***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

HUOMENTA!! =) täälläkään ei ole nukuttu puol 6 asti,,,johtuu varmaanki siitä ku tänään on se uusi ultra siitä vedenmäärästä,,neuvola kyll lupaili et jos ei ole mitään hätää niin tammikuulle asti saan huoletta olla!! =)

ettei vaan ullis82 olisi seuraava nyytin ilmottaja,,peukkuja sinne :flower: :D
 
Täällä poksuu taas, rv 37 alkoi :heart: Olikos se nyt sitten vauva täysiaikainen..?

En yöllä osannut nukkua,kaikki tuohon perätilaan liittyvät asiat pyöri päässä! Sellasta mietin että jos vauva ei käännös yrityksistä huolimatta käänny niin saako äiti itse valita haluaako yrittää synnyttää alateitse vai sektiolla?

Nyt jatkamaan aamuhommia :)

Sannis ja patu rv 37
 
Huomenta :wave:

Eilen supisteli tosi kipeesti mut onneks rauhottu kun pääsi saunaan. Mitä enemmän hermoo päivällä niin sen enempi supistaa sit. Lapsilla oli eilen "miten tehdän äiti hulluksi" päivä :whistle:

Perätilasta mun käsityksen mukaan äiti saa valita synnyttääkö alateitse vai leikataanko. Siihen kuitenkin on omat riskinsä.
Mulla hippula ollu miten päin sattuu ja jotenki tuntuu et on nyt ollu pitkään perätilassa..jotenki ne tömpsyt tuntuu vaan alas eikä ylös. 28 päivä lääkäri, ehkä sit viisaampi.

mulish ja hippula 33+5
 
Täällä kans olis poksu päivä!

Nyt toivon ettei enää syntyis kun vasta joulun jälkeen kun olisi kaikkee tehtävänä. Mut jäärä vauva kumminkin on ja tulee just sillo laskettuna kun en halua :kieh:

Neuvolaan kohta lähden. OOn nyt pari päivää ollu niin kummallisen väsyny.. en nyttenkään edes yheksältä olis millään jaksanu nousta sängystä ja nytkin muistutab jotain zompia. Kiva mennä peläyttelemään neuvolaan lapset :D

pippur1 ja masumuru 39+0 POKS!!!! (viikko enää jouluun)
 
POKS 37

Jokohan s-a-j on lähtenyt synnärille? Entä onko Ullis82 vielä kotosalla?
Täällä on nyt monella ilmeisesti h-hetket käsillä. Onnea koitokseen.

Sais kans tää räkätauti loppua |O

Nyt täytyy mennä laittamaan lapsille ruokaa.

lokakuu10 ja saukko37
 
heips!

Onnea kaikille vauvansa saaneille!!! :flower: :heart:

Huomasin tuossa juuri että menossa ollaan jo 38+2 ja iski jonkinlainen paniikki..??
Siis ei ole mitään paniikkia ennen, eikä syytä ole nyttenkään. Kaikki on valmiina materialisesti, mutta ehkäpä se on tuo henkinen puoli, mikä tekee jekkua..
Nyt olen alkanu panikoimaan myös sitä, että entä jos en kerkiä sairaalaan.. Tai jos en saa taksia, jolla luultavasti menen koska ilmeisesti olen juuri silloin yksin kotona =) No sitten pääsee vaikka lanssilla, ihan selivä asioita, mutta silti panikoin... apua!

Viime yönä tuli muutama supistus ja kyljen kääntäminen teki suht kipeää. Supistukset alkaa pikkuhiljaa tulla tutuiksi, pitkälle selvisin ilman. Tai nytkin varmaan puolet jää huomaamatta :)

Mulla on yleensä tullu painoa viikossa n. 200-400g, niin nytpä oli viime neuvola käynnillä mitattuna tullut reilu kilo viikossa :ashamed: Hups..

Zilla ja Lumi 38+2
 
Pörri Ihanaa..itte tehdyt karjalanpiirakat. Kuulostaa niin hyvälle. Enpä muista milloin oisin itte tehnyt. Varmaankin silloin, kun luin leipuriksi. :)

ananaskirsikka ja s-a-j Molemmilla jännät paikat. Oottekohan jo nyytin haku matkalla... :heart:

väpä kiva, kun pikkumiehellä kaikki hyvin. :heart:

ullis Sullakin kuulostaa, että nyytin hakureissu lähenee...oi täällä nyt tosi monella jännät hetket käsillä... :heart:

rontti Tsemppiä ultraan.

sannis juu on täysiaikainen.

pinguli jokohan sullakin lähenee..eikös se limatulpan irtoaminen ole merkkiä siitä...

:hug: kaikille joilla flunssaa, muita vaivoja tai vaan muuten tarttevat sitä. :heart:


...tänne ei mitään uutta. Ei mitään kovia/kipeitä suppareita. Käyn normaalisti joka päivä lenkkeilee..tosin etanavauhdilla. Välillä päiviä että väsyttää sikana ja toisinaan jaksaa vaikka mitä. Yöunet on taas onneksi muuttuneet pitkiksi ja vaan pari vessakäyntiä. Tuntuu luksukselta. :)

Millis ja Liinu 37+3

ulkona niin nättiä, kun kerrankin pääkaupunkiseudullakin lunta. =)
 
täällä edelleen kärvistellään.. alkaa jo ottaa hermoon tää syntyykö eikö synny "leikki" .
Eilen olin jo lähellä soittaa synnärille et täältä tullaan mut sit odotin ja odotin ja pikkuhiljaa suppareiden väli laantu.. osa supistuksista on jo ihan tosi tuntuvia ja silloin tuntuu aina vellahtavan myös vatsassa..
Aamulla tuli ruskeaa limaista vuotoa, limatulppaaa??? Ja nyt sit kirkasta nestettä tippa silloin tippa tällöin.. seurailen täs tilannetta ja oon arponu et onx se valkovuotoo vai lapsivettä, enemmän ehkä kallistun valkovuotoon koska muistelen esikosta että lapsivesi "haisi/tuoksu" semmoselle makealle ja oli tosiaan vaaleanpunaista, tää on väritöntä eikä ns. makean hajuista.... tosi kivoja analyysejä... :LOL:

mut hermot tässä on mennä odottamiseen ja vatvomiseen ja ku aikaa ei olis hukattavana etten tosiaan myöhästy sieltä laitokselta.. :kieh:

voimia kaikille tarvitseville ja tsemppiä kaikille jotka aikovat synnyttämään..

Kommentteja lapsivesi, limatulppa, valkovuotoihin mielellään otetaan vastaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sannis:
Täällä poksuu taas, rv 37 alkoi :heart: Olikos se nyt sitten vauva täysiaikainen..?
Sinullahan on viikkoa minun jälkeen laskettu aika, joten sinulla alkoi mielestäni viikko 38, tai siis on nyt 37+0, eli viikkoa 38 lähdetään nyt porskuttamaan eteenpäin. Ja on täysiaikainen.

t. Lily 38+0, viikko 39 lähtee siis käyntiin nyt :heart:
 
Huu, kuin monella on jännät paikat :D

Supistuksista Mie en esikoisen raskaudessa tuntenut supistuksia, ellen sattunut juuri kädellä kokeilemaan kun maha oli kova. Synnytys käynnistettiin ja vasta kalvojen puhkaisun jälkeen alkoi kipeät supistukset. Muistan vieläkin sen ekan kunnon supistuksen :$
Tässä synnytyksessäkään en erityisemmin supistuksia tuntenut, kuin vasta ekana yönä sairaalassa. Salakavalia....

Väpä Muriseeko teillä poika sellaista keskosmurinaa :D Miusta se on hupasaa ja hellyttävää. On kuulemma keskosille tyypillistä pitää vähän koko ajan pientä murinaa, mörinää. Meillä varsinkin poika pitää sitä, ei pääse hukkumaan kun koko ajan kuulee missä poika on. Unissaankin märisee :heart: Tyttökin murisee, mutta hillitymmin. Saa nähdä miten pitkään tuota tekevät, en ole tajunnut kysyä häviääkö lasketun tienoilla.
Toivottavasti teillä masuvaivat helpottaa pian. Meillä ne alkoivat helpottamaan, kun päästiin cpap:ista eroon, se kun työntää vatsaan aina hiukan ilmaa.

Hipkukka
 
Enielle hirmuiset onnittelut hyvän kokoisista pikkusista!!! :heart:

muitakin piti onnitella ja muistaa kommentoida mutta kaikki unohtu kun sain välissä käydä vaihtamassa esikon kakkavaipan :D

täällä poksuu myös, nyt alkaisi sitten rv 35!

Eilen olin labrassa (sappihapot/raskaushepatoosi) ja tänään soittelen tuloksia, huomenna kontrolli kättärillä.

Tänään pitäis lähteä hakemaan viimeset joululahjat. Mä niiiin odotan joulua! Toivottavasti pieni pysyy masussa ja voi hyvin ensi vuoden puolelle...

Nyt pakko lähteä suihkuun >

Tinii+masukki rv 34+0
 
LAPSIVEDESTÄ tää mamma ei nyt muista mitää enää :headwall: että voiko lapsivesi olla täysin väritöntä vai onko se sellasta haaleen punasta. ??
mulla lorahti housuun väritöntä vuotoa joka haisi imelälle, eikä ollu sellasta hapanta hajua tai sellasta mitä yleensä tulee jos esim pissaa on vähän menny pöksyille. neuvolan soitto aika on mennyt ja tonne äippäpolille en viittis tällä pakkasella ihan noin vaa huviksee lähtee ku sinne matkaa tästä kumminki ilman autoo linjalla mennä. laitoin pikkuhousun suojan jotta nään tarkemmin sit jos lorahtaa viel lisää.
 
s-a-j Tuo ruskea limavuoto on musta ihan synnytyksen alun merkkejä.. Siis tarkottaa ihan et paikat aukeis enempi.. en nyt ihan varma oo.. :D

Neuvola takana..

Pissa: +++
RR: 156/112 ja 157/114
Sf: 35
Paino +100g/vko

Verikokeisiin laitto kun kutinaakin on ihan järjettömästi.. Katsotaan nyt taas et kuinka käy. Kuulemma verenpaineiden takia jo käynnistäisivät mahdollisimman pian sitten kun joulupyhät tulossa. Huomenna siis olen taas tässä asiassa viisaampi.

 
Neuvolakuulumisia: pissa puhdas, paineet 137/85, paino noussu nyt yht n 18 kg, turvotusta on, sf 33, pysyny samana pari viikkoo, on laskeutunut, syke 140 paikkeilla, liikkeet ++, rt. Seuraava käynti maanantaina ja sitten äitipoli siitä viikonpäästä maanantaina.
Kaikki siis ihan ok, vauva voi hyvin ja äidin olo on raskas niinkun pitääkin kai =)

Tsempit kaikille kellä lähtö lähellä :hug:

Isyyslomag: en oo vielä musitanu vastata niin meillä tuo mies on juur koulun alottanu ja on niin tiivis ettei saa pidettyä isyyslomaa, mutta saa etätehtäviä niin että hetken voi olla kotona ja työharjoittelu on tässä taloyhtiössä, että on tuossa ihan lähellä sit kyllä tammikuun ainakin ja helmikuulla on viikon talviloma.

Nyt kyllä kotihommat kutsuu, tarttis heittää voi matot tonne pakkaseen vähän raikastuun.

c 36+6
 
Neuvolakuulumisia:
rv 37+2
paino +1300 g
turvotus +
rr 128/72
hb 106
sf 35
rt ja syke 137
pissa puhdas

Seuraava käynti sitten vasta 2 vkon päästä. Vauva kuulemma hieman laskeutunut kun kylkiluissa tilaa.

Minävaa ja vaavi 37+2
 
Yhdessä koossa ja kotona =) Viideltä alkoivat sitten supparit lieventymään ja sain vielä unen päästä kiinni. Mies heräsi seitsemän jälkeen ja ihmetteli, kuinka mä olen jo alakerrassa sohvalla. Nyt sain vielä nukuttua muutaman tunnin. Epäsäännöllisiä supistuksia. Menis nyt vedet tai ees limatulppa niin olisi sitten jo selvemmät merkit!

Uuteen päivään siis vaan mammat! Hitsin kylmä täällä on. Sitä mä yöllä mietin, että pirun kylmä alkaa synnyttää tuolla jossain tien poskessa auton takapenkillä :LOL: :LOL: No ei meiltä oo synnärille "kun" 50 km.

 

Yhteistyössä