Tammimasut 2015 *kesäkuu*

kantrinen ihan varmasti voi olla normaalia :hug:
Se peittojenheilutus on lähes sataprosenttisella varmuudella syy siihen, kun vuoto tuli sen jälkeen. Mulle neuvolatäti sanoi että raskaus kuivattaa kovasti limakalvoja, että nenäverenvuodot ja seksin jälkeiset vuodot johtuu yleensä aina siitä. Sit katoin noita sun viikkoja kans, ni nehän osuu nyt silleen että jos et ois raskaana, niin sulla ois vissiin menkat alkamassa. Mulla kävi 8+2 niin että tuli semmosta ihan pientä vuotoa yhtenä päivänä, ja mainitsin siitä neuvolassa, niin täti heti lohdutteli, että valemenkkavuotoa, vaikkei yhtään kuukautisvuotoa muistuttanutkaan, ja että ei hätää. Ja ultralla vielä tsekattiin niin tyyppi oli ja sätki menemään siellä masussa hyvissä voinnissa :) Paljon tsemppiä!!
 
Onpa älytöntä, ettei fb-ryhmään oteta enää mukaan. Sieltä kuitenkin tippuu epäaktiivisia. No, ehkä en sitten odota seurassa, jos kerran olen liian myöhässä. Olisi ollut kiva tutustua muihin odottajiin. Ehkä perustan oman tammiryhmän ja juttelen siellä yksinäni.
Jos joku haluaa tulla sitten mukaan hölpöttämään mun kanssa niin ottakoon yhteyttä. Mä kyllä leikin kaikkien kaa!
 
  • Tykkää
Reactions: spiderling
Ups..oon kirjottanu vääri ;) ei siis aivan ensi viikolla ole np-ultra. Voiskha tässä vaiheessa (9+5) aavistaa sukupuolta? Vai onko vain oire.. itse olen ollut kova syömään makeaa, herkkuja, nyt haluttaa välillä makeaa mutten voi syödä paria enämpää tai saan kärsiä pahoinvoinnista..? Onkos muilla?
 
Moikka!

Olin jo mukamas aamulla liittyny tähän ketjuun mutta ei tuol mitää mun vietiä sitte ollutkaa... Jospa siis uudestaa...

Mut voi lisätä tuohon etusivun listaan seuraavin tiedoin:
Muruliini82 / 5.lapsi / K-SKS
Laskettu aika ei tarkallee oo viel tiedossa, kun viikotkin on vasta 9-10paikkeilla. Ilmoittelen heti kun sen tiiän.
Pikainen ultra tehtii keskiviikkona ja siellä se pikkuinen jo kovasti liikkui..


Meidän perheessä on jo mun entisestä liitosta 5v, 7v ja 9v lapset sekä meidän yhteinen n.8kk ikäinen tyttönen, ja siis kotiäitinä mennään, ja ilmeisesti myös jatketaan :D


Muruliini82 ja masu-asukki
 
Minäkin liityn tänne. Eli laskettu olisi 22.1.2015 neuvolan mukaan. Viime kuukautiskierto oli omituinen, joten ultrassa näkyi pienempi alkio kun mitä luulin, mutta johtunee pidemmästä kierrosta kun yleensä. Olen käynyt kolmasti ultrassa ja viimeksi eilen kuulin sydänäänet. rv10+1 menossa ja reilun kahden viikon päästä np-ultra.
 
Facebookissa ryhmän koosta juteltiin ja toive oli ettei ryhmän koko nouse hirveän isoksi.

Päivittelyt on nyt tekemättä sillä meillä meni tietsikka rikki. Päivitän kun pääsen sen tekemään. Muutoinkin taidan jäädä vähän taustailemaan hetkeksi sillä olo on yhä ihan hirveä ja töihin taas palasin. Ensi kuulla saa siis joku muu päivitellä listaa :)

Eveny 10+2
 
Moikka kaikille!
Kirjoitan ensimmäistä kertaa, vaikka olen lukenut melkeinpä päivittäin juttujanne melkein alusta alkaen ;) Tuntuu kuin tavallaan tuntisin teidät jo =)
Mut voisi lisätä listaan mukaan, laskettu aika on 16.1.15, ikä 30 ja HKI synnytyspaikkana. Sairaalan kuulemma saa tietää sitten kun on aika synnyttää, johtuu kuulemma naistenklinikan remontista. Aika hurjalta kyllä kuulostaa...: /

Ensimmäinen lapsi tulossa, tosin tuntuu ettei tätä vielä sisäistä kunnolla... Mulla on kyllä sellainen fiilis, että kaikki on hyvin. Jos ensimmäisessä ultrassa paljastuu, ettei kaikki ole hyvin niin sitten murehditaan. Kun olen lueskellut näitä teidän juttuja, tuntuu että kaikkia pelottaa ihan hirveästi. En ole käynyt myöskään varhaisultrassa, eka ultra on vasta parin viikon päästä. Olenko ainoa porukasta joka on luottavaisin mielin? =)

Mulla oli noin kolme viikkoa kuvottava olo, mitkään ruuat ei meinanneet maistua mutta silti piti syödä koko ajan. Jääkaappikylmät ananakset oli suurta herkkua ja suu tietty ihan kipeänä niiden syömisestä. Kerran yskin ilmaa pöntöllä, mutta kertaakaan ei ole yrjö lentänyt onneksi.
Nyt kaikki oireet on kadonneet, ehkä vielä väsyttää hieman enemmän tosin. Olen myös voinut harrastaa liikuntaa hyvin koko ajan, silloinkin kun oli paha olo.

Töissä on hirveä salailu päällä, työkaveri jää äitiyslomalle syyskuussa ja minua kaavaillaan tavallaan hänen tuuraajaksi, pieni tiimi kun ollaan... Nyt alkoi kesäloma ja täytynee kertoa iloiset (?) uutiset loman jälkeen töissä.

Ainiin, tänään kävin ostamassa jo valmiiksi mammahousut kun näin sellaiset alennusmyynnissä. Vetäisin ne jalkaani enkä taida enää riisua, en olisi voinut kuvitellakaan miten mukavat ne voi olla jalassa, vaikkei masua olekaan vielä paljoa =)

Olisin myös halunnut siihen FB-ryhmään, en ole aiemmin halunnut vielä liittyä siihen kun ajattelin varmistella raskautta pitemmälle. Täytyy pistää anomus nyt tuohon toiseen ryhmään, tulisi varmaan sinne kirjoiteltua ahkerammin kuin tänne.

-nanu- tasan 11vk
 
Moikka kaikille uusille :)

Mä en tiä uskallanko sanoo tätä ääneen mutta mulla ehkä alkaa oleen jo vähän parempi olo:D pystyy syömään lähes normi määriä ja joo ällöttää edelleenkin mutta nyt pystyn jo vähän paremmin oleen :) en vaan voi uskoo et tää alkais oleen tässä ku viime raskaudessa näillä viikoilla oli joka toinen viikko hyvä ja joka toinen huono :| noh kohtahan sen näkee :)
Mua jännittää ihan hirveesti se vähän yli viikon päästä oleva np ultra, toivottavasti kaikki vaan olis kunnossa :) ja sit toisena se että jos siä onkin se kaks :D apuaaaaa onks muilla vieläkin epäilyjä et vois olla 2 ??
Kivaa lauantaita kaikille..

Tanya 11+2
 
Heippa taas, mä en ole moneen viikkoon kirjoitellut! Eilen oli nt-ultra, joka siis oli meidän eka ultra. Ei haluttu maksaa varhaisultrasta sillä ei ollut mitään syytä pelätä, että jokin olisi pielessä. Ja onneksi eilen näimmekin viikkoja vastaavan, aktiivisesti liikkuvan pikkutyypin heiluvan näytöllä. :) olen nyt hypistellyt onnellisena mukaan saamiamme kuvia ja vklopun aikana olisikin vihdoin tarkoitus kertoa ainakin uutiset ainakin molempien vanhemmille.

Pahoinvointi ei täysin ole vielä hellittänyt, mutta muutoin olo on ihan hyvä. Ruoka suurimman osan aikaa maistuu ihan normaalisti eikä mitään mielitekojakaan oikein ole. Sen olen huomannut että kasvot ja rintakehä ovat jonkin verran näppyisemmät kuin aikaisin, mutta aika pieni vaiva kuitenkin. :)

Tuntuu että ultran jälkeen odotus vasta alkoi, ja miehellekin taisi asia konkretisoitua eri tavalla. Jaksaa ihmetellä, että siellä se kasvaa sun sisällä ja sydänkin löi niin nopeasti <3

Maatuska 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Kauan odottamani nt-ultra oli torstaina ja siellä onneksi oli kaikki hyvin. Ultra oli kätilön tekemä, mutta ihana ja asiantunteva kätilö oli. Tulokset hyviä ja kovasti sai pikkuinen kehuja; lämmitti omaa sydäntä myös kätilön kaunis puhe vauvasta :heart: Huomenna kerromme uutisen ensin omille lapsille ja sitten vanhemmille, luulenpa, että yllätyksenä tulee kaikille :)
 
Voi, täällä huonoja uutisia, ja oma napakin reistailee :/
Juuri huomasin vaaleanpunertavaa vuotoa. Viikot 10+4 ja syke kuultu muutama päivä sitten. Voiko nyt olla, että toisen kerran peräkkäin käy huono tuuri eikä pieni kestä kyydissä? Meillä ei ole peittoa heilutettu ainakaan viikkoon, että mistään limakalvojutusta ei liene kyse. Vielä ainakaan ei vatsaan satu, joten koetan psyykata itseni uskomaan, että tää on jotain pientä ja ohimenevää...
Parempaa lauantai-iltaa teille muille!
 
rosma Voi ei, tuommoinen pienikin vuoto pelästyttää. Onko sitä tullut vielä lisää? Itselläni on kolmessa raskaudessa tullut rusehtavaa. Kerran rupesi tiputtelemaan verta ja sehän ei onnellisesti päättynyt. Itsekin kokoajan vauhkona odotan että millon näen verta vessakäynnillä : /

Oletko käynyt alkuraskauden ultrassa, jossa olisi näkynyt mahdollisia verikohtia, joka vuotaisi pois? Onko sulla nyt mahdollisuus mennä ultraan, niin ei tarvitse epävarmuudessa elää. Itse olen käynyt ja kohdussa näkyi nesteläikkä. Pelottaa silti, vaikka lääkäri sanoi että mahdollinen vähäinen vuoto on harmitonta, kun se läikkä sieltä valuu. Tippaakaan verta ei ole vielä tullut...
 
Voimia Handis!!

Tombatarilla hurjan muhkea masu jo :) mullakin varsinkin iltaa kohden turpoaa maha ihan valtavaksi!

(.) Täällä eka neuvola oli viime keskiviikkona eikä tuolla nyt mitään ihmeellistä näin neljättä odottavan kohdalla tullut :) toki kiva oli käydä juttelemassa ja neuvolan täti on tosi kiva! Sama ollut jokaisessa raskaudessa niin ollaan tultu jo tutuiksi :)

Nyt ällö varoitus! Hyppää yli jos et kestä vatsan toimintaan liittyviä asioita :D
Onko kellään muulla maha aina vaan löysällä? Mulla normaalisti ennen raskautta vatsa toimi n. Kerran viikossa, mutta nyt vessaan mentävä kiireesti aina aamulla. vatsa on löysällä (ei kuitenkaan ihan vesikuralla) ja tätä on jatkunut ihan alkuraskaudesta saakka! Mahaa ei koske eikä vessassa tarvi tuon aamuisen jälkeen ravata kuin pissalla.. aikaisemmissa raskauksissa ollut aina kamala ummetus ja maha kamalan kovalla, joten nyt ihmetyttää mistä tämä johtuu?!

Rosma nuo pienet vuodot on yleensä ihan harmittomia! Minä ekassa raskaudessa tuhrutin viikot 7-9 eikä syytä löydetty ja kaikki meni hienosti! Välillä tuli enemmänki ja olin varma, että kesken menee mutta ei!

Roks 9+5
 
Hei taas, nyt aamulla ei merkkiä vuodosta, koetan huokaista helpotuksesta. Selvää verta ei tosiaan tullut vaan sellaista vaaleanpunertavaa, eli valkovuodon seassa hiukan verestystä. En ole vielä käynyt ultrassa ja np-ultraankin vielä kaksi ja puoli viikkoa, mutta en ole kovin innokas menemään ylimääräisiin ultriin. Jos tiedänkin, että NYT siellä on kaikki OK, miten voin tietää, että HUOMENNAKIN on jne... Jos pääsisi kunnalliselle puolelle helpolla ja halvalla, varmaan menisin, mutta yksityisellä puolella se on rahastakin kiinni. Harmi, mutta totta. Mutta jos vuoto vielä uudelleen alkaa, pakko varmaan mennä tarkistuskäynnille.
 

Yhteistyössä