***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

No niin..mitä nyt sit uskoo.. sitä lääkäriä joka ultran kans katto tai sitä lääkäriä kun ei katsonut ultran kanssa eikä tunnustellut mitenkään vatsanpäältä.. Että uskooko toisen uskomuksiin vai ultraan..
Miten se lääkäri mahto tietää ettei tuu yli nelikilosta kun katsonut muhun päinkään??

Suuri vitutus taas päällänsä kun makaa yksin täällä himas päivät pitkät.. ei minkään näköstä elämää oo.. : :'(
 
pippur1 No, ei kannata surra sitä asiaa...,tietysti helppo minun on sanoa kun aiemmat lapset on olleet nyky mittapuun mukaan "isoja" (minusta ei) ja synnytykset helppoja.
Mutta eihän se ultrakaan mitään 100% vastausta anna siitä koosta.
Joten melkein yhtä paljon voi luottaa siihen ja sitten siihen lääkärin sanaan joka ei sinua päin katsonutkaan.
Ultralla tulee helposti monen sadan gramman heittoja ja kuitenkin kun viikkoja on vielä jäljellä niin vauva voi hidastaa kasvuaan ja sitten sulle syntyykin alle neli kiloinen reilusti.

Välillä kyllä itseäni hirvittää jos nämä molemmat menee nelikiloiseksi tai yli, mutta vain sen takia että miten minä jaksan sitten tämän mahani kantaa kun siellä on pelkkää vauvaa sitten jo kahdeksan kilon tai reilun edestä jos niin kävisi.
Mutta, en jaksa siitä sen enempää holehtia kuitenkaan koska eihän sille mitään voi minkä kokoiseksi he kasvavat.

Koita nyt levätä ja hemmotella itseäsi vaikka jollain herkulla tms. :hug: :hug: :hug:
 
missä on huiskuhäntä? :wave:

Pippur1 En tiedä, kunmpaa uskoa, mutta mulle esikoisesta sanottiin äippäpolilla ultran ym. jälkeen, että tulee reippaasti keskiarvoa pienempi vauva. No, syntymä mitat oli niinkin pikkuruiset, kuin 56cm ja 4070g. Melko suuret on vissiin ne keskiarvot sitten :LOL:

Neuvolalääkäri, joka ensi viikolla tekee arvion ilman iltraa sanoi, että hänen kokemuksensa mukaan paikkaansapitäviä arvioita on tullut, kun tekijänä on kokenut lääkäri, joka "käsikopelolla" tekee. Mene ja tiedä sitten.
 
Piiuli82
Miehä se mylläsin ton yläkerran :D eikä ees yöllä supistellu :saint:

Tänää olinki taas ahkera ja jo heti aamust hinkkasin vessat kiiltäviks ovia ja hyllyjä myötä, pesin pyykkiä ja leivoin pullia. Hyvä ja ahkera kotiäiti tääl taas riehuu :wave: :whistle:

Tulipa tänää yhen kaverin kaa puhetta; mikä o ollu maailman nopein synnytys?? :whistle:
Sano, ett joku kaverisa oli kehuskellu, ett oli synnyttäny ESIKOISENSA 15 minuuttiin kokonaisuudessaan ja supistukset ei ollu tuntunu, ko 2 viimestä :eek: joopa joo, sanon minä!

Että tämmösiä pohdintoja täällä
:D

Pörri ja Pätkä 30+5
 
saunaan :)

Mullapa on enää 4 työpäivää jäljellä ja sitten jään ansaitulle mammalomalle :D Te ketkä ootte töissä,kauan on töitä jäljellä?

Patu on välillä ihan hassussa asennossa masussa..Toisella puolella hirveä kumpu ja välillä maha heiluu miten sattuu :D Mutta eikös se ole niin että 34 viikon jälkeen vauvan tuloa ei estellä jos lähtee tulemaan? Mulla nimittäin on viikkoja jo 33+5. Ei siis ole tuntemuksia että tulisi mutta mietin vaan että eikös näin ollut...

Sannis ja patu rv 33+5
 
Pörri Esikoisen tulo kaikkinensa kesti 40min ja en tiennyt kivusta mitään vasta kun loppu metreillä, eikä mitään kivun lievitystä lopulta, ilokaasua kokeilin mutta ei ollut minun juttu.
Nuorimmainen tuli nopsaan, ponnistus vaihe 1min sitä ennen suppareita silloin tällöin eikä kipeitä oikeastaan lainkaan. En käyttänyt yhtään mitään kivun lievitystä. Sattui siinä vaiheessa kun tyttö oli tulossa ulos niin toiselle sivulle ja sitten se syykin selvis kun tyttö syntyi käsi korvalla.

Varmaan nopeampiakin on paljonkin, mutta pidän omiani suht nopeina :)
 
Neuvolakuulumisia:

Hermanni oli vihdoin ja viimein hokannu tän jutun idean ja kääntyny pää alaspäin :heart: Ihana kulta :heart: Ja suuri kiitos varmaan kuuluu mun viimeviikkoiselle mahataudille; terkkari nauroi et oon punnannu pöntöllä niin hurjasti et se on tiputtanu jo itsensä niin alas ja "ankkuroinu" päänsä mun luitten väliin ettei sieltä kovin helpolla enää käänny ympäri :D
Oli ihanaa nähdä meidän kullanmuru taas ultrassa :heart:

Ja muutenkin kaikki oli OK :heart:

Paino: +- 0 (kiitos sen oksentelun)
RR: 131/86
Pissa : Leu ++ (vieläkään ei tutkita miksi, valkovuotoa jonkinverran, jos se aiheuttaa sen)
Hemppa: 146
sf: 32
Tarjonta: 1 rt :heart:
Syke: 128-135

Ihanaa kun tuo mahatauti on ohi; tuntuu että mulla on taas elämä!
Innolla tänään pakkasin jo sairaalalaukun.
Ja huomenna voisin nikkaroida hoitopöydän :D

Tanjuska77 ja Hermanni 34+1
 
Heissan,

mulla oli tänään neuvolalääkäri. Yläpaineet oli pompsahtaneet 20 yksikköä ylöspäin, ja alapaineetkin jonkun verran, mutta ei lääkäri kiinnittänyt mitään huomiota. Myös turvotus on tänään ollut runsasta, otin nyt sormuksetkin pois. Paino noussut 3 viikossa 2,6 kiloa. No onneksi ensi viikolla jo taas omalle terkalle aika, niin näkee, mihin se kehittyy.

Kohdunkaulaa oli jäljellä yli 3 cm ja kaipa se kohdunsuukin sitten kiinni, kun ei siitä mitään erikseen maininnut. Tää mun pelätty miespuolinen neuvolalääkäri oli joku 70-v pappa. :D Se ei oikein osannut käyttää tota tietotekniikkaa, ja käyntiin meni aika kauan. :LOL:

Hän laittoi nyt lähetteen Naikkarille sinne pyytämääni ylimääräiseen ultraan (esikoisen syntymälaihuuden ja kalkkeutuneen istukan takia), saapa nähdä laittaako ne mulle ajan sieltä vaiko ei. Tää lääkäri ei tuntunut ihan varmalta siitä, katsooko ne Naikkarilta sitä tarpeelliseksi. No sit mennään yksityiselle, jos tarvitsee. Kuitenkin jos raskaus menee taas yli, niin inhottava jännätä vika viikkoina sitä, saako vauva enää kunnolla ravintoa.
 
PikkuMies siis syntyi sektiolla maanataina 23.11.09 klo 17.34.

Nyt makaa savonlinnan keskussairaalassa hengityskoneessa ja taistelee elämästä ja kotiin pääsystä... :heart: Painoa pienellä noin 2kg..
Nyt mennään tunti tunnilta ja päivä päivältä askel kerrallaan eteenpäin.. Aika näyttää kuinka tässä käy.
Minä voin ihan ok, haava on kipiä mutta niin kauan kun poika jaksaa niin äitikin jaksaa parantua.. Huoli on kova ja mieltä painaa vähän..onko se sitten kaipuu vai mikä.. Olo on vähän sellanen, tyhjä.. Jotain jäi kesken..masua on ikävä, potkuja kans.. synnytystä niin odotin ja kaikkea sitä ihanaa jota se tuo tullessaan.. Mutta..

Anteeksi oma napainen teksti, lueskelen teidän tekstejä kun jaksan, mies toi koneen seuraksi sairaalaan kun pyysin..

-Väpä ja PikkuMies rv 32+2 eli 1pvä :heart: -
 
Enie Siis oliko se esikoisenkin synnytys KOKONAISUUDESSAAN sen 40 min? Miten ehdit sairaalaan? :eek:

Mulla kesti melkein 2 vuorokautta, perjantai-aamulla viideltä heräsin kipeisiin supistuksiin, ja sunnuntai-aamuna 3.40 syntyi neiti. :D Lauantai-ilta yhdeksään asti oltiin kotona, joten sairaalassa oltiin sitten vain n. 6 tuntia ennen kuin neiti näki päivänvalon. Niin tai vain ja vain, aika pitkä aikahan se on verrattuna Enien synnytykseen. :D
 
Väpä08 Onneksi olkoon!! :hug: :flower: (ja mun mielestä on aivan turhaa pyydellä "oma napa"-keskustelua anteeksi!! Enimmäkseen nämä sivut on juurikin niitä varten :) )

Sannis "En mä mitenkään laske", mutta 6 työpäivää täällä on jäljellä, 6 pitkääääääää päivää ja vaikeeta aamua! No huominen taitaa olla sen verran nopee, joten aika menee silloin kuin siivillä. Mä en vaan jaksa enää.. jos sanon tuon ääneen niin alan aina itkeä. Siksi ei kai tule juteltua kenenkään kanssa mitään töistä ja illat meneekin kaikinpuolin omissa oloissani.

pinkgreen Niin, toivottavasti en aio tuohon hommaan palata. Pomo kyllä pitää itsestäänselvyytenä, että nyt hoidan ipanaa sinne lokakuuhun asti, jonka jälkeen tuun takas töihin hetkeksi ja sitten jään taas mammikselle. Näinhän itsestäänselvästi jutut aina menee jooo. Ärsyynnyn kaikesta sellaisesta kun oletetaan mun tekevän niin tai näin. Suunnittelen vaihtavani paikkakuntaakin mammiksen aikana, tai sitten sen jälkeen - ja olevani työtön vaikka mielummin ens vuoden loppuun kuin palaavani töihin.

Siinä nyt tämän hetken katkerat tilitykset..
 
PALJON ONNEA VÄPÄLLE!!! :heart: Voimia sinulle ja pikkumiehelle :hug:

Täällä on ihan uudenlaisia supistuksia tänään.. supistelee aika tiuhaan ja tosi inhottavasti.. Alkoivat aikasemmin päivällä jo ja on siitä nyt tiheentynyt aikasmoisesti.. Välillä tulee useempi ihan vähän ajan sisällä ja sit taas voi mennä puolikin tuntia ettei kuulu.

Mitenköhän sit osaan sairaalaankaan lähteä kun ensisynnyttäjä olen. Mitkä on niitä oikeita supistuksia.. nää asiat lähinnä eniten stressaa.. Vesien menolla kait on vähän selkeempää :D
 
pippur1 Mulle ainakin sanottiin esikoisesta (kun synnytys alkoi supistuksilla ja kaikki oli hyvin, liikkeitä tuntui jne.), että sitten kun et pärjää kotona (kipujen puolesta) niin tulet. Ja mä pärjäsinkin aika kauan, olin 5 cm auki jo kun pääsin sairaalaan. =)

Tosin en tiedä, mitä hyötyä siitä sairaalaan menosta kipujen puolesta oli, kun en halunnut lievityksiä. :LOL: Mutta jotenkin sen vaan yhtäkkiä tajusi, että nyt on todellakin aika painua sinne sairaalaan. Se oli varmaan siinä vaiheessa, kun vaan ulisin suihkussa ja roikuin ovenkarmeissa. :D

Täytyy myöntää, että muakin vähän jännittää tässä tokassa raskaudessa, mitkä supistukset on niitä, mitkä sitten johtaa "oikeisiin" supistuksiin. Tänäänkin meinaan aika inhottavia oli ja pitkiä, mutta onneksi ne rauhoittui.

Äidilläni synnytykset on menneet niin, että esikoinen, siskoni, ei meinannut tulla millään, käynnistettiin ja kesti kauan, minä sitten taas tulin kuulemma hirveällä rytinällä. :LOL: Joten saas nähdä, meneekö tyttären synnytykset samaa kaavaa, vai saanko taas tooooooosi rauhallisen synnytyksen.
 
Onnea hirmuisesti väpälle!!! :hug: :heart:

ENIE: Vaihdatko mun kohdalle 31v. oli jo alkukuusta mutta en ole muistanut sanoa siitä aiemmin..

hikka on kokoajan pikkuisella

lineanegra on rintoihin saakka

virallinen äippälomakin sit alkaa vissiin huomenna. =)

neuvolaan taas aamulla, ilmoittelen sit missä mennään!

Tammikuun4 ja meloja 34+2

:heart:
 

Yhteistyössä