***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

mulish mä vein sun unet. =) Mä oon lähes parin viikon ajan herännyt joka aamu klo 5.00 ja tänä aamuna vasta seiskalta. Nukuin 9 tuntia ja vaan yksi pissakeikka.

sannis Kivat neuvolakuulumiset. Eipä ollut tullut paljoa sulla painoa. :)

Kotihommia tänään tehään ja kirjoitellaan joulukortteja. :)

Millis ja liinu 35+2
 
Täällä ollaan vahvimmalla tiputuksella nyt lauantaista lähtien oltu, mutta tänään he lopettavat sen ja katsovat tuleeko supistuksia. Jos ei niin pääsen ehkä huomenna masua viel kasvattelemaan kotiin :) Se olisi ihanaa. Ei tosiaan ole viel pikkuisen aika syntyä.
 
Kyllä nyt saa tapella tuon helvetin Kelan ja palkkatoimiston kanssa.. Kui voi olla.. Palkkatoimisto on pimittäny mun lappuja siellä syyskuusta asti.. eli oon saanu syyskuussa viimeks sairaspäivärahaa.. Nyt sitten viime perjantaina palkkatoimisto oli vihdoin saanu lähetettyä kaikki lappuset kelaan ja sanottiin kelasta kun sinne soitin et kaikki on ok hakemuksen kannalta et menee se käsittelyaika ja kun joulu tuossa on ni menee ensvuoteen.

Noh kävin kelan sivuilla kattomassa ni nyt sitten on mulle lähetetty selvityspyyntö tulonhankkimis kustannuksista.. Siis voi helvetti.. just sanottiin et kaikki ok ni sit ei taas.. Eli rahoja ei tällä menolla kyllä koskaan näy.

Kivaa joulua tosissaan kun rahaa saanu syyskuussa viimeks. Mitäs sit jos lapsi syntyy täsä kuussa ni eipä oo rahaa vaippoja ostiskella.. ihan mielenkiintosta. Joululahjat saa jäädä näköjään ensvuoteen.. Kiva sitten vaan pahotella lapsille ettei nyt tuu mitään.

On tää niin ihanaa.. ETtä hyvää joulua vaan meikäläiselle.. syödään hernekeittoa koko joulu :ashamed:

pippur1 ja masumuru 36+6 (toivottavasti ei nyt sit vaan synny kun ei ole rahaa mihinkään) :ashamed:
 
33 POKS! Tuntuu vielä niin kaukaiselta oma la. Mutta onpahan aikaa vielä odotella sitä siivousvimmaa, MITÄÄN ei ole vieläkään vauvalle laitettu.

Mahtoi Enie todella harmittaa kun sinut passittikin kotiin, ja kun ei ne lääkäritkään näemmä tiedä aina mitä tekis. Tuo teidän matkakin kun kestää hetken ajella... Toisaalta kotona saat nyt vielä nukkua paremmin.

KiaralA :hug:

Eilen oli todellista hulabaloota mulla ja tytöllä kun oma äitini tuli kylään ja ajelin hänen asioilla sekä mummoni vietiin kauppaan. Äitini ei ole tavannut mummoa (hänen äitinsä) 8 vuoteen. Mulla kun on toi suku aika pahatapaista ja seläntakana puhujia kaikki. Tädit ja eno hyvin vähän tekemisissä toistensa kanssa, puolet alkoholisteja. Tässä sitä taas mietitään että ketä voi kutsua ristiäisiin... :headwall:

Huoh,täälläkin pitäis siivoilla mutta kun tuntuu että joka päivä samaa niin ei kiinnosta! Toisaalta enhän ole iltaa kotona että turha siivota, isäntä ja tyttö ei välitä pienistä :saint: Sotku on sitten huomenna kaksinkertainen.
Iltaa odotellessa, lähden jälleen fiilistelemään teinivuosia Backstreet Boysin konserttiin :ashamed:
 
neuvola kuulumisia;

paino noussut 400g/vko nyt nousua siis 22,6 tai jotain kg..
hemppa 135 viimeks oli 151, ja rautaa en oo suuhun laittanu
sf oli 33
turvotusta ja nestettä on tosi paljon
verenpaine oli 126/90, pitää joka päivä mitata kotona aamuin illoin
laskeutunut oli, mutta ei kiinnittynyt!
syke 140

tammikuun4 ja melojapoika 35+3 :heart:
 
PIPPUR1
Sinuna menisin kaikkien lappujeni kanssa (Hae verotoimistosta tän vuoden tai viimeisen puolenvuoden tulot) istuun sinne Kelaan ja en lähtis pois ennenkuin asia olisi pistetty koneelle ja eteenpäin. Soittaisin myös sinne palkkatoimistoon ja pyytäisin faksaan lisäksi tarvittavat paperit sulle. ITKISIN, RAIVOAISIN, teeskentelisin että supistelee ym. kaikki mitä vaan auttais... Kyllä ne sit asian pikaisesti hoitaa. Itse menin viemään paikanpäälle paperit, sanottiin että kaks viikkoa-kolme viikkoa menee, mutta viikon päästä oli päätös ja rahaa tuli jo saman viikon lopulla. :hug: :snotty: |O TSEMIÄ KOVASTI JA KIUKKU PÄÄLLE SIELLÄ KELASSA! Puhelin soitot ei auta!
ps. Verotoimisto pystyy tarvittaessa lähettään tiedot myös sähköisesti sinne Kelaan, kun sinne vaan soittaa..

Tammikuun4
toivottavasti oli apua neuvoista =)
 
Mitähä tää ny o, ko Pätkä sytkyy minkä kerkee ja masu kovettuu.
Ei oo ees harjotussuppareita, vaa taitaa johtuu tosta mylläyksestä, mitä ny kaiffari harrastaa tuol yksiössään :D

Tulipa TAAS :ashamed: syötyy iha liikaa ja ny laiskottais. Pakko se vaa o lähtee noitten muksujen kaa pihalle kävelylle, nehä muute suuttuu miuhu :x

Pörri ja Pätkä 31+6
 
:hug: Kaikille niitä tarvitseville

Jotain positiivista, ulkona paistaa aurinko ja pakkastakin on muutama aste. Josko me vielä talvi saatais :heart:

Tänään jo neuvolassa käyty:

rv 31+2 (28+3)
paino +490g/ vko (+1.4kg/ vko)
RR 120/65 (121/61)
prot +/- (-)
hb 108 (126) saankin alottaa sitten raudan syömisen :/
sf 26,5 (24,5)
lapsiveden määrä N
tarjonta poik
vauvan syke 155 (145)
liikkeet ++ (++)

Sf-mitta on tosi pieni ja neukkutäti lupailikin meille pientä vauvaa, tosin toinen olikin masussa poikittain jolloin kuulemma tuo mitta onkin pienempi. Ei kuulemma syytä huoleen :)
Neuvolalääkärikin varattiin jo sinne rv 35 jossa sitten katsotaan tarkemmin tuota vauvan asentoa. Jos ei ole kääntynyt, otetaan yhteyttä äitipolille jonne sitten miettimään tuota vauvan asentoa ja synnytystä. Kamalaa, tämmöstäkin pitää miettiä :eek:

Muuten oma olo ollut hyvä, remontti on viimein ja vihdoin valmis ja nyt pääsee keskittymään siihen rennosti ottamiseen ja jos alkais vaikka nuita vauvan vaatteita pesemään. Alkuviikosta käytiin ostamassa hoitopöytälipasto, joten nyt on paikka vaatteille :heart: Ei tehnyt 3 tunnin Ikean retki ilmeisesti hirveen hyvää, sillä seuraavana yönä oli aivan järkyttävät menkkamaiset kivut mahassa. Puhisin ja puuskutin kuulemma koko yön (miehen mukaan) ja hereillä ollessani mietinkin että nytkö se lähtö tuli..

Nyt jos lähtis pistään pesukonetta päälle ja ottas imurin kauniiseen käteen :)

-Dolly04 ja masuasukki 31+2
 
pippur1 Mulla kans samanlaisia ongelmia tuon KELAN kanssa. Itsellä myös tullut rahaa viimeksi syyskuussa.. No sen verran ovat osanneet toimia että äitiyspäiväraha päätös tuli viime viikolla ja ne alkoi nyt sit juoksemaan.. :) Tsemppiä, niiden kans pitää olla oikeasti tosi tiukkana ku yrittävät kaikesta "kitistä".

(.) viimeiset kolme yötä on tullut nukuttua tavattoman huonosti. kokoajan pyöriskelen sängyssä eikä voi nukkua. Alaselkään supistelee jotenki tosi oudosti ja sitten se nukkuminen menee pyörimiseksi.

Täällä on kans äitiysloma alkanut :) hassua..

imppuli ja vilho 34+3 :heart:
 
täällä kans neuvolassa käyty

ja painoo tullu +900g/viikko ei kiva mistä toi kertyy vaikka makean oon jättäny nii minimiin ku vaan voin :ashamed:

hemmpa 117
rr hyvä
pissa puhdas
ja nyt katteli ultralla taas että on raivotarjonta.
supisteluja ihan päivittäin ollu ja tuntuu ettei jaksa enää mitään niin sano että jos vauva haluu maailmaan tulla niin muutaman viikon päästä ei enää estellä joten kauheeta miten lähellä ollaan.
 
Täällä myös käyty neuvolassa. Kaikki ok, jotenkin tuntui jopa turhalta tuo käynti. Ensimmäistä kertaa kylläkin. Muistelin matkalla aikaa, jolloin malttamattomana ja jännittyneenäkin odotti sydänäänten kuulemista. Onneksi nykyään tietää liikeistä, että kaikki Papulla ok =)
 
Ihanaa pakkasenpuremaa päivää :D

Enie: Minäkin ihmettelin, että onpas uskomatonta, että kotio sinut vielä laitettiin, kun sairaalaan on noinkin pitkä ajomatka :eek: Mutta toisaalta, ellet enää ole itse pettynyt tilanteeseen, ni sittehän kaikki on hyvin :D

Väpä ja Hipkukka: Ihana kuulla että vauvat kasvaa ja voimistuu. Mä itseasiassa mietinkin tuota jo Hipkukan vauvojen synnyttyä, mitä Väpä kerroit, että tuleeko sellainen olo, että raskaus jää kesken, kun vauva syntyy noinkin varhaisilla viikoilla... En vaan kehdannut kysyä :ashamed: Onhan se kuitenki niin, että jokainen varmasti toivoo saavansa masua kantaa sen 38-42 viikkoa ja jos siitä yhtäkkiä napataankin pois 10 viikkoa tai enemmän, niin varmasti tuntuu pahalta. Vaikka meistä kanssaodottajista varmaan jokainen jossain vaiheessa on aivan KYPSÄ isoon mahaan ja haluaa siitä jo eroon... Mutta silloinhan se on jo oma toive.

Pippur1: Mullekin sanottiin Kelassa, kun sairauspäivärahapapereita vein, että VIIKKOJA kestää, että pitää varautua...todellisuudessa kestikin sitte puoltoista viikkoa, kun oli ekat rahat tilillä, ennekuin oli ees päätöstä tullut kotiin. Elä vielä menetä toivoasi :flower:

Neuvolakuulumisia:

Pissa puhdas, vaikka olin ihan varma, että sokeria löytyy, kun on pissa alkanut haista imelältä.
Hb 125 eli noussutkin hiukan (syön rautaa, kun muistan)
RR 110/64
Painoa tullut 300g/vko, nyt yhteensä sitte +600g :D
Vauvan sykkeet 140
sf 30cm, kaksi viikkoa sitten 27cm
Raivotarjonnassa edelleen tiukasti
Ei turvotuksia

On alkanut kanssa mietityttää tuo synnytys.... Eniten pelottaa se, että jos synnytys alkaakin ennen tuota tammikuun alun koko/synnytystapa-arviota... kuinka paljon sitte tarvii tapella sen sektion saamiseksi... Kysyin äitipolille soittaessani tuota ajankohdan aikaistamista, mutta sanottiin, ettei tarvitse, koska sektio tehään yleensä vasta rv 39... Niinpä, jos ei oo synnytys vielä käynnistynyt. Alan nyt olla niin kipeä, että kaikki liikkuminen, asennon vaihtaminen jne sattuu tuohon nivuseen aivan törkeästi, ja oon alkanut todella itekin olla sen sektion kannalla, vaikka pelottaakin. Mutta enemmän pelottaa, että jos synnytän alakautta, niin jotain menee vielä enemmän rikki, ja toipuminen kestää paljon pidempään, kuin sektiosta.... :/

J.t ja Pampuliini 32+2
 
Neuvolassa käyty ja poitsu kääntynyt pää alespäin, jee! :)
Painoa tullut 19 kiloa yhteensä :ashamed:
Kaikki muuten hyvin, vuodelepoa supistusten takia vielä reilu viikko..
Ai niin, ultrattiin ja mitattiin pojan reisiluu kun jalat tuntuu niin pitkiltä, niin reisiluun mitta näytti jo viikkoja 34+4, kun tänään siis 32+5 :O
Eli pitkät jalat on pojalla tai sitten hän on isompi viikkoihin nähden.. Sen näkee sitte kuukauden päästä kun on synnytystapa arvio lääkäri :)
 
pippur1 Minulle kans kelalta silloin soittivat ja kysyivät että onko tulonhankkimis vähennyksiä. Sanoin hyvin painokkaasti että ei ole ja sen olen sinne papereihinkin merkinnyt niin virkailija vaan änkytti, että eihän he voi tietää jos on vaikka työmatkavähennyksiä verotuksessa.
Sanoin sen jälkeen vielä painokkaammin että olenko minä sinne merkinnyt että minulla sellaisia olisi?
Virkailija siihen että et, kun olet laittanut ettei ole vähennyksiä.
Kysyin sitten taas astetta painokkaammin että mitä epäselvyyttä siinä asiassa sitten oikein on jos kerta paperissa lukee että minulla ei sellaisia ole niin niitä silloin ole ja piste.
Ei enää sanonut mitään.
Tuo kelan touhu on kyllä ihan pe...tä ja tosiaan, niitä omia papereita ei sinne palkanlaskentaan pidä koskaan jättää vaikka kuinka inttäisivät. Verokortti (ellei ole freelanser tai halua lisäprosentilla) on ainoa mitä sinne alkuperäisenä pitää jättää, kaikki muu viekää hyvät ihmiset suoraan sinne taholle mihin ne on menossa.

Kyllä minä sinuna pippur1 kuule soittaisin työnantajalle ja vaatisin heitä maksamaan sen sinun saikkupalkan välittömästi ja hakekoot he sitten itselleen sen rahan kelalta. Ja jos ei muuten tapahdu niin soita liittoon ja käske niiden soittaa sinne.
Se on työnantajan moka ja he ei saa asettaa työntekijää tahallisesti tuollaisiin tilanteisiin joten pidä puolesi. Ei kenenkään tarvitse noin kauan rahoja odotella.


Janoschin tarinatuokio
No, kyllähän se turha reissu keljuttaa, mutta vauvojen etuahan sitä on ajateltava.
 
Heips

Lumi- Älä huoli, mulle piti sairaalassa opettaa kädestä pitäen miten vaipat laitetaan (ei ollu mitään hajua). Sitten kun kotiin päästiin soittelin kaverille harvasa päivä "mitä vauvalle pitää tällä säällä laittaa päälle". ;) Eilen sitten pakkailin sairaalakassia ja tulin siihen tulokseen, etten muista mitä kaikkee sille vauvalle puetaankaan päälle sisälle ja mitä ulos. Ei siitä olekaan kuin 7 vuotta aikaa, nopsaan se unohtuu. :LOL:

Pippur1 Vinkki kelan kanssa tapelleena2,5kk sairauspäivärahoista.. 1. soita mitä ne tarkalleen ottaen tarttee. 2. Vie kyseiset paprut mahdollisimman nopsaan sinne paikanpäälle ja vaadi kiireellistä käsittelyä. 3. Soita perään viikon päästä ja kysy miten edistyy (vaikka lukis netissä) ja pyydä kiireellistä käsittelyä. Ja sossu antaa rahaa, jos et ole mistään saanut rahaa. Joskus pyytävät takautuvasti takas kun Kelan rahat tulee, joskus ei. =)

kaneli87 Mulla kans molemmissa raskauksissa nousee paino yli kilon / vko ja aina kilisee mittariin 20-30 kg. Nyt olen huomannut senkin, ettei ole mitään väliä mitä syö/ei syö se nousee silti. Painonvartijoissa kuluttanut viimeiset vuodet, joten osaan laskea suunnilleen kalorimäärät, silti se vaan nousee. Joillain ei nouse yhtään ja toiset turpoaa kuin ilmapallot. Tasan ei käy onnenlahjat. :D

(.) Närästää, mutta ei edelleenkään enää supistele. P****a fiilis enkä jaksais enää yhtään. Onneks sisko tulee ensi viikolla ulkomailta viikoksi tänne, sit on joulu, mun synttärit, uusi vuosi ja synnytys. Nopsaan se menee, nyt vaan tuntuu että aika matelee. :|

Minävaa ja vaaveli 35+1
 
Neuvolassa käyty täälläkin!

Verenpaineet ok, samoin hemppa. Paino noussut 0 g viime käynnistä!!! JIPII!!! =) Pelkäsin vähän tuota kun muutamalla edelliskerralla oli noussut noin kilon viikossa, mutta nyt sitten tasaantui. Yhteensä tullut painoa vähän alle 15 kg.

Sf-mitta oli nyt 33,5 (kaksi viikkoa sitten 32,5). Käyrä on nyt sitten loiventunut hurjasti ja tullaan kovaa vauhtia yläkäyrältä keskikäyrälle. Hoitajan mielestä ei kannata huolestua, vaikkakin yleensä tuollainen viittaa lähenevään synnytykseen. Viikon päästä meillä on lääkäri, joten tulee taas viisaammaksi tuon vauvan tilanteen kanssa! Sydänäänet olivat hoitajan mielestä kovin miehekkäät! =)

Ei muuta kummempaa, alan pikkuhiljaa nauttia tästä äitiyslomasta ja kotona olemisesta =)

mamma ja Kirppu 36+0 POKS!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Nyt on foolihappo tabletit haettu ja taas uuden merkkistä rautaa.
Josko tuo foolihappo auttais saamaan ne arvot nousuun.

Kaupassakin käytiin, tai minä odotin autossa ja olin puhelimessa antamassa miehelle neuvoja
mitä se sieltä kaupasta ottaa :LOL: :LOL: :LOL:
En enää sinne jaksanut lähteä itse.
 
Taas on paljon supistellut, onneksi ei kuitenkaan yhtä paljon kuin eilen, ja nyt rauhoittuneet taas. Silti kyllä alkaa mietityttää, joskohan tää vauva sit kuitenkaan pysyy laskettuun aikaan asti masussa, vaikka esikko meni viikon yli. Kumminkin jo niin monena päivänä ollut noita säännöllisiä supistuksia, joskin kivuttomia. No onneksi huomenna jo 36+0.
 

Yhteistyössä