***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Mikä on vauvakahvila? Kahvila jossa vauvat juo kahvia:D? Hahaa... oon vähän väsynyt:) Kattelin just Facebookissa, että kaikkien tilapäivitys näyttää olevan joku "Pikkujouluissa". Olisi ollut itelläkin luokkakokous tänään, mutta en jaksanut lähteä katsomaan kännisiä ihmisiä.

Mahassa on taas kova vilske, saa nähä saako nukuttua!
 
Pinkgreen: Siis mä oon ainakin kuullu et on jotain sellasii kahviloita ihan äitejä ja vauveleita varten missä ne voi tavata ja hengailla.. Annankadulla on ainakin ollut sellanen mut en tiie onko toiminnassa enää.. Mä kans katoin mun facebookista et kaikilla on pikkujoulut..menee niin hermot ku kaverit soittelee ja pyytelee mukaan (eli haluu vaan kuskin :D )..
 
Mimonmami Täälläkin ollaan bändileskenä :wave:

Mutta, mulla alkas ihan hirvittävä ahristus, että en mä haluakkaan tätä.. Olin tänään kaffittelees ja glögittelees ja paikalla oli myös pieniä muksuja. Mulla ei ollut ollenkaan sellaista "awwww"-oloa, vaan lähinnä juuri peittelin pakokauhua, ja nyt yksin kotosalla pohdin asioita ja mietin kumpa pääsis ajassa taaksepäin. Sitten lukee naamakirjasta kuinka tutut hehkuttelee "ihania ipanoitaan" ja se saa mut ärsyynnyksiin (itse en ole edes kertonut olevani pieniin päin noin julkisesti). Että sellaiset fiilikset tänään :/ .
 
Kävinpä sit tänää siel ostoksil ja mukaa tarttu Pätkälle taas vaatetta kirpparilta :ashamed: ei ois pitäny, ei, mut oli vaa nii syötävän söpöjä :ashamed:

Sit ostin itelleni ja isännälle uuet tyynyt sänkyyn..sietää muute olla hyvät; makso 45?/kpl eli 90? meni, ett hujahti :eek:

Ja sit ikävämpää :'(
Miulta kuoli tänää mummi :'( kyllä muute voi vetää olon matalaks, vaikka tätä osattiinki oottaa jo.
Mummilla o ny hyvä olla, parempi näin. Mut onpaha taas huomen silmät turvoksis, ko itkee tihuuttanu oon tän illan :'(

Kyllä se tästä :attn:

Pörri ja Pätkä 32+2
 
Hei!

Ilmoittaudun vielä näin loppumetreillä mukaan. Olen lueskellut ahkeraan teidän kirjoituksia ja elänyt hengessä hyvin mukana
=)

Ensimmäistäni odottelen ja tänään rv 36+5. LA olis 29.12.

Ja kuten ajasta huomaa, hieman unettomuutta täälläkin suunnalla. Illalla hyvin nukahtaa, mutta sitten yöllä kun herää vessaan, niin ei enää uni tulekaan muutamaan tuntiin.

Zilla ja Lumi 36+5
 
iiris Itte oon ainakin kuullut, että Sanomatalon Waynes olisi äitien suosiossa. Siellä hyvin tilaa rattaille ja kuulemma muutenkin hyvä paikka. En oo käynyt kyl itte. Sitten oon huomannut, että Jumbon Coffee Housessa on kanssa paljon mammoja vaunuineen niin ja Tikkurilan Tikkuri kauppakeskuksessa olevassa kahvilassa. :) Mutta kyllähän sitä varmasti sitten ittekin löytää niitä kivoja paikkoja.

tiiazilla tervetuloa mukaan. :flower:

pörri Voimia sinne. :hug: itteltäni kuoli viime vuonna molemmat mummot ja oli aika kova pala.
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää mammat ja masut.

Pörrille osanotto, tosi ikävää vaikka olisikin aavistettavissa.

Mua on alkanut pelottaa synnytys tai tarkemmin nyt yksin jääminen synnnytyksen käynnistymisen pelossa. Miehen pitäis huomenna lähteä päiväksi Turkuun. Eilen illalla sitten sain sanottu, että pelottaa jäädä yksin kotiin kun sieltä on kuitenkin se parin tunnin ajo tänne. Täällä on supistellut nyt viime päivinä enemmän ja se varmaan tekee sen, että pelkään yksin jäämistä. Muuten en voi sanoa, että synnytys pelottais. Sovittiin sitten miehen kanssa, että lähden mukaan vaikka päätin, etten enää noita matkoja tekis kun tekevät niin kipeää. Olenko ainut jota pelottaa yksinolo synnytyksen kannalta?

Keskiviikkona oltiin neuvolassa, kerran olis vielä neuvola tänä vuonna. Kaikki on kunnossa. Sf- mitta oli pienentynyt edelliskerrasta mutta Muukalainen on alkanut asettumaan lähtökuoppaan mikä selittää tilanteen. Olen kyllä itsekin huomannut, että on laskenut kun etukumarassa istuminen on alkanut tekemään enemmän kipeää.

Anteeksi tällainen omanapainen kirjoitus mutta pää lyö taas niin tyhjää.

Tänään POKSUTAANKIN!!!!


 
heippa!

tiiazilla, tervetuloa joukkoon! meil onki näköjään sama laskettu aika.. Missä synnytät?
Pörrille voimia, varmaan tosi ikävää vaikka kuinka olis odotettavissa :'(

täällä mittaillaan paineita ja pissaillaan tikkuun. paineet ollu nyt iha ok, tosin tänään en oo mitannu kumpaakaan. eilen oli paineet iha hyvät, pissa +/-, pääkipee ja iha hirvee turvotus..

On vahvistunut tunne parin päivän aikana, että tämä ei laskettuun mene, ei sitte vaikka kuinka oisin kintut ristissä.. eilen tuli taas muutama järeä suppari, mut onnex jäi muutamaan..
No saapi nähdä mitä huomisessa neuvolassa...

-s-a-j ja tirppana 36+5 :wave:
 
tiiazilla Tervetuloa mukaan.

(.) Ei mitään uutta. Ihme kyllä on aika hyvä olla, eikä yölläkään supistellut juuri lainkaan vaikka eilen tuli sitä puuhastelua ja "retkeilyä".
Jotenkin muutenkin on yleistila ollut nyt virkeämpi, oliskohan nuo foolihapot alkaneet auttamaan sen raudan imeytymisessä sitten jo ? No, ensi viikolla keskiviikkona labrat ja torstaina sitten kuulee mitä siellä on näkynyt niin on viisaampi tuossakin asiassa.

Tänään olis taas kyläily päivä, ainakin minun vanhepien luona, tosin varmaan taas makaan sohvalla koko ajan mutta mitäs siitä.

HYVÄÄ ITSENÄISYYS PÄIVÄÄ KAIKILLE!

Enie + Nörtti ja Hissu 36+6
 
Rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille! Kuulostelin tässä aamulla et ihan kun olis naapuri remonttipuuhissa, mutta tais jäädäkin muutamaan naputukseen- paree oliskin :kieh:

Pörri :hug: ei se helpota vaikka tietäisi odottaa rakkaan ihmisen poismenoa. Voimia!

Täällä oli eilen ihme energiapuuska päällä kun shoppailin Anttilasta eteiseen 4 pyöreää mattoa ja pyörin Hemtexissä, pesin lattiat ja pyykkäsin +ajoin 2 kertaa anopille. Jos meikäläistä supistelis niin olis jo noilla tuntunut, mutta ei muuta kuin selkä väsyi. Elikäs surutta saan/joudun kotitöitä hoitelemaan enimmäkseen itse, varmaan synnytykseen asti |O
Riehumisesta vielä että voinkohan aiheuttaa vauvalle jotain vahinkoa kun pystyn vielä jotenkin kyykkimäänkin siivotessa ja kannan tavaroita kun ei kroppa siitä suutu? Nyt on nimittäin 3 päivää vauva ollut tosi hiljanen, ei vatsa enää hytky liikkeistä, vain pieni muksaus harvakseltaan...

Juup, pitäs kait tehä taas jotain hyödyllistä ajankuluksi. Mies on käsittämättömän väsynyt,en ymmärrä,ei luulis tupakan vaikuttavan noin... 11. päivä ilman

:heart: Sain hänet kauppaan eilen sentään kantamaan, mutta jännitin kyllä koko ajan että ostaako tupakkaa,ei ostanut =)

Jaahas, joku äänekäs kone käynnistyi naapurissa taas...

santtu ja iita 33+4
 
Hyvää itsenäisyyspäivää mammat!

Hipkukka Joo siitä se mulle suuttuikin kun sanoin että antaa lastenvalvojan ja sossun hoitaa asia. Syytti, että yritän tahallaan tehdä kaikki asiat mahdollisimman vaikeiksi.. Uhkaili sitten oikeusjutuilla ja kaikella että sitä saa mitä tilaa. Tosi kivaa... yritin selittää, että kaikki avioliiton ulkopuolella syntyneet lapset menee lastenvalvojan kautta, mut ei.. minähän se tahallani sen sinne "pistän".. Tässä on kaiken huippu se, että kun en suostu ottaa sitä kotiini ja yrittää vielä olla yhdessä perhe, niin sit ei voida olla missään väleissä. Mieshän kuristi minua jo silloin kun olin raskaana, joten ei mitään toivoa että päästäisin sitä meidän kotiin enää. :(

Pörri :hug:

tiiazilla tervetuloa mukaan!

Mun mahanympärys oli joku 6-7 vkoa sitten 135cm, sen jälkeen en oo paljoo uskaltanut mittailla. :eek:

(.) Viimeyönä heräsin 4 kertaa ja nyt on ihan tosi väsynyt olo. Sain eilen isälleni kauheet raivarit ja heitin sitä pakastekupilla! :eek: En oo ikinä suuttunut noin, saati heittänyt ketään millään. Sit itkin ihan hysteerisesti ja aloin hyperventiloimaan heti. Onneks tiesin kaivaa paperipussin, mut tsissus että säikähdin kun tuntui etten saa henkeä, mulla on ollut astmakin pari vuotta. Tais hormoonit tehdä tehtävänsä. No kai sitä kerran raskaudessa saa suuttua kunnolla, hulluhan sellainen on joka tahallaan ärsyttää raskaana olevaa. :D

Minävaa ja vauveli 35+5
 
s-a-j mä suuntaan synnyttää tonne PKKS:ään.

Saihan tuossa muutaman tunnin päikkärit onneks otettuu, vieläki ehkä sais nukuttuu, mutta kohta alkaa Tuntematon sotilas =) (en tiedä kehtaisko tätä edes myöntää, mutten ole ikinä katsonut ennen)

Mulla on tiistaina se synnytystapa arvio, osaisiko joku kokenut kertoa siitä hieman? Mihin reikään mitäki työnnetään jne.. :D
 
Minävaan kiva kun jollain muullakin on vähän enempi tuo masun ympärys.. Joku kirjoitti et on alle sata ni en uskaltanu kommentoida siihen mitään. Mullakin siis on masun ympärystä 129cm :D Että kuinkas iso mahtaa vauva jo olla :D

Täällä taas kaikki supparit ja muut hävinneet tyystin. Muutama tuossa pienempi on tullu mut ei mitään sen ihmeempää. Kyllä mä tahtoisin nyt ennen joulua päästä synnyttämään kun on jouluks niin paljon kaikkee suunnitelmaa. Ja tahon syödä joulupöydässä KRAAVIA!!!! namiii!

Onkos jollain muuten kokemuksta noista jos lekuri on tehny vähän "ronskimman" sisätutkimuksen.?? Jostain vaan luin että se vois edesauttaa tuota avautumista tms..??

Noh onneks on vasta 6.päivä ni vielä on muutama viikko aikaa ennenko se joulu sieltä uhkaavasti lähestyy.

Jos sitä sais vaikka tähdättyä masumurun syntymän johonkin noihin päiviin kun isä on syntyny 15.12, isoisä 11.12, tuleva masumurun kummitäti 19.12 ja minä itse olen syntyny 18.12 ja mun enokin vielä 21.12. Että täsä olis muutama kiva päivä mihin osua :D

Sillon kun minäkin synnyin 18.12 ja päästiin kotiin just sillon jouluaattona. Kuulemma vanhempien joulu menikin siinä pinnasängyn vieressä ihmetellen suurta joululahjaa :D ihanaa.

Sain nyt jonkun kirjotusvimman tähän. On vaan vähän tylsä päivä. Pyykit jo pesty ja lakanat vedetty, siivottu jo aikasemmin viikolla koko kämppä. Ruokaakin tehtiin eilen niin että riittää täksinpäivää.. Mitäs sitten?? *huoh*

Varmaa sitten vaan linnanjuhlia odotellessa.. katsooko joku muukin niitä kun minä?? ihan just niiden pukujen takia :D

pippur1 ja masumuru 37+3

Nii ja hyvää itsenäisyyspäivää :)
 
Minävaa olithan pultit ottanut isällesi! Hankala tuo sun tilanne vauvan isän kanssa, ja hän kun on kaikkea mitä kerroit niin ei taida helposti kuunnella/ajatella järkevästi asiaa, sairaushan tuo on. Tosiaan kyllähän sieltä lastenvalvojalta tulee ihan kutsu isyyden tunnustukseen, jos hän meinas että ite järjestät sen. Parempi se on olla yksin kuin väkivaltaisen miehen kanssa. Minähän taannoin kirjotin omasta miehestäni kun on sellanen "välinpitämätön", ja toki joskus mietin että näinkö elän loppuelämäni, mutta hän on ihana isä ja lapsen kanssa on mielellään kaksinkin. Hän ei ole väkivaltainen eikä meidän tartte pelätä. :hug:

LumiZilla sairaalakohtaisia on käytännöt mitä sielä tehdään. Itehän järkytyin kun täältä luin että nyrkkiä sisään tungettu yllättäen yms. Ja neuvolassa siitä sit puhuin niin ei meidän sairaalassa tapana, ja esikoisesta ei ollu sellasta. Ultraavat meillä ainakin ja jonkinlaisen sisätutkimuksen tekee...Mulla tuo 28.12.

Joo,pirun naapuri sit ihan tosissaan jatkoi remppaa tänäänkin, porat laulaa :kieh:
 
Pippur1 Meillä on suvussa omppulihavuutta, eli kaikki tulee ainoastaan mahaan. Sitten sen huomaa raskausaikana kun kaikki 20 kg tulee mahaan ja tisseihin, on sellainen "kevyt" etunoja. :D

prinsessa-06 Ihmettelinkin, miten "tunteettomasti" on mennyt koko raskaus, nyt sitten räjähdin koko raskauden edestä. Syykin oli niin naurettava, kuin miksi pitää ostaa joululahjoja ja meille lapsille "kunnon" synttärilahjoja, et eikö joku 5-10e lahja riittäis (sisko täytti 30v ja tulee Suomeen ensi viikolla). Minä aikani yritin selittää ja sit meni käpy. B)

Lapsen isä on tosiaan sairas ja luulee että väkivaltaisuuden ja noi kaikki muut voi tahtoessaan kytkeä päältä, ja nyt on kuulemma parissa kk muuttunut mies. Suuttuu sit siitä kun en usko ja ota takaisin. Jos näin olisi että noin vain voisi muuttua, niin Suomessa ei varmaan olisi kotiväkivaltaa ollenkaan..
 
Ei hyväne aika, ei tästä itkusta taia ny päästä eroon :'(
Sanoin tai ajattelenki mummia, ni kyyneleet vaa valuu.
Kuulin, ett tarkotus ois hautajaiset järjestää enne joulua..mie en yksinkertasesti voi ottaa noit muit mukeloita mukaan. Nehä vaa hätääntyy enemmä, ko mie itken. Nytki kyseleevät koko aja, miks äitillä o paha mieli :'(

Aika parantaa, mut tuntuu vaa nii kauheen pahalta, ett mummin luona ei enää pääse käymään :'(
Onneks mulla on vaa hyviä muistoja. :'(

Ei ny jaksa aatella mitä piti kirjottaa, olo o tyhjä.

 

Yhteistyössä