**TAMMIVAUVAT 2008** viimeistä erää vauvapuolella =)

Villivadelma: Meil oli ihan sama juttu silloin kun kaksilla päiväunilla oltiin. Aamulla herättiin siinä kasin pintaan, ja illalla nukkumaan n.klo22. Päivällä nukkui silloin n.10-11 ekat unet ja tokat unet sit joskus klo16-17.
Sit kun yksiin uniin siirryttiin, niin on lähdetty aamulla aina leikkipuistoon, niin jaksaa aamut paremmin valvoa (kävelylenkille ei kannata lähteä, meillä ainakin olis heti nukahtanu.) Ekana päivänä valvotin 30min pidempään kuin tavallisesti, ilta oli kauheeta viihdyttämistä, ja yöunille meni sit jo ennen klo19, mut nukkui aamu kasiin asti sitten.
Tokana päivänä valvoi sit jo tunnin pidempään, ulkoilu tai kerhoilu tms. on tärkeetä silloin aamusta, muuten iskee väsy.
Nykyisin Aape valvoo n.4-5h aamusta/päivästä ennen kuin nukkuu päiväunet. Eli joskus yhden aikoihin yleensä menee nukkumaan, nukkuu tunnin-puolitoista, ja illalla sit klo19 yöunille. Ja vetelee 13h unta palloon. :)
 
Aika erilailla nukkuuvat nää lapsoset.Meidän Ellillä yöuni 10h ja päiväunta 2-3 h eli esim.Alberttiin verrattuna unimäärä on vuorokaudessa 2 tuntia vähemmän :eek:
Olis kyllä kiva saada yö pidemmäkis mutta kyllä tämä klo 7 herätys on jo parannus siihen puol 6-6 =)
Tänään meillä onkin taas tapaaminen mammojen kanssa.Samalla vois pyörähtää katsomassa Ellille jotain joululahjaa.
Päivänjatkoja

HeMa ja oksettava olo edelleen :/
 
Voi Kurja Hema tuota sun vointia :headwall: , toivottavasti pian helpottais ja saisit selvyyden asiaan ja normiolon itsellesi!

Me oltiin eilinen päivä menossa, matkattiin pojan kanssa linja-autolla ja poika hihku riemusta, kun matkanteko oli sen mielestä niin hauskaa =) Oli sitten kanssamatkustajillakin hauskaa samalla, kun kuuntelivat miedän poikaa :D

Noi unet tuntuu tosiaan olevan tosi vaihtelevia tässä iässä. Meillä poika simahti taas kymmeneltä ekoille unilleen ja musta vielä jotenkin tuntuu, että tää ammupäivän hereilläoloaika on lyhenemään päin! Saa nähdä. Yössä nukkuu aikasta tasaisesti sen 11 tuntia eli yhdeksästä kahdeksaan. Mä olen kyllä niin iloinen kun poika nukkuu nyt hyvin, kun pienempänän päiväunet oli mitä oli. Eiköhän se yksien unien rytmi sieltä sitten jossakin vaiheessa löydy.

Taidetaan lähtee piipahtamaan tästä perhekahvilaan, kun poika heräilee. Samalla reissulle sitten apteekkiin, tiimariin ym. Tuntuu, että nyt olis taas kaikennäköistä pikkuhommaa tekemättä, josko sais niitä vähän tänään hoideltua.

Ja huomenna meen kaverin kanssa illalla syömään ja turisemaan =) Vähänkö odotan innolla! Kiva lähteä piiitkästä aikaa ilman poikaa ja miestä jonnekin :kieh:

Mutta hei mukavaa päivän jatkoa :wave:

Kide
 
Olipa kiva päivä kahvilla ja avoimessa päiväkodissa, kiitoksia vaan kovasti seuralaisille. :wave:

Nyt poitsu nukkuu ja oon saanut syötyä rauhassa, ihanaa. =)

Taaperopuolelle mun mielestä olisi fiksuinta meidän kaikkien siirtyä heti tammikuun alusta. Ei sillä ole merkitystä onko syntymäpäivä kuun alussa vai lopussa, kaikistahan näistä kuitenkin tulee "virallisesti" taaperoita tammikuun aikana, vaikkeivat vielä taapertaisikaan. Osa konttaa ja sillä hyvä, kaikki sit aikanaan ja omalla tahdilla. :D

Täällä tänään vihdoin rv 12+0 ja HUS:ilta saapui kirje, että veriseula normaali. Sehän siis nykyään tehdään ultran lisäksi kaikille halukkaille. Ihan hyvä systeemi mun mielestä, neuvolassakin sanoivat että on paljon luotettavampi kuin aiempi menetelmä, missä pelkän ultran perusteella usein "turhaan" peloteltiin tulevia vanhempia.

Kämppä kuin pommin jäljiltä ja anoppi tulossa illalla pakkausavuksi. No, enpä jaksa siivota silti. :whistle: Kohtahan täältä jo päästään poiskin.

HeMa toivottavasti tulee jotain selvyyttä noihin oireisiin, inhottavaa kärsiä turhaan pahoinvoinnista ja kivuista!
 
Hei!
Käytiin tänään 10kk neuvolassa. Uudet mitat ovat 8950g ja 75,1cm, pitkä ja hoikka siis on :) . Omilla käyrillään menee tasaisesti. Toisen influenssarokotteen sai, saa nähdä tuleeko tästä jotain jälkiseuraamuksia. Kehuja sai kun on niin kehittynyt joka saralla :D

Päiväunille on nukahtanut nyt huonommin pari päivää. Taitaa hampaantulo vaivata sen verran paljon :| . Todennäköisesti myös 10. hammas on tulossa, mutta kun ei anna kunnolla katsoa suuhun niin en voi olla ihan varma.

Ollaan sunnuntaina lähdössä risteilylle koko perhe, tai siis oikeastaan se on päivä Tukholmassa-risteily. Ihanaa kun saa vähän vaihtelua ja pääsee matkustamaan. Jospa sieltä löytäisi viimeiset joululahjat. Ja pääsee puhumaan ruåtsia B)

Afu ja R ylihuomenna 10 kk
 
Moi!
HeMa: Joo, näyttäisi tosiaan olevan suuriakin eroja vauvojen unimäärissä, mut vielä isompia eroja oli joskus silloin kun vauvat oli pienempiä. Meillä nukuttiin 1-8kk ikäisenä vaan n.11h/vrk jatkuvaan, ja muiden vauvat veteli silloin alkuaikoina tyyliin 20h/vrk, meillä ei oo ikinä nukuttu lähimainkaan semmoisia määriä. Ehkä Albert nukkuu nyt univelkoja pois, pientä tasoitusta siis tässä hommassa :D
Onko mitään uutta sun "kierukka-jutussa"?

Iidukka: Voi ihana kuulla että kaikki on hyvin, ja nyt on myöskin isoin "riskiaika" takana päin, kun viikkoja kasassa jo tuo 12!! :flower: :)

Afu: On kyllä Roosalla hampaita aikas paljon! :D Meillä vasta 4kpl.. Roosa on aika lailla samankokoinen kuin meidän Albert oli 10kk neukassa, pituutta saman verran, ja Albert painoi sata grammaa enempi. Eikös Roosa ollu aika iso syntyessään, niin on siitä hoikistunut pikkuhiljaa..niinhän siinä usein käy.
Mukavaa risteilyä teille!

Itellä olis huomen iltana vapaalle vaihto, en varmaan olekaan siitä vielä kovin montaa kertaa hehkuttanut täällä :LOL:

Mites muuten Villivadelman shoppailureissu?

Nyt ruoan laittoon :wave:
 
Kiva päivä oli meilläkin kahvilla ja avoimessa pk:ssa! Kiitokset vaan seurasta =) Veikko nukahti jo bussissa ja jatkoi unia vielä kotona reilun tunnin. Sai äitikin olla hetken rauhassa. Juuri Veikko heräsi ja syötiin päärynä välipalaksi. Ja kohta jo ruoka aika.

Munkin mielestä voitais siirtyä taapero puolelle kaikki tammikuun alusta. Kiva ois kuitenkin sit samaan pinoon kirjotella kaikkien kanssa :)

Meillä unia nukutaan yöllä puol ysistä seitsemään eli se reilu 10 tuntia. Päikkäreitä nukutaan kahet. Ekat yleensä jo pari tuntia heräämisen jälkeen. Jos ollaan jossain niin jaksaa puol kahteentoista asti valvoa, mutta sillon ollaan kyllä jo niin väsynyttä että. Vuorokaudessa Veikko nukkuu sellasen 13h.

Keittelin tossa äskön vispipuuron ja nyt sitä vois mennä vatkaamaan.
 
En sit oo saanu pitkään aikaan kirjoitetuksi tänne... nolottaa... mut nää joulukiireet, jotka mulla alkoi jo marraskuulla, on painaneet päälle ja kirjoittelu tänne on jäänyt... mut en oo unohtanu teitä!!!

Joululahja-hankinnoista on tällä ollu nyt näköjään puhetta eli mä (todellinen joulu-immeinen) oon siis hankkinu jo (kesällä ensimmäiset) ja varsinaisen lahjojen hankinnan aloitin marraskuun puolivälissä ja vieläkin loppuja haalin kasaan. Isommille lapsille eniten ja Violalle vähiten, kun ei vielä niiden perään niin ymmärrä ja luulenpa, että keskittyy jouluaattona lahjapaperien ja -narujen pureskeluun ennemmin kuin lahjojen katseluun. Kummilapsille oon myös hommannu lahjat ja omille ja miehen vanhemmille, mut muille ei sit laitetaakaan.
On se kyl ihanaa aikaa tuo joulun aika... oikein jo odottaa...

Kaksilla päiväunilla on meillä neiti vielä mennyt. Aamupäivällä nukkuu noin 2 tuntia ja iltapäivällä saman verran. Yöllä nukkuu sit noin 9 tuntia.

Viola kävi 10kk neuvolassa eilen. Uudet mitat ovat 12300g ja 77,5 cm eli iso tyttö meillä.

Oon samaa mieltä kuin Pippuri84 että siirrytään vaan taapero puolelle kaikki tammikuun alusta, koska mukavaa ois samaan pinoon kirjotella kaikkien kanssa. yritän itsekin päästä sinne sit useimmin kirjoittamaan kuin mitä tänne nykyään.

Mut nyt täytyy mennä taas... heippa... :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti 10 kk :heart:
 
Kiitos vaan kaikille kahviseurasta.Kyllä piristi käydä vähän ihmisten ilmoilla.
Onneksi mä lähdin suoraan kotiin kun oli sitä hommaa niin että hyvä että ehdin H hakea tarhasta.Seuraavalla kerralla haluun kans mukaan sinne päiväkotiin!

Katja:mä menen tsekkaamaan kierukan ultralla ensi viikolla ja jos kaikki kunnossa muuten mut olotila sama niin sit pitää syytä hakea muualta.Minulle nyt kumminkin on helpotus että en plussannut.Kaikella rakkaudella lapsia kohtaan :heart:

Mutta nyt kylpyyn lasten kanssa

:wave:
 
Iltaa madamet.

Hema :hug: Selviäisi nyt pian syy moiseen!

Joululahjoista. Eka ostettu on kummitytölle, Sampolle on yksi ja ehkä vielä ne taaperokärryt ostan lisäksi. Vanhimmalle veljelle ostin pelin, se on siis tarkoittettu koko perheelle. Sen vaimo vetää papua nokkaan jos ei sille tule mitään :whistle: Muut saa pelkkiä villasukkia. Pikkuveljelle tein justiis liekkisukat. Sitten vielä yhdelle veöjelle teen tavalliset sukat ja äitille semmotteet palmikkosukat. Tänä vuonna aion päästä halvalla, pari viimeistä vuotta oon törsännyt lahjoihin ihan älyttömästi ja saanut itse kiinasontaa :headwall: Vaikka antaminen on tietty se idea, mut olisin sitten mielummin ilman lahjaa jos ei muuta voi antaa kuin jotain alennuskorien kiinalaisten orjatyöllä väsäämää rihkamaa. Edellisetkin lahjat on kaapinperällä pölyttymässä.. :snotty:

Oltiin tossa pörisemässä Maximilianin kanssa päivällä. Vielä eivät pojat löytäneet toisistaan seuraa, mut kaipa sen aika on sitten myöhemmin. :D

Ukko sitten kosaisi mua taas, mut tällä kertaa jo ihan tosissaan. En mie tiiä haluanko tästä avoliitosta enempää sitoutua.. Hyvä sanoa sitoutumiskammostaan, kun on yhteinen lapsikin.. :LOL: Nooh.. ukko sano hankkivansa sormukset niin kai se pakko sitten on :whistle:

Oon laittanut samppiksen n. klo 20.30 yöunille ja siellä se vieläkin riehuu. No nyt saa kyllä leikkiä aikansa ja nukahtaa siihen, mie en viitsi enää käydä rauhottelemassa..
 
Iltaa naiset!
Mulla alkoi sitten tänään menkat ihan todenteolla!!! :kieh: :kieh: :kieh: Hitto mikä kipu, maha, selkä ja rinnat sattuu... Ja vuoto on ihan hirveää. :x
Oon maannut sohvalla ja vetänyt särkylääkettä nassuun. Onneksi tytöillä on ollut hyvä päivä ja ovat kiltisti leikkineet keskenään. :heart:
Emma taas illalla otti askeleen ja hienosti nousee jo ihan ilman tukea seisomaan. :heart:
HeMa: toivottavasti syy huonoon oloon selviää pian ja olo helpottuu. ja onnea nega-testistä. Mulla oli kanssa ihan sama fiilis kun negan sain, rakastan toki lapsiani yli kaiken ja olivat erittäin tervetulleita, mutta 2 riittää meille. :D
IIDUKALLE: onnea! :flower:
GORTHAUR: saakos oikein onnitella? Ei vaan, hieno homma ja paljon onnea!! :hug: :flower:
Nyt kisuille iltapalaa, kova huuto jo :wave: :LOL:
 
Gorthaur, sun ukkos on laittanut tuulemaan.Pitäähän sun nyt suostua kun toinen kerran ostaa sormukset ja kaikki =) meillä se asia oli toisin päin eli minä vihjailin että koskas....meillä ei siis varsinaisesti kosittu vaan mentiin yhteisymmärryksessä kihloihin ja vihille.Onnea sulle!

Neamma:vai on sulla kovat menkat ollu riesana. :hug:

Mä olen kans pohdinnoissani päässyt sen verran pitkälle että olen varma että tää mun olo johtunee ihan hormoneista.Onko joku ihme jos on huono olo kun imettää ja on kierukkaa ja muutoksia.Varmaan keho ei ole ihan balanssissa ja siksi paha olo ym.
Kumminkin menen tarkistukseen ja sit omalle lääkärille jossain vaiheessa jos ei hellitä.

Meillä on Ellillä ihan surkea päivä, huutaa tuossa koko aika ja mikään ei ole hyvä.H:lla on kova flunssa ja ääni matalana.Itselläkin hiemna tukkoinen olo mutta ei pahempaa.

Päivänjatkoja :wave:
 
Gorthaurille varovaiset (?) onnittelut :flower:

Neammalle jaksuja menkkoihin. Eiköhän ne muutamassa päivässä jo vähä rauhoitu :wave:

Tein sitten illalla Roosalle kunnon hammastutkimuksen, kun ei oo antanut aikaisemmin kuin vähän vilkaista. Yllätyin kyllä aika paljon, kun sinne on nyt tulossa 9,10,11 ja 12. hammas eli siis kulmahampaat joka kohtaan. Ei ihme, että on kitissyt enemmän :kieh: . Annnoin illalla Panadolia ja hyvin on nukkunut. Meni ennen klo 21 illalla nukkumaan ja nukkuu edelleen. Nukkunut kohta 14h.. Heräsi kyllä klo 6 ottamaan maitoa, mutta on jatkanut siitä vielä unia :D . Tänään kyllä voi nukkua vain yhdet unet, eihän tämän päivän tunnit enää riitä muuhun :whistle:

Afu ja R huomenna 10kk =)
 
Huomenet meiltäkin päin :wave:

HeMa:lle voimia, taitais sulla olla omassakin olossa kestämistä ilman lasten sairasteluja!

Gorthaurille onnittelut kosinnasta, eikös tuo lapsi ja asuntolaina jo tkaa aikasta pitkälle tuon sitoutumisen iin nuo sormukset on enää piste i:n päälle =)

Ja Roosalle se pukkaa hampaita oikein uraklla, kohta suu täynnä! Meidän pojalla kans taitaa hampaat vaivata, kun sellaista ihme kätinää ollut nyt kyllä enmmän kuin yleensä. yöt kyllä, kop kop, on nukkunut ihan suht hyvin, mutta päivisin on välillä semmoista käninää käninää ilmassa...

Nyt tuo jo heräs...

:wave:
 
Heissan täältäkin..

On taas jääny tuo kirjottelu kun olo on ollu aika kaamee, mut nyt päätin jotain rustata :D Tänään oli nyt mulla sit eka neukka ja teki hoitsu vielä varmistus plussan mun mieliks kun jotenkin vaan en luottanu siihen apteekin testiin , mutta kyllä sieltäkin plussa tuli joten nyt vaan odotellaan.. Meille ei muuten sen kummempia, Roope on onneks ollu terve ja ens viikolla olis se tehosterokotus. Meillä on taas nukuttu kahet päikkärit vaikka tuossa olikin yhessä välissä vaan yhet mut vaihtelee aika paljon, mut ehkä poika kohta rytmin ettii..

Joulusta ollu kovasti puhetta. Meillä ei kyl kotona kovin jouluselta näytä kun ei mitään oo jaksanu laittaa enkä tiedä sit että laitanko edes, ehkä jotain valoja.. Joululahjoista oon jo roopelle 2 lahjaa ostanu ja vielä pitäs tuolle ukonlle jotain keksiä ja sit ehkä mun isälle ja mummulle, luulen että äitini jää tänä vuonna ilman kun en nyt oo hänen kanssaan tekemisissä. saa nähä..

Hemalle voimia sinne sen olon kanssa, toivotaan että helpottaa! :hug:

Gorthaurille onnea kosinnasta! :flower:

Neammalle jaksuja menkkojen kanssa toivottavasti edes hikan helpottas ettet ihan
kärsi! :hug:

Onnea myös kaikille uusien taitojen oppimisesta ja onnittelut kaikille kuukausisynttäreiden johdosta! :flower:

Nyt mie häivyn taustalle.. :wave:
 
Oi, että!! Onnea Gorthaur-lle! :heart: Jokos oot lämmennyt kunnolla itse ajatukselle? Millaisia suunnitelmia herää! Häiden suunnittelu oli minusta ainakin tosi mukavaa.

Voi Hema, voimia sinne olon kanssa. Toivon mukaan helpottais pian tai syy löytyis.

Afu, kylläpä tytylillä on purukalustoa :D ei kyl ihme et kiukuttaa jos noin monta hammasta yhtä aikaa pukkaa..

Meillä loma mennyt hyvin, huomenissa jo kotiinlähtö edessä. Justiinsa tultiin kylpylästä Lucan kanssa, muut vielä jäi polskimaan. Luca on hyvin nukkunut, yhtätukkosta yötä lukuunottamatta. itekseen on nukahtanu tuonne matkasänkyyn. Samaa vois alkaa nyt kotonakin harrastamaan, ku hyvin täällä saatu alulle tuollain iteksee nukahtaminen.

mä kanssa olen tuosta taaperopuolesta sitä mieltä et siirrytään heti tammikuun alusta sinne, uusien tammivauvojen edestä. Ja sitten voi tuota etusivun listaa uudistaa jotenni.. esim lisätä sitten vaikka 1v mitat tai jtn.. Muita ehdotuksia??

Nyt taas :wave:
 
Afulle kiitos pinosta :flower:

Hemalle :hug:

Kaikille vauvoille onnea uusista taidoista.

Täällä on mamma ollut koko viikon kuin persiiseen ammuttu karhu. En ole viittinyt edes täällä käydä kiukuttelemassa. Kai tämä harmaus ja ankean sateiset ilmat vähän rassaa mieltä. Ja hormoonitkin, kun tänään alko taas menkat. Plääh. Ja lapset on sitten joutunut kärsimään kiukuttelevasta ja alati komentelevasta äidistä.

Me ollaan ukon kanssa menossa tänään viettämään 3v kihlajaispäivää. (Onnea muuten Gorthaur kihloista!) Varsinainen päivä oli eilen ja sillon piti alkuperäisen suunnitelman mukaan mennä, mutta lastenhoitaja ei päässytkään. Ja tosi hyvät fiilarit on lähteä. Esikoinen heräs kolmen jälkeen yöllä ja sen nukuttamisessa meni seitsemään aamulla! Ja sitten könyskin jo Irene tissille Oon siis saanu nukuttua kaikkiaan jotain 3½ tuntia. Tosi huippu fiilikset lähteä juhlimaan. Mutta nyt mennään vaikka väkisin, kun hoitajakin on tulossa!

Muuten tämä viikko on ollut ihmeellinen "Hannu Hanhi"-viikko. Mun yks intohimonen harrastus on osallistua kaikenmaailman nettikilpailuihin, siis niihin, missä vaan täytellään yhteystiedot lomakkeisiin ja ehkä vastataan johonkin kysymykseen. Tällä viikolla olen sitten voittanut Marmorikynttilöitä ja jonkun kylpylän kasvohoidon. Hauskaa!

Mutta minä poistun takavasemmalle silittämään illaksi vaatteita.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja hyvää itsenäisyyspäivää!

T: S & Irene tänään tasan 10kk
 
Moi.
Neamma: No nyt ne menkat sit alkoi siellä kunnolla, onnea siitä :D :flower:
Gorthaur: Kyllä sie pikkuhiljaa siihen ajatukseen totut :LOL: eli onnea miehen kosinnasta.. :D
Saaru: Mie tossa mietin sitäkin, että kun tuo etusivun lista on ihan järkyttävän pitkä, ja monet ei oo kirjoitellu niistä piiiiiitkään aikaan mitään, niin pitäiskö kylmän viileesti tiputtaa pois semmoiset jotka eivät oo esim. viimeiseen pariin kuukauteen rustannu tänne mitään, jos joku haluaa sitten palata joukkoon uudestaan, niin tottakai on tervetullut. Saa lynkata mun idean, jos tää oli ihan typerä :D
Shakille: Hauskaa iltaa! Harmi kun sattui just noin huono yö.. :/ Mut toivottavasti jaksat ees vähän pitää hauskaa.

Mie tossa väsäsin ruoan Albertille ja miehelle, ite en kehtaa kamalasti syödä, kun meinattiin kuden aikaan mennä kaverin kanssa rossoon syömään, ja siitä sit baanalle.
Voi perkele |O |O |O |O |O |O |O Menin just katsomaan että mitä Aape tekee keittiössä, kun kamala rapina kuuluu, niin oli saanu pöydältä otettua kupongin ja syönyt sen (suussa oli ihan mössönä ) siis meidän pizzakuponki rossoon millä olis saatu iso pannupizza kympillä :kieh: Mikä meidän oli siis tarkoitus just tänään käyttää kaverin kanssa :LOL: Just tossa nolona laittelin kaverille viestiä, että joudutaan syömään jotain muuta :ashamed: No mun moka :/

Mut nyt syöttämään poikaa, ja sit laittautumaan :wave:
 
shakille mukavaa iltaa kullan kanssa! :flower:
Meillä mies lähtee tänään pikkujouluun ja vaikka suonkin hänelle omaa menoa mutta itse olen niin väsy ettei yhtään jaksais näitä lapsia yksin hoitaa.H on tuossa tosiaan yskinyt 2 päivää että kaipa se tauti on kohta mullakin kunnolla päällä.
Ellillä on sellainen päivä että :kieh:
Onneksi kohta pääsen kauppaan käymään rauhassa ennenkuin mies lähtee juhliinsa.

Mukavaa viikonloppua ja itsenäisyyspäivää kaikille minunkin puolesta!
 
Katja:Albert teki kunnon tempun :kieh:

Minulle sopii myös että siirrytään heti tammikuun alusta taaperopuolelle ja se että ne jotka eivät ole aktiivisia kirjoittajia voi "tiputtaa" tiedoista pois.kaikille tietty tervetuloa takas jos haluaa!
Niin ja 1v mitat olis kiva laittaa siihen syntymämittojen viereen =)
 
Mä mietin tuota ihan samaa, et ne vois skipata pois kenestä ei oo kuulunut pitkiin aikoihin mitään..
Ja onhan toki sitten kaikki listalta hävinneet tervetulleita takaisin :heart: että ei kannatan kenenkään siitä huonoa tykätä. Ja varmaa voi olla et joku saattaa pudota ihan vahingossakin listalta, niin sitten eiku vaan huhuileepi niin asia korjaantuu. :D
 
Mä tästä taas kerran pikaisesti moikkailen... ja koitan kirjottaa kuulumisia heti kun tuo pikku- ukko antaa siihen aikaa. Nyt pitää lähtee puuron tekoon.

Tässä vielä muutamat mietteet lyhyesti.

1. Ehdotan myös siirtymistä heti tammikuun alussa taaperopuolelle, pääsevät uudet tammikuun vauvat sitten "meidän" paikalle.

2. Kannatan tota listalta "tiputtamista" myös... itekin oon nyt tosi ahkeraan kirjotellut.... :LOL: :LOL: minä paraskin sanomaan.

3. Hemalle jaksamisia.

4. Tuleville mammoille myös jaksuja :flower: ja Gorthaurille onnittelut :flower:
 
Voi jestas mikä ilta!
En tiedä tekeekö tyttö hampaita vai mikä on.Maha on kuralla ja kakka on polttanut pyllyn muutamasta kohdasta ihan haavoille jne.Kaiveli suuta kyllä siihen malliin,että epäilen hampaita.
Nanu on itkeskellyt oikeesti koko päivän!Ja illalla itki ihan suoraa huutoa pari tuntia. :/ Toinen oli ihan raukka.Nyt tyttö nukkuu ja mä avaan siiderin! :ashamed: En edes muista millon viimeks Nanu olis ollu näin aikasin unten mailla! :eek:

Ei ajatus oikeen kulje nyt joten kunhan kävin valittamassa täällä. :ashamed:
 
No kiitos, kiitos.. Kyl tää akka taipui sitten siihen kosiskeluun ja ensi viikolla haetaan sormukset. Mie haluun hopeisen rinkulan ja vihkisormukseksi jonkun pääkallo tms jutun :whistle: Tai käy mulle vaihtoehtoisesti joku Kalevalan sormuskin. Lisäksi ne teemahäät eli goottimeininki. ( Niin ja Jape, kun näitä mun juttuja täältä luet niin ei tarvitse hölistä muille! )

Juu, kyllähän ne hiljaiset tammikuiset voisi siirtää myös listalta hiljaisuuteen :snotty:

Afu Mieletön määrä hampaita jo :eek:

Villivadelma :hug:

Sunnuntaina aloitin karppaamisen ja tänä aamusti mittasin niin miltein kilo jo lähtenyt :xmas: Hyvin on siis alkanut ainakin. Huomenna on anoppikokelaan (vai pitäiskö jo alkaa sanomaan vaan anoppi :D ) 50-vuotisjuhlat. Se oli saanut jonkun valkosen ritarikunnan mitalin tms. niin sitäkin sitten juhlistetaan samalla. Sinne on tilattu laulamaan joku tangokuningatar Elina Vettenrantakin. No jos onnistaa niin sunnuntaina on sitten nähtävillä Sampo&julkkis-kuvia :LOL:
 
Iltaa!

Laura nukkuu ja mies pikkujouluissa, joten jos vaikka muutaman sanan ehtis kirjottaa. Ajatus kyllä ihan hukassa, eli enpä taas yhtään muista mitä piti kommentoida. Meillä nukuttu nyt muutama yö heikosti, viimeyönä Laura heräsi, kun oli n. kolme tuntia nukkunut kauheeseen paniikki itkuun, rauhottu aika nopsaa ku menin laittaa tuttia ja kattomaan, mutta ei päästänytkään sit lähtemään pois. Eli aina jos koitin poistua huoneesta alkoi hysteerinen huuto, joka kuitenki rauhottu nopsaan kun vaan palasin jakkaralle sängyn viereen istumaan. Vihdoin varmaan tunnin päästä onnistui sitten jäämään yksin nukkumaan. Sama tapahtui myös pari yötä aikasemmin, mikäköhän tämmöstä aiheuttaa?

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille. Ketkäs aikovat linnanjuhlapukuja telkasta vahdata?



 

Yhteistyössä