Tammimasut 2015 *joulukuu*

naaba harmaana
Pikaista synnytystä tombatarelle!

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, mutta eiköhän tuo vihdoin tämän päivän aika synny. Väsyttää, mutta epiduraalin avulla on hyvä ja kivuton olla.

Napsu + hidastelija 36+6
 
leminetia
Kääk!
Ahkera taustailija on nyt pakotettu kommentoimaan; miulla on kaikki vauva-asiat vielä ihan rempallaan. Kaukalon tilasin saksasta perjantaina- tulee kun tulee- ja vaunut on kyllä edellisen jäljiltä (nyt 4v) tuossa keittiön nurkassa renkaat tyhjinä ja pinnasänky eteisessä =) , isot linjat on siis kunnossa -kiitos tämän saamattomuuteni, mutta muuten oon odotellu vaan että olis aikaa... No nyt on sitten äitiysloma, että vois vaikka jo alottaa tavaroiden hankinnan, siis niiden pienten joita oikeesti tarvii kun vauva syntyy vaatteet, vaipat ja sen sellaiset. Ja niille pitäs tilaakin vielä raivata , eih! Aikaa piti olla vielä vaikka kuinka...
Tämä yhtäkkinen kauhuhan syntyi nyt Tombattaren ansiosta; hänen la oli kuitenkin pari päivää minun jälkeen ja siellä sitä pötkötellään synnärin mukavassa pedissä -tsemppiä sinne!
 
Onnea Nooralle ja tsemppiä Naaballe ja Tombatarille!
Ihan uskomatonta ajatella että osa on jo synnyttänyt tai viittä vaille synnyttämässä, kun mä vielä odottelen äitiysloman alkua. Pitkään ei tosin tarvitse enää odotella, sillä huomenna on viimeinen työpäivä! :) On sitä äippälomaa odotettu, vaikka hyvin olen pystynyt töissäkin olemaan, voinnin puolesta periaatteessa voisin olla töissä pidempäänkin jos olisi pakko. Töissä pystyn hyvin pitkälti itse säätelemään työrytmin ja valitsemaan tehtäviä joissa saan joko liikkua tai vaihtoehtoisesti levätä ja ottaa iisimmin.

Äitiysloman kunniaksi ajattelin käydä ainakin kampaajalla, ja ehkä jossain kasvohoidossakin. Lisäksi auto pitäisi viedä huoltoon kun en tarvitse sitä työmatkoihin. Teinkin tuossa toissapäivänä äitiysloman to do -ja hankittavaa-listat, kaikenlaista puuhaa koirien pesusta alkaen mitä ei ole ehtinyt syksyn aikana tekemään ja mitä pystyy vielä vähemmän pienen vauvan kanssa tekemään.

Paino on noussut jo n. 12 kiloa mutta SF-mitta on tasaisesti hitusen käyrän alapuolella. Eli takapuoli vaan lienee levinnyt raskausaikana :D Toinen lääkärikäynti olisi edessä viikon päästä, silloin ilmeisesti jotain kokoarviota tehdään ja katsellaan tarkemmin miten päin vauva siellä mahassa mahtaa olla.

Terveisin Paips rv34+1
 
Onnea Noora ja tsemppiä jo tositouhuissa oleville.
Mulla olis huomenna neuvola päivä. Eilen kävi kotona yksityinen tuttu kätilö,joka nykyään tekee tosiaan yksityisen kotikätilöm hommia ja olihan tuo ihana jutella Asiantuntijan kanssa mieltä painaneista asioista. Ja katsottiin kohdunsuun tilanne mikä oli jo aika valmis,eli ulkosuu pari senttiä auki,sisäsuukin vähä vähempi ja kanava oli hävinnyt melkein kokonaan ja paikat oli pehmeät ja pää niin alhaalla,että tukasta sais kiinni. ;D tänään tulikin sitten vähä verta ku sen verta se ronkki tuolta kuitenkin. Nyt vaan jännään,saako olla joulun vielä kotona. Sen jälkeen kyllä otan kotikonstit käyttöön,että tyyppi tajuais tulla ulos,ettei ehdi kasvaa yli neöjäkiloiseksi vaikka kätilön kanssa juttelu saikin huolta tästäkin asiasta pois.

Meillä alkaa jouluvalmistelutkin olemaan mallillaan,enempi jotain vauvavalmisteluja pitää vielä tehdä. Onneksi mies nyt ainakin viikon lomalla.
Oikein rauhallista ja onnellista joulun aikaa kaikille!
 
"toive5"
Tässä ollut vähän "joulukiireitä"...

Onittelut täältäkin!

ja voimia sinne sairaalaan kummallekin!

Huomenna kontrollikäynti sairaalassa. Kuinkahan monta tuntia saapi ootella! (siis eikö oikeasti olis voinu jättää näin joulun alla väliiin???)
 
Lääkäriä odotellaan. Eilinen jo puhui käynnistyksen mahdollisuudesta,mut jokaisellahan on oma mielipiteensä. Mut en tosiaan meinaa täällä viikkotolkulla olla!!! Ja eihän vauvalla oo ees paljoo vettä hyvänen aika!!!!
Kärsin kyllä ennemmin käynnistyksen kovat kivut kun täällä makaamisen...
 
"huhheijaa!"
Tsempit sairaalassa oleville. Se odottaminen on kyllä ihan hirveää siellä, itse kun kans tiiän, että se on mulla edessä loppuviikosta. Toivottavasti tombatar käynnistäisivät sulla pian, vaikka se kipeetä tekeekin keinotekoisesti.
 
Meidän poika syntyi 21.12. - 76 tuntia ensimmäisen lapsivesilorahduksen jälkeen. Turhaan yritettiin käynnistää, 7cm jumittui. Vauvalla oli koko ajan kaikki hyvin, mutta mun tulehdusarvot nousi, joten lääkäri päätyi sektioon. Itkin ja tärisin pelosta, mutta leikkaus meni tosi helposti, enkä tuntenu yhtään, kun mahasta kaivettiin 48cm lyhyt ja 3210g kevyt pallero, joka ensitöikseen tokaisi "äh!" :D
Kaikki kivunlievitykset toimi tosi hyvin. Kipeimmilläni olin eilen, kun piti lähteä sektiohaavan kanssa liikkeelle, mutta tänään tuntuu hyvältä ja pääsen kipupumpusta eroon - ja suihkuun!!!!
Vähän aikaisessa poika oli, syntyi siis rv36+6, mutta hyvin on voinut. Joulu menee täällä osastolla äitiä lääkitessä ja maitoa odotellessa. Vauva saa siis lisämaitoa nyt ja se onkin tarpeen :D

Kiitos tsempeistä, onnea synnyttäneille ja jaksamisia vielä odottaville :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tanya85
Onnea ja tsemppiä jo synnyttäneille ja synnyttämään menijöille :flower: Tarvitseeko vauva nyt syntyessään jotain apuja syömisen, hengittämisen tai muun kanssa?

Kävin neuvolalääkärissä, nyt menossa rv 36. Siellä meni suurinosa ajasta sokeriarvoista marmatukseen. Ultrasi vauvan ja 3kg jötkylä nyt jo : / Lisää marmatusta ja sitten meinasi heittää jo pihalle. Kysyin kuitenkin että niin, aiotko katsoa edes kohdunsuun tilannetta? Aaa, juu, käy siihen sängylle vaan. :kieh: Kohdunsuu on pehmeä, ulkosuu sormelle auki ja pituus 2cm. Eli onko mulla supistellut, kun rv 27 tilanne oli kiinteä, kiinni ja pituus 4,5cm? :D
 
Meillä seurattiin vauvan verensokeria ja tosiaan otetaan tarvittaessa lisämaitoa pullosta. Nyt oli kolme peräkkäistä arvoa hyvät, joten lisämaitoa ei anneta arvojen, vaan nälän mukaan. Esim.viime yönä imetin tunnin ja silti poika huusi, joten annettiin pullo ja sitä meni yli 30ml (aiemmin ehkä 15ml kerralla). Imuotetta harjoitellaan vielä, mutta se ei kai johdu mitenkään viikoista. Keuhkoissa ei mitään ongelmaa, mutta nää on aina lapsikohtaisia :)
 
Onnea naaballe:heart:
Tsemppiä tombatar:heart:
Täällä käyrillä jälleen ja maksa arvot senkun nousee..näillä näkymin ma käynnistykseen jollei ite ala käynnistyyn:D
Olin 2cm auki ja synnytyskana pehmennyt eli ei estettä käynnistykselle...apuaaaaAa:D

Tanya 36+5
 
"toive5"
Onnea Naaballe!

Jokohan tombatar on tosi toimissa.

Tänään kontrollikäynti ja vauva olikin yllättäen kääntynyt jälleen perätarjontaan. Nopea kontrollikäynti piteni noin tunnilla, kun päättivät saman tien yrittää kääntää. Onnistui helposti...

Nyt ei auta kuin toivoa, että pysyisi oikeinpäin. Painoarvio tänään 2500g eli siroksi jää. Ens vuoden puolelle seuraava kontrolliaika.

Jouluvauvoissa on kyllä jotain "taikaa"...
 
"huhheijaa!"
Onnea Naaba! Täällä näyttää useampi pikkunen tammikuinen tulla jo uudeksi vuodeksi maailmaan <3 Mun oma tavoite on nyt täyttynyt, jouluaattona kotona ja kokonaisena, kaks viikkoa sitten käyty osastoreissu supisteluineen ja viime viikolla irronnut limatuppa vähän laittoivat jännäämään. Supisteluja hyvin vähän, eilen kauppareissulla kyllä maustehyllyillä yhtäkkiä supisti niin, että piti pysähtyä ja kävi kyllä tosi kipeetä. Paljo ei pysty liikkumaan, eikä etenkään kumartumaan, liitoskivut on ihan kamalat. Illalla kun löydän edes suht siedettävän asennon sängyssä, alkaa pissattamaan, ja siinä sitä on, että saa itsensä käsivoimin sängystä ylös ja uskaltaa ottaa askeleita, panadol ei tähän vaivaan auta mitään :(
 
Täällä meni joulu pilalle, kun hoitaja tuli ilmoittamaan, että vauva joutuu sinivalohoitoon. Tuossa se nyt sit makaa side silmillä valomattoon kapaloituna ja on niin raukan näkönen :'( Toivottavasti jo yksi kerta riittää normalisoimaan arvot ja saadaan ukko takas syliin aamulla. Tähän asti on ollut rauhallinen, saa nähdä millainen yö tästä tulee.
 

Yhteistyössä