***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Heippa tytöt,

täällä edelleen yhtenä kappaleena. Kaupassa käynti jne. kyllä kirvoittaa ihan kivat supistukset, joita välillä seuraa saman tien viiltely alapäässä, joten tekeekö ne jotain, mene ja tiedä... Mutta kuitenkin rauhoittuivat sitten heti kotiin päästyä, joten tuskinpa tässä laitoksella joulua tarvitsee viettää.

Äh, kauhee väsy, ja lupasin vääntää huomiseksi vielä juustokakun jälkiruuaksi kun mennään miehen siskolle kylään joulupäivälliselle. No, kyllä se tästä... Kinkkukin on jo paistettu ja lahjat pakattu jo joskus viikko sitten, joten eipä mitään paniikkia.

Oikein hyvää joulua kaikille, saas nähdä sitten joulun jälkeen, joutuiko meistä joku sitten loppujen lopuksi sinne laitokselle jouluksi. :D :heart:

Lily 38+6
 
tammikuun4 Onko sulla siis kaikki nuo oireet?
Olet varmaan käynyt jossain tutkimuksissa? Onko sulla ja vauvalla kuitenkin kaikki hyvin?
:hug: jaksuja :hug:
Mulle sanoi eilen lääkäri, että pitäis käydä äippäppolilla(?) jos paineet on pitkään yli 150/90 tai nousee just tuon 150/100..
Mulla ei muita oireita kun vähän proteiinia pissassa (1+) ja turvotusta jonkin verran (painoa oli tullut 4 päivän aikana 1,9kg) Neuvolassa eilen paineet yllättäen nousseet (153/90).
Mutta kun olen kotona mittaillut ovat matalampina pysyneet :)
Ihmettelen miksi niin sielä neuvolassa rupesivat "pelottelemaan", vaikkei musta mitään hätää ole :ashamed: Tosin mulla seuraava neuola vasta 31.12.
 
Neuvola takana, kaikki kunnossa-- painoa vaan tullu viikossa 1,5kg mut koska viime kerralla oli laskenu kilon taas ni ei siitä sen enempää puhuttu ku että "koita kattoo jos ei söis niin paljon suolasta jouluna.. tai juo ainaki sit runsaasti vettä :LOL: " Nyt siis yhteensä jotain kuutisen kg tullut.
En siis "joutunutkaan" ultraan enää, NKL oli sitä mieltä että olin kotiutunut sillon osastokeikalta niin hyväkuntosena (ja vauva siis ennenkaikkea) ettei oo tarvetta enempään ku neuvolaseurantaan. Ja se Sf- mitta oliki kasvanut nyt taas joten mieli rento :)

Eilen oli välillä 13-23 säännöllisiä supistuksia, vaikka vaan makasin. Mut ei ollu kipeitä kun muutama. Tänää tullu säännöllisen epäsäännöllisesti. Mut ei oo sellanen olo et tää tulis ennen uuttavuotta :)

Minä sain myös IHANAN joululahjan, esikoinen (1v3,5kk) harjoittelee ahkerasti kävelemään! Otti ensiaskeleet kyllä jo pari kk sitten, ja kuukausi sitten alkoi treenata, mutta veti sitten liinat kiinni eikä suostunut muutamaan viikkoon ottamaan askeltakaan. Nyt menee jo monta metriä, mun tekisi mieli hihkua ilosta joka kerta ku menee askelkin :D

Ja toinen suuri lahja on että tänään POKS täysiaikaisuus!!!!!! Saa tulla, kaikki on (melkeen) valmiina :heart:

Väpälle toivotan lämmintä ja toffeentuoksuista kakkalahjaa, kovasti lämpimiä ajatuksia Hipkukan pienokaisille ja kovenevia supistuksia niitä toivoville :) Sekä :hali: Tiukun äitille.

Lähden tästä täällä äitin luona saunaan, katsomaan Emmerdalea ja sit alan odottelemaan lanaa uunista... :p

Mimonmami ja Itikka 37+0 (tätä odotin enemmän kuin LA:ta, nyt tuntuu siltä et ihasama mikä päivä menossa, tää homma on melkeen paketissa =) )
 
Jospa sitä pitkästä aikaa kirjottais jotain. Oon taustalla lukenut välillä, mut tuntu, ettei mulla mitään sanottavaa oo niin en oo sitten kommentoinut..

Yhtenä kappaleena siis olen edelleen ja toivottavasti tilanne pysyy samana ens vuoteen saakka. Olotila on pääasiassa ollu ihan jees, mut 2v taaperon kanssa hiukan rankkaa välillä.

Tänään olin äippäpolilla kontrollissa kun perätilaa neuvolassa epäilivät. No perätilassahan se olikin. Yritettiin kääntää, mutta ei suostunut loppuun saakka pyörähtämään. Poikittain sai kääntymään, mutta sitten kiepsahti takas. Tuskin tulee enää itsekseen kääntymään.
Nyt täytyy sitten päättää haluanko sektion vai pt-synnytyksen. Maanantaina pitää tietää. Normaalikin alatie synnytyskin oli kamala ni miten mä tästä seviän. Painoarvio nyt oli 2,8kg. Ahdistaa ja jännittää. Joten pörri ja nirppa, tiedän miltä tuntuu. Miksi pörri ei perätilasynnytystä?

Onko pt-synnytys kuinka yleistä? Minkäkokoisen sillä tyylillä vielä puskee suht inhimillisesti?

Onnittelut täältäkin kaikille jakaantuneille! Olisipa se itelläkin jo ohi pian! :kieh:
Ja paljon tsemppiä kaikille pikkuisille, jotka sitä tarvii! :hug:

Rhea ja Möhkis rv 36+4
 
NirppaII ja Rhea
Mulle neukkutäti sano, ett enää eivät anna synnyttää pt olevia vauvoja, en sit tiä tarkottiko tolla vaan miuta tuon miun lantion takia vai yleisesti meijän saikussa (PKKS).
Mie ennemmi synnytän vaik pt olevan, ko miuhu piikkejä laitettais.
Eli parempi ois kaiffarin kääntyy tavalla jos toisella ni mamma ois tyytyväinen.

Olo o kyl edelleen sekava ja tiistaihi lasketaan päiviä, tunteja... :ashamed: tulispa se nopeesti!!!

Pörri ja Pätkä 34+6
 
oireita on, mutta lieviä, siks tarkistetaan koko ajan että kaikki kunnossa. Käynnistysaikahan oli 4.1. päivää myöhemmin kuin LA!!
Kaikki on nyt okei, voimme molemmat hyvin, mitä nyt oon ite aika väsynyt, en malta olla tekemättä hommia vaikka pitäis. Mies ei tunnu ymmärtävän asiaa, valittaa kun pyydän apua! :ashamed: mutta sellaisia ne välillä on!

Haleja kaikille!

tammikuun4
 
ärärärä, murmur ja kerpele, siinä on miun joulumieli...

Anoppini on sotkenu mein elämää monella tapaa ja varsin ihan tahallaan..puuttuu kaikkeen..on puuttunut alusta lähtien. :kieh: Saisin selostaa varmaan 10m tekstiä ja kertoa kuinka ihana anoppini on mutta otan tän ajankohtasen aiheen tällä kertaa vain ja puran tästä nyt patoutumiani..:)
Kaikki liittyy näihin viime ajan tapahtumiin ja PikkuMieheen.. A) en tykkää että miun asioita puidaan kylillä ja selostellaan kaikille, mie kerron kelle haluan ja mitä haluan...No mitä tekee anoppi, selostaa työpaikasta lähtien kaikille saatanan puluille ja sijoillekkii miun asiat, sit jos nään ja juttelen jonkun kans ni sanoin mitä hyvänsä ni vastaus kuuluu että niin SE sano.. :kieh: Oma Äitini ei kerro etes lähimmille sukulaisille mtn kun toiveeni on ollut että minä kerron itte jos haluan..
B) Nyt PikkuMiehen leikkaus nosti hulapaloon, anoppini on niiiiin kovin huolissaan ja ei ymmärrä miten ei oltu kuopiossa eilen.. Soitti monesti miehelleni ja valitti samasta aiheesta, miten poika on meidän ja se leikataan ja miten me voidaan olla menemättä ja kuinka häntä huolettaa ja ja ja..
Eli ollaanko tässä nyt paskoja vanhempia kun ei menty sinne? Ja miten paha mie oon, en aattele yhtään poikaani...
Ihan niinku muuten ei ois paha mieli kaikesta tästä, kaipaanko vielä lisää paskaa niskaan joltain anopilta, no en tod.. Mut ei sitä kiinnosta kun hän nyt sentään on huolissaan meidän pojasta... :headwall: Minuahan ei poika kiinnosta, enkä ole huolissani enkä mtn muuta...
Näitä hän on myös selitellyt kylillä...
Mutta mie sanoin että meillä on myös esikko joka tarttee meitä, joka ymmärtää myös ja on kanssa lapsemme.. Eikä miusta ole kattomaan poikaa hengityskoneessa ja kaiken maailman monitoreissa ja letkuissa ja puihoissa..tunnustan sen. Haluaisin olla pojan luona mutta silti son pelottavaa, pelko menettämisestä on suuri ja sanoin että haluan pojan luokse heti kun voin tehdä muutakin kuin vain katsoa ja poika on saanut levätä leikkauksen jälkeen, hän ei todellakaan ole minulle saman tekevä. Olenko nyt huono äiti kun en ollut sängyn vieressä kun poikani pääsi leikkaussalista??

Käämini kärähti oikein olan takaa maanantaina, sen jälkeen en ole mieheeni juuri koskenut.. Tämä on väärin että puran vihan anoppia kohtaan ni mieheeni mutta se on hänen äiti, hänen kuuluisi minusta puuttua tavallaan tähän kaikkee "sorsimiseen".. tänään hänelle sitten kauniisti kerroin mitä olen mieltä mistäkin, sanoin jopa että toivon todella että jos meille ero tulee joskus ni sen syy on joku muu kuin anoppi, joka vaikuttaa ja puuttuu elämäämme todella paljon. Sanoin myös että hänen tulisi minusta sanoa äidilleen että lopettaa puuttumisen ja pitää omana tietona kaikki vitt*ilut ja keljuilut, ei tämä ole ihan helppoa sopeutua yllättäin tähän myllerrykseen ja hän ei kyllä moista ole kokenut joten ei tiedä hevon hapelikkoa tästä kaikesta..
Kerroin myös olevani valmis itse kertomaan anopille mitä olen hänen toiminnasta mieltä mutta siitä en ota vastuuta kuinka sit jatketaan ja tuleeko teksti niin kauniisti kun poika oisi voinut asian esittää...luulen että selkeästi ainakin tulisi :LOL:

Semmosta patoutuksen purkua :LOL: *huh, kylläpä helpotti* :whistle:
Kiitos ja anteeks ja Öitä :ashamed:

-väpä-
 
Täällä kans tänään neuvolassa käyty ja ilmeisesti on myrkytystä kehitteillä. Seurailen nyt verenpainetta ja pissaa vähän väliä ja tyksin lääkäri sitten sanoi että heti jos hiemankin vielä nousee ni heti sinne.. Itsekkään en vaan malta olla tekemättä mitään.. Olo huononee koko ajan, väsyttä', pää särkee..

Pissa siis ollu nyt ++ tai +++ turvotus +++++++++ :) verenpaineet 150/100 ja verikokeita nyt seurattu pariviikkoa tiuhaan ni ne arvotkin vaan nousseet..

Meinas täti mut laittaa huomennakin labraan mut sain puhuttua et meen vasta maanantaina neuvolaan ja labraan..

Kait pitää vissiin ruveta uskomaan ja lepäämään kun ei näillä asioilla oo kummiskaan leikkimistä.
 
Väpä :hug:

Käytiin tänään äitiyspolilla käyrillä. Kaikki hyvin vaaveilla. :heart: Sain muutaman supistuksenkin piirtymään käyrään. Ne oli yli 70%, mutta en millään muista mitä ne oikeat synnytys-supistukset oli? Lääkäriä ei tänään ollut eli ei mitään tietoa vauvojen koosta tai kohdunsuun tilanteesta. Olisi ollut kiva tietää onko näillä supistuksilla ollut jotain vaikutusta vai ei.
Ensi keskiviikkona sitten uudelleen ja silloin on lääkäri. Käskivät ottaa kassin mukaan, luultavasti sinne saa jäädä silloin.

Ihania uutisia Hipkukka. Toivottavasti kaikki menee hienosti ja saatte pikkuiset kotiin. Uskon, että jännittää.


HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE

Zaara ja vaavelit 37+4
 
Tsemppiä Väpä! Toivottavasti miehesi tajuaa pian laittaa äitinsä kuriin.... Olet ihan varmasti oikeassa siinä että tällä hetkellä teidän on mietittävä myös esikoistanne, ettekä voi millään sinne sairaalaan hautautua, vaan 1-vuotiaalla on säilytettävä normaalit rutiinit. Teillä meni elämä yhtäkkisesti sekaisin ja varmasti esikoinenkin sen vaistoaa joten tärkeintä tällä hetkellä on varmasti keskittyä juuri häneen. Niin harmi kuin se onkin, että pikkumiehen tilanteeseen ette valitettavasti pysty itse kovin paljon vaikuttamaan juuri tällä hetkellä, ennen kuin hän toipuu leikkauksesta. Paljon jaksamista koko perheelle ja pikkumiehelle! Toivottavasti asiat alkavat pikkuhiljaa selvitä ja poika pääsee toipumisessa eteenpäin! :hug:
 
väpä08
:hug: sano vaa suoran anopilles. Mieki sanon ja oha tuo ruvennu vähä ees kunnioittamaan miuta ja miun tapoja hoitaa MIUN lapsia!

Täällä o tehty ties minkä näkösiä asentoja..Pätkää siis yritän houkutella kääntymään rt:n :LOL:

Pörri ja Pätkä 35+0

Mukavata joulua meille kaikille tammikuisille ja lopuille joulukuisille :heart:
 
Väpä :hug: Mie olen omalta äidiltäni pimittänyt paljon asioita, ihan vain siksi kun tiedän hänellä olevan taipumusta juoruiluun. Ja tosiaan haluan tietää kuka tietää minusta tai lapsistani mitäkin. En tosiaan halua kuulla kolmannelta osapuolelta meidän asioista, varsinkaan kun ne on kertonut ihminen, joka ei välttämäti edes ymmärrä kaikkea mitä kertoo. Kiva oikoa myöhemmin asioita ihmiselle, jonka ei edes pitäisi mitään tietää :headwall:

Välillä on ihan sama mitä teet ja miten elät, jonkun mielestä teet kuitenkin väärin. Minä olen saman ihmisen suusta kuullut, että ei kukaan joka todella lapsestaan välittää voi tätä jättää yksin sairaalaan kärsimään. Ja samaten, ettei kukaan kunnon äiti laita lastaan alle kolme vuotiaana hoitoon. Mie olen ilmeisesti tuon ihmisen silmissä tupla huono äiti :snotty: Arvata voi, etten viime aikoina ole hänen kanssaan kummemmin kuulumisia vaihtanut... Vaikka mielenkiintoista olisi tietää miten hän olisi meidän tilanteessa toiminut...

Mie olen muutenkin nyt pitänyt sellaisiin ihmisiin etäisyyttä joita en jaksa tai jotka aiheuttaa vian lisästressiä/ärsytystä. Olkoonkin vaikka sitten olen inhottava ja tunteeton ihminen joidenkin mielestä. Samat ihmiset saavat varmaan tulevaisuudessa viimeisenä kuulla, että lapset ovat kotiutuneet.
 
Tiukun äiti Joo mun äiti tulee mukaan, oli ensimmäisessäkin mukana. Poika menee sit joko papalle tai mun kummitädille siksi aikaa. Onneks on hyvä lähipiiri mulla.. ei tulis muuten elämästä mitään. Täällä joku puhui sossun tai vastaavan avusta jos synnytys käynnistyy ja ei oo ketään kelle jättää lapsia.

katjuska-80 Mun ystävä tokas hyvin kun valitin ihan samaa, et mitä väliä kun peli on jo menetetty? Noh.. sehän on ihan totta. Tähän mennessä painoa kertynyt jo 28kg ja kun tää tulee pihalle, niin sit se on taas rääkättävä itseään vähintään vuoden, eikä sit paljoo enää herkutella. Esikoisesta nous 32kg, joten kai tää on vaan mun kohtalo näiden vauvojen kohdalla. :(

Väpä08 Kuullostaa ihan mun oman isäni siskolta. Aargh.. että mä näenkin punaista kun luin ton sun juttus. Nyt se on ollut mun kimpussa kun tää vauvan isäjuttu oli niin karsee. Oon ihan tahallaan kertonut sille oikein kaunistelemattoman version ja en kyl mieti yhtään mitä sanon. Oon niin kyllästynyt tollasiin juoruakkoihin, hittojako se niille kuuluu (ja puolelle kylälle)? Ärsyttävää kun jotkut miehet eivät saa äitiinsä jöötä, niiden tehtävähän se on, eikä sinun. Ugh! olen puhunut. :LOL:

Hipkukka Minusta teet ihan oikein kun pysyt negatiivisista ihmisistä kaukana. Eiköhän sulla ole huolia muutenkin, kuin tyhmät ihmiset..

(.) Täällä valvotaan kun kurkku on niin kipee. Taidan joutua sittenkin taipumaan ja lähtemään aamulla päivystykseen jonottaan. Ei oikein uni maistu kun heräsin tunti sitten siihen ku olis siili kurkussa. :( Edelleen supistelee aika ajoin, maha ihan sekasin ja vauva on niin hiljaa, että oikein hirvittää. Mut mä lähden nyt yöpuuron syöntiin kun maha kurnaa. :)

Hyvää Joulua mammat ja pienokaiset! :heart: :heart: :heart:

Minävaa ja vaavi 38+2
 
huomenta !
väpä, :hug: sano suoraan vaan anopilles, mielellään joulun jälkeen :D laukoohan hänkin teille, vieläpä asioista jotka eivät niin hänelle kuulu!

Hipkukalle tsempit vauvojen kakkailuun. varmaan jännittää kovin ajatuskin saada pikkuiset kotiin :heart: mutta varmaan myös aikasta ihanaa :heart:

Minävaa, sun teksti on ku mun suusta, vauva heittäytyny niin hiljasex et saa hirvittyneenä yrittää saada sitä liikkeelle, maha jatkuvasti sekasin ja jaska lentää.. Supistelee, mutta lähinnä epäsäännöllisesti tai sit jos on säännölliset niin ne lakkaa n. tunnin kuluttua..
Lisäksi jotain vuotaa tippoja, varmaan v-vuotoo, ja paikat ovat tosiaan aivan kypsät ja 4cm auki... mut nyt saa tonttu luvan pysyä masussa ainakin yöhön asti ...

s-a-j ja masutonttu 39+2 (esikko syntyi 39+1, en ois uskonu et tää menee pidemmälle)
 
Väpälle :hug: voi että noi sukulaiset osaa olla raivostuttavia :kieh: meiltäkin niitä löytyy ja aikani yritin sietää,mut ku totesin et oma hermo vaan menee ni oonpa jättäny yhteydenpidon kokonaan ja on elämä helpompaa :D

Nyt on puuro uunissa ja mie lähen kattomaan pukin kuumalinjaa

Joten toivottelen nyt vielä Rauhallista joulua kaikille :xmas:

Piiuli ja toukka 35 POKS
 

Yhteistyössä