***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Heip

Mä en jaksa näitä selkäkipuja! Lapojen väli on koko ajan ihan kuin tulessa. :headwall:
Eilen kun joulukortteja väsäsin niin kohdun suulla tuntui tosi kipeää venytystä. Taitaa pienokainen laskeutua tai jotain.

NirppaII Light mehuja, light limppareita, vichyä, vettä. :)

Siis mä luen ihan järkyttyneenä noita teidän juttuja välinpitämättömistä miehistänne. Tulee ihan sellainen olo, että onneks mulla ei ole miestä. :eek: No ehkä mä oon sellainen pimppu-iita, etten ottaisi mitään tuollaista vastaan. Avaisin sanaisen arkkuni kyllä välittömästi ja pistäisin ukon ruotuun, mutta ehkä just tän takia mulla ei miestä olekaan. :whistle:

Minävaa ja potkuri 34+5
 
alkoi täällä :D Nyt saan olla siis ihan rauhassa ja kasvatella masua. Ja laittaa loput tavarat vauvalle valmiiksi. Pitää ostaa vielä rasvat ja vaippoja yms..

Tänään olin töissä 10.30-16 ja sen jälkeen käytiin mun äidillä kahvilla. Nyt lepäilen sohvalla ja kohta voisi käydä laittamassa pesukoneen päälle.

Patu jyllää mielellään yöllä kun mua nukuttaisi. Ja pissalle pitää herätä ainakin kahdesti yössä. Maha on mun mielestä tipahtanut alas. :)

Sannis ja patu rv 34+3
 
Zuh
Dolly: Ne listat on niitä vihonviimeisiä.. Meillä remontoidaan koko taloa vähän huone kerrallaan, josta syystä keittiöstä on puuttunu listat jo kohta KAKSI vuotta. Nyt ne sentään on jo kellarissa hommattuna, vielä kun saataisiin seinille :) Mukavasti edistyy teidän remppa, tsemppiä loppupuristukseen!

Isoista mahoista: Mulle eilen pamahti päähän ajatus siitä miten tyhjältä olo varmaan tuntuu kun vauva ei enää olekaan mahassa!! Monta kuukautta on elänyt potkujen ja pönkäilyjen kanssa ja sitten yhtäkkiä ei tunnukaan enää mitään. Siispä luulenkin että luonto on suunnitellu ton mahan kasvun juuri tätä ajatellen; loppuvaiheessa ollaan jo niin totaalisen kyllästyineitä ja väsyneitä mahoihimme että olemme vain iloisia kun päästään siitä eroon :D

Tica: Mulla ummetukseen auttaa hyvin esim. puolukat ja mustikat. Paljaaltaan vaan usealla aterialla niin tulos on taattu. Voimia teille remonttiin, kaaoksessa mekin asutaan mutta me sentään tiedettiin se jo ennalta. Toivottavasti ehditte saamaan jonkinlaiseen kuosiin ennen vauvaa, mutta muista että vauvalle tärkeintä on perhe ja läheisyys, ei se onko huone ihan tiptop.

Sairaalassa olosta: Minä haluan pois mahdollisimman pian. Nukun huonosti vieraissa paikoissa ja en tykkää sairaalaan kliinisestä ympäristöstä. Perhehuoneita ei mun mielestä edes ole ja ollaan miehen kanssa kotioloissa sen sortin höpsöjä ettei osata kuitenkaan olla omia itsejämme jos vieressä makoilee toinen äiti perheensä kanssa.. Ainoat synnytyksen kauhukuvat liittyvätkin vain pitkään sairaala-aikaan..

Omassa olossa ei kyllä ole tapahtunut mitään muutosta. Jos väsyttää - nukun, jos ei niin touhuan hommia. Otan siis tosi rennosti, mua ei stressaa (paitsi remontin edistyminen ehkä ihan pikkusen..) ja päivä kerrallaan mennään. Kolottaa ja supistelee säännöllisesti, mutta siihenkin on jo niin tottunut, vähän voi olla kummallinen tunne sitten kun ei koskekaan joka päivä jonnekin.

Jaksamisia mamulit!

~Zuh & Naatti 31+3
 
Monella on alkanut virallisesti näköjään äippäloma. Niin se aika vaan kuluu.

Tänne ei sen ihmeempää. Tas vaihteeksi huonosti nukuttu yö takana ja sen seurauksena otettu päiväunia nyt päivällä. Oltiin anopin synttäreilläkin ja meinasin simahtaa autoon.

 
Onnea äippälomalle jääneille. Täällä vielä 2 pv. jäljellä ja keskiviikkona alkaa äitiysloma. Ihanaa. Viimeinkin.

Olen NIIN totaalisen kyllästynyt tähän kaaokseen kotona. Iltaisin työpäivän jälkeen ei todellakaan jaksa järjestää kaappeja ja viikonloppuisin olen ollut ihan puhki. Kuten tänään. Yön nukuin taas tosi huonosti. Maha oli kova kuten supistuksissa koko ajan ja aamuyöstä ei edes nukuttanut. Ja väsy iski uudelleen kl. 12 ja nukuin 3 tuntia.. Siinä ne vapaat sitten meneekin.

POKSUA pitää, eli 34+0

Lili78
 
Zuh Kiitos, suurin ongelma vaan on, ettei tässä remonttikaaoksessa mahduta vauvan kanssa nukkumaan samaan huoneeseen, jos vauva päättää tulla ennen rempan valmistumista...

(.) Mää oon aivan poikki!! Remppa on polkastu alulle tyhjentämällä makuuhuone ja vaatehuone... melkoinen homma. Saatiin onneksi ahdettua vuoteemme juuri ja juuri tietokonehuoneeseen. Ja saatiin myös hankittua työkaluja ja tehtyä reikä seinään, mutta siitä pienestä reiästä ei vielä selvinnyt ongelman syy. Supisteluja tulee ihan kivasti heti kun jotain hommaa, mutta nyt on pakko jaksaa. Kotityöt on pakko jättää nyt vähän vähemmälle huomiolle. Huomenna vois jossain välissä yrittää sitten levähtääkkin...
 
Prinsessa06:hug: :hug: :hug:
Meillä ei ihan tuollaista kuitenkaan kun kummallakin on oma tili ja tavallaan omat rahat. Jaetaan kuitenkin yhteisiä kuluja jne...ja onhan se toki totta että minulla tulee enemmän rahaa kuin miehellä, ja miehellä on vielä maksettavana bensa kulut jne...mutta se asenne on mikä minulla välillä hirtättää kiinni, ei ehkä niinkään se, etteikö kulut menis jota kuinkin puoliksi.
Ja hormoonit teetättää mulla sitten kans näitä mielipaha oloja kans välillä.

tammikuun4 :heart: nätti masu :heart:

(.) Nyt ei ole epäilystäkään, limatulppa lähti!!!
Eilen oltiin anoppilassa ja sitten minun vanhepien luona, jossa makasin koko ajan kun se istuminen ei onnistu, niin eiköpähän taas vaan supparit alkaneet ja minun vanhempinen luona tuli sitten osa sitä tulppaa ja kyllä oli mojovat supparit täällä kotonakin illalla.
Yön aikana limaa on tullut lisää vaan ja se ei sitten ole mitään kirkasta nättiä limaa vaan ihan sellaista paksua kunnon jankkia. Äsken edelleen sitä jankkia tuli iso klöntti joten en osaa enää epäillä asiaa.

Suppareita tuli illalla 3-8min välein, ja jaloista meni tunto, niin että miehen piti nostaa jalat sänkyyn ja auttaa niiden asettelussa sängyssä.
Alapäähän sattui niin vietävästi ja tuntui, että tuo tyttö oikein koitti vaan kovemmin työntää itseään ulos päin.

Sitten ne supparit rauhoittui, mutta yöllä niitä tuli silloin tällöin.

Liikkuminen on todella hankalaa kun sattuu alapäähän niin vietävästi ja nivusiin kans, mutta tuskin tässä vielä tarvitsee mihinkään päin lähteä itseään tyrkyttämään.

Mies tosin olisi jo yöllä halunnut että lähdetään KYS:iin, koska siellä on sitten ns. "turvassa" kun tuota matkaakin sinne sitten on, ettei vaan matkan varrella satu mitään. En sitten suostunut vielä lähtemään, mutta kassin pakkasin valmiiksi, että nyt saa olla niine tavaroineen valmiina lähtöön ja tuokoon mies loput perästä sitten jos jotain vielä tarviin.

Enie + Nörtti ja Hissu 36+0 POKS!
 
Enie Hui miten jännää!!! :D Mahdatkohan päästä sylittelemään vauvojasi ennen sovittua käynnistyspäivää, vähän kuulostaa siltä! :heart:

On toi kyllä todella hurjaa, että osalla teistä on tulossa kaksoset, ja Hipkukalle jo tulleet. Itse kun ei tahdo edes tajuta kunnolla tätä, että meillä on kohta yksi pikku tuhisija, saati sitten kaksi. On se varmaan melkoinen mullistus! :heart:

Kurjalta kuulostaa tuo, että joidenkin tarvii "tapella" raha-asioista tai pitää puoliaan parisuhteessa sen suhteen. Mä oon kyllä niin onnellisessa asemassa, kun mun miehen kanssa ei oo mitään epäselvyyttä ollut siitä asiasta sen jälkeen, kun naimisiin mentiin. (Kyllä niistä ehdittiinkin tapella 7 vuotta ennen sitä! :xmas: ) Meillä on yhteinen tili, ja me molemmat todellakin suhtaudumme siihen niin, että se on yhteinen, vaikka mies on ainoa, joka käy töissä. Yhteisellä päätöksellä päätimme hommata minulle tämän toisen yliopistotutkinnonkin, vaikka tiesimme, että opintotukikin loppuu kesken, eli mies tiesi elättävänsä minua. Silti hän ei koskaan suhtaudu niin, etteikö minulla olisi yhtä suuri sanottava raha-asioissa kuin hänellä. Tämä on meidän "perheyritys", minä oon tehnyt tuota tutkintoa tulevaisuutta varten, ja hoitanut lapsen asioista päävastuun meidän perheessä, ja miehen mielestä olen kantanut korteni kekoon aivan yhtä lailla kuin hänkin.

Noihin vauva-hankintoihin tosin mies ei sano juuta eikä jaata (esim. tuplarattaisiin), ja välillä ottaa päähän, että eikö häntä sitten yhtään kiinnosta, miten minä pääsen lapsien kanssa liikkeelle. Mutta oon ratkaissut sen asian niin, että olen sitten vaan ilmoittanut, että no minä nyt ostan noi tuplarattaat tuolta Huuto.netistä, ja sinä voit sitten hakea ne vaikka sunnuntaina. :D

Mies sanoi itsekin jokin aika sitten, että hän ei ole tähän mennessä tajunnut, että tällaisia käytännön asioita pitää miettiä, koska hän ei ole ymmärtänyt, että se vauva oikeasti tulee meille, ja sitä pitää hoitaa, ja sen pitää nukkua jossain, ja sitä pitää kuljettaa jossain vaunuissa. Kumma juttu, musta tuntuu, että se ymmärsi paremmin silloin kun esikoista odotettiin, tämä toisen odotus on jotenkin ilmeisesti todella abstrakti asia. :D
 
Oijoi! Nyt on Enielläkin jo jännät paikat! :heart:

(.) Täällä selvästi tungetaan päätä alaspäin valmiiksi lähtökuoppiin. Olisin vielä halunnut nukkua, muttei siitä tule mitään kun välillä supistaa, välillä muutenvaan sattuu/polttaa ja sitten välillä potkitaan, että "älä yritäkkään nukkua sillä kylellä"... |O

Tica & Veeruli 34+0 POKS!!
 
Enie sulla alkaa olemaan jännät paikat :D Mä voisin joltain ottaa noita viikkoja lisää et pääsis itsekin tositoimiin :whistle:

Eilen sain sit kokea miltä tuntuu ne reisisupistukset :kieh: Sain niin kipeän supistuksen että reisissä tuntu ja teki kipeetä. Onneks tuli vaan yks niin kipee, muut oliki sit lieviä.
Mies aamulla sano et jätä kaikki mahdollinen hänelle, hän kyllä tekee. Ja sano soittavansa millon lähtee töistä niin voin potkia pojat valmiiksi ulos, korjaavat kelkkaa levin reissua varten. Hyvän miehen olen löytänyt :heart:

Jos yrittäis nyt vähän kahvia juoda :wave:

mulish ja hippula 31+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
mulish Mulla oli viime synnytyksessä noita reisisupistuksia lopussa, ja ne oli kyllä vihoviimeisiä! |O Huusin vaan tuskissani kätilölle, et mun reidet on tulessa, ja kätilö katsoi vähän ihmeissään, ihan niin kuin ei olis koskaan kuullut moisesta. :D
Mulla neljäs lapsi ja nyt vasta sain kokea sen..ei kyllä olis tarvinnu kokea nytkään..ihan kauheelle tuntu! :eek:
 
äitiysloma päivä alkoi.. Ja täällä mietin että mitä tehdä. Ajattelin lähteä lenkille ja sitten lukea kirjaa :D Siivota en yksin ala koska supistelu herkkä olen ja en kuitenkaan vielä halua vauvan syntyvän.

Mulla on ruvennut silloin tällöin tulemaan alamahalle sellaisia inhottavia nipistyksiä..? Mitä lie..Mutta hetkittäin nipistelee,ja turvotusta on tullut mutta sen huomaa sukkien jättämistä rajoista. Keskiviikkona on neuvola aika.

Yöllä olen ruvennut heräilemään enkä enää saa unta..Mutta sen voi onneksi korvata päiväunilla :)

Sannis ja patu rv 34+4
 
Tänään poksutaan! :D Hurjalta alkaa tuntumaan nämä viikot =) Ja ehkä sitä myöten alkaa nyt vähän jännittämäänkin! Voisi sitä sairaalakassia nyt sitten pikkuhiljaa alkaa laittelemaan valmiiksi (oliko jossain listaa mitä ottaa sinne mukaan? vauvan vaatteet on selvillä mitä pakkaan valmiiksi niin mies tuo ne myöhemmin, mutta entäs muuta?). Ja pestä niitä vauvan vaatteita, mitään en ole vielä pessyt :ashamed:

Itse olen juonut light-mehuja ja -limppareita, niistä ei turhia kaloreita tule ja vähän tyydyttää sitä makeannälkää ainakin nuo limpparit.

|.) Miehen mielestä touhuan liikaa ja eilenkin pakotti rauhoittumaan välillä ja ottamaan päikkärit :LOL: Omasta mielestä en nyt kuitenkaan niin paljon touhua, ehkä mies nyt lomallaan vaan kerrankin näkee että teenkin täällä kotona jotain päivisin ;) Mutta en tosiaan paljon mitään tee, yleensä päivän mittaan koitan yhden asian saada aikaiseksi ja sitten se loppupäivä meneekin lepäillessä kun tuntuu rasittuvan niin helposta. Mutta silloin on tehtävä kun jaksaa, tuntuu kuitenkin siltä että vielä on paljon laitettavaa mikä pitäisi saada valmiiksi ennen synnytystä.

Lumi ja Lilliputti 35+0
 
Tsemppiä ENIElle. Oot varmaan jo siellä tosi toimissa.
Taysissä hiukan ihmettelivät kun mun limatulppa irtosi jo tasan 4 viikkoa sitten eikä mitään ole tapahtunut, hyvä niin.
Nyt odotetaan keskiviikon neuvolaa ja viikonpäästä on sit se synnytystapa ja kokoarvio vauvasta. =)
Turvotusta on niin paljon että sattuu oikein sormiin ja jalkoihin. Ei oikein meinaa erottaa ruumiinosia jollei tietäis mitä missäkin on! :LOL:

tammikuun4 ja melojapoika 35 +1 :heart:
 
Täälä on vielä keskiviikkoon asti töitä, mutta sitten alkaa se kauan odotettu mammis. Saa lauleskella tyyliin "kolme yötä jouluun on..", koska odotan mammista enemmän kuin joulua! :xmas:
Väsyttää niin vietävästi ja ulkonakin on tosi pimee. Vettä vaan sataa, marraskuun viimeisenä päivänä!
 
mäkin oon miettinyt josko laittaisi tällä viikolla sen sairaalakassin valmiiksi, kun koskaan ei tiedä milloin lähtö tulee. :)

tinzus tsemppiä viimeisiin työpäiviin. =)

Täälläkään ei oo koskaan tarvinnut tapella raha-asioista. Kun mentiin naimisiin niin päädyttiin siihen, että kummallakin on omat rahat. Isommat jutut ostetaan yhdessä. Ollaan niin erilaisia rahankäyttäjiä, että tää oli hyvä ratkaisu meille.

millis ja liinu 35+0 POKS
 
(.) Nyt on ensimmäistä kertaa alkanut välillä (etenkin illalla, kun on päivän aikana syönyt, aamuisin maha on tyhjempi) tuntumaan pahalta istuminen. Papu painaa keuhkoja ja tunkee jalkaansa kylkiluiden alle:) Nousee mulla vaan ylemmäs tämä maha, vaikka pari viikkoa sitten jo neuvolassa sanoivat, että pää on jo aika syvällä lantiossa... Muuten kaikki ihan ok. Väsymystä ja jatkuvaa päänsärkyä lukuunottamatta.

Jens ja Papu 31+4
 

Yhteistyössä