***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Väpä ONNITTELUT ja hyviä vointeja koko perheelle :flower: :heart: :flower: :heart:

Lily of the valley Eipä siinä ennättämistä ollut kun makasin siellä KYS:ssä silloin 2kk joten olin siellä jo valmiina :D
Nuorimmaisen kohdalla taasen sujuvasti valehtelin että saan muka mennä tuohon lähemmälle synnärille (joka ei enää ole toiminnassa) jonne on matkaa vain 30min. Eivät ajaneet pois kun menin sinne :)
Tosin silloin supparit hävisi jotka kotona oli ollut 5min välein.
Siellä synnärillä sitten olin jonkin aikaa ihan niin kuin että kotio tästä joutaa kohta mutta sitten vedin nenään jotain valkoista ainetta ja siitä ne supparit alkoi ja tyttö syntyi.

(.) Ei ainakaan yö auttanut minun tilanteeseen mitään.
Eilisen "urheilun" jäljiltä alapää edelleen tautisen kipeä vaikka luulin ettei se kipeämmäksi voi tulla mitä se jo on tässä muutaman kuukauden ollut.

Istuessa tuntuu takareiän puolella asti että siellä on jokin keilapallo survottu sisälle, joten ilmeisesti neiti on laskeutunut entistä alemmaksi sitten.

Huomenna on KYS joten saas nähdä mikä siellä on tilanne.
Pitänee kai taas pakata kassi matkaan, vaikka en kyllä sinne halua jäädä ellei tosi pakko ole. Mieluummin taistelen tuskien kanssa kotona kuin menen sinne ähisemään.

Oli eilen ihan mukava, kun miehen ystävä kävi kylässä. En ole juurikaan kenenkään kanssa tässä niin hyvin synnytyksestä ja sektiosta jutellut...
niin ja vielä mies puolinen :LOL: :LOL: :LOL:
No, osuutta lienee sillä että on lukenut lääkäriksi joten tietää asioista
ja on ollut synnytyksissä mukana jne...


Enie + Nörtti ja Hissu 35+2

 
HIRVEESTI ONNEE VÄPÄLLE :flower: :heart: Ja jaksamista pienelle ja koko perheelle :hug:

täällä poksuu 32viikkoo voi se tuo aika rientää!
Eilen illalla tunnustelin liikeitä nii voi että ne tuntui tosi selvästi kädelle ja ihan tunsi kun käsi tai kantapää oli sitä kämmentä vasten. Jotenki tutntui niinku ois takas pyörähtäny RT
mutta ei näistä tiiä.

Pysytelkäähä vauvat viel kyydis joilla laskettuun matkaa enenpi!!! :hug:

Joku kyseli siitä minne muuta lapset hoitoon kun synnytys käynnistyy??
Mulla vähän sellainen hassu tilanne että miehen kans ollaa suunnniteltu et yhes mennää ja haluu ehottomasti matkaan synnärille, mutta meidän molemmat vanhemmat asuu toinen 70km ja toinen 80km päässä että minne tyttö jos äkki lähtö tulee? no jomman kumman vanhemmalle sit soitetaan ku tulee lähtö että tarttee tulla ja mies vahtii sen aikaa ja tulee sit saikulle. TOIVOEN ETTÄ EHTII SYNNYTYKSEEN. Tässä meidän lähellä ei asu sellasta ihmistä jolle vois heittää tai sanoo etttä nyt pitäis tulla.

Kaneli ja vauveli 32!
 
Väpä Onnea pikkumiehestä! Toivottavasti pikkuinen jaksaa taistella ja pääsee pian hengityskoneesta äidin hoiviin! :heart: :hug:

Luulin viime yönä, et nyt tuli lähtö. Supparit siirty selän puolelle, ja supisteli monta tuntia kuin joku ois viilellyt puukolla pitkin alaselkää. Lopen tajusin et tässähän voi olla tosi kyseessä ja aloin kellottamaan. Kolmen minuutin välein tuli ja kesti muutaman minuutin aina yks. Mutta sitte loppu ku seinään.... |O

Elayne ja Mervi 34+2
 
Väpä08 Onnea koko perheelle!! TOivotaan hyviä vointeja pian kummallekkin!

(.) Kylläpäs säikäytti tänä aamuna... ennen kuutta heräsin tosi tukalaan oloon, ei oikein tienny miten päin ois. Sitten säikähdin, että jokos sitä lapsivettä tihkuu vai mitä...?!?! Toivottavasti se oli nyt kuitenkin vain hyvin märkää valkovuotoa joka kasteli pikkarit... mulla vaan ei ole ollut mitenkään lirua tuo valkovuoto tähän asti. Vaan eiköhän se selviä tässä päivän päälle. Ihan kivoja napakoita suppareitakin on ollut tässä aamun mittaan, kun oli melko hässäkkä aamu pojan kanssa.
Kohta pitäisi kuitenkin lähtä antamaan kilpirauhasarvot ja sen jälkeen hammaslääkärin tarkastukseen. Varasin samalla ajan jo yhden hampaan paikkaukseen, kun aika varmasti tuolta taas reikiä löytyy.

Tica & Veeruli 33+2
 
Väpä Onnea ja voimia koko perheelle. :heart: :heart:

Omaa (.) Kävin eilen neuvolassa, kun käskivät polilta käydä tarkistuttamassa pissan. No proteiinit olivat nyt kahdella plussalla. Onneksi muuta raskausmyrkytyksen oireita ei ole. Paitsi tietysti tuo päivittäinen päänsärky.

Enie Upea maha.... Sinulla on onneksi jo rv36 menossa vaikka pienet haluaisivat jo syntyäkkin kaikki on luultavasti hyvin. Itse odottelen tuota 36 viikon rajaa malttamattomasti. Täällä ei ole mitään oireita, että synnytys lähenisi. Supistuksia ei juuri enää ole, ehkä viisi kertaa päivässä. Hyvä niin!

Zaara ja Ruikku&Pontus 33+4
 
Huomenta!
Täällä valvottu yö takana. Pahaa oloa ja supistuksia, ei onneksi mitenkään hurjan kipeitä.
Onneksi tänään lääkäri niin näkee tilanteen.

Tica valkovuoto voi olla tosi juoksevaa. Mä erottanu valkovuodon ja lapsiveden hajusta ja väristä. Lapsivesi mlla ainaki ollu hieman vaaleanpunaista ja imelän hajuista.

Tänään olis esikoisen rokotus, saa nähdä joudunko istuu tytön päällä että saa rokotteen laitettua, toinen kun pelkää piikkejä niin hirveesti. Olis ollu mahdollisuus eskarissa saada rokote mutta ei halunnut ottaa sitä ilman äitiä.

Mukavaa päivää kaikille :wave:

mulish ja hippula 30+4
 
Väpälle ja pienokaiselle erityisen paljon tsemppiä! :hug:

Oskari Olematon: Sinäkö se kehuit oloasi? Tekis mieli yhtyä sun sanoihin, mulla nimittäin olo paranee vain päivä päivältä. Ei oikeastaan ole viikkoon ollut tietoakaan supistuksista tai liitoskivuista tms. Nyt kun tuo maha on laskeutunut nii on niin helppo liikkua, kumarrella, istua, hengittää. Aivan mahtavaa! Sitä suuremmalla syyllä kaipaan nyt hieman takaisin töihin, kun tuntuu että olisin täysin työkykyinen :LOL:

Mä aloitan nyt operaatio vauvanvaatteen, eli pyykkikone laulamaan!

mamma ja Kirppu 35+0 !!!!!!!!!!!!!!!
 
Onnea Väpä! :flower:

Pinkgreenkö se kyseli siitä työhön paluusta. Täällä on yks :wave: joka ei aio palata entiseen työpaikkaansa. Sopimus loppuu n. 4kk ä-loman jälkeen joten pidän lomaa ja sitten olen loppuajan hoitovapaalla. Onhan nuo suunnitelmat jo sillä tavoin selvät, että PÄÄSIN KOULUUN!!! Joten alottelen nyt terkkaopinnot keväällä ja sitten joskus kun sieltä saan paperit niin siirryn toivottavasti äitiysneuvolaan töihin.

Mihin lapset
kun mennään synnyttämään.... No sanokaapas te? Viikonloppuna jos syhntyy tai illalla niin kaikki ok, mutta jos virka-aikana syntyy niin pulassa ollaan. Ystävä on lupautunut tulemaan katsomaan tyttöjen perään ja siitä olenkin kiitollinen. Toivottavasti kaikki menee nyt niin ettei kummempia järjestelyitä tarvita. Oon kyllä miehelle sanonut että menen sitten taksilla tarvittaessa yksin jos siltä vaikuttaa. Pärjään kyllä. Kätilö kun olen. Mutta toinen ongelma on, ettei me meinata saada päivähoitopaikkaa... Ollaan oltu kohta yli 4kk jonossa ja kummasti kaikki menee meidän lasten edelle kun ei haeta 20 päivää kuukaudessa vaan 10-12 pvää... Pitää kohta soittaa sinne toimistolle, että tää mamma menee sekaisin ja tulee hulluksi jos ei hoitopaikkaa kahdesta ISOSTA päiväkodistä meidän lapsille löydy. Oliko täällä joku muu Ylöjärveltä?

Olo on muuten ihan ok. Välillä suppailee, mutta ei niin että tarvis kamalasti huolestua. Yöllä taas valvoin yli 2 tuntia ja sitten aamu venähtikin kun sain unen uudelleen n. 6.30 ja nukuin vielä 3h... Nyt pitäis lähteä maalaamaan pari lankun pätkää ja tekemään makaroonilaatikko uuniin.

Peikonpähkinä ja Pampula 31+3 (jo!!!)
 
Voih, täällähän tuoksuu vauvalle :heart: Väpä08:n perheelle onnea ja voimia! Toivotaan, että pikkuinen pian vahvistuu ja pääsette nauttimaan vauva-arjesta koko perheen voimin!

Hurjaa, että ollaan jo näin pitkällä, kohta alkaa vauvauutiset olla ihan jokaviikkoisia :)

Mua mietityttää kans kovasti miten lasten hoidon järjestän, kun tulee aika lähteä synnyttään. Edellinen synnytys oli nopea, 30 minuuttia ja meiltä kestää sen verran jo ajaa sairaalaankin. Viimeeks olin onneks väkisin parkkeerannut itseni sinne kun oli vain tunne, että vauva syntyy hetkenä minä hyvänsä. Onneks sain lääkärin puolelleni vaikka hoitajat oli passittamassa kotia. Viime kerralla oli vielä lasten mummu, jonka saattoi pyytää kotimieheksi, nyt ei enää ole sitäkään turvaa :( Kieltämättä ahdistaa jo koko ajatus väliin :ashamed:

Voi että nuo pikkumiehet jaksaa räkättää tuolle Myllymäen lelumainoksen joulupukille, kun se tuossa mainosbannerissa vilahtaa. Tulee väkisin itellekin hyvä mieli.

Täälläkin pitäis alkaa siivoamaan. Voi että se pörri vois lähettää sitä inspistä tännekin suuntaan...
 
Pääsinpäs tänne asti,en ole saanut aikaseksi taaskaan kirjotella, ja menihän tossa pari iltaa ihan lukiessakin näitä juttuja =)
Väpä08 onnea vauvan johdosta! Pikaista paranemista sinulle haavan kanssa. Sektiossa ollut...

Huhhuh mistähän alkais,juttuja oli niin monia joihin piti kommentoida...
ÄITIYSLOMALLA olen nyt ollut tasan viikon, seinät ei vielä kaatuile niskaan kun joka päivä käy jossain :whistle: Missä on mun pesänrakennusvietti? Ei vieläkään täällä näkyviä merkkejä uudesta tulokkaasta :ashamed: Mies toi kyllä sellasen vauvan riippukeinuhässäkän työkaveriltaan, paketissa sekin.

TYÖHÖN PALUU se fiilis millä jäin pois niin en menisi takasin vaikka onkin vakituinen, ja sitä ei tiedä onko mulle käyttöä enää joskus 1,5-3v päästä, avustettava saattaa olla missä kunnossa hyvänsä. Eiköhän tästä päädytä parempi palkkaiseen hommaan sit kun on aika.

ÄITIYSRAHAPÄÄTÖS tuli viime ti tai ke, ja pikkasenkos yllätyin etenkin 2 ekan kuun summista, ensimmäinen maksu 22.12 ja on suurempi kuin mun palkka tossa edellisessä työssä! 3.erästä sitten normalisoituu summat, ja ihan jees nekin, voin vaan todeta että kannatti aloittaa varhennettuna :D

NEUVOLA oli to. Painoa tullut yht 3,5kg, RR 120/83, SF-mitta 30, vauvan syke 140 ja tarjonnassa lukee rt2, MITÄ MEINAA TOI 2? Ja vauva on tosi ylhäällä, sen kyllä huomaa kun ahistaa. Käynnit alkaa olemaa nyt 2vk välein, ja seuraava on ma jolloin täti tekee lähetteen sinne synnytystapa-arvioon viikolle 36-37.

LAPSEN HOITO jos sektio tulee niin sittenhän saadaan ajoissa varattua hoitaja, mutta jos vaikka tulis äkkilähtökin niin miehen veli ja mun porukat asuu 3min päässä,eikä miehenkään vanhemmat kuin 15min päässä. Sairaala on 3km päässä.

PEIKONPÄHKINÄ teillä on vissiin tunkua hoitopaikkoihin?! Täällä väittävät samaa kun meiltä haluisivat viedä hoitopaikan koska jäin itse kotiin,pk:n johtaja sanoi et en haluisi viedä noihin avoimiin kerhoihin tyttöä :kieh: En vie, saatiin syksyllä hyvä paikka ja nyt kun se päikkäri aiotaan lakkauttaa ens kesänä niin pidän tyttöni siellä loppuun asti, vaikka piruuttani! Mutta pointti oli se että meillä ei hoitopaikkaa myönnetä jos toinen vanhemmista kotona, se ongelma mulla on ensi syksynä. Täällä loppuu nimittäin ens kesänä avoimet kerhotkin.

Ällötys on ehkä tullut takas, on nyt 3. sellanen päivä,ei tee mieli syödä mutta nälkä olis ja etoo. Mitään mainittavia oireita kuten supistelut tms. ei ole,enkä tiedäkään sellasista mitään :eek:
Kai tää riitti nyt kun en muista muuta, mies tuli kotiin saikulle. Viikonloppuna tuli kurkkukipu ja sitten keuhkot kipeytyi, kävi röntgenissä ja siellä on tulehdus :(

santtu ja iita 32 POKS!
 
Prinsessa06 Äitiys- ja vanhempain rahaa maksetaan korotettuna siinä alussa jokunen päivä, siksi se summa on aluksi niin "huima".
Ja muistathan että siitä kelan ilmoittamasta summasta ei ole veroja otettu pois, ja että kelan etuuksista menee suurempi vero kuin työtulosta.
Toki jos on alkuvuoden maksanut työtulosta hyvin veroa niin saa kelan rahasta tälle vuodelle aika pieneksi sen prosentin.
 
Oskari Minäkin oon synnyttänyt ilman kivunlievitystä, omasta tahdostani. Se oli ihan ok siihen asti, kun se imukuppi tuli kuvaan. :D Se sattui kyllä pirusti, mutta ei jäänyt traumoja, luulen, että tulevassakin synnytyksessä yritän pärjätä ilman lievitystä, tosin en oo mitään lukkoon lyönyt. Kipu ei jalosta, mutta mä inhoan niitä piikkejä. :D
 
Kiitos kaikkille onnitteluista... PikkuMies oli aamulla taas jo parempi :heart:

Kaikkihan alkoi siis 28+0 kun heräsin yöllä veriseen vuotoon..sairaalassa 2pvä ja vuoto meni ohi.. syyksi epäilivät että poju oli saanut vaurioitettua istukan reunaa kun seisoi kohdun kaulalla.. Silloin se ilmeisesti "parani" mutta jätti arpensa sinne. Nyt kun oli herkempi jo ni en tiedä mikä sen avasi uudelleen mutta vuoto alkoi jälleen yöllä 32+1 ja tulin sairaalaan.
Pistivät heti kortisoonia vahvistamaan pojan keuhkoja ja ventoliiniä ettei supistuksia tulisi. Supistuksia tuli jonkun verran mutta eivät olleet kipeitä. Ultra ei jälleen kertonu selkeää vuoto kohtaa yöllä ja poika voi hyvin. Vuoto niukkeni päivän aikana ja ajattelin et taas säikähdyksellä selvittiin..
Käyrä oli monesti ja pitkään ja poika porskutti reippaasti. Iltapäivällä kun käyrä otettiin pois ja jäin istumaan niin meni tovi ja tuli ensimmäinen tiukka mutta ei kipeä supistus joka teki sitten repeämän istukkaan ja verenvuotoa en voi sanoin kuvailla. Saati se pelko joka mielen valtasi..
Hempparit laski hetkessä alle 80 mutta verenpaineet pysyi.. Matka alakertaan alkoi ja ultrassa jälleen sain kuulla että poika jaksaa edelleen hyvin :heart: Silloin en vielä tiennyt että lähtö hänelle sieltä silti tuli.. Lääkäri oli ihana ja sanoi että eiköhän Äidin ole nyt aika katsella vauvaa ihan täällä ulkomaailmassa.. sektioon on henkilökunta tilattu..
Voi sitä itkua ja paniikkia..tärisin vain ja itkun..pein masusta ja toivoin että paha uni loppuisi. Hysteerisena siinä itkin ja selitin etten missään nimessä halua valvoa leikkauksessa, en voi kuulla pojan itkua kuitenkaan en siis halua kuulla mtn muutakaan. Sain soittaa miehelle joka oli kotona esikon kanssa, soitin ja sanoin vain että hänestä on kohta tulossa PienenMiehen isä, haluaako hän tulla ovelle vastaan ottamaan poikaa vastaan kun on syntynyt ja siirtyy hoidettavaksi. Isä oli sitten pojan mukana kun pojun matka suureen maailmaan alkoi.. :heart: :heart: Siitä alkoi PienenMiehen taistelu suuressa maailmassa, onneksi tähän menessä on ollut suunta ylöspäin pääasiassa.

Minä olen toipunut suht ok, ainakin fyysisesti. Kipiä on masu kun liikkuu mutta mikäpä leikkaushaava ei olisi. pää on pyörällä ja ajatukset harhailee mutta eteenpäin mennään. En tiedä miten mutta mennään
:ashamed:

-Väpä-
 

Yhteistyössä