***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

SEE paljon onnea :heart:

pinkgreen minulla sama vaiva et sormien nivelet sekä varsinki oikea ranne kipeänä ja jäykkänä. mistähän lie johtuu ??


täällä kans tuli pikkuiselle paketteja enemmän ku mulle ja miehelle :) isovanhemmat vissii vähä tohkeissaan :) :)


Hyvää joulua kaikille :heart:

imppuli ja vilho 37+5 :heart:
 
SEE onnea! :heart: :heart:

Jouluaatto vietetty ja mahassa rauha!
Paras joululahja minkä sain oli se kun esikoinen (1v2kk) sai availla lahjoja silmät loistaen. Se riemu, kun paperia sai silputa paketin päältä, oli ihanaa katsottavaa! Eilen illalla ja tänään poika onkin sitten leikkinyt innoissaan uusilla leluilla.
Olipa mummu kutonut villatamineetkin pikkuiselle tulokkaalle. Ihanan pehmeitä vaatteita oli bambulangasta tullut.
 
Paljon onnea SEE poika vauvasta :flower:

Täällä joulua vietetty ihan rauhallisissa tunnelmin, syöty hyvin ja tavattu sukulaisia ja leikitty. Kaikki olltiin selvästikkin oltu kilttejä kun ihania paketteja saatiin :D

Mulla särkee niveliä sormissa myös, inhottavaa.. johtuisko turvotuksesta, mulla sitä on melko paljon käsissä..

-c- rv 38
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
[Hipkukka Tuli tuossa mieleen, kun jossain vaiheessa mietit, että teidät on jo varmaan tunnistettu niin minut ainakin on ja vielä sellainen henkilö joka ei edes tunne minua :LOL:
Nimittäin KYS:ssä tultiin kysymään, että olenko mahdollisesti ko. henkilö joka tänne kirjoittaa
B)
:D Mutta hienoa, kun tunnusti sinut tunnistaneensa. Samaa toivoisin niiltäkin, jotka minut mahdollisesti ovat tunnistaneet.


SEE Onnea koko perhelle! :flower:


Keskola oli täynnä pikkutonttuja :xmas: Olivat vauvat saaneet pienet tonttulakit päähänsä, söpösiä. Meidän tonttu-tytölle lääkäri antoi kotiutusmisluvan. Mutta halutaan heidät yhtäaikaa kotiin. Poika nollasi laskurinsa pari päivää sitten, joten jännitys jatkuu vielä. Mutta on se jännä tunne, kun saa ekan kerran hoitaa lasta, ilman että yhtään lätkää tai piuhaa on lapsessa kiinni :whistle:

Hipkukka ja :xmas: :xmas: 2kk 3vk (rv37+3)

 
Onnea SEE pikku-tontusta! :heart: :heart:

(.) Vauva edelleenkin tosi hiljainen.. kovasti antoi jo merkkejä tulostaan, mut kai se haluaa yrittää äidin synttärilahjaksi. Itse en vaan jaksais enää millään odottaa.

Minävaa ja vaavi 38+3
 
See Onnea kovasti vauvasta ja ihana kuulla, että perätilasta huolimatta kaikki meni hyvin...
Saako udella, miksi sektio? Itseäni kovasti kiinnostaisi tuo alatiesynnytys, ainakin enemmän kuin sektio. Ois kyllä kiva kuulla enemmänkin, miten sulla meni. Itsellä kun luultavasti sama tilanne edessä... jos vaan jaksat / ehdit jossain kohtaa...

Eniten itseäni mietityttää se, koska vauvan saa sektion jälkeen viereensä ja milloin pääsis imettämään... Mä oon toivoni menettänyt, että tämä yksilö ikinä kääntyis oikein päin eli pää alaspäin. Kaikki asennot kokeilin tänään, poikittain ehkä kävi, mutta taas on pää tutussa paikassa... Siinä kai nököttää loppuun asti. Tänään tää asia taas ahdistaa, onneks eilen oli parempi päivä... ja tiistaina ollaan taas viisaampia.

Mites Pörri, joko siellä on käännytty?
 
Täällä joululahjat eilen avattu ja joonas sai kyllä niin paljon lahjoja että huh,huh! Mutta saatiin me myös mikon kanssa paketteja. Jouluruokaa syöty ja vauva edelleen mahassa :) Mutta kovasti vauva tunkee päätään alemmas.

Odotan jo innolla vauvan syntymää,jos multa kysytään saisi vauva tulla jo :heart: Nyt kun jouluaatosta on selvitty niin nyt saa luvan tulla!

See: Paljon onnea :heart:

Sannis ja patu rv 38+1
 
SEE :flower: onnittelut halauksien :hug: kera koko perheelle

NirppaII
Siis miehä oon ollu ties taas mitenkä päi ja iha ihme asennoissa, mut enpä vaa usko, ett Pätkä ois kääntyny rt:n.
Tosin enhä mie tuntenu sitä edellistäkään pt:n kääntymistä, mutta mutta..
Potkut kyl taas tuntuu tos rintojen alla, ei enää niinkää alhaal..oiskoha tuo? Tiistai sais kyl tulla jo!!!

Kävinpä sit tänää hammaslääkäris..illalla alko pakotus ja yö meni iha pyllylleen, ei auttanu panadol ei!!
Poistivat sit viisaudenhampaan ylhäält..toivottavasti huomen ois jo loppunu tää pakotus.
Ruoka ei hyvin maistu(mikä o ihme juttu miun kohal :LOL: ), mut jospa sitä :LOL: nauttis sit jouluruuist kunnol ens jouluna :D Jospa sitä painookaa ei sit ois tullu, ko ei oo voina syyvä :whistle: Hah, toivossa o hyvä elää!

Asiasta kukkaruukkuun..mie haluun jo alennusmyynteihin!!!!

Pörri ja Pätkä 35+1
 
SEE hirmuisesti onnea pienestä joulutontusta :xmas: :heart: :flower:

Meillä kans joulu oli ja meni, nyt on jo ihan normi-ilta fiilis :D oonkohan vähän huono jouluilija..ehkä joulutohina ja tuntu tulee kun lapset kasvaa ja koti suurenee että voi ja on jokin syy tehdä joulua..
Tänään kävimme pikkumiehelle kertomassa kuinka paljon hän sai lahjoja ja kattomassa kuinka leikkauksesta on alettua toipua.
Kakka lahjaa en ole edelleenkään saanut mutta..toivottavasti sen vielä saan. Ilmaa on kuulemma viel reippahasti masussa mutta enemmänkin on ollut eli toivottavasti suunta olisi oikea, kirurgi oli sanonut aamulla ettei ole masua niin hyvänä vielä nähny.. :p
Jatkoa siis odotellessa..

-väpä-
 
Hyvää joulunaikaa kaikille!

Ja onnea SEE joulutontusta :heart:

Me kotiuduttiin eilen mun vanhempien luota Keski-Suomesta. Esikon lahjakasa oli korkeampi ja isompi kun herra itse. Onneksi ensi vuonna on (toivottavasti) toinen jakamassa myös lahjavuorta.
Nyt on maha niin täysi, että huh huh.

Vauva on nyt sellaisessa asennossa, että unet on maks. 2-3h ja sitten on tunti oltava pystyssä. Kivut tulee sen verran koviksi, ettei pysty olemaan.
Supistuksiakin on alkanut tulemaan ihan kivasti, jospa ne saisivat pikku hiljaa jotain aikaan tuolla :kieh:

Tosin esikostakin synnytyskertomus on pelkkä yksi luku, kun täysin auki vaikka oli sairaalassa vesien menon takia jo edellisestä päivästä. Toivon vaan, että alkais taas vesien menolla. Jos muuten menee samalla tavalla, mutta suppareista pitäis tietää lähtee sairaalaan syntyy ipana vaikka kaupan kassalle. :ashamed:

Mutta nyt hetkeksi kotihommiin, ennen kun esikoinen herää.

Millinka ja masu 37+4
 
pitkästä aikaa MOI :wave:

Täällä kans lahjoja tuli ja tyttö viihtyy uusien tavaroiden äärellä näin pakkas päivinä..
jouluaatto iltana alkoi supistella ensin ihan kivuttomasti mut tosi napakasti 3-4min välein ja muuttuivat sit kivuliasiks ja niitä kans kesti jonki tunnin verran aattelin et nyt lähetää on sen verran hyvät kivut siinä. no ne loppu sit seinää taas ja uusia odotellessa.

sairaala kassi melkein valmis.

limaa tulee edellee....
kaneli ja vauva 36+3
 
SEE Paljon onnea pikkuisesta pojasta koko perheelle! :flower: :heart:

Minävaa Hieno juttu, ettei sinun tarvitse synnyttää yksin :)
Voimia koitokseen :hug: :)
Aikaisemmissä synnytyksissä mies on ollut mukana (viime kerralla oli tosi paljon hyötyäkin), ja minun vanhemmat ovat lapsosia hoitaneet. Nyt olettavat että mies hoitaa :ashamed: (ei ole osallistunut lasten hoitoon/ kotitöihin yli 2kuukauteen, joten en usko että hoitaa..) Ja että synnytän yksin.
Tottakai ymmärrän, etteivät voi hoitaa, jos ovat töissä. Mutta jos vaikka yöksi ottaisivat/ jos sattuu vapaa päivä olemaan. Pitää varmaan yhdeltä ystävältä kysyä voisko vaikka tarvittaessa ihan vähäksi aikaa ottaa. Neuvolasta kannattaa varmaan kysyä, eiköhän osaavat sielä neuvoa :)
Jos sais edes lapsosilee hoitopaikan, niin voisin vaikka synnyttää yksin. Ei kai niitä lapsia sinne sairaalaankaan voi mukaan ottaa.

(.) Ei enään verenpaine huolestuta, nyt on ruvennut pelottamaan, kun vauva ei ole muutamaan päivään paljon liikkunut :'(
Kun olen laskenut liikkeita niin just ja just se 10 tuntuu, mutta kun ennen liikkui niin hurjasti :ashamed:
Aijon soitella heti maanantaina neuvolaan, jos ei rupea masumatkaaja aktiivisemmaksi :(
Keskiviikkona huomasin, ettei kävely luonnistu niin kuin ennen :D Oliskoha vauva laskeutunut.
Esikoinen kyselee, milloin vauva syntyy :)
Ei ole kyllä mitään merkkejä, että olisi syntymässä piiiitkäään aikaan.
En ole saanut vieläkään vauvantarvikkeita laitettua valmiiksi :ashamed: Olisi varmaan hyvä jo laittaa :D (vaatteet olen jopa pessyt)

Hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 38+2 :heart:
 
Huomenta :wave:

Oli mun vuoro nousta lasten kanssa, nousinkin jo kuuden aikaan kun ei kärsiny enää sängyssä olla. Supistaa ja selkään sattuu, ja tuo pahuksen puutuminen |O
No.. ehkä mä alan jo kohta herää kahvin voimalla.

Täällä meni joulu rauhallisesti. Kerranki ei lapsille tullu karmeeta lahjavuorta ja turhaa kamaa. Lähes kaikki anto rahaa jotta käydään ostaa itse.
Kinkkua syöny niin että maha paukkuu...nyt en halua edes nähdä kinkkua enää :x

Taas pyryttää lunta ja tuulee..saan taas luvan kanssa olla sisällä tän päivän.

mulish ja hippula 35 POKS :D
 
SEE ihanaa! Onneksi olkoon! :flower:

pinkgreen sormet on täälläkin jäykkänä, ollut jo varmasti pari kuukautta. Puristusote tekee tiukkaa ja neuvolassa tästä on ollut puhetta. Kovin paljon ei turvotusta ole, mutta ehkä vähän ja neuvolassa sanottiin että voi johtua ihan vain siitä, että veri ei kierrä niin hyvin (minulla kun sormiin oikein koskee öisin ja silloin on pahimpana).

Pörri et olisi sanonut mitään alennusmyynneistä!!! :eek: :eek: :xmas: En muistanut niitä ollenkaan :ashamed: Miten siellä nyt tänä vuonna voi olla????? Alkaa liikkuminen olla vähän hankalaa enkä tosiaan jaksaisi olla pitkään, mutta pakkohan se nyt varmaan on lähteä :saint: Vaikka oikeasti en edes tarvitse mitään!

Joulu meni ja tuli syötyä :ashamed: Suklaatakin, vaikka on tämä raskausdiabetes :ashamed:

Lumi ja Lilliputti 38+5
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja NirppaII:
See Onnea kovasti vauvasta ja ihana kuulla, että perätilasta huolimatta kaikki meni hyvin...
Saako udella, miksi sektio? Itseäni kovasti kiinnostaisi tuo alatiesynnytys, ainakin enemmän kuin sektio. Ois kyllä kiva kuulla enemmänkin, miten sulla meni. Itsellä kun luultavasti sama tilanne edessä... jos vaan jaksat / ehdit jossain kohtaa...

Eniten itseäni mietityttää se, koska vauvan saa sektion jälkeen viereensä ja milloin pääsis imettämään... Mä oon toivoni menettänyt, että tämä yksilö ikinä kääntyis oikein päin eli pää alaspäin. Kaikki asennot kokeilin tänään, poikittain ehkä kävi, mutta taas on pää tutussa paikassa... Siinä kai nököttää loppuun asti. Tänään tää asia taas ahdistaa, onneks eilen oli parempi päivä... ja tiistaina ollaan taas viisaampia.

Mites Pörri, joko siellä on käännytty?
sektio siksi koska takana jo yksi sektio, perätilasynnytys alakautta ei tullut kysymykseen koska häntäluu kaartuu eteenpäin voimakkaasti. sektion jälkeen vauvan sai vierelle kun heräämöstä pääsin pois, imetystä heti kun saa vauvan viereen.
 
Moi :wave:

See oikein paljon onnea vauvasta :heart:

Minävaa Juu kyllä se itelläki välillä tuntuu että mitä tuosta painosta stressaa kun sitä kumminki tulee ja paljo!! Nytki on noussu jo 27kg ja lisää tulee..mutta sitte välillä iskee masis..
No kyllä ne sitte ajan kans lähtee :D hope so..kuopuksesta tiputin just kans painonvartijoissa 25kg/8kk

( . ) Joulu meni ihan mukavasti lapset oli vissiin ollu kilttejä, pakettien määrästä päätellen
Syöty on ja lenkkeillykki jopa olen jottei tuo turvotus kovin pahaksi mene.
Täällä kans liikkeet hiljentyny, vissiinki vaavi kerää voimia tulevaa synnytystä varten. ei tässä onneksi enää pitkästi ole kun on pikkunen ulkona :heart:

Nyt anoppilaan jos auto lähtee käyntiin..pakkasta 27 :kieh:

Katjuska ja masukas 37+0 poks!!!
 
hellou...

Täällä närästää,ja alamahaa polttelee. Maha tuntuu olevan myös sekaisin..limaa vetistä sellaista tulee täälläkin. Olo alkaa olla kärsimätön ja tuskainen. Joka yö odotan että milloin lähtö tulee,saattaahan se lähtö tulla milloin vaan mutta tuo yö tuntuu olevan yleisin :D

Patu kyllä myllää kiitettävästi,kunhan ei enää kääntyisi perätilaan. Keskiviikkona vauva vielä oli raivotarjonnassa. Sairaalakassi on pakattu jo ajat sitten,ehkä jotain lukemista voisi kassiin pakata kun joululahjaksi sain uusia kirjoja.

Nyt laittamaan joonakselle ruokaa!

Sannis ja patu rv 38+2
 

Yhteistyössä