***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Kiitos haleista kaikille! :hug:

Tosi monella näyttää olevan tosi toimet jo ihan pian edessä (tai sitten jo meneillä ) :heart:
Voimia ja jaksuja kaikille koitokseen :hug:
Itsellä ei taida olla ihan pian synnys edessä. Esikoinen kyselee milloin vauva syntyy. Olen sanonut että eiköhän tuossa 4-5 viikon päästä viimeistää käynnistä, jos ei sitä ennen ole syntynyt :D

Tais iskee sitten joulustressi vihdoin eilen :D Vaikka olen yrittänyt sitä välttää.
Tähän asti paineet olleet hyvät. (minulle ainakin, kun on taipumusta tuohon verenpaineiden nousuun loppuraskaudesta) Edellisellä kerralla oli vaan 117/76, ehkä siksi neuvolassa pelästyivät. Eilen mittailin kotona ja paineet 132/86, 133/89, 124/88 et ei pahat. Aamulla oli 138/96 ja 126/93 (piti kahteen kertaan mitata, kun oli niin epäilyttävä tuo eka tulos)
Mutta täytyy toivoa että on vaan tosiaan joulustressistä johtuvaa :)

Minävaan :hug:
Minun esikoinen (poika myös) on kanssa innoissaan vauvasta. On aina tykännyt vauvoista.
Tytön syntymän jälkeen sanoi että pitää sairaalasta hakea vauva/ 3 vauvaa tai 5 vauvaa :D :heart:

Hyviä vointeja kaikille! :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 37+6 :heart:
 
Mulla myös tänään neuvola klo 10.30 ja täällä myös limatulppaa tulee tiputellen :/ Aamulla supisteli kipeästi ja nyt tässä kirjoittaessa supistaa!!! Taisi eilinen lääkärin kohdunsuun tarkastus aiheuttaa ton limatulpan irtoamisen ja nää supistelut..Jos vauva nyt malttaisi odottaa jouluaaton yli niin sitten saisi tulla!

Hauskaa joulua kaikille :hug: :heart:

Sannis ja patu rv 37+6
 
Väpä ihana kuulla että leikkaus mennyt hyvin. Nyt sitä kakkaa odotellessa :D

Kukas haluais nää supistukset? Meni yö valvoessa. Olikin aika stressi päivä eilen, jospa taas johtui siitä.
Pitänee varmaan tosissaan alkaa laittaa kassia valmiiksi :whistle:

Kinkku sulamassa ja kohta laatikoiden tekoon. Sienisalaatin teen sitten illalla, on parempaa kun yön maustunut.
Kauppaan vielä maidot ym hakemaan.

mulish ja hippula 34+4
 
Tiukun äiti Kyllä nuo lapset on sitten ihania. :heart: Ei me mitään tyhmiä ukkoja tarvita massua silittelemään, vaikkakin ei se nyt ihan sama asia olekaan. :)

(.) Tää on vielä yhtenä kappaleena, vaikka koko yön supistelikin ja jomotteli. Olo on kuin yliajetulla. Maha on edelleen ihan sekaisin ja vauva on ihan hiljaa, vaikka taitaa kyl kuulua asiaan. Taidan hermoheikkona kuunnella kohta kuitenkin dopplerilla. :ashamed: Kurkku on 3:tta vkoa kipeä, luultavasti kurkunpääntulehdus, mut ei kai ne tässä vaiheessa enää antibiootteja anna. Synnytyksen jälkeen sitten. Kyllä nyt jännittää, mutta toisaalta on niin ihana tietää että kohta sen oman vaavin saa jo sykkyyn! :heart: :heart:

Minävaa ja vaavi 38+1
 
Minävaan Juu, ei niillä miehillä mitään tee (huonoilla siis) :D
:hug: Toivottavasti kurkkukipu lähtisi pois :hug:
Saako kysyä joudutko synnyttämään yksin, vai tuleeko lapsen isä mukaan synnytykseen, tai joku ystäväsi tai joku muu?
Mua vähän pelottaa jos joudun yksin synnyttää. Samoin, minne saan lapset hoitoon synnytksen ajaksi.
Mulla on ollut n. 9 viikkoa yskää. Yli 6 viikkoa sitten kävin lääkärissäkin ja sain antibioottikuurin kehkokuumeeseen. (silloin olin kyllä paljon kipeämpi)
Olo helopottui muuten, mutta yskä vaan jäi.. Ei kyllä jaksais enään yhtään tätä yskää.
 
Voi että sitä pitää olla typerä ja touhuta ihan liikaa :headwall: Koko aamu mennyt siivotessa ja touhutessa.. Kyykistely tuntuu ihan jumalattoman pahalle, mutta eikö silti pitänyt vaan jatkaa ja jatkaa :whistle: Onneksi mies edes auttoi, varmaan jatkaisin edelleenkin jos en apua olisi saanut. Nyt sitten alapäähän koskee kivasti (koskenut jo pari päivää) ja tuntuu kuin olisi jonkun maratonin juossut. Onneksi en keksi enää enempää tekemistä :LOL: Nyt saa vain olla loppuviikon!

Toivottelen jo nyt kaikille hyvää Joulua!

Lumi ja Lilliputti 38+2
 
Heipsan!


Neuvolassa kävin tänään ja nyt masentaa sitte ihan täysillä |O
Kaikki oli muuten ihan ok mutta paino oli noussu 3kg viikossa!!! :kieh:
Olinki melko lailla varma että noussu on kun olo on niinku täyteen puhalletulla ilmapallolla. Aivan järkyttävä turvotus..
Olen yrittäny nyt viime aikoina juua tosi paljon ja olla ikäänkuin dieetillä jotta sais jouluna vähän enemmän syyä niin kissanpaskat mitään vaikuta |O
Nuista syömisistä, olin jo niin oottanu että syön nyt jouluna kaikkea ja paljon mutta ei vissiin uskalla ettei poksaha koko täti

:LOL:

Kuitenki toivottelen nyt kaikille tasapuolisesti oikeen ihanaa ja rauhallista joulua :xmas:
:heart:

Katjuska 36+4
 
Neuvolassa käyty 38+0. Ja vaaveli on edelleen istuskelemassa masussa eli pääylöspäin. Ja mä kun luulin/toivoin että olis kääntynyt. No pylly ei ollut vielä kiinnittynyt, joten sikäli toivoa on, mutten mä enää jaksa uskoa että se itekseen mahtuu kääntymään.

No maanantaina taas neuvola ja tiistaina synnytystapa-arvio + tilanteen mukaan kääntöyritys. Sektiota en tahtois, mutten tahtois perätilasynnytystäkään. Onkohan muita vaihtoehtoja? No niillä mennään, mitä saadaan, ei tässä muutakaan voi....

Kinkku on sulamassa ja laatikot työn alla, Joulupipareita ja torttuja tehdään vielä äitini kanssa illalla (ovat joulun meillä). Ehkä vähän keittiön siivousta illalla ja kinkun valvojaiset.

Mulla on kanssa supistellut jonnin verran ja olen luullut, että vauva olis laskeutunut, mutta ei olekaan, joten tuskin syntyy ennen joulua enää. Mutta eihän näistä koskaan tiedä. Itse toivon, ettei vielä synny, jos sais joululahjaksi raivotarjontaan kääntyneen vaavin - oi se ois ihanaa! Pitäkää peukkuja!

Oikein hyvää joulua kaikille!!!!

P.S Neukkutäti käski olla syömättä kaikkea suklaata mitä pukki tuo ja kinkkuakin kuulemma vaan kohtuudella. HÖH! No okei ehkä on parempi olla kauheesti syöpöttelemättä jos joutuu perätilasynnytykseen, niin tietty pienempi lapsi on aina helpompi. No nyt ei ollut tullut painoon mitään muutosta... eka kerta sitten positiivisen raskaustestin.
 
Tänää sit mieki kävin neuvolas ja ei ollu hyviä uutisia ei..
Pätkä o kääntyny takas perätarjontaan :( ens tiistaina sit kääntöyritys :/
Ulkosuu auki ja kohdunkanava lyhentyny ja täysin pehmentyny, "iha höttöä" sano neukkutäti :/
Sano viel ettei varmaankaa ainakaa yliaikaseks mee. Ny pitää kuulema rauhottaa tätä riehumista :ashamed:
Kyyneleethä siel nvlas multa tirahti, ko kuulin Pätkän olevan taas perätarjonnassa. Mie nii kovasti pelkään sitä leikkausta!!! :'( Toivottavasti ois sit tiistaihi mennes ite kääntyny tai sit saisivat käännettyy.
*muoks*ainii..ja painoki olla mulla tippunu, sano vaa täti, ett ei taia enää vauva kasvaakkaa. Kait se viel kasvaa..mullaha ei oo viel viikkojakaa oo tarpeeks!!

Olo o kyl iha sekava!
Se siitä huolettomasta joulusta.. :headwall:

Tais se miun maanantaine imurointi ja luuttuminen tehä tehtäväsä siis alakerras..suppareitaha sillo tuli ja sit alakertaa vihlonu sen jälkee epäsäännöllisesti.

Ja miehä EN JAKAUDU enne tammikuuta!!!

Pörri ja Pätkä 34+6
 
Täällä myös käyty neuvolassa :wave:

Minä puolestaan sain mukavia uutisia, painoa tullut vain 150g lisää (viime viikolla oli tullut viikossa +1,5kg...) Vauva on edelleen raivotarjonnassa, laskeutunut ja pää täysin kiinnittynyt. Sf-mitta oli siksi sama kuin viime viikolla. Ja pissa oli puhdas, jeee! (viime viikolla oli yhdellä plussalla). Turvotuskin on vähentynyt. Tämä tarkoittaa siis kunnon herkuttelua huomenna joulupöydässä (olisin tosin herkutellut jokatapauksessa, peltopalsta täältä tullaan:D). Ainoastaan verenpaineet oli hieman koholla, kuuluu kuulemma asiaan.

Aivan kamala ajokeli tuolla, en kyllä lähde enää mihinkään kotoa tänään. Lyhyelläkin matkalla näki monta autoa penkassa ja lumeen jumittuneita rekkoja, busseja ym. Eli ottakaahan kaikki rauhallisesti ketkä lähdette reissun päälle jouluksi.

Ihanaa joulua kaikille, ketkä ei enää ehdi kaksplussaan ennen aattoa (lopuille vasta sitten huomenna toivotukset, hih!) :xmas:
 
Hurjasti onnea kaikille, jotka jo vauvansa saaneet ja :hug: niitä tarvitseville!

Ja aivan kaikille oikein ihanaa, rauhallista ja rentouttavaa joulua! Nautitaan valkeasta maisemasta ja herkuttelusta =)

Jens ja Papu 34+6
 
Täällä myös neuvolassa käyty ja siellä kaikki kunnossa :heart: Vauva on edelleen raivotarjonnassa ja niin alhaalla että mua sattuu kävely jalkojen väliin..Verenpaine 125/83 ja pissa puhdas :)

Kaupassa kun kävimme,siellä oli kaikki ihmiset samaan aikaan..Ihan hirveä kaaos ja mulla tämän ison mahan kanssa on vaikeaa tunkea siellä väkijoukossa. Nyt on jouluruuat ostettu ja voi keskittyä joulun odotukseen. Tänään käydään sukulaisissa ja huomenna loput. Nyt lepäilemään nimittäin on supistellut aamusta asti..

Sannis ja patu rv 37+6
 
Pörri meillä on sitten molemmilla jännittävä tiistai edessä. Mulla myös silloin se synnytystapa-arvio ja mahdollisesti kääntöyritys. Mut sulla on viikkoja "vasta" 34+ joten se ehtii vielä kääntyä... Mulla on jo 38+, joten olen jo lähes menettänyt toivoni...Mulla esikko pörräs kanssa viikolle 37+5 asti ja sitten meni raivotarjontaan ja kiinnittyi, syntyi vasta 41+ viikolla. Joten toivon, että tää toinenkin vaan pörrää ja älyää sitten ajoissa kääntyä. Isoäidilläni toinen lapsi kääntyi vasta 2 päivää ennen synnytystä, kova myllerrys oli käynyt ja tehnyt kipiääkin. Sitä ennen olivat yrittäneet jo kääntää lääkäreiden toimesta ja leikkausta oli väläytelty. Jotenkin en jaksa tätä jouluna stressata, tälle ei mitään voi. Kääntyy jos kääntyy ja sitä tietysti toivon, ja sitten niillä eväillä mennään mitä saadaan...
 
Neuvola kuulumisia..
Tarttee käydä nyt kahdesti viikossa toksemiaepäilyjen vuoksi!

paino LASKENU 300g maanantaista!!! Vähänkö oon ylpee... =)=) Nyt tullu vaan 32.7kg.. ja viimekuukauden aikana sellaiset 12 kg!!
prot -
sf 37
rr 134/88

Nyt vaan joulun viettoon ja sit taas maanantaina ja torstaina neuvolaan!!

Odotusta ja odotusta.. viä olis 12 päivää käynnistykseen! =)
tammikuun4 ja melojapoitsu kypäräpäässä 38+3 :heart: Tarkoittaen että siiri kun on!!
 
Nyt olis kakku tehty, laatikot uunissa ja lasten kanssa piparit paistettu. Nyt pakko levätä kauppareissuun asti, maha käski.
Iltasella sit väsään sienisalaatin ja kuorin perunat valmiiksi. ei ole sit huomenna niin paljon tehtävää, saa nauttia joulusta lasten ja miehen kanssa :heart:
 
Lukemassa kuulumiset :D

Täällä kanssa jo aikalailla jouluhommat tehty, viimiset laatikot on uunissa ja sitte loppuilta paistetaanki kinkkua :p

OIKEIN IHANAA JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE MAMMOILLE, MASUILLE JA VAUVOILLE
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

J.t ja touhuilusta riehaantunut Pampuliini rv 35+3
 
NirppaII
Niin no mulla sinällään just "hyvä" tilanne ko viikkoja "vasta" 34+6(huomen jo 35), ett periaattees mahtuis Pätkä viel kääntymään, mut minuu silti vaa PELOTTAA, entäpä jos ei käännykkää/eivät saa käännettyy. Nvlas täti sano, etteivät anna enää synnyttää perätilas ja miusta ko ei mahu tulemaankaa alakautta ko korkeintaan 3,5 kilone.
Mie pelkään niin kovasti piikkejä, ett :'( leikkauksessaha o pakko laittaa piikkejä :eek:
En tiiä..iha o sekava fiilis :/
Toivotaan molemmille parasta!! :hug:

Pörri ja itsepäinen istuva Pätkä 34+6
 
Pörri: Kyllä tästä selvitään tavalla tai toisella... Voin kertoa, että muakin pelottaa niin sektio kuin mahdollinen perätilasynnytyskin tosi paljon. Toivon vaan, että tämä yllättäis ja kääntyis, mutten enää vaan jaksa uskoa siihen. Ja esikko meni niin paljon yli, että epäilen että sektio tulee, jos ei älyä kääntyä, koska yliaikaiseksi eivät päästä.

No tiistaina ollaan taas molemmat viisaampia ja tosiaan toivotaan parasta. Mahtaisko pukki tuoda käännöksen huomenna? =)
 

Yhteistyössä