***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

terve toooooodella pitkästä aikaa!! :wave: ei o tullu kirjoteltuu tännekään ku oon ollu niin laiskana ton lukemisen suhteen ni ei sit tullu kirjoteltuakaan.. :ashamed:

Täällä ei mitään erikoista ole..odotellaan et vauva päättäis syntyä..mielellään tietty ens vuoden puolella ja luultavamminkin menee sinne.. :)

Eilen kävin neuvolassa ja neukkutäti sano et voi tulla ihan minä hetkenä hyvänsä et nyt tarvis niitä supituksia :kieh:

Meille pitäis kai tulla iso lapsonen.Painoarvio oli n.4kg ja yli ei anneta mennä et puolentoista viikon päästä alettas käynnistelemään ellei ala itse tulemaan.. :)

Mulle tuli tänä aamuna semmonen kummallinen tunne kun heräsin aamulla siihen kun mies lähti töihin et tänään alkaa tapahtumaan..oli sellanen paineen tunne lantiolla ja vatsa oli ihan sekasin :/ en tiä mitä sit oli..ja sit mun esikoinen oli ihmeellinen aamulla..se tuli mun kainaloon nukkumaan ja sitä se harvemmin tekee..tai oli silleen pitkään mun kainalossa..ja silitti masua.. :heart:

joo mut tällasta tänne..Onnea kaikille vauvan jo saaneille!!perästä tullaan.. :)

hentsu84 ja vaavi rv38+3
 
Vauvaonnittelut sixkids ja pippur1 :flower: :heart: :heart: :heart: ihanaa saada vihdoin se oma nyytti syliin :heart:

Zaaralle tsemppiä matkaan :hug: =)

Omaa napaa: mulla sitten tulehtui tuo sektiohaava... Vielä eilen aamulla arposin pitäiskö mennä näyttämään, kun oli edellispäivän ja yön toooosi kipeä. Ei haluais mennä 'turhaan' lääkäriin :ashamed: mutta onneksi sitten tuli mentyä, antibiootit tuli ja pari hakasta irroittivat, että märkä pääsee valumaan pois :/

Nyt odotellaan neuvolantätiä käynnille, saapi nähdä paljonko tuo jätkänpätkä on kasvanut :heart: :)


Hyvää uutta vuosikymmentä kaikille!
Ananaskirsikka+Einari 8 vrk
 
Jee, pääsen minäkin tilittämään:) !

iiris- : Ihan samanlaisia ajatuksia ollut mullakin! Oon välillä ollut ihan p*skana, et "ei se viel voi syntyä, tarviin lisäaikaa, en ole viel valmis" ja silti odotan mielettömästi että syntyis jo :heart: Mulla on pyörinyt mielessä just se, et olenko tähän nyt ihan oikeesti valmis sittenkään, mut oon lohduttautunut, et vaik odottaisin kuinka monta vuotta ni en olisi yhtään sen valmiimpi. Uskon, että aika pitkälle näin on kaikilla esikoisen odottajilla, käytäntö opettaa. Ja sitten se, että osaanko edes hoitaa sitä, mulla ei ole mitään kokemusta vauvoista (oon ite vielä ainoa lapsi kaikenlisäks, hyvä ku edes nähnyt vauvoja:D! ) Ja on tullut myös mietittyä muuttuuko parisuhde, "saadaanko me enää olla kahdestaan ollenkaan, näkeekö mies mut vielä myös naisena vai ainoastaan äitinä". Ja miten jaksan niitä yövalvomisia... Ja tuntuu myös hassulta, että justhan mä olin ite lapsi. Tai ainakin semmonen tunne mulla on:) Toisaalta luotan 100% siihen, että kaikki menee tosi hyvin kaikinpuolin ja vauva on kiltti ja ihana :) Itse synnytystä en jännitä, mutta äidiksi tulo tottakai mietityttää.

Ja sit tää mun pahin paniikki on, tiedän tämä on ah niin turhamaista, mutta et mä alkaisin "mammaantumaan":D Eli en jaksaisi vauvan syntymän jälkeen enää laittaa itseäni ollenkaan, kuljen tuolla linnunpelättimen näkösenä jossain kauppakeskuksessa 20cm juurikasvussa, huudan pää punasena lapselle kun en saa sitä tottelemaan mua, mua ei enää kiinnosta mitä puen päälleni: mulla on päällä vauvan oksentama likainen paita ja miesten 80-luvun vanhat verkkarit, jotka on kolme kokoa liian isot. Kauheet silmäpussit ja oon niin väsynyt etten jaksa mitään:D APUA, eieeieieieieieieieieie :D Kauhuskenaario!

Hassua on myös se, et tuntuu jotenkin edelleen epätodelliselta käytännössä se, että mahassa on vauva!! Okei, onhan tässä keskivartalo aikamoisesti pullistunut (että jos ei olisi raskaana, niin kyllä saisi lähteä jo lekurille kysymään et mikä tässä nyt turvottaa:D ), vauva liikkuu ja potkii, tietty sydänäänet kuuluu ym ym. Mut miten sitä on vielkin niin vaikee uskoa, et mahassa tosiaan on joku?! EN USKO:D Meen synnyttää ja sit ne kätilöt on vaan, että "joo sulle oli kertynyt vähän ilmaa ja turvotusta vatsaan, ei tääl mitään vauvaa ole" :D Ei vaan pysty uskoa...

Tosiaan, välillä on tullut jopa vähän huono omatunto kaikista ajatuksista. Mutta oikeasti olen aivan superonnellinen tulevasta vauvasta, odotan ihan mielettömästi sen syntymää ja luotan, että kaikki menee todella hyvin. Itse tulin tosi helposti raskaaksi (toisella yrityskierrolla) ja tiedän, että kaikille se ei todellakaan ole niin helppoa, ei välttämättä onnistu ollenkaan (tiedä vaikken saisi itsekkään enää toista lasta, never know!) Joten oon tästä todella kiitollinen ja onnellinen :heart:

Tulipas sepustusta kerrakseen!
-------------------------------------------

Kovasti mä tästä tähtäsin Helsingin seudun vuosikymmenen ekaa vauvaa, mutta alkaa nyt näyttää siltä että ei tule onnistumaan. Ei mitään merkkejä, että olisi tulossa ulos! Hyvästi siis kaikki artikkelit paikallislehtiin: "tässä Helsingissä ensimmäisenä syntynyt vauva, Tilleri!" ja meikän punanen pärstä lehdessä ison ruusukimpun takana palkintojen ja lahjojen keskellä, hahaa. Höh:D

:attn: ... Mutta jokatapauksessa... Loisteliasta uutta vuotta teille kaikille! Jatketaan tästä ensi vuoden puolella! Ja kiitos jo tässä vaiheessa kaikille tammivauvapalstalaisille kuluneesta vuodesta, teistä on ollut aivan uskomaton apu. Etenkin esikoisen odottajalle vertaistuki ja kaikkiin tumpeloihin kysymyksiin vastaaminen on ollut tosi mahtavaa! Jatketaan tästä:)!

~Pinkgreen ja tilleri 39+3


 
Hyvää uutta vuotta 2010 ja huomenna alkaa meidän kuukausi. :heart: :heart: Kiitoksia kauheasti tästä vuodesta. =)

Voisi vielä vuoden vikan gallupin heittää...
mitäs meinaatte puuhastella tänään?...me ollaan ihan vaan kotosalla. Hyvää ruokaa, joku leffa ja raketteja. Ei sen kummempaa. Ehkä saattaa tulla mun kavereita käymään, mutta saa nähdä.

millis ja liinu 39+3
 
pinkgreen ja iiris -samanlaisia aatoksia täällä. Eniten hirvittää se väsymys ja miten sen jaksaa. Oon yrittänyt valmiiksi manipuloida itteäni siihen että ensimmäisen kuukauden asun sängyssä vauvan kanssa ja nukun aina kun vain voi. Eilen illalla tuli kyllä kuitenkin epäusko että miten hitossa oikeasti pystyn siihen. Ja vielä se, että ensimmäiseen 2 vkoon ei saa mennä ulos! Kun olen kaksin vauvan kanssa niin vähän tuntuu pitkältä ajalta olla erossa muusta maailmasta niin pitkään.. Noh, onhan tää palsta =) ja äiti tulee avuksi viikon ajaksi tammikuussa. Ja ei tässä tainnut enää olla vaihtoehtoja kuin selviytyä :D

ja pinkgreen samoin sun pahin ja turhamainen "mammautumis" pelko on käynyt täälläkin mielessä :LOL: Sä osasit hyvin kuvailla tilanteen!!

UusiVuosiG Kaupassa käyn kohta hakemassa ruokaa varastoiksi asti jos vauva sattuisi nyt viikonloppuna syntymään. Sitten olisi tarkoitus mennä kavereille iltaa istumaan. Jos vielä jonkun raketin näkisi niin siinä se. Huomenna ajattelin mennä elokuviin ja nukkua.
Lili 38+4
 
Hei kaikki viime hetken panikoijat :D
Äitiyteen ei voi kukaan varautua etukäteen...Välillä väsyttää niin et meinaa järki lähteä mut silti sydän pakahtuu joka kerran kun pieni nukahtaa syliin :heart:
Ei kukaan voi etukäteen sanoa millaista se on, meidän esikoinen on aina ollu huono nukkuja ja söi vauvana tooosi usein ja mamma valvoi mutta kaikki on sen arvoista..pienen aarteen ...ja vähän isommankin.

Sinua tunne en,vaan hiljaa aavistan
sen täydellisen ihmeen,sen lahjan valtavan
Sinua tunne en vaan tunnen kuitenkin
Luot sydämeeni valon kuin tähti loistavin
Sinua tunne en, vaan valtaat maailman
Et arvaa kuinka paljon sinua odotan :heart:

RAUHALLISTA VUODEN VAIHDETTA MAMMOILLE JA MASUILLE!!!! M&M rv 37+1

P.S UV-GALLUP me mennään naapuriin iltasella syömään. Nyyttäri meiningillä 3 perheen kesken jossa kaikilla pieniä muksuja...Täytyykin laittaa kohta lohi savustumaan :p
 
ananaskirsikka Toivottavasti haava paranee, eikä tulehdu pahemmin. Onneksi olet käynyt näyttämässä sitä.

Uusivuosi G Ei mitään poikkeavaa muihin päiviin. Vanhemmat lapset on uuden vuoden vietossa mummolassa...,siellä ampuvat raketteja ja valavat tinaa jne...
Meillä varmaan mennään taas nukkumaan yhdeksän aikaan illalla, kuten melkein joka ilta =)

 
POKS vr 38
Pääsinkin jo eilen neuvolassa käymään ja kaikki oli hyvin .painoa pudonnu yli 2kg,mutta turvotus lähti vessassa ravaamisen myötä joten se selittää painon.hemppa oli noussu 124(edellinen mit 104)paineet 127/75,pisu puhdas,sf 38.neukkutäti oli ihan kauhuissaa tosta sf mitasta ettei edes kirjannu neuvolakorttiin sitä.mutta sekin selittyy sillä että mulla lapsiveden määrä lisääntynyt jatkuvasti(ultrassa katsottu,sunnuntaina).
Mutta kaikin puolin siis kaikki hyvin.
JA ARVATKAA kuka alkaa siivoilemaan tänään hieman ennen puolta yötä että saiskin lähteä jo ennen aamua laitokselle :attn: .Muutoin siis aamulla kalvojen puhkasuun.Huomenna siis loppuu minun raskaus ja saan nyytin kainaloon ,vihdoinkin.Ja samalla nää ihanat kivut/tuskainen olo päättyy ja otan ilolla vastaa uudet vaivat mitkä synnytyksen jälkeen saa sitten seurakseen :D .

G::kotosalla vietetän tämän vuodenvaihteen(tai synnärillä) mutta vanhimman tyttären kanssa ja anoppi lupasi tulla myös tänne kun mies yön töissä 1asti,että jos lähtö tuleee niin on kyyti valmiina sairaalaan.

Hyvää Uutta Vuotta 2010 kaikille ja voikaa hyvin nämä loppumetrit :heart: .

Velmuliina ja Juniori rv 38
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Täällä tänään laskettu aika, mutta eipä vielä oo vauva osoittanut erityisiä ulostautumispyrkimyksiä. Todella alhaalla on kyllä, sf-mitta pienentynyt ja paineentunnetta on alhaalla.

Meillä ei oo erityisiä uudenvuoden suunnitelmia, justhan tästä joulusta vasta on selvitty. :LOL: Esikoinen kuitenkin täytyy saada nukkumaan n. klo 20, joten ei oikein voida lähteä tuonne ulos paukuttelemaan tai mitään. Ja joulukilojen takia ei viitsitä kauheasti herkutellakaan. :D Ehkä me pelataan miehen kanssa Scrabblea tai katsotaan elokuvaa. =)
 
Pippur1: Onnea Rinsessasta :heart:

Täällä tuli aamulla käytyä neuvolassa, kaikki kunnossa, mutta hb oli noussut 113 -> 130 kahdessa viikossa.
Sanotaan että tuo nousee kun synnytys lähenee, mut kuuluuko sen nousta jo 1kk ennen synnytystä? Ei muuten, mut kun olis vielä muutto tammikuussa :LOL:

Nyt on vauvalle kaikki tarvikkeet ostettu, vaippoja ja korvikkeita lukuunottamatta.. muuten en keksi enää mitään mitä tarvis ostaa. Tänään hain patjan paikallisesta huonekaluliikkeestä, mä protestoin noita isoja marketteja niin kauan kun omalta kylältä saa kaiken mitä tarvii :)

G:
Lähdetään miehen entisen elämän lasten kanssa kyläilemään toiseen lapsiperheeseen, siellä on nyt pian parin kk ikäinen vauveli.. voi hakea vähän "vauvakuumetta" sieltä :p
 
Täälläkin sitte neuvolassa käyty, vai vielä synnytystapa-arviolääkäri, hah sanon minä. ihan samalla tavalla pikasesti katto kaikki mitat ja muut, kohdunsuu ulkoreuna auki mutta sisäreuna kiinni, häh ?! mutta sano että kyllä ens vuodelle menee tää vaavi. :p Sitte kun kysyin ni sen verran sano että juujuu mahtuu tulemaan, kun äiti on normaalin kokonen ni ei mitään ongelmia. aha. no siinäpä se sitte. kai tuo mahtuu sitte. :) Ja juu !! Painoa tulluki kuitenki 2kg / viikko ! kiva ! luulin oikeesti ettei ois ees tullu paljoa.huh. mut turvotuksesta varmaa suurin osa, kun ei kengätkää meinaa mahtua jalkaa enää. Sf34 , korkeimmillaan kuulemma nyt, jaja, eipä siellä sen kummempia. ei se lekuri ees kertonu että onko tuo vaavi tuolla oikeinpäin, enkä jaksa nyt lähtä hakemaa korttia että kattosin merkkasko ees ( kissa makaa sylissä.. ). mut kai se olis sanonu jos ei ois oikeinpäin. huoh. olipa taas semmonen käynti että enempi vaan on sekasin tää mamma. ja näköjään vertakin rupes tiputtelemaa tuolta alhaalta sen tutkimuksen tuloksena.

Pinkgreen kyllä hyvin osasit kuvailla tämänki esikoisen odottajan mietteet. ihan samalla lailla täälläki pelottaa ja kauhistuttaa, mutta malttamattomana oottaa silti. mistää ei mitää tiedä, miten se sitte sujuu, toisina päivinä pystyy luottaa siihen että jotenki osaa mutta toisina sitte taas oon ihan varma että hajotan tämän lapsen jos ne päästää minut sairaalasta sen kanssa kotiin ilman vartijaa.. :p

G: Tosiaan tonne miehen kavereille pitäis lähtä tänään istumaa iltaa, pojat saunoo ja ottaa muutaman oluen ( meidän ukko viimeset sitte vähään aikaa.. :p ) , ja kai kaupungille kattoo raketteja sitte, mut ei vaan jaksais yhtään kiinnostaa. mieluummin olisin ollu kotona tai jotain.. mut. mitenkäs sanot ku toinen on niin innoissaan..

Mutta Hyvät uudet vuodet kuitenkin kaikille mammoille ja vauvoille !! Ja tosiaan kiitos tästä vuodesta ja mahtavasta vertaistuesta kaikille !!

NiiZ ja Pallero 36+2 :heart:
 
do dii...
vauva laskeutunu, prot + onneks vaan 1!!
paino laskenu melki kilon,
rr suht ok.. sovittiin että jos olo pahenee ja rr yli 150/95 ni sit meen svo:lle.. siis riittää jos jompi kumpi arvo tahansa..
nyt kaikki tammikuiset "sinne" tulppa, ni saadaan oman kuun lapsia.. Kukahan on eka?! :LOL: :LOL:

nyt pakkaan varuiks kassi ja sit vaatekaapin siivous ja päikkärit!!
Tammikuun4 ja melojapoika 39+4 :heart:
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA TÄÄLTÄKII ... Joka päivä supistelee kipeestikki mutta sit loppuu ku seinää. Toivotaan ettei enää pitkää sit harjottele. kirkasta vuotaa koko ajan pöksyihin ja ihan vetistä en usko että on lapsi vettä koska ei haise oikee millekkää. nyt on ne viikot ku esikoinen synty... Heh että on jännää... :D

ja lisää oli vauvoja tullu. Onneksi olkoon!! :flower:
 
Esikoisen odottajana minulla on ihan täysin samat mietteet kuin teilläkin! Ehkä se kuuluu tähän äidiksi tuloon, että oikeasti miettii ja pohtii sitä tulevaa eikä oleta itsestäänselvyytenä että osaa.. Ja samalla tavoin minäkin jännitän enemmän sitä äitinä oloa kuin synnytystä. Ja kamalasti pelkään sitä, että mokaan jotenkin ja vauvalle sattuu jotain :ashamed: Olen niiiiin kömpelö ihminen kuin vaan voi olla! Eikä mitään kokemusta pienistä lapsista.. ja ja... Olen alkanut miettimään, että miten ihmeessä ihmisten annetaan lisääntyä ilman minkäännäköisiä lupia tai kursseja :LOL: Välillä tunnen itseni niin avuttomaksi kun ajattelen tulevaa, että melkein toivon että tähän olisi pitänyt käydä joku kurssi ja saada viranomaisilta lupa lisääntyä että oikeasti tietäisi olevansa kykenevä tähän :whistle: Mutta eiköhän me kaikki pärjätä kuitenkin =)

Neuvolassa käyty ja edelleen kaikki oikein hyvin. Kiinnittymisestä kysyin, mutta ei oikein vastannut mitään eli en sitten tiedä mikä on tilanne.. joka tapauksessa Lilliputti on laskeutunut paljon.

Tänään on tarkoitus olla ihan vain kotosalla. Herkkuja ei muuta, mutta ehkä vähän sipsejä voisi ottaa :p

Minä aloitin jo kolmesta s:stä siivoamalla :saint: Huominen siis tähtäimessä ja ajattelin aloittaa nyt ajoissa, että jotain tapahtuisi huomenna :D Loppuillasta sitten muut s:t luvassa, toivottavasti ;) Ja keskiyön jälkeen jos kokeilisi sitä tyynyn päällä heijaamista :LOL: Että tämmöinen uusi vuosi luvassa :D

Pippur1 onneksi olkoon!

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Lumi ja Lilliputti 39+3
 
Viime yö pyöritty neljään asti valveilla. Sitten alkoi supistella, ja olivat taas kyllä tuntuvimpia tähän asti. Ehkä 20 min välein tuli, ehdin juuri nukahtaa uudelleen ja taas heräsin polttoihin. Näköjään nyt tuntuvat mulla tuolla selässä ja kankuissa, ei niinkään mahassa.
6-11:30 sain sitten nukuttua ilman suurempia heräilyjä.

Piiuli: Juu, ehkä kirjoitin vähän huonosti eli 41+3 on yliaikaistarkastus ja sitten tehdään kaiketi päätökset käynnistämisistä ym. Meillä tuo osuu lauantaille, joten en sitten tiedä vaikuttaako asiaan jotenkin.

Nuha alkaa olla voitettu, vaikkakin vielä on hieman heikko olo. Ehkä se tästä!

Uusivuosigallup: Miehen tytär haetaan meille ja samoin miehen veli tulee vaimokkeineen. Perinteinen setti: nakkeja, ranskalaisia, perunasalaattia, tinoja ja raketteja. Ja illalla aletaan sitten tekemään niitä poppakonsteja!

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

mamma ja Kirppu 40+1
 
iiris- Toi on ihan normaalia. Mua pelotti, et mitäs jos en tykkääkään siitä vauvasta ym. kun esikoista odotin. Nyt mietin voinko rakastaa toista yhtä paljon kuin ensimmäistä. :) "Ethän voi rakastaa" sellaista ketä et ole vielä tavannut ja sit kun saat vauvan sykkyyn ja aloitatte yhteisen taipaleen niin päivä päivältä rakastut siihen lisää. :) Sitä on niin ymmällään ja tunteiden vuoristoradassa, ettei sitä voi tietääkään mitä tuntee. :) Itkumaratoonit on mun mielestä ihan normaaleja, sit kun on tarpeeks itketty niin kaikki on taas hyvin. :)

pinkgreen Sama oli täällä esikoisen kohdalla. En osannut vaihtaa vaippoja ja soittelin aamuisin aina kaverille mitä tällä kelillä pitää vauvalle pukea päälle. ;)
Pelkäsin ite esikoisesta tuota, mutta kyllä oon "aina" jaksanut laittautua ihmisten ilmoille. Nyt viimesillä ollessani en oo jaksanut kauppaan tai vaiks neuvolaan laittautua, ku muutenkin näyttää niin karseelta et aivan sama, mut kyllä oon aina kaupunkiin mennessä laittautunut. Se on mun mielestä ihan itsestä kiinni. :)
Ja minäkään en ymmärrä vieläkään, että parin päivän päästä mulla on vauva.. Enkä ymmärrä sitä varmaan vieläkään kun se tulee pihalle. Katon vaan ja mietin, et keneltäköhän toi on jääny..? :LOL:

Lili78 Tänne kans varmaan iskis mökkihöperyys. En voi kyllä kahta viikkoa putkeen olla kotona, koska jonkun on käytävä kaupassakin ja viedä esikoista harkkoihin. Helppoo ei oo elämä, mut millonka olis. :)

UusivuosiG Mennään esikoisen kanssa mun vanhempien tykö syömään ja ampumaan raketteja. Sit olis suunnitelmissa lähtee synnyttään. ;)

Sero Lääkäri sano et noi yksittäiset mittaukset ei kerro juuri mitään, et heittelee mm. oman nestetasapainon mukaan noi rauta-arvot. :)

millis1981 Monella taitaa olla kassit ovenpielessä odottamassa, kilpailu pystyyn kuka on ekana synnärillä. Taidetaan oikeen kassialmoja olla. :LOL:

(.) Neuvolassa käyty taas tänään. Nestetankkauksen ansiosta oli paino noussut +200g yössä ja mitattu ennen aamupalaa. Miten niin ollu vähän nestevajausta..? Verenpaineet oli n. 145/87, joten vähän paremmat ja pissa oli tänään puhdas. Sain aamenen ettei tartte ennen ku ens viikolla mennä, jos ei vauva oo vielä syntynyt. JAIKS! B) Kohta lähen kattoon Alvin ja Pikkuoravat 2, jes! Tänään on suppaillu koko aamupäivän aina välillä, mut ei kovin kippeesti.

Minävaa ja vaavi 39+2
 

Yhteistyössä