***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Täälläkin pitkästä aikaa on maa kauniin valkoisena. Sen kunniaksi pitää lähteä pikku kävelylenkille :) Ens viikolle on tänne Tampereen seudullekin luvattu jopa -20 astetta pakkasta ja lumisateita :O

Enie: tsemiä jännittävään päivään!

Mimonmami: hui, veri säikäyttää aina. Toivottavasti voitte molemmat hyvin ja maltat ottaa ihan rauhallisesti nyt!

Tammikuun4: pikaista paranemista!

Paljon haleja ja hyvää mieltä kaikille tasapuolisesti!

kevätesikoinen ja poju 33+4
 
SEE
SYNNYTYSTAPA-ARVIOSSA käyty

PERÄTILASSA ollaan ja alkaa olla niin ahdasta ettei varmaan enää käänny, pylly kiinnittynyt alas. Käännöstä ei yritetty sillä aikaisempi sektio esteenä.
ALAKAUTTA en voi yrittää perätilaa synnyttää koska häntäluu kaartuu kuulemma voimakkaasti eteenpäin.
SUUNNITELTU SEKTIO siis tulossa. Saatiin kuitenkin puhuttua aika tammikuun puolelle, jos masussa vaikka pysyisikin. Eli 4.1.2010 olisi sitten leikkaus jollei lähde aikaisemmin syntymään. Viikkoja tuolloin kasassa 40+1.

KOHDUNSUU alkanut kypsyä, ulkosuu auki 2 cm, pehmeä ja 1,5cm pituutta, sisäsuu suljettu. Supistellut aika lailla ja välillä tekee ihan kipeää, toivottavasti rauhoittuu. Taidan olla täällä nyt sitten ainoi joka EI toivo supistuksien saapuvan/voimistuvan loppuaikana.

PAINOARVIO tällä hetkellä 2700gr

Todella pettynyt olen että leikkaukseen taas joudun, olisin niin halunnut kokea tuon alakauttasynnytyksen, mutta asialle ei mitään voi, nyt pitää vaan hyväksyä tilanne, mutta kyllä vähän itku silmässä on :'(

T:SEE ja Istuva poju rv 36+4
 
Mimonmami Hui mikä juttu! :eek: Nyt iisisti siellä kotona, mä oisin ollu varmaan ihan paniikissa jos olis ollu pönttö veressä. Yhden keskenmenon kun on saanut, niin kaikki veritipat on yhtä karseita.

Limatulppaa en esikoisesta huomannut ollenkaan. Tässä lueskelin noita räkä-limajuovajuttuja ja olin et nami, menisköhän syömään. :LOL:

mulish Mulla ei potki lonkkiin, mutta ilmeisesti läpsii käsillään. :)

Enielle onnea matkaan! :wave: Väpälle ja vauvalle kovasti voimia! :hug:

(.) Tänään olis 12.45 neukku ja lääkäri, pitäis saada kokoarvio vauvasta kun sf-mitta niin iso. Minkäs teet kun alla on läskiä.. :LOL: Sit pitäis lähteä Jyväskylästä huristelemaan Tampereelle ystävää moikkaamaan ja huomenna saapuu sisko Suomeen pitkästä aikaa. Ihanaa! :D Tein eilen 2 x taatelikakkua, 2 vuokaa porkkanalaatikkoa ja 4 vuokaa perunalaatikkoa. Kyllä sen huomaakin nyt selkäkivuista.
Onks kellään muulla nenä koko ajan tukossa? Ärsyttää kun on aamuisin kurkku kipee kun on tullut koko yö koristua ja suu ihan kuiva.

Mut nyt neukkulaan, moikka! :wave:

Minävaa ja vaaveli 36+2

Muoks: SEE :hug:
 
See: :hug: varmasti harmittaa!!

minavaa: mulla tuntuu että koko ajan olisin tukossa. ja tätä on kestänyt jo pitkään!! |O todella ärsyttävää!! Ja limakalvot kuivat koko ajan. Välillä tulee verta ihan valtoimenaan nenästä. olen jo pitkään kuvitellut että tulee flunssa tai jotain mut ei mitään.. olen sit ajatellut että tää kuuluu asiaan.. :headwall:

mimonmami: kuulostipa kyllä hurjalta.. :( onneksi nyt kaikki hyvin..

mihin ne supparit on oikein nyt hävinnyt niiltä kenelle ne sais jo tuottaa tulosta?? eikö ole kumma homma että etukäteen kyllä ollaan kipeitä kun ei sais mut sit ku pitäs päästä asiaan niin ei mitään :D

enie-uutisia täälläkin jännityksellä odotellaan!!

samariini ja o 33+1
 
Oli näköjään muutama muukin jo kokenut tuon ihanuuden. Eli kyllä muuten sattu aika kamalasti, en ollut yhtään varautunut. Lääkäri totesi vaa, että "nyt voi tuntua vähän ikävältä" ja sitten olikin melkein koko nyrkki sisällä ja työnteli häntäluuta ja lantionluita. Piti ihan ähistä siinä penkissä! Onneksi kesti vain hetken ja kipu loppui heti kun otti kätensä pois.

Summasummarum, lääkärin mukaan "ehdottomasti alatiesynnytys". Painoarvio oli nyt 3300g, joten viikolla 40 painoa olisi sitten 3700g. Ja kuulemma hyvin mahtuu tulemaan. Eka kertaa otettiin vyön kanssa käyräkin!

Nenä tukossa täälläkin. Epäilin jo, että on jokin allergia puhjennut. Ei kuitenkaan yhtään nuhaa tms, jompi kumpi sierain vaan koko ajan tukkeessa. Ärsyttävää!

Alkaisko vääntää taas pipareita ja joulukarkkeja...joulukortit sain eilen valmiiksi.

Tsemppiä kaikille mammoille!!

mamma ja Kirppu 37+1
 
Täälläkin nenä tukossa, varsinkin aamuisin kauhee röhiminen ja niistäminen..samoin kuin yöllä.. Mulla ollu labroissa leukkarit jo kahteen otteeseen koholla et voisko johtuu tästä?! Ei oo kukaan kuitenkaan ottanut niihin mitään kantaa..

iiris ja pojutsu 34+1
 
Heips.

Tulin vielä neuvolaterkut kertomaan ennen kuin lähden huristelemaan kohti Tamperetta.

rv 36+2 (34+1)
paino 107,5 (jessus!!) --> +1073/vko (+1700/vko)
rr 139/95 nyt sit alkaa seuranta.. (128/78)
hb 116 (105)
sf 34cm (33)
rt
sykkeet ++ n.140 (+135)

Lääkäri: kokoarvio nyt n. 3kg, täysiaikaisena 3700g (esikoinen 39+6 syntyi 3250g).
VAuva ole laskeutunut juuri ollenkaan, eikä mitään painetta kohdunsuulla
ulkosuu pehmeä, sisäsuu kiinni, pituus 1cm (rv 29+0 3-4cm)

Vähän masentaa toi painonnousu ja verenpaine oli hypännyt ihan omiin sfääreihin. Jos vauva menee yliaikaiseksi, eikä laskeudu, niin saattaa olla kuulemma sektio edessä.. :(
Ja huimaus, heikotus oireet saattaakin mennä ton verenpaineen piikkiin kun se on yhtäkkiä hypännyt niin ylös. Mitäköhän tässä vielä tulee eteen..?

Jätti ja "pullero jr" 36+2
 
SEE :hug: mulla ko o toi piikkikammo nii järkyttävä, ni kyl voin tunnustaa, ett itkee tihrustaisin varmaan koko loppuajan jos samanlaisia uutisia oisin kuullu.
Leikkauksest ko ei voi ilman piikkejä piästä :x

Ja voi :headwall: tääl o viiltävää kipua ollu koko aamupvän ja välil tulee vielki tonne alamahaan. Supparit luulisin kyl jo tunnistavani :LOL: , joten ei suppareita, mut inhottavia viiltoja kyl. Johtuskoha siit emätintulehuksest, vai mitähä tää taas o?
Nvlaan en kyl soitellu, mut jos jatkuu viel huomen, ni pitää se soitaltaa ja kysäst onks iha normaalii.

Mulle o tullu uus himo: pussikaakaot :D Kaupast saa noit annospusseis olevii jauheit, mihi lisätään vaa vesi. Pari vuotta sit töis olles join noit iha höpelönä ja viimeks kaupas käyves ostin taas ja njamii :p Koko aja pitäis olla kaakaomuki suupieles, ko o vaa nii hyvää.
Samaa asiaaha ei tietysti tavan kaakao aja :LOL:

Taitan käyvä hihkasee poijille, ko eivät nukukkaa viel ja sit itekkii pieretintä laittaa kallelleen :LOL:

Pörri ja Pätkä 33+0
 
Tsempit kaikille tarvitseville :hug:

Josko pientä gallubia torstain kunniaksi: Oletteko pohtineet haluatteko tämän vauvan/vauvojen jälkeen vielä lisää lapsia vai onko mietteissä, että tämä olisi viimeinen raskaus? Me haluaisimme kaksi lasta, joten toinen voisi olla ajankohtainen joskus muutaman vuoden päästä:)
 
Neuvolassa käyty.. Kaikki kaiketi kunnossa. 35+5 ja painoarvio nyt 2700g, veikkasivat sellaista 3,3-3,5kg pötkylää. Kohdunsuu pehmennyt, pituutta 2,5 cm. Painoa ei kuulemma tarvis tulla enempää. Alussa oli 62.4 kg ja nyt 77.3 kg

Nyt pastataikinan tekoon...

Enie:lle tsemppiä !
 
väpä Voimia sinne ja pikkuiselle.

mimonmami Hui mikä kertomus. Onneksi kaikki nyt hyvin. :hug:

SEE :hug:

pinkgreen Meillä toiveissa saada toinen jossain vaiheessa. Pakkasessa on onneksi 8 alkiota jos ei kakkosta tuu luomukonstein. Eikä noi alkiotkaan nyt toki varmoja oo että niillä onnistaa. Ei olla tarkemmin mietitty milloin kakkonen olisi hyvä, mutta jos ei kauhea ikäero tulisi niin olisi ihan kiva. =)

Tännepä ei kummempaa. Mokkapaloja leivoin ja paistelin torttuja. :) Alkaa olla aika turvonnut olo. Ainakaan sormukset ei oikein mahdu enää sormiin. Oon nyt yrittänyt juoda vettä reippaasti ettei neuvolan vaaka näyttäisi ihan älyttömiä lukemia maanantaina. :)

millis ja liinu 36+3
 
Hello täältä osastolta vaihteeksi :wave:

Eli paikat oli 3cm auki ja kysyivät haluanko että käynnistetään ja totta maar halusin.
Painoarviot molemmille n. 3kg.
Sitten vaan osastolle ja kätilö kävi sanomassa että huomenna sitten aamusta ryhdytään toimeen että kalvot puhkaistaan. No, sitten oli lääkäri käynyt tuolla ja sanonut että eikun tänään pistetään haisemaan.
Sitten vaan peräruiske, kanyyli käteen jne...valmistelut ja lääkäri pöllähtää paikalle uudelleen ja sanoo ettei tänään sittenkään vaan vasta huomen aamulla jos salien tilanne antaa myöden :/
Täällä on leikkaavat lääkärit kiinni yllättävässä operaatiossa ja toinen pitkittyneessä operaatiossa joten eivät ole halunneet enää kaksos synnytystä kontilleen jos tuleekin sektion tarve.
Ja tuo tilanne muuttui 10min sisällä. Tuli sellainen tuntu että täähän on pahempi kuin kauniit ja rohkeat juonen käänteissään taas :LOL:

No, aamulla sitten tosiaan puhkaisevat kalvot ja laittavat tipan jos salissa tilaa ja lääkärit vapaina. Sitä odotellessa....kai sitten vaan notkutaan taas netissä face bookissa tämä ilta.

 
Ihanaa Enie!! Kohta saadaan lisää vauva uutisia!! :heart:

Mä oon vääntäny pasteijoita selkä vääränä ja nyt oon ihan puhki!!! nyt on olo etten enää ikinä koskaan tee pasteijoita!!!!! :xmas:
Huomenna jos sais tortut tekaistua. Piparit jo tehty.. siinäpä ne mun leipomukset jouluksi onkin. Tarkoitus oli tehdä pullaa mut katsotaanpa sit tilanne ens viikolla :D

lapsi galluppiin en kyllä osaa sanoo mitään just nyt.. mut jos me vielä suunnitellaan lisää niin varmasti aika pian tähän perään.. mut katotaan nyt..
 
Mimonmami, SEE ja Väpä :hug: :hug: :hug:

Enielläkin on jänskät paikat, tsemppiä koitokseen =) kohta vaavit on jo kainalossa :wave:

pinkgreen meillä on lapsiluku täynnä tämän jälkeen, neljä sitten saatettu maailmaan, joku muu saa jatkaa urakkaa, luovutan! :LOL: :LOL: paitsi sen olen oppinut, että koskaan ei voi sanoa ei koskaan... eli tiedä häntä sitten ;)

(.) Supistelee, ei supistele, vihloo, ei vihlo... Jos pystyis lähtisin kunnon kävelylenkille, mutta tuolla ei ole matkan varrella vessoja??? Mistähän se johtuu? Ja puskapissalle en tällä ilmalla mene :LOL: mutta ehkä shoppailu lämpimässä kauppakeskuksessa vois aiheuttaa myös lisäsupistuksia, pitää koittaa ja siellä vessojakin ihan nurkan takana ;) öisin saan käydä parin tunnin välein nykyisin vessassa, nukkuminen siis suhteellisen katkonaista. Ensi viikon tiistaina taas äippäpoli ja viikon päästä perjantaina neuvola, jos mein Eiska ei sitä ennen synny :D

Semmosta muuten vielä, että oletteko paljon miettineet synnytystä? Että miten menee, miten sen kestää, jne? Mä olen jotenkin tunkenut sen koko synnytys ajatuksen tuonne takavasemmalle ja jotenkin utopistiselta tuntuu, että kohta pitäis ihan oikeasti mennä synnyttämään :LOL: mutta eiköhän se siitä muistu mieleen, kun tositoimiin 'pääsee' :whistle:

Ananaskirsikka+Einari 38+4 :heart:
 
Enielle paljon paljon tsemppiä! Pian saat lapset kainaloosi! :heart:

Omaa napaa Naikkarilla käyty, kaikki hyvin istukassa ja vauva oli virkeä. Bonuksena sain lähetteen alaraajan ultraukseen, kun vasemmassa jalassa, jossa siis ne suonikohjut, on ollut nyt ihme kipuja ja tuntuu, et jalka on koko ajan maitohapoilla. No, ei löytynyt mitään poikkeavaa sieltäkään. Joten toisin sanoen kaikki pitäisi olla hyvin! =)

Kävin sit shoppailemassa loput joululahjatkin samalla, eiköhän se tässä ala olemaan sit nämä meikäläisen shoppailureissut. Oli aika tuskaista nimittäin, 10 metriä minuutissa tyyliin köpötin Stockalla. :D Ei se oo toi shoppailu viimeisillään olevan naisen hommaa ollenkaan.

Lapsigallupiin En osaa sanoa juuta tai jaata, yksi lapsi kerrallaan tehdään. Sitten katsotaan, miltä tuntuu. Ja toisaalta tätä tokaakin yritettiin 1 v 2 kk, ja yrittäminen oli mielestäni monessakin mielessä ahdistavaa aikaa, joten ei nyt ihan heti ainakaan huvittaisi siihen uudestaan ryhtyä. Samoin tää raskaus on ollut jotenkin paljon raskaampi kuin esikoisen aikaan, joten en oo ihan varma, onko tätä mun kroppaa ylipäätään enää tarkoitettu tähän puuhaan (kiva sanoa näin 29-vuotiaana, mut oikeasti tunnen itseni nyt ihan 80-vuotiaaksi kaikkine kremppoineni). Lisäksi olis kiva välillä elää jotain muutakin kuin vaippa-aikaa, esim. matkustelu olis helpompaa jos lapset ei olis ihan pieniä.

Mies kyllä puhuu jo kolmannesta lapsesta, mut antaa puhua vaan, eihän se edes tiedä vielä, millaista on olla kahden isä. Jos se on edelleen sitä mieltä sitten, kun kakkonen on vuoden vanha, niin sit mä voin harkita asiaa. Ehkä.
 
enielle tsemppiä koitikseen :heart: :heart:

Kaikille tarvitseville :hug:

lapsilukuG: meillä tämä on viimeinen, tämänkään saaminen ei "liian helpolla" onnistunut, joten tämä oli sitten tässä :heart: Kaksi lasta on ihan hyvä määrä - yksikin olisi ollut, mutta hienoa, että vielä tuli mahdollisuus kokea raskaus ja vauva-aika uudestaan.
 
Täällä käyty hakemassa loput joululahjat kummipojalle. Mutta äsken supisti :| Nyt kipu loppui..

Enie: Onnea koitokseen,kohta sulla pikkuiset sylissä :heart:

Mikko tekee ruokaa ja tuoksuu aivan ihanalta. Nälkä taas!! :p Nyt syömään.

Sannis ja patu rv 36
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Enie: Jihuu, sieltä ne sitten tulee:) Jännittääkö?
Vähän ehkä, ja siinäkin se että miten rytinällä ne sieltä tulee kun laitetaan tippa ja puhkaistaan kalvot. Oon vaan kuullut, että saattaappi tehdä kipeämpää tuollainen homma kun sitten niin vauhdilla tulisivat.

Lapsiluku G: Meillä on "varaus" vielä olemassa :D Eli mies tahtois vielä lapsia näidenkin jälkeen näillä näkymin, ja minä ehkä.
Eihän minun pitänyt näitäkään enää tehdä :whistle:
Mutta jos vielä päätetään että lasta koitetaan niin yks kerrallaan kiitos, ja sitten pitäis tässä parin vuoden sisään tehdä, ettei ala ikä painamaan.
 

Yhteistyössä