*Tammivauvat-08*vol.5

PIKU: joo, on nää aika kullanmuruja :heart: Ja tää ikäerokin on aika kiva, on jo selvästi seuraa toisistaan, mutta silti isosisko voi jo aika hyvin huolehtia ja vahtia samalla kun leikkivät. :D Tukasta tuli aika kiva, mitä nyt raidat on vähän toispuoleiset :LOL:
Huomenna alkaakin se työreissu... Tulee pitkä palstailukatkos! :LOL:
Niin ja Piku, mene nyt ihmeessä käymään siellä kahvilassa, mä kävin tänään ekaa kertaa piitkästä aikaa ja kivaa oli, Emma viihtyi tosi hyvin. =)
Sanoista: meillä edelleen se ÄITI, sitten joskus tulee; mitäh, isi, äijä ( :whistle: ) vauva..
Ja laulamisesta pitää myös meidän neiti, oikeestaan mä hoilaan Emmalle suuren osan päivästä. :LOL:
PIkkuepun perheelle paranemisia! :hug:
Nyt iltahommiin!
Neamma
 
Telkkari ei meillä ole päällä päivisin juuri koskaan, mutta eipä Emil siitä ole kiinnostunutkaan. Lastenohjelmia ei olla katsottu myöskään, ehtii tuo sitten vanhempana katsoa. Iltaisin telkkari on jonkun verran taustalla, mutta aika paljon silloinkin kiinni kun ei sitä oikein ehdi seurata..

Sanoja täällä ei vielä tule, kerran matki tosin mua kun sanoin tiukasti "ei" niin vastasi siihen sanomalla "ei" . :LOL: Mutta tuo oli yksi kerta niin sitä ei taideta ihan laskea..Nyt on muutaman viikon sanonut mämmää/mämmämmää/mammaa kun on nälkäinen ja haluaa tissille. Meillä on osittain käytössä myös mamma-sana äiti-sanan lisäksi (mies käyttää aika usein), mutta ei tuo silti taida vielä sana olla..Ei sitä ehdi poitsu puhua kun on niin kiire liikkua paikasta toiseen. :D Vauvaa/väyvvää myös hokee, mutten sitäkään ehkä vielä sanaksi sanoisi..

Tänään ollut kiva päivä, tuli sitten shoppailtua Hulluilla päivillä oikein kunnolla. :whistle: Tosin sen verran kostautui, että poitsun päikkärit jäi vähäisiksi ja nukahti yöunille jo klo 19 ilman iltapuuroa..Ja tietenkin yläkerran naapurit herättivät pienen puoli kahdeksalta poraamalla jne suoraan meidän makuuhuoneen yläpuolella. :kieh: Remppaa on tehneet nyt yli pari kuukautta ja me ollaan Emilin kanssa joustettu ja oon nukuttanut pojan päikkäreille ainoastaan ulos jne. Niin nyt vähän paloi päreet, että onhan se vauvallakin oltava oikeus nukkua yönsä rauhassa..Mies kävi keskustelemassa ja lupasivat lopettaa puolen tunnin kuluttua. Noh, mulla ei enää sitä pinna kestänyt vaan lähdin koiran kanssa ulos tuulettumaan ja mies sai itse jäädä poitsua rauhoittelemaan. :whistle: Rempan pitäisi onneksi nyt vihdoin valmistua kun ovat sunnuntaina muuttamassa sisään asuntoon, joten ehkä täällä sit on taas rauha maassa ja itelläkin kestää hermot vähän paremmin. :saint:

Paranemisia sairastajille. :hug:
 
Ihan ekaksi paranemisia kaikille sairastelijoille! :hug:

Meillä ei mitään ihmeellistä.Tänään ollaan ihan kotosalla vaan ja huomenna sitten taas kyläilyä tiedossa.Eilen tuli tehtyä ruokia ja muita kotihommia että nyt saa olla vaan, ainakin melkein.
Kohta vois lähtee haistelemaan raitista ilmaa kun ei eilen tullu paljoakaan ulkoiltua,Aika kirpeeltä aamu näyttää.
Jään taustalle
;)
 
Albert on tosi kipeä. Aamulla oli kuumetta yli 40 :/ Se ei oikein jaksa ees itkeä, sanoo vaan surkeana suupielet alaspäin että pää-pää-pää. Laitoin supon ja annoin vielä pronaxenia lisäksi, kun noin korkealla on kuume. Nyt Albert nukkuu, toivottavasti paranisi pian.. Kamalaa katsoa vierestä kun toisella ei ees silmät aukea kuin puoleen väliin. Onneksi on tosi hyvin juonut maitoa ees, vaikka ruoka ei nyt maistukaan ollenkaan.
 
Albertille paranemisia.

Juu, onhan täällä vaikka mitä jos vaan tahtoo käydä. Kaupungin järjestämiä kerhoja yms, sitten on työväenopisto ja Otsolan kansalaisopisto. Ei pitäisi olla tekemisen puutetta.... :D

Meillä ei vielä puhuta. Sampo tunnistaa oman nimensä ja tietää mitä ei tarkoittaa. Se kun kieltää niin katsoo aina päin ja hetken päästä tekee taas.. pari kolme kertaa kun oon kieltänyt niin alkaa se huuto :LOL:

Tänään mennään Sampon kanssa linkkarilla eka pitkä matka. Ollaan toki paikallisliikenteellä oltu liikkeellä. Mennään kattomaan taas pari tölliä ja tullaan sitten omalla autolla takaisin. Oisinhan mä voinut ottaa meen omankin auton, mut mähän en aja jos ei ole ihan pakko :whistle:

Ekat joululahjatkin tuli hankittua. Kummitytölle ja Sampolle yksi. Silleen aateltiin, et me ostetaan Sampolle max. kolme lahjaa per vuosi. Sillä periaatteella mennään, et laatu korvaa määrän. Tulee niitä lahjoja sitten kummeilta ja muilta sukulaisilta niin ei jää "saalis" liian pieneksi.
Itellä oli silloin muksuna ihan tajuttoman paljon lahjoja. Jotain 30 pakettia joka joulu, mut silti joulut oli aina pettymyksiä niiden lahjojen suhteen. Lähes kaikki lahjat olivat aina vaatteita ja mauttomia sellaisia. Sitten yhdessä paketissa oli sukat, sitten toisessa oli toiset sukat jne.. Äitini mielestä lahjoja piti olla paljon, sama se mitä niissä oli. Se aloittaa joululahjojen hamstraamisen jo tammikuun alennusmyynneistä(!) Mielummin olisin ottanut sen yhden kalliin lahjan kuin 30 pientä pakettia alushousuja ja sukkia.. :snotty: Viime vuosikin oli yhtä koominen kuin ennenkin: yhdessä paketissa oli liivinsuojuksia, kahdessa paketissa oli sukkapari, yhdessä hanskat, yhdessä tumput.. jne.. Luultavasti äidiltäni tulee Sampolle jotain 10 pakettia toteutettuna samalla periaatteella..
 
Joululahjoista sen verran, että me ei meinattu vielä tänä jouluna ostaa Albertille mitään lahjaa..eiköhän tuo tarpeeksi saa paketteja kummeilta jne. ja sit vielä reilun viikon päästä synttärit joulun jälkeen.. Sit vasta ostellaan ite lahjoja sille kun on isompi ja ymmärtääkin jo jotain.
 
Katja. Juu, onhan se noin. Sanoin ukolle, ettei osteta tänä vuonna vielä mitään, mut se sanoi ostavansa joka tapauksessa. No sovittiin sitten tuosta max kolmesta lahjasta. Ihan pientä ja jotain hyödyllistä nyt, ensi vuonna voi panostaa enemmän.

Annoin eilen ekaa kertaa viiliä, kun 9kk tuli täyteen. Ensin ei olisi halunnut edes maistaa, mut jo toisen lusikallisen jälkeen alkoi monttu aukeemaan vapaaehtoisesti. Puolen purkkia syötin vaikka suu oli edelleen auki vaatien lisää. Vatsavaivoja ei siitä tullut. Tänään saa syödä loput viilistä ja huomenna maistellaan jogurttia. Ensi viikolla saa sitten raejuustoa ruoan höysteeksi :)
 
Katjalle ja Albertille kovasti jaksamisia!!! :hug:

Täällä tympiä sateinen keli. Ei päästä isompien kans edes ulos nyt, vettä sataa kuin aisaa niin ei viitti sadevaatteillakaan touhuta tuolla ulkona... ja sen vuoks tympii ihan kympillä! :kieh:
Onneksi aamulla ei satanu ja päästinkin kerhosta makkaranpaistoretkelle laavulle. Oli mukava retki!

Nyt neiti päikkäreille ja ruuanlaittoon. :wave:

Tammiäiti ja lapsukaiset :heart:
 
Mie oon lääkinny nyt Albertia supoilla ja pronaxenilla tänään, ekaks annoin pronaxenia jolloin kuume laski 38,7, ja sit laitoin supon ennen päiväunia. Äsken kävin kokeilemassa Albertia, niin on ihan hiestä märkä..taitaa olla kuume laskenu. En meinannu vielä viiä lääkäriin, seuraillaan nyt tilannetta...
 
Pikkugreippi: Tervetuloa takaisin, mullakin oli "pientä" taukoa ja nyt oon palaillut takaisin.

Telkkari on meillä päivisin auki vaihdellen, välillä ihan turhaankin tossa taustalla mölisee ja kuluttaa sähköä. Illalla sitten seurataan ohjelmiakin. Silloin tällöin Leevi jää telkkua kattomaan, mutta eipä se kauheesti tunnu kiinnostavan. No iltapuuron aikaan katotaan hoplaa, viime euroviisut oli kova sana ja eräänä iltana seurasi silmät pyöreinä ja suu auki uutisia.

Albertille pikaista paranemista ja Katjalle jaksamista pojan hoivaamiseen.

Mä luulen, että me laitetaan pojan tilille rahaa ja se riittänee sitten [/b]joululahjaksi. Luulen että tulee saamaan riittävästi lahjoja isovanhemmilta, tädeiltä , sediltä ja kummeilta.

Me oltiin tänään aamupäivällä äiti- vauva jumpassa ja nyt on jo paikat kipeet. Oli siinä hommaa pitää punttina kymmenkiloista jätkää...tai on jo varmaan yli 10kg

Illalla mennään taloyhtiön kokoukseen, huomenna perhekahvilaan, lauantaina mummulle syömään ja sunnuntaina miehen mamman syntymäpäiville. Siinä sitä hommaa sitten riittää... niin ja maanantaina on perhekerhossa kuvaus :)
 
Katja niin luinkin tuolta aikaisemmin, että oot antanut lääkettä..Toivottavasti kuume laskee, eikä tuu/oo mitään muuta..Niinhän se oli että muistaakseni 3vrk. voi seurailla kotona tilannetta, jos muuten virkku ja "hyvävointinen" (voiko tuota sanaa edes käyttää kuumeessa olevasta..noo mut tiiätte mitä tarkoitan)

Meille ei myöskään ihmeempiä, kotona ollaan oltu ja hommailtu..Tänään ois taas mun "vapaa"/jumppa ilta =) jes!

Ainiin ja hoksattiin tuossa eilen että kyllä tuo poika osaa kontata, koska ennen estettä nousee konttausasentoon ja ottaa konttaus askelia ennen estettä ja esim. jos estettä siirtää (ilkeä äiti) niin siis ottaa niitä konttaus askelia..mut silti jos lähtee vaikka jotain lelua hakemaan, niin lysähtää vaan maahaan ja ryömii..Ajattelee vissiin et helpommalla pääsee, eikä hoksaa että konttaamallakin pääsee nopiaan :D Minä itse en myöskään lähtenyt vauvan konttaamaan, mutta kuulemma samalla tavalla osasin..
 
Huhhuh :( :'( Albert on itkeny nyt 5h putkeen, pitäis varmaan lähteä sitä viemään lääkäriin, mut itekin on jo niin väsy ettei jaksa enää tähän aikaan illasta. Olis kannattanu jo päivällä viedä, mutta kun tilanne näytti silloin vielä siltä että seuraillaan tilannetta.. Albert on ollu hereillä 7h, ja on ihan yliväsynytkin, ja se vaan huutaa ja huutaa. Ei siis YHTÄÄN PIENTÄKÄÄN taukoa oo ollu itkussa.
 
Albertille paranemisia! :hug:

Joululahjoista sen verran, ettei mekään varmaan itse poitsulle osteta lahjoja, eiköhän se riitä kun saa isovanhempien ja kummien hankkimat paketit repiä auki. :D Itse innostuin eilen kerrankin ajoissa tekemään jouluostoksia, oon aivan ihastunut Willow Tree-patsaisiin ja ostin isoäideille molemmille Grandmother-hahmon (molemmille ettei tule kateutta ;) ) ja isoisälle myöskin oman Grandfather-hahmon. Toivottavasti tykkäävät. Nyt ei enää olekaan kuin muutama lahja hankkimatta. B)
 
Voi pikkusta Albert-poikaa :'( Voimia Katjalle ja Albertille myös!!! :hug:
Miten poika siellä nyt jakselee? Toivottavasti jo paranemaan päin!!! Kovasti jaksamista!!!

Joululahjoista on ollu puhetta täällä eli minäkin oon jo (tapani mukaan) alkanut hommaan lahjoja hyvissä ajoin. Kummilapsille alkaa lahjat olemaan kohta koossa ja omillekin muksuille niitä on jotakin jo hommattu. Violalle laitetaan vähän jotain vaatetta ja lelua, mutta ei isommin mitään, kun kuitenkin saa mummuloista, mun siskolta ja kummeilta paljon paketteja. Ja eikä se määrä vaan se laatu.... :)

Jahas, tuli lyhyt käynti: hälyttimestä kuuluu raatailua (neiti heräs yli 2 tunnin päikkäreiltä just) :)
Sitä vielä piti kysymän, että:
Kuinka paljon teillä muilla vauvat nukkuvat päikkäreitä ja entä yöllä?
Meillä neiti nukkuu päivällä kahdet päikkärit, jotka on 4-5 tuntia yhteensä. Ja yöllä nukkuu 8-10 tuntia.

Mutta nyt neitiä hakemaan nukkumasta =)

Tammiäiti ja päikkäreiltä heräilevä neiti 8,5 kk :heart:
 
Voi Albertia, jospa se kuume hellittäisi pian :hug:

Sampo sitten heräsi yöllä kahdelta huutamaan oli ja 5 min hereillä. Nukahti sitten takaisin.. Mulla sitten taas on vaikeuksia nukahtaa takaisin yöunille. Yleensä kestää 1-2 tuntia nukahtaa takaisin. Tällä kertaa uni tuli vasta joskus 6.30 |O :headwall: Ei auttanut lehdenluku tms. Sai siinä sitten tunnin nukkua, Sampo heräsi kahdeksan aikoihin :snotty: Mentiin silti aamusti vauvakerhoon vaikka ihan silmät ristissä olinkin..

Mentiin eilen ekan kerran reilun tunnin matkan linkkarilla. Ei tuo jäpikkä pitänyt reissua minään, ei huutanut ja oli muutenkin rauhallinen. Kuski nosti rattaat pois tavaratilasta ja kehui Sampoa rauhalliseksi matkaseuraksi. :) Hyvin meni eka reissu. Voihan olla, että seuraavat kerrat on vaikeempia, tää eka reissu tais olla uutuuden viehätystä.
Kolme kämpää käytiin kattomassa. Paras oli se mitä olin käynyt netissä kyttäämässä kieli poskella useita kertoja. Ukkokin piti siitä eniten. Se on nyt mitä ilmeisemmin meidän uusi koti (kuinkahan mones kerta tää on, kun sen sanon :LOL: ) Nyt ei oteta sukulaisia nuuskimaan ja arvostelemaan, hoidetaan tämä homma itse. Eikä kerrota mitä tarjotaan tms. Jätetään ne pahansuovat kalkkikset nyt kokonaan pimentoon :LOL: Välittäjä sanoi, että sillä asunnolla on ollut kiinnostuneita useita, mutta kaupat on aina kaatunut lainaan. Meille on sanotttu jokaisesta pankista, että lainaa saadaan :D Tää on nyt huomattavasti halvempi tölli kuin mihin oltiin lainaa kyselty. Ei siis tosiaankaan pitäisi olla esteitä lainan saantiin. Asukas on jo muuttanut pois, joitakin kalusteita siellä vielä oli. Ei tarttis sitten odottaa muuttoakaan..

Päikkäreistä. Ekat päikkärit on 1½-2h ja ja toiset 1-2h. Yöunet on 10-12h.
 
Ollaan palattu kyläreissulta, oltiin kummipojan luona kylässä ja ulkoilemassa.Ellikin innostui valvomaan ja nukkuu nyt toisia päikkäreitä eli jospa tästä kohta päästäis kaksien unien rytmiin.kaunakohan olen jo tätäkin hokenut =)
Yöllä on kyllä niin levotonta että 1-2 tunnin välein huudetaan enemmän tai vähemmän.Voi kun olis yks ylimääräinen huone....

Tammiäiti:Elli nukkuu yöllä 8-10 tuntia ja päikkäreitä 3-5 tuntia.eilenkin 4 tuntia yhteensä kahdessa erässä.

Mitenhän se Albert jaksaa kun oli niin kova tuo kuume?

Tänään pitäis illalla kaupassa käydä ja sit huomenna ohjelmassa taloyhtiön talkoot.Sen verran pitää yrittää näiden kahden kanssa ahkeroida että kehtaa hakea siideriä sit janojuomaksi :p kaipa siellä makkaraakin taas grillataan.Mies on töissä että myöhästyy pahasti talkoista ;)

Mä en ole vielä joululahjoja kummilapsille ostanut kun ei ole vanhemmat lähettäneet toiveita mutta hyvissä ajoin kaiken hommaan.En jaksa sit enää viime tipassa kaupassa juosta.

Mutta nyt taustalle
:wave:
 
Gorthaur:voi harmi että et saa unta takas.Mä olisin elävä zombie jos en nukahtais siksi aikaa kun voin.Elli kun herättelee 4-5 kertaa yössä ja huutaa aina kauan..yleensä touhutaan yhden kerran vähintään tunnin verran ennenkuin taas nukahtaa.niin että siinä välissä jos tunninkin nukkuu niin se auttaa jo paljon.Enpä ole kuukausiin yötäni nukkunut,saatikka edes 5 tunnin pätkää yhtä mittää.Onneksi kai kaikkeen tottuu :whistle:
 
Moikka!
Mamma on "vähän" väsy.. Albert nukahti eilen illalla klo22 isänsä syliin, ja nukkui sit klo 01 asti, ja sit alkoi taas huuto, ja sitä kesti yhtäjaksoisesti klo 06 asti.. Hyssyttelin Albertia vaunuissa olohuoneessa ja katselin telkkaria monta tuntia, välillä käveltiin ympäri kämppää, käytiin suihkussa ja kylvyssä..mikään ei auttanu. Lääkettäkään ei voinu enää antaa, kun vuorokauden maximi annokset pronaxenia ja panadolia oli jo saanu (niitä voi antaa yhtäaikaa).. Sit lopulta Aape siis nukahti klo 6 aamulla, ja nukkui kahdeksaan asti.. Sit nukuttiin yhdessä päiväunet klo.10-12, nyt Albertilla on kuumetta tasan 39. Albert on ripuloinut tänään 3 kertaa, voi johtua noista lääkkeistäkin, kun panadoli ja pronaxen on molemmat sorbitolilla makeutettuja, ja voivat aiheuttaa löysiä ulosteita.
Mies tulee töistä 45min kuluttua, sit lähdetään lääkäriin. Nyt Albert on ollut kohta 3h hereillä, ja ei kyllä ihan koko aikaa itke, mut varmasti taas pahenee iltaa kohti, niin parempi nyt viiä lääkäriin, mie en jaksa enää toista yötä valvoa putkeen.

Gorthaur: Mullakin on välillä tuota, että jos Aape herää yöllä, niin itellä menee pitkään ennen kuin saan unen päästä kiinni. Onneks sitä ei oo kauheen usein, kun jos noin kauan menis nukahtaessa itellä, niin en olis vielä yhtään yötä saanu nukuttua yli 9kk..Albert ei nimittäin oo nukkunu vielä kertaakaan koko yötä heräämättä. Että onneks Sampo ei heräile yleensä... Kait se luonto on vähä aatellu että minkalaisia vauvoja kellekin antaa... :snotty: (Tämmöisen yön jälkeen tekee melkein mieli vittuilla hyväunisten vauvojen äideille :LOL: :kieh: ) Ei siis oikeesti pahalla, ymmärtänethän :hug:

Mua masentaa tää äitiys taas vaihteeks, kun oon niin helevetin väsy :/ Onneks mies lupasi että voin käyä illalla yksin saunassa (meil on kuudelta saunavuoro, toivottavasti keretään käydä lääkärissä ennen sitä ) Ja hoitaa sit illan Albertia, niin mie otan kyllä parit saunasiiderit B) Mie tarviin nyt vähä rentoutusta :D
 
Katja. Ymmärrän juu :D Kyllä mäkin oisin sun asemassasi salaa hyvilläni, kun joku toinen on joutunut valvomaan.. Mut usko pois, oon mäkin saanut osani väsymyksestä. Meinaa raskauden kolme viimeistä kuukautta oli samankaltaisia kuin viime yö. Heräsin joka yö viimeistään kahdelta lonkka- ja jalkasärkyyn, välillä se takaisinnukkumaan meno venähti aamutunneille. Yöunet oli 2-5 tuntisia.. Vauvan synnyttyä oonkin sitten saanut nukuttua, yleensä se on vaan toistepäin :LOL:
 

Yhteistyössä