***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Lili78 Minä käytän tulevankin vauvan vaatteiden pesuun ihan hajusteettomia pyykinpesuaineita, jotka muutenkin kyllä esikoisella käytössä atooppisen ihottuman vuoksi. Ajattelin, että ärsyttävät vähiten vauvan herkkää ihoa. Käytössä KW Professional ja vaihtoehtoisesti LV. Erisan ei ollu mun mielestä hyvää. Sitten meillä pitää vielä esikoisen vuoksi pyöräyttää ylimääräiset huuhtelut, että saadaan pesuainejäämät mahd. vähiksi. Veden tuhlausta, mutta minkäs teet...
 
Naps Niin kyllähän se tietty kivaa lapselle on ku pääsis serkkujen kanssa leikkii ja sillee antaaha ne levätä kun sanoo vaan et nyt pitää päästä pitkällee mut olen sellasta ihmis tyyppii etten osaa samalla tavalla rentoutuu vieraassa paikassa ku omassa kotona.
no täytyy yrittää selvitä jotenki nyt sit tästä, jospa se joulu menis omalla painollaa.

sohvi77 Kyllä mun mielestä synnytystapa arvio ultra tehdää ainakii meidän kaupungissa kaikille n rv 37-38 mulle tulossa rv 36+jotain en muista on aika jo varattu ku esikko tosiaa synty 37+1 nii en viimeks ehtiny käyä
 
Naps - hyvä tietää että se tbl tehoaa, sillä ehdin käyttää Fexiniä 10pv tabletti/ilta annostuksella ja hb oli noussut tuona aikana vain 114 -> 115. Siitä syystä ajattelin että tuplaan annoksen, mutta en tehnyt sitä. Vielä.

:LOL: vauvalla on hikka juuri nyt!

*muoks*
Tica- kiitos vinkeistä!

Myy Ihana ystävä sinulla. Kerro babyshowerien jälkeen mitä kaikkea kivaa sait.
 
Ja ole Lili78 tarkkana ettet ota sitä maitoa samoihin aikoihin tai juustoa tms. Itse just siks ajoitin iltaan, et ilalla en sit söis mitään pariin tuntiin ja sit otan ton poreen just ennen nukkumaan käyntiä. Sit myös lisäsin ruisleivän syöntiä ja kasvisten syöntiä kun niistäkin saa rautaa. Mut aika vähän siul toi noussu verrattuna miuhun. Mut siis nää on aina niin yksilöllisiä juttui. Mut ehkä siun kantsis ottaa aamuin illoin?

Kaneli87, siis itsellä just sama juttu etten osaa oikein vieraassa paikassa eli siel miehen vanhempien luona ottaa rennosti. Siks miulle onkin tosi tärkeetä et aina me yövytään miun vanhempien luona jossa sit saa olla ihan kun kotonaan. Tai toki siellä miehen vanhempien luonakin kai sais olla, mut kun ei osaa :).
 
Vyötärög
Otinpa sit ja mittasin; 114cm :eek: oliha toi isännälleki järkytys, mite mie voinkaan olla mahan kohalt noi iso :LOL:

Pitäis pikkuhiljaa hipsii unten maille..huomenna ois mutsin kaa pullien paistoo :p sellasia, joihi tulee päälle vaaleet piparit :p Lupaan syyvä ja useemman :whistle: :LOL:

Ainii..se perhanan puikko pitäis käyvä viel laittaa tonne alapiähä.. :x perhanan tulehus, sanon minä! :attn:

Pörri ja Pätkä 32+4
 
Lili78 Onhan se toki pelottavaa, että toisesta tulis se "hauskempi" ja itse olis vaan mäkättäjä. Mut kun esikoisen isä asuu ulkomailla ja tapaa sitä kerran 1-2 vuoteen, niin olis vain mukavaa kun olis se toinenkin vanhempi kuitenkin tietyllä tapaa jakamassa vastuuta. Tässä tapauksessa on yritettävä miettiä mikä on lapsen etu. Tietysti eihän se minun päätettäväksi jää. Ja isäkin olisi enemmän kuin tervetullut, kun vain hommaisi itselleen apua ettei tarttis lapsen puolesta pelätä. Mut vaikka hän syyllistääkin minua, niin itsehän hän päätöksensä tekee. :/

Minävaa ja vaavi 35+6 (huomenna poks :) )
 
Pesuaineet Minä olen aina pessyt vauvan pyykit samoilla aineilla kun omatkin ja muun perheen pyykit. Käytössä on on yleensä omon tai arielin nestemäistä pesuainetta ja softlan huuteluainetta. Mitään pulveri aineita meillä ei voi minun ja nuorimmaisen takia käyttää.

(.) Kyllähän olikin "mukava" yö. Supisteluita oli aluksi n.15min välein, osa ihan kunnollisia, sitten niitä oli 4-5min välein, mutta ne ei olleet minusta napakoita, ja sitten ne alkoi aamua kohden mennä 10min välein ja lopulta loppuivat.
On nyt aamun aikana muutamia pikku suppareita vedellyt kans.
Vauvat on kauhealla liike kannalla ja yöllä olivat myös noiden supisteluiden välillä.
Tuntuu että ne koittaa tuosta mahanahkan läpi tulla.
Mutta tuskin mitään tapahtuu, kun ei tosiaan minusta muutamaa supistusta vaille olleet kummosiakaan.

Enie + Nörtti ja Hissu 37+1
 
Vauvan vaatteet olen pessy erisan-pesuaineella ja ilman huuhteluainetta.

Synnytystapa-arviota ei meillä päin tehdä automaattisesti vaan siihen on joku syy.Mulla ei esikoisesta tehty mut nyt tehdään viimekertaisen sektion vuoksi. Se on rv:lla 37 vasta.

Pörrille osanotto :hug:

Kaveri sai illallla vauvan rv36 mut onneksi oli kokoa jo 2700g ja jämäkkä.
Kohta se alkaa täälläkin se jakaantuminen oikeen rytinällä :p
Itse pitäis taas vaan varautua et kuulun siihen häntäpään porukkaan mikä tääl kärvistelee vielä helmikuussakin :LOL:

Sohvi77:lle vielä jaksamista viimeisille viikoille =)

Itse oon alkanu nyt kärsimään noista yöllisistä valvomisista :kieh:
Nyt kun esikoinen vihdoin 1,5 vuoden iässä nukkuu vaan 1-2krt yössä heräten ni sit heräilen muuten vaan enkä saa unta!
Ja toi naapurin ukko on yskinyt seinän takana nyt jo kuukauden pitkin yötä(asutaan paritalossa) kohta käyn apteekissa hakees sille yskänlääkettä tai etin valmiiksi jonkun lekurin nron ja laitan postilaatikkoon :kieh: :kieh: Ette arvaa kuin raivostuttavaa on kuunnella sellasta louskutusta keskellä yötä...huoh....

M&M RV33+6
 
Tais tosiaan ne supparit mennä Enielle. Ei oo yhtään kipeetä tullu nyt, ei edes romantiikan jälkeen :whistle:

Väsymyskin alkanu helpottaa kun alotin syömän multivitaa. Ens viikolla näkee onko rauta nousussa.

Mies lähtee esikoisen kanssa leville tänään, ajavat sitten koko yön, jotenki pelottaa ku mies valvoo ratissa. Miehen sisko keskiviikkoon asti täällä ja torstaina ajattelin ite poikien kanssa lähtee viemään sukulaisille paketteja, 300km ajettavana, ehkä mä kestän :D

Kohta parturiin, jei :D

mulish ja hippula 32+3
 
Enie Minäkin oon sanonut miehelle, et tämä vauva on ymmärtänyt homman väärin, ja yrittää tulla kyljestä läpi! :D Oikein AUH monesti pääsee, kun niin venyttää kipeästi. En voi edes kuvitella, miltä sinusta tuntuu! :$ :hug:

Vauvan vaatteista Meillä Omo Sensitive käytössä, kun esikko sai kauheat ihottumat Bioluvilista, niin vaihdettiin tuohon. Poistaa myös tahroja hyvin.
 
Huomenet..

Pesuaineesta oli puhetta,meillä mä olen pessyt vauvan vaatteet omo sensitive pesuaineella joka on mun mielestä tehokasta. Ja olen hajusteetonta huuhteluainetta käyttänyt. :)

Viime yönä mahaa nipisteli inhottavasti,tuntui sellasta viiltelyä..Mitä lie! Ja patu antoi nukkua koko yön,yleensä patu potkii kylkiin kun käyn nukkumaan. Mutta kyllä silti tuntuu että väsyttää.

En ole edes mitannut mahan ympärysmittaa mutta pelkäänpä että se on paljon. :D sf mitta neuvolassa kulkee yläkäyrää koko ajan tasaisesti.

Sannis ja patu rv 35+5
 
Ihana aamu taas tänää kun KELASTA soitettiin taas mun sairaslomarahoista.. Ne kyl ei saa sitä päätöstä koskaan tehtyä. Miten voikin mun osalta toi kela juttu mennä näin perseelleen.. Noh.. nyt ainakin se virkailija sanoi että tekee päätöksen tän päivän aikana ja äippärahoistakin pitäisi kohta tulla päätös.. Vuhuu! Ehkä ei tartte sittenkään olla koko joulua ilman rahaa :D

Täällä ei nyt oo tullu enää supistuksen supistusta.. :/ ainoastaan tulee kauppareissulla.. Täytyy varmaan koko ajan olla menossa sitten. :D

pippur1 ja masumuru 37+5
 
Moikka moi kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Tää pinohan multa olikin näköjään unhotunut kokonaan, kun nykyään van pikaseen kerkiän käymään koneella.

Yhdessä kasassa ollaan vielä, eikä muutosta ole oikein mihinkään suuntaan. Paha olo jatkuu edelleen ja jatkuu varmasti synnytykseen asti.

Ainiin onhan sentäs yksi iso muutos... tänään päästään hakemaan uusi auto!!! Ihanaa, vanha alkoikin hajoamaan jo käsiin, ja tää on vielä meidän ihan ensimmäinen upouusi auto. Laskettiin että kun vaihdetaan puoletpienempi kulutuksiseen dieseliin ni jo bensa säästöillä maksetaan osamaksut poies. :D
On sitten masukilla turvallista körötellä! :D

Tänään olis sitten vielä neuvola iltapäivällä. Ei ollakkaa nyt kolmee viikkoo käyty, ku ollaan käyty äippäpolilla. Nyt sitten oliskin jo viikon välein käynnit.

Eipä tässä kait muuta...

Onnellista odotuksen jatkoa kaikille! :flower: :flower:

Jenninho+masukas poika 37+2
 
Aamupäivää =)

Pyykinpesuaineena mulla on käytössä kaikkiin vaatteisiin Rainbow sensitive tai Omon sensitive jauhe tai nestemäinen. Huuhteluainetta en käytä lainkaan ja lähes kaikki vaatteet rummutan... Tässä huushollissa tulee niin paljon pyykkiä, ettei ole tilaa varsinkaan talvisin kuivaustelineille yms.
Mä en muuten huomaa oikeestaan mitään eroja noissa pyykinpesuaineissa, mikä on hyvää ja mikä huonoa... :eek: kaikilla tulee puhdasta mitä olen kokeillut, ainoostaan hajusteelliset on meidän perheestä poissuljettu...

Mahanympärys G vain 121 cm... Mutta meile tuleekin tosi pieni vauva, toivotaan vaan että kaikki on muuten ok... Parin viikon takainen äitiyspolikäynti ei ollut kiva käynti, siitä joskus myöhemmin, jos tarvetta on, toivotaan ettei ole :(

(.) Mulla on aivan ihana olo, ei ahdista yhtään tämä maha, pienihän se onkin, kun vertaa aiempiin raskauksiin. Jotenkin sitten tuleekin mieleen, että mitä, jos se oikea laskettu aika olisikin vasta siellä tammikuun 19. pvä, kun vauva on niin pieni... Toisaalta ne alkupään ultrat kehityksestä tarkemmin kertoo. En tiedä... Enkä jaksais murehtia, mutta väistämättä kaikkea pahaakin ajattelee...

Tämä on nyt mun viimeinen raskaus(ainakin todennäköisesti) ja näistä viimeisistä viikoista haluan tosiaan nauttia =) muuten ei ole mikään kiire mahasta eroon, mutta olisihan se kiva nähdä jo kuka tuolla mun sisällä on asunut 9 kk :wave: samoin toivon, ettei tarvis joulua viettää sairaalassa. Syntyis sitten niin paljon ennen, että päästää jouluksi pois tai reippaasti joulun jälkeen, vaikka vasta ensi vuonna :LOL:

Jaksuja kaikille tasapuolisesti! Minä kävin tänään 'hakemassa uuden pään', kunnei taas tiedä, koska kampaajalle seuraavaksi pääsee :LOL:

Ananaskirsikka+Einari 38+2 :heart:
 
ananaskirsikka Mulla on samanlainen tunne lapsienteon suhteen. Kaksi lasta saa riittää mulle. Kerkesinkin jo miettimään, miten saisin mahdollisimman helpon ehkäisyn. Olisin valmis laittamaan torvet umpeen, mutta kun se ei ole kai järkevää alkaa aukomaan mahaa, jos ei tule sektiota....
Hormonaalisten valmisteiden kanssa taistelin varmaankin yli 5 vuotta, ennenkuin löytyi sopiva. Hirvittää alkaako se rumba taas. Yksi pillerimerkki kuitenkin sopii, jos ei mikään muu passaa.

Kylläpä autolla ajo on tosiaan jo tuskaa. Hyvin mahdun vielä ratin ja penkin väliin ja penkki on melko makuuasennossa, mutta on tukalaa kurottautua kurkkimaan ikkunasta ulos ja väännellä autoa parkkiin tai parkista pois... Penkin ja ratin välissä on mulla vielä tosiaan tilaa, kun olen tottunut ajamaan niin, että jalat ylettää juuri painamaan polkimet pohjaan, sitten ratti on niin kojetaulussa kiinni, kun vain pystyy olemaan...
 
Hei vaan pitkästä aikaa, tässä menee aina piiiitkään, kun saa luettua muutaman päivän jutut =) Nyt tulee kysymyksiä:

Kestovaipoista onko kellään kokemuksia Muumi-kestovaipoista? Mun äidin työkaveri myisi niitä ison satsin käyettyinä. Kannattaakohan ostaa? Oon aatellut käyttää kestoja, mutta laiskuuttani olin suunnitellut lähinnä aio-tyyppisiä. Noissa Muumeissa on sisä- ja kuorivaippa erikseen. Koko vaippaviidakko on kyllä aika hepreaa vielä.

Bravadon liiveistä Miten ootte pessy niitä? Heitetäänkö ne koneeseen sellaisenaan, vaikka siellä on ne irtosuojukset sisällä?

Jotain muutakin oli aamulla mielessä, mutta lahopää ei nyt muista...

=) Jens ja Papu 32+5
 
Masennuksesta: Mulla on kanssa nyt iskenyt joku ihmeen masennus/Stressi. Pelkään ihan ihme asioita ja pyörittelen päässäni kaikkea mikä voi vielä mennä pieleen. Toinen lapsi kuitenkin jo tulossa, niin luulis tän olevan jo helpompaa. Viime perjantai oli pahin päivä, itkin vaan. Oli pakko soittaa jo neuvolaan ja auttoi kun sai puhua huolista jonkun kanssa. Onneks huomenna on neuvola ja lääkäri (synnytystapa-arvio, ei ultraa ellei jotain syytä).

Esikoisesta kävin ultrassa koska ei oltu varmoja, miten päin mahassa on. Oli kuitenkin raivotarjonnassa. Esikoisesta kiloja ei tullut edes 10 ja nyt on jo 15kg plakkarissa. Ne äitiyshousut, joista menin esikoisesta synnärille, jouduin tänään löysäämään viimeiset löysäämisvarat, joten missäköhän housuissa kohta kuljen. Täytyy soitella omalle isälle, josko se kaivais jostain suuret verkkarit. (On välillä painanut aika reippaasti jos sillä olis niitä isoja vielä jossain kaapin perukoilla...Tosin pituuttakin sillä on melkein 30cm enemmän kuin mulla, mutta kääritään lahkeita. Isännän verrarit kun ei mulle enää mene :LOL: )

Meillä on käytetty allergia ja astmaliiton suosittamia pesuaineita, pulvereita. Tosin kone huuhtelee niin monta kertaa, ettei pesuainejäämiä ole näkynyt. (Pikapesukin kestää n. 1,5h). Tänään ois tarkoitus vähän pestä taas vauvan pyykkiä. Jolusiivouksen teen äitini kanssa ensi viikolla tai tämän viikon lopussa. (Eli lattioiden pesu ja imurointi, muuten täällä olenkin jo siivoskellut paikkoja kuntoon pikkuhiljaa. Mattoja ei ole ollut lattialla enää muutamaan aikaan, kun lattialämmityksen kanssa pärjää mun mielestä ilmankin. Eipä ole tuo 2v esikoinen kompastumassa niihin...)
 
Nyt on sit taas neuvolassa käyty.
Kaikki oli muuten ok, mutta edelleen vauvan sydämessä liikalyöntejä :'(
Pelottaa niin kovasti jos jotain kamalaa sattuu :'(

Mulla oli paino tippunu viikossa hurjat 200g,jes :D
Sf-mitta oli 34 :whistle:

Nyt täytyy lähteä tytön kanssa parturiin, että on sitten nättinä lauantaina kun vietetään sen 3-vuotis synttäriä.

lokakuu10 ja saukko 35+5
 

Yhteistyössä