**Tammitaaperot-08**

Gorthaur: Kuulostaa ihan hyvälle tuo hinta munkin mielestä. Meillä oli jonkin verran edullisemmin, mut meillä oli sit tilavuokra erillinen taas.

Tatuointeja mulla on kaks ja kolmatta oon suunnitellut. Näissä molemmissa on se tietty oma juttunsa, varmaan tota kolmatta tulee kyl jonku aikaa viä suunniteltua. Eka on 3 v vanha ja toinen 2 v.

Juhlat meni tosi kivasti, tuli nautittua, ja oli toooosi hauskaa. Tänään sai nukkua pitkään. Pojalla oli menny tosi hyvin myös yökylässä ja kotiutui päikkäreiden jälkeen.

Hienosti oli Katjalla lähteny painoo :flower: ja tsemppiä huomiseen, hyvin se varmasti menee.

Anskuliinin pojalle parantumisia :hug:

Ei muutakun unille kohtapuoliin, kerro pirauttaa vasta klo5 |O

-c-
 
Täälä ilmoittautuu heikosta hapesta kärsinyt mamma!
Kyllä oli hauskaa ja aamulla olosta sen huomasi :x Ihan lököpäivä ollu, en oo tehny mitää tähellistä. Mut huomenna noi kaikki on sitten edessä |O Mut son sitten huomenna.

Onnea (myöhässä hiukan) Cattielle :heart: ja kiva että teilläki oli onnistunut ilta.

Ja mahtavasti on katjalla alkanut laihari, tuosta on hyvä jatkaa etiäpäin.

Mutta nyt on järki vieläki sen verran jumissa ettei mitää tähellistä saa runoiltua, mutta huomenna sitten lisempää. Piti vain huikata että ollaan vielä hengissä :LOL:

:wave:
 
Pikainen iltaa!
Kiva kun viihteellä olijoilla oli kiva ilta!!! :heart: Ja jaksuja jälkitaudin kanssa! :hug:
Paranemisia kipeille!
Gorthaur: aika hyvältä kuulostaa! :flower: Meillä oli noin 25 e/pää, mutta ostettiin itse (tai siis isovanhemmat) kaikki lihat ja kalat ja juomat... Mutta tosiaan hyvältä vaikuttaa! :flower:
Nyt ei järki enää luista.... Eli :wave:
 
Joo, ei tosiaan järki luista... Piti vielä jatkaa..
Eli GORTHAUR: mä olin juuri helsingin häämessuilla töissä ja vähän sivusilmällä katselin noita pitopalveluiden menu/hinta vaihtoehtoja.. Yhdessäkin puljussa oli muistaakseni 39/henkilö. Ja siinä siis vaan ruoat ja kahvi, ei tilaa eikä juomia! :attn:
Joo, tänään olimme vauvakirkossa... Järjestettiin vuonna 2008 syntyneille ja heidän perheille ja sukulaisille... Emma nautti niistä lauluista ja leikeistä ja sitten käveli siskon kanssa käsi kädessä alttarille papin siunattavaksi :heart: :'( Kyllä tuli äidillä kyyneleet silmiin!!! :'( :heart:
 
Gorthaur:meillä ei myöskään kuulunut tilavuokra hintaan että ihan hyvä tarjous teillä mun mielestä!

Neamma:meillä olis kans ollu vauvakirkko mutta minä olin töissä joten ei nyt päästy.Tosin en usko että oltais menty vaikka olisin ollu vapaalla.Kiva ajatus seurakunnalta kumminkin järjestää tuollaista ekstraa.

Saarulle jaksuja toipumisiin :LOL:

Mulla vähän väsy olo vielä mutta kohta sit neuvolaan lähdetään niin eiköhän ulkona piristy.




 
Gorthaur meillä maksoi 23,50?/hlö ja lapsista tais mennä 10?. Tuohon kuului tilavuokra, kaikki ruuat (salaatteja n. 5 eri lajia, kaloja, paistia, perunat..)+ ruokajuomat (ei alkoholia) ja kakku. Itse tuotiin alkumaljajuomat ja kahvipöytään suklaata, leipäjuustoa ja pikkuleipiä + lapsille limsaa ja karkkia. Meillä oli paikkana ravintola Raippaluodon sillan ja meren vieressä. Aikaa tuosta tosin on jo 5½ vuotta, joten hinnat varmasti ovat nousseet :attn:

Vauvakirkkoon ei mekään vielä ole päästy kertaakaan. Tarkoitus on ollut käydä, mutta aina sinä päivänä lapsi päättää vetää megaunet :whistle: . Seurakunnan kerhoonkaan ei olla vielä päästy, mutta josko tässä kevään aikana ehtis..

Viikonloppu meni minullakin Heman tavoin töissä. Nukuin taas lauantaina 2h päikkärit töiden jälkeen, vaikka töissä on oikeasti ollut TOSI helppoa ja rauhallista B) . Sanoinkin miehelle että mitäs sitten kun mä joskus olen taas toivottavasti raskaana, eihän mua näy kuin vilaukselta sitten hereillä :LOL: Eilen käytiin koko perhe kuntosalilla, onneksi oli rauhallista lapsiparkissa siihen aikaan =)

Pitäis jatkaa neidin synttäreiden suunnittelua vielä. Tai oikeastaan aikataulua pitää tehdä, että ehtii leipoa kaikki kakut ja koristellakin ne =)

Afu
 
Mä vaan seikkailen tuolla kuumeilu-puolella tän vauvakuumeeni kanssa. Ei oo naisen elo helppoa kun hormoonit hyrrää. Tää kevät nostaa aina miehelle autokuumeen ja mulle näköjään vauvakuumeen, toivottavasti saadaan molemmat mitä halutaan :D

No takasin maanpinnalle..
Gothaur: kuullosti ihan kohtuulliselta hinnalta. Olisin odottanut että maksaa enemmän kun toi paikkakin on just rempattu.
Saaru, Cattie ja muut bilehileet: oli varmaan hauska ehtoo.

Meidän kuulumisia sen verran että miehen isäkuukauden aikana Valtsusta on tullut ihan isin poika. Kyllä oli viime viikko kurja kun mies lähti taas töihin ja Valtsu ei isiä nähnyt neljään päivään. Maanantain oli ihan tolaltaan itkeskeli vain ja koko viikonlopun piti isiä silmällä niinkun haukka. Tänään tilanne paljon parempi kun viime maanantaina että ehkä Valtsu jo pikkuhiljaa taas tottuu tähän viikonloppu-isi-hommaan. Sunnuntaina pääsin ratsastamaan :heart: vähä oli ihanaa. Tekis kyllä niin mieli omaa heppaa, mutta vauvatoiveet menee edelle.
Niin ja ne eBaysta tilatut kestovaipatkin tuli perille.

Hitsi ajatus katkes ihan täysin kun siivosin Valtsun kakat tosta lattialta, toisella kertaa lisää :wave:
 
Kyllä sitä on tullu jo vanhaksi ku vieläki verottaa.. :kieh: Mut kovasti oon koittanu kiriä kotihommissa sen minkä eilen lorvin.
On aamukaffiteltu naapurissa, siivottu,pyykätty ja tiskattu yms. Nyt vieläku sais jonku energiapiikin et jaksais töissäki illan.

Gorthaur, hyvältä kuulostaa diili. Jos epäiröit yhtää niin eiku kysymään vielä jostain muualta kilpaileva tarjous. Sillähän se selviää, mut tosiaan ei kuulosta pahalta.

Tyttönen, kuin plussan puolella mennää jo kuumeilussa..?? ;)

Voi Maximillian, vai että kuumetta pukkaa sielläki! Oot sie sissi jo meinaat vielä jaksaa yhdellä lisätä katrasta. Mulla on kyl näissä 3 täys tekeminen ja hyysääminen. Ei sillä, on mullakin varmaa aina kuume uusiin vauvoihin, mut nyt järkiki sanoo jo vastaa :LOL:

Mut nyt ei muutaku kasaan eväitä ja naama kampaa et joutunee taas töihin :wave:
 
MOI!

Kiva kuulla, että juhlioiden illat oli mennyt mukavasti =)

Ja työläisetkin olivat selvinneet viikonlopusta kunnialla, vaikkakin väsyneinä :hug:

Meillä poitsu olllut välillä todellinen känkkis ja välillä taas k nuin aurinko. Yöt on menneet kuitenkin hyvin, joten ei kai nyt tauti on kuiteskin voitettu, vaikkajkin nenä kyl edelleen valuu. No tiedä häntä, aika näyttää...

Aamupäivällä käytiin puistoileen kaverin lapsien kanssa, eipä siis kummempia. Loppuviikoksi ajateltiin poitsun kanssa mummuloimaan lähteä, siis pakkausta tiedossa :headwall:

Meillä kans poika oppi kiioeesn sohvalle, jotenn silmät saa olla taas selässäkin!!!! Ihan innoissaan on, kun pääsee sohvalle ja taputtaa riemuissaan itselleen, Söpöläinen:)

Tyttöselle peukutusta kuumeisiin päiviin ;)

Mitäs muuta, pää lyö tyhjää täälläkin...

Heipati hei :wave:

Kide
 
Mie sit aloitankin jo huomenna työt, kun lupauduin menemään semmoiseen ryhmikseen sijaiseksi loppuviikoksi. Ja Albert tulee mukaan, aika nuorena alkoi meidän Aapella työura :D
Ja tosi kiva kun Aape heräsi tänä aamuna jo puol5, ja muutenkin oli katkonainen yö.. vähän väsy meinaa olla tää mamma, pitää tänään mennä heti salkkareiden jälkeen maate. Aika hulabaloo nyt alkaa kun molemmat ollaan töissä, kun ollaan sit vasta joskus viiden aikoihin aina kotona, pakko tehdä aina jo edellisenä iltana seuraavalle päivälle ruoka jne... Aamulla lähdetään aina liikenteeseen klo.6.10, ja olis suotavaa että Aape nukkuis kuuteen asti aamulla, vaipanvaihto vaan ja haalarit päälle ja eikun menoks, toivottavasti ei herää huomennakin jo ennen viittä.
 
Huh, eka työpäivä takana. Kyllä tuntui, että tätä tätiä vietiin kuin pässiä narussa. Nuo kolme 2,5-vuotiasta osas kyllä pyörittää, vieraat lapset oli vielä helppo nakki tuohon omaan verrattuna. Jos tyttöselle tuli hiki kahden pukemisesta, voitte olla varmoja, että täällä lähes tulvi, kun sain kaikki neljä aamulla ulos. Juu, nuo kolmehan osaa todellakin pukea, mutta kukaan ei eväänsä liikauttanut haalarin suuntaan. No iltapäivällä meni jo paljon sujuvammin ja ipanat jo hiukan itekkin yrittivät pukeutua. Kaippa tää tästä, kunhan kaikki totutaan.

Kiva kuulla, että bilettäjillä mennyt ilta mukavasti.

Jahas, tyttösellä taitaa olla "vauvatilaus" vetämässä. Täällä innolla odotamma uutisia...

Aivot lonksuu tyhjää täälläkin. Täytyy varmaan pian suunnata suihkuun ja sitten pehkuihin, että pysyy huomena noiden hirmujen perässä.

Öitä!
 
Tyttösen lause on hieman epäilyttävä? lieneekö jo plussannut ;)

Meillä ei tänään kummallisempia suunnitelmia.lähdetään kä'ymään ulkona kun tuo Ellikin jaksaa valvoa.Elän toiveessa et saadaa rytmi käännettyä kohta yksiin uniin
=) yökin oli pitkästä aikaa 10h :wave:
 
Täällä sitä vaan naiset kuumottaa ja biologiset kellot tikittää :D

Maximilian. Onko torstaina sama aika ja sama paikka? :D
Ne meen pileet ois siellä alakerrassa tai vaihtoehtosesti hotellin puolella. Se alakerta on tarkotus kuulemma rempata, mut omistaja ei vielä tiedä koska ryhdytään hommiin. Mikäli se on remontissa niin sitten piletyspaikka ois hotellilla..
Sieltä tarttis lähtee klo 24 mennessä niin aateltiin vuokrata jatkoja ajatellen joku mökki niin sinne järkkäis boolit, napostelukamppeet yms ryyppäjäistarvikkeet :LOL:

Olikos ne vaipat semmotteet ku pitikin?

Ei hittolainen. Sitko Samppis vaa herää niin tarvii lähtee pihalle, niin on hieno ilma :xmas: Meillä on muuten päikkärit venähtäneet välillä 3½ tuntiinkin :eek: Ne oli tossa joku aika sitten ½-1h. Oma vikahan se oli täysin, et ne oli niin minimaaliset. Johan sen nyt sanoo järkikin, et ihan luonnollinen selitys oli, en vaan sitä kehtaa kertoo. Niin tyhmä oon ollut :ashamed:
 
Hei vaan!
Katjalle onnistunutta työpäivää! :flower:
Shakille jaksuja työelämään! :hug:
Meillä on sitten näköjään toi neiti päättänyt, että öisin ei nukuta! :kieh: :headwall: Jo pari viikkoa mennyt yöt ihan päin persettä! Itkee, kukkuu, nauraa, renkkuu... Siis kaikkea muuta paitsi nukkuu! |O Täällä on jo ihan väsy mamma... :wave:
Mun on nyt pakko paljastaa... Musta tulee myös perhepäivähoitaja!!! :D Eli yksi tuttu on koulutettu perhepäivähoitaja ja meillä on talon yhteydessä iso (160 neliöö) liiketila tyhjillään, jossa on mm keittiö ym... Sinne perustamme yksityisen ryhmiksen. Tänään oli eka liikepalaveri. Mä käyn myös ton koulutuksen iltakoulutuksena, ja tää kaveri opettaa mua... Ja kolmas henkilö on myös tulossa mukaan, myös koulutettu perhepäivähoitaja. Ensi kuussa käydään yrittäjäkoulutus, jotta saadaan kontaktit kuntoon ja lupa hakea starttirahaa... Sitten kesän aikana olisi tarkoitus aloittaa toiminta! Ihanaa kun saan mieleisen työn eikä tarvi viedä lapsia hoitoon vieraalle. Ja tietty jatkan tätä nykyistä työtä, mutta kun tää on niin kausittaista, että hyvä saada ihan vakityö. Olen niin innoissani! :D
TYTTÖNEN: kuinkas pitkällä kuumeilu jo on? ;)
Jaahas, nyt ruoanlaittoon ja esikoisen muskarireissulle! :wave:
 
Huhheijakkaa mikä päivä, töissä meni ok..vaikkakin aika härdelliä nyt kun miehän oon tän viikon sijaisena semmoisessa monikulttuurisessa ryhmiksessä. Onhan se vähän hankalaa, kun ei muista heti muksujen nimiä (varsinkin kun ulkomaalaiset nimet eivät jää helposti mieleen) ja talonkin tavat ihan vieraat, no ehkä huomenna jo helpompaa.
Eli kutakuinkin töissä ok, mut Albert nyt kyllä väsyttää mua aika lailla, se heräsi taas yöllä sen kymmenisen kertaa ja aamulla heräsi jo puol5 ylös (meni nukkumaan illalla 19.30) mua ei oikein nappais vielä siihen aikaan herätä, kun sais kuitenkin nukkua puol6 asti, ja Aape sais nukkua vaikka kuuteen.. No sit se rääkyi koko päivän, niin tuntui siltä että siellä ryhmiksessä toinen työntekijä sai hoitaa sen koko ryhmän kun mulla meni aika Aapen hoitamiseen.. ja sit senkin puoleen vähä hankalaa oli kun siel ryhmiksessä muut mukelot on 4-6v, ja siellä on kamalasti kaikenlaisia hilipetöörilaatikoita mihin Aape yltää, niin kamala vahtiminen että mihin se nyt meinaa tukehtua :ashamed: No, ei oo kuin tää viikko tätä, ja äiti lupas hakea huomenna aamupäivästä Aapen heille, kun hänen hoitolapset oli sairastuneet.
Neammalle onnittelut, sustahan tulee kolleega :D

Mie taidan lykkästä Aapen kohta sänkyyn :whistle:
 
Katja: No voi... Teillähän meni hyvin eka päivä... :/ Jos Albert vaan jännitti uutta tilannetta? Ehkäpä hänkin pian tottuu uuteen tilanteeseen ja alkaa nauttimaan muiden seurasta! :hug: Jaksuja sulle kovasti! Joo, meistä tulee kollegoita! :D
Anskuliini: kurja tauti, tiedän! Pikaista paranemista!
Neamma ja taas huutava Emma :headwall:
 
Neamma: lisää perhepäivähoitajia meidän sakkiin. tervetuloa joukkoon.

Katja: Toivottavasti Albert nukkuu ens yönä paremmin, niin ehkä jaksaa sit enempi innostua uusista kavereista.

Meillä tytöt on ollu ihan inotina noista kavereista. Etukäteen pelkäsin etenkin Irenen reaktiota, mutta hyvin on hoitolpaset vastaanottanut, eikä ihan hirveesti ole mustasukkainen ollut. No noi hoidokit on kyl tietty jo aika isoja, niin ei tarvitse niin paljon syliä jakaa. Esikoinen on kans innoissaan leikkikavereista, mutta mua koittelee kovasti. Tai etsii uudestaan rajoja. Jos hoitolapsilta kiellän jotain, niin voi olla ihan varma, että esikoinen menee sen tekemään. :/ No kaippa tuokin siitä aikanaan asettuu.

Nyt äkkiä kipasemaan naamakirjassa ja sitten maate.
 
Hyviä työpäiviä teille, jotka olitte taas työnteon aloittaneet.

Miehen kanssa oltiin tänään ikeassa ja kirpparille vein tavaraa. Leevi oli sillä aikaa hoidossa mummin ja pappan luona. Maanantaina oltiinkin grillaamassa makkaraa nuotiolla.

Loppuviikoksi kun vielä tekemistä keksitään. Taidetaan ainakin tuolla hoplopissa mennä käymään.

Tältä erää ei muuta kuin nukkumaan :wave:
 
Neammalle onnittelut omasta yrityksestä!
Ja kaikille muillekin työn raskaan raatajille jaksuja.

Meillä yöt menossa parempaan suuntaan.Elli taisi herätellä viime yönä vähemmän mutta täällä kans herätään jo 6. |O meillä aamuissa kumminkin hyvä työnjako kun mies ottaa lapset hoiviin kunnes lähtee töihin :heart:

Tännän H hoidossa ja kunhan Elli menee unille niin pitäis siivoilla ja ehkä vois kävellä kirpparille käymään. :wave:
 
heippa vaan pitkästä aikaa!!


Mä en paljon ääse tähän koneelle istumaan päivisin enää..enkä muutenkaan enää jaksa istua iltaisin...
IIda on ny saanu sellasen vaiheen päällensä että se on koko ajan nahuamassa mun lahkeessa kun se on hereillä..en oikein saa mitään aikaseksi tehdä kun se on niin vaikeeta.
ja auta armias jos meen jonnekin et se ei huomaa tai meen vessaan..kauhee itku kuuluu perästä..
muidenkaan lasten kanssa ei oikein voi mitään leikkiä kun sitten iida tunkee koko ajan syliin tai sitten alkaa suoranaisesti vollottamaan mahdollisimman kovaäänisesti..

mä olen tässä miettinyt ett joskohan me alettas vierottumaan tuosta tuttipullosta.
onko täällä sellasia jotka on jo vieroittanut pullosta tässä iässä?
meillä siis juodaan nukkumaan mennessä sängyssä puoli pullollista maitoa ja tästä tavasta olis nyt päästävä eroon

mutta lähdempä tekemään vielä viimeiset kotityöt ennenkuin painun nukkumaan
 

Yhteistyössä