***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Kevätesikoinen Juu, ferronolkin on täällä kokeiltu eikä mitään apua.

Sammas Minä käytän kielenpuhdistajaa joka aamu koska tuo sammas on minulla ainainen riesa ollut diabeteksen puhjettua. Toinen apuri siihen on ollut hyvänä listerinestä se vihreä versio. Nyt kun hammaslääkäri suositteli raskausajaksi vaihtamaan fluoridineen niin se ei siihen tepsi lainkaan ja saa joka aamu kaapia kauheat valkoiset mähmät pois.

Ai niin, minullakin alkoi tänään äitiysloma :D
Ei oikein merkitystä kun maannut kotona jo monta kuukautta.
 
Pinkgreen: juu, sinähän se olit :D ! Jeps, pysytään me vaan työnjohtotehtävissä ja ruokahuollossa muuttopäivinä ;)

Oskari Olematon: joop, se joku hiivasta kysellyt olin minä. Ja lahjakkaasti unohdin tänään neuvolassa kysäistä asiasta. Vitsi, kun ei pää käy täysillä!!:headwall: Unohtelen sujuvasti kaiken, jos en pistä kännykkään joka asiasta häläriä... Varasin jo uudelle kotipaikkakunnalle neuvola-ajan joulukuun alkuun. Pitää kysellä silloin, jos vaiva jatkuu. Minä tykkään kans juoda piimää :) Valitettavasti en vaan pysty juomaan Gefilus piimää enkä maitoa, kun sitä ei saa laktoosittomana. Mutta just aloin miettimään, että saattaa olla, että gefilus tehojuomat aiheuttaa hiivaa, nehän on tosi makeita... pitääpä kokeilla pitää taukoa niistä ja syödä ihan maitohappobakteeri kapseleita vaan. En ymmärrä miksi niihin tehojuomiin pitää tunkea sokeria niin hirveesti!! En syö enkä juo muuten kyllä normaalia enempää makeata enkä vaaleata leipää, pullaa yms...

Muuten neuvolassa olikin kaikki ok :)

Hei, se on taas viikonloppu kohta - hauskaa viikonloppua kaikille mammoille ja masuasukeille! :wave:
 
Jäätelönhimo iski... Puoli litraa suklaanougat jäätelöä! :ashamed: Nyt on huono omatunto...

Tuleeko muille tällaisia ihme himoja nurkan takaa yllättäen?? Mun oli ihan pakko käydä kaupasta ostamassa jäätelöpaketti, joutas multa viiä tuon auton pois, etten pääse kauppaan...
 
Tiituli81 En oo miekään enää töissä, välillä aina viikon käyny kääntymässä ja taas saikulle, mul vaivaa selkä ja niin pahat liitoskivut ettei liikkuminenkaa onnistu. Nyt sain vihdoin loppuajaks saikkuu, ei tarvi enää mennä ees yrittämää töitä. Näyttää ne olettavan neuvolassa että ite ottaa selvän kaikista asioista. Mulle tosta painostaki vaikka on välillä tullu aika paljonki lyhyessä ajassa (nyt yhteensä 10kg), ni aina sanoo vaa et ei haittaa, saa tulla, ja eilen ei ois ees ottanu Hb:ta, jos en olis ite vaatinu, ei tuo 120 nyt mun mielest niiiiin hyvä oo ettei sitä tarvis mittailla.. Pitääki muistaa ens kerral kans kysyä tosta synnytystapa-arviosta, kai sitä nyt ees jotenki pitäis kattoa..

Kai sitä jolleki pitäis ruveta , olis vielä muutama keittiön kaappi siivoomatta. Seuraava operaatio olis vaatehuone, kunhan toi mies saa varaston valmiiks että pääsee järjestämää vaatehuoneesta ylimääräset kamat varastoo, ni sit pääsis vaatehuoneen ja -kaappien kimppuu.

NiiZ ja Pallero 30+3

Ja hauskaa viikonloppua kaikille mammoille ! :D
 
Äitiyspoli reissu tehty. 32+6

A=1800g ja B=2100g

Ihana yllätys oli, että molemmat oli rt. Omilla käyrillään olivat kasvaneet. B ihan keskikäyrällä ja A jollain omalla "kitukasvusen käyrällä", mutta käyrällä kuitenkin. Päät olivat vielä tosi ylhällä eikä kohdunsuuta koitettu. Ei kuulemma tarvitse jollen minä halua ja olin mielelläni haluamatta. Otettiin ekaa kertaa sydänkäyrät, verenpaine ja katsottiin pissa. Proteiinia on pissassa ja saan sittenkin käydä jo ensiviikolla neuvolassa.
Viikko pitäisi ottaa rauhallisesti, sitten saa tehdä vaikka suursiivouksen. Eli viikon päästä saavat vauvat syntyä, jos haluavat. :eek: :)
Kolmen viikon päästä vasta seuraava käynti.
 
zaara No eihän nuo sinun pikkuiset ole kun sellaiset 200g per nassu hoikempia kuin nämä meidän pontukset eli hyvän kokoisiahan he jo ovat.
Siis oikeastiko sanoivat että ei tarvii kun viikko enää koittaa pitää sisällä? :eek:
Minulle just eilenkin sanottiin että jokainen päivä on tärkeä vaikka hyvillä viikoilla jo ollaan.
Toisaalta haluan kyllä koittaa että sinne 37-38 viikolle pääsisi niiden keuhko hommien vuoksi.

On miehellä kurjaa, kahdetkin pikkujoulut olis tänään ollut mutta eipä hän onneksi ole mennossa kun tilanne on mikä on. Tytötkin on kipeinä, eli nuorimmaiselle nousi possupiikistä sitten vielä kuume ja oksentaa kaiken, sekä vanhin valittaa mahaansa...,ei ole piikkiläinen eli jotain muuta sitten.
 
Enie Näin ne minulle sanoivat, että rv34 on joku raja. Silloin ei enää estellä, jos haluavat syntyä. Saa siivota ja tehdä mitä vaan jaksaa. Koko ajan lääkäri on sanonut, että mahdetaanko päästä viikolle 36. Nytkin hän sanoi, että saa syntyä viikon päästä, mutta parempi tietysti olisi muutama viikko lisää. Ei olla puhuttu mitään keuhkojen kypsyydestä tai mistään. Minä toivon, että syntyisivät vasta rv36 jälkeen.
Nyt uskallan jo vähän miettiä synnytystäkin, kun molemmat ovat päät alaspäin. Toivottavasti pysyvät näin. Tosi mukavathan nuo painotkin jo oli.
Näin siellä äitiyspolilla ihanan pienen vauvan. Niin pikkuisen ja suloisen. Oli kaksi viikkoa vanha ja ollut syntyessään 5kg, eli ei ollut kovin pieni. Ei sitä vaan muista minkä kokoisia omat 3kg vauvat on olleet.
Tyksissä luki, että vain isä tai tukihenkilö pääsee äitiä ja vauvaa katsomaan. Eli sisaruksetkaan eivät pääse. Onneksi isät sentään.....
 
zaara Niinhän se 34 viikko on joku rajapyykki, en vain muista minäkään millä tapaa, mutta keuhkot ei kyllä vielä silloin ole kehittyneet tarpeeksi.
Aika jännä että ovat noin sanoneet, kun taasen täällä käsketään vaan maata että menis mahdollisimman pitkään vauvat masussa viihtyen.

Synnytyksestä Miten minusta on tänään tuntunut siltä että ei tosiaan enää kauan keikuta kun nämä syntyvät? Lieneekö mielikuvitusta vai mitä, mutta ihme olo koko ajan. Samoin jokainen vessassa käynti iskee supparit päälle ja...en tiedä, outo olo kaikkinensa.
 
Enie: ai niin - just kun pääsin kehumaan Ferronolia aamulla, niin nyt oli mullakin tipahtanut rauta-arvot 109... että semmosta. Neuvolassa täti tuumasi, että mun lähtöarvoilla ei tarvi vielä huolestua (120 paikkeilla normistikin). Luonto hoitaa että veri ohenee ja pääsee hyvin virtaamaan istukassa. Mutta oman jaksamisen vuoksi vois kyllä tutustua tarkemmin mitä kaikkia rautapitoisia kasviksia ja muita ruoka-aineita sieltä Tican lähettämän linkin takaa löytyy :) kiitos siitä!

mulish: ettei vain ois jo jalka "oven" välissä ;) - no ei kait sentään?!
 
Viimeinen työpäivä ohi. Mitenhän sitä nyt osaa lomailla?? Olen niin iloinen, että jaksoin mainiosti loppuun saakka, koko raskausaikana olin nyt sitten 3 päivää sairauslomalla. Jos nyt olisi vielä saanut päättää, olisin ollut vielä ainakin viikon töissä =)=)


mamma ja Kirppu 34+2
 
Minkälaisilla syillä ootte jääneet sairaslomalle ennen äitiysloman alkua? Mulla olis vielä neljä viikkoa töitä, mut tuntuis jo kivalta jäädä kotiin. On niin paljon erilaista pientä vaivaa, ettei oikein jaksais enää tsempata. Vaikka mikään näistä ei ehkä yksinään olis syy jäädä saikulle. Mulla on univaikeuksia, en saa unta ja jos herään yöllä en saa unta ja saatan herätä tosi aikaisin aamulla enkä saa enää unta. Kaiken kaikkiaan unet jäävät siis liian lyhyiksi ja väsyttää. Lisäksi päätä särkee jatkuvasti, oksettaa (vaikka en ole pitkään aikaan oksentanutkaan) ja pyörryttää. On vaan huono, väsynyt ja paha olo. Sairasloman pyytämiseen liittyy kyllä tosi ristiriitaisia tunteita - toisaalta haluis jaksaa vielä, mutta toisaalta...

Jens ja Papu 30+1
 
Tämäkin haluais jo niin saikulle ja kuitenki stressi vaan lisääntyy :/ . Eihän se mun homma oo stressata mitä töissä tapahtuu, paitsi että lisähommat nakitetaan mulle. Ihan uskomatonta..
Eilen selkäkivun seurauksena jalat stoppas. Istuskelin lattialla kun äijä hieroi kipeetä selkää. Olin sellaisessa asennossa, että vasen jalka lepäili oikean jalan päällä. Tunsin, että nyt täytyy oikea jalka ottaa pois, koska se on puutunut - noh, eipäs vasen jalka liikkunutkaan ja oikeen koko reidessä säteili kipeesti. Ihan säikäytti - ja melkein parku tuli siitä kivusta :(
 
täällä pitäis pakata muuttoa varten, ei vaan jaksais kiinostaa yhtään!! Muutenki ollut useamman päivän mieli matalana ja kaikki asiat itkettää..
tuntuu että kaikki menee päin h****ttiä vaikka kuinka yrittäs tehdä toisin.

Nyt tää lähtee vähän ulkoilemaan jospa ajatuksetkin vähän muuttuis.

imppuli ja vilho 32+5
 
Moips!

Keskiviikkona oli neuvola. Kaikki hyvin. Ainoa asia josta vähän pelästyin, oli kun huomasin että vauvan syke on joka kerta vähän laskenut :( Ensimmäisellä kerralla oli 159, nyt enään 135 :ashamed: Tietääkä kukaan onko tuo normaalia? Mistä voisi johtua?

Mekin saatiin (minä ja lapset) viime maanantaina possurokote. (en saanut aikaisemmin antibioottikuurin takia) Ei onneksi ole mitään oireita tullut :) Toivottavasti ei tulekaan.

En ole vieläkään vauvantarvikkeita saanut aikaiseksi laitettua valmiiksi. Ajattelin ruveta laittamaan kun äippäloma alkaa :)
Kertokaas mitä mun pitää muistaa hankkia talvivauvalle?
Siis kun nuo mun lapsoset ovat syntyneet keväällä/ kesällä :D

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Ja paljon haleja kaikille tarvitseville :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 33+1 :heart:
 
mulish: Täällä ainakin on just tollasta ollu pidemmän aikaa.. tuntuu ihan ku joku heiluttelis käsiä jo melkein ulkopuolella :D En sitten tie mitä moinen on :)

Täällä kaikki labratestit ok. eli ei huolta niistä.
 
|.) peukut pytyyn et maanataina soittaa kiinteistovälittäjä et kattoja tarjos diipadaapa sen summan ja toi pihi ukkoni :headwall: hyväksyy sen vaikka ei ihan saisikaan sitä mitä pyytää ja mä pääsisin kans muutto hommiin ja isompaan asuntoon, tekemään meille jouluksi uutta kotia B) :xmas: :heart:
ja sit että huomenna kun soitan luuritilauksen korjauksesta ni saisin muutettua sen mitä haluan eikä solisi jo postissa.. :LOL: jälleen rakas mieheni oli laittanut sormensa peliin ku mulla vähän päivällä kiehui ja toinen hyvää hyvyyttää koittaa tehdä jotain oikein ja en oo tyytyväinen taaskaan :whistle: :ashamed:
Voi mihin toi onkaan sotkeutunu :$ :heart:

-väpä ja PikkuMies 31+5-
 
Pikaiseen käväisen lukemassa viestejä. Mistähän voisi ostaa vuorokauteen lisää tunteja?

Enia ja Zaara olitte keskustelleet mahdollisista syntymäviikoista ja kehkojen kypsymisestä. Varsinkin siitä vivahde erosta miten lääkärit on teille asiat ilmaisseet. Muistankos oikein, etä siulla Enie oli raskausdiabetes? Mie olen nyt saanut/ joutunut noista keuhkojen kehittymisestä keskustelemaan lääkäreiden kanssa niin on tullu paljon uutta tietoa ja asiaa. Sokeritauti ja mahdollinen ennenaikasuus on huono yhdistelmä, koska diabetes saattaa hidastaa keuhkojen kehittymistä. Siksi varmasti toivovat, että raskaus etenisi mahdollisimman pitkälle. (Toivottavasti en nyt lisännyt siun huolia :ashamed: )
Tulehdus taas nopeuttaa keuhkojen kehitystä.
 

Yhteistyössä