Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Heippa kaikki :)
Juhannus meni töiden parissa ja nuorimman neidon synttäreitä juhliessa. Me ollaan kerrottu lähimmäisille. Eilen kaveri tuli käymään ja tovin päästä asian hälle kerroin, sano että oli heti huomannu mun mahan :-D salassa ei siis pysy jos on tiukka paita päällä :)

toissa yönä heräsin hirvittävään märästykseen, rennie autto. Grillailtiin juhannuksena useana päivänä, nyt pakko syyä ihan kevttä ja hedelmiä. Turvotus on jotain ihan kamalaa...
Keskiviikkona ois eka neuvola :)

oikein muksaa alkavaa viikkoa :)

Mak85/ 8+2
 
Meillä ei vielä tiedä kukaan raskaudesta ja varmaan sitten np-ultran jälkeen voisi alkaa kertoa ellei aiemmin paljastu. Eilen synttäreillä eräs pariskunta taas kyttäs mun mahaa mitä ne on tehny jo monta vuotta. :$ Jos minusta on kiinni niin ne saa tietää viimeseksi ja jos jotain taas utelevat niin aion kiistää kaiken. :D
Mua ei silleen pelota kertoa mutta saa nähä joutuuko kuulemaan sellasia "teillähän on jo poika ja tyttö, mitä te lisää teette" kommentteja.. Voisin kuvitella jonkin tollasta lohkasevan. Vaikka toisaalta on tässä saanut lukemattoman määrän vauvauteluja useamman vuoden ajalta. Varsinkin kun tähän muutettiin pari vuotta sitten niin sillon jokainen ensimmäistä kertaa tänne tullu sano että tännehän mahtuis enemmänkin lapsia jne. Yks parhaimmista ystävistä vähän ns. jännittää koska se niin tuhahtelevaan ja melkeinpä ivalliseen sävyyn kommentoi nykyisin kavereidensa raskausuutisia. Ehkä hänellä on vähän kateutta kun kolmannen haluaisi mutta mies ei.
Kahdelle tekis kovasti mieli kertoa mutta toisaalta taas ei. :D
 
Minut voi poistaa listalta. Ultrauutiset olivat huonoja ja sykettä ei enää ole. Kuollut noin viikko sitten. Tuntuu niin kohtuuttomalta kokea tämä toisen kerran jo puolen vuoden sisään. Yhtään lasta meillä ei ole ja alan epäillä, että ei tulekaan. Pitäisi kai uskaltaa vielä yrittää, mutta en tiedä miten uskalletaan.

Parempaa onnea teille muille!
 
Moikka!

Uusi ilmoittautuu mukaan. En koko ketjua ole vielä lukenut, mutta täällä ollaan. Itseasiassa kirjoittelin ensin väärään ketjuun, josta Mimmimiina niminen henkilö ohjasi ystävällisesti tänne. Täällä np-ultra edessä perjantaina, jolloin selviää LA. Uskoisin, että joskus tammikuun ekalla viikolla. Perheeseemme kuuluu jo kolme vuotias tytär. Yritys aloitettiin 2014 alussa ja kolmannella tärppäsi. Ensimmäinen lapsi ns.kallis lapsi. Saatu clomifen + inseminaatio kombolla. Raskaus ilmeisesti korjasi minun pco-munasarjoja melko tehokkaasti ja toinen saanut alkunsa luomusti. Raskaudesta en edes heti tiennyt, koska minulle tuli ne kuuluista valemenkat, myöhemmin tein plussan ja hämmästykseen meni tovi. Tilanne oli sen verran epätodellinen, että kävin joskus viikoilla 6-7 neuvolla ja silloin jo ultrattiin ekan kerran kun pyysin. Yksi oli matkassa ja nopeasti vilahti myös sydämen syke ruudulla. Nyt jännätään np-ultraa. Jännitys on aivan toista luokkaa mitä esikoisen kohdalla. Silloin ei ultrat huolettanut, hyvä että muistin mennä. Nyt taas jännittää niin pirusti!!!!
 
Vauvatoiveinen :'( iso tsemppihali <3 niin epäreilua! Kenenkään ei pitäisi moista kokea... jaksamisia hirveesti!

Neuvolassa käyty ja sykkeet kuultu <3 niin ihanalta kuulosti se tiheä rummutus, äitin pieni siellä uiskenteli karkuun kun ei meinattu saada pysymään paikoillaan. Np-ultraa jännittämään seuraavaksi. Onnellinen olen :D saako sitä nyt jo olla? 10+1 mennään jo...tai vasta :D
 
  • Tykkää
Reactions: hiia
Voimia jälleen menetyksen kohdanneille!
Ja tervetuloa kaikille uusille.

Viime viikon nt-ultrassa oli kaikki hyvin. Vilskettä ja vilinää riitti, kaikki energia virtaa pikkuiseen. Oma olo on edelleen väsynyt ja oksettava. Sanotaan, että oireiden pitäisi alkaa helpottamaan jo näillä viikoilla, mutta täällä ei ainakaan vielä ole muutosta parempaan tapahtunut.

Taidan olla täällä ensimmäisten joukossa, jolla on jo nt-ultra takana ja uutinen on paljastettu :) Toisaalta, on tämä vatsanseutukin jo niin iso, että ei sitä voi oikein piilossakaan enää pitää. Tuntuu hyvin erikoiselle kannella jo nyt tälläistä kumpua, sillä esikoisen kohdalla vatsa tuli esiin paljon paljon myöhemmin. Ensimmäiset mamma-vaatteet olen jo alesta bongannut..housuja pitää vielä haalia lisää, sillä kaikki mikä kiristää saa olon entistäkin huonommaksi.

Alakuloisuutta on täällä ilmassa.väsymys ja heikko olo käy kieltämättä voimille ja se raskauden autuus ja ihanuus vielä odotuttaa itseään. Olen superonnellinen tästä kaikesta, mutta kärsivällisyys on koetuksella. Onneksi pääsee pian lomalle ja saa ladata akkuja oikein kunnolla.

Itse en taida rohjeta tulla tuonne fb-ryhmään..tämä tännekin kirjoitteleminen vaatii itseltäni ponnisteluja, mutta toivotaan että tämäkin palsta pysyy aktiivisena siitä fb-ryhmästä huolimatta.

väri 12 + 3
 
Jaksamisia sinne vauvatoiveinen :hug:

Täällä ei jaksais enää yhtään tätä oloon tää vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.. Kun tää joskus loppuu AION NIIN NAUTTIA :) mä en kans taida haluta face ryhmään ollenkaan, tää on enempi ku hyvä mulle :D huomenna olis ne verikokeet :| ja huomisesta 2viikkoo niin olis se kauan odotettu ultra :heart:

Tanya 10+4
 
Voi ei, vauvatoiveinen, oon niin kauheen pahoillani! :'( Niin epäreilua. Haluaisin tsempata, että yrittäkää kuitenkin vielä.

Ite en usko, että kukaan tuttu suhtautuu raskausuutisiin negatiivisesti (jos nyt siis ees oon raskaana), mutta ehkä silti vähän jännittää, mitä reaktioita tulee - sisaruksille ja muutamalle kaverille oon puhunu vauvakuumeesta ihan avoimesti, eli ei varmaan tuu yllärinä, mutta esim. vanhempien kanssa ei olla koskaan puhuttu tällasia, eikä monella tutulla ole lapset vielä mielessäkään, joten saa nähdä, tuleeko ilmotus ihan puskista. Vähän myös jännittää pomon reaktio, se kun kai kaavailee mulle jotain jatkoa tähän määräaikaseen työsuhteeseen, enkä tiedä, puhutaanko siitä ennen ku haluun vielä kertoa tästä, vai meneekö myöhemmäks, jolloin koko jatko varmaan romuttuu siinä.
 
Vauvatoiveinen, osanottoahalaus!

Minäkään en fb-ryhmään taida haluta. Jospa tosiaan pidetään tälläkin puolella aktiivisena tämä ryhmä.

Me ollaan koko perhe nyt lomalla ja lähdetään parin päivän päästä miehen vanhempien luo kylään. Asuvat kauempana, ja eivät tiedä vielä tästä uudesta tulokkaasta. Saas nähä, ei taida tarvita ees asiaa kertoa, sillä maha kyllä puhuu puolestaan. Voihan sitä toki koittaa pukeutua mahan peittävän vaatteisiin, mutta sit näytän auttamattomasti niin paksulla, että ...
 
vauvatoiveinen :hug:

meidän perheen lisäksi kaks mun kaveria tietää masuasukista. tätä on aika hankala jo peitellä,mut fleecetakilla se onnistuu :D

mun mutsihan oli jo sillon nellinegatiivinen kun kuuli yrityksestä. kuulemma oli sanonu,et miten minä vielä vauvan tähän sakkiin teen ku muutenki hommia paljon!!! kaks taaperoo ja kolme hevosta,yks niistä varsa.
mut se tietää et MULLE on turha aukoo päätään,teen AINA niinku haluan.

tombatar ja pömppis 8+5
 
Keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvola. Mitä teillä on neuvolassa tapahtunut? Kannattaako miestä ottaa mukaan? Mies olis mielellään tulossa, mutta jotenkin itse haluaisin yksin mennä.. :D

Kolme yötä valvottu. Olo on kuin rantapallolla, turvottaa ja väsyttää.. Fyysisesti tuntui kyllä tuo yövuoro. Mahasta otti aina välistä :( Väsyttänyt ei, ihmekyllä!
 
Vauvatoiveiselle ei oikein sanoja löydy lohduttamaan. Mutta jospa joskus tästä menetyksestä toipumisen jälkeen sinullekin koittaisi hyviä uutisia ja onnellisia odotuksen hetkiä.

Joitain uusiakin oli vielä löytänyt mukaan,Tervetuloa! Ja tsemppiä niille jotka jäävät odotuksen ja lapsen kanssa yksin,ilman puolisoa.

Mullakin ollut sellaista,että jos on pissattanut pitkään ja menee vessaan,niin sattuu. Ei kirvele vaan just repäisykipujen tuntoista. Outoa.... Mitä lie...

pahat olot täällä jo helpottanut, tänään oli vaan huonon yön jäljiltä pää niin kipeä,että piti ottaa särkylääkettä,vaikka yrittänyt näin raskaus aikana niitä välttääkkin.

Jokos teillä muilla tuntuu liikkeitä? Mulla nyt alkaa tulee ylihuomenna 13+0 täyteen,ja alan kyllä jo välillä kuulostella,että ei kai jo voinut olla sellaisia tuntemuksia. Mulla tuntui viime raskaudessa jo viikolta 14 alkaen liikkeet. Toki ne ekat on niin "kuplan puhkeamisen" hentoisia,mut pian ne siitä vahvistuu. :)

minä olen alkanut jo unettomat hetket miettimään nukkumisjärjestelyjä... Meidän makuuhuoneessa meinaan nukkuu tällä hetkellä koko perhe, lukuunottamatta sentään kissoja. ;) että yritänkö todella tunkea vielä yhden sängyn tänne vai joko mun pitää raskia laittaa isommat lapset pois täältä. :D
Tällaista tällä erää... Amelier ja tyyppi 12+5. :)
 
Vauvatoiveiselle voimia ja toivottavasti vielä tulee teidän vuoro saada pikkuinen syliin asti. :hug:

Meillä oli eilen nt ultra ja siellä näkyi kaikki olevan kunnossa. Niskaturvotusta oli 1,4mm. Mies kysyi että näkyykö jo sukupuolta ja on nyt sitten ihan varma että poika tulee kun hoitaja katto että ihan niinku jotain näkyis jalkojen välissä. :D Ite kyllä uskon edelleen enemmän tyttöön. Eihän ultrassa todellakaan siis voi varmasti näillä viikoilla sanoa.

Liikkeitä ei vielä tunnu. Enkä kyllä yhtään edes muista milloin esikoiselta alko tuntumaan. Nyt pitäis lähtä suihkuun ja mulla on lääkärineuvola heti aamusta. Pitää kyllä muistaa kysyä onko tää jokapäivänen päänsärky ihan normaalia. Tänään ois tarkotus kertoa uutinen miehen perheelle. Saa nähä tajuavatko kun laitetaan esikoiselle isosisko paita päälle. :)
 
Vauvatoiveinen, :hug: ihan kauheasti voimia! Aivan kamalan epäreilua tollainen. :( Mutta ei pidä vielä luovuttaa! Kyllä se pienokainen sieltä vielä varmasti tulee.

Parilla oli jo nt-ultrasta hyviä kuulumisia! Ihanaa. :) Ei niin malttais odottaa omaa. Näin unta, että siellä selviäisi olevan kaksospojat tulossa :O En kyllä usko kaksosiin, mutta vahva poika-tunne on kyllä ollut aikalailla alusta asti. Olen ajatellut, että on oikeastaan itselleni aivan sama tuleeko sieltä tyttö vai poika. Molemmissa on hyvät puolensa. Mies tietty haluaisi pojan eka. :)

Ite tiedän odottaa negatiivista kommenttia omalta anopilta, koska hän teki lapset vasta +35v koska työ ja ura on hänen mielestä tärkein asia maailmassa ja on jo miehellenikin paasannut ettei lapsia vielä saa tehdä (ollaan siis 25v ja 26v).. Mies on joutunut vähän pyörittelemään sanojaan ettei vielä paljastuisi. Meidän puolella sukua on naiset taas tehnyt ajoissa lapset. Siihen nähden, että äitini, äidinäiti ja äitinimummi ovat kaikki tehneet ensimmäiset 20-21v niin mä olen tosi myöhässä taas.

Meillä on huomenna miehen kanssa 9v yhteiseloa takana niin ois kyllä voinu lapset tulla aikaisemminkin ja varmasti on monet jo ihmetelleetkin, että ollaanko tekemässä ollenkaan. Nyt on kyllä paremmat edellytykset lapselle kun molemmilla on vakiotyö ja vähän isompi kämppä jonne mahtuukin.

Päivä kerrallaan eteenpäin..
10+3
 
Vauvatoiveinen :ashamed: Paljon voimia, ei löydy sanoja :(
Tervetuloa uusille.

Nt- ultra takana ja tää kaveri oli niin vauhdikas, ettei mittauksista meinannu tulla mitään, lääkäri ja hoitaja naureskeli pikkuiselle, kun veti uimaharjotuksia :) Kaikki siis hyvin ultrassa ja turvotusta oli 1.02mm. Verikokeiden tulokset ensi viikolla ja sokerirasitus myös :(
Paino on pysynyt samassa kuin ennen raskautta, bmi mulla 23 ja ei ainakaan vielä vatsasta huomaa, että raskaana ollaan.
Uutiset kerrotaan varmaan parin viikon sisällä lähimmäisille, muut saa itse huomata sitten kun kumpu alkaa kasvaa :D

Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille.

Tänään 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Heppahei. Juhannus lusittu ja töissä oloa taas kokeiltu pari päivää. Nyt tulin päivittelemään tänne.

Itse sain eilen ekaa kertaa kotidopplerilla sydänäänet kuuluvin. <3 Paha olo vallitsee vielä iltaisin mut aamut alkaa olla jo ok.

Face ryhmään en enää uusia huoli kun tuon viesti kansioni olen käynyt läpi. Nimittäin on jo lähes 50henkinen ryhmä niin alkaa käydä liian isoksi. Tokihan jos ryhmäläisiä olisi montakin niin voi tehdä toisenkin ryhmän.

Eveny 9+6
 
Hei, ilmoittaudun uutena mukaan. Meille on kolmas lapsi tulossa, la 12.1. eli viikkoja nyt 11+1. Torstaina on nt-ultra, jota jännitän kovasti. Tämä alkuraskaus on ollut kahta edellistä helpompi, vaikka oireita onkin ollut -ei kuitenkaan niin paljon kuin aikaisemmista, mutta kovasti toivon, että pikku millillä on kaikki hyvin. Raskaudesta kerromme vasta ultrakäynnin jälkeen, yllätyksenä taitaa monelle tulla.. :) Hyviä vointeja kaikille!
 
Ompa kiva et täällä on aktiivista väkeä ja alkaa olla aika monta jo :)

Itse en enää murehdi, eka lapsi on mut, kun tiedän et, jos huonosti käy niin ei ole minun syytäni vaikka surettaahan se!

Itselläni rv 9 ja oireina enää pahoinvointi (jos ed.syönnistä aikaa) sekä ruoka maistuu - vähän liiankin hyvin ;)
 
Täälä on alettu herkistyä hajuille. Kissanruokakin (joka ennen oli ihan neutraali mulle) haisee nykyään pahalle. Roskikset ottaa heti nenään, jos siellä on vähänkin ruuantähteitä.
Muuten raskausoireita ei juuri olekkaan armottoman väsymyksen lisäksi.
Tänänä havahduin siihen, että np-ultraan on enään tasan viikko, niin se aika rientää. Tänään siis viikkoja 11+2.
Mie oli viikonloppuna äidillen kertonut, joten nyt tietää siis minun täti ja mummi ja hänen äitinsä ja muutama ystävä molemmilta. Omalle äidille ajattelin kertoa vasta ultran jälkeen, jotta tietää tarkat viikot (jos sattuu heittämään) ja että kaikki on hyvin.
Voimia menettäneille myös täältä! :hug:
 

Yhteistyössä