Tammimasut 2015 *toukokuu*

Tammikuun lasketut ajat:



1.1
tammivauva15 / 2.lapsi / OYS
ensbe / 24v. / 2.lapsi / K-SKS
xeni / 1. lapsi

2.1
tiiz / 20v. / 1.lapsi
klemmu / 31v. / 1. lapsi / PHKS
anheli / 24v. / 2. lapsi
shania / 33v. / 1. lapsi
jansky / 2. lapsi

3.1
karzu87 / 26v. / 2. lapsi
-molly- / 1. lapsi
väri / 2. lapsi
aarteeni / 29v. / 4.lapsi

4.1
annnu /
artemis /

5.1
santrana / 1. lapsi
muskottikukka / 28v. / 1. lapsi / EKKS

6.1
illusiah / 27v. / 2. lapsi / SAS
nissukka / 1. lapsi /

7.1
villemo /
miija87 / 26v. / 2. lapsi / LKS
esteri1 / 40v. / 1. lapsi
Mrs-K / 28v. / 3.lapsi / LKS

8.1
sannuli / 28v. / 2. lapsi
noora89 / 24v. / 2. lapsi / LPKS
susna / 1. Lapsi / 30v / Oys
papunenn / 20v. / 1. lapsi / KOKS
naaba87 / 26v. / 1. lapsi / OYS

9.1
karmini / 27v. / 2. lapsi / K-SKS
Maatuska88 / 26v. / 1.lapsi / TYKS

10.1
Cynder / 29v. / 2.lapsi / EKKS

11.1
Nijan / 2. lapsi

12.1
kantrinen / 27v. / 1. lapsi / SAS
helmiina81 / 1. Lapsi, 33v ja PHKS
Udafina / 1.lapsi / 29v /

13.1

14.1
aamurusko / 3. lapsi

15.1
lilli1977 / 36v. / 1. lapsi / Satks
ondine / 3. lapsi / PKKS
lissufin / 33.v / KYS
tanya85 / 2. lapsi / 29v / TAYS

16.1
lupu80 / 2. lapsi

17.1
suski86 / 28v. / 1. lapsi / TYKS
spiderling / 24v. / 1. lapsi
huhheijaa! / 5. lapsi / OYS

18.1
luosto74 / 40v. / 6. lapsi
odottavin mielin / 2. lapsi

19.1
Tuhnuliini / 35v. / 2.lapsi / TAYS

20.1
orkidea / 28v. / 1. lapsi / TYKS

21.1
eveny / 25v. / 3. lapsi / MKS
Roks / 28v / neljäs lapsi
HeavyMetalMama / 37v. / 4. lapsi
NevaNeva / 26v. / 4. lapsi / KOS

22.1
Handis / 29v. / 1. lapsi / TAYS
piianappula / 29v. / 2.lapsi /
Gislie / 2.lapsi / PKKS
yöperhonen / 25v. / 2.lapsi / EKKS

23.1
Saana11 / 28v. / 3. lapsi / TAYS

24.1
safiia / 2. lapsi / K-HKS
Sateenraikas / 32v. / 3.lapsi / OYS
Belll / 22v / 1.lapsi

25.1
Milip / 2.lapsi / 27v. / PHKS

26.1

27.1
vauvatoiveinen / 1.lapsi / 37v
tombatar / 6.lapsi / SeKS
Suzu / 29v. / 2.lapsi / HYS/KOS

28.1
hiliputti / 27v. / 1.lapsi
Briitta / 38v. / 2.lapsi / PKKS

29.1
nallukkan / 25v / 1.lapsi
raparperitaivas / 28v. / 4.lapsi / MKS

30.1

31.1
hiia / 3.lapsi


LA?
mun3. / 3.lapsi / KOS




Menetyksen kohdanneet

Hookoo82 4+0
Valo15 4+6
Lumi-15 5+3
miree 5+
diadia


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Vanhat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2366094-tammikuun-2015-odottajat-toukokuu/
 
Viimeksi muokattu:
Mites teillä tuo ruokapolitiikka? Eli mitä kaikkea vältätte ja kuinka tunnon tarkasti? Mulla lähinnä graavi ja kylmäsavulohi täysin pannassa ja pastoroimattomat tuotteet tietty. mitenhän noiden "pehmeiden" juustojen kanssa on? Eli saako esim. tuorejuustoja syödä jos on tehty pastoroituun maitoon? Ihan unohtunu viime raskaudesta :D Muistaakseni söin kohtuudella fetaa ja esim. auraa jos oli pastoroituja eikä ollu valmistettu tisella puolen maalimaa... Ja tupakka ja alkoholi tietty nollatoleranssi.

Piianappula 5+2
 
Kiitos eveny uudesta listasta!

Ruokajuttuja noudatan kyllä ja otan selvää, ettei tule turhaan vältettyä mitään. Kotimaisia Valion tuorejuustoja voisi syödä ja myös auraa. Ulkomaisia en syö ja jos tuotteessa ei lue pastöroinnista mitään, jätän kauppaan. Hesen selvitin edellisen lyhyen raskausajan aikana ja siellä majoneesi on tehty pastöroituun munamassaan, joten jos joskus pikaruokaa tahdon, niin uskallan syödä. Alkoholi ja tupakka on ehdoton ei ja koskaan en ole kyllä polttanutkaan.

Tein tänään vielä puikkotestin ja oli tasavahva kontrolliviivan kanssa. Tuntuipa hyvältä!
 
Mä oon kans jostain netin syövereistä lukenut, että kotimaiset vihannekset, marjat, juustot ym. turvallisia paitsi sisäveden petokalat (hauki). Eli en niitä välttelis turhaan jos oikein tekee mieli jostain syystä :)

Mä en oo vielä laittanut mitään kieltoon jota normaalistikkin söisin. Eli en ole harkinnut ostaa maksalaatikkoa tai maksamakkaraa kun en niistä muutenkaan erityisemmin pidä enkä ole tainnut ostaa kuin kerran sen jälkeen kun omaan kotiin muutin. Alkoholi tietty täyskiellossa tällä hetkellä. Edellisen kerran otin vappuaattona kun ei ollut vielä syytäkään plussata. Tupakointi ollut poissa jo 6.1. lähtien satunnaisia "kännitupaikoita" lukuunottamatta eli viimeiset tupakatkin polttanut silloin kun viimeksi joi. :) Sähkötupakka on ollut kyllä käytössä mutta senkin lopetan näihin viimeisiin tippoihin joita on vielä ehkä vain muutamaksi päiväksi jäljellä. Rinnastan sen itse nikotiinikorvaustuotteisiin (inhalaattoriin lähinnä; sisältää saman kaltaista nikotiinipitoista nestettä).

Mä en ole enään testaillut viime maanantain jälkeen kun tuli CB:n digiin 2-3 :) Eiköhän siellä jotain ole. Toivon kyllä että ultran jälkeen voi sanoa siellä olevan "jonkun" eikä vain "jotain" :)

6+1 nyt sunnuntaina. Huh seitsemäs viikko menossa jo! :D
 
:wave: uusi ilmoittautuu!

ehdin pari kuukautta vaikuttaa yli 35v. kuumeilijoissa.
kierukan poistatin tammikuun lopussa ja yk3 toi tärpin :D

mulla on nuoruudessa tehty 3 lasta joista nuorin nyt pääsee peruskoulusta. uudesta liitosta 3/11 ja 12/12 syntyneet lapsukaiset
kotoota löytyy 2koiraa,kissa ja 3 hevosta,niistä nuorin vajaa 6kk

jos listalle pääsis,niin tombatar/ 27.1/ 6./ SeKS
 
Mä oon syönyt ainakin vielä kaikkee mitä ennenkin :) tosin olo on niin HUONO että en tiä miten selviän tästä :| kävin eilen ostaan apteekista sellaiset pahoinvointi rannekkeet ja niistä on ollut vähän apua sillan että jos ennen oli ihan kokoajan pahaolo niin nyt vaan sillon tällön :) mä olin kans viihteellä Vapun jälkeen ja tupakkia polttanut 13vuotta( ja olin hirvee himohiisari ) ja lopetin sen seinään ku ensimmäisestä raskaudesta sain tietää ja sen koommin en tupakkaa oo polttanut :), aikansa kutakin :D

Tanya 6+3
 
Jaiks, uskaltaisinkohan siirtymään minäkin tälle puolelle...Pari hailakanpositiivista raskaustestiä tehty, nyt rv 4+3 (17 dpo), ja laskettu aika olisi laskureiden mukaan 28.1., eli:

hiliputti / 27 v / 1. lapsi

Vielä en ole mitään neuvola-aikaa soittanut, joten saa nähdä, miten sen saa työn suhteen sumplittua. Mille raskausviikolle te muut saitte ensimmäisen neuvola-ajan, tuntuu että siinä on aika paljon hajontaa?

Nyt vasta alan vähän miettiä syömisiä (ja juomisia), ennen plussaa meni kyllä esim. alkoholia, sushia, pellavansiemeniä ja varmasti muitakin "kiellettyjä tuotteita".

Oletteko itse joutuneet jo keksimään jotain "valkoisia valheita" esim. juomattomuuteenne? Itse huomasin jo nyt viikonloppuna, että olipa "mahtava" aloitus tälle raskaudelle, kun oli ihanat kelit ja joka puolelta tuli kutsuja terassille, picniceille ja kisakatsomoon, ja siellä sitten sain mumista jotain, etten nyt juokaan. Mahtoiko edes mennä läpi, en tiedä (osa kuitenkin tietää vauvakuumeesta)...:D

Nyt täytyy vaan toivoa, että tämä ilo kestää, kun vielä niin vähillä viikoilla olen ja oikein mitään oireitakaan ei ole...
 
Viimeksi muokattu:
Varovaisesti myös minä ilmottautuisin mukaan tammikuisiin:
Briitta / 28.1.2015 / 2. lapsi / 38 v. / PKKS

Tein positiivisen testin (tai no yhteensä kolme) torstana ja nyt lähes hermoheikkona seuraan kaikkia oireita, ettei mikään vaan olisi vialla. Kovasti ällöttää koko ajan ja vähän väliä nälättää - väsymyskin alkaa nostaa päätään. Eli oireiden perusteella voisi päätellä olevansa vahvasti raskaana. Mutta vähän myös menkkamaisesti jomottelee ja välillä tuhruakin on. Näin oli kyllä esikoisestakin, joten yritän pitää positiivista mielialaa yllä.

Ajattelin soittaa neuvolaan ensi tai seuraavalla viikolla. Meillä on varhaisultra, mutta vasta kolmen viikon päästä - uuh, mitenkähän jaksan odottaa niin kauan. Tätä pikkukakkosta on yritetty yli kolme vuotta, joten siksi meillä on tämä alkuraskaus vähän normaalia tiiviimmässä seurannassa.

-Briitta, rv 4+4 - ihan alussa vasta
 
Tervetuloa uusille :) Toivotaan plussien vielä vahvistuvan!
Itse sain täällä pk-seudulla ultraan ajan rv 9 ja viikkoa ennen saa varata itse ajan ekaan ultraan n. vikkoille 11-13.

Hiliputti, en ole joutunut ite ainakaan vielä keksimään tekosyitä kun normaalistikkin juon ehkä n. jokatoinen viikonloppu ja nyt on voinut myös käyttää veruketta "viikonloppuna aikaisin töitä". Vaikeampaa on ollut hyssytellä festari-kesää ja kun normaalisti itse olen jo kysellyt kuskina kyytiläisten perään aikasin. Onneksi Provinssirock jossa olen viimeiset 7 vuotta käynyt, siirsi ajankohtaa ja oli jo alunperin ennen raskaussuunnitelmia todella epätodennäköistä, että sinne lähden niin se ei vielä ihmetytä. Ilosaari oli alunperin suunnitelmissa, mutta ennen kuin sitä joutuu suunnittelemaan enemmän on jo uutinen varmasti levinnyt. :)

Viimeyönä näin muuten unta tästä aiheesta. :D En ole vielä äitille kertonut ja unessa sitten piti tunnustaa kun oltiin ottamassa muutamaa siideriä ja kun en halunnut juoda. Reaktio oli siinä unessa hyvin välinpitämätön. :(
Oma äitini ei ole koskaan tykännyt lapsista vaikka meitä sisaruksia onkin kolme, joten reaktio pelottaa. Tuossa tammikuussa kun oli pieni "pelko" raskaudesta ja kyselin, että joko on valmis mummiksi ja toinen toteaa tyylillä ettei ikinä. Sen olen päättänyt, että kasvotusten sen teen, enkä minkään chatin/fb:n välityksellä. Tulevasta ukista tiedän, että hän on haltioissaan ja rakastaakin lapsia ja lasten hoitoa ylikaiken :)

Onko muut kertoneet jo vanhemmilleen ja millaisia reaktioita te ootte saaneet?
 
Viimeksi muokattu:
meillä ei tiedä kukaan muu,kuin miun vanhin tyttö ja mies. yleensä oon mun äidille heti kertonu,mut se on sellanen hölösuu,et nyt ootan sinne 12+ viikoille...

oireita mulla ei oikein ikinä oo ollu,väsymystä ja tissikipua lähinnä. jonkun verran nippailee kohtua. no sit tää kuuluisa vessassa ravaaminen tietty :p pahaa oloa ei oo muulloin jos syöminen unohtuu.

neuvolaan soittelen sit parin viikon päästä,ku viikot on jotain 6. tosin mun nuorimmalla on tiistaina neuvolalääkäri aika,siel pitää pyytää muuttaa särkylääkeresepti parasetamoliin.

syön lähes samaa kun aina ennekin. maksalaatikko vain pitää jättää pois. se on mun herkkua. en tosin sitäkään syö kun kerran parissa kuukaudessa. kuitenki joka päivä teen ruoan tuolle katraalle =)

meinaan vielä ostaa huomenna viikkonäytöllisen ihan vaan varmistukseksi :whistle:

näin viime yönä unta,et sain keskenmenon :'(
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! Listan päivitys venyy taas illalle kun yleensä selaan palstaa puhelimella sohvalla maatessani. Ja päivityksen saan tehtyä vaan koneella. Nyt mies on töissä ja mulla ihan käsittämättömän huono olo. Aattelin silti huomenna mennä kokeilemaan iltavuoroa ja jos on ihan hirveetä niin sit haen saikkua.

Eveny 5+4
 
Täällä kans yks uus tammiäiskä, morooo. :wave: Eli kyseessä toinen lapsi, la 19.1. ja paikkana TAYS. Täällä on kuulkaa jäätävät olot, oksettaa illasta aamuun ja koko päivän, ihan niin kuin pojastakin. :( Toiveena tietty että kaikki olisi nyt hyvin, yksi km takana, joulukuulta. Mieli on vähän odottavainen, en kauheesti uskalla vielä iloita asiasta mutta nuo olot nyt ainakin voisi viitata, että joku siellä möllöttää (toki testikin on tehty äitienpäivänä). :p
Tuhnuliini 5+6
 
Täällä aina vaan täysin oireettomana! Joskus vähän huolestuttaakin tämä oireettomuus, mutta toisaalta pojasta olin täysin oireeton ja tytöstä oksentelin.

Sain tänään käteen syvän haavan ja se piti sitten käydä liimaamassa hoitajan luona ja samalla huomattiin, että jäykkäkouristus rokote on vanhentunut jo muutamia vuosia sitten. Kävi vielä erikseen tarkistamassa voiko kyseisen rokotteen ottaa raskausaikana ja kuulemma mitään estettä ei ole! Nyt kuitenkin tuli kaameat morkkikset ja pelko että aiheuttaa jotain :(

Kenellekkään ei olla raskaudesta kerrottu, eikä kerrotakkaan kun vasta nt ultran jälkeen! Tiedän, että oman äitini reaktio ei ole kovin hyvä enään neljännen lapsen kohdalla! Vähempikin riittäisi hänen mielestä!

Roks 5+4
 
Jokohan sitä kahden plussatestin jälkeen uskaltautuisi mukaan...? :)

Kolmatta lasta odotan, tulevan vauvan isosiskot vuosimallia -10 & -12. Tämä kolmas tärppäsi ensimmäisellä yrityskerralla, joten olo on jokseenkin häkeltynyt ja epäuskoinen, mutta eiköhän nuo testit pidä paikkaansa :) Oireita on jonkin verran, mutta ei hirveästi vielä; lähinnä väsymystä ja lievää etomista, mahan juilintaa ja lämmöt on olleet jo viikon koholla. Tytöistä en en juuri joutunut kärsimään huonosta olosta, esikoisesta en oksentanut lainkaan ja toisesta joskus aamuisin parin viikon ajan. Saapa nähdä miten tämän kohdalla käy!

Neuvolan sain kesäloman takia jo 10.6. Normaalisti täällä on 1. Neuvola vasta viikolla 10. Varhaisultraa ei kaupunki tarjoa, harkitsen vielä yksityisellä käymistä.

Sateenraikas, 24.1, 3. Lapsi, 32v, Oys
 
Itse en todellakaan aikonut vielä kertoa vanhemmille - en oikeastaan tiedä, miten suhtautuvat, kun eivät varmaan ole olleet tietoisia tästä vauvakuumeestakaan, mutta pari rakasta lastenlasta heillä jo on, ja eiköhän tästäkin sellainen tule. Minullakin äiti kyllä sellainen hölösuu, että ihan senkin takia haluan kertomista venyttää vähän pidemmälle. :D

Muillekaan en ajatellut vielä kertovani, mutta esim. ensi viikonloppuna olisi taas tiedossa pari kivaa kaveri-iltaa, niin mietin, jäänkö niistä suosiolla muiden juttujen verrukkeella pois (toiseen kertaan juomattomuus ei enää varmaan menisi niin vain läpi!) vai pitäisikö vaan kertoa, niin ei tarvitsisi mitään selitellä...?!? En tosiaan tiedä.

Roks: Mulla olo kans täysin oireeton, mikä vähän mietityttää, vaikka tosi alussa vielä onkin...

Ja Sateenraikas: Täälläkin tärppäsi heti ekasta yrityksestä (jota ei edes ihan hirveästi ollut), joten itsekään en vielä tätä oikein sisäistä, kun niin äkkiä tuli, vaikka suunniteltu olikin!
 
mulla oli kanssa eilen yhdet illanistujaiset ja olin etukäteen suunnitellut kovat suunnitelmat mitä sanon miksi en juo ja polta.. illan emäntä tiesi raskaudestani ja sovittiin että vien tyhjät holittomat olut tölkkini suoraan heidän varastoon ettei jää näkyville. kukaan ei koko illan aikana ihmetellyt kun en juo tai polta. eli alkoholiton olut pelasti minut eilen. parin viikon päästä on suht samalla porukalla yhdet valmistujais bileet, katotaan miten sitten käy. Mutta olin siis suunnitellut sanovani että olen lyönyt pikkuveljeni kanssa vetoa että kumpi pystyy olemaan kesäkuun loppuun asti juomatta ja polttamatta. panoksena 50e. mutta vielä mun ei tätä ole tarvinnut käyttää. baarissa olikin vähän hankalampaa kun piti tilata se alkoholiton olut. piti jättäytyä tahallaan porukan viimeiseksi tilaajaksi :D

me ei olla vielä kerrottu isovanhemmille. tämä on aika ylllättävää koska yleensä olen omalle äidilleni kertonut jo tähän mennessä raskaudesta. nyt ajattelin jos pitäisi salaisuuden ultraan, kuinka ihana olisi jos tuo tyttö voisi mammalle ja pappalle näyttää ultra kuvan ja kertoa tulevasta siskosta tai veljestä.
olen kylllä kertonut parille hyvälle kaverilleni raskaudesta. lisäksi töissä yksi hyvä työkaverini tietää.

illlusiah 7+5 (neuvolan mukaan tänään olisi jo 8+0)
 
Noita alkoholittomia juomia oon miettinyt itsekin, mutta kun vähän selailin Alkon valikoimaa, niin tuntuu, että ne kaikki pullot oikein kirkuvat isolla ALKOHOLITON/NON-ALCOHOLIC, että pitäisi sitä pulloakin sitten yrittää piilotella...

Yks vaihtoehto tietty olis, että ostais esim. alkoholittoman viinin, mutta vaihtais sen holillisen pulloon (mies sais sitten vaikka juoda sen holillisen). Tuntuu ehkä vähän säätämiseltä, mutta vois toimia. :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä olisi myös uusi tulokas:
Suzu, LA 27.1.2014, 2. lapsi, 29 vuotta, sairaala joko HYS tai KOS

Testin tein keskiviikkona ja sitä ennen pari haamua. Aika epätodellinen olo on täälläkin. Tämä tärppäsi ekasta yrityskierrosta, esikoinen aikanaan neljännestä. Toivotaan tietenkin kovasti, että kaikki menisi hyvin. Nyt yritän elellä asiaa liikaa miettimättä, kun ihan alkumetreillä vasta ollaan.
 
Jospa minäkin nyt uskaltaisin, jos kolmas kerta sanoisi toden. Takana on alkuraskauden keskenmenot helmikuussa ja huhtikuussa ja nyt tärppäsi heti km:n perään joten la voi vähän heittää. Ennestään on esikoispoika edellisestä liitosta -05, ja nykyisen mieheni kanssa meillä on tyttö ja poika -09 ja -12. Tämä mini olisi meidän pesueen viimeinen vahvistus. Eli siis

Raparperitaivas/28v/4.lapsi/MKS

Lähdetään siitä että la olisi 20.01.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave:

Mun olis tarkoitus kertoa äireelle nyt ens viikolla kun tulossa meille. :) Parhaalle ystävälleni kerroin, muut ei tiedä. Mahollisimman pitkään yritetään pitää salassa mutta saa nähdä kuin onnistuu kun tosiaan joka suunnasta satelee kutsuja kaiken maaliman grillibileisiin yms. :) Haastavaa aikaa tämä kesä kieltämättä!

Eka neuvola on 24.6, silloin viikkoja 9+5. Samalla viikolla täytyy käydä verikoissa nistapoimu-tutkimusten tiimoilta ja viikoilla 11-13 sitten np-ultra. Mies ei neuvoloissa ravaa mukana, ultrissa kylläkin :) Katotaan jos tällä kertaa pääsis mukaan myös synnytykseen, viimeksi mentiin niin haipakkaa, että ukko jäi kiikkustuoliin ihmettelemään : /

Mietin vähän samaa kuin illusiah, että esikoinen olisi ensi viikolle äireelle kertonut, että hänestä tulee isoveli :heart: Tosin sitten pelkona, että huutelee sitä pitkin kyliä :LOL: Katsotaan.

Mukavaa viikon alkua kaikille tammimasuille :)

Piianappula 5+3
 
Huh! Iso kivi vierähti sydämeltä kun soitin HUS:sin teratologiseen tietopalveluun tuon jäykkäkouristus rokotuksen takia! Kamalat morkkikset tuli kun annoin sen itseeni pistää, mutta ihana rouva luurin päässä sai minut rauhoittumaan asian suhteen! :) mitään haittaa ei kyseisestä rokotteesta ole raskauden aikana! Ei edes näin alkuraskaudessa ja asian voin kuulemma unohtaa :) rutiinisti ei kuulemma rokota sen takia, kun jotkut voi saada kovemman reaktion piikistä, kuumetta yms ja niiden sivuvaikutusten hoito voi olla alkuraskaudessa hankalaa. Onneksi mulle ei sivuvaikutuksia näy tulevan!

Laitan tähän vielä tuon numeron jos jollakulla on tarvetta kysellä jostain lääkkeestä tms.. aivan ihanaa palvelua!
0947176500 vastaa arkisin klo 9-12

Ultra kahden viikon päästä! Jännittää.. olo täysin oireeton joten tuulimuna vähän kummittelee (mulla yksi ollut) mutta edellisessä raskaudessa oireet alkoi vasta rv 6+ ja pojasta olin kokonaan oireeton!

Hyviä vointeja kaikille!

Roks 5+5
 

Yhteistyössä