Tammimasut 2015 MEIDÄN KUU

Aargh, luulin ettei miehen flunssa tartu muhun kun ei viikossa sitä tehnyt, mutta kun toissapäivänä vähän kylmetyin koirien maastotreenien aikana niin johan iski samantien :( Olo on ihan järkyttävä, nenässä ei liiku ilma lainkaan, vuotaa vaan solkenaan ja silmät ihan punaiset ja vuotavat ja päätäkin särkee. Viime yönä jouduin muuttamaan sohvalle kun en vaakatasossa pystynyt nukkumaan. Enpä olisi tällaista enää viimeisille viikoille toivonut, täytyy toivoa ettei jälkitautina tulisi ihan hirveää yskää.

Raskauden puolesta olo muuten ok, iltaisin alkaa kerätä turvotusta jalkateriin ja sen myötä pientä särkyä jalkapohjiin, mutta kaipa se on normaalia näillä viikoilla.
 
pikkumies 2 vko :heart: hyvin syö mut ois kiva tietää miten paljo paino noussu. pitää ilmeisesti ostaa digitaalivaaka nii saa itte punnita... omaa maitoo saa niin paljo kun jaksaa juoda. lypsän siis osan,ja osan syö tissiltä. pakkaseenki oon saanu pari litraa :D
ja yllätyksekseni huomasin tuos muutama päivä sitten,et mulla paino jo sama kun ennen raskautta :O
 
mak85, voihan joku halukas fb-ryhmänkin tehdä. Oot oikeassa siinä, että täällä tuo yksityisyys (tai sen puute) on ongelma :/

tombatar, oon niin kade. Itellä ei ole maitohommat käynnistyny. Kuuliaisesti imetän useamman kerran päivässä ja pumppaan päälle, mutta ne määrät ei todellakaan riitä vauvalle - saati että pakkaseen asti sais!
 
"rosma"
Minua myös kiinnostaisi nyt liittyä fesen puolella keskusteluihin. Vauva-aikana kun olisi mukava livenäkin tavata toisia äitejä, kai täällä joku muukin Turun seudulta on?
Vieläkään ei tapahdu mitään, vaikka se reilun viikon takainen lääkärintarkastus sai niin hyviä supistuksia aikaan. 39+1 on päivän saldo. Vielä ei yhtään selvää supistusta tänäänkään :( Kyllästyttää jo odottelu, keksin sijaistoimintoja, siistin kotia ja teen tikusta asiaa kaupungille. Vauvan kamat ovat vihdoin kasassa, paitsi kissaverkko pinniksen päälle puuttuu...
 
Täällä 38+4 eikä mitään viitteitä synnytyksestä, plääh. Neuvolassa käyty, kaikki hyvin, joskin sain huomenna ajan ultraan, jossa varmistavat, että vauva tosiaan vielä raivotarjonnassa. Tältä siis vaikutti, mutteivat uskaltaneet olla ihan 100% varmoja.

Minä myös liittyisin mielelläni facebook-ryhmään, jos joku jaksaa perustaa tai se alussa perustettu ryhmä meidät huolii mukaan...

Tsempit kaikille kärvistelijöille!

Mimmimiina 38+4
 
vanille--90
Onnea kaikille vauvan saaneille ja tulipa vihdoin meillekin :)
käynnistys aloitettiin 3.1 ja 10 päivän päästä eilen syntyi 54 cm ja 4200g poika. Jumiutui hartioista loppuvaiheessa jonka vuoksi joutuu hakemaan vähän vauhtia tarkkailunpuolelta elämän alkuun. :)
 
Tänään täällä LA ja just kotiuduttu neuvolasta. Ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta. Seuraava neuvola varattiiin ens vkon torstaille ja silloin kuulemma laittaa lähetteen taysiin.. kuulemma sitten seuraavana ma pyytävät taysille poikkeen. Todella toivon että tapahtuis jotain jo ennen ens vkon to. Vauva painaa niin kovasti tonne alapäähä että kävely tekee tosi kipeetä, silti varmaa lähdettävä nyt vähä lenkille ja koitettava eilisen tapaan tulista ruokaa jospa jotain alkas tapahtuu:headwall:

RV 40
 
Heipähei! En oo piiiiiitkään aikaan kurjoitellut. Raskaus on ollut yhtä tuskaa, keho ihan lopussa.

Mutta tosiaan rv 39+1 meneillään ja supistelee mut veikkaan tän menevän reippaasti yli la:n niinkuin sisaruksensakin.

Laskettuna on äitipolilla radi kontrolli ja sitä ootellaan. Haluun jo vauvan tänne.

Eveny
 
Onnea uusille jakautuneille!

Komppaan Evenya: raskaus on yhtä tuskaa!! Synnytyspelkoa tai ei, nyt rupean olemaan niiiiiiin valmis siihen että tää tulee ulos. Vaikka poikittain tulis!!! Tytsy mukiloi tuolla alhaalla luiden välissä niin penteleesti ja tekee jo pirun kipeää!! Samoin nämä turvonneet nenän limakalvot ja sitä kautta hengitysvaikeudet alkaa jo riittää. Samasta syystä toinen korva soi ja humisee lyhyitä katkoja lukuunottamatta 24/7. Tuun täysin hulluksi sen kanssa!!!! On kuin ois pää lukittu bassokaiuttimeen!! Verenpaineet ollu niin korkeella, että ti kävin ylimääräsessä pissitsekkauksessa neuvolassa, mutta onneks ei ollu mitään proteiineja. 38+6 tänään. Ekakertalainen ku oon, niin ei mitään käryä, kuinka kauan tässä vielä saa kärvistellä...
 
Onnea uusista lapsukaisista!

Tsemppiä niille joiden olo alkaa olemaan todella tukala. Itse koen että vielä tässä jotenkin pärjäilee. Eihän tässä nyt missään elämänsä kunnossa ole, mutta... Ja mitä tässä sitten vielä on edessä ennenkuin synnyttämään viimein pääsee.
 
"toive5"
Onnittelut täältä suunnasta kaikille nyytin saaneille!

Tänään kontrolliaika Jorvissa ja uutiset eivät todellakaan sitä, mitä toivottiin. Tarjonta tällä hetkellä jalat edellä / poikittain taikka mahdollisuus perätarjonnaksi vaihtumiseen. Magneettimittauksien mukaan ei mahdu tulemaan ulos perätilaisena.

Asetelma tällä hetkellä riskialtis. Keisarileikkausaika tiistaina, mikäli ei sitä ennen lähde tulemaan itsestään. Ambulanssilla sairaalaan, mikäli lapsiveden menolla alkaa ja heti soitto ja lähtö synnärille, mikäli alkaa supistelemaan kivuliaasti. Yrittävät sitten kääntää...

Mitä tulee kärvistelimiseen, jotenkin sitä tällä kertaa jaksaa hyvin. Oikeastaan tämän päivän tiedoilla ei oikein tiedä mitä toivoisi.

3S -tekniikka toiminee toisilla. Kanavan suun kutittamiseen tuosta yhdestä S:stä on ainekin apua - muistaakseni tieteellisesti todistettu... Akupunktio pisteet esimerkiksi niillä, joilla supististuksia tulee, mutta loppuvat. Tärkeintä akupunktiossa tietysti se, että jaksaa painella noita pisteitä muutaman kerran päivässä.

Kunhan muistaa, ettei itseään kannata rehkiä puhki - kyllä synnytykseen niitä voimia tarvitaan!
 
Nukkuminen alkaa olla melko mahdotonta näin loppumetreillä. Ei meinaa missään asennossa pystyä olemaan, tai siis kummallakaan kyljellä. Onneksi en ole saanut mitään flunssaa tähän lisäksi.

Tänään alkoi limatulppa vissiin irtoamaan, jotain vaaleanpunaista limaa on hiukan tullut. Passitin miehen lasten kanssa mummolaan käymään, jotta saisin rauhassa levätä. Muuten tulisi vain häärättyä koko ajan.

Jännittävät fiilikset, vauva sais jo tulla viikkojen ja olojen puolesta, mutta toisaalta tarvitsisin vielä pari päivää aikaa valmisteluihin ( sekä henkiseen puoleen että ihan käytännön asioiden valmisteluihin, jotka haluaisin saada tehtyä ennen synnytystä).
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille!

Meidän tyttö syntyi tiistaina (41+1),maanantaina käytiin svolla tarkistaan tilanne ku vauva oli ollu toosi vaisu koko päivän ja siellä lääkäri teki vähän ronskimman sisätutkimuksen ku olin kahdelle sormelle auki mut muuten oli suht epäkypsä tilanne meneillään. Yöllä heräsin muutamaan todella kipeeseen supistukseen mut nukahin sit aina niitten jälkeen. Neljältä yöllä alko sit säännöllisen epäsäännölliset supistukset,väli oli 20-6min,niitä tuli pari tuntia ja sit taukos. Päivällä saatto tulla 30min välein muutamia mut ennen yhtä niitä alko tulla taas vaihtelevasti 10-17min välein. Hieman ennen kolmea sanoin miehelle et nyt lähetään ku ne oli nii tuskallisia,tuntu ku ois lantiota koitettu vääntää halki.
Lähettiin kohti synnäriä ja ajomatkalla väli lyheni heti 6-4min,matkaa oli 40km ja tuntu et joku koittaa repiä lonkat paikaltaan.
Neljän aikaan pääsin käyrille ja tilanne oli 4,5cm auki eli suoraan saliin. Siellä väli lyheni 3min ja vaikeroin jo tuskasta,17.20 sain spinaalin ja olo oli ku taivaassa sen jälkeen. Kuuden jälkeen alko joka supistuksen yhteydessä tuntuun kiristystä ja tilanne olikin et oon kokonaan auki. Kalvot puhkastiin ja 8min ponnistuksen jälkeen tyttö synty. Kokonaiskesto tasan 4h eikä tullu tikkejä.
Kotia päästiin eilen ja isosisko on vaihtelevasti innoissaan tai sit äkänen ku toinen juo liikaa ;)

Mulle voi päivittää: 13.1,tyttö, 41+1,3630g ja 49cm
 
Yöt on ihan persiistä suoraan sanottuna, puoleksi nukkuu ja puoleksi hereillä, tuntuu ettei oikiaan kunnon uneen pääse ollenkaan, vähänkään kun asentoa vaihtaa herää. No ei oo enään kun maximissaan reilu viikko.
Eilen kävin kaupassa ostaan ns. Kevyitä juttuja ei maitoja, siitä huolimatta kolmekassia oli ihan täynä ja paino ihan perkuleesti, kärryjen työntäminen autolle oli melkoinen homma siinä sohjossa. Kotiin päästyä ja tavarat sisään kannettua olinki niin kipiä että olin ihan varma synnytyksen käynnistyvän, otin panadolin ja kahen tunnin unet ja kipu oli pois :) sitten pitiki käyä illala vielä potkuroimaan 45min :)
kunpa jo jakautus ja toisaalta eipä vielä :-D
 
Onnea synnyttäneille. Ja meille kärvistelijöille: kyllä se sieltä ulos vielä tulee ;)

Yöt menee yhä edelleen huonosti. Levottomat jalat vaivaa ja kuorsaava mies! Ärh. Ensi yöksi taidan siirtyä suosiolla sohvalle, niin pääsee mies hakemaan kuopuksen heti, kun klo 04.25 kuuluu suloiset kirkumiset.

Onneksi itse tiedän, ettei tarvitse kauaa enää odotella. Ensi viikolla tosiaankin matkani vie synnärille, jossa katsotaan kohdunsuu ja sen mukaan toimitaan, laitetaanko cytotecejä, ballonkia, vai riittääkö kalvojen puhkaisu. Haluaisin jälkimmäisen, mutta saa nähdä. Jännittää pirusti tuleva!
 
Mitenkäs, oon nyt saanu hirmusesti ristiriitasta tietoa, ni kysäsempä täältäkin: saako synnytyksessä pitää rintsikoita, esim. imetysliivejä? Ja paino nyt todellakin sanalla SAAKO, ei kannattaako.
 
taitaa olla kuntakohtaista saako olla rintskat päällä. ainakaan Seinäjoella niitä ei pidetä. mulle perusteltiin sillä,et jos tulee leikkuriin lähtö,ne joutuu sit leikkelemään pois,koska jos tippa kädes,ei saa riisuttua...
 
"toive5"
Karminille onnittelut prinsessasta!

Kasassa ollaan! (niin kuin oletus tosin onkin). Jotenkin niin masentaa nyt ajatus sektiosta. (että voisko joku nyt taikoa tämän pienokaisen alkuun... yrittävät sitten sairaalassa kääntää, kun paikat kypsät). Mulla siis kaikkien kohdalla se, ettei paikat kypsy vaan synnytyksen alkumetreillä sitten tapahtuu tuokin.

Leikkauksessa siis eniten painaa se, että tietää sen jälkeen menevän kauan ennen kuin on kunnossa.
 

Yhteistyössä