Tammivauvat 2010

hipkukka, mitenhän mä olen päättänyt, että sä asut Turussa, et vain lähellä (vaikka kyllähän mä muistan, kun kirjoitit, että sairaalaan oli matkaa) :LOL:

Mutta, voishan sitä tosiaan kesällä jonkun "koko perheen" jutun kehitellä, vanhemmat lapset mukaan ja vaikka sinne Ruissalon rannalle tms. Mietitään =)
 
Turkulaisten tapaamisesta sovittiin Pippur1:n kanssa päivä, sovitaan aika ja paikka kerhossa tai kysykää multa tai pippur1:lta paikka, sovittiin, ettei täällä "julkisesti" kerrota aikaa/paikkaa, ettei tule "ylimääräisiä" meitä ihmettelemään (Paheksumaan kun rivissä pullolla vauvoja syötetään ;) )
 
Heips! Josko voisin vielä keskusteluun liittyä mukaan.. (Tonne odotuspuolelle kerkesin kerran kirjoittamaankin). Meitin poika syntyi siis 7.1. ja oli mitoiltaan 3190g ja 49cm. Ihanan pieni siis oli.. nyt painetaankin sitten ainakin 7kg ja pituuttakin on ihan mukavasti kertynyt. :) Vaatteista meillä menee vielä jotkin 62cm ja muuten nuo 68cm ja 74cm käytössä.
Pikkuisella on tällä hetkellä tuo RSV. Vielä ei kovin heikkoina olla eikä kuumettakaan onneksi vielä ole ollut. Limaa ja yskää sitten senkin edestä. Ruokahalu ei ole juuri kummoinenkaan ja nukkuminen onnistuu vain sitterissä. :/ Tk:ssa käydään tänään vielä näyttämässä varmuuden vuoksi. Kannustavasti eilen lastenpolilta sanoivat että tauti on vasta alussa ja taatusti pahenee vielä. :headwall: Toivotaan kumminkin parasta.
 
Minunkin puolesta tervetuloa uusille! :wave:

Voi että tuolla Turussa olisi kiva käydä joskus ihan kunnolla ja ajan kanssa! Sieltä on vaan risteilylle lähdetty eli ei siinä paljoakaan ole kierrelty ennen sitä. Mutta tosi nätti kaupunki!
 
Hei taas :) Ristiäiset vihdoin vietetty, ja hyvin meni :) Oletteko te antaneet vauvoille jo velliä? Tämä kun on meille ensimmäinen lapsi, niin kaikki on ihan uutta... Jos vaikka illalla antaisin maissivelliä, vaikuttaako se yöllä nukkumiseen?
 
Kerttuli-79: Meillä poika oli reilu 2,5 kk kun aloin antaa velliä. Pari kertaa päivässä pieni määrä (20-30ml) maidon sekaan. EI vaikuttanut millään lailla yöuniin, tai siis ei niitä pidentänyt. Päinvastoin, muutaman päivän jälkeen alkoi ähistellä aamuyöstä joten jätin vellit pois ja nyt nukutaan taas rauhallisemmin. Mutta jos kokeilet, kokeile varovasti. Mä luulen, että aloitin liian suurilla määrillä, kerta päivässä olisi riittänyt.
 
Kerttuli illalla ei kannata aloitella vaan päivällä totutella.. Meille ei vaikuttanu mihinkään. Ja neiti nukkui paremmin, tosin ei me aloitettu vellejä parempien yöunien toivossa. Kiinteät meillä aloitettiin samaan aikaan kuin vellit ja nyt menee mukavasti jo 2-3 kertaa päivässä puolisen purkkia soseita ja ilta sekä aamuvellit.. ja noiden välissä sitten pelkkää maitoa.

Täällä on pari yötä menny paljon huonommin.. Hampaita tulossa..yks ainakin näkyy vähäsen jo..

pippur1 ja muru 3,5kk
 
Meillä aloitettiin vellit noin 2kk iässä iltaisin.. Vaikutti meillä ainankin siihen että poika nukkui sikeämmin ja pidemmän välin kuin normaalisti maidolla.

Eiköhän tämäkin ole ihan lapsi kohtaista.. joillekkin auttaa ja joillekin ei. =)
 
Kiitos vastauksista... Meillä kun nuo yöt saattaa välillä mennä tosi lyhyillä unilla. Täytyy soitella aamulla neuvolaan ja kysyä asiasta kun on kuitenki kyse keskosesta. (jostain muistaakseni kuulin, että just keskosilla aloitellaan ns.kiinteät vähä aikaisemmin...)
 
Kerttuli Meillä on kanssa pikkukeskoset (kaksoset syntyivät rv25). Neuvolassa ei kummemmin oteta noihin kantaa tai tiedetä aina asioista. Käyttekö edelleen osastonäytöillä keskolassa? Siellä ohjeistavat ja ainahan keskolaan voi soittaa :D Meille ainakin on sanottu ja kehoitettu aina ottamaan yhteyttä, jos jokin asia mietityttää. Meille neuvottiin, että kiinteät aloitetaan 4kk kalenteri-iässä (korjattua ikää ei tuolloin ollut kaksosilla kuin 2vkoa). Kalenteri-iän mukaan R:t eli eli ruoka ja rokotukset ;) (hyvä muistisääntö ) muu kehitys meneekin sitten korjatun mukaan.

Oletko käynyt lukemassa kevyt-yhdistyksen keskustelupalstaa? Sieltä saa kanssa paljon vertaistukea ja tietoa (on keskosvanhempien palsta).
 
No ei ne neuvolassa täälläkään tiedä noista pienistä juuri mitään... Tää meidän on kuulemma pienin, mitä meidän neuvolassa on ollut. Ja sairaalaan olen viikottain yhteydessä alhaisen hb:n takia. Seuraava käynti toukokuussa.
Ja kevyt-yhdistyksestä... Kävi niin ikävästi että pojan synnyttyä olin sinne yhteydessä että pääsisin "sisään"... No siinä sit kävi niin että olis pitänyt viikossa vahvistaa "jäsenyys" ja jotenki jäi käymättä koko koneella pitkään aikaan. Niinpä se meni sit siinä, enkä uudestaan ole saanu aikaiseksi "pyytää jäsenyyttä".
 
Varmaankin riippuu niin monesta asiasta kiinteiden aloitus. Mulla vaan 2 kokemusta taustalla eli siis 3. kierroksella nyt... Oma mielipide on, että niiden alotuksessa ei kannata kiirehtiä MUTTA äiti tietää milloin vauva on ravinnosta johtuen tyytymätön. JOSKUS oli suositus tutteli/ korvikemääristä ja jos niitä menee oliko se litra/ vrk niin sitten kiinteää???????????? Mutta kuka jaksaa mitata?? :) Kai se vauvan kokokin voi vaikuttaa?? Ruoansulatuksen kannalta en oman kokemuksenikin perusteella suosittele kiirehtimään... Mutta jokainen äiti tietää mitä tekee. Me aloittelemme tämän kolmosen kanssa siinä 4 kuukauden hujakoilla. On kohta 3 kk iältä ja ainakin 8 kg massaa. Rintamaidolla ja nukkuu yöt, tiheään tankkaa illat. Nyt on mentävä, mies töissä taas ja mulla kopla kotona. :D
 
Me maistoimme tänään ekan kerran maissivelliä,3x 15ml yhteensä sekoitettuna maitoon. En halua kyllä yhtään kiirehtiä kiinteissä,kun yöt nukkuu Julia tosi hyvin, mutta päivisin tankkaa tunnin välein desin. Painoa neidillä 5,8kg ja pituutta 58cm, eilen täytti 3kk.
Rokotuksenkin sai pikkunen,muttei ole sen piston jälkeen "valitellut".

Äiti täällä on nyt ollut kamala kaikille :'( olen aika väsynyt ja kyllästynyt kodinhoitoon. Miehen kanssa aika hiljasta on,multa ei tahdo nyt irrota mitään positiivista. Esikoinen kiristää osaltaan myös kaikkien hermoja kun kiukuttelee ja itkee joka asiasta,mustis?!
 
Hei kaikille!

Kiirettä meinaa olla kolmen lapsen kanssa. Räkätauti meneillään kaikilla, vauvaa olen pari kertaa käyttänyt lääkärissä. Muuten sujuu hyvin.
Kysyin joskus aiemmin kerhon salasanan. Kertoisitteko tyhmälle, miksi en pääse lukemaan keskusteluja?!
Aurinkoisia kevätpäiviä toivotan!
 

Yhteistyössä