***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

NirppaII
Meil on 1,4v ikää esikoisella ja emme ois pärjänneet ilman äitiäni laisinkaan.. Mutta äitini on ollu aamusta siihen kun mies tulee kotiin. En mitenkään ois pessy pyllyä kun neito painaa 13kg ja kun leikkauksen jälkeen saa nostaa vauvan painon eli esikko oli muutaman kerran se ehken :D
Nukkuu pinnasängyssä edelleen joten sängystä on otettu pinnoja kolme pois ja laitettu siihe "ovi" josta sain esikon pois sängystä ennen kuin äitini aamusin ehti meille.. Muuta en juuri touhunnut tyssin kans..
Nyt pärjätään jo jokusetkin tovit keskenään, en kantelemalla kantele ja punnertele hänen kans eli vaihtele vaippaa ja pese pyllyä mutta pikku nostoja jo teen.. (pelkään kiinnikkeitä joita en halua)..

Hyvin se menee.. En aijo kertoa kauhu juttuja joita olen oman leikkaukseni jälkeen kuullut..non harvinaisia..

-väpä-

Huomaatteko ku mul on hyvä mieli ni naputan tännekkin ilokseni..:D
 
Väpä ihania kakkauutisia :flower: :D

Täälläs upistelee välille kipeesti, ja noi alamahakivut tekee mut hulluks |O
No huomenna lääkäri, saa sit siellä valittaa.

Odottelen tässä miestä kotiin jotta saa ranskikset uuniin :p Ei enää jouluruokaa :x

mulish ja hippula 35+1
 
pinkgreen Täällä kuule ollaan. :) Ei oo juurikaan merkkejä, että tässä oltaisiin mihkään lähdössä. =) Tiistaina taas neuvola. Saa nähä päästäänkö sinne...

ananaskirsikka Onnittelut :heart:

väpä Ihanaa. Oon onnellinen ja iloinen teidän kakkavaipasta. :heart:

harkkasupparit, mahan kovettumiset yms Mulla ainakin näiden vuoksi oli viime kerralla kaula lyhentynyt, pehmennyt ja auki. Toki mulla on ollut välillä ihan sikana sellaisia viiltäviä repäisyjä alakerrassa. Nekin kuulemma avittaneet.

Vauva myllertää käsillä/jaloilla tuolla minkä ehtii. Yksi ilta sain jalasta kiinni, kun toinen potki niin kovin. :) Saas nyt nähä sitten syntyykö Liinu 30.12 kun on tulevan mummon synttärit vai syntyykö joku muu päivä. =)

Alennusmyynneissä käytiin pikaiseen. Jumboon oli tarkoitus mennä, mutta sinne oli jo kehäIII:lla pitkällä niin kiitettävät jonot, että käännyttiin takas ja mentiin muualle. Paljon oli vauvan vaatteita monessakin paikkaa edukkaasti, mutta päätettiin että ostellaan sitten lisää kun Liinu syntynyt.

millis ja liinu 38+6
 
SEE ja Ananaskirskikka Onnea vauvoille! :heart: :heart:

J.T. Aikas raivostuttavaa ex-anopin käytös taas :(

Väpä :hug: hienoa!! Mukava joululahja.

hansukas täällä olen samaa ihmetellyt kun vauva melskaa ja että sattuu välillä aika kovin! :eek: Vauva puskee joka suuntaan hereillä ollessaan ja täysillä. Vielä 2 viikkoa sitten tuntui vain pienen pientä tönimistä. Huima muutos pienessä ajassa. Mahtaisko johtua siitä että istukka on edessä, eikä liikkeet tuntuneet ennemmin niin voimakkailta kuin nyt kun vauvalla alkaa olla kokoa ja tilaa vähän...?

Huomenna menen minulle uuteen neuvolaan neuvolatädille ihan peruskäynnille. Muutin kuluneen vuoden aikana ja nyt vasta sain väestörekisteriin muutettu kirjat :ashamed:

Koiraa on kamalan kova ikävä. Se jäi eilen vanhempien luo hoitoon. 3 viikon päästä saan sen takaisin kotiin, ainakin hetkeksi.

Lili 38+0 POKS!
 
väpä: Paljon onnea tuotoksesta :hug:

Täällä mä alan olla epätoivoinen,vaikka vauva ei ole yliaikainen vielä haluaisin silti jo synnyttämään :heart: Mietin että mikä voisi käynnistää synnytyksen..3 ässää voisi kokeilla mutta ainakin joonaksen aikaan nuo ei auttaneet! Onko kellään mitään ideaa joka on toiminut synnytyksen käynnistymiseen? Muuta kuin nuo 3 ässää...? Haluaisin jo synnyttämään...

Sannis ja patu rv 38+3
 
hei! Ne jouluaaton supistelut sitten loppu ja nyt ei oo muuta ku menkkamaista jomotusta selässä ja tietty vihloo..

MITKÄ ne olikaan ne 3 ässää?? ku en muista :D

nii ei mullakaan kiire niin sanotusti ole tonne synnytykseen mutta ois kiva jo päästä mahasta eroo ku nii hankala laittaa sukkaa jalkaan. huomenna synnytys tapa arvioon ja ultraan

36+4
 
SEKSI, SAUNA JA SIIVOUS taitaa olla NE kolme sanaa :)

Mulla tuntuu hikotukset peräsuolen kohdalle...taitaa olla siis laskeutunut. Kohdunkannatinlihakset on niin kireänä, että en pysty hyvin kääntymään sängyssä, kun tekee niin kipeää. Kun nyt vaan pysyisi sisällä ensi vuoteen asti. Ei olis montaa päivää!

Onnea vauvan jo saaneille :flower:
 
iiris- ihanaa kun joku nauraa mulle, tulee hymy omallekin naamalle :D Kyl tää oikeesti vaan on niin hupaisaa.. Ensin viikosta 30 sanotaan et pidä kinttus ristis et pahalta näyttää ja sit ei tuu millää helvetilläkään pihalle tuolta :D

ARGGGGG!!!!!
 
pippur1: Noooo, kyllä se vauveli ennen juhannusta tulee, don´t worry;)

Kuuntelin radiosta tänään musaa jonka sanotukset sopisivat hyvin siihen mitä Tilleri voisi mulle tuolta kohdusta laulella: "mitä tänne jää kun mä lähden täältä... Ei syytä huoleen, se päivä ei oo vielä tänään..." :D Eli ei todellakaan tunnu, että vielä olisi tulossa :)
Tiistaina täälläkin suunnalla neuvola, seuraava sitten päivän lasketun ajan jälkeen, et saapas nähdä:)
 
Kuulin saaneeni paljon ipanavaatteita hometalosta :(..
Sain vaatteet kesällä ja tänään tosiaan kuulin, että talossa on hometta. He joutuvat tyyliin polttamaan kaiken mitä talossa oli, joten haluanko nyt luottavaisin mielin käyttää niitä ipanavaatteita :(.. olen pessyt ne kerran ja vain 40 asteessa..
 
Tinzus Minä kyllä pistäisi kaatopaikalle ne hometalon vaatteet. Kun esim. lastenvaunuistakin sanotaan, ettei niihin tullutta hometta saa millään pois, että vaikka pesisi niin ettei näy eikä haise, niin silti niissä on ne homeitiöt. Niin en uskaltaisi käyttää vauvalla mahdollisesti homeisia vaatteita...

Synnytyksen aikaistamisesta/myöhäistämisestä Täällä kyseltiin vinkkejä miten saada synnytys käyntiin ja toisaalta miten saisi vielä vauvan pysymään masussa =) Minä olen kuullut, että lapsivedet saa menemään sillä tavoin, että istuu tyynyn päällä jalat ristissä ja heijaa itseään puolelta toiselle. Tätä minä muuten itse teinkin esikoiselta, kun oli jo lähes 2vk yli lasketun ajan. Aamupäivällä tein tuota heijaamista ehkä noin 20 min ja parin tunnin kuluttua meni vedet! :D Että oletin sen synnytyksen käynnistyneen sitten siitä! Kalvothan siinä kaiketi hiertyy ja ne puhkeaa, kun tarpeeksi pitkään heijaa.
Mutta toinenkin kokemus siitä samasta tekniikasta on: kakkosella kun oli kans mennyt jo lähes 2vk yli la:n, niin enpäs saanutkaan lapsivesiä menemään tuolla tavoin! Eikä se aikaistanut synnytyksen käynnistymistä mitenkään. Synnytys käynnistyi spontaanisti supistuksilla. Kätilö puhkaisi kalvot salissa, mutta vedet ei menneet sittenkään, kun vauvan pää oli jo niin tiiviisti kiilautunut eikä vesi päässyt tulemaan ulos :eek: Eli siinäpä olisin saanut ihan turhaan itsekin heijata eikä ne vedet olisi tulleet....
Sitten taas jos haluaa, että vauva pysyy masussa vielä, niin kaipa sitä sitten kannattaa vain lepäillä ja ottaa rennosti. Vuodelepoa.... sinne vuodelepoonhan ne laittaa silloinkin, jos meinaa vauva syntyä ennenaikaisesti. Mutta jos se vauva on päättänyt syntyä, niin ei kai sitä millään siellä sisällä saa pysymään =)

ON Joulu meni mukavasti kotioloissa, kun ei tosiaankaan enää näillä viikoilla ja näillä liitoskivuilla kiinnostanut lähteä autossa istumaan satoja kilometrejä sukulointireissuilla. Joulun rakentaminen kotiin tuntui vaan kyllä välillä ihan mahdottomalta tehtävältä, kun kaikenmaailman loppuraskauden vaivat on astuneet kuvioihin ja lisäks mies pitkää päivää töissä, niin ei ole apuakaan ollut saatavilla. Häntäluu tuli kipeäksi, ristiselkään sattui seisominen, harjoitussupparit jäykisteli mahaa jatkuvasti ja teki olon muutenkin epämukavaksi, ja haarat on olleet kipeät juuri silleen niinkuin joku muukin tuossa aiemmin kuvasi, eli niinkuin olisi ajanut tosi pitkän matkan fillarilla liian kovalla satulalla |O Ostin sitten Anita Baby Belt tukivyön ja voi miten se onkaan IHANA! Helpotti heti pakotusta haaroissa ja selkäsärkyjä. Voin kyllä lämpimästi suositella! Sain ihan elämäni takaisin, kun pystyy taas liikkumaan ja tekemään asioita tukivyön kanssa. Harmi kun en ollut tuota tajunnut kokeilla jo aiemminkin, ja edellisissäkin raskauksissa. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :)
Tänään kävin ostamassa vauvelille uudet vaunu, tai ehkä ne on enemmänkin mulle itselleni :D Olen pitkin syksyä ihastellut Lastentarvikkeessa Emmaljungan Edge Sport vaunuja Pro Bordeaux värisenä, ja nyt kun niistä oli välipäiväale, niin rohkenin ne viimein käydä ostamassa. Kaksi aiempaa lasta hyvin palvelleet yhdistelmärattaat meillä kyllä jo ennestään on, Teutonia Mistralit, mutta jotenkin nyt vaan hirveästi teki mieli saada vaihtelun vuoksi uudet, kun entisillä on jo niin monet vuodet kärrytelty. Hyvässä kunnossa ne olisi kyllä ne vanhatkin, mutta turhamaisuus voitti... :ashamed: :whistle:

Pauliina ja vauveli rv38 [/b]POKS!
 
Onnea tuoreille äideille ja vauvoille :flower:

Olen lueskellut kirjoituksianne, mutta eipä ole tullut itse kirjoiteltua.

Huomenna olisi synnytystapa-arvio, eli antavat luultavasti leikkauspäivän. Jännittää kovasti onko kaikki hyvin ja mitä tuumivat, kun pissassa sokerit olleet koholla joka neuvola käynnillä, mutta niihin ei ole sen kummemmin puututtu :/

Sektiosta kaksi sektiota olen kokenut, kolmas edessä. Ensimmäisellä kerralla raskaumyrkytys meni pahaksi, eikä synnytys käynistynyt, joten edellisenä iltana tekivät leikkauspäätöksen. Toisella kerralla meni vedet, mutta synnytys ei edennyt mihinkään, lääkäri teki nopean päätöksen leikkauksesta. Nyt luultavasti ei anneta alakautta etes yrittää. Kummallakin kerralla kaikki sujunut hyvin. Ensimmäisestä olin heikommassa kunnossa, ehkä raskausmyrkytyksen vuoksi. Toisella kertaa toivuin nopeasti. Nytkin aion pyytää aluksi reippaasti lääkettä, ei pääse kipu päälle. Kyllähän se kuitenkin vähän jänskättää, vaikka tietääkin mitä on tulossa.

Hyvää vuoden loppua kaikille ja kärsivällisyyttä odottajille!
 
Onnea ananaskirsikka pienestä nyytistä :flower:

Väpän pikkumiehelle onnittelut hienosta kakkavaipasta =)

Sektiokokemus on täälläkin. Vedet meni aamulla, ja synnärille mentiin, siinä alkoi säännöllisesti supistelemaan ja saliin mentiin. Ei kukaan mitään muuta ajatellutkaan kuin alatiesynnytystä vaikka iso tiedettiin vauva olevan. Ponnistusvaiheeseen asti kaikki meni hyvin ja sitten puolen tunnin ponnistelujen jälkeen kutsuttiin lääkäri kun ei etene enään niin kun pitäsi. No vauva tulossa kasvot edellä ja iso on. Kiireelliseen sektioon sitten lähtö. Puudutuksilla mentiin ja mies oli mukana. Poika syntyi 21.50. Isä lähti pojan kanssa takasin saliin ja mua kursittiin kasaan ja vietiin sitten heti perässä saliin, ei heräämöjä välillä. Kuluihan siinä nyt kuitenkin tunti ainakin aikaa.. Puolilta öin taidettiin olla osastolla. No kuitenkin heti siellä salissä pooika tuli rinnalle ja imeminen alkoi hyvin. Itse olin todella tokkurassa kaikesta tästä. Ensin normi synnytystä sitten kiiruusti leikkuriin. Koko yön olin aika sekasin, heräilin välillä ja välillä nukuin kai. Pystyyn pääsin sitten seuraavana iltana vasta ja kipu oli kyllä kova. Kovasti sitä v aan tsemppas itseään silti pystyyn ja käveleen ja toipuminen alkois sitten sujua kuitenkin hyvin ja nopeeta. Katetri otettiin sillon kans heti pois kun nousin sitten. Tilanne kotona oli hyvä tietysti kun oli esikoinen, nyt kun on toinen sitä miettii miten hoitaa tän 2 vuotiaan esikoisen.. Mies kuitenkin tiiviisti koululla. Toivotaan parasta että saisin nyt alatiesynnytyksen.

Huomenna selviää kaiketi jotain, on se synnytystapa-arvio tai siis synnytyksen suunnitteluksi kutsutaan täällä..Saakohan siitä sitten reklamoida jos ei mee niin kun lääkäri suunnittelee :LOL: No joo mutta jännittää joka tapauksessa kovasti huominen. Siitä sitten lisää myöhemmin. Nyt pitäs varmaan lähtee koittaan nukkumista.. Sekin ollut huonoa nyt.. Ja tää lunssa, voi kerpele :kieh:


Voikaahan hyvin mammat :heart:

-c- rv 38+2
 

Yhteistyössä