Tammimasut 2015 *toukokuu*

Tervetuloa uusille! Ja onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

ite kävin esikoisesta yksityisellä varhaisultrassa (mulla tm taustalla) mut en tiiä raaskinko nyt käydä, vai odottelenko et pääsen sinne kunnalliselle siihen raskaudenkeston määritykseen.

Te, jotka kärsitte pahoinvoinnista, I FEEL YOU!!! Käytännössä koko ajan on paha olo ja joutuu yökkimään, mut oksentanu en vielä oo.. syöminenkään ei auta, vaan sit tulee myös etova olo!
Esikoisen raskaus oli kyllä ihan superhelppo oireiden suhteen, ei pahoinvointeja, närästyksiä tai mitään! Nyt sit senkin eestä... :/ hajut etoo ihan hulluna ja kakkavaipan vaihto on ihan kamalaa!! En ennen oo todellakaan ollu mikään herkkis!

Mä voisin jossainvaiheessa haluta facen ryhmään, mut en ihan vielä.. ehkä sit ekan ultran jälkeen :)

Mulle vois päivittää la:n 22.1. jonka laskin kierron keskimääräsen pituuden mukaan.. saa nähä mikskä siitä muuttuu..

onko täällä muita diabeetikkoäitejä? Mullahan ei kaikella todennäköisyydellä anneta raskauden mennä laskettuun asti. Esikoinenkin syntyi 37+5 tosin muista syistä kun isokokoisuudesta johtuen..

YP 6+0 *POKS* :heart:

ps. Piti vielä kirjottaa et inhottavia vihlasuja mahassa ja menkkamaista jomotusta... koko ajan pelko persiissä et huonosti käy :/
 
Viimeksi muokattu:
Joo erittäin tuttua toi vaipan vaihdon sivuvaikutukset-->nyt pari päivää joutunut sitä vaihteleen huivi naamassa :D viime raskaudessa jouduin laittaan ruokaa huivi naamalla :D
Mulle muuten vois päivittää synnäriksi TAYS

Tanya 7+0
 
raskausdiabetes ollut x3 viimeisestä Nuorimmainen käynnistettiin 2 viikkoa ennen laskettua sokereiden vuoksi.Ja noi muut tyttöset käynnistetty laskettuna päivänä just sokereiden takia.Pääsee taas erityisseurantaan ,mikä hyvä.:D
 
Viimeksi muokattu:
luosto74 millanen lääkitys sulla ollu? Ja millasia sokereita vauvoilla syntyessään?
esikko joutu muutama tunti syntymänsä jälkeen sokeritippaan ja lisäks oli nenämahaletku kun oli niin pieni, eikä jaksanut syödä. Ajaa viikon hän oli tipassa, ennenku sokerit tasottu..
 
Niin täällä on yks jonka raskauspahoinvointi menee ihan omissa sfääreissään. Oksennan tunnin välein ja näinä hyvinä päivinä (kun olen lääkkeen ottanut) tekee vaan pahaa ihan koko ajan. Eka ajatus aamulla on oksennos ja viimeinen illalla oksennos. Noi lapset ei kyllä kauhesti äidistä hyödy.

töissä oon hoitajana mut eipä siitä oikein tuu mitään. Ens viikolla käyn toki kokeilees onnistuuko mut epäilen suuresti.

No onneksi viikot etenee HITAASTI mut kuitenki etenee.

Eveny 6+1
 
Mä oon niitä onnellisia joilla on vain hyvin lievästi pahaolo. Tulee ja menee. Pahiten tuntuu kun vatsa tyhjä, mutta ei oo vielä edes pahemmin tarvinnu yökkäillä. Huimausta tuntuu olevan senkin edestä. :L Kiva kun on seisomatyö. Olen siis myyjä.

Mies meillä haluaa kyllä ultriin mukaan, mutta saa nähdä miten aikoja saa, että pääseekö töiltään. Tajusin just katsoa, että siihen ekaan ultraan ajanvaraus on klo 13-15 välillä eli olen töissä :S Inhoan soittaa töistä tälläisiä puheluita.

Pelkään, että mulle tulee raskausdiabetes, koska meidän ruokailutottumukset ovat todella huonot vaikka tehdään paljon terveellistä kotiruokaakin, mutta miehen laiskuus tarttuu eikä aina jaksa yksin huolehtia terveellisestä ruokailusta kun miehellä ei ole jaksamista eikä intoa tehdä kunnon ruokia. Mulla onneksi vain alle 10 liikakiloa. Toivottavasti neuvolatäti saisi puhuttua järkeä miehellekkin, ettei joka viikko voi syödä pikaruokia ja hänenkin olisi otettava vastuuta terveellisten ruokien tekemisestä. Mies kyllä kokkaa jos annan ohjeet mitä ostaa ja miten ruoka valmistetaan, mutta en jaksaisi joka päivä ite miettiä mitä syödään. Monesti käy vielä niin, että syödään kyllä tuoreena, mutta uudelleen lämmitys jää eli ruokaa menee paljon hukkaan. :( Pitäisi opetella tekemään pienempiä annoksia.

Liikuntaa oon yrittäny taas aloittaa ettei sitä ihan lössähtäisi :)
 
Hiia Mulla alko pahoinvointi viikolla 5 jo ja jatkuu vahvana ja tää on kyllä syvältä. Mä voin myös antaa muille näitä vointeja jos joku haluaa! :O Siis eihän sitä tosiaan koko aikaa voi syödä, mutta mun on pakko tunnin välein melkein jotain syödä muuten käy kalpaten. Ihan sairasta. :x Ja tosiaan eniten täällä ressaa se, että pikku vintiöni 2,5v kaipaa vähän jotain muutakin kun telkkaa ja lastenohjelmia. No okei, meillä on onneks mummi ja ukki ketkä hoitaa vaikka joka päivä jos niikseen. Mutta oishan sitä kiva itekin touhuilla pojan kanssa. :| Koskas te ootte soitelleet neuvola-aikaa? Mä en oo viä enkä taida ennen vko 8. Viimeksi viikolla 8 sain keskenmenon, niin se näyttää olevan joku etappi mitä ennen en halua aikaa...
Noh, ei muuta kun tsemppiä kaikille, kai tää aika tässä kuluu vaikka kovin hitaalta tuntuu... |O
Tuhnuliini 6+3
 
Piti vielä kirjottaa, että onko kukaan kokeillut Primperan lääkettä pahoinvointiin? Mä oon nyt ottanut parit tabletit, ja eiköhän se vähän auta. Ja joku kyseli ammattia, mä oon hoitovapaalla mutta työskentelen kehitysvammaisten ohjaajana. Ed. raskaudessa jäin kyllä saikulle jo vkolla 6, pahoinvoinnin takia...
 
Täällä 5+0, onpa kiva siirtyä uudelle viikolle. :) Päätin sitten tänä aamuna käyttää vielä yhden raskaustestin, kun niitä tuolla kaapeissa on - raskautta vielä näyttäs. :p Mikään muu ei kyllä viittaa raskauteen kuin positiivinen testi ja menkattomuus.

nallukkan: Mun mies oli vähän pettynyt, kun kerroin, että ensimmäinen neuvola on silloin, kun hän on matkoilla. Toivottavasti sitten ultraan pääsee.
Ja toimistotöissä olen.

Tuhnuliini: Mä soitin neuvola-ajan tosiaan jo eilen, kun oli vasta 4+6, mutta meni kuitenkin sinne 9+4 asti, eli pitää vaan toivoa, että tämä ilo nyt kestää.
 
Heips! Käväsin eilen neuvolassa ja sainkin sitten alkuraskauden ultran neuvolaan, koska täytyy näitten epäsään. kiertojen vuoksi tarkistaa viikkotilanne. Mulla näyttäs olevan niin erilainen raskaus kun aikaisemmat, kun se pahoinvointi ei sitten kunnolla näytäkään vielä iskeneen. Vähän meinaa epäilyttää, että onko tuolla mitään, ja edes oikeassa paikassa. Jatkuvaa alamahakipuilua on. No, ens ke sitten ultrassa selviää, missä mennään.

Hb ei ainakaan oo liian matala, 146 :D Ei oo anemiasta pelkoa! Mulla on nyt eri th, mitä aiemmissa raskauksissa tosiaan, ja suurin osa neuvolakäynnistä menikin siihen, kun kertailtiin kahta viimeisintä raskautta ja toksemia-juttuja ja sitä myöten käynnistyksiä. Ens viikolla ultra-ajan yhteydessä katotaan ajat niskapoimu-ultraan ja labroihin, jos kaikki ok silloin.
 
Ilmeisesti yksi raskausoire nyt rantautui tänään, nimittäin ummetus. :x Mulla maha toimii AINA aamuisin, ei mitään poikkeuksia siihen, paitsi nyt.

Minä soitan parin viikon päästä neuvolaan. Tuonne on nyt tullut toinen terkka joka on suoraan sanottuna aika kaamea, ihme töksäyttelijä yms. Mua pelottaa jos joudun sille. :'( Haluan sen saman jolla kävin aiemmatkin raskaudet koska se on todella symppis terkka. Aion kyllä yrittää pistää vastaan jos meinaavat sille toiselle laittaa, kieltäydyn vaikka koko neuvolahommasta tai jotain. :D
 
Kiva juttu HANDIS85! :) Hauskaa olla ihan samoissa :) sulla kuitenkin eri la?! Ja onko sullakin ku-taustaa?

Kyllä selkeetä pahoinvointia on, ja enemmän kun ekasta raskaudesta. Väsyttää myös aika kovasti. Nukuin just 12h yöunet ja päälle kävin vielä päikkäreillä :D ja tää vatsan turvotus on jotain ihan uskomatonta!! Välillä näyttää kun olis jo vähintää jollain 5. kuulla!! Pakko vähän peitellä löysillä vaatteilla töissä...

Safiia 5+5
 
No 2 vanhimmasta insuliinit illalla ja tuosta viimeisestä oli tabletit. Syntymäpainot ,3100g,3110g ja 3200g.Eli tosi kirppuja vauvoja kaikki olleet.Mutta mulla toi sokeritasapaino pysyi hyvänä ,paitsi sitten loppua kohden alkaneet heittelemään.
 
Heippa!

Varovaisesti voisin liittyä porukkaan. LA 26.1., ensimmäinen lapsi, ikä 21. Enkä osaa vaihtaa tuota väriä *nolona*

Meillä tilanne, että söin clomifenia ja toisesta kierrosta tärppäsi. Tuli aivan puskista kun mitään oireita ei ollut eikä ole.
Suuri pelko varjostaa, kun tiistaina otettu hcg oli 5300 ja torstaina hcg 5800 .. :/ Ultrassa näkyi kuitenkin viikkoja vastaava ruskuaispussi. (tutkimukset kovien vatsakipujen vuoksi)

Vieläkö huolitte joukkoon? :)

blueone 5+5
 
Safiia,mulla la on niin arvio kuin olla ja voi. Yksityisen ultrassa viikkoja oli se kolme päivää vähemmän kuin laskettuna. Mulla on takana alkuraskauden keskenmenoja ja syynä on tod.näk.tuulimuna. Ja siksi tätä tutkitaan nyt enemmän.
 
Tervetuloa blueone!

Taitaa se huonovointisuus rantautua pikkuhiljaa tännekkinpäin.. ei okseta, mutta jatkuva ällöolo, huimaa ja alavatsasta juilii välillä aika kovaakin! Voisin nukkua kokoajan! Kämppä välillä, kuin kaatopaikka! Ei vaan meinaa energia riittää jatkuvaan kolmen ipanan sotkujen siivoamiseen! :(

Olen bongannut muutaman tutun nimimerkin täältä! Kivaa! kirjoiteltiin samassa ketjussa la joulukuu2012 :) mulla tosin uusi nimimerkki nyt..

Roks 6+2
 
Onko täällä muita lamaantuneita pahoinvoinnista? En pysty menemään kauppaan, en ulos, hyvä jos omaan pihaan hetkeksi istumaan... :kieh: Tuntuu ihan sairaalta vaikkei ole sairas. Ja mikä hammaspesuongelma, ei meinaa tulla mitään pesemisestä. :x
Onkos muut hengästyneitä? Mun ei tarvi kun jotain normisettiä tehdä kotona niin pulssi on sata ja hengästyttää... :O
Sellasta tänään. :headwall:
Tuhnuliini 6+4
 
Huh huh! Olen tässä muutaman viikon kärsinyt rintakivuista ja ensin ajattelin että nooh menkat alkaa...mutta tänään oli sitten pakko tehdä testi ja positiivinenhan se oli! :D Tämä olo on kyllä niiiin epätodellisen oloinen! Olen haaveillut pikkuisesta niiiin kauan, mutta ehkä se kohtalo vaan puuttui peliin kun talomme lopputarkastukseen on pari viikkoa aikaa ja elämä "rauhoittuu". :D Taidan kuitenkin tehdä toisen testi vielä illalla...ihan vaan varmuuden vuoksi. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Tuhnuliini, ei kyllä kuulosta mukavalta. :x Toivottavasti vointisi paranee kun viikot vierii!

Onnea Helmutti!

tombatar, huih noita kipuja, toivotaan että vauva olisi oikeassa paikassa!

Ystävä kävi kylässä mutta ei tullut mitään kutkutusta kertoa hänelle raskaudesta. Tuntuu että haluaa jotenkin käpertyä kuoreen ja pitää tätä salaisuutta ihan omana. Mies rupes sen kuullen jotain puhumaan että oli käynyt isompaa autoa katsomassa. Mie hätäisesti heti kertomaan niin että tarvitaan työn puolesta isompaa yms.
Just kaveri kertoi saaneensa keskenmenon. :( Voi että miten surullinen olen hänen puolesta, ihan kauhea juttu hällä ollut. Nyt sitä pelkää että mikähän tuulimuna tms itsellä kun ei ole vieläkään ummetusta kummempaa oiretta. Olen ensi viikolla lähdössä reissuun, laivan buffat ja hotelliaamupalat odottaa että kerran ei ole tähän mennessä alkanut huono olo niin pysyköön sitten kokonaan pois. :D
 

Yhteistyössä