Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Jännittää aivan sairaasti;1,5h päästä ultra. Aamupahaolo jatkuu,mutta primperiaria otin taas ennen lähtöä. Jännä,että se paha olo ei ole oksu oloa vaan maha menee sekaisin.Perjantaina pitäisi mennä töihin:eek:ikein ennakkoon jännittää,että pystynkö olemaan siellä voimatta pahoin. Miten mielellään lääkärit muuten pelkästä pahoinvoinnista saikkua kirjoittaa? Nythän olen siis flunssasaikulla.
 
Handis85 Mä muistan kun hain esikoisesta aina vkolta 6 vkolle 11 tjsp saigonia, niin kyllä he aina sen viikon kirjoittivat, mutta ei enempää. Eli joka viikko piti ravata legurissa (työterveydessä). Riippuu varmaan paljon myös työnkuvasta, oma työni on raskasta ja pitää olla skarppina koko ajan. Mutta mene hakemaan ihmeessä, mieluimmin sitä on huonon olon kans kotona kuin töissä. :whistle: Ja tsempit ultraan! :)
Mulla ei kummempia, ykäolot on ja pysyy ja pahenee iltaa kohden. Ja väsy on kova. Ei muuta raportoitavaa. :p
Tuhnuliini 7+2
 
Jännään täälä handiksen ultraa!
Tsemppiä odotukseen vauvatoiveinen.

Huomenna saa tietää hcg:n, tänään tein vielä digin ja näytössä 3+, muistanko väärin että näyttää noin jos hcg on yli 2000?

Sairaslomaa kanssa miettiny välillä, kun eilenki töissä olo että ei kertakaikkiaan jaksa, pystyyn meinaa nukahtaa ja huimaa, oisko ensimmäinen raskausoire... En hurraa ennen huomista tulosta ja maanantain ultraa.

Blueone 6+3
 
Moikka kaikille!

Ensiksikin kaikille haleja tarvitseville voimahalit :hug:

Useampi täältä jo käynytkin varhaisultrassa, itsekkin sitä mietin mutta taidan odttaa sinne viikolle 12, koska ei oikeen olis varaa.. : / Ensimmäinen neuvola mulla 24.6 eli vielä kolmisen viikkoa (oottavan aika on pitkä!! :LOL:)

Me asutaan omakotitalossa ja tilaa on! Tosin tulevaa vauvaa varten yksi makkareista pääsee taas työn alle eli täyteen remonttiin. Ollaan pikkuhiljaa remontoitu tätä kämppää nyt viimeset kaksi vuotta..

Mulla ei edelleenkään myöskään oireita, paitsi tissit jonki verran turvonnu ja välillä alamahaa juilii mutta tooosi vähän. Ja näin oli esikostakin.

Minä täällä painiskelen synnärin valintaa.. Vaihtoehtoja olis Jorvi vs. Lohja. Toisaalta olis kiva mennä pienempään ja "kodinomasempaan" sairaalaan mutta toisaalta taas isompi sairaala tois tiettyä turvallisuuden tuntua js sattuu jotain. Esikoinen syntyi naistenklinikalla hätäsektiolla ja jos silloin olis oltu pienemmässä sairaalassa niin poika olis lähteny piipaa-autolla sitten eteenpäin :( Mutta kun oltiin isossa sairaalassa niin hoito oli heti oven takana.. Mä tiedän muutenkin olevani ihan hermoraunio sitten loppuraskaudesta, tuon esikoisen raskauden johdosta : / Pyydän kyllä, että saisin vielä useamman kontrollikäynnin tuonne loppuun, tiedä sitten mitä sanovat.

Meillä poika oksu-taudissa, toivottavasti kiertäis mut kaukaa! :$

Niin ja lasketun ajan oon laskenu eri laskureilla ja kaikki on antanu tuota 22.1 :)

Piianappula 6+5
 
Mahtavaa, onnea kaikille ultranneille! Tässä tulee itellekin fiilis, että pitääkö munkin mennä varhaisultraan...Onhan se upee fiilis nähdä, että oikeesti joku siellä möllöttää! Olin kyllä päättänyt etten mene, mutta saas nähä miten käy. :p Jos nyt eka soittas neuvolaan, jos siellä vaikka ois ultravehkeet... :D
 
Ihanaa ultranneet <3 itellä huomenna neuvola, liput ja laput täytetty eli huomista odotellessa :) ite ajattelin pystyä oottaan sitä ultraamista 12 viikolle :) katotaan kuin käy.. Täällä huonot olot senkun jatkuu.. Yks päivä oli 3 tuntia suht normaali olo mutta muuten ällöö oloo :(noh ei paranis valittaa, kai tää joskus loppuu :D

Tanya 7+6
 
Ihania ultrauutisia muillakin <3

Mä melkein itse täällä itken onnesta, kun näytin tulevalle vaarille ultrakuvaa ja hän siitä sanoi, että "siellä se kellii", sellaiseen ylpeään isi sävyyn. On toivottuakin toivotumpi tämä tapaus.

Te ette voi oikeasti arvata mikä tieto mulle tuli tänään? Mulla olisi tiedossa työhaastattelu! Mielenkiinnosta olen menossa ja paikka olisi mitä täydellisin esimiespaikka, mutta siinä on nyt pieni mutta, kun on tuo tyyppi olemassa matkassa. Nythän olen siis vakkarityösuhteessa ja tuokin työpaikka olis vakkaripaikka. Mitä mä teen?
 
Oi miten mukavia uutisia monella täällä! <3 itse pitää vielä ensi viikon torstaille odottaa että pääsee näkemään onko siellä masussa ketää. Ei kyllä vielä ainakaan uskalla kovin heittäytyä tähän raskausjuttuun... monta pettymystä takana ja tämä lapsi olisi niiiiin toivottu (niinkun varmaan kaikkien muidenkin) että ei vielä uskalla. Toivottavasti hyviä uutisia tulisi sitten viikon päästä.

MULLE SAA MUUTEN PÄIVITTÄÄ IÄKSI 28V. laitetaan nyt se suoraan kun parin viikon päästä ne synttärit olis.

Safiia 6+4
 
Ihania uutisia täällä ultrista! :heart: Mietin itekkin, että varaisin ajan ja kävisin ultrassa... Toisaalta haluais tietää, että kaikki on hyvin, toisaalta taas... Neuvola on 2 viikon päästä, lääkäriaika myös. Mitä siellä lääkärissä tehdään?

Oireita ei juurikaan ole, paitsi ne menkkamaiset kivut tulee päivittäin. Eivät kestä kuin ihan lyhyitä hetkiä, mutta silti epäilyttää vaikka kai ne ihan normaaleja on. Nyt on joku epätodellinen fiilis, että ei asiat voi olla näin hyvin?! Paino on pudonnut, ennen raskautta 82 kilon tietämillä ja tänä aamuna 79kg :D Sanoin miehellekin, että onpas tehokas laihdutuskeino olla raskaana! Miten teillä muilla joilla bmi oli 30 pintaa, onko painoon tullut vielä muutoksia? Hypistelin eilen jo vauvan nuttuja kaupassa, aattelin jonkun pienen nutun ostaa viimeistään ekan neuvolan jälkeen :) Vaikka tiedänkin, että aikaista on. Yritän nyt nauttia tästä ja ajatella, että VIHDOIN nyytti on tulossa! :heart:

Asuntoa on laiteltu, ihan hyvältä näyttää :) On täällä kyllä tilaa nyt, tuntuu ihan hassulta kun pinta-ala pomppasi vajaa 30neliötä isommaksi :D

-Nallu ja Tirriäinen 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Mie olin eilisen kuumeessa ja kurkku on kolmatta päivää kipeä. Joku nielutulehdus tuolla nyt on. Huomenna saan nieluviljelyntulokset että jos on angiinaa. Huomenna heti aamusta olis myös neljäksi päiväksi reissuun lähtö. Pää kainalossa jos ei muuten. Kunhan ei enää kuumetta nosta kun lähen keskenäni lasten kanssa eikä ole toista aikuista vastuuta jakamassa. : /
 
Handis85, onnea työhaastattelusta!
Ilman muuta menet sinne. Itse en haastattelussa ehkä vielä asiaa ottaisi esiin, ei kyllä kuulu niille mun mielestä vielä. mutta ehkä sit siinä vaiheessa, jos ja kun :))) työsopparia on kirjoittamassa/muista ehdoista sopimassa, niin olisi ehkä ihan sopivaa mainita asiasta. En oo kyl ihan varma kuuluuko se niille tässä vaiheessa vieläkään, mut voi olla ehkä hieman ankea työnaloitus/työhönpaluu äikkärin jälkeen ellei mitään kerro, kun kuitenkin pian joutuu ilmoittamaan että jää pois. Ja sitten vaan tarkkana mahdollisen koeajan aikana, etteivät saa mitään oikeaa syytä olla jatkamatta sopparia, ja peitellä sillä tulevasta äidistä eroon pääsyä. :/

Itsellä siis työnhaku edelleen käynnissä, kun mulla on tuo määräaikainen soppari vuoden loppuun. Ja ihan pokkana ajattelin hakea kuitenkin vielä, niin kauan kun ei näy ulospäin. Tosi reilua siis työnantajan osalta, ei ihme että 29v, naimisissa oleva ja toistaiseksi lapseton ei ole ihan ykkösvaihtoehto, muuten miesvaltaisella alalla kun olen.. :/
 
Ihanaa, Handis85, huhheijaa! ja Nissukka! :heart:

Tuhnuliini: Niinpä, itsekin alan kuumeilla varhaisultasta, että pitäisköhän sitä...;)

Handis85: Voi vitsi mikä tilanne! En kyllä osaa neuvoa, mitä tuossa pitäis tehdä.

Mulla tänään pomo kysyi yhtäkkiä töissä, että "onks sulla jotain verkkoja vesillä", josta häkellyin ihan, että miten niin/mitä verkkoja, mutta viittas lähinnä siihen, että kun oon tällä hetkellä määräaikasena, ja mun äitiyslomasijaistettava tulee joku päivä käymään, niin puhutaan jatkosta/mihin asti se aikoo vielä lomailla. Mutta totes kuitenkin, että "hyvä", kun sanoin, ettei oo mitään "verkkoja vesillä" :D, ja alun perinkin on ollut tarkoitus jatkaa tuolla jonnekin loppuvuoteen asti.

*muoks: Muskottikukka, sulla siis aika sama tilanne työn suhteen! Ajattelitko siis lopettaa nykyisessä ennen määräaikaisuuden loppua? Ite oon aatellu, että kun äitiysloman alku osuu jonnekin joulun tienoille (jos tämä ilo siis sinne asti kestää), niin määräaikaisuuden loppuminen niillä main on aikana sinänsä sopiva. Tietysti rahalliset edut on sitten huonommat, jos ei jatka äitiysloman jälkeen samassa työpaikassa.

Täällä ei edelleenkään mitään oloja, ja viikkoja tulee huomenna 6+0. Jospa sitä sais reissussa vähän nollailtua päätä, eikä ois koko ajan näitä miettimässä, niin vois palata stressailemaan sitten viikon päästä (tai sitten ne pahat olot alkaa sopivasti siellä, kun on luvattu hellettä ja pitkiä bussimatkoja :kieh:)...
 
Viimeksi muokattu:
hiliputti, en aio lopettaa varsinaisesti työssä, ellei siis tärppää uuden työn kanssa. Eli jään siis äitiyslomalle tuolloin marraskuussa (kai :) ) ja soppari loppuu sitten aikanaan. Riippuen varmaan siitä kuinka tiukasti herne nousee pomon nenään, kun tämä vireillä oleva projekti jää kesken, niin jatko sitten äikkärin jälkeen saattaa olla mahdollinen. Tosin toivon, että silloin olisi taloudellinen tilanne vähän toinen ja duuneja paremmin tarjolla. Ei tuo nyt mikään kutsumusammatti kuitenkaan ole.

Itse en ole noita rahajuttuja vielä sen enempää setvinyt, ja hieman pihalla olen. Onko tuossa siis joku juttu, että jos et äippäloman jälkeen jatka samassa paikassa, niin rahat huonommat? Vai viittasitko työkkärin rahoja vs. palkkaa? Täytyisi vissiin aloittaa selvittely, mutta kunhan nyt saa ensin tuon ekan kolmanneksen täyteen, ja hiukan paremman varmuuden siitä, että asiat ovat hyvin.
 
Hieno homma Handis85! Mun mielestä sun ei tarvitse kertoa mitään tästä asiasta haastatteluvaiheessa. :) Toko tuo on varmasti mietinnän arvoista, mutta pitää muistaa että voit jatkaa uutta työtä mammaloman jälkeenkin. Työnantaja ei todennäköisesti edes kysele mitään, koska eihän sitä saa udella työhaastattelussa perheenperustamisesta...

hiliputti mehän ollaan (melkein) yhtä pitkällä, mulla pamahti tänään 6+0 :) Onko sulla ollut mitään oireita, vai "odotteletko" vain etovia oloja? Itsellä tosi vähäiset oireet, gynellekin sanoin maanantaina että eipä tässä juuri mistään huomaa raskaana olevansa. Tuumasi vaan, että odotahan rauhassa vielä muutama viikko niin sitten sen yleensä huomaa :D Niin, justiinsa kun kirjoitin ettei mitään oireita ole niin aivastuksen yhteydessä repäisi jumalattoman kovaa alamahalta! Huh!

Mulla on vakituinen työpaikka :) Pari vuotta olen tuossa ollut, hoitoalalla olen kehitysvammaisten parissa. Tykkään työstäni, toivottavasti jaksan mahdollisimman pitkään töitä tehdä! Kehityskeskustelussa tuli ilmi syksyllä tämä lapsen saamisen vaikeus, joten pomo varmasti osaa odotella tätä :) Arvelin kertoa heti rv12 jälkeen. Työkaverit olis tulossa tupareihin heinäkuussa, joten silloin voisin heille asian ilmoittaa.

Innostuin pläräämään verkkokauppoja ja tutkailemaan, mitä ihanaa vauvalle voisi sitten hankkia :) Joko te muut olette "shoppailleet" ainakin ajatus-asteella?
 
Viimeksi muokattu:
Handis, ei mitään muuta kun menet haastatteluun ja otat työn vastaan jos tarjotaan! Vaikka olenkin ollut suht työpaikkaan kallellaan oleva mutta osaa ne työnantajatkin omat inkeensä, kuten jollain verukkeella työsopparin lopettamisen koeajalla kun raskaus käy ilmi. Nimim. kokemusta on. :$

Mun ei tarvii työjuttuja sen enempää ajatella. Se vaan jos joutuu saikuttaa niin lomittajaa tuskin on kovin helpolla saatavilla. Eikä mitkään hoitovapaat tms ole mitenkään mahdollista että se työssäkäynti alkaa heti kun äippis loppuu, eli onko lapsi sillon jotain 9kk. En oo kyllä edes ottanut selvää että onko mahdollista saada sitä normiäippistä vai onko se vaan joku pari kuukautta.
 
Muskottikukka: En tiedä, riippuuko se työpaikasta, mutta ainakin useimmissa (mitä olen kuullut) työnantaja maksaa äitiysloman ensimmäiset kolme kuukautta vielä palkkaa, jos siis on vakituinen työsopimus. Muuten sitten saa "vain" sen äitiysrahan, jonka suuruus riippuu menneistä tuloista, mutta sehän on joka tapauksessa aika lailla vähemmän kuin palkka.

nallukkan: Niinpäs ollaan! :) Ei ole juuri MITÄÄN tuntemuksia, siis en todellakaan epäilisi olevani raskaana, jos en sitä olisi odottanut ja testannut! Välillä on tissit ihan vähän kipeinä ja välillä pientä pömppisturvotusta, mutta muuten ei mitään. Eli malttamattomana täällä oireita odottelen! :D

Enkä oo ostellut vielä mitään, tuntuu se kuitenkin vielä niin kaukaiselta.
 

Yhteistyössä