***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Neuvolassa käyty ja joudun nyt sit sokerirasitukseen kun painoindeksi oli raskauden alussa 25. Ihmettelen vaan et miten nyt vasta, kun viikkoja on kuiteski 30+2. No käyn siel sit.
Kaikki oli ok. hb ei olla mitattu kuin kerran koko raskaus aikana, et en tiedä mitä se on...
Painoa tullut +613g/viikko
sf mitta HUIMAT 29 :eek:


Kuinka tiheään teillä on nyt nla käynnit? mulle laittoi ajan kahden viikon päähän. Ei millään viittis rampata niin usein siellä...
 
Hipkukka Ihanaa että lapset kasvavat
:heart: :heart: :heart:
Niinhän se on, että sen saa pitää siihen heti perään ja sen voi anoa jo ennen kuin on käynyt jälkitarkistuksessa. Minulla on siitä sähköpostissa tallessa kelan vastausviesti kun sitä kysyin ja halusin kirjallisena sen vastauksen talteen.
Onhan se monikkoperheiden yhdistyksen sivuillakin kerrottu.
On ollut kyllä suht typerä nainen siellä kelalla. Muutenkin tuo kelan touhu on ihmeellistä että miten siellä virkailijat ei tiedä mistään mitään ja eivät selvitä kun inttävät vain vastaan.

Karvojen kasvu Ei kyllä ole hidastumista tiedossa. Kainalokarvat saa joka toinen päivä olla sheivaamassa ja kintut kasvaa kauheaa karvaa hetkessä myös.

(.) Viimeyö tulikin nukuttua sikeästi. Ei supistellut kertaakaan.
Vessassa kun kävin puoli kahdentoista aikaan ja olin ihan sekaisin kun tavallaan käyn ekan kerran puoli kahden paikkeilla, että miten kello voi olla tuon verran vasta :D

Kävin taas verikokeissa ja tullessa poikkesin Siwasta hakemassa tuoreita paisto tuotteita herkutteluun virasvaraksi illalle :whistle:
Siellä myyjä katsoi minua ja heti käänsi uudelleen pään hämmästyneen näköisenä ja sanoi, että "on sinulla kyllä iso tuo maha. Minun piti oikein uudelleen katsoa että näinkö oikein." :LOL: :LOL: :LOL:
Kerroin kyllä sitten, että siellä on kaksi kyytiläista.

Laitanpa teillekin likaisen peilin kautta eilen (eli tasan 35+0) otetun masukuvan katsottavaksi, että miten "pieni" masu mulla on :whistle:
Kuva tosiaan näyttää niin kuin satais vettä siinä, mutta pestään peili sitten perjantaina siivouksen yhteydessä taas :D



Ja tässä aiempi kuva viikoilta 23+0 joten on se "hiukan" kasvanut.


Enie + Nörtti ja Hissu 35+1
 
vinkuheinä Ole onnellinen kun on vain joka toinen viikko. Täällä on joka toinen viikko KYS:n äitipoli ja joka toinen viikko tavan neuvola täällä koto tanhuvilla, eli joka viikko joko neuvola tai äitipoli.
 
Neuvola täälläkin nyt joka 2. viikko (olisko rv30 jälkeen alkanut noin) ja rv 36 vissiin alkaa joka viikko. Mielellään mä siellä käyn, kun on tuossa lähellä. Hyvähän se on, että seurataan tarkemmin.

Ensi viikolla mulla kokoarvio ilman ultraa (siis lääkärin tekemä), arvioi samalla, mitenpäin vauva mahassa on, kun siitä ei ole vielä kukaan ottanut 100% varmasti selvää. Jos koko tai suunta antaa aihetta, saan lähetteen polille ultraan, muuten sitten seuraava lääkäri rv36 ja silloin katotaan alapään tilannekin taas.
 
Neuvolassa käyty...

rv 33+1
paino 66,8 (700g/vko) Huh!
rr 105/72
pissa puhdas
hb 132
sf 30
sykkeet 140-150 ja liikkeet tosi hyvät (ei malttanu pysyä paikoillaan)

Tämä viikko pitäisi vielä kuulemma ottaa rauhassa ja ens viikolla ei enää vauvaa pidätellä jos haluaa tulla ulos. Äitipolilta oli lääkäri pistänyt viestiä, että pitkiä hengitysharjoituksia tekee eli rauhallisin mielin voi olla jos vauva päättää tulla jo aikaisemmin maailmaan.
Masukki oli jo laskeutunut viikkoihin nähden aika alas ja pää ehkä vielä ihan aavistuksen verran heilui.
Painoa mulle oli tosiaan kertynyt ihan kivasti viimeaikojen herkuttelujen vuoksi.... pitänee vähän rajottaa. En kuitenkaan saanut siitä moitteita. :ashamed:
Supisteluja tulee nyt jo ihan sohvalla köllötellessä, tuntuvat lähinnä sellaisilta polttavilta mutta ei kivuliailta.

Enie Vau!
 
Neukku taasen takana ja puol kolmeks takasin kun sain neuvolalekuri ajan tuosta vauvan painosta. Mut se on niin ärsyttävä lääkäri et tuskin tapahtuu mitään ihmeellistä..

Mua vaan vaivaa kauheesti tuo vauvan paino :/

pippur1 ja masumuru 35+5
 
pippur1 Tulehan kertomaan sitten uutiset.
Mittasihan ne sen koon niin että kolme kertaa mitat joka paikasta?
Ettei vaan yksiin mittoihin perustanut sitä laskelmaa?
Ja voihan olla että vauvalla on nyt joku pyrähdys kausi ollut ja sitten hidastaa kasvuaan
loppuaan kohden.
Ja pidä puolesi siellä sitten vaikka olisi kuinka ärsyttävä lääkäri, oikeastaan sitä suuremmalla syyllä olet oikein vaativa sitten :hug:
 
Eniehieno maha :D

Täälläkin neuvola nyt takana

viikot 30+3
painoa 1400g viikko :whistle: ( pikkisen olen turvoksissa )
paineet 138/88 ja myöhemmin 128/80 ( pojat mukana, nostatti vähän paineita :D )
pissa puhdas
hemppa 110 ( otettu viime viikolla verikokeessa)
sf 29
sykkeet 155-160
Ja hippula perätilassa

Huomiselle sain neuvola lääkäriajan noiden kipujen takia. Tietää sit samalla onko supistukset aiheuttanu mitää kohdunsuulla.

Laitetaan kuvaakin

 
SEE
Täälläkin neuvola takana

Rv 34+2
Paino +100gr /vko edelleen miinuksella 1,5kg lähtöpainoon
RR 111/78
Pissa puhdas
sf 33
hb 130 ( en syö edes rautaa)
Tarjonta PT

edelleen ollaan siis perätilassa, voi kun tajuaisi nyt kääntyä!!!!!!!
 
neuvolakäynti takana.

rv 34+1
Paino 327g/vko yhteensä 6,7kg
RR 117/81
Pissa puhdas
SF 30
Hb 117..noussut nyt joka kerta.
Tarjonta RT
Syke 150
liikkeet ++

Neuvolatädin mielestä maha oli laskeutunut.
Seuraavaksi onkin sitten lääkärikäynti ja sitten alkaa neuvolakäynnit viikon välein.
 
Nyt sitten toivotaan ja kovasti, että rokote toimii :/ Miehellä hyvin todennäköisesti sikainfluenssa, hän ei siis rokotetta ole saanut, koska ei kuulu mihinkään riskiryhmistä :| Saa nyt nähdä miten rokote minun kohdalla toimii, täysin varmaahan se ei ole etteikö se tauti voisi kuitenkin tarttua..

Positiivisia uutisia kuitenkin eiliseltä vielä, kun juuri ehdin sanoa, ettei ole kertaakaan hikkaa ollut niin eikö sitten illalla tullut Lilliputille eka hikka :D Muutenkin on kovasti ollut aktiivinen viime päivinä, touhuaa masussa paljon enemmän kuin ennen!

Ja nyt syömään, mennyt tässä taas melkein seitsemän tuntia syömättä :eek:

Lumi ja Lilliputti 34+1
 
Täällä jäätiin nyt sitten sairaslomalle äitiysloman alkuun asti. Ei tarvinnut enää hirveesti miettiä asiaa, kun lääkäri totesi, että kohdunkaula on supistusten takia pehmennyt. Ei kuitenkaan onneksi auki tms. Mulla on ollut noita kivuttomia suppareita tosi runsaasti ja ne on mun mielstä usein tosi napakoita. Aiemmin ne ei oo saaneet mietää aikaan kohdunsuulla eikä niistä oo tarvinnut huolestua. Eikä tarvii nytkään, mutta niitä pitää kuitenkin välttää eli sen verran rauhallisesti ottaa.

Tosi ristiriitainen olo on tästä saikusta. Toisaalta hyvin helpottunut, mutta toisaalta oon vähän kauhuissaan, että miten tän ajan saa kulumaan, kun ei oo vielä muita lapsia hoidettavana. Itsestään vaan tarvii pitää huolta, sinänsä hyvä tilanne tietenkin:) Onneksi ei ihan vuodelevossa tarvitse olla kuitenkaan, joten pitää yrittää keksiä aktiviteettia kodin ulkopuolellakin. Ja tuo joulu tuo onneksi omat vivahteensa, arjesta poikkeavia päiviä siis senkin puoleen tulossa kyllä.

Arvista Mulla on rinnat paisuneet aivan hulluna heti alkuraskaudesta lähtien ja ne on täysin revenneet myös arville. Nyt ne ei onneksi oo enää koko ajan kosketusarat, kuten aiemmin. Mahassa ei vielä oo yhtään arpea.

Karvoista Alapäässä on karvat lissäntyneet raskauden aikan 500% ja alkuraskaudesta karvojen kasvu oli muutenkin hurjaa. Mahaa peittää kauttaaltaan "talviturkki". Mutta sääri- ja kainalokarvojen kasvu on kyllä nyt jo rauhoittunut.

Papu oli monta viikkoa jo rt, mut nyt en enää tiiä, mitä tapahtuu, kun tuntuu välillä et se on jotenkin poikittain. Meinaa punkea kyljestä ulos ja molemmilla puolilla tuntuu jokin iso kova möhkäle. Toinen on varmaan pylly, mutta jos toinen ei ole pää, niin mikä sitten??? :$

Jens ja Papu 30+5
 
nyt on sitten neuvolalekurilla käyty ja hänen mielestään ei tule kuin korkeintaan nelikilonen vauva.. Että ketä sitten uskoa ja ketä ei.. voi voi..

Thyroxin annostakin sitten taas suurennettiin :/
eipä kauheesti muuta sitten ollukaan.. Kyllä sais tämä vauva jo ruveta kohta tulemaan..alan olla niin kyllästyny näihin ainiaisiin kipuihin..

Hikka Täällä on murulla useasti päivässä hikka. Mikä tuntuu ihan tuolla alhaalla..

pippur1 ja masumuru 35+5
 
pippur1 Hyvä homma. Eihän ne niin idootti varmoja ole nuo painoarvio hommat.

(.) Menin sitten postia hakiessa "oikoreittiä" ojan pohjan kautta tielle mistä aina kesäisin postia kipaistaan hakemaan. Eipä ollut viisas teko kun siitä ojanreunalle ponnistaessa sitten tuli tuo alapää vielä kipeämmäksi.
Ihan kiva, kun muutenkaan ei menaa päästä liikkeelle niin nyt kyllä on vielä paremmin yhtä tuskaa.
Jotenkin tuli tänään taas sellainen olo, että jokohan tässä kohta lähdetään synnyttämään.

No, jospa ne vielä siellä pysyis, että saisivat kehittyä masussa turvassa.
 
Nyt kiukuttaa, tuli niin paskanmaku suuhun töistä :$ .. Todellakin huvittais jäädä saikulle vaikka stressin takia. Pitää itellensä muistuttaa, etten enää ikinä palaa kyseiseen hommaan!! Tuleva mammis ei saa kullata muistoja. :(
 
Enie Jalopenojen kotiin ostoa pitää välttää vaan siks et jos niit tuol kaapis on ni syötävähän ne on ja sit närästää :kieh: :kieh:

Pippur1 ei sielt sit mitää jättiläistä ainakaa oo tulos =) tosin onhan noi arviot aina arvioita ;)

Nyt turvottaa :kieh: jouduin eilen illal parisen tuntii seisoskelemaan ja illal oli jo olo sen mukanen,yö menikin hyvin jalat kohti taivasta,mut tuntuu et tää vaa pahenee :( käsii särkee,kävelee hyvä ku pääsee jalat on päkiöitten kohalt ihan liekeissä,mut täs pääli puolelt :/ koko aika tuntuu sille et pitäs olla jalat ylöspäin ja Pörrikös se kertoi yläkerran siivonneensa,mistä minäkin oman innostukseni siihen sain ja tänään on tullut vähän riehuttua :ashamed: ja nyt sit alkaa supistaaki :'(

Piiuli ja toukka 30+5
 
Moro! :wave:

Teidän hienoja masuja oon täällä töissä ihaillut! :D

Eilen käytiin pankissa nostamassa asuntolaina ja allekirjoittamassa kauppakirjat. Nyt sitä ollaan sitten 25 v. velkavankeudessa... tuntuu ihan järjettömältä ja kuitenkin tosi järkevältä :D

Vointeja mammat!

Kevätesikoinen ja poju 31+2


 
Apua, tajusin tänään, että maha selvästi laskeutunut alaspäin!! Ihan päivässä parissa!
Ihmettelinkin kun on ollut jotenkin niin helppo istua ja hengittää =)
Laitan kuvaa muutaman päivän takaa, kyllä selvästi on nyt alempana tuo maha kuin tossa kuvassa.



Viimeksi neuvolassa terkka jo sanoikin, että pää tuntuu olevan aikasta syvällä tuolla lantion uumenissa. Herraisä, tässähän pitää oikeesti alkaa nyt valmistautumaan henkisesti tuohon synnytykseen!!!

Touhukas päivä takana ja selvästikään jalat ei turpoa nyt kun ei joudu 7,5 h töissä seisomaan. Kivaa! Huomenna taas poksuilee...


mamma ja Kirppu 34+6
 
Voi vitsi miten ihania muhkumahoja täällä onkaan :heart:

Onko täällä Tinzuksen lisäksi muita jotka eivät aio mammiksen jälkeen palata vanhaan työpaikkaansa? Itse en 90% varmuudella palaa, vaan hankin ns. oman alan töitä.

Kevätesikoinen
: Kohtalotoverini:) Meillä on tosin 30v velkavankeutta edessä :D

(.) Olen ylpeä itsestäni! Pesin tänään kaikki huushollin ikkunat muuton takia, kylläpäs taas kiiltää ja säihkyy! Tosin kirosin kaikki ikkunat, miksi niihin pitää tehdä ihan älyttömiä holkkeja ja klipsuja, joiden kanssa saa sitten taistella, arggh! Eikä riittänyt voima kääntää kaikkia kahvoja paikalleen, mutta onneksi näppärä nainen ottaa tällaisissa ongelmatilanteissa esiin rautavasaran ja paiskoo kahvat ojennukseen sillä :D
 

Yhteistyössä