa juosta pojan kanssa ulkona ja kuitenkaan ei samalla tavalla ehdi syömään.
Neuvolassa kaikki on ollut hyvin, verenpaine aika matalalla 96/57, ja kyllä huimaakin välillä.
Liikkeitä tuntuu, ainoa vaan, että en kiinnitä niihin huomiota, tai siis en koko aikaa odota, että nytkö, välillä havahtuu, että jaahas, siellä liikutaan..Tarkotan siis samalla tavalla kuin esikoisesta tuli tarkkailtua ehkä liikaakin..tais mennä sekavaksi
:LOL:
Parin viikon päästä onkin sitten jo rakenneultra :) ei olla vielä päätetty kysytäänkö vai ei kumpi tuolla majailee..

Hyvät pääsiäisen jatkot vaan kaikille :)

Tyttönen ja kakkosnyytti 17+5



 
Nostellaanpa meitä ylöspäin ettei ihan kadota bitti avaruuteen :)

Mitäs kaikille kuuluu?

Meillä oli viimeviikolla ultra :) Siellä meidän TiiviTaavi polski menemään ja kaikki oli niin kuin pitikin.Jalkoväliin yritettiin kurkkia, mutta tämä lapsi halusi pitää asian salassa, joten odotellaan syyskuuhun :).
Masu on pullahtanut todella esiin, ja joku voisi luulla että olen kohta lähdössä synnyttämään.
Puolivälikin poksahti viime viikolla :) Mitään hankintoja en oikein oo osannu vielä tehdä.Onneksi hirveesti ei tarvii hommatakaan mitään.
Mites, millaisiin rattaisiin olette päätyneet?

Jenni,Luca ja TiiviTaavi 20+4
 
Terveiset sateisesta Tampereelta !

Nostelleenpas tätäkin pinoa!!
Ihanaa, kun välillä sataa, luonto kaipaa sitä ja ei tarvi käydä kastelees kukkia.. :whistle:

Mulla on tiistaina lääkärineuvola, sitä odotellessa. Välillä supistaa, kun poikaa nostelee, mutta onneksi ei kipeästi. Pojalle on nyt tullut oma tahto voimakkaasti esille, huutaa ja huutaa, jos ei saa haluamaansa. Nousee syöttötuolissa seisomaan jne muuta mukavaa. Nyt täytyy vaan pysyä kovana, muuten ollaan joskus pulassa ton pikkumiehen kanssa.

Viuhti potkii paljon ja liikkeet oikein näkyy tuossa masussa, kun nostelee pyllyään. Maha tärisee..jännää , että esikosta tälläi vasta viikoilla 30 muistaakseni ja nyt menossa 25+3..
Mutta kai ne tokasta jo tuntuu paremmin ja näkyy.

Oltiin miehen kanssa eilen kaksin kaupungissa illalla, käytiin parturissa molemmat ja mies kävi vähän shoppailemassa vaatetta itelleen. Olipa kiva pitkästä aikaa saada olla vaatekaupassa rauhassa :whistle:

Jenni : meidän olis tarkoitus tuplat hankkia käytettynä ja säästää nuo yhdistelmät, ja seisomalautaa niihin oon miettimässä..Liikutaan kumminkin niin paljon, että ilman tuplia ei välttämättä pärjättäs.

Tyttönen ja viuhti 25+3
 
Huhuu! Joko tämän pinon kaikki on unohtanut? Nostellaanpa vähän.

Ekat onkin jo nyyttinsä syliin saaneet; Iidukalle ja Pikulle onnea tätäkin kautta. Mitenkähän on mievaan laita, joko on vauva maailmassa?

Tänään käyty lääkärineukassa ja kaikki oli vallan mainiosti. Hemöglobiini, jonka laskua hiukan itse olen ounastellut, oli vielä 120, joten ilman lisärautaa selvitään edelleen. Ihanaa! Mä inhoon ton raudan syöntiä, kun maha sen jälkeen ihan kovalla. Torstaina on sokerirasitustesti ja samalla katotaan veren vasta-aineet rh- kun olen. Vauva vaikuttaa kovin eläväiseltä ja mukava niin, että ei tarvitse liikelaskentoja mietisekllä.

Minä olen nyt sitten työttömänä. Perhepäivähoitajan pesti päättyi kesäkuun lopussa. No eipä niin pitkäaikanen tämä työttömyyden olotila ole, kun syyskuun alussa alkaa sitten mammaloma. Ja katsotaan jatkanko perhepäivähoitajana edelleen, kun tämän uuden tulokkaan syntymän jälkeen töihinpaluun aika koittaa. Kyllähän tuo perhepäivähoidon ohjaaja "uhkasi" minut edelleen palkata, vaikka ryhmään mahtuu omien lisäksi vain yksi lapsi.

Mutta tällaiset pikakuulumiset tällä kertaa. Toivottavasti joku muukin tänne vielä päivittelee olotilojaan, vaikka kaikki taidetaankin enemmän palstailla nyt uusien odotuskavereiden kanssa - itse ainakin visiteeraan pääsääntöisesti tuolla lokamassujen pinossa.

T: S + Aleksis Kivi 27+3
 

Yhteistyössä