***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Elayne: Mihin päin keski-pohjanmaata ootte muuttamassa!? Mekin muutettiin Jyväskylästä tänne sillon kun esikoista odotin.. =) Tosin ollaan molemmat täältä kotoisin ja Jyväskylässä käytiin opiskelemassa.

Horoskooppi: Minä neitsyt, mies rapu. Ollaan ku yö ja päivä.. :/ Poika
on kalat.

Mies alotti taas työt tänään. Aamulla kun kävin pojan hakemassa viereen, niin reppana koitti ettiä isiä tyynyn ja peiton alta.. :snotty:

Sain luvan varata 4D-ultran, mutta tässä käpykylässä ei sitten ole tarjolla moista mahdollisuutta. Eipä sitä enää toiselle paikkakunnallekkaan voi lähteä sen takia ku mies palas töihin. |O Että se siitä sitten.

Nyt koira pissalle ennenku sillä kasvaa kupla otsaan..

Rhea ja Möhkis 20+2
 
Heissan,

mä oon hakenut jo kaikki vauvanvaatteet ylös varastosta ja laittanut hyllyihin. :D Ja lakanatkin on, niille pitää vaan keksiä joku säilytyspaikka (meillä on TODELLA liian vähän kaappitilaa). Ja rattaisiinkin hain kantokassin takaisin. :D Nyt olis sit kaikki melkein valmista, enää se 18 viikkoa pitäis odottaa. :LOL:
 
Hei,
täällä on tosiaan keskustelu käynyt kuumana -toisissa pinoissa on kamalan hiljaista, täällä taas niin vilkasta ettei meinaa kärryillä pysyä ;)

Poikkean tänne vastailemaan galluppeihin siis:

työG Unelmia ja inssin toimistohommia -tosin työt loppuu kun mammis alkaa. Uuden työpaikan haku edessä sitten joskus kun lapset on vähän isompia.

hoitopaikkaG Esikoinen jää kotiin, kun mammis alkaa. Vaihtoehtoja ei ole kai, kun hoitopaikka on yksityinen. Tosin en kyllä olisi halunnutkaan esikoisen jatkavan hoidossa -vaikka oma jaksaminen vähän hirvittää. Onneksi lähistöllä on kerhoja!

asumisG Itä-Uusimaalla kerrostalokolmiossa asutaan. Pesänrakennusviettiäkin on ollut, miehellä jo vuosia, mutta minä etsin sitä täydellistä kotia, miehelle kelpaisi kompromissikin. :kieh:

Mukavaa alkanutta viikkoa -syksy saapuu vähitellen! =)

Riikkis rv 18+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Heissan,

mä oon hakenut jo kaikki vauvanvaatteet ylös varastosta ja laittanut hyllyihin. :D Ja lakanatkin on, niille pitää vaan keksiä joku säilytyspaikka (meillä on TODELLA liian vähän kaappitilaa). Ja rattaisiinkin hain kantokassin takaisin. :D Nyt olis sit kaikki melkein valmista, enää se 18 viikkoa pitäis odottaa. :LOL:
Täällä kans kaikki valmiina, mutta toivon tosiaan että sais vielä odotella tavarat käyttäjäänsä :LOL:

Laitanpa teille nyt sitten kauhisteltavaa, tyttö otti kuvan tästä "pienestä" masusta :LOL: :LOL: :LOL:



Ja sitten sormet ristiin että linkki toimii kerta laakista =)

 
Janette mä oon menossa vasta 16.9,et ei sattunu meilläkään yksiin,mut jos sit synnytetää yhtää aikaa ;)

Enie Ihan kiva maha sulla :LOL: ei kyllä kateeks käy,kun toivottavasti saat kuitenkin sitä kantaa vielä toistakymmentä viikkoa ja eipä se tosta taida enää pienemmäksi muuttua :whistle:

 
Enie: Komea masu :D

Mammavaatteista: Esikoisesta meni loppuun asti kaikki normaalit vaatteet, mutta nyt oon sitte ostellu mammavaatteita: kolmet äitiyshousut ja parit tavalliset korkeavyötäröiset collegehousut, jotka menee hyvin masun yli. Lisäksi mammacollegetakki ja pari äitiyspuseroa. Näillä mennään :D

Hoitopaikasta: Poitsulle oli varattuna tarhapaikka elokuun alusta, mutta peruin sen, kun sain tietää raskaudesta. ELi poitsu ei ole nyt hoidossa, eikä ole näillä näkymin menossakaan. Isästään en tiedä, hakeeko sitte osaksi kuukautta hoitopaikkaa, koska hän kuitenkin poikaa pitää välillä viikonkin kerrallaan ja tarvii siis myös hoitopaikkaa... Viimeksi kyllä sanoi, ettei aio hakea.

Horoskoopista Oon kalat ja erittäin tyypillinen sellainen . Mies on neitsyt ja poika on oinas.

Mäkin olen noita masukuvia muutaman ottanut, mutta jostain syystä on tuo kameran välijohto kateissa, enkä saa kuvia siirrettyä koneelle. Pitää pyytää ukkoa ottamaan kuva tällä koneen omalla kameralla, niin saan tänne itestänikin kuvaa =)

J.t ja Pampu 19+0 POKS :heart:
 
enie siulla on vähän eri kokoluokkaa tuo masu :whistle: Mie odotin itselleni jotain tuollaista, mutta pienenä on vielä pysynyt... tiedä vaikka joku aamu heräisinkin tuollaisen mahan kanssa :D
Meillä päin on talvet niin leutoja, että esikoinenkaan ei montaa kertaa vaunujen kopassa nukkunut, kun hikosi siellä. Vaunujen jalkapeitto ja lämpöpussi riitti. Ja välillä se lämpöpussikin oli liikaa. Sen vuoksi ajattelin, jos en noihin koppiin investoisi. Mutta sen jalkapeiton haluan vaunuihin ehdottomasti.

Miun voipi vielä tulla kiire noiden hankintojen kanssa :whistle: Tällä hetkellä ne tärkeimmät hankittavat tuntuu olevan vaunut ja isompi auto. Ehkä sitten kun nuo on saatu hommattua osaa kaikkea muutakin alkaa haalimaan. Kaukalosta tiedän jo minkä merkkisen haluan ja ajattelinkin jos veisin MLL:n vauvakahvilaan lapun, että halutaan ostaa. Siellä kuitenkin on lähemmäs yksivuotiaitakin, jotka vaihtaa kaukalosta turvaistuimeen. Jos hyvin käy voi vaikka sopiva kaukalo meille löytyä :D

Hipkukka 20+6
 
Taisin olla hiukkasen liian hermona :ashamed: vähä ihan nolottaa.... mutta kävin sit aamulla tuolla neuvolalla ja kyselin et oisko sillä aikaa kuunnella sydän ääniä, nii se kuunteli ja ne löyty ihan heti ja sanoi että on ihan vilkas ja liikkuu koko ajan.. istukasta se sanoikin että se on toden näköisesti etu seinässä... nyt on ihana mieli itselläkii
 
Kivoja uutisia kaneli87 :)

HoroskooppiG jousimies, mies myös jouskari, esikoinen neitsyt :)

Mulla on ollut kamalan paha mieli jo monta päivää :( Vaik mikään ei varsinaisesti ole huonosti, yhtäkkiä on vaan tuo esikko niin kamalasti kehittynyt, menee kamalaa kyytiä ja koko aika saa olla kieltämässä- on syönyt vähän huonosti ja on kiukkunen, lääkärissäkin käytiin mut ei ollut mitään vikaa, mitä nyt pikku nuhaa toissaviikolla. On vissiin siirtymässä yksiin päikkäreihin, enkä tiedä ollenkaan koska se tahtois nukkua, koska kiukuttelee hampaita, koska sit onkin nälkä ja mitä se tahtoo, ja musta tuntuu KOKO aika et mä vaan mokaan tän homman |O |O |O :'( :'( :'(

Mut masussa on kuitenkin kova meno, en kyllä muista että tyttö olis ollut näin kova liikkumaan, ihan mieletöntä rumbaa siellä painellaan :heart:

Vielä ku sais tän ahistuksen pois ni vois keskittyy jopa siihen et kaikki on hyvin :/

Masentunut Mimonmami ja Itikka 20+5
 
NEUVOKAA, miten saan kuvan tänne, en ymmärrä miksei onnistu!!


Enie: =) =) =) Mulla taisi olla toi sf-mitta 19, joten yritän kuvitella itselleni 30-mittaisen vatsan tässä vaiheessa. No kyllä se sieltä vielä tulee!

Mammavaatteista: Olen huutonetistä ostanut muutamat mammafarkut ja kirpputorilta kahdet löysemmät, rennommat mammahousut. H&M:ltä löysin mammalegginsit (muka-farkkuiset), jotka on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hyvät jalassa, että tekisi mieli pitää niitä koko ajan =) En ole enää muutamaan viikkoon yrittänytkään ahtaa mahaani tavallisiin housuihin, tulee vain vatsa kipeäksi. Mulla on ennestään paljon pitkiä toppeja ja tunikoita, joten yläosia ei ole tarvinnut ostaa. Samoilla rintaliiveilläkin vielä pärjää.

Juhlimisesta: Tosiaan, mä huomasin, että en kestä humalaisia (liian) enää yhtään. Hermo menee samantien. Oon ollut kyllä kesälläkin useammissa juhlissa, mutta yleensä lähtenyt ensimmäisten joukossa kotiin. Ehkä mä vaan oon niin tylsä, etten sitten kuitenkaan osaa täysillä pitää hauskaa ilman siideriä :LOL:

Ei mutta oikeesti, mä olen ruvennut yhä enemmän nauttimaan hiljaisuudesta ja yksinolemisesta. Ihanaa olla ihan rauhassa kotona miehen ja koiran kanssa. Ehkä sitä nyt ottaa tästä rauhasta vielä kaiken irti kun pystyy.

HoroskooppiG: Neitsyt, ja erittäinkin tyypillinen sellainen.

mamma ja Kirppu 22+5

:heart:
 
jammy Mulla myös istukka etuseinämässä ja senvuoksi en tunne liikkeitä kovinkaan helposti. OOn tuntenut niitä nyt jonkun viikon ajan, mutta vaan selälleen ollessa. Kätilö sanoi rakenneultrassa, että voi mennä rv 24 astikin ennenkun kunnolla tuntee.

äippävaatteet Mulla on kahdet farkut, yhdet suorat housut ja yksi mammapaita. Muuten meneekin kaikki vanhat paidat päälle. Takin varmasti joudun ostaa koska mikään ei mee vanhoista päälle.

Kävin tänään ompelijan luona suunnittelee pukua häihin. Kivoja malleja ja ideoita oli jotta saadaan masun kanssa meitsi nätiksi. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ullis82:
NEUVOKAA, miten saan kuvan tänne, en ymmärrä miksei onnistu!!
Eli jos sulla on kuva koneella, niin sitten menet vaikka nettiin sinne aijaa.com
sivuille, siitä sitten vaan liität siihen sen kuvan, eli selaat sieltä omalta konneltasi sen tiedoston siihen ja valitset skaalauksen ja menoksi.
Sitten se tuo sen kuvan siihen näkyviin ja ne vaihtoehto linkitykset niin siitä se pieni kuva linkki kopsaten ja sitten vaan tänne liität sen tekstiin suoraan.
Jos se kuva on väärässä muodossa niin sitten se voi herjata siitä, mutta sinä voit mennä ja nimetä sen kuvan uudelleen klikkaamalla hiiren oikeaa ja sieltä joko nimeä uudelleen tai rename kohta (riippuu onko sulla suomen- vai englanin-kielinen käyttis). Sitten vaan lisäät sen nimen loppuun esim .JPEG niin muuttaa sen oikeaan muotoon.

Toivottavasti ei ollut liian sekava.

Ei uskois että töissä joutuu antamaan käyttötukea

:LOL:
 
Enie Wau mikä maha! :LOL:

Kaneli kiva, että ei kuitenkaan tarvitse nyt huolehtia enää!

Istukka on minullakin etuseinämässä ja vaikka nyt niitä liikkeitä onkin tuntunut, niin ei varsinaisesti mitään potkuja. Enemmänkin sellaisia muljahduksia välillä :D Jammy, parhaiten itselläni ainakin tuntuu silloin kun istun vähän etukenossa eli maha ottaa jalkoihin kiinni. Siihen kun laittaa vielä käden väliin niin eilen ainakin tuntui se muljahdus ihan kädessäkin! (Tai sama jos on selällään ja nostaa jalat koukkuun siihen vähän mahaa vasten. )

Mammavaatteita ei ole kuin yhdet housut ja ehkä toiset vielä ostan, mutta eiköhän ne sitten ole siinä =) Omilla entisillä paidoilla uskon selviäväni loppuun saakka, sen verran löytyy löysiä tunikoita, joissa mahan kohdalla on sitä tilaa.

Ihana kun maanantaipäivä on nyt ohi :D Rankin päivä aina työviikolla :D

Lumi ja Lilliputti 22+0 POKS!!
 
Tunti vielä töissä,ei jaksais taaskaan. Tää on enimmäkseen istumista,niin kuinkahan käy loppua kohden kun nytkin tuntuu ilkeeltä.
Täällä oli juttua päivähoitopaikoista. Me haettiin esikoiselle ihanasta päiväkodista paikka ja siellä hän nyt on,enkä irtisano hoitosuhdetta. Vauvan synnyttyä tyttö saa olla kotona esim.kuukauden ja sitten menee osapäiväiseksi,ei joka päivä. Tiedän nimittäin etten jaksa/pysty häntä niin paljon viihdyttämään kuin tartttis.
Kurkku tuntuu oudolta,saas nähdä nouseeko kuume,ei hyvä.
 
Enie Aivan mahtava masu!! :LOL:

Rhea Muutetaan till Kaustby :kieh: Mies sieltä kotoisin.. Ollaan asuttu täällä Jyväskylässä reilu vuosi, muutettiin tänne minun töitteni takia. Enkä halua muuttaa pois!!!! |O Rakastaisin niin asua JKL:ssä.. ajatuskin asumisesta siinä kamalassa tuppukylässä (kaustinen) saa verenpaineet kohoamaan luvattoman paljon.. Noh mies muutti tänne minun takiani, niin nyt on minun vuoroni sitten joustaa.. Toivotaan että äijä pääsisi lentäjäkoulutukseen, niin päästäisiin sitten jo keväällä takaisin sivistyksen pariin! :LOL:
 
Rakenneultrassa käyty tänään ja pikkuveli olisi tulossa =)

Kaikki näytti olevan vauvalla hyvin. Mutta omaksi harmikseni istukka on sitten valahtanut peittämään kohdunsuun ihan kokonaan. Seuraava ultra 8 viikon päästä ja seurataan sitten että lähteekö se siitä pois vauvan tieltä vai tuleeko sektio. Edellinen synnytys oli suht helppo ja nyt olin jo ehtinyt ajatella että jos tällä kertaa olis vaikka vielä helpompaa ja toipuminen nopeampaa ja pääsis vaikka jo yhden yön jälkeen sairaalasta pois, joten toivottavasti se istukka siirtyis pois, kun en millään haluis sektioo jos sen vaan pystyy välttää, kun olen tosi sairaalakammoinen ja leikkauksesta toipuminenkin kestää sitten kuitenkin pidempään ja en pystyisi tuota esikoista nostelemaan leikkauksen jälkeen, joten tarviisin sitten tosi paljon apua kotiin, kun poikakin on silloin vielä vasta reilun vuoden ikäinen. Mut siis kävi miten kävi niin onneksi kuitenkin vauvalla kaikki ok, kyllähän siitä sektiostakin sitten selvitään jos siihen tilanne menee, täytyy vaan nyt alkaa sulatella tätä asiaa :). Kätilö oli kyllä luottavainen että tässä on hyvin aikaa istukalla vielä muuttaa paikkaa, joten siinä toivossa olen itsekin.

Jopas on Eniellä mahtava maha :)
 
mahtavan kokoinen masu sinulla Enie :)
Täällä poika oikein ahkerasti potkii masussa. Tätä asukkia kutsutaan nyt nimellä Vilho :) En edes ole hoksannut eilen tulla poksumaan mutta nyt viikkoja siis 21+1.

Minulla lonkat on ihan hirmu kipeät, hyvä että välillä pystyy edes kävelemään.. Väsyttää ihan kauheasti kokoajan liekkö hemppa lähtenyt laskuun. 2viikon päästä neuvolaan, saas nähdä joutuuko menemään aikaisemminki..

hyviä vointeja kaikille :heart:

Imppuli ja Vilho 21+1
 
No niin,perjantaina oli rakenneultra ja hyvältä näytti =)

Tietoihin voi muuten päivittää tuon Koks:N ...

Ihmettelen kun mulla ei ole vielä kertaakaan otettu sf-mittaa..viime neuvola oli heinäkuun lopus ja seuraava sit vasta 17.09 :(

Enie: Ihana mahakuva.. :D

Tiituli81&pulla
 
Enie ihana masu :D

Neuvolassa käyty. Sf mitta 15, painoo 130g/viikko, hb 131 ja sykkeet 150. Olihan taas kokemus koko lapsikatraan kanssa. Kuopus pakeni huoneen taimmaiseen nurkkaan kun säikähti dobleria :D Vessassa käyminen kll tais olla haasteellisin. eiks sinne vois hommata telinettä minne lapsen nostaa siksi aikaa :whistle:
Nyt iltapalaa ja täydellisiä odottelemaan =)

18+2


Muoks.. laitan minäkin masu kuvan.

 
Raskauden energinen vaihe Jokos teillä on näkynyt? Mä luulen, että mulla se alkoi nyt viime viikonloppuna! :LOL: Tänään oon tehnyt asioita, jotka on roikkuneet noin vuoden ajan. Tyyliin kiinnittänyt paremmin takkini napit (ne on kirjaimellisesti roikkuneet) ja siivonnut liinavaatekomeron. Tänään oon kiivennyt tuolille laittamaan kunnolla irronneet verhonipsut, joita oon tässä varmaan 2 kk katsellut joka päivä, että tuokin on noin repsahtanut, mutta en oo jaksanut tehdä sille mitään. Toivottavasti tää jatkuis vähän kauemminkin kuin pari päivää! :LOL:

Muistan kyllä, et esikoista odottaessa loppuvaiheessa olin sitä mieltä, et asunto on suursiivottava ennen vauvan syntymää, ja sit viimeisilläni tuntikausia hinkkasin jotain sälekaihtimia puhtaaksi. :D Joten toivotaan, et vastaavaa energiaa löytyis tälläkin kertaa. :xmas:
 

Yhteistyössä