***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

lumi- juu soitettu on ja aukaistu sanallinen arkku aika reippaasti.. Kelan täti vaan sitä sano et hakemukset kestää yli 4 viikkoa yleensä tääl turun suunnalla että mitään päätöksiä tulee.. kohta on kummiskin jo joulukuu..


muoks.. ja sitten vielä kun palkkatoimisto on hesassa ja me täällä turussa ni kestää ennenko ne saa papereita yhtään mihinkään..
 
Lily of the valley Kun kävin maamanataina oysissa siellä sanottiin, että isä saa tulla synnytykseen mukaan, jos on terveenä. Synnyttäneiden osastolla oli nyt kuitenkin täysi vierailukielto tuon sikainfluenssan vuoksi eli ei edes isät saa käydä :( Toivotaan, että tuo vierailuasia kerkeää muuttua siihen mennessä, kun oma vauveli syntyy... Oli nimittäin ihanan leppoisaa käydä suihkussakin, kun tiesi, että isi on vauvaa katsomassa sillä aikaa.
 
Naistenklinikalle ei vielä ainakaan ole tullut kieltoa etteikö isä pääsisi synnytykseen.
Ehdottomasti haluan miehen mukaan. Osaston vierailukielto ei haittaa jos pääsen yhtä nopeaan pois kuin ennenkin. En halua sinne ketään katsomaan, haluan levätä sen ajan mitä siellä olen. ulkoon sitten kotiin uutta tulokasta katsomaan.
 
Voihan peppu teidän juttuja :LOL: mulle ei koskaan kans tehty tuollaista tutkimusta..olisinkin varmaan potkaissut :D

Neuvolakuulumisia: eilen kävin Hb noussut 124!! jee viimeinkin =)
paineet 119/75
painoa nyt tullut 12kg (mulle kovin vähän)
nyt alkaa käynnit 2vkon välein ja lääkärikin kohta..mun asukas vaan köllöttelee riippukeinuasennossa..kääntyisi nyt ittekseen

Täällä ei ainakaan vielä mitään esteitä etteikö Poriin pääse isät mukana synnytykseen. Ainoastaan neuvolatäti sanoi et synnäril pitää aina soittaa ennen(?) varmistavat kai ollaanko terveinä..Täällä voi mennä nyt pahimman pöpökauden ajaks terkkari kiinni raskaana olevilta ja pitäis siirtyä toisen kunnan terkkariin..Kiva ku on epäselvää viel näin loppumetreil..uuden ajan sain 1.12 mut voi olla et se perutaan/siirretään tai jotain...huoh..
alice in w rv 32+3
 
huomenta!

täällä just herätty, toki olenhan minä jo klo 05-07 kärvistellyt suppareiden kans :/ alaselkään sattuu ihan kauheasti suppareiden aikana. Minulla myös aivan hirmu huono-olo kokoajan..
No jospa sitä ei enempää valittais :LOL:

Juu OYSissa ei saa isät tulla osastolle ollenkaan katsomaan vauvaa.. toivon että tää käytäntö menis ohi ennen ku Vilho syntyy.. Olis mukava jos isikin sais opetella vauvelin hoitoa jo siel sairaalassa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja pippur1:
muoks.. ja sitten vielä kun palkkatoimisto on hesassa ja me täällä turussa ni kestää ennenko ne saa papereita yhtään mihinkään..
Kuule, käske niiden faksata se todistus sinne äkkiä niin saavat jos sen sinne vaikkei se kopio heille riitäkkään mutta se alkuperäinenhän on tulossa sitten kuitenkin sinne perästä.
Ja kyllähän jos se siellä jonossa on niin täytyy ottaa saapumis järjestyksessä ne sieltä, eli jos jostain hakemuksesta on puttunut jotain niin se on kuitenkin siellä jonossa jo, ja kun toimitetaan puuttuvat jutut niin sehän on vain ratkaisua vaille enää.
Kannattaa nyt sinne kelaan käydä kymmen hyvää ja yhdeksän kaunista sanomassa että tekisivät sen päätöksen.
Tuo on kohtuutonta kyllä jo tuollainen.
Tai toinen juttu niin minä olisin saattanut vaatia työnantajaa maksamaan ja heidän ongelmansa olisi ollut hakea kelalta sitten itselleen se raha.
Kannattaapa laittaa hiukka sinne työantajallekin palautetta.

Tica ja Lily
Tuota kyllä pitää kysyä ihan ens viikolla KYS:stä mikä heillä on käytäntö. Eihän tuosta tule mitään jos ei pääse sinne vierailemaan kun tuskin synnytykseen mukaan pääsee. Tai siis ei mitään mahkuja ellei ala syntymään silloin kun mies on kotona niin sitten, mutta jos on töissä niin ei mitään mahdollisuutta ennättää sinne sitten.


 
kysyin tuota isän mukaan tulemista synnytykseen/sairaalaan viimeviikolla neuvolassa ja se täti sano että täällä joensuussa ei vielä sitä ole mutta mahdollisesti kk.npäästä saattaa jo ollakkin, ja huhujen mukaan taysissa ja joku muukin paikka missä olis jo et isät ei saa tulla mukaan synnytykseen tai kyläilemään sairalaan :/ ei ole todellakaan kivaa jos tuollanen kielto tulee :/

käyn lukemassa noita marras ja joulukuisia niin marraskuisilla oli sattunut ikävä juttu ja siellä oli syntynyt enkelityttö...ja voi tätä pillitystä täällä..ei loppua tule..on se vaan kumma et ihmistä en tunne/tiedä niin surettaa heidän perheenpuolesta todella paljon!! :'(
 
Moikat!
Hirmu paljon taas viestejä viime käyntini jälkeen - ja paljon tapahtumia. Varmaan pian päästään taas lukee vauvauutisia??

Täällä ei tehdä synnytystapa-arvioita neuvolassa. Mulle tehtiin esikoisen aikaan se, kun kävin yöllä polilla, kun liikkeet oli lakanneet ja lääkäri sit teki kaikkee muutakin, kun varmisti, et vauva on hengissä. Ei se mikään miellyttävä kokemus ollut, mut ei mua sentään nyrkeillä sorkittu tms.
Edelliset lapset on olleet syntyessään 3960g ja 3940g. Sokeritesteihin mua ei oo silti laitettu, nykyään se raja on kuulema 4,5kg tai sit äidin ylipaino tai aiemmat raskausdiabetekset. Nyt oon joka suuntaan isompi (=läskiä...) mitä aiemmissa raskauksissa, mut sf-mitta on vaan siellä keskikäyrällä. jotenki vauvan liikkeetki tuntuu vähemmän inhottavimmilta, mitä aiemmissa, joten oisko sieltä sit vähän pienempi kaveri tulossa? tai sit en enää ees huomaa vauvan potkuja, kun sisäelimet on jo niin hyvin uudelleenjärjestelty/eivät oo ehtineet omille paikoilleen kakkosen jäljiltä :LOL:

Hassua, jos ei edes isät pääse synnärille! Odottavat äidithän on kuitenkin rokotettu, ja sitä myötä myös vauvat... ei olla kyllä ite vielä mietitty niin pitkälle... mies on ollut molemmissa aiemmissa synnytyksissä mukana ja poika pääs heti samana päivänä jo kattoo pikkusiskoonsa, kun tämä syntyi. Sen verran oli käytännöt muuttuneet 3,5 vuodessa, et kun esikoista pääs kattoo melkein kuka vaan, ni kakkosta enää vain isä ja sisarukset huoneeseen, isovanhemmat käytävälle/kahvilaan, mut ei huoneeseen.
No, mun mielestä tästä sikaflunssasta hössötetään muutenkin ihan liikaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Sitten lääkäri tunki nyrkkinsä sinne ja sanoi, että luultavasti pieni vauva mahtuu.
Siis MITÄ? |O |O |O Eiköhän se nyt oo vähän eri asia tunkea sitä nyrkkiä sinne kylmiltään, kuin että synnytyksen aikana paikat AUKEAA ja vauva tulee sieltä ulos. Jesus sentään, mä olisin haastanut kyllä tuollaisenkin lääkärin varmaan oikeuteen! |O
 
Julmaa sanoa, mutta miehestä minä voisin just ja just erossa ollakin sen pari päivää :D (vaikka se ei kyllä oo reilua toista kohtaan jos ei näe tuoretta vauvaansa), mutta esikoinen, sitä minä en kestä... :'( MITEN muka voin olla näkemättä esikoista moneen päivään, ja miten se ilman mua pärjää, koskaan ei olla oltu edes yötä eri paikoissa... :'(
 
Johan sai taas naurut teiän reikäkeskusteluista :LOL: :LOL: Mulle kyllä esikoisen aikana tehty synnystystapa-arvio,mut ei hajuakaan mihin reikään se lekuri on sormensa tunkenu,liekö sit ollu niin neuroottinen kokemus et oon unohtanu kokonaa mikäli se on ne "väärään" reikään työntänyt :LOL: no mut nyt se ois taas eessä :/ saa nähä sit minne ne sormet menee.

mimonmami hyvä että olet apua saanut/hakenut :hug:

pippur1 :hug: kyllä sua nyt koetellaan.

Täällä taas neuvolassa käyty
Rv 29+6
paino +980g/vk :kieh:
hb 99,mitattu viel kahtee kertaa ku ei ekasta uskottu,viimeks oli kuiteski noussu 116 ja enemmän mä tota rautaa oon nyt muistanu syödä :/
sf 28,5
rr 118/77
pissa puhdas
liikkeet ++
rt

Ah tätä sairastamisen ihanuutta,esikoinen oksentanut aamun,nyt vaan ootellaan milloin muut alkaa,esikoinen nyt jo tosin ihan kunnossa et toivottavasti meniskin sit helpolla ohi,jos on tarttuvaa ja toi nuorempi sai possurokotteesta nokkosihottumaa,alkoi jo toissa viikonloppuna,mut vielä viime viikol oli lääkäri sitä mieltä et on normaalia näppylää,mut tänää määräs jo lääkekuurin eikä toi lääkäri ollu muutenkaa ollu kovin rokote myönteinen ainakaa mitä mä ton miehen juttuja kuuntelin ku laitoin hänet käymään siel lääkäris,ku mä saan normaalisti aina hoitaa kaikki lääkäris käynnit,ni pitäähän tot miestä nyt hyväks käyttää ku se kerran kotona on :D

Piiuli ja toukka 29+6
 
Pippur1, kamalaa tuollainen. Mä vaatisin työnantajalta rahaa nyt etukäteen, koska heidän moka, koska eivät ole saikkulappuja toimittaneet. Ja maksaisin sitten työnantajalle takaisin kun kela rahat joskus tulee. Kysyisin myös kelasta, miksei lisäselvityksiä ole pyydetty (sairaslomatodistusta). Tosin Kelaa vastaan tappelu on yhtä helppoa kuin taistelu tuulimyllyjä vastaan. Soita sossuun, tosin sieltä mitään tavallinen ihminen koskaan saa. :(

Meidän sairaalassa isä pääsee mukaan, jos on terve. Tän päivän lehdessä oli juttu.
Huomaavat kyllä kuulemma jos on sairas ja käännyttävät pois. Vierailuista ei ollut mitään puhetta. Musta on ihan ok, jos rajoittavat ydinperheen (siis samassa taloudessa asuvat) ulkopuoliset ihmiset pois, kotiinsa saa sitten kukin ottaa vastaan ketä ottaa. Mä kestän ehkä vielä synnytyksen yksin ilman miestä (toinen lapsi) ja sen ettei mies pääse osastolle, mutten mä kestä olla esikoisesta erosta en en en!!! Ja toisaalta ois se ihanaa, et mies pääsis osastolle, niin vois käydä rauhassa suihkussa, mutta täytyy sitten häriköidä hoitajia.

Toivotaan et epidemia hellittää tammikuuksi. Tosin on niitäkin idiotteeja kun tulee synnytyssairaalaan katsomaan vastasyntyneitä kauheessa räkätaudissa...ei kivaa oli mitä flunssaa vaan...
 
Se olis 34+0 jotta tärähti! =)

Neuvolassakin kävin pyörähtämässä: kaikki oli hyvin, painoa oli vaan tullut 2 vkossa melkein 3 kiloa. Johtuu varmasti turvotuksesta, epäili terkkarikin. Lueskelin vaan, että muutama muukin oli käynyt just neuvolassa ja painoa oli tullut suunnilleen samaa vauhtia kuin mullakin. Eli ehkä se nyt kuuluu just näille viikoille =) Ei stressata turhasta leidit!
Verenpaineet ok ja pissa puhdas. Hemppaa ei edes otettu kun oli viime kerralla niin hyvä (141). Painoa tullut nyt alusta tuo noin 15 kiloa, josta kyllä nyt laitan muutaman kilon turvotuksen piikkiin. Sf-mitta oli nyt 32,5, ei ollut kasvanut kuin 1,5 cm viime kerrasta.


Isä synnärillä: Muistaakseni Kemissä oli kielletty miehiä pääsemästä synnytyssaliin JA osastolle. Siellähän riehui pahana tuo flunssaepidemia. Mutta koski siis mielestäni vain tuota yhtä ja ainoaa sairaalaa.

Käytiin eilen miehen kanssa hakemassa Plustv:n kanavapaketti, on sitten jotain tekemistä kun mammaloma maanantaina alkaa!

Ainiin ja pakko vielä sanoa, että kyllä minulla on joskus gynellä kopeloitu tuota "toistakin reikää"! :LOL:

2 päivää töitä jäljellä!
mamma ja Kirppu 34+0
 
Kävin äsken tarkastuttamassa tilanteen kun on niin saakelin kipeä ylävatsa ollut koko päivän ja paha olo. Noh, kaikki oli hyvin. Paino pudonnu vaan 500g viime kerrasta (3vkoa) vaikka syön kun porsas enkä liiku oikeestaan mihinkään. Mä aloitan loman jo perjantaina, kk ennen äitiysloman alkua. On noita lomapäiviä sen verran et voin jäädä pois, onneksi.Ei jaksais enää yhtään kyykistellä laittamassa 20 lapselle kurahousuja jne. :ashamed:
 
Moro kaikille :wave:

Tervetuloa ja onnea Uusille :flower:

Meillä kans savonlinnassa tehtiin ainakin ekassa raskaudessa äippäpolilla synnytystapa-arvio ultra, kävin rv 36+2 silloin siinä, katsoivat vauvan koon ja mitenkä perinpäin siel oleillaan ja sitten mies lääkäri tuikkasi hellästi nyrkillä tuonne jonnekkin ja sanoi että mahtuu tulemaan :xmas: |O tunne oli, no aika eksoottinen..:)

Minä nukun edelleen puoliksi masun päällä, eli kyljellään päälimmäinen jalka koukussa.. toisinaan on tyyny masun tukena ja jalan alla osittain.
En ole kuullut että täällä olisi ainakaan vielä "Isä kielto" osastolle voimassa.. toivottavasti ei tulekkaan, kyllä oli Mies ja Tytär niin hellyyttävä näky synnytys salissa että ei koskenut enää tikkailupuudutuksetkaan kun heitä vain ihailin :heart:

|.) Meillä mennään samaa rataa, veristä vuotoa ei ole ollut sairaala keikan jälkeen ja nyt ma oli taas matalan hempparin ja vuodon takia ultra aika.. PikkuMies kasvaa hienosti, onneksi..sillä herralla taitaa olla kiirus ulos kun jopa minä näin ultrassa että kohdunkaulaa on auottu jo pään luonta :) Nyt menen sitten TAAS maanantaina ultraan..
Onko teiltä kyselty että onko painon tunnetta ollut?? Mitähän se on?
Koittas pieni Hätähousumme nyt pysytellä tammikuun alkuun siellä et pääsisin tyssin kans viel kaksitaan reissuun uutena vuotena..siinähän isukki jänskättää sitten kotona et tuleeko soitto että poju syntyy etelä-karjalassa, paina kaasua jos meinasit mukaan ehtiä :LOL: Ja anoppi eli äitini saa roikkua kauhukahvassa kyydissä että tulee ajamaan toisen auton pois ja esikon hoitajaksi ettei kummini vastuulle jää tyssi :D
Näin minä olen tämän suunnitellut.. :)
Mutta kai pojan kiire on jossain alitajunnassakin kun olen kovasti kotia laitellut ja suunnitellut vauvaa varten.. Esikkoa odotellessa olin vain raskaana, viikolla 37 taisi olla kaikki valmiina vasta ja hän syntyi rv39+6, eli en kauhia hätähousu ollut vaikka esikosta oli kyse.

Ihanaa kun teillä on jo rv 35: kin parhaillaan menossa, kovasti odotan vauva uutisia ja synnytystarinoita, niitä on aina kiva lukea :heart: :flower:
Alkakaahan voimaan paksusti ja pimeää syksyn jatko.. toivottavasti kohta saataisiin jo lunta ! ! !

-Väpä ja PikkuMies rv 31+3-
 
Täällä hiljaista, eteenpäin mennään tasaisesti.

Lonkat ovat jälleen yhtä helvettiä, mutta se oli odotettavissakin. Luusto sellainen, ainakin lääkäreiden mukaan. Esikosta oli sama homma. Tikarit lonkissa mennään :kieh:

Oli ultra rv 31+2 ja paino arvio oli n. 1900g. Kilo oli tullut kuukaudessa nyt lisää painoa pienelle.
Hoikka ja pitkä.

Jotenkin tosi töttöröö olo hetkittäin. Täytyy katsoa mitä hemppari näyttää parin viikon päässä neuvolassa. Edellisen kerran mitattu lokakuun alussa, niin tässähän on ehtiny tapahtumaan vaikka mitä.

Mutta nyt esikolle sapuskaa! :)
 
siis mäen suostu synnyttään, jos mies ei pääse mukaan! En vaan synnytä :) Tai sit synnytetään kotona.
Meille synnytys on yhteinen asia ja haluan välttämättä et hän on mukana siinä ja tukemassa mua. Kysin sivuilla ei ainakaan ollut mitään mainintaa ettei sinne otettaisi miehiä mukaan (netti sivut oli kuitenkin vasta päivitetty).
 
Eli tänään oli neuvola rv 32+6 Suluissa edellinen kerta
rv 32+6(30+6)
paino 90.2(88,1)
pissa puhdas
sf-mitta 32,5(31)
verenpaine 123/79(124/83

Vauva oli raivotarjonnassa mutta neukkutäti ei osannut sanoa varmaksi onko vauva jo kiinnittynyt..Sen näkee sitten seuraavalla lääkäri kerralla joka on 16.12 :D

nyt syömään joulutorttuja nam.. :p

sannis ja patu 32+6
 
sixkids
Jospa taas pitkästä aikaa kirjoittaisi. Viikkoja kasassa 33+6. Enää 3 työpäivää äitiysloman alkuun. En olisi aikaisemmin uskonut että jaksan päiväkodissa töissä loppuun asti. mutta menihän se ihan hyvin. En raaski lomia tässä vaiheessa pitää, pidän niitä sitten hoitovapaan perään, ei tarvitse niin pientä viedä hoitoon.

meillä kaikki aikaisemmat lapset isoja, toiseksi nuorin painoi syntyessään yli 5kg, joten sioa vauvaa odottelen nytkin tulevaksi. Maanantain neuvolassa käynti vaan vahvisti että vauva on vatsassa pylly alaspäin ja sellaisessa asennossa en kyllä suostu isoa vauvaa ponnistamaan. millä viikoilla teillä on vauvat vielä kääntyneet? Sain ajan äitiyspolille 4.12 tarkitukseen.

Lähes kaikki on vauvalle jo valmiina, varsinkin vaatteita on kertynyt kauheat pinot. kuuden pojan jälkeen on niin ihana ostella vaaleanpunaista=)Alkaa jo vähän hirvittää miten nopeasti aika menee, tämähän syntyy ihan kohta. meillä on taas vauva ja minä ympäri vuorokauden kiinni imetyksessä. vaikka ihanaahan se sitten on kun toinen on syntynyt. Ja kun tämä vauva on ehdottomasti viimeinen (sektion hyvä puoli olisi sekin että saisi sterilisaation samalla keikalla) niin onhan tämä vähän haikeaakin.

 
Iltaa kaikille ja tervetuloa uusille :wave:

s-a-j mulla ei ole koskaan sairaalassa ultrassa mitattu kohdunpohjan korkeutta. Ja se onkin luotettavampi, kun on yksi ja sama ihminen joka sen mittaa, sattaa olla niin eri tyylit. Muuta rv32+2 se oli 31 cm ja 34+2 32 cm, eli varmaan tuossa välissä sitten 33+2. Toisaalta eihän tuolla pitäisi olla mitään merkitystä painoarvioon.

Synnytystapa-arviosta olette puhuneet... Täällä meillä se tehdään kaikille ensisynnyttäjille, ei muille, jollei sitten ole jotain erikoista tiedossa esim. perätila. Mun arviosta on jo kohta 12 vuotta aikaa, en niin hyvin sitä enää muista :LOL: mutta sen kyllä muista, että ei tuonne toiseen reikään kyllä sorkittu, ei synnytystapa-arviossa eikä koskaan missään normaalilla gynekäynnillä. Mutta tuolta emättimen kautta kyllä jotenkin väänsi häntäluuta, se on jäänyt mieleen.

Äitiyslomalla ollaan täälläkin jo, vaikkei minkäänsortin päätöstä olekaan kelalta vielä(kään) tullut. Soittelin sinne pari-kolme viikkoa sitten, lupasivat kiirehtiä. Ei mitään ole kuulunut, soitin tällä viikolla uudelleen. No sitten selvisi, että he on unohtaneet(?) vähentää sairaspäivärahasta mun YTK-kassan maksun eli nyt oikaistaan sairaspäivärahapäätös ja vasta sen jälkeen voidaan tehdä päätös äippärahasta! Sinänsä tuo on aika hassu homma, koska tuonne YTK kassaan maksetaan tietty summa vuodessa palkasta riippumatta ja mun ymmärtääkseni niitä ei pysty hyvittämään esim. ensi tai seuraavaan vuoteen, kun maksuvelvollisuus alkaa... Eikä tuo nyt summaa montaa euroa suuntaan eikä toiseen heitä...

Pippur1 minä asun samoilla suunnilla kuin sinä ja kyllä mulle tuli loppujen lopuksi tosi nopsaan ekat saikkurahat! Olin ihan varma, että ekat tulee maksuun vasta tämän kuun lopula, mutta Kela tosiaan yllätti(kerrankin :D ) ja sain jo lokakuun lopussa ekat saikkurahat. :hug:

Synnytys mua on alkanut viime aikoina jännittää... Viime kerralla jo muistan salissa kironneeni, ettei sitten koskaan enää ja nyt taas... Mitenköhän siitä selviää..? Toisaalta mä mietin, että jos olen ennenkin sen kestänyt niin miksen nytkin ;) mutta ei se helppoa ole... Jollain tavalla odotan pääseväni tositoimiin, mutta joku sisällä välillä miettii voisko tän vielä perua..? :D

(.) Selkä huutaa kuolemaa!!! Odotus olisi muuten vielä niin ihanaa ja vaivatonta, mutta tämä selkäsärky on aivan TUSKAA! Mitenkään päin ei ole hyvä olla :'( supistuksia tulee myös enemmän tai vähemmän säännöllisiä ja kivuliaita... Einari tuntuu olevan laskeutunut alemmas. Eilen sain paketoitua melkein kaikki joululahjat, ainoastaan lasten ja miehen lahjat on vielä paketoimatta(ja ostamatta...), tänään olen paistellut porkkana- ja lanttulaatikoita pakkaseen, vaikka tajusin sitten, että kukahan meillä sitä lanttulaatikkoa syö..? Lapset ja mies ei tykkää ja, jos mä olen yhdessä kasassa saattaa se närästää melkoisesti tai jos vauva on syntynyt saattaa siitä hänelle tulla ilmavaivoja :D ja sen verran sitä kuitenkin tuli, että jonkun se on syötävä :D

Selkävaivainen
Ananaskirsikka+Einari 35+3
 

Yhteistyössä