***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

HIPKUKKA :hug: ONNEA PIKKUISISTA

Olenkin odotellut kuulumisia. Jotenkin jäi sellainen olo, että olet joutunut sairaalaan makoilemaan. Tule kertomaan kokemuksia, kun ehdit.

Paljon voimia pikkuisten kanssa. :heart:
 
HIPKUKKA Onneksi olkoon koko perheelle :)!!

Aivan säikähdin kun luin otsikon "ekat vauvat syntyneet", että ompas aika mennyt nopeasti, ja sitten aloin pohtimaan, että olenkohan nyt ollenkaan oikealla sivulla..

Kaneli87 Mullakin on koko ajan nälkä, tai ainakin töissä :). Mulla ei ole täällä evästä ja tekis mieli lähtee ajelemaan lähimpään kauppaan.

Tietääkös kukaan mitä ongelmia vitamiinien "yliannostukset" tekee? Otan joitain erilaisia vitamiineja, joskin monivitamiinipakkauksissa on samoja aineita kun esim. pelkässä D-vitamiini purkissa. Annostuksia ei sais ylittää, niin mikäs siinä jos ne ylittää? Sitten menin ostaan vielä soijalesitiiniä [koska se ovvaa nii hyvää] ja soijalesitiini auttaa vielä vitamiineja imeytymään muiden hyötyjen lisäksi.
 
oli puhetta. .Mulla kokemus vain yhdestä synnytyksestä 12.12.2007 :)

Mulla käynnistettiin synnytys joonaksesta viikoilla 40+3 raskausmyrkytyksen takia. Ensimmäinen päivä yritettiin käynnistää tableteilla mutta eihän ne mitään tehneet. Seuraavana aamuna puhkaistiin kalvot. Siinä rupesi tapahtumaan. Klo 11 sain epiduraalin kun ilokaasu ei enää auttanut. No epiduraalin laiton jälkeen meni aika nopeasti nimittäin joonas syntyi 14.20 ja tuo epiduraalin laittaminen ei sattunut yhtään. Koko synnytyksen kesto oli 5 tuntia 30 min. :D

Lääkäri sanoi viime viikolla neuvolassa että tämä vauva saattaa syntyä nopeammin. Ja toivon että tämä vauva lähtee itsestään tulemaan.

hipkukka: Paljon onnea pikkuisten johdosta! Voimia kasvamiseen :heart:

Sannis ja patu 27+1
 
Hipkukka Lämpimät onnittelut ja voimia tuleviin viikkoihin ja kuukausiin ja pienille myös voimia kasvaa ja vahvistua :hug: :flower:

(.) Sairaslomalla ole - taas! Tällä lertaa lääkäri teki päätöksen pistää saikkua suoraan äitiysloman alkuun, meinasi, että työni on muutenkin niin rankkaa ja olo ei tästä varmasti enää ainakaan parane, joten parempi olla pois, saavatpahan töihin hankkia sijaisen pidemmäksi aikaa. Mikäs täällä möllötellessä, olokin on kohtuu hyvä, kun saa levätä riittävästi. Syyän sairaslomaan on siis huimaus ja alhaiset verenpaineet. Omien voimien mukaan sitten täällä touhuilen jotain pientä joka päivä. Vauvalla on kuulemma kaikki hyvin ja hän ottaa omansa - äiti tässä huonosti voi.

synnytyksestä oli puhuttu, toivon mahdollisimman luomua, viimeksi sain epiduraalin ja se kyllä vei kivut, mutta johtui sitten siitä tai muusta, synnytys pysähtyi, vain supistukset jäi. Nyt menen tilanteen mukaan ja toivon, että ilman epiduraalia pärjäisin. Saa sitten nähdä, miten käy!
 
Himpukka ihan kauheasti onnea pienokaisten johdosta koko perheelle ja voimia. Raskaat ajat on edessä mutta jos vaan jaksat niin käy meille kuulumisia ilmoittelemassa. Mä odotan yhtä mutta pelännyt keskosena syntyvän ja itkuhan tuossa tuli kun sun iloiset uutiset luki. Taitaa olla kyllä onnen kyyneleitä nyt.

vauva-10 + Muukalainen 24 + 5
 
Hipkukalle onnittelut :hug:
Kyllä se vaa o uskottava, ett tää aika menee nopeesti ja jo kk:n kuluttua saadaan varmaan lukee enemmänki tammikuisia, jotka synnyttäneet.
Miehä meen varmaanki helmikuun puolelle, argh! Mulla ko nää muksut tykkää kölliä masussa ja kaikki 3 o jouduttu häätämään pois käynnistyksel, eli pari-kolme päiväähä se tääki tietysti yliaikaseks menee.
Mut eip voi mitn..

Pörri ja poika 24+1
 
Hipkukka onnea koko perheelle! :flower: Tuntuu kyllä tosiaan hurjalle, että nyt jo on tähänkin pinoon ekat vauvat saatu!

|.) Äitipolilla käyty ja ultrattiin. Lilliputilla kaikki hyvin :heart: Ja synnytystapa arvio tehdään rv 36 ja siihenkin jo varattiin aika. Ajattelin ensin, että meneepäs se pitkälle mutta eihän tuohon olekaan kuin alle 9 viikkoa!! Hurjaa!

Lilliputti olikin nyt kääntynyt eli ainakin tällä hetkellä on raivotarjonnassa. Sykkeet tuntuu olevan aika matalia, nytkin taas 130 eli poikaanko tämä viittaisi? Nytkin kyllä kysyi halutaanko tietää sukupuoli, mutta haluan odottaa synnytykseen asti =)

Lumi ja Lilliputti 27+4
 
Hipkukka - Onnea pienokaisten johdosta koko perheelle!! Eilen mietin juuri että mihinköhän olet kadonnut. Jaksamisia tämän ajan yli kun pikkuiset on sairaalassa kasvamassa isoiksi. Taitaa olla uutinen aika ylläri niille sukulaisille jotka ei vielä tienneet raskaudestanne =)

Olin myös varma että taisin tulla väärälle sivustolle kun ostikossa luki "vauvat syntyneet". Tuntuu uskomattomalta että jo nyt tässä pinossa on vauvoja. Onneksi ennuste on näillä viikoilla ihan hyvä.

Kiitos rautatabletti kommenteista. Näin taidan tehdä että alan syödä niitä iltaisin. Muuten kun syön lähes koko ajan. Puntarissa se ei ihme kyllä näy. Paino on pysynyt jo 1,5 viikkoa samassa.

Sunnuntaina saan hoitopöydän kotiin jonka huusi huuto.netistä. Ihanaa =) Sitä ennen pitäisi saada pari kaveria auttamaan sohvan kantamisessa paikasta toiseen ja parin keittiönoven laittamisessa paikoilleen.

Minulle on tulossa 70-luvun lopulla käyttämiäni vaatteita omankin vaavin käyttöön. Äiti oli etsinyt ne ullakolta ja pessyt valmiiksi. En itse tiennyt että näitä vaatteita on jäljellä ja ovat aika suloisia. Sieltä löytyi -78 äitiyspakkauksen makuupussi ja joku potkupuku. Ja sitten itse tehtyjä hattuja ja mekkoja yms.
Lili 26+5
 
Synnytyksestä näin ensikertalaisena ei oikeen tiedä mitä odottaa. Onhan noita synnytyksiä nähnyt tv:stä mutta... aion ottaa itselle kivunlievitystä, epiduraalia olen miettinyt. Saas nähdä sit kuinka synnytys etenee jne..

Just tulin ulkoilemasta ja kylläpä teki hyvää :) Vilho potkiskelee reippaasti masussa varsinkin yötä vasten innostuu reuhaamaan :) maanantaina taas neuvolaan (lääkärille) tarkastamaan mikä on tilanne :)

mukavaa viikonloppua kaikille :)

imppuli ja vilho 26+5 :heart:

 
Onnea Hipkukan perheelle!! :heart: Ja voimia pikkuisille vauveleille, toivotaan että kaikki menee hyvin siellä kaapeissa!

Piti oikeesti munkin lukea otsikko pariin kertaan ja ihan tavata, että tammivauvat lokakuussa... :)

Eilen illalla lueskelin palstaa, mutten kerennyt kommentoida mitään. Huomasin, että täällä alkaa olemaan jo supisteluja yms. muita merkkejä tulevasta. Minullakin on alkanut olemaan kaikenmaailman kipuiluja massussa, kun joutuu poikaa kantelemaan ja nostelemaan. Miehellä sattuu olemaan vielä työn puolesta reisua enemmän ja vähemmän eli yksin punnerran huomenna 1v täytttävän pojan kanssa... nyt alkaa vielä hillitön synttäreideiden järjestely. En oikeen osaa sanoa onko nuo kipuilut, nipistykset ja muut kiristykset supisteluja vai mitä vaikka toinen tulossa. Ekassa raskaudessa kun supistelut alkoi tuntumaan vasta sairaalassa... Ja mulla on hyvin hämärät muistikuvat niistä.
 
Kylläpä otti mahasta kun näin otsikon muutoksen... Onnea Hipkukalle ihan miljoonittain ja tsemppiä tulevaan!!

Täällä ei ihmeitä, työpäivän jälkeinen hurja väsymys. Lähden katsomaan mitä ihanuuksia sisko on Kirpulle ostanut Lontoosta.

mamma ja Kirppu 28+2
 
Hui, vauvoja jo!? Paljon onnea Hipkukalle - ja koko perheelle! Tuliko vauvat ihan yllättäen, vai oliko jotain ennakko-oireita? Mulla sai kaveri vajaa vuos sitten vauvansa n.3kk etuajassa. Hänellä oli raskausmyrkytys, minkä oireita ei itse tajunnut...

Mulla oli neuvolalääkäri pari päivää sitten. Lääkäri oli tosi huolissaan mun suppareista, kun niitä tulee myös levossa ja tuntuvat selässä asti. Vaan paikat on yhä visusti kiinni ja kiinteä, eikä kohdunkaulakaan oo vielä yhtään lyhentynyt. Vaan tulipa taas todistettua, miten nuo supparit jakaa ihmiset kahtia, toiset huolestuu niistä heti, toisten mielestä on ihan normaalia - siis ihan lääkäreidenki! Tähän asti kaikki lääkärit on sanoneet mulle niiden olevan täysin normaaleja ja etenkin uudelleen synnyttäjillä kuuluvan asiaan, tää sit tyyliin naama valkosena oli jo kirjottaa saikkua, kunnes sisätutkimuksen jälkeen sanoi, et no panic.

Joku kyseli tuosta tarjonnasta. Mulla on vauva toistaseks viihtynyt poikittain, kädet ja jalat alaspäin. Kysyin lääkäriltä, et missäs vaiheessa nää normaalisti siirtyy raivotarjontaan (2 edellistä on ollut siinä n. viikosta 20 lähtien!) ja hän sanoi, et vielä rv 30 mahtuvat hyvin kääntyilee, mut sen jälkeen alkavat pikkuhiljaa asettumaan. Et vielä ei oo ainakaan kuukauteen huolta, jos vauva on väärässä asennossa. Ehtii sitä muuttamaan niin moneen kertaan, ja aika moni käännetty vauvakin kääntyy ite takas perätilaan kun siellä vähän ennen synnytystä niitä saatetaan alkaa yrittää kääntää "oikein" päin.

Sf-mitta mulla oli 23cm, eli nyt menee ihan keskikäyrällä. Vauva kyl poikittain, et tiiä miten paljon isompi olis, jos olis siellä oikeinpäin... Hemppa 121 ilman mitään lisärautoja, nyt sain suositukseksi ottaa vaik joka toinen päivä rautaa, tai miten maha kestää. Ihmeen hyvänä se on pysynyt, eikä voi laittaa väsymystä sen piikkiin. (Nimimerkki nukun 10t joka yö!)


Hemuli 26+4
 

Yhteistyössä