Tammimasut 2015 *syyskuu*

Tammikuun lasketut ajat:


1.1
tammivauva15 / 2.lapsi / OYS
ensbe / 24v. / 2.lapsi / K-SKS
xeni / 1. lapsi
Nicola81 / 4.lapsi / TYKS
noora89 / 24v. / 2. lapsi / LPKS / poikalupaus
Amelier / 27v. / 3.lapsi / OAS
Pioni78 / 36v. / 1.lapsi / JS

2.1
tiiz / 20v. / 1.lapsi
klemmu / 31v. / 1. lapsi / PHKS
anheli / 24v. / 2. lapsi
shania / 33v. / 1. lapsi
jansky / 2. lapsi

3.1
karzu87 / 26v. / 2. lapsi
-molly- / 1. lapsi
väri / 2. lapsi / poika
aarteeni / 29v. / 4.lapsi

4.1
annnu /
artemis /
illusiah / 27v. / 2.lapsi / SAS
Daagmar / / 1.lapsi /

5.1
santrana / 1. lapsi
muskottikukka / 28v. / 1. lapsi / EKKS
Kerttuli82 / 31v. / 1.lapsi
karmini / 27v. / 2. lapsi / K-SKS / tyttölupaus

6.1
Villemo / 1.lapsi / KOS
jenikk / 22v. / 3.lapsi / KOKS

7.1
miija87 / 26v. / 2. lapsi / LKS
esteri1 / 40v. / 1. lapsi
Mrs-K / 28v. / 3.lapsi / LKS

8.1
sannuli / 28v. / 2. lapsi
susna / 1. Lapsi / 30v / Oys
papunenn / 20v. / 1. lapsi / KOKS

9.1
Maatuska88 / 26v. / 1.lapsi / TYKS
kantrinen / 27v. / 1. lapsi / SAS
Yönseutu / 30v. / 1.lapsi / TYKS

10.11
Cynder / 29v. / 2.lapsi / EKKS / tyttölupaus
Ibis89 / 25v. / 1.lapsi /KOS / poika

11.1
Nijan / 2. lapsi

12.1
helmiina81 / 1. Lapsi, 33v ja PHKS
milliet / 3.lapsi
naaba87 / 26v. / 1. lapsi / OYS

13.1
Tähtinen87 / 27v. / 3.lapsi / KAKS
Ondine / 3.lapsi / PKKS poikalupaus
"siru" / 30v. / TAYS

14.1
aamurusko / 3. lapsi

15.1
lilli1977 / 36v. / 1. lapsi / Satks
lissufin / 33.v / KYS
Tanya85 / 2. lapsi / 29v / TAYS / poikalupaus
Nissukka / 1. lapsi / 25v / KYS
Murma / / 3. lapsi/ KOS
Yvonna / 1.lapsi / 28v. / TAYS
Överrasknings baby / 32v. / 2.lapsi / PS / tyttölupaus

16.1
lupu80 / 2. lapsi
Katariina81 / 3. lapsi / 32v / TAYS

17.1
suski86 / 28v. / 1. lapsi / TYKS
spiderling / 24v. / 1. lapsi
huhheijaa! / 5. lapsi / OYS
bubbus / 39v. / 4.lapsi / TAYS

18.1
luosto74 / 40v. / 6. lapsi
odottavin mielin / 2. lapsi
mun3. / 3.lapsi / KOS
Laalaax / 26v / 1.lapsi
Marjuska83 / 30v / Jorvi
Muruliini82 / 31v / 5. lapsi/ K-SKS poikalupaus

19.1
Tuhnuliini / 35v. / 2.lapsi / TAYS
Sabat / 22v. / 1.lapsi / K-HKS

20.1
orkidea / 28v. / 1. lapsi / TYKS
rosma / 40v / 2.lapsi / TYKS
ekaaodottava / 1.lapsi / KOS
Mimoza / 1.lapsi /
Roks / 28v / 4.lapsi

21.1
Eveny / 25v. / 3. lapsi / MKS tyttölupaus
HeavyMetalMama / 37v. / 4. lapsi
NevaNeva / 26v. / 4. lapsi / KOS
Kalpeakuu / 34v. / 1.lapsi / K-SKS / poikalupaus
sanri / 25v. / 1.lapsi / MKS
-nanu- / 30v / 1.lapsi / tyttölupaus
valentine89 / 25v. / 3.lapsi / tyttöveikkaus

22.1
piianappula / 29v. / 2.lapsi /
Gislie / 26v. / 2.lapsi / PKKS
yöperhonen / 25v. / 2.lapsi / EKKS

23.1
Saana11 / 28v. / 3. lapsi / TAYS
Miri81 / 33v. / 1.lapsi /
jenskuliini85 / 28v. / 2.lapsi /
zuku / 6.lapsi /
Bee82 / 32v. / 1.lapsi / KOS

24.1
safiia / 28v / 2. lapsi / K-HKS
Sateenraikas / 32v. / 3.lapsi /
manta94 / 1.lapsi
Artisokka / 2.lapsi /

25.1
Milip / 2.lapsi / 27v. / PHKS
pähkinä78 / TAYS
Mimmimiina / 34v. / 2.lapsi / JS tyttöveikkaus
Stairway / 20v. / 1.lapsi / TAYS
hunny / 21v. / 1.lapsi / poikalupaus

26.1
blueone / 1.lapsi / 21v.
daimonhaert / 2.lapsi
anniinamaria / 20v / 2.lapsi / K-PKS
melisi/ 22v. / 1.lapsi / PKKS
Jaelle / 27v. / 1.lapsi / KOS

27.1
Suzu / 29v. / 2.lapsi / HYS/KOS
Pyllerö90 24v. 1.lapsi / KYS

28.1
tombatar/38v./6.lapsi/SeKS poikalupaus
Briitta / 38v. / 2.lapsi / PKKS
hiliputti / 27v. / 1.lapsi
Manuliina / / 1.lapsi /
mak85 / 29v. / 3.lapsi / OYS tyttölupaus

29.1
nallukkan / 25v / 1.lapsi
raparperitaivas / 28v. / 4.lapsi / MKS

30.1
sennieveliina / 22v. / 2.lapsi / TAYS
Mjölkchoklad / / 3.lapsi /

31.1
Na-nu / 2.lapsi / KYS
Paips / 27v. / 1.lapsi / PS tyttölupaus



LA?
Mur76 / 37v / 2.lapsi / KOS
Tiitiäinen 1 / 2.lapsi


Menetyksen kohdanneet

Hookoo82
Valo15
Lumi-15
miree
diadia
patsuli
Udafina
Belll
vauvatoiveinen
Handis85


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Vanhat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2366094-tammikuun-2015-odottajat-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2385923-tammimasut-2015-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387837-tammimasut-2015-kesakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395471-tammimasut-2015-heinakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2405942-tammimasut-2015-elokuu/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uuden ketjun aloituksesta!

Tämä vaappuja kävi tänään laittamassa salikortin "hyllylle". Totesin, etten pysty tai osaa treenata salilla turvallisesti ja tehokkaasti enää. Maha tuntuu hankalalta ja niveliin sattuu. Nyt oonkin koittanu ettiä jotain mammajumppaa tai -joogaa, mutta TOSI huonosti näyttää olevan meidän kaupungissa tarjolla. Olis hirveen kiva käydä jossain odottaville suunnatussa liikuntaryhmässä, jossa otetaan nämä meidän erityistarpeet ja rajoitteet huomioon. Ehkä neuvolassakin osaisivat neuvoa? Pitänee kysyä.

En tainnut tänne kirjotellakaan, että jouduin perjantaina lähtemään töistä aikasemmin, kun oli taju lähteä. Ensin oli vähän huono olo, mutta yhtäkkiä pimeni silmissä ja oli pakko mennä istumaan. Soitin neuvolaan ja sieltä veikkailivat, että verenpaine vain tipahti. Sanoi, että ei näillä viikoilla usko raskausmyrkytykseen, mutta käski soitella päivystykseen, jos olo pahenee. Iltapäivä meni sitten nukkuessa eikä olo ollut aivan paras koko iltana. Olen myös alkanut oksennella taas, mutta se johtuu todennäköisemmin ärsyttävästä yskästä, joka meinaa välillä tukehduttaa. Tänään kuitenkin meni kivasti, vaikka päivä venyi palaverin vuoksi.

Huomenna rakenneultra! Jänskättää, mutta sillee hyvällä tavalla. Saa nähdä tuleeko uni ollenkaan :)

(ps. Netti on pätkiny koko illan. Heitän tuon vehkeen kohta seinään.)
 
neuvolassa käyty ja kaikki ok. Paitsi painoa oli tullut omasta mielestä liikaa ja tätikin suositteli sokerirasitusta,joten se olis sitte taas edessä parin viikon päästä. Mää niin inhoan sitä,mut.... Ei auta. Toivottavasti en pomppaa siitä taaskaan,mulle se olis jotenkin kova pala vaikka yleistä onkin.

flunssa alkaa olla voiton puolella pikkuhiljaa,mut nyt tuli sitten nuorimmalle se,niin huonot yöt jatkuu sen myötä. Saatiin sentään viikko sitten yömaito lopetettua kuopukselta,kunhan tervehdytään niin pitäis opettaa se pysymään omassa sängyssä koko yö. Omaan huoneeseen siirto siirtyi hamaan tulevaisuuteen ku alkoi ahdistaa koko homma. Meillä on niin iso makkari,mahtuu tänne vielä vauvakin. :)

Hyvää syksyä kaikille,kesä on virallisesti ohi. :)
 
Kalpeakuu : oletko mistä päin keski-suomea??

Täällä on just puoli väli ylitetty tässä raskaudessa.
Jotenkin huomaamaton tämä raskaus onkin: välillä tuntuu ettei ois raskaana ollenkaan,kun sit taas menee välillä peilin ohi nii huomaa valtavan vatsan :D Olokin on pysynyt hyvänä.

Eilen olikin neuvola ja kaikki ok. Pienen syke huiteli 160 paikkeilla ja kovin liikkuvaa sorttia hän on. Oma hb oli sit yhtäkkiä noussut sitten viime käynnin 121->1301 eli ei tartte vielä onneksi lisärautaa popsia.. painoa on tullut vain pari kiloa lisää,tais ehkä olla aiemmastakin jemmassa jokunen kilo :D
Eilen iski kyl älytön flunssa itelle, ei lämpöä mutta niin tukossa ja lihassärkyinen kun vaan voi olla ! Nuorimmainen (nyt 10kk) kans pari päivää ollu räkänen että yötkin ollu katkonaisia...:|

ens viikolla onkin ultra, ja näkee taas pienen... kumpa sais myös tietää kumpi masussa köllii, vahva poika olo kyllä ollut alusta asti.....
Voi lisätä etusivulle mulle että poikaolo

Muruliini82 ja masuasukki 20+2
 
Heippa

Mulle vois muuttaa la, se on 28.1.
Painoa tullu tasan 3kg, paljon muilla? Nyt hommasin äitiystukivyön jos ei edes alkas selkä reistaileen, ois kiva homma säästyä siltä.
Tänään tuli lapioa heilutettua siihen malliin ja pukattua puita että nyt on vasen pakara ihan jumissa ja lonkka kipiä. Tais tulla rehkittyä liikaa omg.
Mahaki kasvanu jo ihan kivasti ja liikkeet tuntuu selvästi, melkonen myllertäjä tuo asukki :)
Huomenna napsahtaa rv 19 ja uä kolmenviikonpäästä vasta. Ei jaxas oottaa että tietäs kumpi sieltä tullee :)
mak85
 
Mulle on kans tullu painoo joku kolmisen kiloo :) viimeksi tässä vaiheessa oli tullu melki 10kg :D mut nyt oon ollu täysin ilman kaikkee makeaa paitsi jos synttäreitä on ollu niin niillä jotain hyvää oon itelleni suonu :)
Torstaina vihdoin ja viimein se rakenne, en jaksais millään oottaa....
Mulle on tullu inhottava vaiva täs nyt muutamana iltana ollu hirvee pissahätä ja sit ku oon aivastanu niin tullu pissaa housuun :ashamed: ällöttävää ja nyt pitäis sit viimestään alkaa tekeen niitä lantionpohjan lihaksia... Onks muilla ollu tätä vaivaa??

Tanya 20+5
 
5 yötä ultraan on... ja pelottaa ihan hirveästi! :/ voi kumpa kaikki olisi hyvin!

Painoa mulle on tullut jo pikkusen alle 10kg :( olen kyllä joka raskaudessa paisunut sen 20 kg.. ruoka on vaan liian hyvää tässä tilassa :D

Roks 20+1
 
Meillä oli rakenneultra eilen. Olin jo aivan varma, että ollaan joko väärässä paikassa tai ovat sössineet ajanmuutoksen, sillä lääkäri oli 30min myöhässä. Ajanvaraustoimistokin meni kiinni ennen kuin ehdittiin käydä kysymässä asiasta, joten siinä vain istuskeltiin :D
Lääkärillä oli hankala saada kaikki tarvittavat mitat ja etenkin vatsapuolta vauva peitteli niin tehokkaasti, että hyvä tovi vierähti. Maha oli kyllä melkoisen kipeä sen runnomisen jälkeen (kuka olisi uskonut, että ultraaminen voi sattua?!). Kaikki näytti olevan hyvin, mutta saatiin kuitenkin ylimääräinen ultra-aika parin kuukauden päähän, koska lääkäri haluaa tarkistaa munuaisten kasvun ja nähdä vatsalaukun vielä paremmin. Ei olla kuitenkaan huolissaan, sillä munuaisten koko oli edelleen normaalin rajoissa. Kiva vain, että päästään taas. Ehkä sillä kertaa beibi on vähän kuvauksellisemmalla tuulella, nyt vain haukotteli eikä esitellyt profiilia ollenkaan.

Mulle ei ole painoa tullut edelleenkään, vaan alkupahoinvoinnin ansiosta tilanne on edelleen -5kg. Eiköhän nuo kilot kohta pamahda päälle. Vauvakin on eilisen arvion mukaan n. 420 g - ja siihen sitten päälle istukka, lapsivesi, lisääntynyt verimäärä...
 
Oi oi ja oi, eilen tuli hankittua ensimmäiset vaatteet vauvalle, kun tuleva kummi halus ostaa jotain ja itekin sit innostuin ostamaan parit sukat, hatun, housut ja niiin söpön vaunulelun. :) Tänään löyty kirpparilta ihanat pörrötossut ja brion yhdistelmävaunut 15e! Alkaa tätä vauvakamaa pikkuhiljaa kasaantumaan, tulevan mummon luona oottaa myös hoitopöytä. Tuntuu taas astetta todellisemmalta koko vauva. Ens viikon rakenneultraa ootellessa.. :)

19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Rakenneultra oli viikko sitten, mahassa kaikki hyvin. Kovin oli vilkasliikkeinen kaveri, ultraaja sitä moneen kertaan naureskeli ettei tyypistä meinaa saada kuvia lainkaan. Ja kuulemani mukaan hyvin usein vilkas mahassa -> vilkas mahan ulkopuolella... Voi apua! :D On tässä nytkin viimeisen tunnin vetänyt jotain tanssimuuvseja, vähän väliä tumpsahtelee eri puolilla mahaa. Mitoiltaan kaveri oli muutaman päivän viikkoja pienempi, mutta niin se oli myös ekassa ultrassa + me vanhemmat ollaan kumpikin oltu aika pieniä syntyessämme. Mun oli pakko henkäistä siinä heti alkuun ettei ultraaja vaan möläytä sukupuolta, totesikin sitten ettei hän koskaan sano mitään kun ei sitä voi 100% varmaksi kertoa mutta tietysti jos itse sattuu jotain näkemään niin sille ei voi mitään. Onneksi bebe oli sellaisessa asennossa ettei mitään paljastunut ja jännitys säilynee loppuun asti. :)

Suonenvedot jaloissa helpotti kun aloin ottaa lisämagnesiumia, raskausvitamiinissa sitä on vajaa puolet päivän suositellusta niin siihen sit vähän ekstraa päälle. Pari kertaa kävelylenkillä on mahaa kivistänyt, mutta hetken lepotauko on auttanut. Väsymystä on taas vähän enemmän kun lopetin rautakuurin, ei vaan jaksais suoliston oikuttelua jos sitä lisärautaa vetää. Ensi viikolla on neuvola, näkee siellä sitten miltä hemoglobiini viime labrassa näytti.

Yönseutu 21+6
 
monilla kivoja ultrakuulumisia. :)

mulle tullut jo 7kg,mikä on aika paljon siihen nähden,että edellisissä tullut tosiaan vain se 10kg ja toisesta 8kg. :/ olenkin kyllä vetänyt kaikkea mahdollista ja herkkuja ja liikunta ollu melko minimissä. Laiska minä. :(

ja kuka kehtasi puhua kotitekoisesta pizzasta,Vähänkö alkoi tehdä mieli! ;)

Tanya,mulla kans lirahtelua ja ihmettelen kyllä sitä ku reenaan päivittäin lantionpohjan lihaksia ja viime raskauden jälkitarkastuksressakin sanoi,että hyvät lihakset ja puristusvoima. Mut eikös raskauden aikana hormoonitkin vaikuta tohon,että vaikka olis kuin lihakset kunnossa. Kai se vaan pitää lisätä reenailuja.

Täällä melko rankkaa ollu,ku pienimmäinen sairastaa,eilen oli 41 astetta kuumetta ja lääkärissä kahdesti rampattu,mut ei löydy muuta ku ärhäkkä viruksen aiheuttama flunssa ja silmätulehdus. Keuhkokuumeen muodostumista pitää tarkkailla,ku oireet vois viitata siihen jos tulehdusarvot nousisi.

väsynyt Amelier ja viikot taitaa olla jo 23+0.
 
Heipä hei, täällä ei nyt mitään uutta.. odotus jatkuu tasaiseen tahtiin =) Kovasti liitoskivut vaivaavat ja varsinkin jos on pidempään istunut niin voi kammotus sitä liikkellelähtöä kun sattuu |O Tuntuu, että koko häpyluu hajoaa palasiin. Samanlaista oli esikoisen (tyttö) kohdalla. Pojasta en niinkään muista paljon olleen. Vatsa on kasvanut kivasti ja vauvan liikkeet tuntuvat möyrintänä ja räpellyksenä erityisesti alavatsalla.

Hankintoja ei vieläkään ole tehty yhtä bodya lukuunottamatta :D Kyllähän tässä ehtii ja viimeistään äitiysloman alkuun tai joululahjaksi sitten..

milliet 21+4
 
Täällä menossa 20+1. Liikkeitä jonkin verran tuntuu. Alkuviikosta rakenneuä ja kyllä jännittää että onkohan pienellä kaikki hyvin. Tulehduksia ollut alapäässä ja nyt taaskin antibioottikuuri :( Laihtunut olen 8kg.
 
Kerrohan valentine89 sitten miten meni! Mulla on kans ollu tulehduksia ja kipuja, mutta menivät parilla antibioottivoidekuurilla aikalailla ohi. Luota siihen, että vauva kyllä ottaa tarvitsemansa, vaikka äidin paino tippuisikin. Positiivisia ajatuksia sinne! :)

Pitäis varmaan laitella masukuvia jonnekin esille tai ainakin kerätä itelle. Kattelin itteäni peilistä suihkun jälkeen ja piti oikeen miehellekin päivitellä, että kato tätä mun valtavaa mahaa :D Ei sitä aina niin tajua ennen kuin kääntyy sivuttain - eikä ihan silloinkaan :D

Me ollaan menossa anoppilaan yökylään, kun ollaan niin pitkään lupailtu, muttei saatu aikaan. Anoppi on aika suorasanainen ja ajatellaan monista asioista eri tavalla. Ärsyttää tollanen "minun tapani ja käsitykseni ovat ainoat oikeat" -mentaliteetti, mutta annan (tai ainakin yritän antaa) mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :stick:

Napsu 21+5
 

Yhteistyössä