***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Pippur1 Synttärionnittelut :flower: :flower:

Täällä vietetään tänään viimeistä vuosilomapäivää ja huomenna alkaa virallinen mammis,niinku tää tästä arjesta muuten eroais ku kotona oon ollu muutenkin koko ajan :whistle: no mut saanpahan enemmän rahaa ku kotihoidontuel olles :D

Piiuli ja toukka 34+1
 
soittivat äitiyspolilta,että tiistaina menen 7.40 sinne ja lääkäri yrittää kääntää vauvaa oikeaan asentoon. :) Mua vaan tässä pelottaa se että sattuuko tuo kääntämis yritys? Onko kellään kokemusta? Kätilö sanoi puhelimessa että pitää olla syömättä ja juomatta 6 tuntia ennen toimenpidettä..! Nyt kyllä rupesi jännittämään :D

Sannis ja patu rv 37+1
 
NEUVOLAKUULUMISIA

Vauvan sydämestä ei kuulunut kuin yksi lisälyönti ja muutenkin tosi tasainen rytmi :heart:
Kyllä helpotti tuo tieto. Oon niin kamalasti pelännyt, että jotain kamalaa sattuu.
Syke oli 134
RT
SF-mitta oli 33. Vähän yli viikko sitten oli 34. Olisiko vauva laskeutunut alaspäin?
Hemoglobiini oli 122
Verenpaine 120/78
Pissa puhdas
Painoa tullu viikossa 630g :ashamed:
Verensokeriarvot liian korkeita, vaikka kuinka oon yrittänyt kattoo mitä suuhuni lykkään. Suklaa vaan on niin hyvää :whistle:
Saas nähdä määrätäänkö insuliinit vielä loppuraskausajaksi.

Pippur1 ONNEA :flower:

Lokakuu10 ja saukko 37+1
 
pippur1 Hyvää syntymäpäivää! :flower:

Vitsit sentään, mulla on kauhea flunssa, ja tän kouluvuoden loppuun puristamisen takia oon nukkunut monta yötä huonosti kun on ollut stressi. Niin nyt kun oon esikon kanssa kotona, niin tuopas ei enää käykään päiväunille. :kieh: Vitsi en tajua, miten voi 2-vuotiaalla kestää illallakin kauemmin nukahtaa kuin äitillä. Siis tuo ei oikeasti tarvii unta juuri ollenkaan enempää kuin aikuiset! :eek: Ja sit kuitenkaan tuon ikäistä ei voi yksin antaa olla että menis itse päikkäreille, pakko on valvoa sen leikkejä. Mä en jaksa, haluaisin niin nukkua edes vähän aikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Ja sit kuitenkaan tuon ikäistä ei voi yksin antaa olla että menis itse päikkäreille, pakko on valvoa sen leikkejä. Mä en jaksa, haluaisin niin nukkua edes vähän aikaa...
Mie laitan boksilta pojalle ohjelmaa ja käyn itse torkkumaan sohvalle. Palomies Sami on meillä ihan kelpo lapsenvahti, jotta saan puolen tunnin torkut :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Ja sit kuitenkaan tuon ikäistä ei voi yksin antaa olla että menis itse päikkäreille, pakko on valvoa sen leikkejä. Mä en jaksa, haluaisin niin nukkua edes vähän aikaa...
Mie laitan boksilta pojalle ohjelmaa ja käyn itse torkkumaan sohvalle. Palomies Sami on meillä ihan kelpo lapsenvahti, jotta saan puolen tunnin torkut :ashamed:
Joo se dvd oli pakko laittaa pyörimään ihan siksi, että musta ei ollut sen nukutusyrittämisen jälkeen vähään aikaan juttelemaan tytölle mitään, kun meni niin hermo! |O

Mut en silti voi nukahtaa sinä aikana, kun toi tyttö on sellainen vaahteramäen eemeli, et keksii ties mitä älyttömyyksiä kaiken aikaa, sitä saa koko ajan olla jostain kiipeilemästä alas komentamassa, SILTI vaikka katsoiskin samalla Titi-Nallea. Huh huh...

Onneksi mieskin jää tämän päivän jälkeen pitkälle joululomalle, sit meinaan kyllä levätä ja mies saa olla reipas isä.
 
Täällähän alkaa olla nyytinhakua ilmassa - onnea matkaan kaikille lähtijöille ja pitkää pinnaa kärvistelijöille.

(.) Vauva on selvästi laskeutunut, kohta se jo varmaan putoaa, kun tänään on tuntunut painetta jo ihan alhaalla/emättimessä. Ei kovin kivalta tunnu. Eilen neuvolassa "täti" sanoi myös, että laskeutunut on, muttei kiinnittynyt. Miten päin se meni, kummalla vauva laskeutuu/kiinnittyy aiemmin ensi- vai uudelleen synnyttäjällä? Ja miten nopeasti vauva yleensä syntyy laskeutumisesta/kiinnittymisestä? Esikoisesta en muista mitään tämmöistä. Kovasti kyllä toivoisin, että vauva ymmärtäis paikassaan pysyä ensi vuoteen, sais olla vuoden kauemmin lapsi, kun menis eskariin vasta 6,5v eikä 5,5v (kuten menee, jos syntyy tänä vuonna ja jos ei aloitusta lykätä, sekään ei tuntuis kivalta ajatukselta). Vaan eipä siihen paljon itse voi vaikuttaa, koska syntyy, mun tuurilla tulee 31.12.09 klo 23.50 (silloin ei edes kehtaa pyytää pyöristämään syntymäaikaa yli puolen yön, ja mahtaisko ne siihen voida suostuakaan muutenkaan, vaikka syntyis lähempänä keskiyötäkin?!) 1.1 saa sitten "luvan kanssa" tulla.

Ja vielä synttäri onnittelut pippur!:lle :flower:
 
sannis
Kyselit tuosta vauvan kääntämisestä..
Mulla "käänsivät" tuon kolmanne mukelon, ko istuu napotti masussa. Tosin mulla oliki ylihelppo kääntö, ko lääkäri vaa kysy, saako hää kokeilla alakautta sormella kopasta ja miehä annoin ja poika käänty ko sormella vaa häntä tökkäs :D
Mulle ei kyl kukaa sanonu, ett ois pitäny syömättä olla :eek: Joten miehä tunnetusti ahoin itteeni evästä enne sitäki kääntöö :LOL:
Ei sattunukkaa ollenkaa!
Toivottavasti siun kaiffari kääntyis ite, ni oispa kiva. Tää neljäshä mullaki taas istuskeli/oli poikittain, mutt onneks "tajus" kääntyy iteksiään.

Tänää taas ollu mahan kovettumisii jatkuvasti, mitähä neki meinaa?!
Menis vaa aika äkkiä tammikuun puolelle, mie haluun jo jakautumaan!!

Pörri ja Pätkä 34+1
 
Onpas noita pakastetaikinasta tehtyjä pipareita nopea leipoa. Varmaan 30 min meni yhteensä. :D Tyttö ihan innoissaan, eikä tajunnut, että sitä taikinaa voi syödäkin, ennen kuin vasta lopussa kerroin. Varmaan luuli muovailuvahaksi tms. :D Kyllä se sit maistuikin!

Kohta sit koristelemaan, niistä tulee varmaan todella hienoja kun 2-v pääsee toteuttamaan itseään. :whistle:
 
Lokakuu10 Millasii arvoja sulla on ollu niissä sokereissa??
mulla paastot alle 5 ja sit 5.1 yleensä ollu ruuan jälkeen alle 7 ja alle 6 mutta joitain arvoja ollu 7.1 ja 7.3 ja sit yks ollu 7.8 ei oo raja arvojen yli menny onneks viel kertaakaa. ja vaikka mäkin makeeta syön melkein päivittäin...
 
Kaneli87 mulla noi aterian jälkeiset arvot on korkeimmillaan ollu 8.2.
Viime raskaudessa jouduin käyttämään insuliinia 3kk eikä meinannu niilläkään pysyä arvot kohdillaan. Viikottain piti lisätä insuliinin annosta.

lokakuu10 ja saukko37+1
 
No niin meikäläinen ilmoittautuu sitten kanssa perätila-porukkaan.
Tänään soittelin synnärille / äippäpolille ku keskiviikkona olivat jo neuvolasta laittaneet lähetteen menemään eikä mitään ollut kuulunut. No lähetettä ei löytynyt, mutta koska viikkoja niin paljon ja vauvan asento kysymysmerkki, niin ottivat mut iltapäivästä. Ensin käyrille ja sitten vähän rajumpi sisätutkimus (1,5cm auki) ja ultraus ja vielä käyrille. Vauva perätilassa. Yrittivät kääntää, ei onnistunut. Kysyivät haluanko selvittää alateitse synnytystä vai varataanko sektio aika. No alateitse kiinnosti, niin kävin magneettikuvissa. Maanantaina kuulee sitten sen tulokset ja jos kuvien perusteella näyttää ok:lta niin sitten 29.12 synnytystapa-arvio. Muuten varataan aika sektioon viikolle 39 eli joko ihan vuoden loppuun tai ihan vuoden alkuun...

Mummo eli äitini on hälytetty valmiuteen, koska jos synnytys alkaa, niin pitää mennä kiiruusti synnärille. Pylly ei ollut vielä laskeutunut ihan alas eli voi vielä kääntyä, mutta on ep.tod.näköistä...

Joten ois vielä kiva kuulla Teiltä muilta perätilasynnyttäjiltä, että mihin vaihtoehtoon olette itse päätyneet sektioon vai alateitse yrittämiseen ja miksi. Itselleni tämä on toinen lapsi ja eka synnytys oli aika oppikirjamainen, joten sikäli ajattelin yritää alateitse jos vaan lantio ja muut mitat antaa periksi, mutta päätöstä en siis vielä ole tehnyt, kun tuloksia kuulee vasta.

Nyt painoarvio oli 3,1KG (37+2). Esikoisesta oli sama painoarvio viikolla 37+6 ja syntyi viikolla 41+ ja painoi reilu 3,2Kg. Menipä tää touhu jännittäväksi. Mieskin sanoi, että häntäkin alkoi jännittää.
 
Sannis, mulla yrittivät tänään kääntää, kun lähetteellä menin synnärille. Ei ollut mitään syöma ja juomakieltoja mulla. Tosin jostain syystä ei tänään ruoka maittanut niin pari leipää ja jogurttia olin sattumalta vaan syönyt. Ei se kovin kivalta se kääntäminen tuntunut, mutta mulla se ei onnistunut. Lähes poikittain jo saivat, mutta ei kääntynyt ei. Mutta se tuntuu vaan sen hetken kun ne sitä yrittää kääntää. Heti kun lopettavat niin ei tunnu enää. Vähän on ehkä maha kosketusarka, muttei se ollut yhtään niin kamalaa kuin oletin sen olevan. Mulla lääkäri yritti saada käsiä mahan päältä vauvan pyllyn alle ja sitten toisella kädellä ohjata päästä kääntymään pikkuhiljaa, että kyllähän se aika kovin sitä mahaa hieroo ja tahkoo, mutta kyllä sen kestää.. Jos ois kääntnyt niin kuulemma se muljahdus kun kääntyy ois ollut se pahin hetki, mutta mä en sitä kokenut niin en sitten tiiä... Pidän peukkuja, että kääntyy. Kuulemma 50% onnistuu ja osa näistä kääntyy sitten vielä takaisin.
 
Kuin suoraan ne korkea veren sokerit vaikuttaa vauvan kasvuun? Mulla tekee niin mieli makeaa, voisin syödä samalta istumalta konvehtirasian. Mä en kestä tätä oloa!! |O pakko saada makeeta, eikä mikään suffeli riitä!!!
Mulla on arvot pysyny ihan ok kohdillaan. Mutta aikaahan tässä vielä la:han on....

vinkuheinä rv 33+5
 

Yhteistyössä