***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Olin tänään neuvolassa, ja verenpaineet oli ihan hirvittävät (171/91)!! Soittivat jo äitipolille, että mitä meikäläisen kanssa tehdään (mulla on aina paineet ylhäällä neuvolas - taidan jännittää aina). Kotimittauksessa kaikki on ollut ok, eikä pissassakaan ole proteiineja.. Itse tietenkin jo vähän säpsähdin, mutta polilta suositeltiin vaan kotimittauksien jatkamista. Neuvolasta tulin kotiin lepäilemään ja rauhottumaan ja seuraavassa kotimittauksessa paineet oli 111/54. Pikkasen siis heittelee.
Ja sitten talvi koettelee ja kaaduin aika näyttävästi. En edes oikein tajua mihin asentoon laskeuduin, polvilleni ainakin ja siitä vielä "naamalleni", en säpsähtänyt sitä sen koommin, kunnes miekkonen käski soitella polille varmuuden vuoksi. Mutta eipä tarttenut näytille lähteä ja Irma-Petteri taitaa ihan normaalisti liikkua. :heart:

Pikkaasen siis jännitystä elämään..
 
Tiukun äiti :hug: Minä odottelen myös yksin. Ainut mikä on tuon yksinodotuksen harmauden peittänyt on aivan ihana esikoispoika 7v. joka juttelee massulle ja on niin täpinöissään. Esikoista odottaessa olin myös yksin ja masennuinkin jo ennen synnytystä. Ei ne neuvolassa tai lääkärissä sitä tajunneet. Enkä itsekään kun vasta nyt jälkeen päin. :( Tulevan lapsen isäkin hehkutti juuri fb-profiilissaan, että kun on 37 niin mistäköhän löytäisi itselleen "äidin", jotta saisi lapsia. Pyysi mut eilen kaverikseen (taas vaihtteeks) ja unohti kenties poistaa noita keskustelujaan, tuokin oli perjantailta että sika kuin sika, minkäs noille tekee. Onneks on ihaniakin miehiä vielä olemassa.. :) :heart:

(.) Täällä poksutaan rv 38+0. Suppailee välillä, mutta tuskin tää täältä vielä syntyy. :p Siivosin just pojan huonetta reilun kaks tuntia ja nyt jos lähtis saunaan. Sit pitäis vielä leipoa piparit.. Minä haluaisin kyllä nukkumaan, mut ei kai meillä äideillä ole sellaista vaihtoehtoa kuin uni ja lepo. :D

Minävaa ja vaavi 38+0 RIKS RAKS JA POKS!
 
Täällä tänään kans käyty neuvolassa.
Vauva laskeutunut lähtöasemiin, paino tippunu kilon viime perjantaista, verenpaine 122/62, sf-mitta 35, syke 130 ja liikkeet ++ ja vauva raivotarjonnassa.
Ja mikä ihaninta sydänäänistä ei kuulunut yhtäkään lisälyöntiä :)

Nyt vain pelottaa, että synnytys alkaa minä hetkenä hyvänsä. Limatulppaa irronnut tänään ja eilen. Välistä supistaa aika kipeesti ja menkkamaista jomotusta tuntuu aina välistä. Muutenkin särkee tota alapäätä.
En halua olla jouluna synnärillä. Haluan viettää joulun lasten kans ja sit vaikka aattoiltana/yönä vois vauva syntyä.

Semmosta tänne. Nyt iltapalaa tekemään.

lokakuu10 ja saukko 37+5
 
Täällä joku kirjoitti, että ei saisi juoda kotikaljaa odotusaikana? Miksi? Tyhmä kysymys mutta kun se kuuluu miellä jouluun niin pitääkö jättää väliin. Maksalaatikkoa kyllä aion sen vähän syödä mitä normaalistikin jouluna.
 
iltaa!

se olis 39 viikkoo täynnä :wave:

lääkärissä tänään kaikki hyvin ja tonttu on kasvanu, ihanaa!! nyt n. 3kg.
synnytys on todenteolla lähellä, tänään sano et on jo 4 cm auki. että tässä voipi tulla lähtö milloin vaan jos tää nyt päättää startata synnytyksen käyntiin :D
supistelee ajoittain, kipeesti mut ei säännöllisesti..! kassotaan mitä yö tuo tullessaan...

kohta koristellaan esikon kans kuusi ja yöksi olis tarkotus päräyttää skinge uuniin, että pysyis nyt masussa vaan...!!!!!!!!!! :p

voikaahan hyvin ja palataan!!!!!!!!!
 
Viikon jutut lukaisin ja meni tovi! =) Kiva kun täällä riittää asiaa.

Bellona - Onnea vauvasta!

Väpä - toivotaan todella että kaikki meni tänään hyvin. Jaksamista. :hug:

Tiukun äiti - kurjaa on odottaa yksin, varsinkin kun toivoo että toinenkin olisi vauvasta innoissaan. Itse olen onneksi päässyt siitä jo yli. Sinäkin pääset vielä. Lapseni isä on osoittautunut patologiseksi valhetelijaksi ja sitä olen nyt viimeisen viikon illat ja aamut mielessäni pyöritellyt kun selvisi hänen muunnelleen totuuttaa meidän suhteesta perheelleen. Harmittaa kun tuo kurja juttu vie ajatukset, kun nyt pitäisi keskittyä vauvaan ja tulevaan. Haluaisin että koko ukko katoaisi, mutta en toisaalta raaski lapselta isää evätä. Isän roolissa se mies on varmaan ihan ok.

Mussu - samaa toivon kuin sinäkin, että vauva syntyisi uuden vuoden puolella. Vaikka toisaalta mielessä käy useaan sekin että kunhan olisi terve, syntyy sitten koska vaan. ... mutta silti... :saint:
Raskausahdistusta ei oikeastaan ole ollenkaan. Yritän nauttia masusta ja tästä ajasta, sillä en tiedä saanko kokea raskautta koskaan enää uudelleen. Toivottavasti jossain on vielä joku mies jolla on aivot päässään ja vastuuntuntoa ja vielä että sitten sattuisi onni käymään raskautumisen suhteen. Sekään kun ei minun kohdalla ole ollenkaan varmaa.
Joulu sairaalassa - ei haittaa vaikka menisi joulu sairaalassa. Vauva on kuitenkin elämäni paras joululahja.

tammikuun4 - kiva tietää tuo flunssa juttu. Sunnuntaina alkoi pieni flunssa... =) ja siitä 2vkoa niin on 3.1.10. Nähtäväksi jää miten käy.

Viime torstaina lääkärineuvolassa synnytystapaarvio ja alakautta tulossa. Pää on korvia myöten lantiossa. Kohdunkaula kuitenkin edelleen 3cm, mutta kohdunsuu pehmeä. Kovasti vauva myllertää välillä. Välillä ottaa kipeääkin, mutta sitten on pitkiä aikoja taas hiljakseen.

Hyvää joulua kaikille!! Lisää vauvauutisia odotellessa.

Lili 37+2 (täysiaikaisuuskin jo poksunut)
 
Moikka kaikille!

:hug: sitä tarvitseville!!! :heart:

S-A-J, mulla lähti limatulppa vkolla 31+1!!! Ruskean noin 1,5cm halkaisija 4 cm pitkä mollukka! Eikä vielä mistään synnytyksestä siis tietoakaan!

Nyt viikot 38+2 ja vauva oli eilen siis kooltaan 4280g!! Taysin ultran mukaan! Käynnistävät 4.1.!!! Sovittiin niin, jollei ihmeitä tapahdu sitä ennen! kohdun suu siis piukasti kiinni, ei pehmeä edes! Ja kanavaa vielä pari senttiä!!
Pitäkää peukkuja että hiukan pehmenis tässä parissa viikossa, jottei tarttis sektioon mennä!!! :eek:

tammikuunn4 ja meloja"jättiläis"poika 38+2 :heart:
 
Hiphei, supistellut nyt kohta kolmatta tuntia..ei mitään maatamullistavaa mutta suht säännöllisiä ja tuntuvia. Ensin oli tunnin verran tosi kova "menkkajomotus" päällä ja sitten alkoi supistelut. Miehellä on tietty yövuoroviikko, mutta onneksi anoppi on meillä. Henkistä tukea, jos ei muuta =)

Huomenna neuvola ja 40. raskausviikko starttaa!

mamma ja Kirppu 38+6
 
Meidän lapsilla alettiin päivälaskenta. Jos seitsemään päivään ei ole yhtään pulssin tai saturaation laskua pääsevät kotiin. Yksikin lasku ja laskenta alkaa alusta. Elämme jännittäviä päiviä...
Ei siitä kauaa ole kun viimeksi säikyttelivät ja pelästyttivät tempuillaan ja tänään lääkäri alkoi kierrolla höpisemään, että pitäs varmaan kotiutumista alkaa suunnittelemaan. Kai sitä ihan oikeasti täytyy laittaa tavarat paikoilleen ja katsoa mitä pientä vielä tarvitaan.

Hipkukka ja lapsukaiset 2kk 20pv (rv37+0)
 
Mua jänskättää nyt.. kävin äsken saunassa enkä meinannut jaksaa suihkusta saunaan kävellä, sit huomasin että maha on valahtanut niin alas kun vain voi. Mua on supistellut pari päivää kun on ollut taukoa siinäkin ja 2 viikkoa sitten neuvolassa lääkäri tsekkas, että 1 cm kohdunkaulaa jäljellä. Jotenkin on sellainen olo ettei tämä vauva enää kauaa masussa ole. Vauva on ollut hiljainen koko päivän, maha ollut sekaisin pari päivää ja sellaista kirkasta limaa tullut. Nyt tuntuu, että maha valuu tunti tunnilta alaspäin. :LOL: ja painaa ihan älysti. B) Tosin, mun tuurilla se kuitenkin pysyy ainakin ensi viikkoon ja nää tuskalliset kivut ajaa mut sohvalle koko jouluks makaamaan. :kieh:

Minävaa ja vaavi 38+0

Muoks: niin ja jalat ja kädet puutuu vähän väliä.
 
:wave:

PieniMies on leikkauksessa käynyt...
Ohutsuolessa oli ollut pientä kiertymää ja kiinnikkeitä, non nyt "avattu", mitään muuta ei ole löytynyt..
PieniMies on ollut nyt rauhallinen ja nukkunut, kipupumpulla menee särkylääkettä ja lepäilee hengityskoneessa ainakin huomiseen jos antaa koneen olla.
Peräsuolesta oli otettu koepaloja joista tutkitaan..hmmm..sairautta jossa on laiska suolentoiminta.. :x ???
PikkuMiehelle annetaan jo tod näkösesti huomenna maitoa jo joten joululahja toiveeni täten on kunnon KAKKAVAIPPA.. ja toivon pojan sen ihan itse tekevän..arvostan sitä varmaan loppuelämäni ja rakastan poikaani taas hieman enemmän..:) :heart: (itse tehtyhän on aina oman näköisensä) :)

Hih, anteeksi mutta musta on ihana vaikka tavallaan niin ikävä ni lukea teidän masutuskailuja
:D Voimia kaikille jotka tuskailette..minä ottasin varmasti oman osani jos vaan voisin ja saisin.. mutta nyt minä tuskailen ajatukset poikani luona :heart: ja itken itkut keskenjääneestä raskaudestani sit kun näkyy aurinkoa tunnelin päässä ja poikakin alkaa olla jo parempi ja huoleni toivottavasti etes hieman hälvenneet...
Kummejakaan ei olla uskallettu kysellä vielä, yksi ennen syntymään kysytty kummi on ja toiselle tänään just esitettiin asiamme pohdintaan, mutta pieni ajatus toisinaan piilee ettei uskalla hätiköidä... :ashamed:

Mutta jos en tänne enää nyt naputtele ni OIKEIN IHANAA JA LÄMMINTÄ VALKOISTA MASUKASTA JOULUA TEILLE KAIKILLE MAMMOILLE JA MASUILLE :heart:

-väpä ja vahva PieniMies-


Hipkukka Mulla on peukut ja varpaat pystyssä...pikkuset pystyy siihen... :hug:
 
Täällä jännittelen monen puolesta.. hipkukka tsemppiä pikkasille.. ja muille kelle synnytys mahdollisesti lähellä. Mä toivon nyt että ei ite vaan tarttis lähtee synnärille :D Ei mulla onneks oo kun muutamia suppareita tullu päivän mittaa, mutta tuo alapää kipu vaan on jotain aivan järkyttävää.
Mutta eipä sitä sitten tosiaan tiedä koska se lähtö voikaan olla.. Vauva saa sitten luvan taas saapua 24.päivä illasta lähtien, hih. Noh jos on tullakseen aikasemmin ni on toki maailman ihaninta! Onhan tätä nyyttiä toivottu ja itketty ja taas toivottu sen kolme vuotta+ nyt tää odotusaika.

Väpälle kanssa oikein suuret halit ja voimia pikkumiehelle!

Huomenna täälläkin vielä neuvola..

HUOM!!!! Tietääkö joku noista sappihapoista jotain.. kun mulla oli ne siis koholla ja tänään olin uudestaan taas kokeilla et kattoo kohooko ne edelleen.. Kutina ilmeisesti johtuu tästä mutta mitä muuta tuo sisältää??

:heart:
 
hipkukka Jännät paikat. Saattekohan vauvat jo tämän vuoden puolella kotiin. =) On varmaan jännä tunne saada pienokaiset kotiin. :heart: Varsinkin jos sitä ei oo odottanut tapahtuvan jo tässä vaiheessa...

ullis ja minävaan Onkohan seuraavaksi teidän vuoro lähtee nyytin hakureissulle....

väpä Hyvä, että leikkaus meni hyvin. Nyt sitten vaan varpaat ja sormet pystyyn, että tulee kunnon kakkavaippa. :heart:

Mäkin toivon, että jos tää päättää syntyy 24.12, niin mieluiten illalla. :) ehtii vetää jouluruokaa kunnolla ennensitä. :LOL: Eipä tässä oo kyllä mitään oireitakaan, että Liinu haluaisi syntyy. Neuvolatäti sanoi, että lähtö voi tulla yllättäen sitten.
 
Laitoin vauvan sängyn valmiiksi ja pakkasin sairaalakassin. Nyt sitten vaan odottelemaan |O
Tuli jopa yksi kipeä supistus ja muut on ollut keskivertoja. Saas ny nähä jääkö vaan toiveajatteluks. Nyt jos tulis niin ehtis vaan jouluksi ja synttäreiksi kotiin. Pieni nyytti olisikin maailman paras lahja. :heart:

Muoks: Väpä08 Hyvä kuulla, että leikkaus sujui hyvin. Toivotaan nyt sitä kakkavaippaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väpä08:
PikkuMiehelle annetaan jo tod näkösesti huomenna maitoa jo joten joululahja toiveeni täten on kunnon KAKKAVAIPPA.. ja toivon pojan sen ihan itse tekevän..arvostan sitä varmaan loppuelämäni ja rakastan poikaani taas hieman enemmän..:) :heart: (itse tehtyhän on aina oman näköisensä) :)
Näillä pienillä tosiaan tuo kakka vaipassa on iso asia :D mie olin paikalla kun meidän poika teki mekonium-kakkansa ja hoitajat on oikeasti tosi innoissaan siitä. Hyvä ettei koko osastoa kierretty ympäri ja esitelty vaippaa :LOL:
Toivottavasti nyt saatiin teilläkin maha asiat kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Väpä08:
Hipkukka Mulla on peukut ja varpaat pystyssä...pikkuset pystyy siihen... :hug:
Voi olla, että pienet pystyy, mutta mites vanhemmat :snotty: Melkeinpä pelottavaa ajatella, että saa sellaisen pienen kantaa kotio ilman mitään hienoja monitoreja ja mittareita. Eihän sitä nyt mitenkään muuten tiedä hengittääkö lapsi yms... Ei esikoisen kanssa näin hirvittävältä tuntunut...
 
Tinzus: Mua ainakin jännittää neuvolassa aina jonkun verran, joten verenpaineet voi huidella miten sattuu. Kotimittaukseenhan kanduu luottaa, kun saa rauhassa mittailla. Pahinta on, jos neuvolassa heti isketään mittari kiinni, mieluummin sit vähä aikaa höpötellään niin rentoutuu itekki.

tammikuun4: No mutta, 4.1 on oikein hyvä päivä käynnistää (oma laskettu aika, hih) :) Toivottavasti kaikki menee parhain päin!

Millis: Mä oon miettiny ihan samaa, että jos nyt aattona haluaa ruveta ulos puskemaan, niin illalla sitten, mun tarvii syödä ja avata lahjat eka :D

(.): Neuvola tossa aamupäivällä tulossa, toivon että
a) paino ei ole ainakaan noussut (viime viikolla koin tragediaa kun näin ne vaa´an numerot, jösses...)
b) pissassa ei olisi mitään plussia
c) kaikki olisi muutenkin kohdillaan, niin saisi nauttia joulusta sitten täysin siemauksin. :xmas:

Täytyy lähteä ajamaan autoa pihalta jonnekin muualle, meidän piha alkaa näyttää siperialta, tuolta ei kohta pääse liikkeelle kuin panssarivaunulla :eek:

Pinkgreen ja tilleri 38+2
 

Yhteistyössä