***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

KiaralA Mukavaa että pääsit kotiin :)
Tuosta pahasta olosta ja oksentamisesta niin voisko olla että vauva painaa pahasti valtimoa tms.?
Itselläni ainakin tarkkaa missä asennossa voi olla juurikin tuon takia, toisaalta pahaaoloa melkein päivittäin mutta minulla se johtunee tuosta hempasta ja sokereista.
 
KiaralA täällä kans tänään halailtu pyttyä pariin otteeseen aamulla. Johtuisko hempasta? Sulla tais olla aika matalalla.
Toiset alkaa oksentaa synnytyksen käynnistyttyä mutta toivottavasti sulla ei sitä vielä enteile.
 
minävaan kuulosti noi pisteet niin tutuille. Itte oon laskeskellut niitä ennen tätä raskautta. :)

kiaralA Kiva kun pääsit kotiin, muistat vaan nyt ottaa maltillisesti.

Täällä käyty tänään tutustuu naikkarin synnytyssaliin ja osastoille. :) Kivalta vaikutti. Tänään oli viisi vauvaa aamun aikana syntynyt. Tiistaina oli ollut kuulemma niin ruuhkaisaa, että oli ohjattu muualle. :) Kiva tunnelma jäi.
 
Musta tuntuu, että vauva tulee kohinalla alaspäin vatsassa! Liikkeitä tuntuu koko ajan alempana. Eilen neuvolassa terkka kokeili, että pää on kyllä syvällä lantiossa mutta ei ole vielä kiinnittynyt.

Mies uhkasi lähtä ostamaan jostain jotain tulppaa, minkä työntää tuonne alapäähän. Hassua, ei taida hän olla vielä valmis synnytykseen vaikka jo 1xisä onkin =) Tosin hänen esikoisensa syntyi hätäsektiolla 1,5 kk ennen laskettua aikaa, joten ihan normi synnytyksestä hällä on ihan yhtä vähän kokemusta kuin minullakin. Mutta joo, ihan alkaa tässä jännittämään!!

Ruokahalu ollut taas kateissa koko päivän, väkisin yritän syödä edes suklaata.

Tinzus: Sydänäänet oli 130-140, kai ne olivat sitten terkkarin mielestä miehekkäät =) Pojilla nuo sykkeet on matalammat kuin tytöillä, näin olen ymmärtänyt. Vaikka olihan ne toki aika mahtipontisen kuuloisetkin taas :LOL:

Mutta jestas, kun tuo maha on tullut alaspäin, on niin helppo istua ja olla! Eilen kun venyttelin niin helposti sain varpaistakin kiinni kun jalat oli suorina lattialla. Vielä viikko sitten en enää saanut...

Tsemppiä kaikille, tuntuu että nyt tapahtuu taas vähän joka suunnalla!!!

mamma ja Kirppu 36+1
 
Heipsis, pikaisesti vain päivittelen, et neuvolassa käyty, kaikki oli hyvin. Neuvolatäti meinas, että maha olis laskeutunut ja pikkuinen jo aika alhaalla. Tiedä sitten, itsestä on tuntunut koko ajan, että se maha on alhaalla.

Noh, siirsin kyllä erään koulujutun 15. päivältä huomiselle, kun alkoi tuntua siltä, että en ihan oikeasti oo varma, oonko silloin 15. päivä jo synnyttämässä. :D Vaikka tuskin!
 
Ullis82 Juu, minäkin olen kuullut, että pojalla olisi matalemmat sydänäänet.. siksi kiinnostuneena kyselin Kirppusi sydänääniä, kun itse en tiedä kumpi tänne on tulossa (veikkailen poikaa). Viimeksi sydänäänet oli 140-141, että en nyt sitten tiedä viittaako poikaan vai tyttöön.
Mulla on niin kaikki ollut "tyypillistä pojalle", mutta onhan joitakin asioita, jotka voisivat viitata tyttöön. Elikkäs meille on varmaan tulossa hermafrodiitti..
 
heipp pitkästä aikaa!

Täällä on reissusta palattu eilen illalla, kyllä oli vähä hullun hommaa istua näillä viikoilla autossa tollasta matkaa. 570km oli suunta ja viikkoja jo 36+3 :whistle:
Tuli aika monta kirpsakkaa supparii viimeisen 150km:n aikana.. Mies jo kyselikin et ajaako synnärille.. :LOL: onnex ei kuitenkaan tarvinnu..

Sit tänään hoidin melkein kaikki loput lahjat ja vauvan tarvikkeet pois alta painamasta mielessä, ysiltä lähin ja puol seiska takas kotona.. Voin vannoa ja vakuuttaa et jalat on murskana, kiva päivä kuitenki takana :D

saapi nähä mitä ne huomen neuvolassa... toivottavasti tuo painonnousu ois nyt pysyny ees jokseenki kurissa.. yli 20 kiloo tullu ja kyllä huomaa... :ashamed:

mut nyt kattoo tuota esikkoo, ja jalat kohti kattoo , voikaahan hyvin!!!!!!!!!!!!
 
Pari tuntia ostelin joululahjoja ja nyt on olo sellanen että.. Supistelee ja särkee ja väsyttää ja turvottaa... Ekaa kertaa 12 viikkoon mihinkään menin ja tasan viimeisen kerran myös!
Siis seuraavaksi vasta vaavin kanssa..
 
Pahoinvoinnista joku kyseli, niin täällä on! Ruoka etoo ja muutoinkin etenkin iltaisin oksettaa. Tavallaan nälkä on ihan säännöllisesti, mutta ainakaan lämmintä ruokaa ei tahdo kuitenkaan saada alas. Hedelmät menisi, mutta en allergioiden takia voi oikein syödä kuin viinirypäleitä ja säilykkeitä :'(

En malttais odottaa vauvan syntymää enää :D Aika menee nyt jotenkin hitaasti, vaikka tänäänkin kyllä poksuu taas!

Jens ja Papu 32+0
 
Heissan

Millis1981 Niin ja varmaan tammikuun jälkeen alkaa taas. ;)

(.) Tämä sit vei pojan harkkoihin ja teki hallin pihassa hieman kevätjuhlaliikkeitä. Hyvinhän tuo satakiloinen mammakin vielä spagaattiin taipuu. :LOL: Kyllä hävetti! :ashamed:

Minävaa ja nappula 35+2
 
Huh, nyt on peileistä ja ikkunoista lähtien kaikki kämpässä pesty.. Jopa vessan ja kylppärin kaakeleiden välitkin :D voi voi.. kyllä on tämä mamma epätoivonen.. no ei vaiskaan.. pitkään on katellu et tää kämppä hukkuu paskaan mut mitään en oo jaksanu ja kyenny tekemään.. Nyt sit senkin edestä.. Ja kaiken kruunasi Sauna..oi oi! :)

Tänään sitten Kelassa käyty taas oikein paikan päällä viemässa lippuset ja lappuset. Ja sanoin siinä sitten että nyt sitä päätöstä helvetin äkkiä kehiin että vauvankin pitäis minä hetkenä hyvänsä syntyä ja eikä oo pennin penniä millä maksais sitten edes vaippoja.. Katto mua hetken ja sitten mahaa ja sano et joo jos sitten laitan tän kiireellisenä.. Pitäisi kuulemma viikko kestää mutta ei sitä koskaan tiedä. :D

Huomenna sitten veronpalautuksilla muutamat joululahjat ostiskelemaan..

pippur1 ja masumuru 37+0
 
zaara :LOL: On sekin varmaan näky kun myö mammat tuolla liukastellaan. Kieltämättä on vähän haarukset kipeät, mutta enimmäkseen naurattaa kun mietin miltä oon näyttänyt. Jäin sen jälkeen jumiin jääkaapin ja ruokapöydän väliin kun kaikkialle sattu niin en päässyt ylös lattialta (siivosin lehtienkeräyshyllyä). Siinä olin kuin nakki hodarin välissä. :LOL: Piti makuullaan raahautua pois välistä. :LOL: No aamu oli karsee niin ilta sit sitäkin naurettavampi. :)
 
Oispahan taas luettu :D

Sormustestistä kysymystä?????mitenkäs ne liikkeet meni,jos pyörii ni on tyttökö??Mä ku meinasin et nyt ku on ton veikkauksen tost sukupuolest saanu ni vois kokeilla vieläkö se testi näyttää samaa,mut ku on niin lahopää ettei muista miten ne sormuksen liikkeet tulkittiin
:LOL:

Piiuli ja toukka 32+0
 
Täällä joonaksen joulu ja synttäri lahjat ostettu. Ja löytyi kaikki mitä oltiin ajateltu.

Patu potkii urakalla ja tänään on ollut hiukka väsy olo..En tiedä mikä väsyttää mutta viimeksi kyllä hemppa oli pudonnut hiukan neuvolassa. Ja tietysti tää väsyttää kun öisin heräilen ja en saa aina unta heti. :(

Nyt lähden hampaan pesulle ja nukkumaan.

Sannis ja patu rv 35
 
Minä oon ollut huojentunut, kun tänään noita suppareita on tullut aika vähän, mut nyt aloin sit miettimään, et hittolainen, ei kai nää ajoittaiset epämiellyttävät tuntemukset vaan sittenkin oo kuukautiskipujen tyylisiä? Eli ei oo tänään niin paljon tuntunut niitä mahan kovettumisia, mutta ei kai ne nyt vaan oo vaihtuneet näihin? Apuva!
 
Olipas hauskaa luettavaa tullut, anteeksi teille voimistelijoille mutta hauskasti kerroitte =)
Tinzus jos minä sanoisin niin tyttöä noilla sykkeillä ennustan, ja ihan vain esikoisen sykkeistä päättelin kun hänellä oli tollasta 125-140. Tämän tulokkaankin kohdalla sykkeet korkeat, viimeksi jopa 160. Kummipojallamme oli n.110 luokkaa...

KiaralA kiva kuulla että pääsit kotiin, kunhan maltat olla rauhaksiin :D

Mulle tuli aika päksiin synnytystapa-arvioon 28.12. Meinasin jo soittaa sinne että älkää sitten jakako kaikkia sectioaikoja niin että mä jään taas loppumetreille :LOL: Isäni 50-kymppiset on nimittäin 23.1. ja mä haluan olla paikalla. Esikoinen leikattiin 39+6 koska edellisviikko oli jo täynnä :| No, on vaan odoteltava sinne, enhän tiedä ees mitä päättävät, mutta yritän pitää puoleni :saint:

maito eilen huomasin liiveissä tahran, ja toista nänniä kun puristaa niin tulee tippa,pari. Toivon todella että nyt imetys onnistuis, sais sillä painoakin putoamaan. Anteeksi teille jotka kärsii suuresta painonnoususta kun tollasta mietin, mullehan ei oo tullut kun 3,5kg nyt, mutta omasta takaa sitten löytyy jo 30kg ylipainoa. Viimeksi tuli n.7kg ja sairaalaan jäi enemmänkin vaikken täysimettänyt koskaan.

Jaahas, pitää patistaa itsensä ja mies nukkumaan!
Hyvää yötä ja jaksamista meille möhömahoille!

santtu ja iita 33+1
 
Sykkeistä neuvolassa minulle sanottiin ettei noiden sykkeiden perusteella voi sukupuolta ennustaa. Itselläni on olleet kaikki "tyttö-oireet", sykkeet vaihdelleet 140-160 välillä ja poika tulossa :) (ainakin 3ultran mukaan).

(.) huono-olo vaivaa täälläkin. väsyttää.. tänään supistellut melko kipeästi. Jospa sitä jaksais huomenna aloitella leipomaan jouluksi :D

hyviä vointeja kaikille :hug:


 
Sormustestistä Tyttö pyörii ja poika tekee viivaa. Meillä se toimi taas, eli teki pyörylää ja viivaa, tosin pojan päällä teki rinkiä ja tytön päällä viivaa mut kuitenkin.

Maidosta Mullahan tuli maitoa aiemmin, mutta nyt ei tule vaikka puristais (joo tiedän ettei sais mutta pitihän se kokeilla), mihin lienee maito hävinnyt.

Sykkeet Joo, esikoisesta oli selvät "tyttösykkeet" eli 150 ja päälle ja tyttö tuli. Nuorimmainen oli selvä "poikasyke" 120-140 ja kaikki muutkin "oireet" viittasivat poikaan, mutta niin vaan tyttö tuli.
Nyt on taasen niin, että tytöllä on hitaammat sykkeet kuin pojalla yleensä jos on mitään eroa. Hankala aina äitipolilla sykkeitä saada käyrälle että varmasti ovat eri vauvat kysessä, kun molemmilla välillä presis sama syke :D
Siinä sitten piirturit piirtää molemmille samanlaista viivaa.

(.) Yöllä taas supisteli muutaman kerran ihan tuntuvasti. Illalla supisteli kans, muttei minusta mitenkään kummallisesti.
Nyt on jotenkin taas huono ja hankala olo, mutta se ei tietty mitenkään uutta ole.

Enie + Nörtti ja Hissu 36+4

 

Yhteistyössä