Tammimasut 2015 *marraskuu*

"toive5"
Voi sun ********************

Tulipahan tänään mukava s.posti.

Mun lomat laskettu uusiksi - tarkastettu juuri lokakuussa , eikä lomia tässä ole pidelty sitten elokuun.

10 pv muuttuikin 5 pv. Eli ei ois vanhoja edes viikkoa jäljellä! Kiva, juuri kun piti olla loppu suora enää…

Ei mulla muuta.

Vaavimasu: Oletko itse ollut yhteydessä tahoon, joka Au pair hommeleita järkkää?
 
Jee, tänään 30+0!
Vaavimasu, ymmärrän jos rahasta tiukkaa, mutta eikö olisi oikeastaan aika ihanaa, että joku muu olisi huolehtimassa taloudesta ja isommista lapsista, kun itse vielä toivut synnytyksestä? Minusta olisi ja tämä mulla ensin tulee mieleen, yhtään en siis tiedä, miten kalliiksi au pairin pitäminen tulee. Jos tosiaan et ollenkaan halua, että hän enää teillä on, voisikohan sen seuraavan työpaikan kanssa neuvotella, että aloittaisi siellä aiemmin?
Enää neljä viikkoa töitä, sitten äitiyslomalle. Kovin pitkiä päiviä en enää jaksa puurtaa, onneksi voin säädellä työrytmiäni itse. Sellainen 3 h jaksaa putkeen, sitten pitää levähtää. On kyllä paljon raskaampaa odottaa 40-vuotiaana kuin oli 30-vuotiaana, ja usein ajattelen kauhuissani myös tulevia yövalvomisia, ihan riittävän pahoja ne olivat silloin viimeksikin...
Neuvola taas maanantaina, tuntuu että niitä nyt on jo tosi tiheässä. Rautaa olen syönyt ja uusi verikoe edessä, sokereiden kanssa olen taas pysynyt paremmin ruodussa vaikka tää makeanhimo onkin jotain aivan uskomatonta. Rahkaa, sokeritonta marjakeittoa ja mahdollisesti steviaa vielä päälle, kyllä se siitä taas.
 
mulla alkaa ä-loma 19.12. eipä se muuten kun taloudellisesti näkyy meillä,kun kotona oon hoitamas noita pieniä. on kuitenki pari sataa enemmän kun kodinhoidontuki...

mä en tiiä miks mulla AINA sokerirasitukses arvot koholla,mut sit kotimittaukset melkein liianki alhaalla. eilen aamulla otin paaston ja 6 tunnin arvo oli 5,2 (ois pitäny paastota 8h) ja kaikki tunnin arvot ollu reippaasti alle sen sallitun... enkä oo muuttanu syömisiä!
 
"Mrs-K"
Heippa!
Äippäloma alkaa kahden viikon kuluttua :)
Vaiks kotona ollutkin niin on toi semmoinen tietynlainen etappi. Tässä nyt odotellut kutsua synnytystapa-arvioon..kuulemma ei enään itse varailla niitä aikoja. Ihan jees. Vauvan sukupuolen kyllä tahtoisin vielä saada tietoon.. en tiedä miksi, oon vaan ehkä semmonen ihminen että tykkään niin sanotusti "olla kartalla" jos mahdollista.
Sikäli oon kyllä aina ultrassa kysynyt että josko näkyisi, vaan ei kun tää pieni tahtoo salaperäillä ;)
Pahoittanut olen mieleni moneen kertaan kun eräs minulle hyvin läheinen henkilö suorastaan *****ilee väliin tyyliin että "kyllähän te sen jo tiedätte ette vaan kerro.." siinä hammasta purren ja itkua pidätellen sitten itse että no kyllä niin mielellään haluttaisiin tietää tai jotain ja vastaukseksi vaan taas tyyliin "nännännännännäää".. kyseessä kun on vielä aikuinen ihminen niin ärsyttää moinen käytös :( noooh, nämä nyt on näitä hormooni-juttuja että pienistä asioistakin voi harmistua.
Vauva on jo täysin laskeutunut ja tosiaan sen huomaa kun tuntuu kävellessä ja istuessa että aivankun oisi pallo jalkojen välissä. Uusi kokemus tämäkin! Ihmekkö tuo että tuntuu liikkuminen menneen aiemmin hankalammaksi kuin edelliskerroilla. Toinen uusi asia mulle oli myös että eilen terkkarilla oli pissan prot 1+ ...mitä sitten tarkoittaakaan? Labraan vein toisen näytteen ja luvattiin soittaa jos on jotain "akuuttia". Hmm. Sairaalakassi on kyllä jo pakattuna ei siinä :D pikkasen pedantti tyyppi tämä mamma muutenkin kai.
Yks juttu mikä on alkanut ahdistaa suunnattomasti on lastenhoito-asiat sitten kun olen synnyttämässä ja osastolla.. esikoinen pärjää kyllä mutta toi kuopus kun ei ole ollut pahemmin hoidossa, siis anopille ois sovittu vastuu lapsista että isäkin pääsee synnytykseen (ja hänellä on töitäkin) mutta kuopus on ollut tasan kerran siellä yötä..puolvuotiaana! Ei siis muuten mutta kun anopin tyyli on vähän hälläväliä meininkiä ja toi laps on erittäin vilkas (vaikka tietää sen kyllä)..saa siellä ollessaan purkaa keittiön kaapit jne jne ja olen jopa sattunut vessasta tullessani tilanteeseen jossa laps kiipee keittiön pöydälle ja muori seisoo metrin päässä huomaamatta muka mitään! No joo oli selin keittokattilaan päin mutta sanoin kyllä että käväsen pikaseen vessassa tai jotain vastaavaa niin olisiko pitänyt jatkaa lausetta "voisitko katsoa ettei X kiipeä pöydälle tai muuten satu mitään". Siis normaali ihminen tajuaa sanomatta. Tapana hänellä kun on kaataa esim kahvit vieraille kuppiin valmiiksi pöytään ja lähteä sitten toiselle puoleen taloa esittämään kahvipöytään kutsuja..mitäs kun tää taapero olisi siinä sitten kiipeämässä pöydälle että mitäs täällä on :( no ehkä nämäkin ihan typeriä murheita mutta miten mä silleen hienovaraisesti voisin varmistaa että kattoohan nyt sit 100% varmasti ettei mitään satu? Ja kun todella tiedostaa että on vilkas ja ketterä ja utelias tuo lapsi kun itse on jopa asiaa "ihastellut". Jouluhössötykset ja kaikki vielä siihen samaan syssyyn niin apua!

Olipahan romaani..

Mrs-K (harmaana taas) ja masukki 32+0!!
 
mulla on kans tuo nuorin samanlainen apina. tänäänki saanu monta kertaa nostaa pois television päältä vaikka hän on kuumessa! nyt onneks sain unille, saa ite huokasta hetken. muutama tunti pätkissä nukuttu viime yönä,joten tää mamma alkaa olla aika valmista kauraa.

meille tulee varmaan mun mutsi niinku viimeksi sit ku alkaa laskettu aika lähestyä. tai sit anoppi jos sen työt ei jatku. mun mutsi kun asuu toisella puolella suomee,se sit on pidempään jos tarvis,mut anopin voi soittaa paikalle,kun synnytys käynnissä. se asuu 15km pääs...
 
"Mrs-K"
Tombatar: kuulostaa tutulta! Iltaisin täällä on semmoset rallit että huh huh :D se siinä vaan kun itse kotona tiedostaa vaaran paikat ja tietää mitä kaikkea tuo voi keksiä niin niihin pystyy puuttumaan ennakkoon tai ainakin heti kun on hiljaista (hiljaisuus on paha, aivan takuulla ollaan saunankiukaalta kiviä keräämässä tuolloin tmv).

Mun oma äiti varmaan auttais jos ei satu oleen töissä. Hän nyt vaan sitten kokee tuon yliaktiivisen taaperon niin haastavana että tulee sit itelle morkkis kun "toiselle laittaa riesaksi" (siis en tarkoita kirjaimellisesti vaan jää semmoinen fiilis aina että on ollut liiaksi vaivaa..) esikon kanssa on sitten ihan ok. Hän on toisaalta sitten ylikorostuneen varovainen ja ei varmana päästä hetkeäkään silmistään että sen suhteen voisin olla huoleti :)
hankalaa tämä äidin elämä kun sitä vissiin kuvittelee olevansa täällä kotona vähintnkin jumalasta seuraava itse :D
 
sen takia meki ollaan aina kotona,tuo kun ei osaa ees vierastaa. het kylässäki kiipeemäs joka paikkaan :headwall:
meillä ei pääse saunaosastolle,ollaan suljettu portilla sinne pääsy. (ellei sitte isosisko aukase porttia) se on kans sellanen räpeltäjä,mut harvemmin kiipeilee...

sairastupa jatkuu. pienin kovassa kuumeessa ja itekki puolikuntoine nuhan/univelan takia. tuli perhana takasin |O
 
"toive5"
Mrs-K : Proteeni virtsassa saattaa olla raskausmyrkytys. En tiedä, voiko olla merkki muusta… mutta mulla ainekin raskausmyrkytyksessä proteiinia virtsassa oli. Useimmitin proteiinit voi olla koholla tuossa pikatestissä ja sitten labrasta tulee puhtaat paperit.
 
"toive5"
No niin nyt ehtii enempikin ruksailemaan.

Verenpaineet edelleen koholla. Että niin innolla sitten odottelen huomista työpäivää. Eli jos nyt on jo aamusta melkein se 100 niin mitäs on huomenna työpäivän jälkeen?

Mulla nyt hirvee tarve yrittää vähentää tätä tavaran määrää täällä kotona. Ainut ongelma on se, ettei tuo toinen osapuoli tunnun uskovan, että helpottaa elämää täällä kotosalla pienemmän tavaramäärän keskellä.

Sairaalakassi - mikä mikä… en ole edes ajatuksissani koonnut, että mitä sitä tarvitsisi mukaan. Joo ehkä sitten joulun jälkeen voisi alkaa pakkamaan. Ostin Ebaysta tulevalle pienokaiselle toppahaalarin vois tänne vilauttaa kuvalla… (itse tykkäsin kovasti kuosista - kun tietää kumpi on tulossa)

Mä ymmärän, että haluaisi tietää sukupuolen. Mulla on ainekin auttanut viimeisen tämän ja 2 edeltävän odottamisessa se, että tietää kumpi tulee. Eniten nautin siitä, ettei tarvitse ostaa pelkästään valkoista ja beessiä vaatetukseen valmiiksi. Tietysti ongelmaksi tekee se, ettei esim tällä kertaa äitini halunnut tietää kumpi tulee. Ja ois niin kiva näyttää näitä pikkusen vaatteita, joita olen löytänyt.
 
oho, onpas aika vierähtänyt sitten viime kirjoittelun,syyskuussa viimeksi :eek: .. Lukenut kyllä välillä,mutta harvakseltaan... :/ eli en juurikaa tiiä kiakkee mistä aiheista tääl on käyty vilkasta keskustelua tms...

Mutta, mitäs tänne...
Täällä mennää jo rv:lla 30+4, ja äippäloma alkaa ens kuun alkupuolella jo..
Vähä tos on Kelan kanssa ollu taistelemista, ja lopputuloksena on se että taloudellisesti tulee oleen aika tiukkaa.. :( Meille on myönnetty lainalupaus uutta,isompaa kotia varten mutta sitä ennen pitäs saada tää vanha myytyä,mutta huonolta näyttää tällä hetkellä :/ Ollaa vähä keskusteltu et jos sittenki jäätäis tähän jokskin aikaa viel vauvan syntymän jälkeenkin, vaikka ahasta tulee olemaan... ootellaa sit parempia asuntomarkkina-aikoja,tai jotain...
Kelasta viel... se äippäpakkaus oli kyllä tosi kiva sisällöltään. mää tykkäsin ainaskin :)

Neuvola-asiaa...
viimeisin käynti onkin parin viikon takaa, jolloin oli myös tän raskauden eka,ja varmaa vika, neuvolalääkärikin... hb huitelee taas laskusuunnassa ja lisärautaa oon jo jonkin aikaa syöny,ei tunnu vaa hb nousevan,ja väsyttää edellee kovasti,vaikka yötki tulee nukuttua suht hyvin.. Painoa on tullut jo..hmm..hieman liikaa, n.10kg, eikä turvotuksia ole viel.. rr pysynyt hyvänä ja sf mitta huitelee taas yläkäyrillä; masu on kyllä aikamoinen pallo jo :eek: ja mies sanoo masua pieneksi :D heh..
Lääkäri tutki kohdunsuuntilanteen(nii, ohan tää jo viides raskaus..), mut paikat oli onneks viel kii. Ultras myös masu-asukin,kaikki hyvin,vasta edell viikkoja ja silloin painoarvio oli pienelle miehelle n.1300g. sanoi myös että jos viikoille 40 menee nii painoa sil ois n.3200g.. joopa joo, totesin kyllä ettei noin pientä vauvaa oo tästä masusta ulos tullut (pienimmät ollu 3660g ja isoin 4550g..),joten suurella todennäköisyydellä paino on varmaa oikeesti yli 4000g...
ai nii, sokerirasituskin on takana, ja kaikki oli iha ok! ei siis siitä sen enempää :)

Omasta olosta..
siis väsyhän painaa nyt melki koko ajan.. Tää nuorimmainen,1v, nukkuu tosi huonosti yhet päiväunet päiväsaikaan joten silloin oma lepääminen jää tosi vähiin. Lattial ku se leikkii nii ite koittaa siin vieres olla pitkällää,mutta sittenhä tää 1v ryömii ja mönkii päällä,kopsuttelee leuilla päähän tms :eek: .. Yöl nukkuu kuiteski ok, mutta ittee häirittee useat vessakäynnit, ja se, ettei uni aina tuu kovin helposti uudellee,pyörin paljon...ja mieshän ei tiedä sitä :D
Pitkään kestäny flunssa on nyt ollu vähä aikaa kokonaa poissa, hyvä nii, sellaista ei tähän nyt jaksais. rajun oksennustaudin sairastin pari viikkoa sitte, siin meni usea pvä syömättä ja melki juomatta ku ei vaa mikää pysyny sisällä :( Onneksi pikkukaveri masussa pyösö sen verran että tiesin kaiken olevan ok..
Kolotukset yms on pysynyt viel pois, mutta viel niitäki kerkee tulee,tiiän sen.. Harjoitus suppareita on tullut jo pitemmän aikaa, jos touhuilee tai liikkuu enemmän, se pistää sitte hidastaa tahtia. Ne oikeet supparit on taas pysynyt pois,koskaa niit ei olekaa yhtää aiemmi tullut kuin vasta sitten ku on synnärille lähtö käsillä!
Ruokaa maistuu edelee hyvin... tuliset ja mausteiset ruoat on herkkua :p Ja kyllä; yöllä kun on vessas käyny,joutuu ehkä banaanin puolikkaan kera vesilasillisen ottaan. tulee huono olo aiak äkkiä, vaikkei muuten pahoinvointia olekaan..

Hassua,mut vaikak tää on jo viides raskaus, nii eka kerran oon alkanut miettiin jo nyt synnytystä :D .. Kai mua jotenki mietityttää se,että joudunko lähteen yksin synnärille.. Molemmat isovanhemmat on lupaitunu kylllä hoitaan tätä nuorimmaista ja isompia lapsia jos ne mulla silloin ovat, MUTTA... molemmilla on 2tunnin ajomatka tänne, joten ei siin kerkee tänne tulla jos läht on käsillä (jos supparit alkais klo 13, sairaalas pitäs mun olla jo klo15 tai aiemmi, nii vauhilla nää kaks viimesintä on tullut ulos)..
Ja sit et miettiny sitä et meneekö kaikki hyvin synnytykses... Viimeksi jouduin oleen melki 4t salissa synn jälk ku vuo oli nii runsasta ja mietii joo kaavintaakinn,mitä ei onneksi tarvittu! Kyllä näit vaa miettii, vaikk kuin hokee ettei niit etukätee tarvii miettii hirveesti... mut joo,edelleenkää mitä ns.suunnitelmaa ei oo,eikä tuu tuolle ajalle..

Kotona on nuorimmaisen jäljiltä kaikkee tarpeellista, ainoastaa vaatehankintoja joutu tekee,punasävyiset ei oikei nyt passaa :D , mut itse vauvaa ajatellen en oo mitää kotona tehny... jätän taas kaikki melki sinne viimeselle viikolle, milloin se sitte onkaa :D heh...

*pieni kysymys teille tammimammoille:
Mitenkäs teidän peittoa siel kotosalla (tai jossain) heilutellaan? ;) Miten se nyt masun kanssa luonnistuu?mikä tuottaa ns.vaikeuksia jne..? siis ihan uteliaisuuttani kyselen :)
Voinkin vastata ite iha ekana:
Tää on eka raskaus kun tekis mieli vaikka joka päivä :p mut mies vähä jarruttelee... Asennoissa ei tarvii onneksi aina tyytyä yhteen ja samaan :) .. Ainoa iso miinus on kuiteskin se, että olen aika "kuiva", viel ei oo löytyny tuotetta joka ei jollai tavoin ärsyttäis paikkoja.. :/ ..

*Toinen kysymys: Miten teillä isät on huomioinut tai huomioi vauvavatsaa ja/tai sen asukkia?
Meillä isukki toivottaa aina huomenet ja hyvät yöt sekä pvän mittaan silittelee masua ja kyselee mitä sinne kuuluu :D Joskus kun on sellainen hetki, nii painaa korvansa vatsalle ja kuuntelee toisen sydänääniä ja ottaa osumia poskeen :D hih....

Mitäs viel... en mä tiiä..
eiköhän tuos tullu jotain jo :D


Muruliini82 ja masu-asukki 30+4
 
Viimeksi muokattu:
Kauanko teillä meni päätöksestä siihen, että äitiyspakkaus tuli postiin? päätöksen saimme lokakuun lopulla ja vieläkään ei pakkausta ole tullut vaikka kahden viikon kuluessa piti tulla : / Hieman malttamattomana odottelen, olisi ihana päästä jotain jo laittelemaan valmiiksi :heart:

Äitiyslomaan on enää kaksi viikkoa ja kyllä...todella...olen loman tarpeessa! Väsymys painaa ankarasti ja kaikki kolotukset rasittavat muutenkin. Millään en haluaisi jäädä sairauslomalle vaan yritän nyt jaksaa tämän loppuun saakka vaikka tiukkaa tekeekin :headwall:

milliet 31+3
 
Milliet kannattaa käyä kysyyn postista, useemmalle käyny niin että pakettikortit on menny hukkaan ja paketti ollu postissa.

Äpakkaus oli kyllä niin ihana, pitää vuodenvaihteessa alkaa peseskeleen vaatteita ja laittaan juttuja valmiiksi.

Vauvala hikka usein, iltasin alkaa mahoton jumuaminen mahassa, maha vaan heiluu :)

Mukavaa loppuviikkoa :)

29+1
 
Täälläkin masu heiluu puolelta toiselle:D mutta hikkaa en oo vielä kertaakaan huomannut .. Yöt vauveli nukkuu onneks tosi hyvin et saa itekkin nukuttua :)
Onko muita jota synnytys jännittää..?? Oon yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa mutta väkisinkin tulee mieleen varsinkin kun nää viikot menee ihan sairaan nopeeta :)
Munkin pitäis alkaa laitteleen vauvan vaatteita paikoilleen mut ku on muka kokoajan jotain muuta tekemistä :D no huomenna tulee kaveri tuomaan ison kasan vauvalle vaatteita niin josko sitä sit ryhdistäytyis :)
Hepatoosi oireita ei ainakaan viä oo näkynyt, ehkä jotain pientä kutinaa sillon tällön mutta todennäköisesti vaan kuvittelen.. Tai kuvittelenkin ku ei voi ees verrata viime kertaan.. Sain onneks sellaisen lähetteen ettei tarvi varailla aikaa vaan voi vaan suoraa olla syömättä sen 12h ja mennä verikokeisiin..toivotaan nyt ettei tarvis :D
Olipas taas sekavaa selitystä :D
Tanya 31+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
milliet: kelan päätöksestä viikko niin pakkaus tuli postiin. Kysäsepä postista, kuullut että postin pakettilähetykset yms takkuilee..ja sit nuo saapumisilmotukset ei tuu perille kotiin. ettei kävis nii että pakkaus on lähteny vaikka takasin :eek:
 
muruliini: Mua ei vois vähempää kiinnostaa heilutella peittoa :D Rinnat tihkuu, alapää on turvonnu ja kipeä, maha aivan valtava ja aina tiellä... Juu ei kiitos x) Mulla tosin on ollu yhdyntävaikeuksia jo vuosikausia vulvodynian takia. Käytännössä kivuton tai lähes kivuton seksi onnistuu vain puudutegeelin kanssa. Siinä on romantiikka kohdillaan, kun voi kysellä "Rakas, sekstailtaisko reilun puolen tunnin päästä???? Voisin laittaa geelit..." :LOL: Tosin oli itelläkin keskiraskaudessa sellanen viikko, että ei voinu saada tarpeeks. Parhaimmillaan taidettiin touhuta viidesti päivässä :whistle: Onneksi mies on sellanen, joka todellakin ymmärtää eikä ole ikinä painostanu tai syyllistäny millään tavalla. Enemmänkin aina harmittelee, että muhun sattuu, kun pitäisi tuntua hyvältä.

Kävin viikolla verikokeissa, kun neuvolaterkka halusi varmistaa, ettei vain ole raskausmyrkytystä. Mulla on särkeny päätä paljon ja kädet sekä ajoittain jalatkin kutissu. En ollut itse yhtään huolissaan, koska iho kutisee aina tähän aikaan vuodesta ja päänsärky johtuu todennäköisesti jumisista lihaksista - niin kuin ennen raskauttakin. Hyvä kuitenkin, että tarkistettiin. Aina parempi, että tutkitaan liian herkästi kuin ei ollenkaan!
Neuvolakäynnillä otettiin molemmat myös influenssarokotteet. Ite olisin sen ottanu muutenkin, kun lasten parissa työskentelen, mutta mies otti vain vauvan suojaksi (kun ei ikinä koppaa mitään flunssaa tai muuta tautia, se on aivan uskomatonta...). Masu jatkaa kasvua keskikäyrällä ja vauveli oli taas lempiasennossaan: pää alaspäin ja selkä oikealla.

Huomenna käydään hakemassa vauvan vaatteille ja tarvikkeille oma lipasto. Ihanaa, saadaan noita karmeita laatikkopinoja pois makuuhuoneesta!!! Alkuviikosta piti vähän jo muuttaa järjestystä, kun suunnittelin pinnasängyn paikkaa. Kokeeksi siirrettiin sänky uuteen paikkaan. Varmaan joudun työpöytäni myymään, jotta makkari ei olisi liian ahdas. Olisi kiva saada sinne nojatuoli ja jalkalamppukin... Vaan saapa nähdä, millaiseksi se muodostuu. Kaikkea kun ei voi saada - kuulemma ;)

Loman alkuun 10 työpäivää. WUHUUU!

Napsu ja Karateka 31+4 (Aina pitää tarkistaa, missä mennään! Nytkin meinasin kirjoittaa 32+4...)
 
Napsu,no siinähän on hyvin puoli tuntia aikaa "lämmitellä" :D
mulla ei sen puolesta oo ongelmia. meillä vain ei olosuhteiden pakosta harrastella kun kerranpari viikos. asentojaki löytyy monia ettei maha oo tiellä.

muruliini,kyllä ne paikat kostuu kun tosiaan lämmittelee tarpeeks ensin.

masua ukko huomioi silittelemällä,se on sellanen juro suomalainen joka ei pahemmin puhele :p
 
Kylläpä kannatti käydä täällä hieman ihmettelemässä sitä mikä pakkauksen tulossa kestää, eilen kolahti lappu postilaatikkoon ja tottakai laatikko piti käydä heti hakemassa :D Ihana se on, kannatti odottaa :heart:

Peittoja ei täällä tiuhaan heilutella, ei voisi vähempää kiinnostaa. Toki tämä kiristää välejä aina välillä, kun mies ei ymmärrä :ashamed: mutta meillä tämä ei nyt niin uusi asia ole muutenkaan.

Ensi viikolla seuraava neuvola. Vauva onkin nyt ollut huomattavan paljon rauhallisempi pari päivää, joten kiva päästä taas käymään terkan juttusilla.
 
Petipuuhista.. halut kyllä on todellakin tallella molemmin puolin. Toki tämä mun väsymys ja mahan koko rajoittaa vrt normiolosuhteisiin mutta itse olen kokenut asian niin että se läheisyys, tottakai myös muutenkin, piristää pitkäksi aikaa. Ja jos itsestäni tuntuu ettei jaksa niin kyllä mielelläni silti tuon miehen voin tyydyttää tavalla tai toisella :)
Lantion seutu on välillä niiiin jumissa/kipeä ja puutunut ettei todellakaan voi edes kuvitella mitään hc hommia mutta semmoista hiplailua tms sitten ihan mielelläni ;)
Kuitenkin summa summarum kerrat on ehkä harventuneet..
 
Mulla on enää yks päivä töitä! Maanantaina käyn vielä jotain puuhastelemassa. Sit alkaa loma (vanhoja säästövapaita) ja siihen perään äippäloma. Koville kyllä on ottanu ja jouduttu miettimään, et mitä hommia pystyn tekee ihan vaan jo ulottuvuus ongelmien takia. Toisaalta kuitenkin omalla tavallaan haikeetakin.

Oon kyllä jo buukannu itelleni kaverin luota tallihommia jne. Ihan laakereilleen kun ei passaa jäädä, et jossain kunnossa ees pysyy ja toisaalta kun on tottunu sen työpäivän verran rehkimään, niin johan kroppa menee ihan tilttiin jos sen ajan vaan makoilee.

Makuuhuoneen puolella on ollu aika hiljasta. Jos nyt haluu selitellä, niin mä oon useemman kuukauden tehny myöhästä iltavuoroo, eli nähään hereillä vaan viikonloppusin. Sit mä oon pitäny pari flunssaa täs peräkkäin... Mut nyt mä rupeen taas olee kunnossa ja virtaaki enemmän kun töistä pääsee pois, että jospa tää tästä vielä piristys. Onneks meillä ei tunnu kuitenkaan kitkaa aiheuttavan vaikka välillä tulis seksittömiä kausia. Tota yhteistä historiaa kun on jo takana reilu viistoista vuotta, niin monenlaista vaihetta on mahtunut matkalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
toi tallihommien teko se mullaki varmaan on pitäny tän kropan suht kuosissa,ettei kipuja oo ollu. ja lihakset pysyy vetreenä.
neukkutäti ihmetteliki viimeks kun valitin yskästä,et kuin ei oo tullu pissat housuun :LOL: mulla on pysyny lantiopohjan lihakset kunnos. mut mulla kyl ei oo ollu niitä ongelmia yhdessäkään raskaudessa ja tää on kuitenki kuudes...
 
Ei kyllä heilu peitot täällä. Hirvittävä synnytyspelko pitäny siitä huolen. Viikko sitten yritettiin ja homma päätty paniikkikohtaukseen ja itkuun. Ens viikolla neuvolassa ois tarkotus ottaa asia esille.
 
"toive5"
Itse en ottanut äippäpakkausta enkä itse asiassa ole koskaan ottanut. Tuolla rahalla olen sitten joko rahoittanut vaunuostoksen osan taikka kaukalon tms.

Meillä on aina ollut vauvalle uusia & kirpparivaatteita. Ekana vuonna kyllä lapsi kasvaa niin hurjaa vauhtia, että hyvä, kun muutaman kerran noita kaikkia edes ehtii käyttää.

Petihommat on olleet aina mieluisia raskaana ollessa. Kunhan ensimmäisen pahaolokauden yli pääsee. En kyllä tiedä, kuinka paljon kerrat lisääntyy raskaana ollessa, mutta vähenevät selkeästi synnärin jälkeen. Riippuen sitten vauvasta ja omasta parantumisesta niin palailee vähitellen "normaalille" tasolle.

Vielä pitäisi jaksaa töissä. Viikon päästä maanantaina vika päivä. Kyllä sitä alkaa oikeasti odotella. En niinkään ihannoin kotona olemista, mutta nyt kun työt alkaa oikeasti väsyttämään, niin tuntuu oikealta päästä lomalle. Oikeasti pistää tympimään, kun menee melkein se yksi päivä työviikon jälkeen palautumiseen.
 
Vaivat sen kuin lisääntyy, muutamassa viikossa tullu kamalat jalkasäryt, tuntuu ettei yksinkertaisesti pysty käveleen kun jalat on ylhäältä alasasti niin kipeät ja arat samoin jalkapohjat, menkkamaisia kipuja myös ollut selässä ja takareisissä niin kun olisi jonku mankelin läpi mennyt :/ jäinkin viimeviikolla pois töistä ja töihin en enään menekkään. Vielä ei ainakaan ollut pehmentymistä/lyhentymistä tapahtunu.

Vauvalle en ole vielä hankkinut mitään muuta kuin toppapuvun, isommat rattaat, kaukalot jne löytyy pitää vain pestä. Harsoja, pyyhkeitä, rasvaa, rintakumit jne pitää hankkia, mutta ehtiipä nuo vielä.

Mukavaa alkavaa viikkoa :)
 

Yhteistyössä