Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Eikös vähäinen vuoto raskausaikana voi olla ihan normaalia? Toivotaan rosma, että vuotoa ei tule enää.

Itselläni tuo löysävatsaisuus loppui 10+ viikolla, joten eiköhän se kuulu asiaan myös ;) Inhottava vaiva, joten hyvä että loppui. Jossain vaiheessa aikaisempia raskauksia muistan myös kärsineeni ummetuksesta :headwall:

Voiko olla mahdollista tuntea liikkeitä jo näillä viikoilla? Nyt 11+6 ja olen ollut tuntevinani ajoittain pienen pientä kutittelua alavatsalla tällä viikolla :heart: Tämä on jo kolmas raskaus ja melko varma kyllä olen pikku liikkeistä =) Miten teillä muilla?
 
Handikselle pahoittelut!

Ja jotku oli päässyt ultraan hyviä uutisia kuulemaan. :)
tänne ei ihmeitä kuuluu,äippävaatteet on käytössä jo ja aika vaikeaa enää masua peitellä.
Äh,en muista nimimerkkiä,mut joku kyseli,että kertoakko vauvasta häissä. Eihän se mikään pakko ole,mut toki se tuo lisää juhlan aihetta päivään. :)
minä oon kertonut jo melkein kaikille,ettei enää ole ketään kelle kertoa. :D sain vihdoin sanottua läheiselle joka kärsii sekundäärisestä lapsettomuudesta... Se oli vaikein paikka kertoa. Eikä hän kyllä osannut iloita,eikä juuri onnitella,mutta sallin sen hänelle.

Mun tuhruilut oli jo pari viikkoa pois,kunnes toissa päivänä taas tuli liman sekaista punertavuutta.. En jaksa huolestua,ku monesti olen päässyt jo ultraan tarkistamaan tilanteen. multa muuten kätilö kysyi heti vuodoista kuultuaan,että syönhän foolihappolisää. Kukaan ei ole sanallakaan maininnut sillä olevan joku yhteys vuotoihin.
Lisäys millietille,minä luulen kans tuntevani jo kuplien puhkaisuja. :) kolmas raskaus mullakin ja ainakin äitini sanoi tunteneensa joskus jo näin aikaisin liikkeet.

Amelier ja tyyppi 13+öÖö....3? :D
 
Viimeksi muokattu:
Iso hali Handis <3

11+0 ! Mie halluun dopplerin! Ärsyttää kun myin omani pois keskenmenon jälkeen, nyt solis tarpeen kun haluttaa kuunella pikkuisen sydäntä <3
Onko täällä hormonihirviöitä? :D mulla pipo kiristää oikeen urakalla. Mies ärsyttää välillä niin ettei mitään järkee. Kirsikkana kakussa miehen kaveri on 4vk asunu meillä kun asuntoa ei ole saanu (viikko vielä ja saadaan vihdoin olla kaksin) mukava sw kaveri muuten on mut kun jääkaappi tyhjenee itsestään, olen yhen vihanneslokeron ottanu omakseni ettei sinne koskettais vaan ei auta! Mulla on laktoosi-intoleranssi ja voi vee kun nuo juo mun maidot ja syö jugurtit!!! Ihana lähtä aamulla töihin kun eräs syöny yöllä mun laittamat eväät, juonu kahvimaidot ja pahinta: juo appelsiinimehut joita ilman en pysty oksentamatta nousemaan!!! Raivostuttaa niin että itku tulee. Kämppä on kuin pommi, tiskit ei mene koneeseen ja imuria ei kehdata liikuttaa.
Oman miehen kans aika on kortilla, ikinä ei pysty kahestaan puhumaan eikä tuo tiedä edes missä mennään. Ei tajua että mua oikeesti väsyttää ja turhauttaa käydä töissä ja hoitaa kaikki kotityöt, mies kun ei töissä ole :( sit alkoholia tykkää ottaa kaverinsa kans ja mie en voi sietää sitä hajua ja meteliä pitkälle yöhön. Miehen tupakointi myös ressaa, ei edes yritä lopettaa. Se haju saa mut oksentamaan ja huolettaa myös jos vauva joutuu röökiä haisteleen. Varmaan puolet tästä kiukusta on hormonimyrskyä mut silti, raivostuttaa pikku jututkin.
Keksiepisodi oli kyllä kaiken huippu, ostin 400g pussin kaurakeksejä, siivosin kämpän (koira ja kaneja niin joka päivä pitää siivota) niin tuo kaveri söi koko pussin tyhjäks!! "Oho olisitko sie halunnu?" Ei kun hälle yksin ostin sen x(
Toinen mikä raivostuttaa on miehen koira. Se on mustasukkainen miehestä kun vaistoaa varmaan että olen raskaana, suorastaan vittuilee mulle hyppimällä sohvalla eikä tottele. Muriseekin mulle jopa :( kerjää ruokaa vaikka opetin sen aikoinaan pois siitä, kiusaa kaneja (ennen ei tätä tehnyt) ja pissii matolle. Jos halaan miestäni niin nousee takajaloille ja raapii minnuu. Oikeesti hermo menee ja jos komennan koiraa niin mies suuttuu. Huoh.... jospa tää vuodatus osa1 riittäs :/
 
Nissukka: Kuulostaa aikamoiselta, vähemmästäkin nyt hermostuu (ja vaikkei raskaana oliskaan)! :O En oikeastaan ymmärrä, miten voit sietää tollasta, ite oisin heittänyt tyypin aikaa sitten pellolle (ja varmaan miehenkin tolla asenteella - kyllähän sen nyt vähintään kotityöt täytyy tehdä, jos ei töissä käy!?)! Kai se kaveri sentään maksaa teille jotain oleskelusta ja ruuista?? Tsemppiä sinne kuitenkin...
 
Rosma samaa mieltä tuosta varhaisultrasta, kun ensimmäisen kolmanneksen aikana on kuitenkin vielä suurempi km-riski niin tuntuu jotenkin turhalta mennä kalliille yksityiselle, jos sattuukin vielä menemään kesken. Mutta odottaminen on myös ikävää ja varmasti varsinkin silloin jos tulee vuotoja tms. (vaikka ne ei vielä mitään pahaa tarkoittaisikaan).

Roks kyllä vatsa on täälläkin toiminut heti alusta lähtien erittäin hyvin ja usein parikin kertaa päivässä! :'D

Nissukka miten ihmeessä kestät tuollaista arkea?! Tuohan kuulostaa jo ihan hirveältä. Saisitko miehesi kanssa järjestettyä sen verran kahdenkeskeistä aikaa, että voisitte jutella asiasta? Luin vasta, että passiivinen tupakointi on verrattavissa siihen, että sikiötä kuristetaan. Ja kyllähän vapaita asuntoja aina löytyy, että ihmettelen miten miehesi ystävä ei ole saanut omaa asuntoa. Voimia sinne!

LaalaaX ja SikiöX 11+0 (Viikko vielä niin pääsee kertomaan (toivottavasti) ilouutisia suvulle ja ystäville :))

p.s. pahoittelut jos nimimerkit ei mennyt aivan oikein kun en näe niitä edelliseltä sivulta :)
 
^ Tänään just kirosin oikeen itkun kans kun työmatka piteni 6km (kuljen pyörällä) ja kuinka pakko tienatakkin tässä kämpässä, no se kaveri vähän nöyrty ja halusi auttaa rahallisesti kun hälle kerta tonni tulee kerralla tilille. Mies oli eka ettei tarvi, mut mie siihen päälle jo kiittelin avusta, joka muuten otetaan vastaan!
LaalaaX, välillä mietin itekki millä voimilla kestää... kai sitä on kasvattanu itelleen kilometripinnan ja rautaisan itsekurin...huoh. Onneks ei sentään sisällä polteta, ulkona vain, mutta aina se haju vaatteissa ja hengityksen mukana tulee. Turha silloin on pusua pyytää kun maistuu tuhkakupille :x Ja mie en mene edes parvekkeelle jos siellä polttavat, onneks on alin kerros niin voi käskee terassin puolelle polttamaan. Tänä aamuna viimeks kuuntelin naama rutussa kun miehet keskusteli kauanko ovat polttaneet ja kuinka jollekin naapurin kummin kaiman Penalle ei tullu mitään vaivoja vaikka koko elämänsä tupakoinu, voi hyvä helvetti kun raivostutti! Sanoinki että joo sama se mutta meän lapsi ei elä tupakan hajussa eikä opi meiltä tupakointia. Piste. Eli joko lopettaa seinään ja kärsii kuin mies tai hankkii jotain korvaushoitoa.
Nyt tuo sankari on onneks oman kämpän löytäny niin pääsee takas siihen normaalin parisuhde arkeen.
Tänään taas ihmettelyä miten mulla on pinna kireellä? no kai se voimia syö kun viikot elää rukoillen viikonloppua että saa levätä. Sit viikonloppu menee siivotessa ja pyykätessä kämppää, välillä kuuluu jotain kitinää kun nälkäkin olis herroilla. Siinä vaiheessa onneks juoksevat kauppaan koska mulla alkaa savu nousta korvista siihen malliin että itsesuojeluvaisto pakottaa liikkeelle :D ja työt... 12h unta olis mulle tarpeeks, vaan eihän sitä viikolla ehi nukkumaan kun 5.30 pitäs olla jo ylhäällä. Työ fyysistä ja matkat päälle niin olen valmis nukkumaan kun töistä pääsee... olispa jo niin pitkällä että sais jäädä äippälomalle :LOL:
 
Hyvä luoja Nissukka! en voi käsittää miten jaksat!! Sulla on pakko olla Äiti Teresan hermot ja pyhyys ku jaksat tommosta menoa kattoa ilman väkivaltaa! Kyl pitäis aikuisten miesten nyt kaivaa peukalot pois peppasta ja ryhtyy kantamaan vastuuta perheestä ja itestään ja vähintäänkin ostaa omat saakeln kaurakeksit ja jättää sun ruokavalioruuat rauhaan!! :mad:
 
Mä kans eilen tunsin samanlaisen hipaisun sisältäpäin ku ensimmäisessä raskaudessa joskus viikoilla 17:) yritin tunnustella sit viä jos olis tuntunut uudestaan mutta ei mitään :| melko varma et se oli vauveli tai vauvelit :D

Tanya 11+4
 
Viikon päästä ultraan meno, tänään tuli kutsu postissa. Mukavana yllätyksenä tuli, että pitää mennä kys:iin, kun paikallinen äitiyspoli ilmeisesti suljettu.. Eli melkein 90 kilsan päähän ajeltava ja ultran jälkeen kiirehdittävä töihin :/ Mies on just yövuoroissa, niin eipä taida jaksaa lähteä mukaan..
 
Meilläkin oli viime viikolla ultra, jossa näky (luojan kiitos vain) yksi erittäin aktiivinen vauva. Jostain syystä pelkäsin kaksosia! En missään nimessä olisi halunnut kahta ensimmäisellä kerralla. Myöhemmin voikin sitten tulla... :D Myös meillä on nyt kateltu ultrakuvia hirveesti ja ihmetelty, että me tehtiin tuo :heart: Seulatuloksetkin on tullut, eikä niissä ollut mitään huolestuttavaa. Myös olot on parantunut ja väsymys vähentynyt. Nykyään pääsee jo ihmisten aikoihin ylös, kun vielä pari viikkoa sitten nukuin klo.13 asti joka päivä - ja päikkärit päälle. Ruokahalukin on jo lähes normaali, vaikka jotain ihmeellisyyksiä onkin ilmennyt. En esim. voi syödä samaa ruokaa kahtena päivänä, koska mikrossa lämmittäminen ällöttää tai ruoka vain yhtäkkiä maistuu pahalta, vaikka edellisenä päivänä oli hyvää :D
Ehkä se kuuluisa raskaushehkukin sieltä kohta tulee, kun elämä taas voittaa.
 
Heips...ja terkkuja neuvolasta. Hb oli huimat 148, eli väsymys ainakin on ihan muuta kuin anemiaa?Verenpaineet ihanan alhaiset120/60 . Tuo rr kun on ollut joka raskaudessa mulla riesana, edellisessä raskaudessa lääkitys aloitettiin 24 viikon jälkeen. Sykekin doplerilla löytyi, vilahti vaan pikkukaveri aina piiloon, kun kuuluvuus saatiin. Ke mulla on se niskapoimu-ultra, jännää taas nähdä, kuinka huikeasti pikkunen on kasvanut 4 viikossa.
Me kerrottiin tänään lapsille, kaks isointa ja pienin olivat ihan innoissaan, mutta toisiksi nuorin ,4v tuumasi, ettei halua kuulla koko asiasta???? Alkoi kuitenkin innostua toisten mukana ja haki oman kirjansa,sellaisen tietokirja, jossa on kuvia kohdussa kasvavasta vauvasta. Pienin meillä halus nähdä vauvan äiti mahasta, ja käski nostaa paitaa. Tuosta vau - kirjan vauvanodotuskirjasta sit katsottiin, miltä vauva tällä hetkellä näyttää.
 
Moikka, liitynpä nyt minäkin tähän ryhmään, moikka kaikille :). Laskettuaika on 24.1. ja toista odotan. Viikon päästä pitäisi olla ultra, mutta käytiin kyllä jo varhaisultrassa aikaisemmin. Meillä maksoi täällä Helsingissä alle 70€.
 
Piti tuosta varhaisultrasta sanoa vielä sen verran, että itseasiassa se sanonta siitä, että 1/3 aikana keskenmenoriski on suurempi ei ihan pidä paikkaansa. Suunnilleen siitä viikosta 6-8 lähtien, kun sydän alkaa alkiolla lyömään niin keskenmenoriski on enää 3%.
 
Terveisiä np-ultrasta jossa käytiin miehen kanssa tänään. Taisi miestä jännittää aika kovastikin kun ei ruoka ollut maistunut... Mahakaverilla oli kaikki hyvin ja koko vastasikin täysin viikkoja 12+3 =) Kaikki elimet oli paikoillaan ja hienosti löytyikin tasainen ja vahva syke. Kovasti kaveri siellä jumppailikin sitten kun tuo saatiin hereille ja liikahtamaan töykkimällä masua... Mies kovasti ihmettelikin että joko se liikkuu siellä jo ja etkö sä tunne mitää?? :O No eipä tunnu ei. Ainakaan vielä.
Olin vaan tosi yllättynyt että tekivät ultran mahan päältä jo kun olin asennoitunut alakautta tehtävään ja psyykannut miehenkin siihen että siellä ollaan ketarat levällään :whistle:
Onko muillakin tehty np-ultra mahan päältä?
 
Meillois huomenna ultra. täällä mennään nyt tosiaan viikolla 12+1. Kyllä jänskättää, sitten näkee onks siel varmasti joku :D
väsymys alkaa hieman hellittää, enään ei tartte nukkua niitä yli 12h unia, vaan pärjää vähemmälläkin. Oon huomannu et mun rinnat kipeytyy vaan entisestään, ilman rintsikoita ei pysty yötä nukkuun kun sattuu niin vietävästi aina kylkee käännettäessä. Vatsassa on tuntunu nyt hieman vihlaisuja ja aamusin huomaa jo minikokosen kummun, iltaa kohden sitten tuleekin turvotusta oikein olan takaa :D
Neuvolan jälkeen pitäs omalle äidille uskaltaa kertoa, uskon että ottaa ihan hyvin. Olihan senkin ensimmäinen raskaus vahinko (minä :D) ja se oli sentään sillon, kun alko odottaan niin 16. Kerkes kyllä täyttään 17enneku mut sai.
 
Moikka!

Minäkin uskallan liittyä tänne :) Eli ekaa lasta odotan, laskettu aika alustavasti 20.1., tarkentuu sitten 1. ultrassa, joka ensi viikolla. Haluaisin liittyä myös facebook-ryhmään, miten sinne pääsikään?
 

Yhteistyössä