***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Ei uutta länsirintamalla.
Kohta otetaan taas käyrää ja sitten hoitaja aikoi jutella lääkärin kanssa että joko nyt aletaan antamaan vauhtia pikkuisille maailmaan tulon kanssa.
Toivottavasti.
Kissalla oli ilmeisesti ollut kova ikävä...,ei ole koskaan ollut kotona niin ettenkö minäkin olisi ollut ja nyt sitten oli nukkunut minun tyynyllä koko yön. Kesälomilla menee aina hoitoon minun vanhemmille ja siellä on kissa kaveri ei siellä niin kaipaa minua =)

Yö meni suht koht normaalisti. Supisteluita oli läpi yön muttei minusta mitään kunnollisia, eli ei tarvinnut ulvoa kertaakaan. Tyttö tunkee itseään tuonne haarojen väliin aina välillä niin kuin pora ja se kylläkin tuntuu inhottavalle.

Ikävähän se kotiin on, mutta onneksi on kokemusta näistä sairaalassa oloista niin ei ole niin vierasta hommaa.

Oma napainen juttu tuli mutta koitan nopsaan kirjoittaa kun kohta tulee tuo käyräkone minulle, että ennätän sitä ennen jotain väsätä =)

Enie + Nörtti ja Hissu 36+1
 
Tuli mieleen et jospa se mun päänsärky johtuu matalista hemppareista. Kaks viikkoo sit oli verikokeissa 110 ja viime viikolla käskettiin alottaa obsidan, enpäs alottanu kun mun maha ei kestä sitä. Yrittäny nyt ruokavaliolla nostaa mut mitää hajua onko auttanu.
 
Enie voi kun ihanaa, sulla voi jo tänään olla pienet sylissä =) mä oon niin kateellinen :ashamed:

Onko kellään rinnan alla kipua? Mulla toisen rinnan alla ollu inhottavaa puristavaa kipua. Johtuuko mahan kasvusta?
On tämäki ku muissa raskauksissa päässy niin helpolla ja sit ku haluttiin se neljäs vielä nii on vaikka mitä vaivaa.
 

enielle :hug: niin vaan tammikuiset lisääntyy!! =)

rv 35 :heart:

eilen oli neuvola ja napero on edelleen rt katottiin ultrallakin jopa!! hb oli 119 ja väsymyksen takia kehotettiin rautaa popsimaan.paino oli pikkasen pompsahtanu ja nyt koko saldo on 5kg (vois jättää nuo namut nyt vähemmälle) :D

seuraavalla viikolla olis jo synnytys tapa arvio! =)

tuleeko muilla jo maitoa?? täällä ei tule yhtikäs mitään!! :ashamed:
 
Täällä olkkarin kaapit siivottu heti aamusta..Ja nyt kyllä lonkkaa särkee. :( Mutta päätin ne siivota kun siellä on ihan turhaa tavaraa ja kaikki on vain "heitetty"sinne piiloon. Paha tapa.

Ajattelin myös taas pestä pyykkiä ja siivota makkarin kaapit. Huomenna neuvola :) Kiva taas kuunnella vauvan sydänäänet!!Ja muutenkin kiva mennä tarkistamaan että kaikki kunnossa.

Sannis ja patu rv 34+5
 
:wave: pitkästä aikaa! En vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään vaikka lueskellut olenkin lähes joka päivä.

Enielle tsemppiä! Väpälle :flower: ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Omaan napaan ei ihmeitä kuulu. Samaa rataa edelleen, liitoskipuja vaihtelevasti ja verenpaineita seurailen kotosalla. Nyt on ollut helpompi olla kun saikkua viimeksi kirjoittivat äitipolilla mammaloman alkuun (16.12) asti noitten verenpaineitten takia. Mulla siis joka raskaudessa ollut taipumusta tuohon verenpaineen nousuun, joka kerta noussut jo aikaisemmessa vaiheessa. Mutta nyt kotona ollessa arvot olleet ihan hyviä eikä lääkitystä ole tarvinut aloittaa.
Lapset on vielä tämän viikon hoidossa ja sitten jäävät kotihoitoon. Toisaalta odotan jo kovasti kiireettömiä aamuja lasten kanssa, mutta hiukan arveluttaa kuinka itse jaksaa touhuta päivät lasten kanssa kun oma olokaan ei enää niin notkea ole...
Nyt olen yrittänyt kovasti siivota kaappeja ja pestä ikkunoita. Vauvallekin on kaikki tärkeimmät hankinnat valmiina vaikka tuskin tämä täältä ennen tammikuun loppua ulos tulee.
Painoarvio vauvalla oli rv30+1 1,6kg. Kuopus arvioitiin tuon kokoiseksi vasta kolme viikkoa myöhemmin.

Nyt ei muuta kommentoitavaa tule mieleen joten palaan kaappien siivoukseen pariin. Mukavaa oloa kaikille mammoille! =)

Amalia rv 32+2
 
Jopas tammivauvojen pinossa nyt tapahtuu! Kiitos Enielle kun jaksoit vielä tän pinon väsätä!

Enie, KiaralA, lokakuu10: :hug: :heart: Tsemppiä teille kaikille sylin täydeltä!

(.) No eipä oikeestaan mitään tännepäin. Opettelin eilen käyttämään pesukonetta, joten voisi tällä viikolla pesasta Tillerin vaatteet valmiiksi. Laitoin myös kännykkään Kätilöopiston numeron pikavalintaan, että sitten kun lähtö tulee niin ei tarvi mistään lapuista sitä alkaa etsimään. Huomenna meillä on Kättärille tutustuminen:) Ootko Millis käynyt jo Naikkarilla? Sulla oli muistaakseni päivää ennen tai päivää jälkeen mun tutustumista oma käynti?

Lähden moikkaamaan nyt työkavereita ja sitten jatkan taas täällä muuttolaatikko-rumbaa! Päivitelkääpä kuulumisia edelleen yhtä innokkaasti :heart:

Pinkgreen ja Tilleri 35+1
 
Raudasta Rautavalmisteista ollut puhetta, niin piti kommentoida, että sisätautilääkäri määräsi mulle Maltoferiä. On kuulemma mahdollisimman vatsaystävällinen. Ostin tabletteja eikä ole mitään oireita mulle tullu. Olemassa on myös nestemäistä, joka kuulemma vielä vatsaystävällisempää.
 
mulish: mulle sanoi terkka viimeksi neuvolassa päänsärystä että voi johtua matalasta hempasta. koska ei mitään raskausmyrkytyksen oireita ole. pissa puhdas ja paineet oikein mallikkaat! :) sain niistä niin kehuja. ovat kuin oppikirjan mukaan! :D :D no hyvähän se että joku asia on hyvin! :D munkin hemppa oli nimittäin laskanut nyt. oli 107. Kahden viikon päästä kun menen neuvolaan niin sitten katsotaan aloitetaanko rauta kun syön nyt noita multivitaa kaks päivässä.

Kiara ja lokakuu: :hug:

enie: jaksuja nyt sinne!! alkoi ihan jännittää jo sun puolesta! :)

omassa navassa supistaa.. :/ ja hirveen kova paineen tunne tuolla alhaalla. pitää vaan pötkötellä.

samariini ja o 31+5
 
lokakuu ja kiaral tsemppiä kovasti :hug:

hipkukka ja väpä kiva kuulla, että pikkuiset jaksaa hyvin.

pinkgreen Meillä on torstaina meno naikkarille. =) Ensi viikolla on sitten neuvolalääkäri, niin saa luultavasti hiukan tietoa onko tapahtunut muutoksia kohdunsuulla yms.

Jospa sitä joulukortteja alkaisi kirjoitella ajankuluksi. :) Tulee katottua nykyään kaikki hömppäsarjatkin televisiosta.
 
Heippa taas,

omanapaisesti kerron tämän aamun neuvolakuulumisia.

Neuvolassa kaikki oli hyvin, mitä nyt painoa tullut 1kg/viikko, mutta sitten kävin lääkärillä ja katsottiin vauvan koko ja suunta. Suunta oli ihan oikea, eli RT:ssä on, mutta se paino... lääkäri veikkasi, että nyt olisi reilu 3kg, jopa vissiin lähellä 3,5kg ja syntymäpaino olisi VÄHINTÄÄN 4kg!!! Hitto, mistä minä - pieni ihminen - revin näitä jättivauvoja!?!?!?! Kerroin, että vauva liikkuu mielestäni kovin vähän ja lääkäri meinasi, että kohtu on niin pinkeänä vauvaa täys, että ei se mahdu siellä liikkumaan ja siksi ei siis liiku paljon (sama juttu oli esikoiselle, oli ihan mytyssä ). SF-mitta oli pompannut keskikäyrältä yläkäyrälle ihan reilusti :eek:, joskin läääkri meinas, että vaikea mitata, kun on kohtu niin piukassa.

Jotenkin mua siis alkoi houkuttaa se, että vauva tulisi vähän etuajassa. Seuraava lääkärikäynti on kolmen viikon päästä (rv 37+5) - joulun alusviikolla - ja sitten saan lähetteen polille, jos vauva yhä on iso eilä osoita merkkejä, että yrittäisi syntyä silloin. Polille en muuten niin hingu, viimeksi siellä meni painoarvio ihan pieleen ja tämä lääkäri oli sitä mieltä, että kokeneen lääkärin tekemä käsitutkimus on jopa tarkempi, kuin ultralla tehty.


rv 34+5
 
OnniMaija, kyllä meidän poika välillä rohisee aika kovasti nukkuessaan. Täytyypä ottaa tuo asia ja nuo kohtaukset sitten puheeksi seuraavalla lääkärikäynnillä.

mulish, miulla on kans välillä rinnan alla kipua, puristusta tai vihlontaa, oikealla puolella, niin kun vatsalaukun kohdalla, mut olen ajatellut et se johtuu siitä kun vauva painaa vatsalaukkua kasaan tai jos oon syönyt paljon. Mut ylävatsakipuhan voi olla myös raskausmyrkytyksen oire, joten hyvä varmasti et oot menos käymään neuvolassa varmuuden vuoksi, kun siulla on muitakin oireita. Itsellä ei ole muita oireita ollut, joten siksi olen pitänyt harmittomana, vaikkakin ikävän tuntuista on. Ja toivottavasti siunkin oireet johtuu ihan muista jutuista eikä raskausmyrkytyksestä.
 
Tuli ihan kylmät väreet kaikista näistä uutisista...

Äippäloma alkoi tänään täällä. :)

KiaralA ja lokakuu10 voimahaleja :hug:

Enie IIK! Kohta ne tulloo! :xmas:

Väpä08 Ihanaa, että voitte siellä hyvin. Tuli ihan kyyneleet silmiin, kun kuvittelin pikkuisen sinne lamppujen alle. Mustakin tuntui esikoinen "vieraalta", mutta ajan kanssa iski suunnaton rakkaus. :hug:

Rintojen alla ei kipuile, mutta välillä tuntuu rinnat ihan kovilta ja tosi painavilta ja "kivet" kasvaa hetkellä "luumuiksi" jos joku hipaseekaan niitä. Mitään ei sieltä kyllä tule, onneks. Koko alkuraskauden tuntui aina välillä kun maidot nousis, kovettui sivuilta ja alta.

(.) Mulla on supparit hävinneet melkein kokonaan, eilen tuli vaan 2 illalla. Maha taitaa olla mun mielestä laskeutunut, virtsaputkea vihloo koko ajan, liitokset paukkuu ja tuntuu terävää kipua kohdunsuulla, ihan kun vauva yrittäis kynsiä itseään ulos. Ihan ku koko alapää oli muutenkin turvoksissa ja on tosi kipee. Ehkä sinne on sit tullu niitä suonikohjuja mistä olette puhuneet. Ei tunnu kyllä kivalta. :/

Minävaa ja pikku-pampula 35+0 HUI! :eek:
 
Täällä sitä vaan makoillaan ja ollaa tipassa ja ehkäistää supistuksia viel ainakin tää päivä. Huomenna sit katsotaan tilannetta tarkemmin, et siirretäänkö osastolle vai mitä tehdään. :/
Olo on aika sekava. Eniellä jännnät paikat :heart:
 
Millis1981: Hih, meilläpä menee samanlailla nämä "odotuksen etapit", itsellä meinaan kanssa neuvolalääkäri ens viikolla:D

Nyt on kaikki tarvikkeet Tilleriä varten hankittu! Kävin äsken hakemassa vielä vaippoja:)

Haluaako joku muuten noita äitiyspakkauksessa tulleita kestovaippoja? Itse en aio kestoilla, joten jää muuten kaapin pohjalle, voisin lahjottaa ne tarvitsevalle. Jos kiinnostusta niin laittakaa viestiä yv:llä, niin lähetän ne tai myös nouto sopii Vantaalta/ noutotreffit pk-seudulla onnistuu.

edit: Kestovaipat menneet nopeimmalle:)
 
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Jokohan noilla tulis pää kipeäksi?
Kotona ollaan jälleen, uskokaa tai älkää.
Sama lääkäri joka eilen otti vastaan synnärillä ja sanoi, ettei uskalleta kotiin enää laskea ja että saa liikkua normaalisti koska synnytystä ei enää estellä, olikin tänään sitä mieltä että kotiin lepäämään ei saa tehdä mitään ylimääräistä ja vauvat pitäis vielä viikko saada pysymään sisällä :eek:
Pikkusen olin niin kuin että häh, kun olin ihan siinä toivossa että huomenna olis startattu mutta ei.
Syynä just se mistä Hipkukka minua neuvoi, eli kun on diabetes, vauvojen keuhkot ei kehity niin nopsaan joten odotellaan vielä viikko.

Nyt kyllä sitten kysyin ihan rautalangasta väännetyt ohjeet koska minun sinne kannattaa mennä sitten jos ei kätilölle kerrotut ja hänen kehoituksestaan sinne meno ollut sitten oikea ajoitus.
Sanoinkin kyllä vähän ilkeästi, että en lähde kotoa ennen kuin vedet menee niin ei ole sitten liian aikaisin.

Huoh |O

No, antoivat jonkun reseptin jonka lääke pitäis hakea apteekista kun hemoglobiini oli tän aamun kokeesta saatuna 88 :eek: että se kuulema auttaa siinä imeytymisessä mahdollisesti.
Pariviikkoa sitten se oli 100 ja koko ajan olen syönyt 3 tabl rautaa per päivä.

Kilpirauhas arvot kans katsoivat pitkästä aikaa ja nyt ne oli sitten koholla tällä kertaa.

Että semmoista kivaa, pikkasen tympii.
 
KiaralA kovasti tsemppiä sulle sinne sairaalaan :flower:

Enie uskomatonta :eek: Siinä taas ihmistä pompotellaan :headwall: Pitkää pinnaa nyt kuitenkin...

Mulish toivottavasti saat pian lääkärille ajan ja selvyyden tohon vaivaan :/

(.) Joulupiparit leivottu ja taikinaakin tuli syötyä :p Melkosta puuhaa oli ton esikoisen (1,5v) kanssa...
Tänään on sadellu supistuksia koko päivän vähän väliä, mut noita harkkareita vaan...

M&M 32+6
 

Yhteistyössä