***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

SEE
Alkuperäinen kirjoittaja NirppaII:
Mua ahistaa tää perätila... En esikoisen synnytystä stressannut ja pelännyt yhtään näin kovin. Kuinka nopeasti sieltä heräämöstä pääsee pois ja saa vauvan viereensä?
Kuinka nopeasti pystyy kävelemään yms ja milloin siitä katetrista pääsee eroon? Sektion kokeneet oisin kiitollinen tiedoista....

Tiistaina yrittävät ehkä käännöstä uudelleen, jos siihen on edellytyksiä. RV:T on silloin jo 38+6. Ja tekevät synnytystapa-arvion ja tutkivat mun häntäluun joustavuuden, kuulostaapa kivalta... Vaaselle oon koittanut puhua et josko kääntyis itsekseen, niin päästäis kaikki helpommalla, mut ehkä sillä on syynsä olla noin kuin on... En sitten tiiä onko ollut alusta asti ja neuvolassa luulleet väärin, vai onko 2 viikkoa sitten kääntynyt. Tosin liikkeet on tuntuneet koko raskauden enemmän alhaalla ja kova pallura ollut tuossa rintalastan alla, niin luulenpa sen viihtyneen näin jo pidempään...

Kai se on vaan yritettävä valmistautua siihen sektioon, mä vaan tahtoisin normaalin alatiesynnytyksen, mut eihän tässä kaikki voi mennä niinkuin toivoo....

Joulu on mennyt mukavasti ja jouluruokia syöty nyt 3 päivää. Huomenna tehdään sitten jo muuta... Alennusmyynteihin vois ens viikolla suunnata, jos jaksaa. Mitään tarvetta ei ole, mutta sais vähän muuta ajateltavaa...
Sairaalakohtaisia käytänttöjä on nuo kuinka kauan heräämössä, mutta meillä KOKS:ssa heräämösssä n. 2h ja sitten synnyttäneiden osastolle missä mies odottelee vauvan kanssa. Meillä ylös pääsee sängystä vasta seuraavana päivänä leikkauksesta ja silloin tuo virtsakatetri poistetaan. Mutta ei ainakaan minusta olisi ollut ylösnousiaksi aikaisemmin, sen verran kipeä tälläkertaa olin.

Samoin olisin halunnut kokea alatiesynnytyksen mutta asiat eivät mene niinkuin itse haluaa. Nyt sen tajuaa taas kun poju on maailmassa terveenä että nämä asiat ovat täysin toisarvoisia . Ja sanon myös niille ketkä väittävät että sektioäidit pääsevät helpolla että kokeilkaa ihan milloin vaan, EI PÄÄSE. Miettikääpä samanaikaisesti leikkaushaavan kipua ja jälkisupistuksia jotka uudelleensynnyttäneitä piinaa, sattuu ja paljon.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja NirppaII:
Mua ahistaa tää perätila... En esikoisen synnytystä stressannut ja pelännyt yhtään näin kovin. Kuinka nopeasti sieltä heräämöstä pääsee pois ja saa vauvan viereensä?
Kuinka nopeasti pystyy kävelemään yms ja milloin siitä katetrista pääsee eroon? Sektion kokeneet oisin kiitollinen tiedoista....
Meillähän neiti oli jo ainakin viikosta 25 alkaen pt:ssa. Mua ei häirinnyt leikkaussuunnitelma, kun pohjalla oli jo tieto ahtaasta lantiosta. Anoppi vaan kertoili kuinka iso ja vaarallinen leikkaus on.
Heräämössä olin n.3h mutta isä oli vauvan ja hoitajan kanssa heti osastolla. Huoneessa odottivat mua ja heti sitten sain vauvan viereen. Jaloillani olin jo samana päivänä vähän ja suihkuun pääsin seuraavana. Katetri oli kyllä ihan peestä, mulle eka kerta

:x sain pois seuraavana päivänä.
Mulla huonon muiston jätti vaan puudutusten epäonnistumiset, koska mut nukutettiin ja sitten ekä päivä meni ihan sumussa, ja nukutuksen vuoks mies ei päässy leikkaukseen. Senkin takia en halua alatiesynnytystä jos mua ei saadakaan puutumaan, tietosesti en lähe sellaseen koitokseen ilman puudutuksia
 
Huih, ko lueskeli noita sektio juttuja :/
Enpä ollu aatellu olevani heräämössä, saatikka kokevani katetria :eek:
O-ou, Pätkällä o ny kyl vaihtoehtona vaan kääntyy ja päästää mamma paniikista :whistle:
Nii ja ne jälkisupistukset uuelleensynnyttäneillä..ARGH :x Hirveetä, karmeeta, kamalaa!!
Mite neki sit kestää, ko leikkausarpiki hellänä?! :headwall:
Siispä: alatiesynnytys tänne kiitos!!

(.) Pätkä ollu tänää kumman rauhalline. Pitänee ottaa suklaata ja ruveta iha laskeskelemaan noit liikkeitä.

Ainii..ja se serkkutyttö sai tänää pojan!!Mie oon nii ylpee hänestä :heart:

Pörri ja Pätkä 35+2
 
Tiukun äiti Mulla menikin oikeen joulun kunniaks sukset ristiin äidin ja isän kanssa, joten tähän tietoon synnytän yksin. Ei tässä montaa päivää enää olekaan aikaa jahkata. Isän mielestä turhaan kiukkuan jos sattuu joka paikkaan, itsepähän olen vauvani halunnut.. ja äidin kanssa napsuu muuten vain hermot. :/ Niin.. ei kai siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin ottaa lapset sairaalaan, jos oikein kiire tulee. Joku saapi sit sieltä hakea, Mun kummitäti onneks asuu ihan parin kilsan säteellä, että voin sinne heivata jos vain suinkin ehdin.

katjuska-80 Näinhän se on ja sit kun tietää ettei se n. 30kg pudotus ole mitään herkkua ;) (kirjaimellisesti). No onpahan sitä sit taas elämänsä kunnossa kun hankaa noita lenkkipolkuja. :LOL:

pippur1 *myötätuntohali :hug: Mikään ei ole sit niin pitkää kuin odotus. Yritä keksiä kauheesti tekemistä.. no joo.. tällä kelillä..

Janoschin tarinatuokio Hyvä hyvä, pidä puoles vain! Eihän tollanen touhu ole mistään kotoisin..

(.) Voi tätä halvatun puutumista jalat puutuu, kädet puutuu. Kohta pehmenee varmaan pää ja sekin sit puutuu. Vatsa on oikein kunnolla laskeutunut --> selkä on niiiin notkolla ja siitä sit kauheet selkäsäryt. Kurkkuflunssa onneks alkaa mennä ohi, kävin jouluaattona klo 8 päivystyksessä. Kyllä vähän ketutti ajaan vanhempieni luota 30 km suuntaansa ihan kauheessa lumipyryssä. Vauva on ihan tosi hiljaa, alkaa jo oikeesti pelottaan et onks sillä kaikki hyvin ja maha on koko ajan ihan sekaisin. Ihan ku olis koko ajan joku kestosupistus päällä.. hmm.. no toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. :LOL:

Minävaa ja vaavi 38+4
 
Maksalaatikko Meikäläinen ainakin on vedelly sitä nyt joka päivä, NAM!

Jouluaattona otin puol lasia valkkaria ruoan kans. Ja kyllä mä niitä juustoja ja graaviakin olen vedellyt.

Huomenna sitten heti kauppoihin pyörimään.. en yhtään jaksa nyt olla kotona kun on täällä ihan tarpeeksi syljeskelly kattoon!

pippur1 ja sitkeä masumuru 40+2 Eipähän auttanu vaikka koitin sanoa vauvalle että vuokrasopimus päättyi jo pari päivää sitten ja häätö olis :D
 
Moikka kaikille, jäi sitten hyvän joulun toivotukset teille toivottamatta :wave:

Tosiaan 21. pvä mentiin käynnistykseen ja pieni poika(2400g/47cm) syntyi vaiherikkaan synnytyksen jälkeen 23.12. Synnytyskertomusta voin laittaa myöhemmin, nyt painaa uni silmää... Äiti pääsi tänään yksin kotiin, vauva vielä osastolla, näillä näkymin maanantaina tai tiistaina saadaan pieni kotiin =)

Ananaskirsikka+Einari 3vrk :heart:

muoks. vauvaonnittelut SEE! :flower: =)
 
Väpä :hug: :hug: :hug: Voi että sentään. Nyt jos niitä "suurempia voimia" on tässä maailmassa olemassa niin sinne teille kovasti sieltä apuja pienelle toivon. Teille itsellenne kovasti voimia myös, toivottavasti teillä on jokin lähellä oleva taho jolle voitte myös puhua, kun ei varmaan ole helppoa.

Hipkukka
Ajatella jos saisit tosiaan toisen jo käymään kotona :heart: :heart: :heart:

ananaskirsikka ONNITTELUT :flower: :heart: Odottelinkin jo uutisia :whistle:
 
Onnea ananaskirsikka :flower:

Väpälle
:hug:

Janochin tarinatuokio
, nyt pistä jo exäs ja ex anoppis ruotuun, eihä tollane oo mistään kotosin.. Jotenki kuulostaa että tahalleen omii sinun poikasi , höh ja pöh!!!!!!!! :kieh:

täällä illalla aikaskipeitä suppareita, vaan väli vaihteli.. Yö meniki taas aikasta kivasti nukkuessa! Huomen on meidän esikon synttäripäivä, ois aika upeeta jos pikkuveli/sisko syntyis samana päivänä :D katotaan miten akan käy... :p

s-a-j 39+5 :wave:
(en ois uskonu et ikinä et menee näin pitkälle tää odotus)
 
Onnittelut :flower: Ananaskirsikalle!!!

Sektiokokemus omalta osaltani 1v 7kk takaa... Spinaalipuudutuksella jonka laitto ei sattunut lainkaan, leikkaus meni hyvin ja porukkaa sali täynnä.
Salista heräämöön josta pääsin jo tunnin jälkeen synnytyssaliin katsomaan vauvaa ja isää. Minua oli käynnistelty pari päivää salissa ja siksi pääsin sinne vauvan kanssa kun säälivät minua eivätkä makuuttaneet heräämössä niin kauaa kun yleensä :D
Leikkaus tehtiin tiistaina klo14 ja seuraavana aamuna katetri poistettiin ja ei kun suihkuun. Eka suihkukokemus oli mielenkiintoinen....Täytyy vaan muistaa että napsii reilusti kaikki kipulääkkeet mitä tarjotaan niin se pahin haavakipu ei pääse "päälle".
Kävely oli pari päivää hidasta ja teki mieli kävellä selkä kyyryssä ettei haavaan tule venytyskipua mut hoitsut muistutteli et selkä suoraksi vaan ettei tule kiinnikkeitä vääriin paikkoihin.
Pari viikkoa oli kamalaa yskiä ja nauraa ja vatsalihaksethan on ihan poissa pelistä.
Mut tosiaan minä söin n.viikon särkylääkkeitä tasaiseen tahtiin ettei kipu pääse yllättään ja sit selvis jo ilman.
Kyllä siitä selviää :hug: onneksi särkylääkkeet on keksitty :whistle:

Maksalaatikkoa söin vähän jouluna ja 1dl punkkua :p

Tiituli81 onnea käynnistykseen =)

Väpän pienokaisille paljon puhtia!

Joulu oli aikamoista tohinaa ja sen kyllä kropassa huomaa...Lantio kipuilee ja ristiselkä jumissa. Ens viikolla on synnytystapa-arvio ja sit rakettien ampumisen jälkeen alan vilkutteleen Mytylle vihreetä valoa :LOL: :LOL:

Miminen ja Mytty rv 36+4
 
täällä helvetillinen yö!
En oikein tiedä noista suppareista, mitä ne sit oikeasti onkaan..?? Sellaista paineen tuntua on nyt lantiossa.. Tuntuu että ei yöllä pääse kääntyyn puutumisen ja sen häntäluun poksumisen vuoksi. ..Kele että se sattuu ku poksahtaa, on niin kova ääni että mieskin heräs kaks kertaa yöllä siihe! :LOL:

Kertoisko joku niitä supistushommia.. Mulla kova toive että meloja pysyy masussa vuodenvaihteen toiselle puolen, onko mitään keinoa millä voin ns. hidastaa tuloa, esim. makaaminen ym. Suppareita ei oo (mitä ne on?) Kohtu oli sillon viimeks tosi raaka (kohdunkaulaa 2 cm, eikä yhtää pehmeä) ku kävin taysissa 21.päivä (38+1) että kuinka pian se sit kehittyy ilman suppareita... Masusta en oo varma onko laskenu, hiukan sitä paineentuntua on lantioissa, mut on on ollu jo muutaman viikon.. KERTOKAA JA AUTTAKAA ystävät!! :attn: :whistle:

Onnea vauvautuneille ja :hug: sitä tarvitseville!!

Tammikuun4 ja melojapoika 39 POOOOKKSS!!! :heart:
 
Täällä ei oletapahtunut muutosta,vaikka niin odotinkin :D Mutta Toivotaan että jotain edistystä tapahtuisi..

Patu edelleen liikkuu hyvin ja mulla on jalkojen väli todella kipeä. Yöllä sain hyvin unta ja koko perhe nukkui 9 asti!! Olin todella yllättynyt kun katsoin kelloa herätessä..

Tänään kaupoille jos se vaikka auttaisi lisäämään supisteluja :whistle:

Sannis ja patu rv 38+3 JO!!!
 
Onnea vauvautuneille, niin niitä uutisia alkaa tulla kiihtyvään tahtiin :)

Täällä on joulu vietetty juustoja ja maksalaatikkoa syöden ;) Olo on hyvä, eikä oireita siihen suuntaan, että pieni aikoisi ulos tullakaan. Olo on suorastaan loistava - alkuun oli vissiin niin huono, että nyt mikä tahansa on parempi, ei edes nämä loppuajan krämpät juuri häiritse, vaikka toki vähän vauhtia hidastavatkin jo.

Missähän Zaara piilottelee??? Vai olenko mä vain hypännyt hänen viestiensä ohi?
 

Yhteistyössä