***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Joo-o..tekastiinpa sit tänää niitä karjalanpiirakoita ja huh huh :LOL:
Eipä ookkaa enne noi pahasti levinneet :LOL: liekkö sit omalla vai toisten mallil tehty, mut en tunnusta omakseni :LOL:

Tänää oli nvla ja eipä juur hyviä kuulumisia sieltä :/
Pätkä o joko laskeutunu(tosi hyvä juttu) tai sit lapsivettä liian vähä. sf-mitasta oli kovin huolissaan..Ens keskiviikolle eli 23.pvä kontrolli nvlas ja jos sf-mitan kans viel ongelmia, ultraan kattoo, ett Pätkäl kaikki ok.
Hemppa oli laskenu lähtöarvosta(136) tonne 117, ja suositteli alottamaan raudan. Miun ei ookkaa aimmis raskauksis tarttennu rautaa syyvä. Kaippa mie sit selviin siit :whistle:

En tiä, mut olo o aika :'(
Jotenki kuiteski huolestuttaa, ett oha kaikki Pätkäl varmasti hyvi. Liikkeet tuntuu hyvi ja kaikki pitäis olla ok, mut en vaa tiijä!!!
Taas näitä päiviä, ett itkua pitää pidätellä :ashamed:

Joo..
Taijanpa ruveta laittaa noit muksuja unille ja sit jos vaik jotai..telkkarii rauhas.

Pörri ja poksuva Pätkä 34+0
 
Hipkukka Anoppi on vähän sellanen puuttuja, esikon aikaan se ei luottanu muhun YHTÄÄN, millään lailla eikä missään asiassa.. Millon oli lapsi liian mutkalla, millon sillä oli varmasti liian vähän päällä, millon sillä oli nälkä ja millon mitäkin.. Yhden kerran soli jo tulossa puristelee miun tissejä et tuleeko niistä tarpeeks maitoa ja..kaikkea semmosta. Nyt syy miksi en saa laittaa sänkyä olkkariin on että koska asuntomme on myynnissä ni ei tee hyvää myynnille sänky olkkarissa.. :headwall: Eikö se kerro katsojalle syyn että miksi asunto on myynnissä..?? asumme liian pienessä asunnossa ja daa, eihän meidän sänky jää heidän olkkariin, otamme varmasti sängyn mukaan..:)
Olen ihan samaa mieltä että narina murina saa jatkua myös kotona ja hyvä on jos narisee ni ei tartte huolehtia että hengittääkö..sit voi herätä kauhuissaan kun narina yllättäin loppuu :LOL:
Meillä PikkuMiehen lekuri soitteli.. Varjoaine kuvauksissa ilmeni ettei mtn tukosta suolistossa kirjaimellisesti ole, aine oli hieman hidastanut kulkuaan ohutsuolen loppuosassa..Syy on epäselvä. Nyt aloitetaan ruoat taas vissiin 5ml ja annetaan suolelle hieman aikaa rauhottua ja toivottavasti parantua..jos ei aika (jota tiedä en) ei auta ni kirurgi sitten tsuumailee suolta kuulemma hieman tarkemmin :| :ashamed: Mutta toistaiseksi mtn suurta ja hälyttävää ei ole löytynyt... Muuten PikkuMiehen asiat ovat ihan hyvin.. :heart:

-väpä-
 
bellona, synnytätkö hyvinkäällä? :D

Pörri, yritähän jaksaa.. Jospa patul olis kaikki ihan hyvin ja laskeutunu vaan.. Jos yhtään helpottaa niin mun sf mitta on junnannu viikkokaudet samoilla lukemilla, välillä laskenu ja välil vähä noussu tai pysyny samoissa. Ovat vaan meinanneet että ku on niin matalalle junttautunut et siitä johtuis..

Täällä tänään ihmeen hiljanen päivä, vauva on ollu yllättävän rauhallinen (tyyntä myrskyn edellä..??) Muutamia suppareita vaan tähän päivään, ja sit sitä limatulppaa tulla tupruttaa..
Huomista odotan kovin..!!!

s.a.j ja masutonttu 38+2
 
Pörri Ottaaks ne sen emätintulehdus näytteen siellä labran tiloissa, ja millälailla?!

Täällä vaaveli ollut tän päivän suht rauhallinen.. Eilen oltiin koko päivä kaupungilla, illalla kauheet turvotukset.. Tänään tehty joulusiivousta ja käyty ostaa vauvalle lakana kankaita :heart: Kauheita supistuksia ollut kyl koko päivän..

Tsemppiä kaikille..on tää vaan jännää aikaa :p


iiris ja killi 35+1
 
Enkelinäiti Kyllä sinut muistetaan :heart: itseasiassa tässä ykspäivä teinkin salapoliisin työtä ja löysin sinut tuolta taas raskaana :heart: onnea :flower: en kyllä millään muista onnittelinko sua jo siellä vai jäikö vaan tarkoituksesksi :whistle: miten niin mulla vähän huono muisti :ashamed: Toivottavasti teillä nyt menee kaikki loppuun asti niinkuin pitääkin,onnea odotukseen =)

Mitähän täst mun joulusiivost tulee,nyt oon kaks päivää pessy olkkarin lattiaa :headwall: jos nyt sais ees matot lattialle ja koristeet esiin ni kai se joulu tulis ilman suurempia siivoilujakin,mulla ku se on melkein max,puol tuntia ku pystyy siivoo ja sit supistaa ja on huilattava :kieh: ei paljo saa päiväs aikaseks
 
Onnea Enielle! Isot vauvat sulla, kun ajattelee että niitä oli siellä kaks tuon kokoista, kun meistä ei monikaan varmaan saa edes yhtä 3,5kg aikaiseksi :)

Täällä oma olotila jatkuu entisellään.. välillä mahaa kiristelee, ilmeisesti supistuksia ja välillä närästää, niin tai siis lähes joka ilta! Mut renniellä menee vielä toistaiseksi ohi :)

Mieheen vaan palaa hermot.. arghhhhhhhhhhh, millai mies voi olla tyhmä!
Heittelee JATKUVASTI mun tavaroita roskiin. Nyt oli lähtenyt eilen mummulta saatuja mukeja, joita säilytin aluksi 5-vuotta vitriinissä kun en malttanut käyttää. Eipä ole enää niitäkään, miehen mielestä ne oli ylimääräisiä ja vei ne suoraan kaatopaikalle kysymättä mitään.
Samoin lähti pari shampoota (Matrixin), joissa oli vielä, mutta miehen mielestä ne oli tyhjiä. Eli oli alle puolivälin :headwall: Eikä siis ihan mitään halpoja shampoita ole..
Eikä ne shampootkaan, mutta ne mukit.. ei niitä voi mikään korvata, vaikkei ne varmaan mitään kalliita ole alunperin ollut, mut tunnearvo :'(
Mä heitin "kostoksi" jokaisen mukin, mitä itse en tarvi ja joita mies on säilyttänyt, pussiin ja vien ne kaatopaikalle. Lapsellista, mutta saapahan tuntea nahoissaan miltä tuntuu kun muistot lähtee kaatopaikalle! Onko tää raskaus vai mikä saa tän tuntumaan niin "raskaalta" mut voisin vaikka tappaa ton miehen.. :kieh:

Sori vuodatus :ashamed:
 
Enielle suuren suuret onnittelut vauvojen johdosta :flower: .
Monella täällä jännät ajat käsillä,toivotan onnea tulevaan koitokseen.toivoen kohta itsekkin pääsevän tosi puuhiin.

Maanantaina onneksi viisaampi asioissa.tää mun turvotus on jotain ihan järkyttävää,jalat ovat kuin kaksi pylvästä ja särky jotain ihan kamalaa.ja tänään sit alkoi kädetkin paisumaan.onnex verenpaineet ok ja pissa puhdas.eipä tässä auta kuin kärsivälliseti ootella |O .unettomuus jatkuu nyt jo 10vuorokausi valvomista.3-4 tuntia /vrk on jo super unet mulla.kauankohan jaksaa henkisesti tätä :headwall: .
ulkona hissukseen kävely on ainut mikä auttaa jalkojen särkyyn mut ei tuol pakkases jaksa jatkuvasti taapertaa.
niin ja eilen tostaina poksui rv 36.loppu siis alkaa vihdoinkin häämöttää.
jaksuja kaikille ja onnittelut vielä vauvoista
:heart: .
anteex omanapinen valitus.
 
Onnea Enie ja Anni77 pikkuisista!! :flower: :hug:

( . )Täällä poksuu rv38!!! Ja mitään ei tapahdu.. Eilen tein joulusiivouksen, kävin tunnin lenkillä ja jumppailin tunnin vielä päälle. Saldona YKSI supistus ja menetetyt yöunet. Pikkaisen ketuttaa taakse jääneet kuukaudet masentuneena sänkyn pohjalla, tekemättä mitään.. Noh tärkeintä että pieni voi hyvin ja on jaksanut sinnitellä tänne asti :heart: Mutta NYT saisi tulla jo!!!!!! |O

Tänään tiedossa tutustuminen synnärille ja joululahjaostoksia! Voikaa hyvin mammat ja masukit!

Elayne ja Mervi 38+0
 
ilmottautuu :wave:
musta kyllä tuntuu että ette illalla enään kuule musta, tuntuu että tuo tosiaan painaa irtsensä tuolta kohta että meinaan pyytää että katsovat paljonko tässä paikat ovat mahdollisesti avautuneet,, mitään säännöllisiä suppareita ei oo mut kokoaikasta särkyä ja tuntemusta siitä että pienestä ovat asiat kiinni..
samoin jännittää vähä ku tää oli eilen tosi hissukseen masussa ja hiljaisuus jatkuu edelleen,, tunsin joitakin liikkeitä mut normaaliin nähden vähän..
jos sitä söis joulutortun aamupalax ja odottelis saako myllerrystä aikaseksi!'

serolle viel kommentoin että onpas sun mies kyllä ollu ajattelematon..! uskon että ilkeeltä tuntuu, älä kuitenkaan listi sitä sen takia :D
 
Enkelinäiti Täälläkin sinut muistetaan! Olen kans vähän tehnyt salapoliisin työtä! onnea raskaudesta ja toivotaab että nyt kaikki menee hyvin :)

Enie Mulle sais laittaa sitten vuoden lisää eli 23v. tänään.. Ja jos laitat sinne jatkoksi vielä että mulla on niin varma poikaolo.. vaikka siis tuo tyttölupaus on annettukkin :D

Ja synttäreiden kunniaksi labraan! :wave:

pippur1 ja masumuru 39+1
 
Huomenia mammat!

Täällä edelleen yksissä nahkoissa ja erittäin hyvin nukuttu yö takana! Kirppu oli muutenkin illalla tosi rauhallinen verrattuna toissailtaan. Jouluostoksilla käytiin ja siellä kyllä suppaili ihan jatkuvasti, aika hiljaa piti miehen perässä hiihdellä =)

Nyt on mies heitetty töihin ja meinasin ruveta imuroimaan. Hitsin kylmä on kyllä, ei pääse vieläkään koira lenkille =(

mamma ja Kirppu 38+2
 
Perjantai.. Nää viikot menee todella nopeasti :) Olen ollut jo 3 viikkoa äitiyslomalla..

Patu tunkee päätään rinnan alle,ja myllää masussa hiljempaa kuin toissa päivänä. Mutta nyt aamulla on taas ollut kipeitä liikkeitä patulla. Ja närästys jatkuu mutta en ihmettele kun patun pää on niin ylhäällä. :|

Nyt itsekkin siivoilemaan!

Sannis ja patu rv 37+1
 
s-a-j
Kiitos lohdutuksen sanoista. Tää pvä taitaa ainaki alkaa paremmi.
Ja toivottavasti siellä suunnalla alkais tapahtumaan.. =)

iiris-
Mulla se emätintulehustesti otettiin nvlas molemmil kerroil. Täti vaa kopas alakerrasta näytteen testiiuskalle ja that's it. Ei paha!!
Parisen pvää menee niis tuloksis, tai nii ainaki mulla.

Tänää tää mamma liukenee kotoota liikenteeseen, enää ei jaksa öhöttää vaa tääl. Pakkastakaa ei oo enää ko -10 astetta, eli toiha tuntuu jo "lämpimältä".

Jep jep..

Pörri ja Pätkä 34+1
 
mulish, mullakin tulee paikat kipeeks kyljellään nukkuessa. Nyt parina viime yönä oon laittanut selän taakse kaks tyynyä (niinku ylemmäs ja alemmas) ja sitten mahan alle kanssa ohuen tyynyn. Sillai voi nojata vähän taaksepäin että tavallaan nukkuu selällään mutta ei kuitenkaan nuku. Ehkä jostain tyynysysteemeistä olis sullekin apua? :)

valf ja semppu 38+0
 
Täällä vielä yhdessä koossa :wave:

Kohta neuvolaan, saa kattoo mitä sanoo veden määrästä. Mä kyllä en halua täällä joulun pyhiä jännittää onko vettä riittävästi vai ei, haluan sen käynnistyksen maanantaina!

Ananaskirsikka+Einari 39+5
 
s-a-j :D Jouluksi kotiin?

Kiva kun on hiukan pakastanut täälläkin päin. Sain pakastettua esikoisen vanhaa pinniksen patjaa. Kuolema pölypunkeille! |O Pari yötä nyt ollut ulkona, jokohan olis tepsinyt. Ajateltiin, jos jouluna koottais pinnasänky odottamaan. Pikkuhiljaa olis varmaan hyvä laitella tavaroita valmiiksi pikkuisia varten. Ja samalla varmaan vähän valmistella tuota esikoistakin heidän kotiutumiseen.

Eilen kävin illalla pikaseen lapsosten luona. Esikoisen hoitaja on kipeä, joten ollaan oltu kotona. En halunnut viedä varahoitopaikkaan, kun pelkään noiden öiden taas menevän hulinaksi. Vihdoin on saatu ne taas asettumaan. Hyvin siellä kasvavat. Viikonloppuna tarkoitus käydä seuraavan kerran.

Hipkukka ja lapsukaiset 2kk16pv (rv36+3)
 
s-a-j: :hug: :flower: Tsemppiä

Velmuliina74: Täällä ollut myös turvotus päällä varmaaa 4 viikkoa,sen takia ravannut äippäpolilla ja neuvolas...painoa yli 2kg viikko :( tiedän kuinka rankkaa on...ei auta jalkojen ylhääl pito eikä oikeen mikää muukaan...no onnex meillä ei ole enää kauaa...

Moni tuosta nukkumisesta kommentoi...tyynyjä vaan paljon nii saa edes hetken aina nukuttua, minä itse kyl sit herään aina siihe ku joku tyyny kattialla jne :LOL:

Kävin eilen äippäpolilla ja nyt sano et olis ehkä hyvä käynnistellä parin viikon sisäl äidin voinnin takia...Käynnistysarvio olis 31.12 ja käski varautuu hammasharjalla jne...kuinkas usein ne sit päättääki ettei käynnistetä??? tietoa jollain??
Sano myös et voi olla et tulee aikasemmin ku oli nii supisteluherkkä ja oli pehmentyny&lyhentyny...Paino arvio nyt 3060kg,sano et viimex tehty oli vähä alakanttiin...hui.. =)
 
Zuh
Enkelinäiti: Ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Täällä porskutellaan vielä yhtenä pakettina, toivottavasti vielä tuonne tammikuun lopulle saakka :heart:

Minulla on jotenkin ihan utopistisen hyvä olotila! Tottahan mua turvottaa ja maha on tiellä ja kolottaa ja koskee, mutta olen jo tosi hyvin tottunut kaikkeen tähän! Vähän ehkä olo voi tuntua pieneltä ja sievältä kun tämä maha ei olekaan enää koko ajan tiellä.. Joulupuuhia teen vähitelleen ja mieli on levollinen kun ollaan kuitenkin jo niin hyvillä viikoilla että vauvelilla on hyvät mahdollisuudet selvitä vaikka päättäisikin jo tulla ulkomaailmaan. Joku joulupositiivisuusryöppy iskenyt vaikka pitäisi olla tuskaisimmat ajat :D

Hippunen siis tätä hyvää olotilaa ja levollisuutta kaikille mammoille!

Toivottelevat Zuh & Naatti 34+0
 
s-a-j Tsemppiä sinne! :flower:

Omaa napaa: Jäin tänään vihdoinkin ÄITIYSLOMALLE! Siis mullahan on laskettuun aikaan enää alle 2 viikkoa, mut se ei toi opiskelu viikkoja katso... Tänään palautin lopputyön! Nyt on hyvä fiilis, että sain puristettua itsestäni irti kaiken sen, mitä pitikin. :) Vaikka oli se hinta toisaalta aika kova, kauhea stressi ja väsymys tässä ollut syksyn aikana.

Nyt sitten vauva saa minun puolestani tulla sitten koska haluaa. Tervetuloa vaan. :heart:
 

Yhteistyössä